Makaleler
84
Tümü (84)
SCI-E, SSCI, AHCI (1)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (2)
ESCI (1)
Scopus (8)
TRDizin (22)
Diğer Yayınlar (55)
9. INVESTIGATION OF THE RELATIONSHIP BETWEEN SOCIAL INFORMATION PROCESSING SKILLS AND MOTIVATION LEVELS OF PRESCHOOL CHILDREN
EUROASIA JOURNAL OF SOCIAL SCIENCES & HUMANITIES
, cilt.10, sa.31, ss.109-128, 2023 (Hakemli Dergi)
13. 60-72 AYLIK ÇOCUKLARIN AKADEMİK BENLİK SAYGISI İLE ANKSİYETE DÜZEYLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ
PEARSON JOURNAL OF SOCIAL SCIENCES & HUMANITIES
, cilt.7, sa.21, ss.224-235, 2022 (Hakemli Dergi)
21. The Relationship between the Motivation Levels and Emotional Intelligence Levels of the Preschool Children*
INTERNATIONAL ONLINE JOURNAL OF EDUCATIONAL SCIENCES
, cilt.13, sa.5, ss.218-237, 2021 (Hakemli Dergi)
25. 60-72 Aylık Göçmen Afgan Çocuklara Uygulanan Sosyal Uyum ve Beceri Programının Etkisinin İncelenmesi
Uluslararası Erken Çocukluk Eğitimi Çalışmaları Dergisi
, cilt.5, sa.2, ss.1-23, 2020 (Hakemli Dergi)
26. (2020). Okul Öncesi Dönem Çocuklarının Motivasyon Düzeyleri ile Baba-Çocuk İlişkisi Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. , 5 (6) 23-37.
IBAD Sosyal Bilimler Dergisi
, cilt.5, sa.6, ss.23-27, 2020 (Hakemli Dergi)
30. Okul Öncesi Dönem Çocuğu Olan Ebeveynlerin İletişim Becerileri ile Çocuklarının Sosyal Becerileri ve Problem Davranışları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi.
Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.39, sa.3, ss.1707-1734, 2019 (Hakemli Dergi)
38. Korunmaya Muhtaç Olan Çocukların Ve Ailesiyle Birlikte Yaşayan Çocukların Akran İlişkileri İle Ahlaki Değer Yapıları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi.
Sosyal Bilimler Elektronik Dergisi
, cilt.2, sa.3, ss.276-297, 2018 (Hakemli Dergi)
39. Okul Öncesi Dönem Çocuğu Olan Ebeveynlerin Çatışma Eğilimleri İle Çocuklarının Sosyal Becerileri Ve Problem Davranışları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
THE JOURNAL OF INTERNATIONAL SOCIAL RESEARCH
, cilt.11, sa.15, ss.655-669, 2018 (Hakemli Dergi)
44. Okul Öncesi Dönem Çocuklarının Duygusal Zeka Düzeyleri İle Akran İlişkileri Arasindaki İlişkinin İncelenmesi
Education Sciences
, cilt.12, sa.1, ss.40-57, 2017 (Hakemli Dergi)
45. A Study On The Relation Between The Value Behaviour And Problem Solving Skills Of The Pre-School Children.
European Journal of Education Studies
, cilt.3, sa.4, ss.1-19, 2017 (Hakemli Dergi)
46. Adaptation Study of The Motivation Scale for The Preschool Children (DMQ18)
International Journal of Academic Research
, cilt.4, sa.2, ss.1-14, 2017 (Hakemli Dergi)
