Doç. Dr. ARZU DOĞANAY BİLGİ


Gazi Eğitim Fakültesi, Özel Eğitim

Zihin Engelliler Eğitimi


WoS Araştırma Alanları: Sosyal Bilimler (Soc)


Avesis Araştırma Alanları: Sosyal ve Beşeri Bilimler, Özel Eğitim

Metrikler

Yayın

53

Yayın (WoS)

6

Yayın (Scopus)

6

Atıf (WoS)

8

H-İndeks (WoS)

2

Atıf (Scopus)

11

H-İndeks (Scopus)

3

Atıf (TrDizin)

15

H-İndeks (TrDizin)

2

Proje

11

Tez Danışmanlığı

5

Açık Erişim

6
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Eğitim Bilgileri

2004 - 2009

2004 - 2009

Doktora

Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye

1999 - 2002

1999 - 2002

Yüksek Lisans

Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye

1990 - 1994

1990 - 1994

Lisans

Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Özel Eğitim, Türkiye

Yaptığı Tezler

2009

2009

Doktora

Zihinsel yetersizliği olan öğrencilerin bilgi veren metinleri anlamalarında uyarlanmış çok ögeli bilişsel strateji öğretiminin etkililiği

Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Zihin Engelliler Eğitimi (Dr)

2002

2002

Yüksek Lisans

Uygun olmayan davranışı, uygun davranışı ödüllendirmenin işareti olarak kullanan öğretim materyalinin öğretmen ödüllerinin arttırılmasına etkisi

Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Özel Eğitim

Araştırma Alanları

Sosyal ve Beşeri Bilimler

Özel Eğitim

Akademik Ünvanlar / Görevler

2012 - Devam Ediyor

2012 - Devam Ediyor

Doç. Dr.

Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Özel Eğitim

Yönetimsel Görevler

2021 - Devam Ediyor

2021 - Devam Ediyor

Merkez Müdür Yardımcısı

Gazi Üniversitesi, Araştırma ve Uygulama Merkezleri, Öğrenme Gelişim Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezi

Verdiği Dersler

Yüksek Lisans

Yüksek Lisans

Erken Okuryazarlıkta Güncel Uygulamalar Sürdürülebilir Kalkınma

Lisans

Lisans

Özel Eğitimde Türkçe Öğretimi

Erken Okuryazarlık Sürdürülebilir Kalkınma

A.SEÇMELİ-III (Öğrenme Güçlüğüne Erken Müdahale ve Değerlendirme)

Özel Eğitimde Okuma ve Yazma Öğretimi

Öğretmenlik Uygulaması II

Özel Eğitimde Bütünleştirme

Zihin Engellilere Matematik Öğretimi

Özel Eğitim

Özel Eğitimde Okul ve Kurum Deneyimi

Özel Eğitimde Türkçe Öğretimi

Makaleler

Tümü (10)
SCI-E, SSCI, AHCI (5)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (6)
ESCI (1)
Scopus (6)
TRDizin (5)
Diğer Yayınlar (1)

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2025

2025

1. The Effect of the Good Behavior Game Implemented bwith ClassDojo on Problem Behaviors in Inclusive Classrooms

DAYI E., DOĞANAY BİLGİ A., GÜNER N., TORAMAN Ç., Köse H.

International Conference on Distance Learning and Special Education (ICDLSE-25), 07 Ekim 2025, (Özet Bildiri)

2017

2017

3. The Examination of the Master’s Theses and Doctoral Dissertations on the Area of Learning Disabilities in Turkey: Content Analysis

Doğanay Bilgi A., Açıkgöz G., Aslan D.

3rd International Conference on Social Science and Education Research, Rome, İtalya, 27 - 29 Nisan 2017, ss.88, (Özet Bildiri)

2017

2017

4. Special Education Teachers’ Knowledge Level on Early Literacy Skills, Environment Arrangements and Classroom Practices

Doğanay Bilgi A., Aslan D.

3rd International Conference on Social Science and Education Research, Rome, İtalya, 27 - 29 Nisan 2017, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2016

2016

5. Development of Orientation and Mobility Skill Assessment Tool (OMSAT/YOBDA ) for Visually Impaired Students

ARSLANTEKİN B., DOĞANAY BİLGİ A., BÜYÜKÖZTÜRK Ş., AKI E., Sıdıka E., UYSAL M., et al.

