SCI, SSCI ve AHCI İndekslerine Giren Dergilerde Yayınlanan Makaleler
Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler
Zihinsel Yetersizliği Olan Öğrencilere Gömülü Öğretim Yöntemi İleSunulan Kavram Öğretiminin Etkisi
Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.8, sa.1, ss.208-230, 2019 (Hakemli Dergi)
Okul Öncesi Öğretmenlerinin Çocukların Öz Düzenleme Becerilerini Desteklemeye Yönelik Sınıf İçi Uygulamalarının Belirlenmesi
Uluslararası Engelsiz Yaşam ve Toplum Dergisi
, cilt.2, sa.1, ss.16-34, 2018 (Hakemli Dergi)
Okullarda Öğrencilerin Sergiledikleri Problem Davranışların ve Problem Davranışlara Yönelik Müdahalelerin Belirlenmesi
Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.48, sa.1, ss.176-206, 2018 (Hakemli Dergi)
Comparison of the Results of Trial Based Functional Analysis and Traditional Functional Analysis for Determining the Functions of Problem Behaviors
ANKARA UNIVERSITESI EGITIM BILIMLERI FAKULTESI OZEL EGITIM DERGISI-ANKARA UNIVERSITY FACULTY OF EDUCATIONAL SCIENCES JOURNAL OF SPECIAL EDUCATION
, cilt.19, sa.3, ss.451-483, 2018 (ESCI)
Aykut, Ç. (2013). Kendini izleme stratejisi: Uygulama için 10 adım.
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Dergisi
, cilt.14, sa.2, ss.55-62, 2013 (Hakemli Dergi)
Zihin Engelliler Öğretmenliği Adaylarina Ders Anlatma Becerilerinin Kazandirilmasinda Kendini Değerlendirme Yönteminin Etkisi
ANKARA UNIVERSITESI EGITIM BILIMLERI FAKULTESI OZEL EGITIM DERGISI-ANKARA UNIVERSITY FACULTY OF EDUCATIONAL SCIENCES JOURNAL OF SPECIAL EDUCATION
, cilt.12, sa.2, ss.49-59, 2011 (ESCI)
Zihinsel yetersizlikten etkilenmiş öğrencilere günlük yaşam becerilerinin kazandırılmasında sabit bekleme süreli ve ipucunun sistematik olarak geri çekilmesi işlem süreci ile yapılan öğretimin etkililik ve verimliliklerinin karşılaştırılması
Türk Eğitim Bilimleri Dergisi
, cilt.8, sa.1, ss.227-261, 2010 (Hakemli Dergi)
Sabit bekleme süreli öğretime dayalı bir uygulama örneği
Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.29, sa.1, ss.237-255, 2009 (Hakemli Dergi)
Otistik Çocukların Derse Dikkat Sürelerini Artırmada Şekil Vermenin Etkililiği
Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.20, sa.2, ss.13-27, 2000 (Hakemli Dergi)
Hakemli Kongre / Sempozyum Bildiri Kitaplarında Yer Alan Yayınlar
Öğrenci Risk Değerlendirme Aracı (ÖRDA) – Ebeveyn Formu Geliştirme Çalışması
34. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Ankara, Türkiye, 23 - 26 Ekim 2024
Öğrenci Risk Değerlendirme Aracı (ÖRDA) – Öğretmen Formu Geliştirme Çalışması
34. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Ankara, Türkiye, 23 - 26 Ekim 2024
Öğrenci Risk Değerlendirme Aracı – Öğretmen Formu Geliştirme Çalışması: Pilot Çalışma Sonuçları
33. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Trabzon, Türkiye, 25 - 27 Ekim 2023
Görme Yetersizliğinden Etkilenmiş Çocukların Erken Okuryazarlık Becerilerinin Desteklenmesi
ERPAInternational Congresses on Education, Balıkesir, Türkiye, 8 - 10 Eylül 2023
Görme Yetersizliği Olan Öğrencilerin Bağımsız Hareket Becerileri Üzerinde KendiniYönetme Stratejileri Öğretim Paketinin Etkililiğinin İncelenmesi
32. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Ankara, Türkiye, 2 - 04 Kasım 2022
Okul Çapında Olumlu Davranışsal Destek Yaklaşımının Aşamaları
International Congress on Science and Education 2018 (ICSE2018), Antalya, Türkiye, 23 - 25 Mart 2018
İlkokul ve Ortaokullarda Görülen Problem Davranışların Yönetici ve Öğretmenlerin Görüşleri Doğrultusunda İncelenmesi
