Duyurular & Dokümanlar
Tez Dosyaları
Dosya İndir
Eğitim Bilgileri
2002 - 2009
2002 - 2009Bütünleşik Doktora
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Bilgisayar Ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü, Türkiye
1998 - 2002
1998 - 2002Lisans
Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Fakültesi, Bilgisayar Ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü, Türkiye
Araştırma Alanları
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojisi Eğitimi
Akademik Ünvanlar / Görevler
2017 - Devam Ediyor
2017 - Devam EdiyorDoç. Dr.
Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi
2010 - 2017
2010 - 2017Öğretim Görevlisi Dr.
Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi
2009 - 2010
2009 - 2010Araştırma Görevlisi
Akdeniz Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Bilgisayar Ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü
2002 - 2009
2002 - 2009Araştırma Görevlisi
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Bilgisayar Ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü
Akademi Dışı Deneyim
2006 - 2007
2006 - 2007Ziyaretçi Araştırmacı (Visiting Scholar)
Purdue Üniversitesi-ABD, Ziyaretçi Araştırmacı (Visiting Scholar)
Yönetilen Tezler
2022
2022Yüksek Lisans
6. Sınıf Öğrencilerinin Blok Tabanlı Programlamaya Yönelik Tutumlarının ve Üst Bilişsel Farkındalıklarının İncelenmesi
Kocaman Karoğlu A. (Danışman)
E.VARÇIN(Öğrenci)
2018
2018Yüksek Lisans
Farklı bilişsel esneklik düzeyine sahip öğrencilerin uzaktan eğitime karşı motivasyon düzeylerinin incelenmesi
KOCAMAN KAROĞLU A. (Danışman)
Y.BERTİZ(Öğrenci)
Makaleler
Tümü (18)
SCI-E, SSCI, AHCI (2)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (4)
ESCI (2)
Scopus (7)
TRDizin (8)
Diğer Yayınlar (5)
2024
20241. E-dishonesty among postgraduate students and its relation to self-esteem
Bakar-Corez A., KOCAMAN KAROĞLU A.
Education and Information Technologies
, cilt.29, sa.7, ss.8275-8300, 2024 (SSCI, Scopus)
2022
20222. Academic E-Dishonesty and Research Anxiety Among the Preservice Teachers
Kocaman Karoğlu A.
IJRES : INTERNATIONAL JOURNAL OF RESEARCH IN EDUCATION AND SCIENCE , cilt.8, sa.2, ss.207-218, 2022 (Hakemli Dergi)
2022
20223. Elektronik Kitap Konusunda Türkiye’de 2006-2020 Yılları Arasında Tamamlanmış Lisansüstü Tez Çalışmalarının İncelenmesi [Investigation of Graduate Thesis Studies on Electronic Books Completed Between 2006-2020 in Turkey]
GÜLMEZ A., KOCAMAN KAROĞLU A.
Bilim, Eğitim, Sanat ve Teknoloji Dergisi (BEST Dergi) [Science, Education, Art and Technology Journal (SEAT Journal)] , cilt.6, sa.1, ss.32-52, 2022 (Hakemli Dergi)
2020
20204. Toplum 5.0 Sürecinde Türkiye’de Eğitimde Dijital Dönüşüm
KOCAMAN KAROĞLU A., Bal Çetinkaya K., ÇİMŞİR E.
Üniversite Araştırmaları Dergisi , cilt.3, sa.3, ss.147-158, 2020 (TRDizin)
2020
20205. Üniversite öğrencilerinin bilişötesi öğrenme stratejileri ile akademik e-usulsüzlük yapma durumları arasındaki ilişki
KOCAMAN KAROĞLU A., BAKAR ÇÖREZ A.
Kocaeli Üniversitesi Eğitim Dergisi , cilt.3, sa.2, ss.78-96, 2020 (TRDizin)
2020
20206. Distance Education Students’ Cognitive Flexibility Levels and Distance Education Motivations
BERTİZ Y., KOCAMAN KAROĞLU A.
International Journal of Research in Education and Science
, cilt.6, sa.4, ss.638-648, 2020 (Hakemli Dergi)
2018
20187. Sosyal Medya Kullanımı ile Serbest Zaman Tatmini Arasındaki İlişki
Kocaman Karoğlu A., Atasoy B.
Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.14, sa.3, ss.826-839, 2018 (TRDizin)
2017
20178. İlköğretim Öğrencilerinin Artırılmış Gerçeklik Uygulamalarına Karşı Tutumlarının ve Güdülenme Durumlarının Belirlenmesi
Atasoy B., Gün E., Kocaman Karoğlu A.
Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (KEFAD) , cilt.18, sa.2, ss.435-448, 2017 (TRDizin)
2016
20169. Personal voices in higher education: A digital storytelling experience for pre-service teachers
Kocaman Karoğlu A.
EDUCATION AND INFORMATION TECHNOLOGIES
, cilt.21, sa.5, ss.1153-1168, 2016 (ESCI, Scopus)
2016
201610. Okul Öncesi Eğitimde Teknoloji Entegrasyonu Dijital Hikâye Anlatımı Üzerine Öğretmen Görüşleri
KOCAMAN KAROĞLU A.
Turkish Online Journal of Qualitative Inquiry , cilt.7, sa.1, ss.175-205, 2016 (TRDizin)
2015
201511. Öğretim Teknolojileri Alanında Karma Yöntem Çalışmaları Analizi 2005 2015 Arası
KOCAMAN KAROĞLU A.
Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.16, sa.2, ss.353-369, 2015 (Hakemli Dergi)
2015
201512. Öğretim sürecinde hikâye anlatmanın teknolojiyle değişen doğası: Dijital hikâye anlatımı
KOCAMAN KAROĞLU A.
Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama
, cilt.5, sa.2, ss.89-106, 2015 (TRDizin)
2015
201513. Telling stories digitally: an experiment with preschool children
KOCAMAN KAROĞLU A.
EDUCATIONAL MEDIA INTERNATIONAL
, cilt.52, sa.4, ss.340-352, 2015 (ESCI, Scopus)
2014
201414. Yükseköğretimde Karma bir Dersin Tasarımında İyi Uygulama İlkeleri
Kocaman Karoğlu A., Kiraz E., Özden M. Y.
Egitim Ve Bilim-Education And Science , cilt.39, sa.173, ss.249-263, 2014 (SSCI, Scopus, TRDizin)
2011
201115. Using asynchronous communication tools to support face to face courses Turkish preservice teachers perspectives
KOCAMAN KAROĞLU A., ÖZDEN M. Y., ERCAN K.
International Journal of Applied Educational Studies , cilt.11, sa.1, ss.59-72, 2011 (Hakemli Dergi)
2009
200916. Facilitating Technology Enhanced Problem based Learning PBL in the Middle School Classroom An Examination of How and Why Teachers Adapt
Ertmer P., Glazewski K., Jones D., OttenbreitLeftwich A., GÖKTAŞ Y., Krista C., et al.
Journal of Interactive Learning Research , cilt.20, sa.1, ss.35-54, 2009 (Scopus)
2009
200917. Impact of guidance on the problem solving efforts of instructional design novices
Peggy E., Daniel S., Flanagan S., KOCAMAN KAROĞLU A., Reiner C., Reyes L., et al.
PERFORMANCE IMPROVEMENT QUARTERLY , cilt.21, sa.4, ss.117-132, 2009 (Scopus)
2004
200418. İyi bir öğrenme yönetimi sistemi ÖYS için kriter önerisi
YILDIRIM İ. S., GÖKTAŞ Y., GEDİK N., KOCAMAN KAROĞLU A.
Türk Eğitim Bilimleri Dergisi , cilt.2, sa.4, ss.455-462, 2004 (TRDizin)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2022
20221. Research Anxiety Levels of Education Faculty Students
KOCAMAN KAROĞLU A.
International Conference on Research in Education and Science (ICRES), Amerika Birleşik Devletleri, 24 - 27 Mart 2022, (Tam Metin Bildiri)
2022
20222. Öğretmenlerin Uzaktan Eğitim Yoluyla Aldıkları Blok Tabanlı Robotik Kodlama Eğitiminin Kalıcılığa Etkisi
ÜLGER A., KOCAMAN KAROĞLU A.
7. Uluslararası Akademik Araştırmalar Kongresi (ICAR), Türkiye, 24 Ocak 2022, (Özet Bildiri)
2022
20223. Değerler Eğitiminin Kazandırılmasında Dijital Hikayelerin Kullanımı: 4. Sınıf Örneği
Kandin E., KOCAMAN KAROĞLU A.
EYFOR XIII-Uluslararası Eğitim Yönetimi Forumu, İzmir, Türkiye, 11 Mayıs 2022, (Özet Bildiri)
2020
20204. Pandemi Döneminde Uzaktan Blok Tabanlı Programlama Öğretimi Konusunda Bilişim Teknolojileri Öğretmenlerinin Görüşleri
VARÇIN E., KOCAMAN KAROĞLU A.
