Duyurular & Dokümanlar
Tez Dosyaları
Eğitimin/Kursun Program İçeriğini Gösteren Broşür veya Afiş
Dosya İndir
Eğitim Bilgileri
1998 - 2005
1998 - 2005Doktora
Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Tarih Öğretmenliği (Dr), Türkiye
1995 - 1997
1995 - 1997Yüksek Lisans
Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Ortaöğretim Sosyal Alanlar Eğitimi Bölümü, Türkiye
1988 - 1995
1988 - 1995Lisans
Ankara Üniversitesi, Dil Ve Tarih Coğrafya Fakültesi, Tarih Bölümü, Türkiye
Yaptığı Tezler
2005
2005Doktora
Tarih Öğretiminde Eleştirel Düşünce Becerilerinin Geliştirilmesi
Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Tarih Öğretmenliği (Dr)
2005
2005Doktora
Tarih Öğretiminde Eleştirel Düşünme Becerisinin Geliştirilmesi
Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Türkçe Ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü
1998
1998Yüksek Lisans
İlkokul öğretmenlerinin tarih konularının işlenişinde duyuşsal giriş özelliklerine ilişkin tutumları
Gazi Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Tarih Eğitimi (Yl) (Tezli)
1998
1998Yüksek Lisans
İlkokul öğretmenlerinin tarih konularının işlenişinde duyuşsal giriş özelliklerine ilişkin tutumları
Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Ortaöğretim Sosyal Alanlar Eğitimi Bölümü
Yabancı Diller
C1 İleri
C1 İleriİngilizce
Araştırma Alanları
Tarih
Eğitim
Akademik Ünvanlar / Görevler
2020 - Devam Ediyor
2020 - Devam EdiyorProf. Dr.
Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim
2014 - 2020
2014 - 2020Doç. Dr.
Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim
2008 - 2014
2008 - 2014Dr. Öğr. Üyesi
Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim
1995 - 2003
1995 - 2003Araştırma Görevlisi
Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim
Yönetilen Tezler
2022
2022Doktora
Hayat bilgisi dersinde rol model katılımlı etkinliklerin öğrencilerin başarısına, tutumlarına, öz düzenleme becerilerine ve rol model algısına etkisi
Köksal H. (Danışman)
H.BAYIRLI(Öğrenci)
2022
2022Doktora
İlkokul 3. sınıf öğrencilerinin arkadaşlığa yükledikleri anlamlar doğrultusunda geliştirilen eğitim programının arkadaşlık, akran ilişkileri ve psikolojik iyi oluşa etkisi
Köksal H. (Danışman)
M.EROL(Öğrenci)
2021
2021Yüksek Lisans
Artırılmış gerçeklik anlayışına göre hazırlanmış bir ders kitabı ünitesinin öğrencilerin sosyal bilgiler dersine yönelik tutumlarına etkisi
Köksal H. (Danışman)
M.AYDIN(Öğrenci)
2020
2020Doktora
Sınıf öğretmenlerinin etik yönelimleri, demokratik tutumları ve mesleğe yönelik tutumları arasındaki ilişki
Köksal H. (Danışman)
K.TARIM(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Sınıfında Yabancı Uyruklu Öğrenci Bulunan Öğretmenlerin, Yabancı Uyruklu Öğrencilerin Varlıklarına İlişkin Algılarının Metafor Analizi Yoluyla İncelenmesi
Köksal H. (Danışman)
B.KÖMÜRCÜ(Öğrenci)
2017
2017Yüksek Lisans
İlköğretim düzeyindeki kitaplarda yer alan metinlerin değer öğretimi yaklaşımlarına göre incelenmesi
KÖKSAL H. (Danışman)
N.ÖZTÜRK(Öğrenci)
2017
2017Doktora
Sosyal bilgiler dersinde sığınmacılara yönelik kapsayıcı eğitimin incelenmesi
KÖKSAL H. (Danışman)
E.YILDIRIM(Öğrenci)
2016
2016Yüksek Lisans
İlkokul 4. Sınıf Öğrencilerinin Çocuk Hakları Konusunda Farkındalık Düzeylerini Belirleyen Faktörler
KÖKSAL H. (Danışman)
Y.Karcı(Öğrenci)
2016
2016Yüksek Lisans
İlkokul 4. sınıf öğrencilerinin çocuk hakları konusunda farkındalık düzeylerini belirleyen faktörler
KÖKSAL H. (Danışman)
Y.KARCI(Öğrenci)
2014
2014Yüksek Lisans
Çocuk Trafik Eğitim Parkı kullanımının ilkokul 4.sınıf öğrencilerinin trafik güvenliği dersine yönelik tutumlarına etkisi
KÖKSAL H. (Danışman)
A.PEKĞÖZ(Öğrenci)
2013
2013Yüksek Lisans
Sosyal bilgiler dersinde güncel olaylardan yararlanmanın öğrencilerin karar verme becerilerine etkisi
KÖKSAL H. (Danışman)
H.BETÜL(Öğrenci)
Makaleler
Tümü (17)
SCI-E, SSCI, AHCI (1)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (1)
Scopus (2)
TRDizin (10)
Diğer Yayınlar (6)
2025
20251. The Effect of Friendship Education on Primary School Students’ Psychological Well-Being and Peer Relationships
Erol M., Köksal H.
