Yayınlar & Eserler

Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler

Hakemli Kongre / Sempozyum Bildiri Kitaplarında Yer Alan Yayınlar

Sosyal Bilgiler Ders Kitaplarının Türkiye Yeterlilikler Çerçevesinde Yer Alan Anahtar Yetkinlikler Kapsamında Değerlendirilmesi

6th International Research Congress on Social Sciences (USOBAK), Ankara, Türkiye, 2 - 04 Kasım 2023

Üniversite öğrencilerinin 21. yüzyıl becerilerinin farklı değişkenler açısından incelenmesi

4. Uluslararası Türk Dünyası Eğitim Bilimleri ve Sosyal Bilimler Kongresi, Antalya, Türkiye, 24 Kasım 2022

Okul yöneticilerinin sahip olması gereken özelliklere ilişkin öğretmen görüşleri

4. Uluslararası Türk Dünyası Eğitim Bilimleri ve Sosyal Bilimler Kongresi, Antalya, Türkiye, 24 Kasım 2022

Okul yöneticilerinin sahip olması gereken özelliklere ilişkin öğretmen görüşleri

4. Uluslararası Türk Dünyası Eğitim Bilimleri ve Sosyal Bilimler Kongresi, Antalya, Türkiye, 24 Kasım 2022

Üniversite öğrencilerinin 21. yüzyıl becerilerinin farklı değişkenler açısından incelenmesi

4. Uluslararası Türk Dünyası Eğitim Bilimleri ve Sosyal Bilimler Kongresi, Antalya, Türkiye, 24 Kasım 2022

Sosyal bilgiler dersi öğretim programında yer alan farklılıklara saygı konusuna ilişkin etkinlik önerisi

INTERNATIONAL SYMPOSIUM OFEDUCATION AND VALUES - 4, Karabük, Türkiye, 24 - 26 Aralık 2020

Ortaokul öğrencilerinin toplumsal cinsiyet algısı: Bir metafor analizi

4. Uluslararası Sosyal ve Beşeri Bilimler Kongresi ISPEC, 12 - 14 Haziran 2020

Forrest Carter’in “Küçük Ağaç’ın Eğitimi” adlı eserinin kök değerler açısından incelenmesi

4. Uluslararası Sosyal ve Beşeri Bilimler Kongresi ISPEC, Ankara, Türkiye, 12 Haziran 2020

Attitudes of university students about human geography course

5 th International Conference on Multidisciplinary Sciences (İCOMUS), 28 - 30 Mayıs 2020

Teacher candidates’ self-efficay of designing computer technology supported material

5 th International Conference on Multidisciplinary Sciences (İCOMUS), 28 - 30 Mayıs 2020

Öğretmenlerin Sınıf Yönetimi İlkelerine Uyma Düzeylerine İlişkin Öğrenci Görüşleri

Sixth International Mediterranean Social SciencesCongress), 3 - 05 Eylül 2019

Lisansüstü Eğitimi Alan Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin İdeal Öğretmen Algısı

3. Uluslararası Eğitim ve Değerler Sempozyumu-ISOEVA, 10 - 13 Ekim 2019

Öğretmen adaylarının ders planına yönelik algıları

International Symposium on Social Studies Education VII, Kırşehir, Türkiye, 11 - 13 Ekim 2018, ss.443-455

Ortaokul düzeyindeki öğrencilerin kültür kavramına ilişkin algılarının incelenmesi

International Symposium on Social Studies Education VII, Kırşehir, Türkiye, 11 - 13 Ekim 2018, ss.244-255 Creative Commons License

Ortaokul öğrencilerinin UNESCO’xxya ilişkin algılarının metaforlar yoluyla incelenmesi

2. Uluslararası Türk Dünyası EğitimBilimleri ve Sosyal Bilimler Kongresi, Antalya, Türkiye, 7 - 08 Aralık 2018, ss.241-254

Yeni doçentlik yönetmeliğine ilişkin öğretim üyelerinin görüşleri: Nitel bir araştırma

2. Uluslararası Eğitim ve Değerler Sempozyumu, Antalya, Türkiye, 17 - 20 Ekim 2018, ss.422-431

Öğretmenlerin nitelikli bir okul müdüründen beklentileri: Nitel bir araştırma

2. Uluslararası Eğitim ve Değerler Sempozyumu, Antalya, Türkiye, 17 - 20 Ekim 2018, ss.128-139

Ortaokul öğrencilerinin UNESCO’ya ilişkin algılarının metaforlar yoluyla incelenmesi

2. Uluslararası Türk Dünyası Eğitim Bilimleri ve Sosyal Bilimler Kongresi, Antalya, Türkiye, 07 Aralık 2018

E-Okuryazarlığa yönelik tutum ölçeğinin geliştirilmesi: Geçerlik ve güvenirlik çalışmaları

