Published journal articles indexed by SCI, SSCI, and AHCI
Articles Published in Other Journals
Öğretmen Adaylarının ”AIDS” Kavramı Konusundaki Bilişsel Yapıları: Çizme-Yazma Tekniği Örneği
ANEMON Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, vol.2019, pp.115-129, 2019 (Other Refereed National Journals)
A Development of The Habits of Mind Inventory
European Journal of Education Studies, vol.5, no.11, pp.198-214, 2019 (Refereed Journals of Other Institutions)
2017 Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programı Beceri ve Değerlerinin Anahtar Yetkinlikler Açısından Analizi
Kuramsal Eğitimbilim Dergisi, vol.11, no.4, pp.944-972, 2018 (Other Refereed National Journals)
İlkokul 4. Sınıf Öğrencilerinin Matematik Başarıları İle Aritmetik Performanslarını Etkileyen Duyuşsal Değişkenlerin Belirlenmesi
OPUS-Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, vol.8, no.15, pp.1563-1594, 2018 (Other Refereed National Journals)
Lise Öğrencilerinin ”Ödev” Kavramına İlişkin Metaforik Algılarının İncelenmesi
Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi, vol.13, no.25, pp.135-162, 2018 (Other Refereed National Journals)
Öğretmen Adaylarının “Sınıfta Disiplin Sağlamak” Kavramına İlişkin Algılarının Belirlenmesi: Bir Metafor Analizi Çalışması
Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, no.33, pp.26-37, 2018 (Other Refereed National Journals)
ÖĞRETMEN ADAYLARININ “ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ” KAVRAMINA İLİŞKİN ALGILARININ BELİRLENMESİ: BİR METAFOR ANALİZİ ÇALIŞMASI
İnternational Journal of Eurasia Social Sciences, vol.8, no.28, 2017 (Other Refereed National Journals)
Öğretmen Adaylarının Bilgisayar Kavramına İlişkin Metaforik Algıları
Gaziantep University Journal of Social Sciences, vol.15, no.3, pp.755-781, 2016 (Other Refereed National Journals)
ENGLISH LANGUAGE TEACHER CANDIDATES’ PERCEPTIONS OF LANGUAGE TEACHERS: A METAPHOR STUDY
International Journal of Languages’ Education and Teaching, no.2, pp.387-398, 2016 (Refereed Journals of Other Institutions)
Biyoloji Öğretmeni Adaylarının Mikroskop Kavramına İlişkin Algılarının Belirlenmesi Bir Metafor Analizi Çalışması
Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (KEFAD), vol.17, no.1, pp.615-636, 2016 (Other Refereed National Journals)
TRT KURUMU NUN TRT OKUL KANALINDAKİ YAYINLARININ ORTAÖĞRETİM BİYOLOJİ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI KAZANIMLARI AÇISINDAN ANALİZİ
Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, no.28, pp.197-222, 2016 (Other Refereed National Journals)
Öğretmen Adaylarının Fen Eğitimi Öz Yeterlik İnançları İle Tutumlarının Öğrenme Stillerine göre Analizi
Milli Eğitim Dergisi, vol.44, no.205, pp.125-149, 2015 (Other Refereed National Journals)
Biyoloji öz yeterlik inancı ile öğretmenlik mesleğine yönelik öz yeterlik inancının öğretmenlik mesleğine yönelik tutumu yordama gücü
Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol.34, no.1, pp.23-41, 2014 (Other Refereed National Journals)
Scale for attitudes of secondary education students toward nuclear power: A scale development study
Energy Education Science And Technology Part B-Social And Educational Studies, pp.206-211, 2012 (Refereed Journals of Other Institutions)
Biology self efficacy beliefs of the students studying in the department of biology and department of biology teaching
International Online Journal of Educational Sciences, vol.4, no.1, pp.39-49, 2012 (Refereed Journals of Other Institutions)
Okul öncesi öğretmen adaylarının çoklu zeka alanlarının farklı değişkenlere göre değerlendirilmesi
Bayburt Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol.7, no.2, pp.20-38, 2012 (Other Refereed National Journals)
Evaluation of Prospective Science Teachers Computer Self Efficacy
Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Batı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi, pp.181-188, 2010 (Refereed Journals of Other Institutions)
MEB Okul Öncesi Eğitim Programının Çevre Eğitimi Açısından Analizi
Türk Fen Eğitimi Dergisi (TUSED), vol.7, no.1, pp.74-84, 2010 (Other Refereed National Journals)

Lise Öğrencilerinin Biyoloji Dersine Yönelik Tutumlarının Farklı Değişkenler Açısından İncelenmesi
Türk Fen Eğitimi Dergisi (TUSED), vol.7, no.4, pp.97-109, 2010 (Other Refereed National Journals)
Analysis of high school students’opinions on the benefits and harms of nuclear energy in terms of environmental values.