4th International Symposium of Education and Values (ISOEVA)/Online), Karabük, Türkiye, 24 - 26 Aralık 2020, (Özet Bildiri)
2018
20185. UZAKTAN EĞİTİM ÖĞRENCİLERİNİN BİLİŞSEL ESNEKLİK DÜZEYLERİNİN FARKLI DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ
BERTİZ Y., KOCAMAN KAROĞLU A.
International Conference on Education in Mathematics, Science Technology (ICEMST), Türkiye, 28 Nisan - 01 Mayıs 2018, (Özet Bildiri)
2017
20176. BÖTE Öğrencilerinin Bilişötesi Öğrenme Stratejileri ile Derslerinde Akademik E-Usulsüzlük Yapma Durumları Arasındaki İlişki: Bir Örnek Durum Çalışması
KOCAMAN KAROĞLU A., BAKAR ÇÖREZ A.
11th International Computer Instructional Technologies Symposium (ICITS), 24 - 26 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
2017
20177. Öğrencilerin Serbest Zamana Yönelik Tatmin Düzeyleri İle Sosyal Medya Kullanımları Arasındaki İlişki
KOCAMAN KAROĞLU A., ATASOY B.
11th International Computer Instructional Technologies Symposium (ICITS), Malatya, Türkiye, 24 - 26 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
2016
20168. Yüksek Lisans ve Doktora Öğrencilerinin Akademik E Usulsüzlük Yapma Durumlarının İncelenmesi
BAKAR ÇÖREZ A., KOCAMAN KAROĞLU A.
10th International Computer & Instructional Technologies Symposium (ICITS), Rize, Türkiye, 16 - 18 Mayıs 2016, (Tam Metin Bildiri)
2016
20169. Araştırma Kaygısı ve Akademik E Usulsüzlük Yapma Durumları arasındaki İlişkinin İncelenmesi BÖTE Bölümü Örneği
KOCAMAN KAROĞLU A.
10th International Computer & Instructional Technologies Symposium (ICITS), Rize, Türkiye, 16 - 18 Mayıs 2016, (Özet Bildiri)
2015
201510. Okul Öncesi Öğrencilerle Bir Sınıf Etkinliğinde Dijital Hikâye Anlatımı
KOCAMAN KAROĞLU A.
9th International Computer & Instructional Technologies Symposium (ICITS), Afyonkarahisar, Türkiye, 20 - 22 Mayıs 2015, (Özet Bildiri)
2008
200811. ARCS Motivation Model in the Design and Development of a Blended Course
KOCAMAN KAROĞLU A., ERCAN K., ÖZDEN M. Y.
World Conference on Educational Multimedia, Hypermedia and Telecommunications, 30 Haziran - 04 Temmuz 2008, (Tam Metin Bildiri)
2008
200812. İlköğretim Branş Öğretmenlerinin Derslerinde BDE Uygulamalarından Yararlanma Durumlarının İncelenmesi
BAKAR ÇÖREZ A., KOCAMAN KAROĞLU A.
2nd International Computer Education and Instructional Technology Semposium, İzmir, Türkiye, 16 - 18 Nisan 2008, ss.550-557, (Tam Metin Bildiri)
2008
200813. A Digital Storytelling Implementation Experience with Early Childhood Students
KOCAMAN KAROĞLU A.
International Conference of the Society for Information Technology and Teacher Education, Las Vegas, Amerika Birleşik Devletleri, 3 - 08 Mart 2008, ss.931-933, (Tam Metin Bildiri)
2008
200814. An Evaluative Study of a Blended Course Based on Good Practice Principles Case of Prospective Student Teachers in Turkey
KOCAMAN KAROĞLU A., ERCAN K., ÖZDEN M. Y.
International Conference of the Society for Information Technology and Teacher Education, Las Vegas, Amerika Birleşik Devletleri, 3 - 08 Mart 2008, ss.4204-4207, (Tam Metin Bildiri)
2007
200715. Maintaining a Teacher Education Course with Asynchronous Online Discussions an Example from Turkey
KOCAMAN KAROĞLU A., ÖZDEN M. Y.
Society for Information Technology and Teacher Education International Conference, Texas, Amerika Birleşik Devletleri, 26 - 31 Mart 2007, ss.389-392, (Tam Metin Bildiri)
2007
200716. The One Minute Paper An Application in Forum Environments
KOCAMAN KAROĞLU A.
Society for Information Technology and Teacher Education International Conference, Texas, Amerika Birleşik Devletleri, 26 - 31 Mart 2007, ss.103-105, (Tam Metin Bildiri)
2007
200717. Good Practice Principles Applied to a Teacher Education Blended Course
KOCAMAN KAROĞLU A., ÖZDEN M. Y., ERCAN K.
