Dr. Öğr. Üyesi MELTEM IRMAK


Gazi Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi

Fen Bilgisi Eğitimi


WoS Araştırma Alanları: Eğitim Ve Eğitim Araştırması


Avesis Araştırma Alanları: Fen Bilimleri Eğitimi, Öğretmen Eğitimi

Metrikler

Yayın

54

Yayın (WoS)

3

Yayın (Scopus)

7

Atıf (WoS)

26

H-İndeks (WoS)

3

Atıf (Scopus)

30

H-İndeks (Scopus)

2

Atıf (Scholar)

241

H-İndeks (Scholar)

8

Atıf (TrDizin)

17

H-İndeks (TrDizin)

2

Atıf (Sobiad)

2

H-İndeks (Sobiad)

1

Atıf (Diğer Toplam)

41

Proje

4

Tez Danışmanlığı

5

Açık Erişim

1
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Eğitim Bilgileri

2019 - 2023

2019 - 2023

Ön Lisans

Anadolu Üniversitesi, Bilgisayar Teknolojisi Bölümü, Türkiye

2020 - 2021

2020 - 2021

Post Doktora

Universiteit Twente, Hollanda

2011 - 2018

2011 - 2018

Doktora

Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İlköğretim (Dr), Türkiye

2009 - 2011

2009 - 2011

Yüksek Lisans

Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Fen Ve Matematik Eğitimi (Yl) (Tezli), Türkiye

2007 - 2009

2007 - 2009

Lisans Yandal

Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Türkiye

2004 - 2009

2004 - 2009

Lisans

Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, Türkiye

Yaptığı Tezler

2018

2018

Doktora

Developing effective socioscientific issues teaching practices through educational design research

Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü

2011

2011

Yüksek Lisans

Investigating pre-service science teachers’xx perceived technological pedagogical content knowledge regarding genetics

Orta Doğu Teknik Üniversitesi, İstatistik Teorisi, Fen Ve Matematik Eğitimi (Yl) (Tezli)

Yabancı Diller

C1 İleri

C1 İleri

İngilizce

Araştırma Alanları

Fen Bilimleri Eğitimi

Öğretmen Eğitimi

Akademik Ünvanlar / Görevler

2022 - Devam Ediyor

2022 - Devam Ediyor

Dr. Öğr. Üyesi

Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi

2011 - 2022

2011 - 2022

Araştırma Görevlisi

Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi

2015 - 2015

2015 - 2015

Araştırma Görevlisi

Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü

2009 - 2011

2009 - 2011

Araştırma Görevlisi

Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü

Yönetimsel Görevler

2025 - Devam Ediyor

2025 - Devam Ediyor

Bölüm Başkan Yardımcısı

Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi

2022 - Devam Ediyor

2022 - Devam Ediyor

Anabilim Dalı Başkan Yardımcısı

Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi

Akademi Dışı Deneyim

2020 - 2021

2020 - 2021

Visiting Scholar

University of Twente, Visiting Scholar

2009 - 2009

2009 - 2009

Fen Bilgisi ve Matematik Öğretmeni

Yavuz Sultan Selim İlköğretim Okulu, Fen Bilgisi ve Matematik Öğretmeni

Verdiği Dersler

Yüksek Lisans

Yüksek Lisans

Bilgisayar Destekli Nitel Veri Analizi

Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve Etik

Lisans

Lisans

Eğitimde Proje Hazırlama

Öğretmenlik Uygulaması-2

Fen Öğretiminde Kavram Yanılgıları

Öğretmenlik Uygulaması-1

Kimya ve Teknoloji

Eğitimde Proje Hazırlama

Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı

Biyolojide Özel Konular

Bilim ve Teknolojideki Toplumsal İkilemler

Bilim ve Araştırma Etiği

Öğretmenlik Uygulaması

SEÇMELİ-II (FEN BİLGİSİ ÖĞRETİMİNDE KARİYER PLANLAMA)

Makaleler

Tümü (10)
SCI-E, SSCI, AHCI (3)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (3)
Scopus (6)
TRDizin (2)
Diğer Yayınlar (2)

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2024

2024

1. 7. sınıf öğrencilerinin iklim okuryazarlığının tasarım temelli fen öğretimi ile geliştirilmesi

Çelik E., IRMAK M.