Procedia Social and Behavioral Sciences, vol.2, no.2, pp.2350-2356, 2010 (Refereed Journals of Other Institutions)
Üniversite Öğrencilerinin Biyoloji öz yeterliklerinin Çeşitli Değişkenler Açısından incelenmesi Dicle Üniversitesi Örneği
Ege Eğitim Dergisi, vol.10, no.1, pp.24-47, 2009 (Other Refereed National Journals)
Biyoloji Öz Yeterlik Ölçeğinin Türkçeye Uyarlanması
Kastamonu Eğitim Dergisi, vol.17, no.1, pp.111-124, 2009 (Other Refereed National Journals)
Öğretmen Adaylarının Zeka Türleriyle Bilgisayarla İlgili Öz yeterlik Algıları Arasındaki İlişkinin Değerlendirilmesi
Akademik Dizayn Dergisi, vol.2, no.3, pp.94-103, 2008 (Other Refereed National Journals)
Sınıf Öğretmeni Adaylarının Fen Öğretiminde Öğretmen Öz Yeterlik İnanç Düzeyleri ile Zeka Türleri Arasındaki İlişkinin Değerlendirilmesi
Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, vol.16, no.1, pp.113-132, 2007 (Other Refereed National Journals)
Meslek Lisesi Öğretmenlerinin Öğretmen Öz Yeterlik İnançları Üzerine Bir Araştırma
Eğitim Araşırmaları, vol.24, pp.87-96, 2006 (Other Refereed National Journals)
Biyoloji Öz yeterlik Ölçeğinin Geçerlik ve Güvenirliği
Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol.29, pp.85-94, 2005 (Refereed Journals of Other Institutions)
İlköğretim I Kademe Öğretmenlerinin Sınıf Yönetimi Profillerinin Değerlendirilmesi
Eğitim ve Bilim, vol.29, no.131, pp.50-60, 2004 (Other Refereed National Journals)
Uzaktan Eğitim Ortamlarının Seçiminde Öğrencilerin Öğrenme Stillerinin Önemi
Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol.24, pp.48-55, 2003 (Other Refereed National Journals)
Gregorc Öğrenme Stili Ölçeği
Eğitim ve Bilim, vol.27, no.123, pp.42-47, 2002 (Other Refereed National Journals)
Biyoloji Öğretmenlerinin Laboratuvar Dersine Yönelik Tutum Ölçeği BÖLDYTÖ
Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol.22, pp.62-66, 2002 (Other Refereed National Journals)
Refereed Congress / Symposium Publications in Proceedings
Özel Yetenekli Öğrencilerin Zihin Alışkanlıklarının Gelişimi
IGATE '21 International Congress on Gifted and Talented Education, Turkey, 11 - 14 October 2021
Etkileşimli Tahta Kavramıyla İlgili İngilizce Öğretmen Adaylarının Zihinsel Modelleri
Uluslararası 24 Kasım Başöğretmen Eğitim ve Yenilikçi Bilimler Sempozyumu, 23 - 24 November 2019
Yer Temelli Eğitim Yaklaşımı Üzerine Yapılmış Çalışmaların İncelenmesi
V. TURKCESS- Uluslararası Eğitim ve Sosyal Bilimler Kongresi, İstanbul, Turkey, 27 - 29 June 2019, pp.1739-1756
8.Sınıf Öğrencilerinin Geometri Kavramına İlişkin Metaforik Algılarının Belirlenmesi
1. Uluslararası 23 Nisan Multidisipliner Çalışmalar Kongresi, Ankara, Turkey, 20 - 23 April 2019, pp.97-109
Öğretmen Adaylarının ”Matematik” Kavramına Yükledikleri Duygusal Semantik Değerlerin Analizi
