Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler
Yeni Nesil T.C. İnkılâp Tarihi ve Atatürkçülük Sorularına İlişkin Tutum Ölçeği Geliştirme Çalışması
Bayterek Uluslararası Akademik Araştırmalar Dergisi
, cilt.6, sa.2, ss.270-284, 2023 (Hakemli Dergi)
Scientific Mapping Analysis on Health Education Research in Education
International Journal of Education, Technology and Science
, cilt.3, sa.3, ss.354-379, 2023 (Hakemli Dergi)
Ara Tatil Uygulamasına Yönelik Öğrenci, Öğretmen ve Veli Görüşlerininİncelenmesi
E-International Journal of Educational Research
, cilt.14, sa.3, ss.182-197, 2023 (Hakemli Dergi)
Developing an Attitude Scale for Root Values Education
Türk Akademik Yayınlar Dergisi (TAY Journal)
, cilt.6, sa.2, ss.252-270, 2022 (Hakemli Dergi)
Öğretmen Yetiştiren Akademisyenlerin ve Ortaokul Öğretmenlerinin Kök Değerlere İlişkin Görüşleri: Nitel Bir Çalışma
Necmettin Erbakan Üniversitesi Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi (AKEF) Dergisi
, cilt.4, sa.2, ss.360-375, 2022 (Hakemli Dergi)
Senaryo Tabanlı Eğitimin Ortaokul Öğrencilerinin Afetlereİlişkin Bilgi ve Tutum Düzeylerine Etkisi
Uluslararası Sosyal Bilgilerde Yeni Yaklaşımlar Dergisi
, cilt.6, sa.2, ss.183-205, 2022 (Hakemli Dergi)
Sosyal Bilgiler Ders Kitaplarının Kök Değerler Açısından İncelenmesi
Bayterek Uluslararası Akademik Araştırmalar Dergisi
, cilt.5, sa.2, ss.74-87, 2022 (Hakemli Dergi)
Democratic behaviour tendency scale at school: A validity and reliability study
JOURNAL OF INNOVATIVE RESEARCH IN TEACHER EDUCATION
, cilt.3, sa.2, ss.175-191, 2022 (Hakemli Dergi)
Öğretmen yetiştiren akademisyenlerin ve ortaokul öğretmenlerinin kök değerlere ilişkin görüşleri: Nitel bir çalışma
Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.4, sa.2, ss.360-375, 2022 (Hakemli Dergi)
Student opinions on the order of importance of the root values and in which course they can be taught better
Journal of Teacher Education and Lifelong Learning,
, cilt.4, sa.2, ss.212-221, 2022 (Hakemli Dergi)
Attitude Scale Development Study on the Education of Root Values
Türk Akademik Yayınlar Dergisi (TAY Journal)
, cilt.6, sa.2, ss.252-270, 2022 (Hakemli Dergi)
Kapsayıcı Eğitime Yönelik Farkındalık Ölçeğinin Geliştirilmesi: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
Anadolu Kültürel Araştırmalar Dergisi
, cilt.5, sa.5, 2021 (Hakemli Dergi)
Lisansüstü Eğitim Alan Öğrencilerin Matematiksel Yetkinliğe İlişkin Görüşleri: Nitel Bir Çalışma
Journal of Multidisciplinary Studies in Education
, cilt.5, sa.1, ss.1-17, 2021 (Hakemli Dergi)
Lisansüstü eğitim alan öğrencilerin matematiksel yetkinliğe ilişkin görüşleri: Nitel bir çalışma
Journal of Multidisciplinary Studies in Education
, cilt.5, sa.1, ss.1-17, 2021 (Hakemli Dergi)
Ortaokul Sekizinci Sınıf Öğrencilerinin Bireysel Barışa Yönelik Tutumlarının Çeşitli Değişkenlerce İncelenmesi
Türkiye Bilimsel Araştırmalar Dergisi
, cilt.5, sa.2, ss.276-285, 2020 (Hakemli Dergi)
Kök Değerlere İlişkin Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Algıları: Nitel Bir Araştırma
Journal of Interdisciplinary Education: Theory and Practice
, cilt.2, sa.2, ss.70-87, 2020 (Hakemli Dergi)
Ortaokul Öğrencilerinin E-Okuryazarlığa İlişkin Tutumlarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi
Sosyal Bilgilerde Yenilikçi Araştırmalar Dergisi
, cilt.3, sa.2, ss.114-130, 2020 (Hakemli Dergi)
Veliler açısından sosyal bilgiler dersi ne ifade ediyor?
