Prof. Dr. HÜSEYİN KÖKSAL


Gazi Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim

Sınıf Eğitimi


WoS Araştırma Alanları: Sosyal Bilimler Genel, Sanat Ve Beşeri Bilimler


Avesis Araştırma Alanları: Tarih, Eğitim

Metrikler

Yayın

54

Yayın (WoS)

1

Yayın (Scopus)

2

Atıf (WoS)

4

H-İndeks (WoS)

1

Atıf (Scopus)

3

H-İndeks (Scopus)

1

Atıf (TrDizin)

20

H-İndeks (TrDizin)

2

Atıf (Diğer Toplam)

33

Tez Danışmanlığı

11

Açık Erişim

10
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Eğitim Bilgileri

1998 - 2005

1998 - 2005

Doktora

Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Tarih Öğretmenliği (Dr), Türkiye

1995 - 1997

1995 - 1997

Yüksek Lisans

Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Ortaöğretim Sosyal Alanlar Eğitimi Bölümü, Türkiye

1988 - 1995

1988 - 1995

Lisans

Ankara Üniversitesi, Dil Ve Tarih Coğrafya Fakültesi, Tarih Bölümü, Türkiye

Yaptığı Tezler

2005

2005

Doktora

Tarih Öğretiminde Eleştirel Düşünce Becerilerinin Geliştirilmesi

Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Tarih Öğretmenliği (Dr)

2005

2005

Doktora

Tarih Öğretiminde Eleştirel Düşünme Becerisinin Geliştirilmesi

Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Türkçe Ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü

1998

1998

Yüksek Lisans

İlkokul öğretmenlerinin tarih konularının işlenişinde duyuşsal giriş özelliklerine ilişkin tutumları

Gazi Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Tarih Eğitimi (Yl) (Tezli)

1998

1998

Yüksek Lisans

İlkokul öğretmenlerinin tarih konularının işlenişinde duyuşsal giriş özelliklerine ilişkin tutumları

Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Ortaöğretim Sosyal Alanlar Eğitimi Bölümü

Yabancı Diller

C1 İleri

C1 İleri

İngilizce

Araştırma Alanları

Tarih

Eğitim

Akademik Ünvanlar / Görevler

2020 - Devam Ediyor

2020 - Devam Ediyor

Prof. Dr.

Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim

2014 - 2020

2014 - 2020

Doç. Dr.

Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim

2008 - 2014

2008 - 2014

Dr. Öğr. Üyesi

Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim

1995 - 2003

1995 - 2003

Araştırma Görevlisi

Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim

Verdiği Dersler

Doktora

Doktora

Doktora Dersine Hazırlık

Kültür Temelli Sosyal Bilgiler Öğretimi

Yüksek Lisans

Yüksek Lisans

Kapsayıcı Eğitim Açısından Sosyal Bilgiler Öğretimi Sürdürülebilir Kalkınma

Sosyal Bilgiler Öğretiminde Çağdaş Yaklaşımlar

Yükseklisans tezine hazırlık

Lisans

Lisans

Hayat Bilgisi Öğretimi

Yönetilen Tezler

Makaleler

Tümü (17)
SCI-E, SSCI, AHCI (1)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (1)
Scopus (2)
TRDizin (10)
Diğer Yayınlar (6)

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2024

2024

1. THE EFFECT OF HISTORICAL REENACMENT PRACTİCE ON STUDENTS' EMPATHY LEVELS IN 4TH GRADE SOCIAL STUDIES COURSE

Kartal Ş., KÖKSAL H.

13TH INTERNATIONAL CONGRESS ON SOCIAL, HUMANITIES, ADMINISTRATIVE, AND EDUCATIONAL SCIENCES IN A CHANGING WORLD, Antalya, Türkiye, 6 - 08 Ağustos 2024, (Tam Metin Bildiri)

2019

2019

2. Eğitimde Kendi Olma Tartışmaları

KÖKSAL H.

II. Uluslararası Temel Eğitim Kongresi, 23 - 27 Ekim 2019, (Özet Bildiri)

2017

2017

4. İlköğretim ders kitabı ve ticari kitaplarda yer alan metinlerin farklı değer öğretimi yaklaşımlarına göre incelenmesi

KÖKSAL H., Öztürk N.

İnternational Congress of Eurasian Social Science, Mersin, Türkiye, 6 - 08 Nisan 2017, (Özet Bildiri)

2016

2016

5. İlkokul öğrencilerinin çocuk hakları konusunda farkındalık düzeylerini belirleyen faktörler

Karcı Y., KÖKSAL H.

15. Uluslkarası katılımlı sınıf öğretmenliği sempozyumu, Muğla, Türkiye, 11 - 14 Mayıs 2016, (Tam Metin Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2016

2016

6. Doğal dünya düzeni ve insanlık 2 0

KÖKSAL H.