CHILD INDICATORS RESEARCH , cilt.18, sa.1, ss.1-2, 2025 (SSCI, Scopus)
2023
20232. Kültüre Dayalı Söz Kalıplarının Günlük Hayatta Kullanımının Öğrencilerin Öznel İyi Oluşuna, Arkadaşlık İlişkisine ve Akran Zorbalığına Etkisi
Köksal H., Ergül E., Üçel Z., Kandemir A.
Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.20, sa.3, ss.1212-1243, 2023 (TRDizin)
2022
20223. 3.SINIF HAYAT BİLGİSİ DERSİ BAŞARI TESTİ GELİŞTİRME: GEÇERLİK VE GÜVENİRLİK ÇALIŞMASI
Bayırlı H., Köksal H.
PESA INTERNATIONAL JOURNAL OF SOCIAL STUDIES
, cilt.8, sa.2, ss.86-99, 2022 (Hakemli Dergi)
2022
20224. Metaphoric Perceptions of Primary School 4th Grade Students on the Concept of Friendship
Erol M., Köksal H.
Journal of Social Sciences and Education
, cilt.5, sa.1, ss.14-26, 2022 (Hakemli Dergi)
2021
20215. Development Political Literacy Scale/Politik Okuryazarlık Ölçeğinin Geliştirilmesi
KÖKSAL H., EROL M.
Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.22, sa.1, ss.444-471, 2021 (TRDizin)
2020
20206. KÜRESELLEŞME OLGUSU KARŞISINDA TÜRK TARİHÇİLİĞİNİN ZİHİNSEL SORUNLARI
Köksal H., Safran M.
Genel Türk Tarihi Araştırmaları Dergisi
, cilt.2, sa.3, ss.201-208, 2020 (TRDizin)
2019
20197. An Exercise Regarding Values Education with An Authentic Learning Approach
KÖKSAL H.
International Online Journal of EducationalSciences , cilt.4, sa.1, ss.311-329, 2019 (Hakemli Dergi)
2019
20198. 2023 Eğitim Vizyon Belgesi, Tekillik ve Transhumanizm
KÖKSAL H.
Eğitim ve Toplum Araştırmaları Dergisi-JRES , cilt.6, sa.1, ss.145-157, 2019 (Hakemli Dergi)
2017
20179. Yabancı Uyruklu Öğrencilerin Gözüyle Türkiye
YILDIRIM E., KÖKSAL H.
Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.18, sa.3, ss.294-311, 2017 (TRDizin)
2014
201410. Sosyal Bilimler ve Eğitimin Karşılaştığı Zihniyet Sorunları
KÖKSAL H.
Yeni Türkiye Dergisi , cilt.2, sa.59, ss.1244-1250, 2014 (Hakemli Dergi)
2013
201311. İhsan Sungu ya Ait Bir tarih Dersi Örneği Taç Giydirme Töreni Tablosu
KÖKSAL H.
Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
, ss.461-484, 2013 (TRDizin)
2009
200912. Tarih Neydi Niçin Yazılıyor ve Nasıl Eleştiriliyordu
KÖKSAL H.
G.Ü. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.29, ss.1604-1625, 2009 (TRDizin)
2007
200713. Tarih Öğretiminde Tarihsel Düşüncenin İki Felsefik Dayanağı
KÖKSAL H.
Milli Eğitim Dergisi , cilt.36, sa.175, ss.230-235, 2007 (Scopus, TRDizin)
2007
200714. İlkçağda Vatandaşlık Eğitimi Olarak Tarih Öğretimi
KÖKSAL H.
Gazi Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi , cilt.15, sa.1, ss.271-278, 2007 (TRDizin)
2007
200715. Tarih Öğretiminde Tarihsel Algının Üç Boyutu ve Düşünsel Dayanakları
KÖKSAL H.