48. A Study on Preschool Children's Perceptions of Moral and Social Rules.
International Journal of Humanities and Social Science
, cilt.4, sa.11, ss.149-159, 2014 (Hakemli Dergi)
49. Okul Öncesi Öğretmen Adaylarına Yönelik Bireysel Değerler ve Sosyal Sorun Çözme Becerileri Üzerine Bir İnceleme
. Karadeniz Sosyal Bilimler Dergisi
, cilt.6, sa.10, ss.366-383, 2014 (Hakemli Dergi)
51. Analysis of the Life Satisfaction of Preschool Prospective Teachers According to Some Variables
PROCEDIA SOCIAL AND BEHAVIOURAL SCIENCES
, cilt.116, ss.4175-4181, 2014 (Hakemli Dergi)
52. An Investigation of Preservice Pre-School Teachers Resilience Skills
PROCEDIA SOCIAL AND BEHAVIOURAL SCIENCES
, cilt.116, ss.4040-4046, 2014 (Hakemli Dergi)
53. Effects of Parents’ Marital Adjustment And Perceived Socıal Support on Preschool Chıldren’s Social Skills
Educational Research International
, cilt.1, sa.2, ss.95-105, 2013 (Hakemli Dergi)
54. ). Valıdity and Reliability Study of The Social Support Scale for Preschool Children
Asian Journal of Management Sciences and Education,
, cilt.2, sa.1, ss.19-28, 2013 (Hakemli Dergi)
55. Validity and Reability of the Social Support Scale for Preschool Children
Asian Journal of Management Sciences and Education
, cilt.2, sa.1, ss.19-28, 2013 (Hakemli Dergi)
56. Ebeveynlerin Evlilik Uyumu Ve Algıladıkları Sosyal Destek İle Altı Yaş Çocuklarının Problem Davranışları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi.
Kastamonu Eğitim Dergisi
, cilt.20, sa.1, ss.43-62, 2012 (Hakemli Dergi)
59. Eşlerin Algıladıkları Sosyal Desteğin Ailenin Bazı Özellikleri ile İlişkisinin İncelenmesi.
Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.13, sa.1, ss.167-181, 2012 (Hakemli Dergi)
60. Impact Of Socıal Skıll And Problem Behavıor Traınıng Program On Chıldren Attendıng Preschool; A Survey
Academic Research International
, cilt.2, sa.2, ss.321-330, 2012 (Hakemli Dergi)
61. Early childhood teacher candidates' qualifications in science teaching
ENERGY EDUCATION SCIENCE AND TECHNOLOGY PART B-SOCIAL AND EDUCATIONAL STUDIES
, cilt.4, sa.1, ss.373-390, 2012 (SCI-Expanded)
62. Impact of Social Skill and Problem Behavior Training Program on Children Attending Preschool A Survay
Academic Research International
, cilt.2, sa.2, ss.321-330, 2012 (Hakemli Dergi)
63. Early Childhood Teacher Candidates Qualification in Science Teaching
Social and Educational Studies
, cilt.4, sa.1, ss.373-390, 2012 (Scopus)
64. A Survey on the Impact of Social Skill and Behavior Training Program on Children Attending Preschool
Academic Research International
, sa.2, ss.321-330, 2012 (Hakemli Dergi)
66. Okul Öncesi Çocuklarda Uyum ve Davranış Problemleriyle Başa Çıkmada Ailenin Rolü
Aile ve Toplum
, cilt.6, sa.22, ss.9-18, 2010 (Hakemli Dergi)
68. Okul Öncesi Öğretmenlerinin Fen Etkinliklerine İlişkin Yeterliliklerini Belirleme Ölçeğinin Geçerlilik ve Güvenirlik Çalışması.
Milli Eğitim
, cilt.185, ss.266-277, 2010 (Scopus)
69. Okul Öncesi Öğretmenlerinin Fen Etkinliklerine İlişkin Yeterliliklerini Belirleme Ölçeği nin Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
Milli Eğitim Dergisi
, cilt.185, ss.266-277, 2010 (Hakemli Dergi)
70. Okul Öncesi Eğitim Kurumuna Devam Eden 60 72 Aylık Çocukların Problem Davranışlarının Öğretmenin Bazı Özelliklerine Göre İncelenmesi
e-Journal of New World Sciences Academy Education Sciences
, cilt.5, sa.4, ss.2134-2149, 2010 (Hakemli Dergi)
71. A Study on Problem Behaviours of Children who Attending Public Early Childhood Education Instıitution
The Journal of International Social Research
, sa.6, ss.493-517, 2009 (Hakemli Dergi)
74. Okul Öncesi Öğretmenlerinin Eğitim Programları Planlama ve Uygulamada Karşılaştıkları Güçlüklerin İncelenmesi
THE JOURNAL OF INTERNATIONAL SOCIAL RESEARCH
, cilt.2, sa.6, ss.373-387, 2009 (Hakemli Dergi)
75. Okul Öncesi Öğretmenlerin Eğitim Programlarını Planlanma Ve Uygulamada Karşılaştıkları Güçlüklerin İncelenmesi
THE JOURNAL OF INTERNATIONAL SOCIAL RESEARCH
, cilt.2, sa.6, ss.373-387, 2009 (Hakemli Dergi)
76. Anaokulu ve Anasınıfı Davranış Ölçeğinin Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
Mesleki Eğitim Fakültesi Dergisi
, sa.1, ss.173-198, 2009 (Hakemli Dergi)
79. Okul Öncesi Eğitim Programında Uygulanan Aile Katılım Çalışmalarında Baba Katılımının Yeri ve Önemi
Aile ve Toplum Eğitim Kültür ve Araştırma Dergisi
, cilt.5, sa.17, ss.30-39, 2009 (Hakemli Dergi)
