Yayınlar & Eserler

Makaleler 33
Tümü (33)
SCI-E, SSCI, AHCI (6)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (6)
Scopus (8)
TRDizin (12)
Diğer Yayınlar (13)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler 44

1. IN THE PROJECT CYCLE MANAGEMENT PROCESS STUDENT EXPERIENCES

INTERNATIONAL ASIAN CONGRESS ON CONTEMPORARY SCIENCES - VIII, Aksaray, Türkiye, 05 Mayıs 2023, (Özet Bildiri)

2. THE IMPORTANCE OF STUDENT INFORMATION SYSTEM (SIS) IN THE CONTEXT OF EFFICIENT MANAGEMENT OFEDUCATION

VI th INTERNATIONAL EURASIANEDUCATIONAL RESEARCH CONGRESS, 19 - 22 Haziran 2019, (Tam Metin Bildiri)

3. INTRODUCTION OF EPALE PLATFORM FOR ADULT LEARNING IN TURKEY

VI th INTERNATIONAL EURASIANEDUCATIONAL RESEARCH CONGRESS, 19 - 22 Haziran 2019, (Tam Metin Bildiri)

4. PLANNING AND MANAGEMENT ISSUES OF LARGE SCALE ICT PROJECTS

VI th INTERNATIONAL EURASIANEDUCATIONAL RESEARCH CONGRESS, 19 - 22 Haziran 2019, (Tam Metin Bildiri)

5. A Suggestion for Robotics Coding Curricula for Vocational and Technical Secondary Education Schools

The 28th International Conference on Educational Sciences(ICES/UEBK-2019), 25 - 28 Nisan 2019, (Tam Metin Bildiri)

6. Eğitsel Blogların Karşılaştırmalı Analizi: Türkiye ve İngiltere Örnekleri

ETZ 2018(Eğitim Teknolojileri Zirvesi), Türkiye, 2 - 03 Kasım 2018, ss.113, (Tam Metin Bildiri)

7. The efffect of using olfactory systems in class environment

Vth International Eurasian Educational Research Congress, 2 - 05 Mayıs 2018, (Tam Metin Bildiri)

8. The effect of Arduino based class activities on high school students’xx academic success

Vth International Eurasian Educational Research Congress, 2 - 05 Mayıs 2018, (Tam Metin Bildiri)

9. MEB açık öğretim okulları uzaktan eğitim platformunun e-öğrenme kriterleri açısından değerlendirilmesi

6. Uluslararası Öğretim Teknolojileri ve Öğretmen Eğitimi Sempozyumu, 12 - 14 Eylül 2018, (Tam Metin Bildiri)

10. College students’ perceptions on Arduino based class activities

6th International Instructional Technologies Teacher Education Symposium, 12 - 14 Eylül 2018, (Tam Metin Bildiri)

11. Harmanlanmış öğrenme ile ilgili Türkiye’de yapılmış tezlerin incelenmesi

6. Uluslararası Öğretim Teknolojileri ve Öğretmen Eğitimi Sempozyumu, 12 - 14 Eylül 2018, (Tam Metin Bildiri)

12. Araştırma topluluğu konusunda Türkiye’de yapılmış tezlerin incelenmesi

6. Uluslararası Öğretim Teknolojileri ve Öğretmen Eğitimi Sempozyumu, 12 - 14 Eylül 2018, (Tam Metin Bildiri)

13. Factors Effecting Mathematics Teachers’ Usage of Information Technologies in Class Environments

12th International Computer Instructional Technologies Symposium (ICITS), 2 - 04 Mayıs 2018, (Özet Bildiri)

14. Investigation of Arduino Based Robotics Systems and Their Effects in Educational Learning Environments

12th International Computer Instructional Technologies Symposium (ICITS), 2 - 04 Mayıs 2018, (Özet Bildiri)

16. Android programlama konusunda hazırlanmış öğrenme ortamına yönelik öğrenci görüşleri

5th International Instructional TechnologiesTeacher Education Symposium, 11 - 13 Ekim 2017, (Özet Bildiri)