I.Uluslararası Eğitimde ve Kültürde Akademik Çalışmalar Sempozyumu, Mersin, Türkiye, 13 - 15 Eylül 2018

Ortaokul 8. sınıf öğrencilerinin bireysel barışa yönelik tutumlarının çeşitli değişkenlerce incelenmesi

III. INES Uluslararası Eğitim ve Sosyal Bilimler Kongresi, Antalya, Türkiye, 28 Nisan - 01 Mayıs 2018, ss.271

Ortaokul öğrencilerinin mülteci öğrencilere yönelik tutumlarının belirlenmesi

III. INES Uluslararası Eğitim ve Sosyal Bilimler Kongresi, Antalya, Türkiye, 28 Nisan - 01 Mayıs 2018, ss.272 Sürdürülebilir Kalkınma

Ortaokul öğrencilerinin mülteci öğrencilere yönelik tutumlarının belirlenmesi

III. INES Uluslararası Eğitim ve Sosyal Bilimler Kongresi, Antalya, Türkiye, 28 Nisan - 01 Mayıs 2018 Sürdürülebilir Kalkınma

Ortaokul 8. sınıf öğrencilerinin bireysel barışa yönelik tutumlarının çeşitli değişkenlerce incelenmesi

III. INES Uluslararası Eğitim ve Sosyal Bilimler Kongresi, Antalya, Türkiye, 28 Nisan - 01 Mayıs 2018

Cumhuriyetten günümüze okullaşma durumu: Etimesgut ilçesi örneği

Uluslararası Tarihte Etimesgut Sempozyumu, Ankara, Türkiye, 28 - 30 Mart 2018

Zorunlu göçe maruz kalan öğrencilerin okullaşma durumu: Etimesgut ilçesi örneği.

Uluslararası Tarihte Etimesgut Sempozyumu, Ankara, Türkiye, 28 - 30 Mart 2018, cilt.2

Bireysel barışa yönelik tutum ölçeğinin geliştirilmesi: Geçerlik ve güvenirlik çalışmaları

II. Uluslararası Sosyal Bilimler Araştırmaları Kongresi, Baku, Azerbaycan, 19 - 21 Ekim 2017

Sözlü ve yazılı kültür aktarımında sosyal bilgiler dersinin rolüne ilişkin öğretmen görüşleri

I. International World of Turks Symposium of Social Sciences, Antalya, Türkiye, 11 - 14 Mayıs 2017

Veliler açısından sosyal bilgiler dersi ne ifade ediyor?

I. International World of Turks Symposium of Social Sciences, Antalya, Türkiye, 11 - 14 Mayıs 2017

Değerler eğitimi açısından eğitim bilişim ağı (EBA) e-dergilerinin incelenmesi.

International Symposium on Social Studies Education VI, Eskişehir, Türkiye, 4 - 06 Mayıs 2017

Sosyal bilgiler dersi zümre toplantılarına ilişkin öğretmen görüşleri.

International Symposium on Social Studies Education VI, Eskişehir, Türkiye, 4 - 06 Mayıs 2017

Sosyal bilgiler taslak programının (2017) akademisyen görüşlerine göre değerlendirilmesi.

International Symposium on Social Studies Education VI, Eskişehir, Türkiye, 4 - 06 Mayıs 2017

Altıncı ve yedinci sınıf öğrencilerinin Hoca Ahmed Yesevi algıları

International Turkic World Education Sciences and Social Sciences Congress, held in memory of Hodja Ahmet Yesevi year 2016, 1 - 04 Aralık 2016

Mülteci Öğrencilere Yönelik Tutum Ölçeğinin Geliştirilmesi Geçerlik ve Güvenirlik Çalışmaları

International Turkic World Education Sciences and Social Sciences Congress, held in memory of Hodja Ahmet Yesevi year 2016, 1 - 04 Aralık 2016 Sürdürülebilir Kalkınma

Öğretmen Adaylarının Mesleki Kaygı Düzeylerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi

International Conference on New Horizons in Education, Viyana, Avusturya, 13 - 15 Temmuz 2016, ss.596-603

Ortaokul öğrencilerinin medya kavramına ilişkin algılarının metaforlar yoluyla belirlenmesi

International Symposium on Social Studies Education V, Denizli, Türkiye, 28 - 30 Nisan 2016, ss.388-397

Öğretmen adaylarının araştırmaya yönelik direnç davranışlarının belirlenmesi

International Symposium on Social Studies Education V, Denizli, Türkiye, 28 - 30 Nisan 2016, ss.278-284