EKEV Akademi Dergisi , cilt.11, sa.31, ss.31-39, 2007 (TRDizin)
2002
200216. Tarih Öğretimi ve Eleştirel Düşünce Becerilerinin Geliştirilmesi
KÖKSAL H.
Türk Yurdu , cilt.22, sa.175, ss.87-90, 2002 (Hakemli Dergi)
2002
200217. Tarih Öğretiminde Yazılı Kanıtların kullanılması
SAFRAN M., KÖKSAL H.
Gazi Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi , cilt.18, sa.1, ss.71-86, 2002 (TRDizin)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2024
20241. THE EFFECT OF HISTORICAL REENACMENT PRACTİCE ON STUDENTS' EMPATHY LEVELS IN 4TH GRADE SOCIAL STUDIES COURSE
Kartal Ş., KÖKSAL H.
13TH INTERNATIONAL CONGRESS ON SOCIAL, HUMANITIES, ADMINISTRATIVE, AND EDUCATIONAL SCIENCES IN A CHANGING WORLD, Antalya, Türkiye, 6 - 08 Ağustos 2024, (Tam Metin Bildiri)
2019
20192. Eğitimde Kendi Olma Tartışmaları
KÖKSAL H.
II. Uluslararası Temel Eğitim Kongresi, 23 - 27 Ekim 2019, (Özet Bildiri)
2019
20193. Sınıfında Yabancı Uyruklu Öğrenci Bulunan Lise Öğretmenlerinin, Yabancı Uyruklu Öğrencilerin Varlıklarına ilişkinn Algılarının Metafor Analiz Yoluyla İncelenmesi
KÖKSAL H., Kömürcü B.
Uluslararası Sosyal Ve Eğitim Bilimleri Araştırmaları Kongeri, 11 - 14 Temmuz 2019, (Özet Bildiri)
2017
20174. İlköğretim ders kitabı ve ticari kitaplarda yer alan metinlerin farklı değer öğretimi yaklaşımlarına göre incelenmesi
KÖKSAL H., Öztürk N.
İnternational Congress of Eurasian Social Science, Mersin, Türkiye, 6 - 08 Nisan 2017, (Özet Bildiri)
2016
20165. İlkokul öğrencilerinin çocuk hakları konusunda farkındalık düzeylerini belirleyen faktörler
Karcı Y., KÖKSAL H.
15. Uluslkarası katılımlı sınıf öğretmenliği sempozyumu, Muğla, Türkiye, 11 - 14 Mayıs 2016, (Tam Metin Bildiri)
2016
20166. Doğal dünya düzeni ve insanlık 2 0
KÖKSAL H.
Medeniyet ve Doğal Dünya Düzeni 3. Ortak Akıl Toplantısı, Türkiye, 12 - 13 Kasım 2016
2016
20167. Öğretmen yetiştirmenin geleceği
KÖKSAL H.
12. ulusal fen bilimleri ve matematik eğitimi kongresi, Trabzon, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2016
2016
20168. Fütürist öngörüler doğrultusunda tarih öğretimini yeniden düşünmek
KÖKSAL H.
4. uluslaraası tarih eğitimi sempozyumu, Muğla, Türkiye, 1 - 03 Eylül 2016, (Tam Metin Bildiri)
2016
20169. Gelecek tasavvurları geçmişe bakışımızı değiştirmeli mi
KÖKSAL H.
4. uluslarası tarih öğretimi sempozyumu, Muğla, Türkiye, 1 - 03 Eylül 2016
2016
201610. İlkokul öğrencilerinin tarih konularında taraf olma yönelimleri
KÖKSAL H., Çolak A.
25. ulusal eğitim bilimleri kongresi, Ankara, Türkiye, 21 - 24 Nisan 2016, (Tam Metin Bildiri)
2016
201611. Aday öğretmen yetiiştirme programı hakkında düşünceler
KÖKSAL H.
15. uluslararası katılımlı sınıf öğretmenliği sempozyumu, 11 - 14 Mayıs 2016
2016
201612. Yenilenen Tarih Öğretimi Öğretim Programları
KÖKSAL H.
Tarih Öğretmenleri Zirvesi, İstanbul, Türkiye, 5 - 06 Mayıs 2016
2014
201413. Tarih Metinlerinde Anlam Boşlukları
KÖKSAL H.
III. Uluslarası Tarih Eğitimi Sempozyumu, Sakarya, Türkiye, 25 - 27 Haziran 2014, (Tam Metin Bildiri)
2013
201314. Kültür Politikaları Çerçevesinde Türk Dünyası Fikri
KÖKSAL H.