17. Determination of opinions about web design course students on blended learning implementation

11th International ComputerInstructional Technologies Syposium, 24 - 26 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)

18. Ters yüz öğrenme modeliyle programlama eğitiminin öğrenci motivasyonuna etkisi

11th International ComputerInstructional Technologies Symposium, 24 Mayıs - 26 Ocak 2017, (Özet Bildiri)

19. The Effect of Learning Environment Designed According to Student Preferences on Academic Achievement of the Student

11th International ComputerInstructional Technologies Symposium, 24 Mayıs - 26 Ocak 2017, (Özet Bildiri)

20. Ters yüz öğrenme modeliyle programlama eğitiminin öğrencilerin bilişsel yüklerine etkisi

11th International ComputerInstructional Technologies Symposium, 24 - 26 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)

21. Algorithm and Programming Teaching With Flipped Learning A Higher Education Study

I S E R 42nd INTERNATIONAL CONFERENCE, 11 - 12 Kasım 2016, (Özet Bildiri)

22. Does Flipped Classroom An Effective Teaching Method?

9th International Conference on Education and Information Management, Tetouan, Fas, 14 - 15 Kasım 2015, (Özet Bildiri)

23. The impact of Mobile and Web Based blended learning environment on students’xx academic achievement

24th National Congress of Educational Sciences, Niğde, Türkiye, 16 Nisan - 18 Kasım 2015, (Tam Metin Bildiri)

24. Öğrenme öğretme sürecinde güncel bir yaklaşım ters yüz sınıf yönetimi ve avantajlı yönleri

3rd International Instructional Technologies Teacher Education Symposium, 9 - 11 Eylül 2015, (Özet Bildiri)

25. Web ve Mobil Destekli Harmanlanmış Öğrenme Ortamlarının Öğrencilerin Akademik Başarılarına Etkisi

24. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Niğde, Türkiye, 16 - 18 Nisan 2015, ss.15, (Özet Bildiri)

27. Lisansüstü öğrencilerinin tez önerisi hazırlamaya ilişkin yeterlilik algıları

V. Lisansüstü Eğitim Sempozyumu, Türkiye, 7 - 08 Ekim 2011, (Özet Bildiri)

28. The Development and Application of a web Based Metacognitive Mapping Tool

10th European Conference on e-Learning (ECEL), Brighton, Birleşik Krallık, 10 - 11 Kasım 2011, ss.124-133, (Tam Metin Bildiri) identifier identifier

29. Harmanlanmış öğrenme ortamlarında etkileşimsel ilişkinin akademik başarıya etkisi

Procedings of 4th International Computer and Instructional Technologies Symposium., Konya, Türkiye, 24 Eylül 2010 - 26 Kasım 2011, ss.793-796, (Tam Metin Bildiri)

30. The importance of knowledge transfer in ill-structured knowledge domains for an undergraduate course

Proceedings of 10th International Educational Technology Conference, İstanbul, Türkiye, 26 Nisan 2010 - 28 Nisan 2011, ss.1522-1525, (Tam Metin Bildiri)

31. Preservice teachers opinions on learning objects

3. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Sempozyumu, Trabzon, Türkiye, 7 - 09 Ekim 2009, (Tam Metin Bildiri)

32. The effect of project based learning on college students intrinsic motivation

9th International Educational Technology Conference (IETC2009), Ankara, Türkiye, 6 - 08 Mayıs 2009, (Tam Metin Bildiri)

33. The effect of project based learning on college students’xx intrinsic motivation

9th International Educational Technology Conference, Ankara, Türkiye, 6 - 08 Mayıs 2009, ss.616-621, (Tam Metin Bildiri)

34. The process of understanding word problems

18th Annual Ethnographic and Qualitative Research in Education Conference (EQRE), Cedarville, Ohio, Amerika Birleşik Devletleri, 09 Haziran 2006 - 10 Haziran 2009, (Özet Bildiri)