INTCESS 2016, 3rd International Conference on Education and Social Sciences, İstanbul, İstanbul, Türkiye, 8 - 10 Şubat 2016, (Özet Bildiri)

2016

2016

6. DEVELOPMENT OF ORIENTATION AND MOBILITY SKILL ASSESSMENT TOOL (OMSAT/YOBDA) FOR VISUALLY IMPAIRED STUDENTS

ARSLANTEKİN B., DOĞANAY BİLGİ A., BÜYÜKÖZTÜRK Ş., AKI E., ERSOY SAĞLIK S., UYSAL M., et al.

INTCESS2016 3rd International Conference on Education and Social Sciences, İstanbul, Türkiye, 8 - 10 Şubat 2016, (Özet Bildiri)

2015

2015

8. Yazıca Zenginleştirilmiş Oyunun Anaokuluna Devam Eden Zihinsel Engelli Çocukların Yazı Farkındalığı Becerilerine Etkisi

Doğanay Bilgi A., Demir M.

IV. Uluslararası Okul Öncesi Eğitimi Kongresi, Ankara, Türkiye, 2 - 05 Eylül 2015, (Özet Bildiri)

2014

2014

9. Teacher Child Interactions During Storybook Reading: The Importance of Print Awereness

Doğanay Bilgi A., Çelik A., Demir M., Sıdıka S. E.

V. European Conference on Social and Behavioral Sciences, St. Petersburg, Sankt-Peterburg, Rusya, 11 - 14 Eylül 2014, (Özet Bildiri)

2010

2010

13. Modified Multi Component Cognitive Strategy Instruction: A Reading Comprehension Strategy

Doğanay Bilgi A., Özmen E. R.

The Second International Congress of Educational Research, Antalya, Türkiye, 29 Nisan - 02 Mayıs 2010, (Özet Bildiri)

2009

2009

14. Zihinsel Yetersizliği Olan Öğrencilerin Bilgi Veren Metinleri Anlamalarında Uyarlanmış Çok Ögeli Bilişsel Strateji Öğretiminin Etkililiği

Doğanay Bilgi A., Özmen E. R.

The First International Congress of Educational Research, Çanakkale, Türkiye, 1 - 03 Mayıs 2009, (Özet Bildiri)

2009

2009

15. Tekrarlı Hikaye Kitabı Bakmanın Zihinsel Engelli Öğrencilerin İsim ve Eylem Bildiren Sözcükleri Kazanmalarında Etkililiği

Özmen E. R., Doğanay Bilgi A.

5. Ulusal Dil ve Konuşma Bozuklukları Kongresi, Kuşadası, Aydın, Türkiye, 14 - 17 Nisan 2009, (Özet Bildiri)

Kitaplar

2023

2023

2. AKADEMİK BECERİLER: OKUMA VE YAZMA BECERİLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ

Doğanay Bilgi A.

ÖZEL GEREKSİNİMLİ ÖĞRENCİLERDE DEĞERLENDİRME, Dr. Veysel AKSOY - Dr. Sinan KALKAN, Editör, Paradigma Yayınları, Çanakkale, ss.297-327, 2023 Sürdürülebilir Kalkınma

2023

2023

3. Okuma Güçlüğüne Erken Müdahale ve Motivasyon

Doğanay Bilgi A.

OKUMA GÜÇLÜKLERİNE ERKEN MÜDAHALE, Doç. Dr. Arzu Doğanay Bilgi Prof. Dr. E. Rüya Özmen, Editör, Nobel Yayınevi, Ankara, ss.103-119, 2023 Sürdürülebilir Kalkınma

2021

2021

5. Erken Okuryazarlıkta Kodla İlişkili Beceriler-III - Yazı Farkındalığı Becerileri ve Desteklenmesi

DOĞANAY BİLGİ A.

