Publications & Works

Articles Published in Other Journals
Papers Presented at Peer-Reviewed Scientific Conferences

Fen öğretiminde eğitim koçluğunun 7. Sınıf öğrencilerinin fene yönelik motivasyonları üzerine etkisi

Ege 11th International Conference On Social Sciences., İzmir, Turkey, 01 June 2024, (Summary Text)

A Research on the investigation of the 7th grade science course book in terms of 21st century skills.

International 21st Century Educational Research Congress, Burdur, Turkey, 25 - 27 April 2024, (Summary Text)

Teknoloji destekli fen öğretiminin fen dersine yönelik tutum üzerine etkisi

11. Anadolu uluslararası sosyal bilimler kongresi, Diyarbakır, Turkey, 29 December 2022, (Summary Text)

Çevre eğitiminde STEM yaklaşımının ortaokul 8. Sınıf öğrencilerinin çevreye yönelik tutum ve bilgi düzeyi üzerine etkisi

3th International Congress On Social Sciences - Humanities And Education, İstanbul, Turkey, 01 December 2022, (Summary Text)

Ortaokul fen bilimleri ders kitaplarının kök değerler açısından incelenmesi

6th International Education and Innovative Sciences Congress, Burdur, Turkey, 24 November 2022, (Summary Text)

Fen bilimleri öğretmenlerinin ölçme ve değerlendirmeye yönelik öz-yeterlik inançlarının bazı değişkenlere göre incelenmesi.

INSAC International Congress on Scientific Developments for Social and Education Sciences (ICSDSE 2021), Turkey, 27 March 2021, (Summary Text)

The effect of technology-supported science teaching on sixth grade students’ motivation for science lesson

7. International Scientific Research Congress, Ankara, Turkey, 13 - 14 March 2020, (Summary Text)

The effect of argumentation based learning method on environmental attitude, behavior and success of secondary school 6th graders

5th International Social and Education Sciences Studies Congress (UBAK), Balıkesir, Turkey, 11 - 14 July 2019, (Summary Text)

The effects of out of school learning environment on attitude and ınterest toward science course of 7th grade students

5th International Social and Education Sciences Studies Congress (UBAK), Balıkesir, Turkey, 11 - 14 July 2019, (Summary Text)

The effect of science fairs on the attitudes and motivations of 8th grade students towards science lessons

5th International Social and Education Sciences Studies Congress (UBAK), Balıkesir, Turkey, 11 - 14 July 2019, (Summary Text)

A study on technological pedagogical content knowledge self-efficacy belief levels of science teachers: A sample of Sanliurfa

5th International Social and Education Sciences Studies Congress (UBAK), Balıkesir, Turkey, 11 - 14 July 2019, (Summary Text)

Bilim şenliklerinin ortaokul 6. sınıf öğrencilerinin fen öğrenmeye yönelik öz-yeterlik inançlarına etkisi

VI th International Eurasian Educational Research Congress, Ankara, Turkey, 19 - 22 June 2019, (Summary Text)

The effect of the inquiry based learning approach on self-efficacy belief levels of prospective science teachers regarding measurement and evaluation

1.International Symposium on Contemporary Education and Social Sciences, Antalya, Turkey, 22 - 25 November 2018, (Summary Text)

Research on variables related to self- efficacy belief level of middle-school students in studying science

1.International Symposium on Contemporary Education and Social Sciences, Antalya, Turkey, 22 - 25 November 2018, (Summary Text)

Teknolojik uygulamalarla destekli çevre eğitiminin ortaokul 6. sınıf öğrencilerinin çevre konularındaki başarılarına etkisi

13. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Denizli, Turkey, 4 - 06 October 2018, (Summary Text)

Ortaokul öğrencilerinin fen öğrenmeye yönelik öz-yeterlik inanç düzeyleri üzerine bir araştırma

13. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Denizli, Turkey, 4 - 06 October 2018, (Summary Text)

Teknolojik uygulamalarla destekli çevre eğitiminin ortaokul 6. Sınıf öğrencilerinin çevreye yönelik davranışlarına etkisi

1st International Congress on New Horizons in Education and Social Sciences (ICES-2018), İstanbul, Turkey, 9 - 11 April 2018, (Summary Text)

İnformal öğrenme ortamlarının ortaokul 6. sınıf öğrencilerinin fen dersine yönelik tutumlarına etkisi

1st International Congress on New Horizons in Education and Social Sciences (ICES-2018), İstanbul, Turkey, 9 - 11 April 2018, (Summary Text)

Astronomi konularında üç boyutlu görsel materyal kullanımının öğrencilerinin başarı düzeylerine etkisi

International Congress on Science and Education, Afyon, Turkey, 23 - 25 March 2018, (Summary Text)

Teknolojik uygulamalarla destekli fen öğretiminin ortaokul 7. sınıf öğrencilerinin fen öğrenmeye yönelik motivasyonlarına etkisi

27th International Conference on Educational Sciences (ICES/UEBK-2018), Antalya, Turkey, 18 - 22 April 2018, (Summary Text)

Teknolojik uygulamalarla destekli çevre eğitiminin ortaokul 6. Sınıf öğrencilerinin çevreye yönelik tutumlarına etkisi.