Uluslararasi Katılımlı 27. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Samsun, Türkiye, 8 - 10 Kasım 2017
Yönetici ve Öğretmen Görüşleri Doğrultusunda Problem Davranışların Nedenlerine Bir Bakış
INTERNATIONAL ACADEMIC RESEARCH CONGRESS, Alanya, Türkiye, 18 - 21 Ekim 2017
Okul Ortamlarında Görülen Problem Davranışlara Yönelik Uygulanan Müdahalelerin Gözden Geçirilmesi
INTERNATIONAL ACADEMIC RESEARCH CONGRESS, Alanya, Türkiye, 18 - 21 Ekim 2017
Kaynaştırma Öğrencilerinin Sergiledikleri Problem Davranışlarının Yönetici ve Öğretmen Görüşleri Doğrultusunda İncelenmesi
INTERNATIONAL ACADEMIC RESEARCH CONGRESS, Alanya, Türkiye, 18 - 21 Ekim 2017
Kendini Değerlendirme Stratejileri ve Özel Eğitimdeki Yansımalarına Genel Bir Bakış
IV. Uluslararası Avrasya Eğitim Araştırmaları Kongresi, 11 - 14 Mayıs 2017
Temel Tepki Öğretiminin Otizmli Çocuklarda İfade Edici Dil Becerilerinin Kazanımına Etkisi
IX. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, Ordu, Türkiye, 11 - 14 Mayıs 2017
Otizmli Bireylerin Öğretiminde Motivasyonu Desteklemek İçin Geliştirilen Teknikler
9. Uluslara-rası Eğitim Araştırmaları Kongresi, 11 - 14 Mayıs 2017
Temel Tepki Öğretiminin Otizmli Çocuklarda İfade Edici Dil Becerilerinini Kazanımına Etkisi
9. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, 11 - 14 Mayıs 2017
Temel Tepki Öğretimi Yönteminin Etkililiğinin Niceliksel Özetleme Temelinde Incelenmesi
III nd International Eurasian Educational Research Congress, Muğla, Türkiye, 31 Mayıs - 03 Haziran 2016
Problem Davranışların İşlevinin Belirlenmesinde Kullanılan Denemeye Dayalı İşlevsel Analiz Trial based Functional Analysis Çalışmalarının Gözden Geçirilmesi
III nd International Eurasian EducationalResearch Congress, 31 Mayıs - 03 Haziran 2016
Temel Tepki Öğretiminde uygulama örneği
ELMİS-ER Uluslararası Özel Eğitim Kongresi, Akşehir, Konya., Türkiye, 12 - 15 Mayıs 2016
EXAMINATION OF THE TEACHER CANDIDATES ATTITUDE TOWARDS THE TEACHING PROFESSION IN TERM OF DIFFERENT VARIABLES
ELMIS 2016 Uluslararası Özel Eğitim Kongresi, 12 - 15 Mayıs 2016
THE EXAMINATION OF THE RELATIONSHIP BETWEEN DIFFERENT VARIATIONS ON ACADEMIC ACHIEVEMENT AND LEARNING STRATEGIES OF TEACHER CANDIDATES
ELMIS 2016 Uluslararası Özel Eğitim Kongresi, 12 - 15 Mayıs 2016
Relation Between Academic Success and Learning Strategies Self Efficacy Attitudes Towards The Teaching Profession For Teacher Candidates
International Academic Conference on Teaching, Learning and E-learning in Budapest, 15 - 16 Nisan 2016
Ayrıştırılmış eğitim ortamında gömülü öğretimle sunulan kavram öğretiminin zihinsel yetersizliği olan öğrencilerin kavram edinimine etkisi
25. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Türkiye, 2 - 04 Aralık 2015
AYRIŞTIRILMIŞ EĞİTİM ORTAMINDA GÖMÜLÜ ÖĞRETİMLE SUNULAN KAVRAM ÖĞRETİMİNİN ZİHİNSEL YETERSİZLİĞİ OLAN ÖĞRENCİLERİN KAVRAM EDİNİMİNE ETKİSİ
25. ULUSAL ÖZEL EĞİTİM KONGRESİ, Türkiye, 2 - 04 Aralık 2015
Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Çocuklarda Dikkati Sürdürme Becerisi ve Akademik Doğruluk Üzerinde Kendini İzleme Stratejisinin Etkisinin İncelenmesi
24. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Edirne, Türkiye, 25 - 27 Eylül 2014
Zihin Engelliler Sınıfların Hizmet Veren Öğretmenlerin Sorunları ve Çözüm Önerilerinin İncelenmesi
23. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Bolu., Türkiye, 30 Ekim - 01 Kasım 2013
Zihin Engelliler Sınıflarında Hizmet Veren Öğretmenlerin Sorunları ve Çözüm Önerilerinin İncelenmesi
23. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Türkiye, 30 Ekim - 01 Kasım 2013
Zihinsel Engellilerin Sınıflarında Hizmet Veren Öğretmenlerin Sorunları ve Çözüm Önerilerinin İncelenmesi
23. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Bolu, Türkiye, 30 Ekim - 01 Kasım 2013
Otizmli Çocuklarda Akademik Doğruluk ve Dikkati Sürdürme Becerileri Üzerinde Kendini İzleme Stratejilerinin Etkiliği
ELMIS-Effective Leadership and Management in Inclusive Schools: Education and Rehabilitation, 19 - 21 Haziran 2013
Öğretmen Adaylarının Ölçüt Bağımlı Ölçü Aracı Uygulama Performanslarının Betimlenmesi
22. Özel Eğitim Kongresi, Trabzon, Türkiye, 11 - 12 Ekim 2012
Zihinsel Engelliler Sınıf Öğretmeni Yetiştirmede Gazi Öğretmenlik Uygulaması Modelinin Öğretmen Adaylarının Öğretim Becerilerine Etkisinin Belirlenmesi
22. Özel Eğitim Kongresi, Trabzon, Türkiye, 11 - 12 Ekim 2012
Küçük Grup Öğretimi Sırasında Zincirleme Becerilerin Öğretiminde Video İpucunun Etkisi
22. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Trabzon, Türkiye, 11 - 12 Ekim 2012
Öğretmen Adaylarının Öğretim Uygulaması Dersinde Zihinsel Engelli Öğrencilerin Performans Düzeylerini Belirlemeye Yönelik Yaptıkları Uygulamalar Sırasında Aldıkları Dönütlerin Miktarı Türü ve Performans Alım Basamaklarının Hangilerinde Dönüt Almaya Gereksinim Duyduklarının Belirlenmesi
20. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Gazimagusa, Kıbrıs (Kktc), 21 - 23 Ekim 2010
Kitap & Kitap Bölümleri
Bireyselleştirilmiş Eğitim Programlarının Geliştirilmesi
Vize Akademik, Ankara, 2022
Özel Gereksinimli Bireyler İçin Etkili Öğretim Yöntemleri
Vize Akademik , Ankara, 2022
Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı Hazırlama
Bireyselleştirilmiş Eğitim Programlarının Geliştirilmesi, KARASU NECDET, AYKUT ÇIĞIL, Editör, Vize Akademik, Ankara, ss.45-69, 2022
Kendini Yönetme
Özel Gereksinimli Bireyler İçin Etkili Öğretim Yöntemleri, Prof. Dr. Çığıl Aykut,Doç. Dr. Seray Olçay, Editör, Vize Akademik, Ankara, ss.249-297, 2022
Yanlışsız Öğretim Yöntemleri 2: Süreli Yöntemler
Yanlışsız Öğretim Yöntemleri, SAZAK ELİF, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.122-147, 2022
Gelişimsel Yetersizlikten Etkilenmiş Eğitiminde Özbelirlemeli Davranışları Destekleme
Vize Akademik, Ankara, 2021
Gelişimsel Yetersizlikten Etkilenmiş Öğrencilerin Eğitiminde Öz Belirlemeli Davranışları Destekleme
Gelişimsel Yetersizlikten Etkilenmiş Öğrencilerin Eğitiminde Öz Belirlemeli Davranışları Destekleme, Prof. Dr. Çığıl Aykut,Prof.Dr.Necdet Karasu, Editör, Vize Akademik Yayıncılık, Ankara, ss.1-10, 2021
Kendini Yönetme Stratejileri
Otizm Spektrum Bozukluğu ve Sosyal Beceri Öğretimi, Dr. Öğr.Üyesi Çimen Acar Doç. Dr. Sunagül Sani Bozkurt, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.225-249, 2021
HAYAT BİLGİSİ VE SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİMİ
İlköğretimde Kaynaştırma, Diken, İbrahim H., Editör, Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara, ss.480-515, 2020
Çalışma becerilerinin geliştirilmesi
Eğiten Kitap, 2017
Öğretimde Planlama ve Uygulama
Zihinsel Engellilerde Öğretmenlik Uygulaması, Prof.Dr. Emine Rüya Özmen, Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.192-224, 2012
Hayat bilgisi ve sosyal bilgiler öğretimi
İlköğretimde Kaynaştırma, İbrahim H. Diken, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.479-518, 2010