Erken Okuryazarlık Becerileri ve Desteklenmesi, Erbay Filiz, Editör, Eğiten Kitap Yayıncılık, Ankara, ss.171-198, 2021

2020

2020

6. Farklılaştırılmış Öğretim ve Uyarlamalar

Doğanay Bilgi A.

Öğrenme Güçlüğü ve Özel Yetenek, E. Rüya Özmen,Ayşegül Ataman, Editör, Vize Akademik, Ankara, ss.69-85, 2020

2019

2019

7. Farklılaştırılmış Öğretim ve Uyarlamalar

DOĞANAY BİLGİ A.

Öğrenme Güçlüğü ve Özel Yetenek, Emine Rüya Özmen, Ayşegül Ataman, Editör, Maya Akademi, Ankara, ss.91-112, 2019

2019

2019

8. Sayı Hissi ve Sayma

Doğanay Bilgi A.

Özel Eğitimde Matematik, Alptekin, Serpil, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.79-116, 2019

2010

2010

10. Okuma Öğretimi

Doğanay Bilgi A., Özmen E. R.

İlköğretimde Kaynaştırma, İbrahim Diken, Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.361-401, 2010

Desteklenen Projeler

2023 - 2024

2023 - 2024

Okul Öncesi Disleksi Tarama Aracının (DİSTA-R) Geliştirilmesi

Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Diğer

ÖZMEN E. R. (Yürütücü), TUFAN S., AÇIKGÖZ G., DOĞANAY BİLGİ A., SAYIN A.

2023 - 2024

2023 - 2024

Özel Eğitim Programlarını ve Materyallerini Geliştirme Projesi

Diğer Resmi Kurumlarca Desteklenen Proje

Dayı E. (Yürütücü), Doğanay Bilgi A.

2022 - 2024

2022 - 2024

Okuma Güçlüğünün Önlenmesi: Müdahaleye Tepki Modeli - II. Kademe UygulamasıSürdürülebilir Kalkınma

TÜBİTAK Projesi , 1001 - Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Projelerini Destekleme Programı

Özmen E. R. (Yürütücü), Doğanay Bilgi A., Demir E., Karasu H. P., Sanır H.

2014 - 2016

2014 - 2016

Görme Engelli Öğrenciler İçin Yönelim ve Bağımsız Hareket Becerileri Değerlendirme Aracının Geliştirilmesi YÖBDA

TÜBİTAK Projesi , 1001 - Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Projelerini Destekleme Programı

Doğanay Bilgi A., Altunay B. (Yürütücü)

2014 - 2016

2014 - 2016

Görme Engelli Öğrenciler İçin Yönelim ve Bağımsız Hareket Becerileri Değerlendirme Aracının Geliştirilmesi YÖBDASürdürülebilir Kalkınma

TÜBİTAK Projesi , 1001 - Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Projelerini Destekleme Programı

(Proje Özeti) (Proje Sonuç Raporu) Creative Commons License
Doğanay Bilgi A., Arslantekin B. (Yürütücü), Akı E.

2014 - 2015

2014 - 2015

Dislektik Bireylerin Profil Çıkarımı Eğitim İhtiyaçları ve Bu Bireylere Hizmet Veren Birimlerin Eğitim İhtiyaç AnaliziSürdürülebilir Kalkınma

CB Strateji ve Bütçe Başkanlığı (Kalkınma Bakanlığı) Projesi

Doğanay Bilgi A., Özmen E. R. (Yürütücü)