Sosyal bilgiler öğretmenlerinin okul dışı çevrelere eğitim amaçlı gezi düzenleyebilme öz yeterlik inançları

International Symposium on Social Studies Education V, Denizli, Türkiye, 28 - 30 Nisan 2016, ss.140-147

Sekizinci sınıf öğrencilerinin milli kültür kavramına yönelik algıları

International Symposium on Social Studies Education V, Denizli, Türkiye, 28 - 30 Nisan 2016, ss.330-339

Coğrafya dersinde coğrafi bilgi sistemleri kullanımına yönelik öğretmen görüşleri

International Congresses on Education, Bosna-Hersek, 2 - 05 Haziran 2016, ss.1009-1016

Öğretmen adaylarının akademik başarılarını etkileyen faktörlerin incelenmesi

International Congresses on Education, Bosna-Hersek, 2 - 05 Haziran 2016, ss.102-107

Değer öğretiminde tarihi bir olayın kullanılmasına yönelik örnek bir uygulama: Bosnalı Salih Kadiç’xxin yaşadıkları

International Research Congress on Social Sciences, Sarajevo, Bosna-Hersek, 2 - 06 Mayıs 2015, ss.577-588

Öğrencilerce Küsmek barışmak ve barış eğitimi

International Symposium on Social Studies Education IV, Bolu, Türkiye, 23 - 25 Nisan 2015

Göçün yaşandığı yerleşim yerlerinde bulunan öğrencilerin göç kavramına yönelik algıları

nternational Symposium on Social Studies Education IV, Bolu, Türkiye, 23 - 25 Nisan 2015 Sürdürülebilir Kalkınma

Sosyal bilgiler dersinde verilen performans görevlerinin muhatapları tarafından değerlendirilmesi

International Symposium on Social Studies Education III, Ankara, Türkiye, 28 - 30 Nisan 2014

Sosyal bilgiler dersinde verilen performans görevlerinin muhatapları tarafından değerlendirilmesi

3. ULUSLARARASI SOSYAL BİLGİLER EĞİTİMİ SEMPOZYUMU, Ankara, Türkiye, 28 - 30 Nisan 2014, ss.159-160

İlköğretim 8. Sınıf Öğrencilerinin Değer Sıralamalarında Van da Yaşanan Depremin Etkisi

International Symposium on Social Studies Education II, Aksaray, Türkiye, 26 - 28 Nisan 2013

İnternet kullanımının iyi bir vatandaş yetiştirmedeki rolü

International Symposium on Social Studies Education, İstanbul, Türkiye, 20 - 22 Nisan 2012

Öğretmen adaylarının sözlü tarih çalışmalarına yönelik tutumları

2nd International Symposium on History Education, Trabzon, Türkiye, 14 Haziran - 16 Nisan 2012

Kitap & Kitap Bölümleri

Doğa Eğitimi

21. Yüzyılda Alternatif Eğitim Türleri, KOÇOĞLU, E., DEMİR, F. B., ULUKAYA ÖTELEŞ,Ü., Editör, Pegem, Ankara, ss.161-179, 2023

Doğa Eğitimi

21. Yüzyılda Alternatif Eğitim Türleri, KOÇOĞLU, E., DEMİR, F. B., ULUKAYA ÖTELEŞ, Ü., Editör, Pegem, Ankara, ss.161-179, 2023

Eğitim ve Değer

Değer Çalışmaları II, Gökalp Nurten, Günör Recep Batu, Editör, Ankara Hacı Bayram Veli Üniversitesi TODAİE Yayınevi, Ankara, ss.35-59, 2022

Tsunami

Afetler ve Afet Yönetimi, Tokcan Halil, Topkaya Yavuz, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.111-130, 2022

Forrest Carter’in “Küçük Ağaç’ın Eğitimi” adlı eserinin kök değerler açısından incelenmesi

Yenilikçi öğrenme ve öğretim uygulamaları, K. A. Kırkıç, Editör, İksad publishing house, Ankara, ss.281-308, 2020

Forrest Carter’in “Küçük Ağaç’ın Eğitimi” adlı eserinin kök değerler açısından incelenmesi

Yenilikçi öğrenme ve öğretim uygulamaları, Kırkıç, K. A., Editör, İksad publishing house, ss.281-308, 2020

Ortaokul öğrencilerinin toplumsal cinsiyet algısı: Bir metafor analizi

Yenilikçi öğrenme ve öğretim uygulamaları, Kırkıç, K. A., Editör, İksad publishing house, ss.331-355, 2020

SAĞLIK OKURYAZARLIĞI VE SOSYAL BİLGİLER

SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİMİNDE YENİ YAKLAŞIMLAR - IV, Turan, R. ve Akdağ, H., Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.203-225, 2020