82. Aile Eğitim Programlarına Niçin Gereksinim Duyulmuştur Aile Eğitimi Programları Neden Önemlidir?
Sosyal Politika Çalışmaları Dergisi
, cilt.7, ss.7-12, 2007 (Hakemli Dergi)
83. Aile Eğitim Programlarına Baba Katılımının Önemi.
Toplum ve Sosyal Hizmet
, cilt.18, sa.1, ss.39-47, 2007 (Hakemli Dergi)
84. Aile Eğitim Programlarına Niçin Gereksinim Duyulmuştur Aile Programları Neden Önemlidir
Aile ve Toplum
, cilt.3, sa.12, ss.7-12, 2007 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
38
21. Köyceğiz,M.ÖZBEY,S.(2017). Okul Öncesi Dönem Çocuğu Olan Ebeveynlerin İletişim Becerileri ile Çocuklarının Sosyal Becerileri ve Problem Davranışları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
.5.Uluslararası Okul Öncesi Eğitimi Kongresi.18-21 Ekim 2017.Ankara-Türkiye., 18 - 21 Ekim 2017, (Özet Bildiri)
23. ERKEN ÇOCUKLUK EĞİTİMİNDE (0-6 YAŞ) ÇOCUĞUN GELİŞİM POTANSİYELİNİN DESTEKLENMESİ PROJESİ
6. Uluslararası Okul Öncesi Eğitimi Kongresi, Kars, Türkiye, 2 - 05 Ekim 2019, (Özet Bildiri)
26. 60-72 AYLIK OKUL ÖNCESİ DÖNEM ÇOCUKLARIN BENLİK ALGILARI İLE DUYGUSAL ZEKA DÜZEYLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ
12. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, Rize, Türkiye, 25 - 28 Nisan 2019, (Özet Bildiri)
28. Okul Öncesi Eğitim Kurumlarına Devam Eden 48-72 Aylık Çocukların Yaşam Kalitesi ile Öz Düzenleme Becerileri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi.
5.Uluslararası Okul Öncesi Eğitimi Kongresi.18-21 Ekim 2017.Ankara-Türkiye., Ankara, Türkiye, 18 - 21 Ekim 2017, cilt.5, ss.157-173, (Özet Bildiri)
30. Okul öncesi dönemdeki çocukların duygusal zeka düzeylerinin öğretmenlerinin bazı özelliklerine göre incelenmesi
Uluslararası IV. Çocuk Gelişimi Kongresi, Ankara, Türkiye, 22 - 24 Ekim 2018, (Özet Bildiri)
Kitaplar
36
1. ERKEN ÇOCUKLUK BİLİM EĞİTİMİNDE MOTİVASYON
ERKEN ÇOCUKLUKTA
BILIM EĞITIMI, Ayperi Dikici Sığırtmaç Melek Merve Yılmaz, Editör, Nobel, Ankara, ss.73-93, 2023
2. Motivasyonun Gelişimsel Basamakları(4. Bölüm)
ERKEN ÇOCUKLUKTA MOTİVASYON, SAİDE ÖZBEY,H.ELİF DAĞLIOĞLU, Editör, Nobel, Ankara, ss.91-108, 2023
5. Motivasyonun Bileşenleri (3. Bölüm)
ERKEN ÇOCUKLUKTA MOTİVASYON, SAİDE ÖZBEY,H.ELİF DAĞLIOĞLU, Editör, NOBEL, Ankara, ss.48-91, 2022
6. Motivasyonu Destekleyici Program Özellikleri (Bölüm 5)
ERKEN ÇOCUKLUKTA MOTİVASYON, SAİDE ÖZBEY,H.ELİF DAĞLIOĞLU, Editör, Nobel, Ankara, ss.109-119, 2022
7. Motivasyonun Gelişimsel Basamakları(4. Bölüm)
ERKEN ÇOCUKLUKTA MOTİVASYON, SAİDE ÖZBEY,H.ELİF DAĞLIOĞLU, Editör, Nobel, Ankara, ss.91-108, 2022
8. Motivasyonun Desteklenmesinde Ailenin Rolü (9.Bölüm)
ERKEN ÇOCUKLUKTA MOTİVASYON, SAİDE ÖZBEY,H.ELİF DAĞLIOĞLU, Editör, Nobel, Ankara, ss.175-184, 2022