Medeniyet ve Doğal Dünya Düzeni 3. Ortak Akıl Toplantısı, Türkiye, 12 - 13 Kasım 2016

2016

2016

7. Öğretmen yetiştirmenin geleceği

KÖKSAL H.

12. ulusal fen bilimleri ve matematik eğitimi kongresi, Trabzon, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2016

2016

2016

8. Fütürist öngörüler doğrultusunda tarih öğretimini yeniden düşünmek

KÖKSAL H.

4. uluslaraası tarih eğitimi sempozyumu, Muğla, Türkiye, 1 - 03 Eylül 2016, (Tam Metin Bildiri)

2016

2016

9. Gelecek tasavvurları geçmişe bakışımızı değiştirmeli mi

KÖKSAL H.

4. uluslarası tarih öğretimi sempozyumu, Muğla, Türkiye, 1 - 03 Eylül 2016

2016

2016

10. İlkokul öğrencilerinin tarih konularında taraf olma yönelimleri

KÖKSAL H., Çolak A.

25. ulusal eğitim bilimleri kongresi, Ankara, Türkiye, 21 - 24 Nisan 2016, (Tam Metin Bildiri)

2016

2016

11. Aday öğretmen yetiiştirme programı hakkında düşünceler

KÖKSAL H.

15. uluslararası katılımlı sınıf öğretmenliği sempozyumu, 11 - 14 Mayıs 2016

2016

2016

12. Yenilenen Tarih Öğretimi Öğretim Programları

KÖKSAL H.

Tarih Öğretmenleri Zirvesi, İstanbul, Türkiye, 5 - 06 Mayıs 2016

2014

2014

13. Tarih Metinlerinde Anlam Boşlukları

KÖKSAL H.

III. Uluslarası Tarih Eğitimi Sempozyumu, Sakarya, Türkiye, 25 - 27 Haziran 2014, (Tam Metin Bildiri)

2013

2013

14. Kültür Politikaları Çerçevesinde Türk Dünyası Fikri

KÖKSAL H.

Avrasya’da Türk Dili ve Tarih Eğitimi Uluslararası Sempozyumu, İstanbul, Türkiye, 15 Mayıs - 17 Haziran 2013, (Tam Metin Bildiri)

2011

2011

15. Dünya Tarihinin Problemleri

KÖKSAL H.

5. Ulusal Sosyal Bilimler Eğitimi Kongresi, Ankara, Türkiye, 13 - 16 Ekim 2011, (Tam Metin Bildiri)

2010

2010

16. Türkiye de Tarih Öğretimi Tartışmaları ve Tarih Öğretiminde Kültür Okuryazarlığı

KÖKSAL H.

Toplumsal barış İçin Eğitimin Yeniden yapılandırılması Uluslararası Sempozyumu, İstanbul, Türkiye, 19 - 20 Haziran 2010, (Tam Metin Bildiri)

Kitaplar

2023

2023

3. TÜRKİYE’DE EĞİTİMİN GRİ ALANI: GÖÇMEN, MÜLTECİ, SIĞINMACI STATÜLERİ, BELİRSİZLİKLER, TANIMLAR VE AÇIK KAPI POLİTİKASI

Köksal H.

TARİH EĞİTİMİNDE BİR EKOL: PROF. DR. MUSTAFA SAFRAN, Prof. Dr. Necdet HAYTA Prof. Dr. Bahri ATA - Prof. Dr. Hüseyin KÖKSAL Doç. Dr. Tuğba BELENLİ - Arş. Gör. Selen YAKAR, Editör, Berikan Elektronik Basım Yayın, Ankara, ss.521-542, 2023 Creative Commons License

2019

2019

5. Sosyal Bilgilerin Doğası

KÖKSAL H.

Türkiye’de Sosyal Bilgiler Eğitimi Araştırmaları El Kitabı, İsmail Hakkı Demircioğlu, Selahattin kaymakçı, Ebru Demircioğlu, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.177-189, 2019

2019

2019

6. ISMA'Il AL-QABBANI

ÖZDEMİR M., ÖZDEMİR O., SAFRAN M., ÖZTÜRK T., BEKTAŞ M., OĞUZ HAÇAT S., et al.

Dünya Eğitimine Yön Verenler II, Safran, Mustafa, Editör, Milli Eğitim Bakanlığı, Ankara, ss.665-684, 2019

2018

2018

7. İlköğretim sosyal bilgiler dersi öğretim programı

KÖKSAL H.

Sosyal Bilgilerin temelleri, Refik Turan, tahsin Yıldırım, Editör, Anı Yayıncılık, Ankara, ss.35-57, 2018

2017

2017

9. Türkiye’de Tarih Öğretmeni Yetiştirme

KÖKSAL H.

Türkiye’de Tarih Eğitimi Araştırmaları El Kitabı, İsmail. H. Deöircioğlı, Ebru Demircioğlu, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.307-322, 2017

2017

2017

10. Hayat Bilgisi Dersi Öğretim Programı

KÖKSAL H.

