Akademik Unvanlar
-
1983 - Devam Ediyor Prof. Dr.
Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Türkçe Ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü
Yönetimsel Görevler
-
2001 - 2002 Bölüm Başkanı
Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Fen-Edebiyat Fakültesi, Tarih Bölümü
-
2000 - 2002 Anabilim/Bilim Dalı Başkanı
Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Fen-Edebiyat Fakültesi, Tarih Bölümü
Yönetilen Tezler
-
H.1070/m.1660 tarihli Surre-i Hümâyûn defterlerinin analizi
DEMİRCAN Y. (Danışman)
E.NUR(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2020 -
Mühimme Defterleri ışığında XVI. yüzyılın ikinci yarısında Osmanlı Devleti'nde doğal afetler
DEMİRCAN Y. (Danışman)
E.AVCI(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2020 -
Girit Seferleri Sırasında Ege'de Osmanlı Kaleleri
DEMİRCAN Y. (Danışman)
O.NALEZEN(Öğrenci), Doktora, 2020 -
Tarih öğretmenlerinin okul dışı tarih öğretimi algıları ve görüşleri
DEMİRCAN Y. (Danışman)
-
H.1012/ 1603-1604 TARİHLİ SURRE-İ HÜMAYUN DEFTERLERİNİN ANALİZİ
DEMİRCAN Y. (Danışman)
G.AYDINEL(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2019 -
XVI. yüzyılın ilk çeyreğinde Osmanlı Devleti'nde Safevi imajı
DEMİRCAN Y. (Danışman)
Z.DEDE(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2019 -
XVI. Yüzyılın İkinci Yarısında Tunus'ta Osmanlı İdaresi
DEMİRCAN Y. (Danışman)
P.FİDANNAZ(Öğrenci), Doktora, 2019 -
Papalığın Osmanlılara karşı faaliyetleri ile Osmanlı kaynaklarında papalık (1302-1622)
DEMİRCAN Y. (Danışman)
S.ÇALIŞKAN(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2018 -
Osmanlı Sarayında Görevli Kadınlar ve Vakıfları
DEMİRCAN Y. (Danışman)
S.NURDAN(Öğrenci), Doktora, 2018 -
İstanbul Şer'iyye Sicillerine Göre 16. ve 17. Yüzyıllarda Had Cezalarının Tatbiki ve İslam Hukuku'na Uygunluğu
DEMİRCAN Y. (Danışman)
M.AYDIN(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2018 -
35/1 Numaralı Düvel-i Ecnebiye Defteri'nin İncelenmesi
DEMİRCAN Y. (Danışman)
B.AKI(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2017 -
Ortaöğretim kurumlarında tarih öğretiminde akıllı tahta kullanımına yönelik öğrenci görüşleri
DEMİRCAN Y. (Danışman)
-
XV ve XVI. yüzyıllarda Ege'de adalar ahalisinin kıyı muhafazasına katkısı
DEMİRCAN Y. (Danışman)
-
XV ve XVI. yüzyıllarda Ankara şehri vakıfları
DEMİRCAN Y. (Danışman)
-
Tarih öğretmenlerinin sanat tarihi öğretiminde karşılaştıkları problemler ve çözüm önerileri
DEMİRCAN Y. (Danışman)
-
11. sınıf öğrencilerinin tarih derslerinde akademik tarih dergilerinin kullanımına yönelik görüşleri
DEMİRCAN Y. (Danışman)
-
XVII. yüzyılın ikinci yarısında Amasya: Şer'iyye sicillerine göre
DEMİRCAN Y. (Danışman)
-
55 numaralı Mufassal Defter'e göre XVI. yüzyıl sonlarında Prizren
DEMİRCAN Y. (Danışman)
-
ORTAÖĞRETİMDEKİ BAŞARILI ÖĞRENCİLERİN TARİH KONULARINI HATIRLAMA STRATEJİLERİ
DEMİRCAN Y. (Danışman)
-
H.1249-1253 (M. 1833-1837) tarihli Şer`iyye Sicili'nin transkripsiyonu ve tahlili (Midilli Adası)
DEMİRCAN Y. (Danışman)
M.CEYHAN(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2010 -
Ortaöğretimdeki başarılı öğrencilerin tarih konularını hatırlama stratejileri
DEMİRCAN Y. (Danışman)
S.HEMİD(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2010 -
Tarih eğitimi ve milli bayramlar: Milli bayramlarda okullarda yapılan kutlamaların öğretmen ve öğrenci görüşleri açısından değerlendirilmesi
DEMİRCAN Y. (Danışman)
H.AÇIKEL(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2010 -
TARİH EĞİTİMİ VE MİLLİ BAYRAMLAR: MİLLİ BAYRAMLARDA OKULLARDA YAPILAN KUTLAMALARIN ÖĞRETMEN VE ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ AÇISINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ
DEMİRCAN Y. (Danışman)
-
363 numaralı (H.974 - M.1567 tarihli) Tahrir Defterine göre Sakız Adası
DEMİRCAN Y. (Danışman)
M.KEKEÇ(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2009 -
363 NUMARALI (H.974 - M.1567 TARİHLİ) TAHRİR DEFTERİNE GÖRE SAKIZ ADASI
DEMİRCAN Y. (Danışman)
-
Endüstri meslek liselerinde T.C. İnkılâp Tarihi ve Atatürkçülük dersinde öğrencilerin bölümleriyle ilgili proje ödevi hazırlamalarının derse ilişkin tutumlarına etkisi (Nevşehir örneği)
DEMİRCAN Y. (Danışman)
D.UÇAR(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2008 -
ENDÜSTRİ MESLEK LİSELERİNDE T.C. İNKILÂP TARİHİ VE ATATÜRKÇÜLÜK DERSİNDE ÖĞRENCİLERİN BÖLÜMLERİYLE İLGİLİ PROJE ÖDEVİ HAZIRLAMALARININ DERSE İLİŞKİN TUTUMLARINA ETKİSİ (NEVŞEHİR ÖRNEĞİ)
DEMİRCAN Y. (Danışman)
-
Türkiye'deki (9,10,11,12. sınıf) ve avusturya'daki (5,6,7,8. sınıf) ortaöğretim tarih programlarının karşılaştırması
DEMİRCAN Y. (Danışman)
-
Tarih I dersinde işe koşulabilecek değer öğretiminin yeni yaklaşımlarının öğrencilerin "hoşgörü" değeri anlayışlarının gelişimine etkisi
DEMİRCAN Y. (Danışman)
F.GÜLTEKİN(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2007 -
XVI. yüzyılda Akşehir Sancağı (tahrir defterlerine göre)
DEMİRCAN Y. (Danışman)
V.ERTÜRK(Öğrenci), Doktora, 2007 -
TARİH I DERSİNDE İŞE KOŞULABİLECEK DEĞER ÖĞRETİMİNİN YENİ YAKLAŞIMLARININ ÖĞRENCİLERİN HOŞGÖRÜ DEĞERİ ANLAYIŞLARININ GELİŞİMİNE ETKİSİ
DEMİRCAN Y. (Danışman)
-
Yapısalcı öğrenme modeline göre bir tarih dersi örneği: Fatih Sultan Mehmet dönemi
DEMİRCAN Y. (Danışman)
R.ELİBOL(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2006 -
Vakfiyelere göre XV. yüzyıl Bursa vakıfları
DEMİRCAN Y. (Danışman)
S.BAŞOL(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2001