Prof. Dr. YUSUF BUDAK


Gazi Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri

Eğitim Programları ve Öğretim


WoS Araştırma Alanları: Eğitim Bilimsel Disiplinler, Eğitim Ve Eğitim Araştırması


Avesis Araştırma Alanları: Eğitim

Araştırmacı kurumdan ayrılmıştır

Metrikler

Yayın

59

Yayın (WoS)

4

Yayın (Scopus)

8

Atıf (WoS)

7

H-İndeks (WoS)

1

Atıf (TrDizin)

1

H-İndeks (TrDizin)

1

Atıf (Sobiad)

1

H-İndeks (Sobiad)

1

Atıf (Diğer Toplam)

15

Tez Danışmanlığı

32

Açık Erişim

15
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Eğitim Bilgileri

1992 - 1996

1992 - 1996

Doktora

Hacettepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Programları Ve Öğretim (Dr), Türkiye

1990 - 1992

1990 - 1992

Yüksek Lisans

Hacettepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Programları Ve Öğretim (Yl) (Tezli), Türkiye

1975 - 1980

1975 - 1980

Lisans

Hacettepe Üniversitesi, Edebiyat Fakültesi, Fransız Dili Ve Edebiyatı Bölümü, Türkiye

Yaptığı Tezler

1996

1996

Yüksek Lisans

Yabancı dil öğretiminde iletişimci yaklaşım ile dilbilgisi -Çeviri yönteminin erişisine etkisi-

Hacettepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Programları Ve Öğretim (Yl) (Tezli)

1996

1996

Doktora

Yabancı dil öğretiminde iletişimci yaklaşım ile dilbilgisi -Çeviri yönteminin erişisine etkisi-

Hacettepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Programları Ve Öğretim (Dr)

Yabancı Diller

C1 İleri

C1 İleri

Fransızca

Araştırma Alanları

Eğitim

Akademik Ünvanlar / Görevler

2012 - Devam Ediyor

2012 - Devam Ediyor

Prof. Dr.

Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri

1997 - 2012

1997 - 2012

Doç. Dr.

Gazi Üniversitesi, Mesleki Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü

Yönetimsel Görevler

1997 - 2000

1997 - 2000

Bölüm Başkan Yardımcısı

Gazi Üniversitesi, Mesleki Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü

Verdiği Dersler

Doktora

Doktora

BİLİMSEL ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ

ÖĞRETİMDE PLANLAMA VE DEĞERLENDİRME

PROGRAM GELİŞTİRME MODELLERİ VE YENİ YAKLAŞIMLAR

Yüksek Lisans

Yüksek Lisans

BİLİMSEL ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ

EĞİTİMDE PORGRAM GELİŞTİRME

Lisans

Lisans

ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ

Yönetilen Tezler

2008

2008

Yüksek Lisans

Kuaförlük ve güzellik bilgisi öğretmenlerinin mesleksel sorunları

BUDAK Y. (Danışman)

Z.ALABAY(Öğrenci)

Makaleler

Tümü (37)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (2)
ESCI (2)
Scopus (7)
TRDizin (23)
Diğer Yayınlar (13)

2016

2016

21. Öğrenme ve Yöntem Seçimi

BUDAK Y.

Türk Yurdu , sa.350, ss.59-62, 2016 (Hakemli Dergi)

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2020

2020

1. Öğretmenlerin Yenilikçi Öğretmen Kavramına İlişkin Metaforik Algılarının Belirlenmesi

Aktosun F. T., BUDAK Y.

IBAD 2020 5th International Scientific Research E-Congress, İstanbul, Türkiye, 1 - 02 Eylül 2020, (Tam Metin Bildiri)

2017

2017

2. Problems and Prospects of Social Partnership in the Professional Pedagogical Education

Turdunbaeva B., Atabekova B., BUDAK Y.