1. Uluslararası 23 Nisan Multidisipliner Çalışmalar Kongresi, Ankara, Turkey, 20 - 23 April 2019, pp.85-95
Öğretmen Adaylarının “Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Dersi” Kavramına İlişkin Algılarının Belirlenmesi: Bir Metafor Analizi Çalışması
X. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, Nevşehir, Turkey, 27 - 30 April 2018, pp.60-61
Lise Öğrencilerinin Çizimlerinden “Ödev” Kavramına ilişkin Düşüncelerinin Analizi
X. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, Nevşehir, Turkey, 27 - 30 April 2018, pp.61
İlkokul 4. Sınıf Öğrencilerinin Duyuşsal Değişkenler Açısından Matematik ve Aritmetik Performanslarının İncelenmesi
X. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, Nevşehir, Turkey, 27 - 30 April 2018, pp.279-280
Küreselleşme Ve Göç Konusunda Yapılmış Olan Yüksek Lisans Ve Doktora Tezlerinin Analizi
II. Uluslararası Al Farabi Sosyal Bilimler Kongresi, Gaziantep, Turkey, 6 - 08 April 2018, pp.146

Think, Act And Interact A Study On The Concept Of Culture
Uluslararası Bilim ve Eğitim Kongresi 2018 (UBEK2018), Afyonkarahisar, Turkey, 23 - 25 March 2018, pp.767
Küreselleşme Ve Yükseköğretim Konusunda Yapılmış Olan Yüksek Lisans Ve Doktora Tezlerinin Değerlendirilmesi: Bir Nitel Araştırma Örneği
II. Uluslararası Al Farabi Sosyal Bilimler Kongresi, Gaziantep, Turkey, 6 - 08 April 2018, pp.144-145
İlkokul Öğrencilerinin “Okul” Kavramına Yükledikleri Duygusal Semantik Değerlerin Analizi
IX. International Congress Of Educational Research, Ordu, Turkey, 11 - 14 May 2017
İlkokul Öğrencilerinin “Okul” Kavramıyla İlgili Düşüncelerinin Analizi: Nitel Bir Araştırma Örneği
IX. International Congress Of Educational Research, Ordu, Turkey, 11 - 14 May 2017
Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin Meslek Etiği Dersine İlişkin Metaforik Algıları: Bolvadin Örneği
Uluslararası BOLVADİN Sempozyumu, Afyon, Turkey, 13 - 15 October 2017
Öğretmen Adaylarının “Üniversitedeki Dersler” Kavramına İlişkin Algılarının Belirlenmesi: Bir Metafor Analizi Çalışması
IX.International Congrss Of Educational Research, Ordu, Turkey, 11 - 14 May 2017
Öğretmen Adaylarının Zihin Alışkanlıklarının Analizi: Fen Alanı Branşlarından Bir Örnek
IX.International Congrss Of Educational Research, Ordu, Turkey, 11 - 14 May 2017
Öğretmen Adaylarının “Sınıfta Disiplin Sağlamak” Kavramına İlişkin Algılarının Belirlenmesi: Bir Metafor Analizi Çalışması
International Symposium On Social Studies Education VI, Eskişehir, Turkey, 4 - 06 May 2017, pp.591-592
Lise Öğrencilerinin “Ödev” Kavramına İlişkin Metaforik Algılarının İncelenmesi
IX.International Congrss Of Educational Research, Ordu, Turkey, 11 - 14 May 2017
Ortaöğretim Biyoloji Ders Kitaplarında Yer Alan Etkinliklerin Eleştirel Düşünme Becerileri Açısından Analizi