Avrasya’da Türk Dili ve Tarih Eğitimi Uluslararası Sempozyumu, İstanbul, Türkiye, 15 Mayıs - 17 Haziran 2013, (Tam Metin Bildiri)
2011
201115. Dünya Tarihinin Problemleri
KÖKSAL H.
5. Ulusal Sosyal Bilimler Eğitimi Kongresi, Ankara, Türkiye, 13 - 16 Ekim 2011, (Tam Metin Bildiri)
2010
201016. Türkiye de Tarih Öğretimi Tartışmaları ve Tarih Öğretiminde Kültür Okuryazarlığı
KÖKSAL H.
Toplumsal barış İçin Eğitimin Yeniden yapılandırılması Uluslararası Sempozyumu, İstanbul, Türkiye, 19 - 20 Haziran 2010, (Tam Metin Bildiri)
Kitaplar
2024
20241. KÖLELİK VE SMNÜRGE SONRASI ÜLKELERİN SOSYAL BİLGİLER VE TARİH PROGRAMLARI Cilt 2: Orta-Güney Amerika, Afrika
Köksal H.
Pegem A Yayıncılık, Ankara, 2024
2023
20232. KÖLELİK VE SMNÜRGE SONRASI ÜLKELERİN SOSYAL BİLGİLER VE TARİH PROGRAMLARI Cilt 1: Afrika-Orta Amerika-Asya
Köksal H.
Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi, Ankara, 2023
2023
20233. TÜRKİYE’DE EĞİTİMİN GRİ ALANI: GÖÇMEN, MÜLTECİ, SIĞINMACI STATÜLERİ, BELİRSİZLİKLER, TANIMLAR VE AÇIK KAPI POLİTİKASI
Köksal H.
TARİH EĞİTİMİNDE BİR EKOL: PROF. DR. MUSTAFA SAFRAN, Prof. Dr. Necdet HAYTA Prof. Dr. Bahri ATA - Prof. Dr. Hüseyin KÖKSAL Doç. Dr. Tuğba BELENLİ - Arş. Gör. Selen YAKAR, Editör, Berikan Elektronik Basım Yayın, Ankara, ss.521-542, 2023
2022
20224. Çocuklarla Tarih Çalışmak
Safran M. (E. Kurulu Üy.), Köksal H. (E. Kurulu Üy.)
Pegem A Yayıncılık, Ankara, 2022
2019
20195. Sosyal Bilgilerin Doğası
KÖKSAL H.
Türkiye’de Sosyal Bilgiler Eğitimi Araştırmaları El Kitabı, İsmail Hakkı Demircioğlu, Selahattin kaymakçı, Ebru Demircioğlu, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.177-189, 2019
2019
20196. ISMA'Il AL-QABBANI
ÖZDEMİR M., ÖZDEMİR O., SAFRAN M., ÖZTÜRK T., BEKTAŞ M., OĞUZ HAÇAT S., et al.
Dünya Eğitimine Yön Verenler II, Safran, Mustafa, Editör, Milli Eğitim Bakanlığı, Ankara, ss.665-684, 2019
2018
20187. İlköğretim sosyal bilgiler dersi öğretim programı
KÖKSAL H.
Sosyal Bilgilerin temelleri, Refik Turan, tahsin Yıldırım, Editör, Anı Yayıncılık, Ankara, ss.35-57, 2018
2017
20178. Sınıfında Yabancı Uyruklu Öğrenci Bulunan Öğretmenler İçin El Kitabı
ÖZTÜRK M., TEPETAŞ CENGİZ G. Ş., KÖKSAL H., İREZ O. S.
MEB, Ankara, 2017
2017
20179. Türkiye’de Tarih Öğretmeni Yetiştirme
KÖKSAL H.
Türkiye’de Tarih Eğitimi Araştırmaları El Kitabı, İsmail. H. Deöircioğlı, Ebru Demircioğlu, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.307-322, 2017
2017
201710. Hayat Bilgisi Dersi Öğretim Programı
KÖKSAL H.
Etkinlik örnekleriyle Hayat Bilgisi Öğretimi, Bayram Tay, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.75-99, 2017
2016
201611. Tarih Öğretiminde Epik Şiirlerin Kullanımı
KÖKSAL H.
Tarih Nasıl Öğretilir, Mustafa Safran, Editör, Yeni İnsan, İstanbul, ss.252-257, 2016
2013
201312. Eleştirel Okuryazarlık
KÖKSAL H.
Sosyal Bilgiler İçin Çoklu Okuryazarlıklar, Ebru Gençtürk, Kadir Karatekin, Editör, Pegem, Ankara, ss.113-135, 2013
2012
201213. Dadaloğlu Neden Söyledi?
KÖKSAL H., CANDEĞER Ü., HERDEM H.