Kongre ve Sempozyum Katılımı Faaliyetleri

23 Ekim 2024 - 26 Ekim 2024

23 Ekim 2024 - 26 Ekim 2024

34.Özel Eğitim KongresiSürdürülebilir Kalkınma

Panelist

Ankara-Türkiye

07 Ekim 2022 - 07 Ekim 2022

07 Ekim 2022 - 07 Ekim 2022

Disleksi Farkındalık Paneli

Davetli Konuşmacı

Ankara-Türkiye

05 Ekim 2020 - 07 Ekim 2020

05 Ekim 2020 - 07 Ekim 2020

Özel Öğrenme Güçlüğü E-Sempozyumu

Davetli Konuşmacı

İstanbul-Türkiye

05 Ekim 2016 - 08 Ekim 2016

05 Ekim 2016 - 08 Ekim 2016

26.Ulusal Özel Eğitim KongresiSürdürülebilir Kalkınma

Panelist

Eskişehir-Türkiye

Davetli Konuşmalar

Mayıs 2022

Mayıs 2022

Öğrenme Güçlüğünde Bilişsel Stratejiler ve Akademik Başarının Desteklenmesi

Seminer

Ankara Üniversitesi-Türkiye

Nisan 2022

Nisan 2022

Yazma Becerilerine Eğitsel Müdahaleler

Seminer

İstanbul Valiliği İl Milli Eğitim Müdürlüğü/Öğretmen Akademileri-Türkiye

Nisan 2022

Nisan 2022

İlk Okuma Yazma Öğretim Sürecinde Karşılaşılan Güçlükler ve Çözüm Önerileri-I

Seminer

Osmaniye Valiliği İl Milli Eğitim Müdürlüğü-Türkiye

Eylül 2021

Eylül 2021

Erken Çocuklukta Okuma Güçlüğü Riskleri

Seminer

İstanbul Öğretmen Akademileri Mesleki Gelişim Semineri-Türkiye

Mart 2021

Mart 2021

Okuma Güçlüğü olan Çocukların Okuma Becerilerinin Değerlendirilmesi ve Müdahale Alanları

Seminer

İstanbul İl Milli Eğitim Müdürlüğü: İstanbul Akademi-Türkiye

Mart 2021

Mart 2021

Erken Matematik Becerilerinin Öğretimi

Seminer

Biga İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü & Disleksi Öğrenme Güçlüğü Derneği (Çanakkale Temsilcisi): Biga Maarif Sohbetleri-Türkiye

Haziran 2020

Haziran 2020

İlk Okuma Yazma Öğretiminde Karşılaşılan Güçlükler ve Çözüm Önerileri

Seminer

MEB - Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürlüğü: Özel Eğitim Buluşmaları-Türkiye

Mayıs 2020

Mayıs 2020

Erken Okuryazarlık Becerilerinin Değerlendirilmesi ve Öğretimi

Seminer

MEB - Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürlüğü: Özel Eğitim Buluşmaları-Türkiye

Ekim 2019

Ekim 2019

Hafif Bilişsel Gelişim Sorunu Olan Bireylerin Eğitimi

Konferans

TBMM - Down Sendromu, Otizm ve Diğer Gelişim Bozukluklarının Yaygınlığının Tespiti ile İlgili Bireylerin ve Ailelerinin Sorunlarının Çözümü İçin Alınması Gereken Tedbirlerin Belirlenmesi Amacıyla Kurulan Meclis Araştırması Komisyonu-Türkiye

Ağustos 2018

Ağustos 2018

Destek Eğitim Programlarının Güncellenmesi Çalıştayı-3"

Çalıştay

Destek Eğitim Programlarının Güncellenmesi Çalıştayı-3"-Türkiye

Mayıs 2018

Mayıs 2018

Zihin Yetersizliği Olan Çocuklara Okuma Yazma Öğretiminde Stratejiler

Seminer

Ondokuz Mayıs Üniversitesi-Türkiye

Nisan 2018

Nisan 2018

Hafif ve Orta Düzey Zihinsel Yetersizliği Olan Çocuklara Okuma Yazma Öğretimi

Seminer

Ondokuz Mayıs Üniversitesi-Türkiye

Kasım 2016

Kasım 2016

Özel Eğitim Öğretmeni Yetiştirme Süreci ve Sorunları

Konferans

Türkiye Disleksi Meclisi-Türkiye

Kasım 2015

Kasım 2015

Özel Eğitim Bölümlerinde Öğrenme Bozukluğunun Zihinsel Engelliler Bölümünden Ayrıştırılması, ÖÖG Bölümlerinin Kurulmasının Alanda Hizmet Veren Birimlere Katkıları

Çalıştay

Disleksi Öğrenme Güçlüğünde Güncel Yaklaşımlar ve Gelecek Hedeflerinin Belirlenmesi Çalıştayı-Türkiye

Atıflar

Toplam Atıf Sayısı (WOS): 6

h-indeksi (WOS): 2