17. ULUSLARARASI SOSYAL BEŞERİ VE EĞİTİM BİLİMLERİ KONGRESİ, İstanbul, Türkiye, 21 Aralık 2024, (Tam Metin Bildiri)

2024

2024

2. Öğretmen Adaylarının Proje Kavramına Yönelik Metaforlarının İncelenmesi

Irmak M., Yılmaz E., Canbazoğlu Bilici S.

Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Edirne, Türkiye, 4 - 07 Eylül 2024, (Özet Bildiri)

2024

2024

3. Fen ve Matematik Eğitiminde Üretken Yapay Zeka Uygulamaları

YÜRÜK N., IRMAK M.

16. Ulusal Fen ve Matematik Eğitimi Kongresi, Edirne, Türkiye, 4 - 07 Eylül 2024, (Özet Bildiri)

2023

2023

4. Kişisel Deneyimlerin İnformal Muhakemedeki Rolü: Covıd-19 Aşıları Örneği

TUNCAY YÜKSEL B., IRMAK M., ÖZTÜRK N., ÇAKIR YILDIRIM B., KARAARSLAN SEMİZ G.

15. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Kars, Türkiye, 27 - 30 Eylül 2023, (Özet Bildiri)

2023

2023

5. Fizik Eğitiminde Sanal Öğrenme Ortamları: Mevcut Uygulamalar, Eğilimler ve Gelecekteki Araştırmalar İçin Çıkarımlar

Irmak M., Kaldaras L.

15. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Kars, Türkiye, 27 Eylül 2023, (Özet Bildiri)

2023

2023

6. İklim Okuryazarlığı Ölçeğinin Türkçeye Uyarlanması: Geçerlik ve Güvenirlik Analizi

Akıl Uysal Ş., IRMAK M.

15. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, 27 Eylül 2023, (Özet Bildiri)

2023

2023

7. Sanal, Uygulamalı ve Karma Laboratuvar Uygulamalarının Ortaokul Öğrencilerinin Bilimsel Süreç Becerilerine Etkisi

AKDOĞAN K., IRMAK M.

INTERNATIONAL EDUCATION CONGRESS, Ankara, Türkiye, 20 - 23 Eylül 2023, (Özet Bildiri)

2023

2023

8. Sources of Information that STEM Students Used While Deciding on Socioscientific Issues

IRMAK M., TUNCAY YÜKSEL B.

15th Biennial Conference of the European Science Education Research Association15th Biennial Conference of the European Science Education Research Association, Nevşehir, Türkiye, 28 Ağustos - 01 Eylül 2023, (Tam Metin Bildiri)

2022

2022

9. Lisans Öğrencilerinin Sosyobilimsel Muhakeme Yeterlikleri Ve Argüman Kaliteleri Arasındaki İlişki

IRMAK M.

IXth International Eurasian Educational Research Congress, Türkiye, 22 Haziran 2022, (Özet Bildiri)

2022

2022

10. How Different Types of Teacher Dashboards Impact Teachers’ Problem Detection Accuracy

IRMAK M., ter Vrugte J.

International Society of the Learning Science (ISLS) Conferences, Japonya, 11 Mayıs 2022, (Tam Metin Bildiri) identifier

2018

2018

14. Fen alanında geliştirilen çok aşamalı testler: Literatür taraması

ERCAN J., İNALTUN H., IRMAK M., YANIŞ H., YÜRÜK N.

XIII. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Türkiye, 2 - 05 Ekim 2018, (Özet Bildiri)

2016

2016

17. Üç-aşamalı tanılayıcı test geliştirme süreci: İş, güç ve enerji konusu

YANIŞ KELLECİ H., Ercan J., IRMAK M., İNALTUN H., YÜRÜK N.

XII. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Trabzon, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2016, (Özet Bildiri)

2015

2015

18. Changes in Physics Teachers Cognitive Structures about Using Educational Animations and Simulations

IRMAK M., YILMAZ D., ERCAN J., ŞENTÜRK M., TAŞAR M. F.