International Symposium On Social Studies Education VI, Eskişehir, Turkey, 4 - 06 May 2017, pp.583-584
Öğretmen Adaylarının ”Öğretmenlik Mesleği” Kavramına İlişkin Algılarının Belirlenmesi: Bir Matafor Analizi Çalışması
International Congress Of Eurasian Social Sciences 2017, Antalya, Turkey, 6 - 08 April 2017, pp.295
İlköğretim Çağındaki Suriyeli Sığınmacı Çocukların Eğitimi: Türkiye’deki ve Almanya’daki Uygulamaların Karşılaştırmalı Olarak Değerlendirilmesi
International Congress Of Eurasian Social Sciences 2017, Antalya, Turkey, 6 - 08 April 2017, pp.51
Ortaöğretim Öğrencilerinin Bilimsel Yaratıcılıklarının Farklı Değişkenler Açısından İncelenmesi Biyoloji Dersi Örneği
International Contemporary Education Research Congress, Muğla, Turkey, 29 September - 02 October 2016
Sınıf Öğretmenlerinin Öğrenci Başarısından Sorumluluk Algılarının Farklı Değişkenlere Göre Değerlendirilmesi
International Contemporary Education Research Congress, Muğla, Turkey, 29 September - 02 October 2016
İLKOKUL ÖĞRENCİLERİNİN BAŞARI KAVRAMINA YÜKLEDİKLERİ DUYGUSAL SEMANTİK DEĞERLER
VIII. International Congress of Educational Research “Quality Assurance in Higher Education and Accreditation of Faculties of Education", Çanakkale, Turkey, 5 - 08 May 2016
Biyoloji Öğretmen Adaylarının Boşaltım Kavramıyla İlgili Düşüncelerinin Analizi Nitel Araştırma Modelinde Hazırlanmış Bir Örnek
VIII. International Congress of Educational Research “Quality Assurance in Higher Education and Accreditation of Faculties of Education", Çanakkale, Turkey, 5 - 08 May 2016
EĞİTİM FAKÜLTESİNDE GÖREV YAPAN ÖĞRETİM ELEMANLARININ İLETİŞİM DAVRANIŞLARININ ÖĞRETMEN ADAYLARININ ALGILARI YÖNÜNDE ANALİZİ
VIII. International Congress of Educational Research “Quality Assurance in Higher Education and Accreditation of Faculties of Education", Çanakkale, Turkey, 5 - 08 May 2016
İLKOKUL ÖĞRENCİLERİNİN ÇİZİMLERİNDE YUVA KAVRAMINA İLİŞKİN NİTEL BİR ANALİZ
VIII. International Congress of Educational Research “Quality Assurance in Higher Education and Accreditation of Faculties of Education", Çanakkale, Turkey, 5 - 08 May 2016
ÖĞRETİM TASARIMI ALANINDAKİ TEZ ÇALIŞMALARININ İNCELENMESİ 2002 2014 META ANALİZ ÇALIŞMASI
VIII. International Congress of Educational Research “Quality Assurance in Higher Education and Accreditation of Faculties of Education", Çanakkale, Turkey, 5 - 08 May 2016
DUYGUSAL SEMANTİK FARKLILIĞA GÖRE İLKOKUL ÖĞRENCİLERİNİN YUVA KAVRAMINA YÜKLEDİKLERİ DEĞERLER
VIII. International Congress of Educational Research “Quality Assurance in Higher Education and Accreditation of Faculties of Education", Çanakkale, Turkey, 5 - 08 May 2016
Creativity Sense of Secondary Education Students Metaphor Analysis
ICCI - 2015The 3rd International Congress on Curriculum andInstruction, Adana, Turkey, 22 - 24 October 2015