1st International Congress on New Horizons in Education and Social Sciences (ICES-2018), İstanbul, Turkey, 9 - 11 April 2018, (Summary Text)

Bilişim teknolojileri ve uygulamaları ile işlenen fen derslerin öğrencilerin fen bilimlerine yönelik tutumları üzerine etkisi

27th International Conference on Educational Sciencesi (ICES/UEBK-2018), Antalya, Turkey, 18 - 22 April 2018, (Summary Text)

Teknolojik pedagojik alan bilgisi (TPAB) kazandırma amaçlı teknolojik uygulamaların fen bilgisi öğretmen adaylarının TPAB öz güven düzeylerine etkisi

1st International Congress on New Horizons in Education and Social Sciences (ICES-2018), İstanbul, Turkey, 9 - 11 April 2018, (Summary Text)

Bilim şenliklerinin ortaokul 6. Sınıf öğrencilerinin fen öğrenmeye yönelik motivasyonlarına etkisi

27th International Conference on Educational Sciences (ICES/UEBK-2018), Antalya, Turkey, 18 - 22 April 2018, (Summary Text)

Teknolojik uygulamalarla destekli fen ögretiminin ortaokul 7 sınıf ögrencilerinin fen dersine yöneliktutumlarına etkisi

VI. International Congress of Research in Education, Rize, Turkey, 13 - 15 October 2016, (Summary Text)

Bilim şenliklerinin ortaokul 6 sınıf ögrencilerinin bilime yönelik tutum düzeylerine etkisi

VI. International Congress of Research in Education, Rize, Turkey, 13 - 15 October 2016, (Summary Text)

Teknolojik pedagojik alan bilgisi uygulama çalışmalarının öğretmen adaylarının teknolojiye yönelik tutumları üzerine etkisi

12. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Trabzon, Turkey, 28 - 30 September 2016, (Summary Text)

Ortaokul öğrencilerinin fen dersine yönelik tutum düzeylerinin bazı değişkenler açısından incelenmesi

12. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Trabzon, Turkey, 28 - 30 September 2016, (Summary Text)

Bilim şenliklerinin ortaokul 6 Sınıf öğrencilerinin bilime yönelik tutum düzeylerineEtkisi

VI. International Cangress on Research in Education (ICRE), 13 - 15 October 2016, (Summary Text)

Bilim Şenliklerinin Ortaokul 6 Sınıf Öğrencilerinin Problem Çözme Becerilerine Etkisi

25. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Antalya, Turkey, 21 - 24 April 2016, (Summary Text)

Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Eleştirel Düşünme Eğilimlerinin Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi

XI. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Adana, Turkey, 11 - 14 September 2014, (Full Text)

İlköğretim 8 Sınıf Fen ve Teknoloji Dersinde Görsel Materyal Kullanımının Başarıya Ve Tutuma Etkisinin Araştırılması

XI. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Adana, Turkey, 11 - 14 September 2014, (Full Text)

Bilim Şenliklerinin Ortaokul 6 Sınıf Öğrencilerinin Fen Bilimleri Dersine Yönelik Tutumlarına Etkisi

XI. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Adana, Turkey, 11 - 14 September 2014, (Full Text)

Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Eleştirel Düşünme Düzeylerinin Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi

IX. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, İzmir, Turkey, 23 - 25 September 2010, (Full Text)
Books

Research on variables related to self- efficacy belief level of middle-school students in studying science

in: Contemporary Approaches in Education and Social Sciences, Halil TOKCAN Alper ALTUNÇEKİÇ, Editor, Old Publishing, Brasov County, pp.25-46, 2019

The effect of the inquiry based learning approach on self-efficacy belief levels of prospective science teachers regarding measurement and evaluation

in: Contemporary Approaches in Education and Social Sciences, Halil Tokcan, Alper Altunçekiç, Editor, Old Publishing, Brasov Country, pp.47-69, 2019

Erken çocukluk dönemi fen eğitiminde kavramlar, kavram yanılgıları ve kavram öğretimi

in: Erken çocuklukta fen eğitimi, Ahmet Turan ORHAN, Editor, Eğiten Kitap, Ankara, pp.79-141, 2018
Metrics

Publication

120

H-Index (WoS)

1

Citation (Scopus)

14

H-Index (Scopus)

1

Citation (Scholar)

1

H-Index (Scholar)

1

Citiation (TrDizin)

87

H-Index (TrDizin)

5

Citiation (Sum Other)

142

Thesis Advisory

12

Open Access

19
UN Sustainable Development Goals