11th Biennial Conference of the European Science Education Research Association (ESERA), Helsinki, Finlandiya, 31 Ağustos - 04 Eylül 2015, (Özet Bildiri)

2015

2015

19. Physics Teachers Development of Technology Pedagogy and Content Knowledge A Mixed Methods Study

TAŞAR M. F., ERCAN J., ŞENTÜRK M., YILMAZ D., IRMAK M.

iSER 2015 WORLD CONFERENCE on EDUCATION, İstanbul, Türkiye, 10 - 12 Haziran 2015, (Özet Bildiri)

2015

2015

20. The VOPLE Project

TAŞAR M. F., ŞENTÜRK M., YILMAZ D., ERCAN J., IRMAK M., UŞAK M.

iSER 2015 WORLD CONFERENCE on EDUCATION, 10 - 12 Haziran 2015, (Özet Bildiri)

2015

2015

22. Examining a Teacher s Integration of Animations and Simulations in Physics Teaching after Professional Development Program

ERCAN J., YILMAZ D., ŞENTÜRK M., IRMAK M., TAŞAR M. F.

American Educational Research Association (AERA) Annual Meeting, Chicago, Amerika Birleşik Devletleri, 15 - 21 Nisan 2015, (Özet Bildiri)

2014

2014

23. Fen bilgisi öğretmen adaylarının iş güç enerji konusunda sahip oldukları alternatif kavramların belirlenmesi

İNALTUN H., IRMAK M., Ercan J., YANIŞ H., YÜRÜK N.

XI. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Adana, Türkiye, 11 - 14 Eylül 2014, (Özet Bildiri)

2014

2014

24. Investigating the effect of science writing heuristic laboratory report format on critical thinking

IRMAK M., YANIŞ KELLECİ H., Ercan J.

National Association of Research in Science Education (NARST), Pittsburg, Amerika Birleşik Devletleri, 30 Mart - 02 Nisan 2014, (Özet Bildiri)

2014

2014

25. Fostering physics teachers’ development of TPACK through a professional development program

ŞENTÜRK M. L., TAŞAR M. F., YILMAZ ERGÜL D., ERCAN J., IRMAK M.

International Society of Educational Research World Conference, 3 - 07 Şubat 2014, (Özet Bildiri)

2014

2014

26. A virtual online physics learning environment (VOPLE) closely aligned with curriculum outcomes

TAŞAR M. F., KANDİL İNGEÇ Ş., TİMUR B., ŞEN A. İ., UŞAK M., ŞENTÜRK M. L., et al.

International Society of Educational Research World Conference, 2 - 05 Şubat 2014, (Özet Bildiri)

2013

2013

27. Science writing heuristic An inquiry based laboratory approach to promote science achievement in general chemistry laboratory

Ercan J., YANIŞ KELLECİ H., IRMAK M.

National Association of Research in Science Teaching (NARST), Puerto Rico, Amerika Birleşik Devletleri, 6 - 09 Nisan 2013, (Özet Bildiri)

2012

2012

29. Yetişkinlerin habitat parçalanması sorununa ilişkin sonuç algılarının çevresel değerler açısından incelenmesi

IRMAK M., YANIŞ H.

X. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Niğde, Türkiye, 27 - 30 Haziran 2012, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2011

2011

30. A CURRICULUM REFLECTION NEW SCIENCE ANDTECHNOLOGY CURRICULUM IN TURKEY

IRMAK M., ELMAS R., ÖZTÜRK N.

European Science Education Research Association (ESERA), Lyon, Fransa, 5 - 09 Eylül 2011, ss.62-68, (Tam Metin Bildiri)

2011

2011

31. PRIVATE SCHOOL ELEMENTARY SCIENCE TEACHERS REFLECTIONS ON NEW SCIENCE AND TECHNOLOGY CURRICULUM

ÖZTÜRK N., ELMAS R., IRMAK M.

2nd International Conference on New Trends in Education and Their Implications, 27 - 29 Nisan 2011, ss.509-516, (Tam Metin Bildiri)

2012

2012

32. Investigating pre service science teachers content knowledge and perceived TPACK regarding genetics

IRMAK M., YILMAZ TÜZÜN Ö.

National Association for Research in Science Teaching, Indianapolis, Amerika Birleşik Devletleri, 25 - 28 Mart 2012, (Özet Bildiri)

2010

2010

33. Fen bilgisi öğretmen adaylarının teknolojik pedagojik alan bilgisinin incelenmesi

IRMAK M., ÖZTÜRK N., YILMAZ TÜZÜN Ö.