The Analysis of Biology Teachers Views about Biology Lesson Curriculum s Effects on the Development ofStudents Scientific Creativity
ICCI - 2015The 3rd International Congress on Curriculum andInstruction, Adana, Turkey, 22 - 24 October 2015
The analyze of factors affecting pre service biology teachers teacher efficacy beliefs
12th Annual International Conference on Education, Atina, Greece, 24 - 27 May 2010, pp.87-98
Bilim ve Sanat Merkezlerinde Uygulanan Modüler Fen ve Teknoloji Dersi Programıyla İlgili Öğretmen Görüşleri
IV. Uluslararası Türkiye Eğitim Araştırmaları Kongresi, 4 - 07 May 2012
Öğretmen Görüşlerine Göre İlköğretim I. Kademe Fen ve Teknoloji Dersi Öğretim Programının Uygulanmasında Karşılaşılan Sorunlar ve Çözüm Önerileri: Ankara İli Örneği
IV. Uluslararası Türkiye Eğitim Araştırmaları Kongresi, 4 - 07 May 2012
Evaluation of Prospective Science Teachers Computer Self Efficacy
World Conference on New Trends in Science Education (WCNTSE), 19 - 23 September 2011
An Analysis of Candidate Teachers Towards Learning
World Conference on Educational Sciences, 3 - 07 February 2011, vol.2, pp.2564-2568
Analysis of biology candidate teacher self efficacy beliefs on environmentaleducation
wces, 3 - 07 February 2011
Biyoloji öğretmen adaylarının öğretmenlik öz-yeterlik algısının yordayıcı değişkenleri
IX. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, İzmir, Turkey, 23 - 25 September 2010
Factors Affecting Biology Lesson Motivation of High School Students
Conference on Educational Sciences, 4 - 08 February 2010, vol.2, pp.2137-2142
9. sınıf biyoloji dersi öğretim programı boyutlarına yönelik biyoloji öğretmen görüşlerinin öğretmen öz-yeterlik düzeyleri açısından analizi
I. Ulusal Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, Balıkesir, Turkey, 13 - 15 May 2010, pp.3-4
Öğretmen adaylarının öğretmen öz-yeterlik algı düzeyi ile sınıf yönetimine yönelik tutum ve inanç kazanma düzeyi arasındaki ilişkinin değerlendirilmesi
Uluslararası Öğretmen Yetiştirme Politikaları ve Sorunları Sempozyumu II, Ankara, Turkey, 16 - 18 May 2010, pp.1246-1254
Biyoloji öğretmen adaylarının laboratuvar kullanımı özyeterlik algı düzeylerinin cinsiyet ve sınıf değişkenlerine göre incelenmesi
Uluslararası Öğretmen Yetiştirme Politikaları ve Sorunları Sempozyumu II, Ankara, Turkey, 16 - 18 May 2010, pp.913-921
Öğretmen adaylarının öğretim sürecine ilişkin öz-yeterlik inançlarının cinsiyet ve sınıf değişkenine göre incelenmesi
I. Ulusal Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, Balıkesir, Turkey, 13 - 15 May 2010, pp.219
Öğretmen Adaylarının Öğretmen Öz Yeterlik Algı Düzeyi İle Sınıf Yönetimine Yönelik Tutum Ve İnanç Kazanma Düzeyi Arasındaki İlişkinin Değerlendirilmesi
Uluslararası Öğretmen Yetiştirme Politikaları ve Sorunları Sempozyumu, 16 - 18 May 2010