11. Matematik ve Müzik.14. Bölüm..
Erken Çocukluk Döneminde Matematik Eğitimi, Elif Dağlıoğlu, Editör, Anı Yayıncılık, Ankara, ss.279-300, 2020
12. Overview of DMQ 18, current research, and preliminary norms.
Assessing mastery motivation in children using the Dimensions of Mastery Questionnaire (DMQ, G. A. Morgan,H.-F. Liao,K. Józsa, Editör, Gödöllő: Szent István Egyetem.., Szekszárd, ss.65-85, 2020
13. Matematik ve Fen. 9. Bölüm.
Erken Çocukluk Döneminde Matematik Eğitimi., Elif Dağlıoğlu, Editör, Anı Yayıncılık, Ankara, ss.159-178, 2020
15. Okul Öncesi Eğitimde Yaklaşımlar ve Programa Yansımaları
Okul Öncesi Eğitimde Program, Saide ÖzbeySerap Demiriz, Editör, Lisans, İstanbul, ss.387-404, 2019
16. Okul Öncesinde Fen Eğitimi
Pegem, Ankara, 2017
17. Fransa
Dünyada Erken Çocukluk Eğitimi Bölüm , Yasemin Aydoğan, Editör, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, ss.1-495, 2017
18. Okul Öncesi Eğitim Programı.
ÖABT Okul Öncesi Öğretmenliği Konu Anlatımlı Kitap. , b, Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.387-404, 2016
19. Davranış Bozulukları
Davranış Yönetimi, Arzu Özyürek, Editör, Vize, ss.62-92, 2016
20. Okul Öncesi Eğitim Planlarım. Aylık ve Etkinlik Plan Örnekleri
Pegem A Yayıncılık, Ankara, 2015
21. Okul Öncesi Eğitim Planlarım
Pegem Yayınevi, 2015
22. Okul Öncesinde Fen Eğitimi
Pegem, 2015
23. Çocuklarda Uyum ve Davranış Problemleri
Çocuk Ruh Sağlığı, Yasemin Aydoğan Gülümser Gültekin AKDUMAN, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.173-178, 2015
24. A study on the attitudes of pre-schoolteacher candidates towards cheating,
Multidisciplinary Perspectives on Education, Hasan Arslan,Georgeta Raţă,Ercan Kocayörük and Mehmet Ali İçbay, Editör, Cambridge University Press, Cambridge (MA), USA , Newcastle Upon Tyne, ss.105-119, 2014
25. A study on the attitudes of pre-school teacher candidates towards cheating
Multidisciplinary Perspectives on Education, Hasan Arslan, Georgeta Rata, Ercan Kocayörük, Mehmet Ali İçbay, Editör, Cambridge Scholars Publishing, ss.105-118, 2014
26. Okul Öncesi Eğitimde Program.
İlköğretime Hazırlık ve İlköğretim Programları. , Fatma Alisinanoğlu, Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.118-131, 2013
27. Okul Öncesinde Fen Eğitimi Genişletilmiş 2 Baskı
Maya Akademi, 2012
29. 5-7 Yaş Çocukları İçin Dil EtkinlikleriErken Çocukluk Eğitimi Dizisi 3
Efil Yayınevi, Ankara, 2012
30. 5 7 Yaş Çocukları İçin Dil Etkinlikleri
Efil Yayınevi, Erken Çocukluk Eğitimi Dizisi 3, Ankara, Ankara, 2012
31. Okul Öncesi Eğitim Kurumlarında İç Mekânların Düzenlenmesi.
Okul Öncesi Eğitimde Özel Öğretim Yöntemleri. , fatma alisinanoğlu, Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.147-170, 2012
34. Okul Öncesinde Fen Eğitimi
Maya, Ankara, 2011
35. Okul Öncesi Eğitimde Program 1 Kuramsal Temeller
Morpa Kültür Yayınları, İstanbul., İstanbul, 2010
36. Okul Öncesinde Fen Eğitimi
Nobel Yayınevi, 2007
Metrikler