IX. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Türkiye, 23 - 25 Eylül 2010, (Özet Bildiri)

Kitaplar

2024

2024

1. Nitel Araştırmada Yapay Zekâ Kullanımı

Düzgün S., Irmak M.

Nitel Araştırma Pratikleri - Eğitimciler İçin, BAŞ ÖZLEM,GÖK BİLGE, Editör, PEGEM AKADEMİ, Ankara, ss.439-460, 2024

2023

2023

2. Fen Okuryazarlığının Geleceği

Yürük N., Irmak M.

Fen Okuryazarlığı, Ateş Salih, Editör, Palme Yayınevi, Ankara, ss.218-239, 2023

2023

2023

3. Virtual Learning Environments

Irmak M., Kaldaras L.

The International Handbook of Physics Education Research: Teaching Physics, Taşar Mehmet Fatih; Heron Paula R. L., Editör, American Institute of Physics Press see AIP Press, New York, ss.1-18, 2023

2023

2023

4. Uluslararası Projeler

AŞIK A., SEVER G., ULUYOL Ç., IRMAK M.

Ulusal ve Uluslararası Proje Hazırlama Öğretmen El Kitabı, Şahin Salih, Editör, Ortaöğretim Genel Müdürlüğü, ss.71-102, 2023

2023

2023

5. STEM Eğitiminde Değerlendirme Yaklaşımları

YILMAZ ERGÜL D., IRMAK M., YANIŞ KELLECİ H.

STEM Eğitimi Perspektif, Süreç ve Uygulamalar, Anagün, S. Ş.; Özden, M., Editör, Vizetek, ss.245-276, 2023

2022

2022

6. 3.Bölüm Uluslararası Projeler

AŞIK A., SEVER G., ULUYOL Ç., IRMAK M.

ULUSAL VE ULUSLARARASI PROJE HAZIRLAMA ÖĞRETMEN REHBER KİTABI , Prof. Dr. Salih ŞAHİN, Editör, MEB Yayınları, Ankara, ss.71-98, 2022

2021

2021

7. Fen Öğretiminde Teknopedagojik Yaklaşım

Irmak M., Yılmaz Ergül D.

21. Yüzyılda Fen Bilimleri Öğretimi, Çavaş Pınar,Anagün Şengül S, Editör, Anı Yayıncılık, Ankara, ss.37-64, 2021

2020

2020

8. Sosyobilimsel Konuların Doğası ve Fen Eğitimindeki Yeri

ÖZTÜRK N., IRMAK M.

KURAMDAN UYGULAMAYA SOSYOBILIMSEL KONULAR, Murat Genç, Editör, Nobel Akademik Yayıncılık, ss.15-44, 2020

2019

2019

9. Fen Kavram Kazanımı

Irmak M., Yurttaş Kumlu G. D.

Erken Çocukluk Fen Eğitiminde Temel Konular Güncel Yaklaşımlar, Dr. Şenil ÜNLÜ ÇETİN, Editör, Nobel Yayınevi, Ankara, ss.79-105, 2019

Desteklenen Projeler

2023 - 2024

2023 - 2024

Fen Bilimleri Dersi Kapsamında Ortaokul Öğrencileri için Bilim İnsanlarını Anlatan Dijital Hikayeler Serisinin Tasarlanması

TÜBİTAK Projesi , 2209-A - Üniversite Öğrencileri Araştırma Projeleri Destekleme Programı

Irmak M., Ardıçlı H.(Yürütücü)

2023 - 2024

2023 - 2024

5. Sınıf Öğrencilere Dijital Hikayeler Aracılığıyla İlaç Geri Dönüşümü Farkındalığı KazandırmaSürdürülebilir Kalkınma

TÜBİTAK Projesi , 2209-A - Üniversite Öğrencileri Araştırma Projeleri Destekleme Programı

(Proje Özeti)
Irmak M., Güven B.(Yürütücü), Küt F.

2011 - 2011

2011 - 2011

Investigating Pre-service Science Teachers’ Technological Pedagogical Content Knowledge Regarding Genetics

Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi

IRMAK M.