Manas Sosyal Araştırmalar Dergisi
, cilt.8, sa.4, ss.3247-3265, 2019 (Hakemli Dergi)
Finansal tutum ölçeğinin (FTÖ) geliştirilmesi: Geçerlik ve güvenirlik çalışmaları
Gelecek Vizyonlar Dergisi
, cilt.3, sa.3, ss.58-68, 2019 (Hakemli Dergi)
Inclusive education through the eyes of teachers
International Journal of Psychology and Educational Studies
, cilt.6, sa.3, ss.27-37, 2019 (Hakemli Dergi)
Sözlü ve yazılı kültür aktarımında sosyal bilgiler dersinin rolüne ilişkin öğretmen görüşleri,
Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.8, sa.2, ss.629-644, 2019 (Hakemli Dergi)
Ortaokul öğrencilerinin mülteci öğrencilere yönelik düşüncelerinin ve tutumlarının belirlenmesİ
Turkish Studies
, cilt.14, sa.3, ss.1661-1684, 2019 (Hakemli Dergi)
E-Okuryazarlığa yönelik tutum ölçeğinin geliştirilmesi: Geçerlik ve güvenirlik çalışmaları
Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi (AKEF)
, cilt.1, sa.1, ss.56-71, 2019 (Hakemli Dergi)
Sosyal bilgiler taslak programının (2017) akademisyen görüşlerine göre değerlendirilmesi
Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, sa.50, ss.520-547, 2019 (Hakemli Dergi)
Hünkar Hacı Bektaş Velî Velayetnamesi’nin kök değerler açısından incelenmesi
INTERNATIONAL JOURNAL OF TURKISH LITERATURE CULTURE EDUCATION
, cilt.8, sa.1, ss.446-461, 2019 (Hakemli Dergi)
Students' Opinions Level of Knowledge on Revolution History of Turkish Republic and Kemalism Course
TARIH KULTUR VE SANAT ARASTIRMALARI DERGISI-JOURNAL OF HISTORY CULTURE AND ART RESEARCH
, cilt.8, sa.1, ss.362-377, 2019 (Hakemli Dergi)
Eğitim Bilişim Ağı (EBA) dergilerinin değerler eğitimi açısından incelenmesi
Uluslararası Sosyal Bilgilerde Yeni Yaklaşımlar Dergisi
, cilt.2, sa.1, ss.42-54, 2018 (Hakemli Dergi)
Examining Social Studies Teachers’ Views on Branch Teachers’ Committee Meetings
Journal of Education and Training Studies
, cilt.6, sa.4, ss.143-153, 2018 (Hakemli Dergi)
Development of a Scale Measuring Attitudes towards Individual Peace: A Validity and Reliability Study
TARIH KULTUR VE SANAT ARASTIRMALARI DERGISI-JOURNAL OF HISTORY CULTURE AND ART RESEARCH
, cilt.7, sa.1, ss.398-413, 2018 (Hakemli Dergi)
Examining the Teaching Practice Experiences of Students of Karabuk University Faculty of Literature Having Participated in Pedagogical Formation Certification Program: A Phenomenological Analysis
JOURNAL OF QUALITATIVE RESEARCH IN EDUCATION-EGITIMDE NITEL ARASTIRMALAR DERGISI
, cilt.6, sa.1, ss.113-132, 2018 (ESCI)
Öğretmen Adaylarının Kültürel Turizm ve Hacı Bektaş Velî’ye İlişkin Düşünceleri
Türk Kültürü ve Hacı Bektaş Veli Araştırma Dergisi
, sa.82, ss.71-89, 2017 (Scopus)
Mülteci öğrencilere yönelik tutum ölçeğinin geliştirilmesi
Journal of Human Sciences
, cilt.14, sa.2, ss.1045-1057, 2017 (Hakemli Dergi)
Sixth and Seventh Graders' Perceptions of Khoja Ahmad Yassawi
TARIH KULTUR VE SANAT ARASTIRMALARI DERGISI-JOURNAL OF HISTORY CULTURE AND ART RESEARCH
, cilt.6, ss.549-564, 2017 (Hakemli Dergi)
Öğrencilerce küsmek barışmak ve barış eğitimi
International Online Journal of Educational Sciences
, cilt.8, sa.3, ss.193-210, 2016 (Hakemli Dergi)
Öğretmen adaylarının değerlerin kazandırılmasına yönelik görüşleri ile değerler eğitimine ilişkin algılarında değerler eğitimi dersinin rolü
Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi
, cilt.9, sa.45, ss.605-618, 2016 (Hakemli Dergi)
A qualitative examination of the perceptions of the eight grade students regarding the concept of environmental pollution
J. Int. Environmental Application Science
, cilt.10, sa.2, ss.239-250, 2015 (Hakemli Dergi)
Primary school students views of digital citizenship
Türkiye Sosyal Araştırmalar
, cilt.18, sa.3, ss.251-266, 2014 (Hakemli Dergi)
Sosyal bilgiler öğretim programında yer alan estetik değerine ilişkin öğrenci algılarının incelenmesi
Eğitimde Kuram ve Uygulama
, cilt.10, sa.4, ss.1047-1076, 2014 (Hakemli Dergi)
Prospective teachers reasons for choosing teaching as a profession
Kastamonu Eğitim Dergisi
, cilt.22, sa.1, ss.69-80, 2014 (Hakemli Dergi)
Tarih öğretmeni adaylarının Atatürk ilkeleri ve inkılâp tarihi öğretimine yönelik görüşleri
Zeitschrift für die Welt der Türken
, cilt.6, sa.2, ss.207-226, 2014 (Hakemli Dergi)
Sosyal Bilgiler Öğretim Programında Yer Alan Kültürel Mirasa Duyarlılık Değerine İlişkin Öğrenci Algılarının İncelenmesi
Zeitschrift für die Welt der Türken Journal of World of Turks
, cilt.5, sa.3, ss.113-137, 2013 (Hakemli Dergi)
Sosyal Bilgiler Müfredatında Yer Alan "Çevre Sorunları" Konularının Öğretiminde Karikatür Kullanımının Öğrencilerin Akademik Başarısına Etkisi
Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.32, sa.2, ss.363-375, 2012 (Hakemli Dergi)
Sosyal bilgiler müfredatında yer alan çevre sorunları konularının öğretiminde karikatür kullanımının öğrencilerin akademik başarısına etkisi
GAZİ EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ (GEFAD)
, cilt.32, sa.2, ss.363-376, 2012 (Hakemli Dergi)
Hakemli Kongre / Sempozyum Bildiri Kitaplarında Yer Alan Yayınlar
Üniversite öğrencilerinin 21. yüzyıl becerilerinin farklı değişkenler açısından incelenmesi
4. Uluslararası Türk Dünyası Eğitim Bilimleri ve Sosyal Bilimler Kongresi, Antalya, Türkiye, 24 Kasım 2022
Okul yöneticilerinin sahip olması gereken özelliklere ilişkin öğretmen görüşleri
4. Uluslararası Türk Dünyası Eğitim Bilimleri ve Sosyal Bilimler Kongresi, Antalya, Türkiye, 24 Kasım 2022
Ortaokul Öğrencilerinin Aile Kavramına İlişkin Algılarının İncelenmesi: Metaforik Bir Çalışma
IV. Uluslararası Sosyal Bilimler Araştırmaları Kongresi, 11 - 13 Eylül 2019
Ortaokul Öğrencilerinin Vatan Kavramına İlişkin Algılarının İncelenmesi: Metaforik Bir Çalışma
IV. Uluslararası Sosyal Bilimler Araştırmaları Kongresi, 11 - 13 Eylül 2019
Ortaokul Öğrencilerinin Finansal Tutumlarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi
3. Uluslararası Eğitim ve Değerler Sempozyumu-ISOEVA, 10 - 13 Ekim 2019
Öğretmen adaylarının ders planına yönelik algıları
International Symposium on Social Studies Education VII, Kırşehir, Türkiye, 11 - 13 Ekim 2018, ss.443-455
Ortaokul öğrencilerinin sosyal bilgiler öğretim programında yer alan “vatanseverlik” değerine yönelik algılarının nitel açıdan incelenmesi
International Symposium on Social Studies Education VII, Kırşehir, Türkiye, 11 - 13 Ekim 2018, ss.339-353
Ortaokul öğrencilerinin UNESCO’xxya ilişkin algılarının metaforlar yoluyla incelenmesi
2. Uluslararası Türk Dünyası EğitimBilimleri ve Sosyal Bilimler Kongresi, Antalya, Türkiye, 7 - 08 Aralık 2018, ss.241-254
Ortaokul Sekizinci Sınıf Öğrencilerinin T.C. İnkılâp Tarihi ve Atatürkçülük Dersine Yönelik Tutumlarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi
III. International Congress on Social Sciences, Üsküp, Makedonya, 5 - 08 Eylül 2018, ss.415-422
Yeni doçentlik yönetmeliğine ilişkin öğretim üyelerinin görüşleri: Nitel bir araştırma