Beşerî coğrafya dersine ilişkin üniversite öğrencilerinin tutumları

Eğitim ve İş Dünyası Metaforları Akademiden Değerlendirmeler, Tüfekçi, N., Editör, SRA Academic Publishing, ss.75-94, 2020

Türkiye’xxde Karakter ve Değerler Eğitimi Uygulama ve Araştırmaları

Karakter ve Değerler Eğitimi, Ekşi Halil ve Katılmış Ahmet, Editör, Nobel, Ankara, ss.309-350, 2020

Öğretmen adaylarının bilişim teknolojisi destekli materyal tasarlama ve kullanmaya yönelik öz yeterlikleri

Eğitim ve İş Dünyası Metaforları Akademiden Değerlendirmeler, Tüfekçi, N., Editör, SRA Academic Publishing, ss.1-26, 2020

Kunıyoshi Obara

Dünya eğitimine yön verenler II., Safran M., Editör, MEB, Ankara, ss.635-651, 2019

Karar verme

Sosyal bilgilerde beceri eğitimi, Aksoy Bülent,Akbaba Bülent,Kılcan bahadır, Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.353-354, 2019

Bilmeceler ile Sosyal Bilgiler Öğretimi

Sosyal Bilgilerde Sözlü ve Yazılı Edebiyat İncelemeleri, Tokcan Halil., Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.417-432, 2019

Bilmeceler ile sosyal bilgiler öğretimi

Sosyal Bilgilerde Sözlü ve Yazılı Edebiyat İncelemeleri, Halil Tokcan, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.417-432, 2019

Sosyal Bilgiler ve Tarih

Türkiye’de Sosyal Bilgiler Eğitimi Araştırmaları El Kitabı, Demircioğlu, İsmail Hakkı, Kaymakcı, Selahattin, Demircioğlu, Ebru, Editör, Pegem Akademi, ss.747-772, 2019

Literacy in social studies education

New Horizons in Eduational Sciences, Çetin, Turhan, Hamzaoğlu, Ergin, Dikmenli, Yurdal ve Kılcan, Bahadır, Editör, SRA Academic Publishing, ss.267-278, 2019

Eğitim bilimlerinde metaforların veri toplama aracı olarak kullanılması, örnek bir uygulama.

Metafor Eğitimde Metaforik Çalışmalar İçin Bir Uygulama Rehberi, Bahadır KILCAN, Editör, Pegem A, Ankara, ss.93-112, 2017

E-okuryazarlık ve sosyal bilgiler

Sosyal bilgiler öğretiminde yeni yaklaşımlar III, Refik Turan, Hakan Akdağ, Editör, Pegem A, Ankara, ss.337-353, 2017

Faculty Member Problem Development Plans: A Document Analysis Study

Recent Researches in Interdisciplinary Sciences, R. Efe, İ. Cürebal, G. Nyussupova and E. Atasoy, Editör, St. Kliment Ohridski Universitey Press, Sofija, ss.681-704, 2016

İnsan Hakları Sorunu

Günümüz Dünya Sorunları, Fatih Aydın, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.447-468, 2016

Karikatüre Dayalı Öğrenme-Öğretme Yaklaşımı

Etkinlik Örnekleriyle Güncel Öğrenme Öğretme Yaklaşımları II, Ekici Gülay, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.127-169, 2015

Karikatüre dayalı öğrenme-öğretme yaklaşımı

Etkinlik örnekleriyle güncel öğrenme öğretme yaklaşımları II, GÜLAY EKİCİ, Editör, PEGEM AKADEMİ, Ankara, ss.127-169, 2015

The urbanization perceptions of the eight grade students

Urban and Urbanization, Efe Recep, Onay, Turgut Tüzün, Sharuho Igor, and Atasoy Emin, Editör, St. Kliment Ohridski University Press, Sofya, ss.325-342, 2014 Sürdürülebilir Kalkınma

Sosyal bilgiler ders kitaplarında değer eğitimi

Konu alanı ders kitabı inceleme kılavuzu sosyal bilgiler, Akbaba, Bülent, Editör, Pegem A, Ankara, ss.311-325, 2013

Sosyal bilgiler ders kitaplarında bilimsel içerik

Konu alanı ders kitabı inceleme kılavuzu sosyal bilgiler, Akbaba, Bülent, Editör, Pegem A, Ankara, ss.79-104, 2013

Metrikler

Yayın

188

Atıf (WoS)

3

H-İndeks (WoS)

2

Atıf (Scopus)

15

H-İndeks (Scopus)

2

Atıf (Scholar)

1377

H-İndeks (Scholar)

1

Atıf (TrDizin)

167

H-İndeks (TrDizin)

7

Proje

2

Tez Danışmanlığı

9

Açık Erişim

24
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları