Prof. Dr. NİLÜFER KAHRAMAN


Gazi Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri

Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme


WoS Araştırma Alanları: Sanat Ve Beşeri Bilimler (Ahci), Sosyal Bilimler (Soc)


Avesis Araştırma Alanları: Sosyal ve Beşeri Bilimler


Yayınlardaki İsimler: Kahraman Nilufer, Kahraman N

Araştırmacı kurumdan ayrılmıştır

E-posta: nkahraman@gazi.edu.tr
Diğer E-posta: kahramannilufer@gmail.com
İş Telefonu: +90 312 202 1821
Web: https://www.niluferkahraman.com/
Ofis: Bosna 215
Posta Adresi: Gazi Eğitim Fakültesi, Bosna 215 Teknikokullar, Ankara

Metrikler

Yayın

61

Yayın (WoS)

18

Yayın (Scopus)

17

Atıf (WoS)

73

H-İndeks (WoS)

5

Atıf (Scopus)

85

H-İndeks (Scopus)

6

Atıf (Scholar)

2

H-İndeks (Scholar)

1

Atıf (TrDizin)

5

H-İndeks (TrDizin)

1

Atıf (Diğer Toplam)

7

Proje

4

Tez Danışmanlığı

10

Açık Erişim

9
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Eğitim Bilgileri

1997 - 2001

1997 - 2001

Doktora

The Florida State University, School of Education, Educational Research , Amerika Birleşik Devletleri

1995 - 1997

1995 - 1997

Yüksek Lisans

University of Pittsburgh, School of Education, Educational Psychology, Amerika Birleşik Devletleri

1989 - 1993

1989 - 1993

Lisans

Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü, Türkiye

Yaptığı Tezler

2001

2001

Doktora

Analyzing multidimensional response data structure represented by unidimensional IRT models

The Florida State University, Ölçme Ve İstatistik Programı, Araştırma Teknikleri Departmanı, Eğitim Fakültesi

Yabancı Diller

C1 İleri

C1 İleri

İngilizce

Araştırma Alanları

Sosyal ve Beşeri Bilimler

Akademik Ünvanlar / Görevler

2019 - Devam Ediyor

2019 - Devam Ediyor

Prof. Dr.

Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri

2014 - 2019

2014 - 2019

Doç. Dr.

Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri

2013 - 2014

2013 - 2014

Doç. Dr.

Başkent Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü

2005 - 2006

2005 - 2006

Araştırmacı

Katholieke Universiteit Leuven, Psikoloji

2001 - 2006

2001 - 2006

Dr. Öğr. Üyesi

Pamukkale Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü

Akademi Dışı Deneyim

2006 - 2013

2006 - 2013

Senior Measurement Consultant

Sivil Toplum Kuruluşu, National Board of Medical Examiners, Measurement and Consulting Services, Senior Measurement Consultant

2006 - 2013

2006 - 2013

Senior Measurement Scientist

National Board of Medical Examiners, Philadelphia, PA , USA, Senior Measurement Scientist

Verdiği Dersler

Doktora

Doktora

TEST KURAMLARI 2 Sürdürülebilir Kalkınma

ÖRTÜK ÖZELLİK ÖLÇME VE BOYLAMSAL ANALİZLER

BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ VE ETİK

PSİKOMETRİ

Yüksek Lisans

Yüksek Lisans

R ile İstatistiksel Programlama Sürdürülebilir Kalkınma

Lisans

Lisans

Eğitimde Bilimlerinde İstatistiğe Giriş Sürdürülebilir Kalkınma

EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Bilimsel Araştırma Yöntemleri

Yönetilen Tezler

Makaleler

Tümü (22)
SCI-E, SSCI, AHCI (8)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (14)
ESCI (6)
Scopus (13)
TRDizin (12)
Diğer Yayınlar (1)

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2024

2024

1. Distractor Analysis of Eye Movements for Multiple-Choice Questions

Çorbacı E. C., Kahraman N.

The 13th Conference of the International Test Commission, Granada, İspanya, 2 - 05 Temmuz 2024, (Özet Bildiri)

2024

2024

2. Dynamic Structural Equation Modeling of Daily Happiness and Stress Data

Sözer Boz E., Akbaş D., Kahraman N.

The 13th Conference of the International Test Commission, Granada, İspanya, 2 - 05 Temmuz 2024, (Özet Bildiri)

2024

2024

3. Latent growth analysis of serial eye-fixation indicators for multiple-choice test items

KAHRAMAN N., ÇORBACI E. C.

The 13th Conference of the International Test Commission, Granda, İspanya, 2 - 05 Temmuz 2024, (Özet Bildiri)

2024

2024

4. Measuring Communication and Interpersonal Skills of Pre-Service Teachers: An Experimental StudyUsing Frontal Alpha Asymmetry Indicators

Haphap A., Kahraman N.

The 13th Conference of the International Test Commission, Granada, İspanya, 2 - 05 Temmuz 2024, (Özet Bildiri)

2024

2024

5. Latent Profile Analysis of Examinees’ Multiple-Choice Item Processing Behavior Using Segment-Specific Eye-FixationMetrics.

Akbaş D., Kahraman N., Çorbacı E. C.

The 13th Conference of the International Test Commission, Granada, İspanya, 2 - 05 Temmuz 2024, (Özet Bildiri)

2024

2024

6. An EEG Test Experiment For Scenario-Based Assessment Of Communication And Interpersonal Skills Of College Students

HAPHAP A., KAHRAMAN N.

The 14th Asian Conference on Psychology & the Behavioral Sciences (ACP 2024), Tokyo, Japonya, 25 - 29 Mart 2024, (Özet Bildiri)

2022

2022

9. Latent Profile Analysis of Pre-service Teachers’ Personality Types Using the Big Five Personality Data

AKBAŞ D., SÖZER BOZ E., ÇORBACI E. C., KAHRAMAN N.

IXth International Eurasian Educational Research Congress, İzmir, Türkiye, 22 Haziran 2022, (Özet Bildiri)

2022

2022

10. Alternative Confirmatory Factor Analytic Models for Modeling Preservice Teachers’ Non-Cognitive Skills

SÖZER BOZ E., AKBAŞ D., ÇORBACI E. C., KAHRAMAN N.

Lisansüstü Öğretmen Çalışmaları Kongresi (LOCK), Balıkesir, Türkiye, 13 Mayıs 2022, (Özet Bildiri)

2021

2021

11. Okuduğunu Anlama ve Duygusal Okuryazarlık Becerilerinin Ölçülmesinde Görsel Olarak Zenginleştirilmiş Yenilikçi Madde Formatları

Topraktepe Ö., KAHRAMAN N.

VII. ULUSLARARASI EĞİTİMDE VE PSİKOLOJİDE ÖLÇME ve DEĞERLENDİRME KONGRESİ, Ankara, Türkiye, 01 Eylül 2021, (Özet Bildiri)

2021

2021

12. Boylamsal Araştırma Desenleri ile Değişim ve Gelişimi İzleme

KAHRAMAN N.

Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme Uygulamaları Ulusal Kongresi, İstanbul, Türkiye, 30 Mayıs 2021, (Tam Metin Bildiri)

2019

2019

13. GÖZLENEMEYEN HETEROJENLİĞİN MODELLENMESİNDE BİREYMERKEZLİ YAKLAŞIMLAR: GİZİL PROFİL ANALİZİ UYGULAMASI

SÖZER E., AKBAŞ D., KAHRAMAN N.

Hoca Ahmet Yesevi 2. Uluslararası Bilimsel Araştırmalar Kongresi, Erzurum, Türkiye, 6 - 08 Aralık 2019, (Özet Bildiri)

2018

2018

15. POZİTİF DUYGU DURUM ÖLÇEĞİ’NİN PSİKOMETRİK ÖZELLİKLERİNİN DERECELENDİRİLMİŞ TEPKİ MODELİ İLE İNCELENMESİ

SÖZER E., AKBAŞ D., KAHRAMAN N.

6th International Congress on Measurement and Evaluation in Education and Psychology, Prizren, Sırbistan, 5 Ağustos - 08 Eylül 2018, (Tam Metin Bildiri)

2018

2018

16. Pozitif Duygu Durumları Değişimlerinin Örtük Büyüme Modeli ile İncelenmesi

SÖZER E., KAHRAMAN N.

ULUSLARARASI NECATİBEY EĞİTİM VE SOSYAL BİLİMLER ARAŞTIRMALARI KONGRESİ, Balıkesir, Türkiye, 26 - 28 Ekim 2018, (Özet Bildiri)

2018

2018

17. GÖRSEL METİN TEMELLİ YENİLİKÇİ MADDE FORMATI İÇİN TASARLANAN TEST SKALASININ MADDE AYIRT EDİCİLİĞİNİN İNCELENMESİ

GÖREN KAYA S., SÖZER E., KAHRAMAN N.