2. Uluslararası Eğitim ve Değerler Sempozyumu, Antalya, Türkiye, 17 - 20 Ekim 2018, ss.422-431
Öğretmenlerin nitelikli bir okul müdüründen beklentileri: Nitel bir araştırma
2. Uluslararası Eğitim ve Değerler Sempozyumu, Antalya, Türkiye, 17 - 20 Ekim 2018, ss.128-139
Ortaokul öğrencilerinin UNESCO’ya ilişkin algılarının metaforlar yoluyla incelenmesi
2. Uluslararası Türk Dünyası Eğitim Bilimleri ve Sosyal Bilimler Kongresi, Antalya, Türkiye, 07 Aralık 2018
E-Okuryazarlığa yönelik tutum ölçeğinin geliştirilmesi: Geçerlik ve güvenirlik çalışmaları
I.Uluslararası Eğitimde ve Kültürde Akademik Çalışmalar Sempozyumu, Mersin, Türkiye, 13 - 15 Eylül 2018
Cumhuriyetten günümüze okullaşma durumu: Etimesgut ilçesi örneği
Uluslararası Tarihte Etimesgut Sempozyumu, Ankara, Türkiye, 28 - 30 Mart 2018
Zorunlu göçe maruz kalan öğrencilerin okullaşma durumu: Etimesgut ilçesi örneği.
Uluslararası Tarihte Etimesgut Sempozyumu, Ankara, Türkiye, 28 - 30 Mart 2018, cilt.2
Pedagojik formasyon sertifika programına katılan edebiyat fakültesi öğrencilerinin öğretmenlik uygulaması deneyimlerinin incelenmesi: Fenomenolojik bir çözümleme.
International Conference on New Horizons in Education, Berlin, Almanya, 17 - 19 Temmuz 2017
Lisansüstü eğitimde karşılaşılan sorunlar ve çözüm önerileri: Öğrenci görüşlerine dayalı nitel bir araştırma
International Conference on New Horizons in Education, Berlin, Almanya, 17 - 19 Temmuz 2017
Bireysel barışa yönelik tutum ölçeğinin geliştirilmesi: Geçerlik ve güvenirlik çalışmaları
II. Uluslararası Sosyal Bilimler Araştırmaları Kongresi, Baku, Azerbaycan, 19 - 21 Ekim 2017
Altıncı ve yedinci sınıf öğrencilerinin Hoca Ahmed Yesevi algıları
International Turkic World Education Sciences and Social Sciences Congress, held in memory of Hodja Ahmet Yesevi year 2016, 1 - 04 Aralık 2016
Mülteci Öğrencilere Yönelik Tutum Ölçeğinin Geliştirilmesi Geçerlik ve Güvenirlik Çalışmaları
International Turkic World Education Sciences and Social Sciences Congress, held in memory of Hodja Ahmet Yesevi year 2016, 1 - 04 Aralık 2016
Öğretmen Adaylarının Mesleki Kaygı Düzeylerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi
International Conference on New Horizons in Education, Viyana, Avusturya, 13 - 15 Temmuz 2016, ss.596-603
Öğretim üyelerinin görüşlerine göre Türkiye’de Yeni Kurulan Üniversitelerin Sorunları: Nitel Bir Araştırma
International Conference on New Horizons in Education, Viyana, Avusturya, 13 - 15 Temmuz 2016
Öğretim üyelerinin görüşlerine göre Türkiye’de Yeni Kurulan Üniversitelerin Sorunları: Nitel Bir Araştırma
International Conference on New Horizons in Education, Viyana, Avusturya, 13 Temmuz - 15 Aralık 2016
Öğretmen adaylarının akademik başarılarını etkileyen faktörlerin incelenmesi
International Congresses on Education, Bosna-Hersek, 2 - 05 Haziran 2016, ss.102-107
Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının sivil toplum kuruluşu kavramına yönelik algıları
International Symposium on Social Studies Education V, 28 - 30 Nisan 2016
Değer öğretiminde tarihi bir olayın kullanılmasına yönelik örnek bir uygulama: Bosnalı Salih Kadiç’xxin yaşadıkları
International Research Congress on Social Sciences, Sarajevo, Bosna-Hersek, 2 - 06 Mayıs 2015, ss.577-588
Öğrencilerce Küsmek barışmak ve barış eğitimi
International Symposium on Social Studies Education IV, Bolu, Türkiye, 23 - 25 Nisan 2015