Etkinlik örnekleriyle Hayat Bilgisi Öğretimi, Bayram Tay, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.75-99, 2017

2016

2016

11. Tarih Öğretiminde Epik Şiirlerin Kullanımı

KÖKSAL H.

Tarih Nasıl Öğretilir, Mustafa Safran, Editör, Yeni İnsan, İstanbul, ss.252-257, 2016

2013

2013

12. Eleştirel Okuryazarlık

KÖKSAL H.

Sosyal Bilgiler İçin Çoklu Okuryazarlıklar, Ebru Gençtürk, Kadir Karatekin, Editör, Pegem, Ankara, ss.113-135, 2013

2012

2012

13. Dadaloğlu Neden Söyledi?

KÖKSAL H., CANDEĞER Ü., HERDEM H.

Yenilikçi Tarih Öğretimi Etkinlik Örnekleri, Hüseyin Köksal, Editör, Harf Eğitim Yayıncılık, Ankara, ss.139-146, 2012

2012

2012

14. Sözlü Tarih

GÖK A., KÖKSAL H., IŞIK H.

Yenilikçi Tarih Öğretimi, Hüseyin KÖKSAL, Editör, Harf, Ankara, ss.59-64, 2012

2004

2004

17. Sosyal Bilgiler Ders Kitapları ve Sosyal Bilgilerin Mantığı

SAFRAN M., KÖKSAL H.

Konu Alanı Ders Kitabı İnceleme Kılavuzu Sosyal Bilgiler, Cemalettin Şahin, Editör, Gündüz, Ankara, ss.43-60, 2004

2004

2004

18. Ders Kitaplarında Görsel Materyaller

KÖKSAL H.

Konu Alanı Ders Kitabı İnceleme Kılavuzu, Leyla Küçükahmet, Editör, Nobel, Ankara, ss.106-116, 2004

2003

2003

19. Tarih Ders Kitapları ve Tarihin Mantığı

ŞAHİN M., KÖKSAL H.

Konu Alanı Ders Kitabı İnceleme Kılavuzu Tarih 9 12, Necdey Hayta, Editör, Nobel, Ankara, ss.53-97, 2003

2001

2001

20. Ders Kitabı ve Oyun

KÖKSAL H.

Konu Alanı Ders Kitabı İnceleme Kılavuzu Hayat Bilgisi 1 3, Leyla Küçükahmet, Editör, Nobel, Ankara, ss.37-41, 2001

2001

2001

21. Hayat Bilgisi Ders Kitabının Genel Değerlendirilmesi

GÜÇLÜ N., KÖKSAL H.

Konu Alanı Ders Kitabı İnceleme Kılavuzu Hayat Bilgisi 1 3, Leyla Küçükahmet, Editör, Nobel, Ankara, ss.93-95, 2001

Bilimsel Dergilerdeki Faaliyetler

2020 - Devam Ediyor

2020 - Devam Ediyor

Milli Eğitim

Danışma Kurul Üyesi

Bilimsel Yayınlarda Hakemlikler

Haziran 2020

Haziran 2020

Atatürk Araştırma Merkezi Dergisi

Hakemli Bilimsel Dergi

Nisan 2018

Nisan 2018

ÂDÂB-I ZURAFÂ İnceleme-Tıpkıbasım-İndeks AZÎZ-ZÂDE HÜSEYİN RÂMİZ (H. 1148-1202/M. 1736-1788

Tanınmış Yayınevleri tarafından basılan bilimsel/mesleki kitap

Aralık 2016

Aralık 2016

Tarih Nasıl Yazılır? Çağdaş Bir Tarih İçin Metodoloji

Tanınmış Yayınevleri tarafından basılan bilimsel/mesleki kitap

Bilimsel Danışmanlıklar

2015 - Devam Ediyor

2015 - Devam Ediyor

Diğer

ÖSYM

Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim, Türkiye

2012 - Devam Ediyor

2012 - Devam Ediyor

Diğer

Milli Eğitim Bakanlığı

Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim, Türkiye

2014 - 2018

2014 - 2018

Diğer

Unesco Türkiye Milli Komitesi

Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim, Türkiye



Atıflar

Toplam Atıf Sayısı (WOS): 4

h-indeksi (WOS): 1

Jüri Üyelikleri

Aralık-2020

Aralık 2020

Doktora Tez İzleme Komitesi (TİK) Üyeliği

- Gazi Üniversitesi

Aralık-2020

Aralık 2020

Doktora Tez İzleme Komitesi (TİK) Üyeliği

- Gazi Üniversitesi

Eylül-2020

Eylül 2020

Tez Savunma (Doktora)

- Gazi Üniversitesi

Eylül-2020

Eylül 2020

Tez Savunma (Doktora)

- Gazi Üniversitesi

Haziran-2020

Haziran 2020

Akademik Kadroya Atama-Yardımcı Doçentlik

- Gazi Üniversitesi