SCI, SSCI ve AHCI İndekslerine Giren Dergilerde Yayınlanan Makaleler
Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler
2018 Yılı Türkiye Fizik Öğretim Programı ile Uluslararası Bakalorya Fizik Öğretim Programının Bazı Değişkenler Bakımından Karşılaştırılması
Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi (GEFAD)
, cilt.44, sa.2, ss.921-945, 2024 (Hakemli Dergi)
Problem Çözme ile Yaşamda Bir Üst Satıra Geçmek (2.Bölüm)
Hoyraz (Aktüel Kültür ve Sanat Dergisi)
, sa.10, 2019 (Hakemsiz Dergi)
2013 ve 2017 Yılları Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programlarının Fizik Konuları Bağlamında İçerik ve Ünite Organizasyonu Bakımından Karşılaştırılması
Gazi Eğitim Bilimleri Dergisi (GEBD)
, cilt.5, sa.3, ss.1-19, 2019 (Hakemli Dergi)
Problem Çözme ile Yaşamda Bir Üst Satıra Geçmek (1.Bölüm)
Hoyraz (Aktüel Kültür ve Sanat Dergisi)
, sa.9, ss.42-43, 2019 (Hakemsiz Dergi)
Kanada Singapur ve 2013 Türkiye Fizik Öğretim Programlarının İçerik ve Kazanımlar Açısından Karşılaştırılması
Eğitim ve Toplum Araştırmaları
, cilt.3, sa.2, ss.31-46, 2016 (Hakemli Dergi)
Görsel Okumanın Ortaöğretim Öğrencilerinin Fizik Dersi Başarılarına Etkisi: Hareket Konusu Örneği
Batı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi(BAEBD)
, cilt.6, sa.11, ss.65-81, 2015 (Hakemli Dergi)
Fen ve Teknoloji Öğretmenlerinin İç Kaynaklı İş Tatmin Düzeylerinin Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi
Kuramsal Eğitimbilim Dergisi
, cilt.6, sa.4, ss.568-592, 2013 (Hakemli Dergi)
Ortaöğretim 9. Sınıf Fizik Ders Kitabının Öğretmen Görüşleri Doğrultusunda Değerlendirilmesi
Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.33, sa.3, ss.549-568, 2013 (Hakemli Dergi)
Incorrect Applications of Archimedes Principle
Lat. Am. J. Phys. Educ.
, cilt.7, sa.2, ss.167-170, 2013 (Hakemli Dergi)
Fen ve Teknoloji Öğretmenlerinin İş Tatmin Düzeylerinin Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi
Batı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi
, cilt.2, sa.4, ss.49-74, 2011 (Hakemli Dergi)
Fen ve Teknoloji Öğretmenlerinin Demografik Özelliklerinin Belirlenmesi: İstanbul Örneği
Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi
, cilt.1, sa.3, ss.29-37, 2011 (ESCI)
Fen Eğitiminde Problem Çözme Sürecinde Kullanılan Problem Çözme Stratejileri ve Örnek Bir Uygulama
Kara Harp Okulu Savunma Bilimleri Dergisi
, cilt.10, sa.1, ss.72-91, 2011 (Hakemli Dergi)
Görsel Okumanın Ortaöğretim Öğrencilerinin Küresel Aynalar ve Mercekler Konusundaki Başarılarına Etkisi
E-Journal of New World Sciences Academy
, cilt.6, sa.3, ss.1972-1983, 2011 (Hakemli Dergi)
An Example for the Effect of 5E Model on the Academic Success and Attitude Levels of Students: Inclined Projectile Motion
Journal of Turkish Science Education
, cilt.5, sa.3, ss.47-59, 2008 (Scopus)
Fen Eğitiminde Problem Çözme İle İlgili Açıklamalı Kaynakça
Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi
, sa.10, ss.70-81, 2008 (Hakemli Dergi)
Fizik Eğitiminde Problem Çözme İle İlgili Yazılı Kaynaklar Dizini
Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi
, sa.22, ss.80-88, 2007 (Hakemli Dergi)
Fizikte Karıştırılan İki Kavram: Isı ve Sıcaklık
Kara Harp Okulu Bilim Dergisi
, cilt.16, sa.2, ss.186-199, 2006 (Hakemli Dergi)
5E Modeli nin Öğrencilerin Akademik Başarısına ve Tutum Düzeylerine Etkisi Yatay Atış Hareketi Örneği
Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.7, sa.2, ss.1-15, 2006 (Hakemli Dergi)
Fizik Öğretiminde Problem Çözme Yöntemi ile İlgili Olarak Öğrencilerin Değerlendirmeleri
Milli Eğitim Dergisi
, sa.172, ss.287-296, 2006 (Scopus)
Türkiye'de Son Yıllardaki Fen Müfredatı Geliştirme Çabaları: 1992 ve 2000 Fen Müfredatlarının Genel Görünümü
Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.4, sa.2, ss.53-57, 2004 (Hakemli Dergi)
İşbirliğine Dayalı Öğrenmenin Öğrencilerin Fizik Dersi Akademik Başarısına Etkisi
Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi
, sa.40, ss.616-627, 2004 (Hakemli Dergi)
Bir Kitap İnceleme Çalışması Örneği Olarak MEB Lise 1 Sınıf Fizik Ders Kitabının Eleştirel Olarak İncelenmesi
Gazi Üniversitesi Türk Eğitim Bilimleri Dergisi
, cilt.2, sa.3, ss.305-321, 2004 (Hakemli Dergi)
İlköğretim 6 Sınıf Fen Bilgisi Ders Kitabının Fizik Konuları Yönünden İncelenmesi
Gazi Universitesi Gazi Egitim Fakultesi Dergisi
, cilt.23, sa.3, ss.115-130, 2003 (Hakemli Dergi)
Bir Kitap İnceleme Çalışması Örneği Olarak MEB İlköğretim 8 Sınıf Fen Bilgisi Ders Kitabına Fizik Konuları Yönünden Eleştirel Bir Bakış
Gazi Universitesi Kastamonu Eğitim Dergisi
, cilt.11, sa.2, ss.387-294, 2003 (Hakemli Dergi)
Bir Kitap İnceleme Çalışması Örneği Olarak MEB İlköğretim 4 Sınıf Fen Bilgisi Ders Kitabına Fizik Konuları Yönünden Eleştirel Bir Bakış
Gazi Universitesi Gazi Egitim Fakultesi Dergisi
, cilt.22, sa.3, ss.107-120, 2002 (Hakemli Dergi)
Türkiye'nin Nükleer Enerjiye Geçiş Sürecinde Bilimsel ve Popüler Yaklaşımlarla Akkuyu Projesine Yönelik Değerlendirmeler
Gazi Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi
, cilt.14, sa.1, ss.171-180, 2001 (Hakemli Dergi)
Yükseköğretim Öğrencilerinin Temel Astronomi Konularındaki Bilgi Düzeylerinin Tespitine Yönelik Bir Araştırma
Gazi Universitesi Gazi Egitim Fakultesi Dergisi
, cilt.21, sa.3, ss.47-60, 2001 (Hakemli Dergi)
Hakemli Kongre / Sempozyum Bildiri Kitaplarında Yer Alan Yayınlar
Türkiye’de Düzenlenen 2013, 2015 ve 2017 Fizik Eğitimi Kongrelerinin İçerik Analizi
27th International Conference on Educational Sciences, Antalya, Türkiye, 18 - 22 Nisan 2018
Fizik Eğitiminde Argümantasyon Tabanlı Bilim Öğrenme Yaklaşımının Akademik Başarı ve Tutum Üzerindeki Etkileri
II. Ulusal Fizik Eğitimi Kongresi, Ankara, Türkiye, 10 - 12 Eylül 2015