Tarih öğretmeni adaylarının Atatürk ilkeleri ve inkılâp tarihi öğretimine yönelik görüşleri
3 nd International Symposium on History Education, Sakarya, Türkiye, 25 - 27 Haziran 2014
Sosyal bilgiler öğretmeni adaylarının Atatürk ilkeleri ve inkılâp tarihi öğretimine yönelik görüşleri
International Symposium on Social Studies Education III, Ankara, Türkiye, 28 - 30 Nisan 2014
İlköğretim 8 sınıf öğrencilerinin sosyal bilgiler 6 ve 7 sınıf programında yer alan çevre kirliliği kavramına ilişkin algılarının nitel açıdan belirlenmesi
Türkiye Coğrafyacılar Derneği Yıllık Kongresi, İstanbul, Türkiye, 19 - 21 Haziran 2013
İnternet kullanımının iyi bir vatandaş yetiştirmedeki rolü
International Symposium on Social Studies Education, İstanbul, Türkiye, 20 - 22 Nisan 2012
İlköğretim ikinci kademe öğrencilerinin turizme yönelik görüşlerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi Safranbolu da nicel bir çalışma
20. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, Burdur, Türkiye, 8 - 10 Eylül 2011
Kitap & Kitap Bölümleri
Tsunami
Afetler ve Afet Yönetimi, Tokcan Halil, Topkaya Yavuz, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.111-130, 2022
New Horizons in Social Studies Education
SRA Academic Publishing, Klaipeda, 2020
Türkiye’xxde Karakter ve Değerler Eğitimi Uygulama ve Araştırmaları
Karakter ve Değerler Eğitimi, Ekşi Halil ve Katılmış Ahmet, Editör, Nobel, Ankara, ss.309-350, 2020
Metafor Eğitimde Metaforik Çalışmalar İçin Bir Uygulama Rehberi.
Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara, 2019
Metafor Eğitimde Metaforik Çalışmalar İçin Bir Uygulama Rehberi
Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara, 2019
New Horizons in Eduational Sciences
SRA Academic Publishing, 2019
Kunıyoshi Obara
Dünya eğitimine yön verenler II., Safran M., Editör, MEB, Ankara, ss.635-651, 2019
Karar verme
Sosyal bilgilerde beceri eğitimi, Aksoy Bülent,Akbaba Bülent,Kılcan bahadır, Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.353-354, 2019
Literacy in social studies education
New Horizons in Eduational Sciences, Çetin, Turhan, Hamzaoğlu, Ergin, Dikmenli, Yurdal ve Kılcan, Bahadır, Editör, SRA Academic Publishing, ss.267-278, 2019
Sosyal bilgiler öğretimi
Lisans, İstanbul, 2018
Metafor Eğitimde Metaforik Çalışmalar İçin Bir Uygulama Rehberi
Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara, 2017
Eğitim bilimlerinde metaforların veri toplama aracı olarak kullanılması, örnek bir uygulama.
Metafor Eğitimde Metaforik Çalışmalar İçin Bir Uygulama Rehberi, Bahadır KILCAN, Editör, Pegem A, Ankara, ss.93-112, 2017
Faculty Member Problem Development Plans: A Document Analysis Study
Recent Researches in Interdisciplinary Sciences, R. Efe, İ. Cürebal, G. Nyussupova and E. Atasoy, Editör, St. Kliment Ohridski Universitey Press, Sofija, ss.681-704, 2016
İnsan Hakları Sorunu
Günümüz Dünya Sorunları, Fatih Aydın, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.447-468, 2016
Karikatüre Dayalı Öğrenme-Öğretme Yaklaşımı
Etkinlik Örnekleriyle Güncel Öğrenme Öğretme Yaklaşımları II, Ekici Gülay, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.127-169, 2015
Karikatüre dayalı öğrenme-öğretme yaklaşımı
Etkinlik örnekleriyle güncel öğrenme öğretme yaklaşımları II, GÜLAY EKİCİ, Editör, PEGEM AKADEMİ, Ankara, ss.127-169, 2015
Sosyal bilgiler ders kitaplarında değer eğitimi
Konu alanı ders kitabı inceleme kılavuzu sosyal bilgiler, Akbaba, Bülent, Editör, Pegem A, Ankara, ss.311-325, 2013