Yenilikçi Tarih Öğretimi Etkinlik Örnekleri, Hüseyin Köksal, Editör, Harf Eğitim Yayıncılık, Ankara, ss.139-146, 2012
2012
201214. Sözlü Tarih
GÖK A., KÖKSAL H., IŞIK H.
Yenilikçi Tarih Öğretimi, Hüseyin KÖKSAL, Editör, Harf, Ankara, ss.59-64, 2012
2005
200515. İlköğretim Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programı (6 ve 7. Sınıflar) ve Kılavuz Kitabı
SAFRAN M., ATA B., KÖKSAL H., GÖKÇE M., IŞIK H., ÖZÜR N.
MEB Yayınları, 2005
2005
200516. İlköğretim Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programı (4 ve 5. Sınıflar) ve Kılavuz Kitabı
SAFRAN M., ATA B., KÖKSAL H., GÖKÇE M., IŞIK H.
MEB Ders Kitapları Müdürlüğü, 2005
2004
200417. Sosyal Bilgiler Ders Kitapları ve Sosyal Bilgilerin Mantığı
SAFRAN M., KÖKSAL H.
Konu Alanı Ders Kitabı İnceleme Kılavuzu Sosyal Bilgiler, Cemalettin Şahin, Editör, Gündüz, Ankara, ss.43-60, 2004
2004
200418. Ders Kitaplarında Görsel Materyaller
KÖKSAL H.
Konu Alanı Ders Kitabı İnceleme Kılavuzu, Leyla Küçükahmet, Editör, Nobel, Ankara, ss.106-116, 2004
2003
200319. Tarih Ders Kitapları ve Tarihin Mantığı
ŞAHİN M., KÖKSAL H.
Konu Alanı Ders Kitabı İnceleme Kılavuzu Tarih 9 12, Necdey Hayta, Editör, Nobel, Ankara, ss.53-97, 2003
2001
200120. Ders Kitabı ve Oyun
KÖKSAL H.
Konu Alanı Ders Kitabı İnceleme Kılavuzu Hayat Bilgisi 1 3, Leyla Küçükahmet, Editör, Nobel, Ankara, ss.37-41, 2001
2001
200121. Hayat Bilgisi Ders Kitabının Genel Değerlendirilmesi
GÜÇLÜ N., KÖKSAL H.
Konu Alanı Ders Kitabı İnceleme Kılavuzu Hayat Bilgisi 1 3, Leyla Küçükahmet, Editör, Nobel, Ankara, ss.93-95, 2001
Bilimsel Dergilerdeki Faaliyetler
2020 - Devam Ediyor
2020 - Devam EdiyorMilli Eğitim
Danışma Kurul Üyesi
Bilimsel Yayınlarda Hakemlikler
Haziran 2020
Haziran 2020Atatürk Araştırma Merkezi Dergisi
Hakemli Bilimsel Dergi
Nisan 2018
Nisan 2018ÂDÂB-I ZURAFÂ İnceleme-Tıpkıbasım-İndeks AZÎZ-ZÂDE HÜSEYİN RÂMİZ (H. 1148-1202/M. 1736-1788
Tanınmış Yayınevleri tarafından basılan bilimsel/mesleki kitap
Aralık 2016
Aralık 2016Tarih Nasıl Yazılır? Çağdaş Bir Tarih İçin Metodoloji
Tanınmış Yayınevleri tarafından basılan bilimsel/mesleki kitap
Bilimsel Danışmanlıklar
2015 - Devam Ediyor
2015 - Devam EdiyorDiğer
ÖSYM
Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim, Türkiye
2012 - Devam Ediyor
2012 - Devam EdiyorDiğer
Milli Eğitim Bakanlığı
Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim, Türkiye
2014 - 2018
2014 - 2018Diğer
Unesco Türkiye Milli Komitesi
Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim, Türkiye
Atıflar
Toplam Atıf Sayısı (WOS): 4
h-indeksi (WOS): 1
Jüri Üyelikleri
Aralık-2020
Aralık 2020Doktora Tez İzleme Komitesi (TİK) Üyeliği
- Gazi Üniversitesi
Aralık-2020
Aralık 2020Doktora Tez İzleme Komitesi (TİK) Üyeliği
- Gazi Üniversitesi
Eylül-2020
Eylül 2020Tez Savunma (Doktora)
- Gazi Üniversitesi
Eylül-2020
Eylül 2020Tez Savunma (Doktora)
- Gazi Üniversitesi
Haziran-2020
Haziran 2020