An assessment of the relationship between teacher candidates’xx levels of teacher self-efficacy and levels of their attitudes and beliefs on classroom control
Uluslararası Öğretmen Yetiştirme Kongresi, Ankara, Turkey, 11 - 14 May 2010
Lise öğrencilerinin nükleer enerji konusundaki bilgi ve bilgi kaynaklarının analizi
Fen, Sosyal ve Çevre Eğitiminde Son Gelişmeler Sempozyumu, Giresun, Turkey, 18 - 20 November 2009, pp.43-50
Biyoloji öğretmen adaylarının laboratuar kullanımı özyeterlik algısı, öğretmenlik öz-yeterlik algısı ve akademik öz-yeterlik düzeyi ilişkisinin değerlendirilmesi
Fen, Sosyal ve Çevre Eğitiminde Son Gelişmeler Sempozyumu, Giresun, Turkey, 18 - 20 November 2009, pp.68-74
Lise öğrencilerinin fizik, kimya, biyoloji ve matematik derslerindeki konularla ilgili öğrenme zorluklarının tespiti
Fen, Sosyal ve Çevre Eğitiminde Son Gelişmeler Sempozyumu, Giresun, Turkey, 18 - 20 November 2009, pp.20-28
Lise Öğrencilerinin Türkiye deki Nükleer Enerji Uygulamaları Hakkındaki Görüşleri
Fen, Sosyal ve Çevre Eğitiminde Son Gelişmeler Sempozyumu, Turkey, 18 - 20 November 2009
Lise Öğrencilerinin Fizik Kimya Biyoloji Ve Matematik Derslerindeki Konularla İlgili Öğrenme Zorluklarının Tespiti
Fen, Sosyal ve Çevre Eğitiminde Son Gelişmeler Sempozyumu, Turkey, 18 - 20 November 2009
The predictive power of learning strategies based on self regulation on the academic success in science and technology course
ESERA 2009 Conference, 31 August - 04 September 2009
Meslek Yüksekokullarında görevli öğretim elemanlarının iletişim davranışlarının öğrenci görüşlerine göre incelenmesi
1. Uluslararası 5. Ulusal Meslek Yüksekokulları Sempozyumu, 27 - 29 May 2009
Meslek yüksekokullarında görevli öğretim elemanlarının kullandıkları öğretim yaklaşımlarının öğrencilerin öğrenme stilleri açısından analizi Kolb öğrenme stili örneği
1. Uluslararası 5. Ulusal Meslek Yüksekokulları Sempozyumu, 27 - 29 May 2009
Meslek yüksekokulu öğrencilerinin bilgisayara yönelik tutum ve öz yeterlik algılarının değerlendirilmesi
1. Uluslararası 5. Ulusal Meslek Yüksekokulları Sempozyumu, 27 - 29 May 2009
Meslek yüksekokulu öğrencilerinin öğrenme stilleri ile akademik öz yeterlikleri ilişkisinin değerlendirilmesi
1. Uluslararası 5. Ulusal Meslek Yüksekokulları Sempozyumu, 27 - 29 May 2009
Meslek yüksekokulu öğrencilerinin akademik öz yeterlikleri ile öğretim elemanlarının öğretmen iletişim davranışları ilişkisinin incelenmesi
1. Uluslararası 5. Ulusal Meslek Yüksekokulları Sempozyumu, 27 - 29 May 2009
Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Öğretmenlik Öz Yeterlik İnançlarını Etkileyen Faktörler
XIV. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Turkey, 28 - 30 September 2005, vol.2, pp.811-815
Books & Book Chapters
Bilimin Teknolojideki Uygulamaları