Eurasian Conference on LanguageSocial Scince, Antalya, Türkiye, 22 - 24 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

3. Rol oynama tekniğinin ingilizce dersi dil becerilerine etkisine ilişkin öğrenci görüşleri

Göğsu Yüregilli D., BUDAK Y., ÇAKMAK M.

IVthInternational EurasianEducationalResearch Congress, 11 - 14 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

4. Rol Oynama Tekniğinin İngilizce Dersi Dil Becerilerine İlişkin Öğrenci Görüşleri

Göğsu D., BUDAK Y., ÇAKMAK M.

IV. International Eurasian Educational Research Congress, Denizli, Türkiye, 11 - 14 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

5. Türkiye’de Karşılıklı Öğretim Çalışmaları

BUDAK Y., KULA S. S.

Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu VI, Eskişehir, Türkiye, 4 - 06 Mayıs 2017, ss.80-81, (Özet Bildiri)

2017

2017

6. Eğitim Programı Öğelerinin Göç Bağlamında İncelenmesi

BUDAK Y., DURAN V.

VII. Uluslararası Canik Sempozyumu Geçmişten Günümüze Göç, Samsun, Türkiye, 17 Ocak - 19 Şubat 2017, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2013

2013

8. Metacognitive strategies of the university students with respect to their perceived self-confidence levels about learning

KISAÇ İ., BUDAK Y.

5th World Conference on Educational Sciences (WCES), Rome, İtalya, 5 - 08 Şubat 2013, cilt.116, ss.3336-3339, (Tam Metin Bildiri) identifier

2010

2010

9. (Post yapılandırmacılık) allosterik öğrenme yaklaşımına göre öğrenme ve eğitim durumlarının olası niteliği.

BUDAK Y.

International Conference on New Trends in Education and Their Implications, 11 Kasım 2010, cilt.11, ss.468-473, (Tam Metin Bildiri)

Kitaplar

2021

2021

1. REASONING STYLES MODEL IN THE CONTEXT OF LITERATURE OF “PROOF SCHEMES

DURAN V., BUDAK Y.

Bridging Theory and Practices for Educational Sciences, Abdülkadir KABADAYI, Editör, Livre de Lyon, Lyon, ss.181-197, 2021

2019

2019

2. Bilimsel Muhakeme Becerileri

DURAN V., BUDAK Y.

Nobel Yayınları, 2019

2017

2017

3. Öğrenmeye Uygun Olumlu Bir Sınıf Ortamı Oluşturmada Öğretmen Davranışları

BUDAK Y.

Sınıf Yönetimi, Galip Yüksel, Sevil Büyükalan Filiz, Editör, PEGEM, Ankara, ss.409-441, 2017

2016

2016

5. Temel Kavramlar

BUDAK Y.

Öğretim İlke ve Yöntemleri, Yusuf BUDAK, Editör, PEGEM, ss.1-26, 2016

2015

2015

6. Okulda Motivasyon

BUDAK Y.

Anı Yayıncılık, Ankara, 2015

2015

2015

7. An Overview of Integrating Globalisation and Internalisation In Teacher Education Contexte

BUDAK Y.

Internationalisierung der Lehrerlnnenbildung Perspektiven aus Theorie und Praxis Internationalisierung der Lehrerlnnenbildung Perspektiven aus Theorie und Praxis, , Editör, Waxmann, Münster-Newyork, ss.57-66, 2015

2015

2015

8. Temel Kavramlar

BUDAK Y.

Öğretim İlke ve Yöntemeri, Yusuf Budak, Editör, PEGEM, Ankara, ss.1-28, 2015

2015

2015

9. Öğrenmeye Uygun Olumlu Bir Sınıf Ortamı Oluşturmada Öğretmen Davranışları

BUDAK Y.

Sınıf Yönetimi, Leyla Küçükahmet, Editör, PEGEM, Ankara, ss.286-321, 2015


Atıflar

Toplam Atıf Sayısı (WOS): 7

h-indeksi (WOS): 1