2013 Fizik Öğretim Programının Kazanımlar Bakımından Kanada ve Singapur Fizik Öğretim Programlarıyla Karşılaştırılması
XI. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Adana, Türkiye, 11 - 14 Eylül 2014
Proje Rehber Öğretmenlerinin Bilimsel Proje Hazırlama Sürecinde Karşılaştıkları Temel Sorunlar ve Çözüm Önerileri
VI. International Congress of Educational Research, Ankara, Türkiye, 5 - 08 Haziran 2014
Avustralya, İrlanda, Finlandiya, Kanada, Singapur, Yeni Zelanda ve Türkiye’deki Fen Eğitim Programlarının Karşılaştırmalı Olarak Analizi
III. Ulusal Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi (EPOK), Gaziantep, Türkiye, 7 - 09 Mayıs 2014
SWOT Analysis of Turkish 4th to 8th Grade Science and Technology Course Curriculum
2nd World Conference on New Trends in Science Education-Science Education in The Face of Social Change, Krakow, Polonya, 2 - 05 Temmuz 2013
An Example of Informal Education: Physics on Motion Picture Screen
III. International Congress of Educational Research / Life-Long Learning and Informal Education , Girne, Kıbrıs (Kktc), 4 - 07 Mayıs 2011, ss.269-282
İnformal Eğitime Bir Örnek Beyaz Perdedeki Fizik
The 3rd International Congress Of Educational Research, Girne, Kıbrıs (Kktc), 4 - 07 Mayıs 2011
Ortaöğretim Fizik Ders Kitaplarının Bilimsel Model ve Modellemeler Bakımından Analizi Türkiye de Okutulan Fizik Ders Kitapları Örneği
The 1st International Congress Of Educational Research, Çanakkale, Türkiye, 1 - 03 Mayıs 2009
Fizik Öğretmeni Adaylarının Bazı Eş Anlamlı Fizik Kavramlarını Algılama Düzeyleri ve Kullanım Tercihleri Bir Durum Çalışması
VIII. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Bolu, Türkiye, 27 - 29 Ağustos 2008
Kitap & Kitap Bölümleri
Geometrik Optik
Fizik 3, Hakan Şevki AYVACI, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.105-148, 2019
Geometrik Optik Problem Çözümleri
Fizik 3 Problem Çözümleri, Hakan Şevki AYVACI, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.35-46, 2019
İlkokul Fen Bilimleri 3 (1., 2. ve 3. Kitaplar)
MEB Devlet Kitapları, Ankara, 2016
Ortaokul Fen Bilimleri 6. Sınıf Ders Kitabı
MEB Devlet Kitapları, Ankara, 2015
Ortaokul Fen Bilimleri 5. Sınıf Ders Kitabı (1.Kitap)
Kaya O. N. (Editör), Ünsal Y. (Editör), Balım A. G. (Editör), Tüysüz C. (Editör), Erdoğan M. (Editör)
MEB Devlet Kitapları, Ankara, 2013
Ortaokul Fen Bilimleri 5. Sınıf Ders Kitabı (2.Kitap)
Kaya O. N. (Editör), Ünsal Y. (Editör), Balım A. G. (Editör), Tüysüz C. (Editör), Erdoğan M. (Editör)
MEB Devlet Kitapları, Ankara, 2013
Anadolu Öğretmen Liseleri Çıkışlı Öğretmen Adaylarının Eğitim Fakültelerindeki Akademik Performansları: Fizik Öğretmenliği Lisans Örneği
Öğretmen Okullarının 160. Yılı Özel Eseri, Nuri CANTÜRK,İ.Halil ALTUNOK ve Diğerleri, Editör, Millî Eğitim Bakanlığı Öğretmen Yetiştirme ve Eğitimi Genel Müdürlüğü / Seviye Yayıncılık), İstanbul, ss.100-103, 2008