VİZE Yayıncılık Sanayi ve Ticaret Limited Şirketi., Ankara, 2021
Görüşme
in: SAGE Nitel Araştırmalar Kılavuz Kitabı, Ekici, Gülay; Yeşilçınar, Sabahattin, Editor, VİZETEK Yayıncılık, Ankara, pp.589-612, 2021
Çeşitleme (Triangulation)
in: SAGE Nitel Araştırmalar Kılavuz Kitabı, Ekici, Gülay; Yeşilçınar, Sabahattin, Editor, VİZETEK Yayıncılık, Ankara, pp.453-469, 2021
EĞİTİM PROGRAMI OKURYAZARLIĞI
in: ÇAĞDAŞ BAKIŞ AÇISIYLA EĞİTİMDE PROGRAM GELİŞTİRME ve DEĞERLENDİRME, Ekici, Gülay; Soner Mehmet Özdemir, Editor, NOBEL AKADEMİK YAYINCILIK EĞİTİM DANIŞMANLIK TİC. LTD. ŞTİ., Ankara, pp.255-299, 2021
ETKİNLİK ÖRNEKLERİYLE GÜNCEL ÖĞRENME-ÖĞRETME YAKLAŞIMLARI-IV
PEGEM AKADEMİ, Ankara, 2020

Eğitim Psikolojisi
VİZE Yayıncılık Sanayi ve Ticaret Limited Şirketi., Ankara, 2020
Etkinlik Örnekleriyle Güncel Öğrenme-Öğretme Yaklaşımları-IV
PEGEM AKADEMİ, Ankara, 2020
21. Yüzyıl Becerileri ve eğitim Alanındaki Yansımaları
in: Eğitime Giriş, Halük Ünsal, Editor, Nobel Akademik Yayıncılık Eğitim Danışmanlık Tic. Ltd. Şti, Ankara, pp.407-450, 2020
Öğrenme Stili Modelleri ve Öğrenme Stiline Dayalı Eğitim-Öğretim
in: Eğitim Psikolojisi, Ekici Gülay, Editor, VİZE yayıncılık, Ankara, pp.607-656, 2020
21.Yüzyılda Eğitim Biliminde Yönelimler
in: Eğitime Giriş, Ekici, Gülay, Editor, VİZETEK Yayıncılık, Ankara, pp.483-524, 2020
Bilgiyi İşlem Kuramı
in: Öğrenme-Öğretme Kuramları ve Uygulamadaki Yansımaları, Ekici, Gülay, Editor, VİZETEK Yayıncılık, Ankara, pp.196-256, 2020
Öğrenme Türleri-Öğrenme Stilleri
in: Eğitim Psikolojisi, Ataman, Ayşegül, Editor, Vize Akademik Yayıncılık, Ankara, pp.263-283, 2019
Biyolojide Nanoteknolojinin Kullanımı
in: Biyolojide Özel Konular, Gülay EKİCİ, Editor, Paradigma Akademi basın ve Yayın Dağıtım, Çanakkale, pp.199-240, 2018
21.Yüzyılda Eğitim Biliminde Yönelimler
in: Eğitim Bilimine Giriş, Gülay EKİCİ, Editor, Paradigma Akademi, Çanakkale, pp.510-551, 2017
Sınıfta Zamanın Etkili Yönetimi
in: Sınıf Yönetimi, Mehmet Çağatay Özdemir, Editor, Pegem Akademi Yay. Eğt. Dan. Hizm. Tic. Ltd. Sti., Ankara, pp.155-177, 2017
Öğretim Yönetimi
in: Sınıf Yönetimi, Emin Karip, Editor, Pegem Akademi Yay. Eğt. Dan. Hizm. Tic. Ltd. Sti., Ankara, pp.77-112, 2017
Zihinsel Alışkanlıklara Göre Öğrenme-Öğretme Yaklaşımı
in: Öğrenme Öğretme Kuramları ve Uygulamadaki Yansımaları, GÜLAY EKİCİ, Editor, PEGEM Akademi Yayıncılık, Ankara, pp.856-900, 2016
Şaşırtıcı Olaylarla Öğrenme-Öğretme Yaklaşımı
in: Etkinlik Örnekleriyle Güncel Öğrenme Öğretme Yaklaşımları III, Ekici Gülay, Editor, PEGEM Akademi Yayınevi, Ankara, pp.382-420, 2015
Analysis of factors affecting pre service biology teachers’ teacher efficacy beliefs
in: Research on Teacher Education and Training, F. Doyran , Editor, Athens Institute for Education and Research, pp.87-99, 2013