7th Annual Instructional Systems Technology Conference, Indiana, Amerika Birleşik Devletleri, 2 - 03 Mart 2007
2006
200618. Supporting Preservice Teachers with Asynchronous Ill Structured Scenarios
KOCAMAN KAROĞLU A., ÖZDEN M. Y.
World Conference on Educational Multimedia, Hypermedia and Telecommunications. Chesapeake, Florida, Amerika Birleşik Devletleri, 26 - 30 Haziran 2006, ss.1402-1407, (Tam Metin Bildiri)
2006
200619. Blended Learning Approach in Teacher Education Students Perceptions and Experiences from Turkey
KOCAMAN KAROĞLU A., KİRAZ E., ÖZDEN M. Y.
World Conference on Educational Multimedia, Hypermedia and Telecommunications, Florida, Amerika Birleşik Devletleri, 25 - 30 Haziran 2006, (Tam Metin Bildiri)
2006
200620. Integrating Web into Training An In service Program in Turkey
ÖZDEN M. Y., GEDİK N., KOCAMAN KAROĞLU A.
World Conference on Educational Multimedia, Hypermedia and Telecommunications, Florida, Amerika Birleşik Devletleri, 26 - 30 Haziran 2006, ss.109-114, (Tam Metin Bildiri)
2006
200621. Potentials of LMS Student and instructor perspectives
KOCAMAN KAROĞLU A., GEDİK N., GÖKTAŞ Y.
9th Annual Teaching and Learning with Technology Conference: Transforming the Learning Experience, W.Lafayette-Indiana, Amerika Birleşik Devletleri, 1 - 02 Mart 2006, (Özet Bildiri)
2004
200422. What makes a good LMS An analytical approach to assessment of LMSs
YILDIRIM İ. S., GEDİK N., KOCAMAN KAROĞLU A., GÖKTAŞ Y.
5th International Conference on Information Technology Based Higher Education and Training, İstanbul, Türkiye, 31 Mayıs - 02 Haziran 2004, ss.125-130, (Tam Metin Bildiri)
Kitaplar
2022
20221. Çevrim İçi Ortamda Rastlantısal Öğrenme
YILDIZ G., KOCAMAN KAROĞLU A.
Eğitim Teknolojileri Okumaları 2022, Prof. Dr. Aytekin İŞMAN, Prof. Dr. H. Ferhan ODABAŞI ve Prof. Dr. Buket AKKOYUNLU, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.113-125, 2022
2022
20222. Eğitimde Yeni Nesil Teknolojiler ve Uygulamalar
BAKAR ÇÖREZ A., KOCAMAN KAROĞLU A.
Öğretim Teknolojileri, Kocaman Karoğlu, Aslıhan, Editör, Nobel, Ankara, ss.203-223, 2022
2022
20223. 21. Yüzyıl Öğrenci ve Öğretmen Becerileri
KOCAMAN KAROĞLU A., GÜLMEZ A.
Öğretim Teknolojileri, Kocaman Karoğlu, Aslıhan, Editör, Nobel, Ankara, ss.83-98, 2022
2022
20224. Öğretim Tasarım Modelleri
Kocaman Karoğlu A.
Öğretim Tasarımı, Şendurur, Emine, Editör, Nobel, Ankara, ss.53-73, 2022
2020
20205. Eğitim 4.0 Sürecinde Öğrenme İçin Gereken Beceriler: Dijital Akıcılık
Tatlı A., Kocaman Karoğlu A.
Eğitim Teknolojileri Okumaları 2020, Hatice Ferhan Odabaşı,Buket Akkoyunlu,Aytekin İşman, Editör, PegemA, Ankara, ss.277-288, 2020
2016
20166. Öğretim Teknolojilerinin Türkiye Tarihine Bir Bakış: 1920-1984 Dönemi
Reisoğlu İ., Kocaman Karoğlu A., Gedik N., Göktaş Y., Çağıltay K.
Öğretim Teknolojilerinin Temelleri: Teoriler, Araştırmalar Eğilimler, Kürşat Çağıltay,Yüksel Göktaş, Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.41-56, 2016
2013
20137. Proje Tabanlı Öğrenme
Kocaman Karoğlu A.
Öğretim Teknolojilerinin Temelleri: Teoriler, Araştırmalar, Eğilimler, Kürşat Çağıltay,Yüksel Göktaş, Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.243-258, 2013
2012
20128. A Web-Based Training Experience in Turkey: A University-National Police Collaboration.
ÖZDEN M. Y., GEDİK N., KOCAMAN KAROĞLU A.
Handbook of Research on Practices and Outcomes in Virtual Worlds and Environments, H. Yang, S. Yuen , Editör, Hershey, PA: Information Science Publishing, ss.400-413, 2012