6 th International Congress on Measurement and Evaluation in Education and Psychology, Prizren, Sırbistan, 5 - 08 Eylül 2018, (Özet Bildiri)

2018

2018

18. Üniversite öğrencilerinin yazma becerilerinin ölçülmesine yönelik boylamsal bir ölçme aracı geliştirilmesi ve aracın değerlendirilmesi

SAYIN A., KAHRAMAN N.

6th International Congress on Measurement and Evaluation in Education and Psychology, Prizren, Sırbistan, 5 - 08 Eylül 2018, (Özet Bildiri)

2018

2018

19. The Illustration of Validity Arguments with Different Confirmatory Factor Analysis Models

ÇORBACI E. C., AKBAŞ D., KAHRAMAN N.

6th International Congress on Measurement and Evaluation in Education and Psychology, 5 - 08 Eylül 2018, (Tam Metin Bildiri)

2018

2018

20. Örtük Sınıf Analizi Mplus Uygulaması: Psikolojik Dayanıklılık Üzerine Bir Örnek

AKBAŞ D., ÇORBACI E. C., KAHRAMAN N.

6th International Congress on Measurement and Evaluation in Education and Psychology, 5 - 08 Eylül 2018, (Tam Metin Bildiri)

2017

2017

22. Değerlendirmeye Dayalı Farklılaştırma

KAHRAMAN N.

8. Temel Eğitim Sempozyumu, İstanbul, Türkiye, 02 Aralık 2017, (Tam Metin Bildiri)

2017

2017

23. Sosyal-duygusal Becerilerin Ölçülmesinde Video-temelli Ölçme Uygulamaları

uçar c., KAHRAMAN N.

26th International Conference on Educational Sciences, 20 - 23 Nisan 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

25. Duyuşsal Alan Ölçümlerindeki Bireysel Farklılıkların Dağılımsal Özellikleri

KAHRAMAN N., ÇAVDAR D., SÖZER E.

26. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi, Antalya, Türkiye, 20 - 23 Nisan 2017, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2017

2017

26. Dayanıklılık için Tekrarlı Ölçümleri İçeren Boylamsal Bir Ölçekleme Modeli Üzerine Bir Değerlendirme

ÇAVDAR D., SÖZER E., KAHRAMAN N.

26. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi, Antalya, Türkiye, 20 - 23 Nisan 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

27. Bireylerin Uyku Kaliteleri ve Duygu Durumları ile İlgili Duyuşsal Becerileri Arasındaki İlişkilerin Boylamsal Analizi

SÖZER E., ÇAVDAR D., KAHRAMAN N.

26. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi, Antalya, Türkiye, 20 - 23 Nisan 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

28. Sosyal-duygusal Özelliklerin Ölçülmesinde Fotoğraf Temelli Alternatif Madde Formatı Geliştirme Üzerine Bir Çalışma

KAHRAMAN N., GÖREN KAYA S., SÖZER E.

26. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi, Antalya, Türkiye, 20 - 23 Nisan 2017, (Özet Bildiri)

2016

2016

29. Gerçekçi veri simülasyonu:uygulama, öneriler ve sınırlılıklar

KAHRAMAN N.

25. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Antalya, Türkiye, 21 - 24 Nisan 2016, (Özet Bildiri)

Kitaplar

2018

2018

1. 3x3 Farklılaştıralım ama Neden?

KAPLAN SAYI A., Otrar M., KAHRAMAN N., KARADAĞ R., KESKİN H. K., TORTOP H. S., et al.

Değerlendirmeye Dayalı Farklılaştırma, Nalan Tuğ, Editör, Türkiye Özel Okullar Derneği, İstanbul, ss.73-92, 2018

Bilimsel Danışmanlıklar

2023 - Devam Ediyor

2023 - Devam Ediyor

Kurum veya Organizasyonlar İçin Yapılan Danışmanlık

TÜBİTAK

Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri, Türkiye



Burslar

1995 - 2001

1995 - 2001

1416

Milli Eğitim Bakanlığı

Atıflar

Toplam Atıf Sayısı (WOS): 73

h-indeksi (WOS): 5