35. Connecting literature and mathematics: A case study exploring two mathematics teachers’ beliefs about word problems

17th Annual Ethnographic and Qualitative Research in Education Conference (EQRE), Cedarville, Ohio, Amerika Birleşik Devletleri, 03 Haziran 2005 - 04 Haziran 2006, (Özet Bildiri)

36. Affect and Problem Solving in Mathematics Education

Proceedings of 5th Annual Educational Psychology and Methodology Research Poster Session, Albany, Avustralya, 10 Mayıs 2006, ss.27-33, (Tam Metin Bildiri)

37. Students’ representations of negative numbers

2nd annual conference of the Turkish American Scientists and Scholars Association, Philadelphia, PA, Amerika Birleşik Devletleri, 25 - 26 Mart 2006, (Özet Bildiri)

38. Faculty adoption of online technology in higher education: A literature review

The twentieth annual Edward F. Kelly evaluation conference, Scotia, NY, Amerika Birleşik Devletleri, 28 Ocak 2006, (Özet Bildiri)

39. College students’ attitudes and prior knowledge about the graphing calculators.

38th Annual Meeting of the New England Educational Research Organization, Portsmouth, Dominika, 26 - 28 Ocak 2006, (Özet Bildiri)

41. Exploration of an adult learner’s perspectives of using the computers

Proceedings of 5th International Educational Technology Conference, Ankara, Türkiye, 21 - 23 Eylül 2005, ss.316-320, (Tam Metin Bildiri)

42. The features of designing an online course: What a good online course should look like?

Proceedings of 5th International Educational Technology Conference, Sakarya, Türkiye, 21 - 23 Eylül 2005, ss.794-798, (Tam Metin Bildiri)

43. Integration of graphing calculators on college algebra classes: A pilot study.

Proceedings of 4th International Educational Technology Conference, Sakarya, Türkiye, 24 - 26 Ekim 2004, ss.453-457, (Tam Metin Bildiri)

44. Adult learners’ attitudes toward the computers: A case study

Sixteenth Annual Conference on Ethnographic and Qualitative Research in Education, Albany, Avustralya, 4 - 06 Haziran 2004, (Özet Bildiri)
Kitaplar 13

1. Nesnelerin İnterneti

Anı Yayıncılık, Ankara, 2021

2. Arduino ve Raspberry Pi ile Nesnelerin İnterneti Uygulamaları

Nesnelerin İnterneti: Kuramdan Uygulamaya, Hüseyin Çakır, Çelebi Uluyol, Editör, Nobel Yayıncılık, Ankara, ss.443-522, 2021

3. The Effect of Using Olfactory Systems in Class Environment

Changing Educational Paradigms: New Methods, Directions, and Policie, Şakir Çinkir, Editör, Peter Lang, Berlin, ss.13-32, 2020

4. Te Effect of Arduino Based Class Activities on High SchoolStudents’ Academic Success

Changing Educational Paradigms: New Methods, Directions, and Policies, Şakir Çinkir, Editör, Peter Lang, Berlin, ss.253-266, 2020

8. Sosyal Medyanın Gücü

Güncel tehdit: Siber suçlar, Hüseyin Çakır, Editör, SeçkinIHukuk, Ankara, ss.138-157, 2014 Sürdürülebilir Kalkınma

10. Aile ve Internet

Ministry of Family and Social Policies, Hangar Brand Communication and Advertising Services, 2013

13. Teknolojide fırsat eşitliği ve telif hakları

Eğitimde Teknoloji Entegrasyonu, Serkan Perkmen, Erdoğan Tezci, Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.81-94, 2011
Metrikler

Yayın

90

Yayın (WoS)

7

Yayın (Scopus)

9

Atıf (WoS)

392

H-İndeks (WoS)

5

Atıf (Scopus)

519

H-İndeks (Scopus)

4

Atıf (Scholar)

1

H-İndeks (Scholar)

1

Atıf (TrDizin)

9

H-İndeks (TrDizin)

2

Atıf (Sobiad)

6

H-İndeks (Sobiad)

2

Atıf (Diğer Toplam)

53

Proje

4

Tez Danışmanlığı

20

Açık Erişim

21
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları