Makaleler
57
Tümü (57)
SCI-E, SSCI, AHCI (16)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (20)
ESCI (4)
Scopus (15)
TRDizin (31)
Diğer Yayınlar (25)
1. Investigation of the Effect of Online (Web-Based) Formative Assessment Applications on Students' Academic Achievement
Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Dergisi
, cilt.14, sa.Özel Sayı, ss.345-358, 2023 (ESCI, Scopus, TRDizin)
5. PISA 2012 Analysis of School Variables Affecting Problem-Solving Competency: Turkey-Serbia Comparison
JOURNAL OF MEASUREMENT AND EVALUATION IN EDUCATION AND PSYCHOLOGY-EPOD
, cilt.8, sa.4, ss.435-452, 2017 (ESCI, TRDizin)
7. Study of Bias in 2012-Placement Test through Rasch Model inTerms of Gender Variable
Journal of Education and Practice
, cilt.8, sa.7, ss.196-204, 2017 (Hakemli Dergi)
11. STANDART TESTLERE YÖNELİK İNANÇ ÖLÇEĞİ NİN STYİÖ TÜRKÇE UYARLAMASI GEÇERLİK VE GÜVENİRLİK ÇALIŞMASI
Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
, cilt.12, sa.29, ss.161-189, 2015 (TRDizin)
12. MATEMATİK UMUTSUZLUK ÖLÇEĞİNİN GÜVENİRLİK VE GEÇERLİK ÇALIŞMASI
Electronic Journal of Social Sciences
, cilt.14, sa.53, ss.163-172, 2015 (TRDizin)
13. Development of Mathematics Achievement Goal Orientation Scale MAGOS Validity and Reliability Study
International Online Journal of Educational Sciences
, cilt.6, sa.3, ss.682-705, 2014 (Hakemli Dergi)
17. Prospective Teachers Individual Innovativeness and Their Adopted Philosophies of Education
US-China Education Review B
, cilt.4, sa.4, ss.223-244, 2014 (Hakemli Dergi)
21. FİZİK EĞİTİMİNDE BAŞARININ ÖLÇÜLMESİNDE SOLO TAKSONOMİSİNE GÖRE HAZIRLANAN RUBRİKLERİN İNCELENMESİ
Bayburt Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.9, sa.11, ss.32-71, 2014 (Hakemli Dergi)
22. Validity and Reliability Study of the Turkish Version of the Cultural Intelligence Scale
HACETTEPE UNIVERSITESI EGITIM FAKULTESI DERGISI-HACETTEPE UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION
, cilt.29, sa.2, ss.94-114, 2014 (SSCI, Scopus, TRDizin)
24. The Turkish Adaptation of Implicit Theory of Intelligence Scale The Validity and Reliability Study
Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi
, cilt.7, sa.1, ss.191-221, 2013 (TRDizin)
28. Öğretmenlerin mesleki imaj ölçeği
Gaziantep University Journal of Social Sciences
, 2013 (Hakemli Dergi)
31. Ortaokul öğrencilerinin matematik odaklı akademik risk alma davranışları Bir ölçek geliştirme çalışması
e-uluslararası eğitim araştırmaları dergisi
, cilt.4, sa.2, ss.1-28, 2013 (Hakemli Dergi)
33. Katılımcı Değerlendirmeye Yönelik İnanç Ölçeği nin KDYİÖ Türkçe Uyarlaması Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
Journal of Europan Education
, cilt.3, sa.2, ss.17-35, 2013 (Hakemli Dergi)
38. İşbirliği süreci ölçeği İSÖ geliştirilmesi
Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi
, 2012 (Hakemli Dergi)
41. Interpersonal cognitive distortions as a predictor of cyber victimization and bullying A preliminary report in adolescents
International Online Journal of Educational Sciences
, cilt.3, sa.3, ss.1064-1080, 2011 (Hakemli Dergi)
42. Koşullu öz değer ölçeğinin geçerlik ve güvenirliği
Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi
, 2011 (Hakemli Dergi)
46. An investigation of the relationship between achievement goal orientations and the use of stress coping strategies with canonical correlation
International Journal of Human Sciences
, cilt.6, sa.1, ss.242-255, 2009 (Hakemli Dergi)
47. Reliability and validity of the Turkish version of Loneliness at Work Scale
ANADOLU PSIKIYATRI DERGISI-ANATOLIAN JOURNAL OF PSYCHIATRY
, cilt.10, sa.4, ss.271-277, 2009 (SCI-Expanded, Scopus, TRDizin)
50. Achievement goal orientations scale: The study of validity and reliability
EGITIM ARASTIRMALARI-EURASIAN JOURNAL OF EDUCATIONAL RESEARCH
, cilt.7, sa.26, ss.1-12, 2007 (SSCI, TRDizin)
56. Portfolio Değerlendirme: Tanımı, Özellikleri Uygulanması, Üstünlükleri ve Sınırlılıkları
Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.5, sa.2, ss.175-187, 2005 (TRDizin)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
18
9. Investigation Of Effect Research Based Instruction Practices In Measurement And Evaluation Course
14th International JTEFS/BBCC Conference Sustainable Development, Culture, Education, Innovations and Challenges of Teacher Education for Sustainable Development, 12 Mayıs 2106 - 16 Mayıs 2016, (Özet Bildiri)
10. Sosyal Bilgiler Dersi Sınav Sorularının SOLO Taksonomisine Göre İncelenmesi
III. Ulusal Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, Türkiye, 7 - 09 Mayıs 2014
14. The effects of the authentic task based social constructivist approach on the learners problem solving skills and metacognitive levels
7th Annual International Conference on Education, 7 - 09 Temmuz 2011, (Tam Metin Bildiri)
18. Öz duyarlık ile tükenmişlik Yapısal eşitlik modeliyle bir inceleme
15. Ulusal Psikoloji Kongresi, Türkiye, 3 - 05 Eylül 2008, (Özet Bildiri)
Kitaplar
3
1. Test Geliştirme
Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme, Bayram Çetin, Editör, Anı yayıncılık, ss.105-127, 2019
2. Sözlü Sınavlar
Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme, BAYRAM ÇETİN, Editör, Anı Yayıncılık, Ankara, ss.152-162, 2019
3. Yazılı Yoklamalar ve Açık Uçlu Maddeler
Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme, BAYRAM ÇETİN, Editör, ANI YAYINCILIK, ss.128-151, 2019