Bilimsel Kuruluşlardaki Üyelikler / Görevler

2023 - Devam Ediyor

2023 - Devam Ediyor

Fen Eğitimi ve Araştırmaları Derneği

Üye

Bilimsel Yayınlarda Hakemlikler

Mart 2024

Mart 2024

INTERNATIONAL JOURNAL OF SCIENCE AND MATHEMATICS EDUCATION

SSCI Kapsamındaki Dergi

Ocak 2024

Ocak 2024

Social Education Research

Diğer İndekslerce Taranan Dergi

Kasım 2023

Kasım 2023

PHYSICAL REVIEW. PHYSICS EDUCATION RESEARCH

SSCI Kapsamındaki Dergi

Kasım 2023

Kasım 2023

KAFKAS EĞİTİM ARAŞTIRMALARI DERGİSİ

Hakemli Bilimsel Dergi

Temmuz 2023

Temmuz 2023

MILLI EGITIM

Hakemli Bilimsel Dergi

Şubat 2023

Şubat 2023

JOURNAL OF SCIENCE LEARNING

Diğer İndekslerce Taranan Dergi

Ekim 2022

Ekim 2022

Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi

Hakemli Bilimsel Dergi

Haziran 2022

Haziran 2022

Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama

Hakemli Bilimsel Dergi

Ağustos 2021

Ağustos 2021

BARTIN ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ

Hakemli Bilimsel Dergi

Ocak 2020

Ocak 2020

E-Kafkas Eğitim Araştırmaları Dergisi

Diğer Dergiler

Aralık 2019

Aralık 2019

GAZİ EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ

Hakemli Bilimsel Dergi

Ekim 2019

Ekim 2019

ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ

Hakemli Bilimsel Dergi

Ağustos 2019

Ağustos 2019

Journal of Human Sciences

Diğer İndekslerce Taranan Dergi

Haziran 2019

Haziran 2019

Anadolu Öğretmen Dergisi

Diğer Dergiler

Haziran 2019

Haziran 2019

BAŞKENT UNİVERSİTY JOURNAL OF EDUCATİON

Hakemli Bilimsel Dergi

Temmuz 2018

Temmuz 2018

International Online Journal of Educational Sciences

Diğer İndekslerce Taranan Dergi

Temmuz 2018

Temmuz 2018

The Turkish Online Journal of Educational Technology

Diğer İndekslerce Taranan Dergi

Etkinlik Organizasyonlarındaki Görevler

Nisan 2024

Nisan 2024

International Higher Education Symposium

Bilimsel Kongre / Sempozyum Organizasyonu

Irmak M.
Ankara, Türkiye

Ödüller

Haziran 2012

Haziran 2012

ODTÜ Yılın Tezi Ödülü

Odtü Sosyal Bilimler Enstitüsü



Burslar

2020 - 2021

2020 - 2021

BİDEB2219 Yurt Dışı Doktora Sonrası Araştırma Bursu

TÜBİTAK

2019 - 2019

2019 - 2019

ECER 2019 Bursary

Diğer Uluslararası Organizasyonlar

2012 - 2016

2012 - 2016

TÜBİTAK 2211 E- Doğrudan Yurt İçi Doktora Bursu

TÜBİTAK

2014 - 2014

2014 - 2014

TÜBİTAK 2224-A Yırt Dışı Bilimsel Etkinliklere Katılma Desteği Programı

TÜBİTAK

2012 - 2012

2012 - 2012

NARST International Committee Scholarship

Diğer Uluslararası Organizasyonlar

2011 - 2011

2011 - 2011

TÜBİTAK 2224-A Yırt Dışı Bilimsel Etkinliklere Katılma Desteği Programı

TÜBİTAK

2009 - 2011

2009 - 2011

TUBİTAK 2228 Yurt İçi Yüksek Lisans Burs Programı

TÜBİTAK

Atıflar

Toplam Atıf Sayısı (WOS): 22

h-indeksi (WOS): 3

Jüri Üyelikleri

Ocak-2024

Ocak 2024

Tez Savunma (Yüksek Lisans)

- Bahçeşehir Üniversitesi

Aralık-2023

Aralık 2023

Doktora Tez İzleme Komitesi (TİK) Üyeliği

- Gazi Üniversitesi

Şubat-2019

Şubat 2019

Yarışma

StarT Türkiye Festivali - Kadıköy Anadolu Lisesi