Duyurular & Dokümanlar
Eğitim Bilgileri
1997 - 2004
1997 - 2004Doktora
Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim teknolojisi, Türkiye
1993 - 1996
1993 - 1996Yüksek Lisans
Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Teknolojisi (Yl) (Tezli), Türkiye
1989 - 1993
1989 - 1993Lisans
Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü, Türkiye
Yaptığı Tezler
2004
2004Doktora
Durumlu öğrenmenin duygusal zeka yeterliliklerinin geliştirilmesine etkisi
Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitimde Program Geliştirme Anabilim Dalı
1996
1996Yüksek Lisans
Bilgisayar destekli öğretimde farklı geribildirim stratejilerinin öğrenme üzerindeki etkisi
Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Teknolojisi (Yl) (Tezli)
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Akademik Unvanlar / Görevler
2020 - Devam Ediyor
2020 - Devam EdiyorProf. Dr.
Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi
2013 - 2020
2013 - 2020Doç. Dr.
Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi
2006 - 2013
2006 - 2013Yrd. Doç. Dr.
Gazi Üniversitesi, Teknik Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri
2001 - 2006
2001 - 2006Öğretim Görevlisi
Gazi Üniversitesi, Teknik Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri
1994 - 2001
1994 - 2001Araştırma Görevlisi
Gazi Üniversitesi, Teknik Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri
Yönetimsel Görevler
2021 - 2022
2021 - 2022Uygulama ve Araştırma Merkezi Müdürü
Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Bilgisayar Ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi
2018 - 2021
2018 - 2021Bölüm Başkan Yardımcısı
Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Bilgisayar Ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi
2003 - 2013
2003 - 2013Anabilim/Bilim Dalı Başkanı
Gazi Üniversitesi, Teknik Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü
2008 - 2011
2008 - 2011MYO Müdürü
Gazi Üniversitesi, Gazi Meslek Yüksekokulu
Akademi Dışı Deneyim
2006 - 2014
2006 - 2014öğretim üyesi
Gazi Üniversitesi
2001 - 2006
2001 - 2006öğretim üyesi
Gazi Üniversitesi
1994 - 2001
1994 - 2001öğretim üyesi
Gazi Üniversitesi
Yönetilen Tezler
2023
2023Yüksek Lisans
İçerik yönetim sistemlerinin öğrenme içerik yönetim sistemleri olarak kullanılması: WordPress örneği
Özerbaş D. H. (Danışman)
A.YENERTÜRK(Öğrenci)
2021
2021Doktora
Okul Yöneticileri ve Öğretmenlerin Bilgi ve İletişim Teknolojileri Öz Yeterlilik Algılarının İncelenmesi
Özerbaş D. H. (Danışman)
U.FERHAT(Öğrenci)
2020
2020Yüksek Lisans
Kitlesel Açık Çevrimiçi Ders Platformlarında Yayınlanan Siber Güvenlik İçeriklerinin Çoklu Ortam Tasarım İlkeleri Açısından İncelenmesi
ÖZERBAŞ D. H. (Danışman)
F.GÜNEŞ(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Stem eğitim uygulamalarının öğrencilerin stem alanlarına yönelik tutumları ve fen öğrenme motivasyonlarına etkisi
ÖZERBAŞ D. H. (Danışman)
M.ŞANLI(Öğrenci)
2016
2016Yüksek Lisans
Ortaokul 5. sınıf fen bilimleri ders kitabının görsel tasarım ilkeleri açısından değerlendirilmesi
ÖZERBAŞ D. H. (Danışman)
C.UÇAR(Öğrenci)
2013
2013Yüksek Lisans
Eğitimde mizah ve karikatür kullanmanın öğrenci başarısı ve motivasyonuna etkisi: Ortaokul 7. sınıf fen ve teknoloji dersi örneği
ÖZERBAŞ D. H. (Danışman)
G.DEMİRCİ(Öğrenci)
2012
2012Yüksek Lisans
Teknoloji okuryazarlığına ilişkin ilköğretim öğretmenlerinin görüşleri: Ankara ili Çankaya ilçesi örneği
ÖZERBAŞ D. H. (Danışman)
F.BÖLÜKBAŞI(Öğrenci)
2011
2011Yüksek Lisans
Türkiye, Almanya ve Hollanda ilköğretim yabancı dil (İngilizce) öğretim programlarının karşılaştırılması
ÖZERBAŞ D. H. (Danışman)
S.MUSTAFA(Öğrenci)
2009
2009Yüksek Lisans
Bilgisayar eğitiminde aktif öğrenmenin öğrenci akademik başarısı, tutumu ve kalıcılığına etkisi
ÖZERBAŞ D. H. (Danışman)
A.YILDIRIM(Öğrenci)
Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler
2023
2023Türkiye'de E-portfolyo Konusunda Gerçekleştirilen Tezlerin Analizi: Bir Meta-sentez Çalışması
Şanlı M., Bakırcı F., LÜY Z., Artsin M., assadzadeh l., OZERBAS D. H.
Manas Journal of Social Studies , cilt.12, sa.4, ss.1328-1343, 2023 (Hakemli Dergi)
2021
2021STEM Etkinliklerinin Öğrencilerin STEM Alanlarına Yönelik Tutumuna ve Fene Yönelik Motivasyonlarına Etkisi
Şanlı M., OZERBAS D. H.
Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , cilt.19, sa.3, ss.139-154, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
2021The Development of the Self-Efficacy Form for School Administrators' Use of Information and Communication Technologies in Education
ERMİŞ U. F., OZERBAS D. H.
Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.10, sa.3, ss.663-680, 2021 (Hakemli Dergi)
2020
2020International Student Selection Process in Turkey: Characteristics, Challenges and Opportunities
YABANOVA U., ÖZERBAŞ D. H.
International Journal of Progressive Education , cilt.16, sa.2, ss.137-156, 2020 (Hakemli Dergi)
2019
2019The Effect of Marker-Based Augmented Reality (MBAR)Applications on Academic Achievementand Permanence
Özerbaş D. H.
UNIVERSAL JOURNAL OF EDUCATIONAL RESEARCH , cilt.7, sa.9, ss.1926-1932, 2019 (Hakemli Dergi)
2017
2017Üniversitelerde Teknoloji ve Tasarım ÖğretmenliğiBölümlerinin Kurulması
ÜNLÜ M., ÖZERBAŞ D. H.
ufuk üniversitesi sosyal bilimler enstitüsü , cilt.6, sa.11, 2017 (Hakemli Dergi)
Hakemli Kongre / Sempozyum Bildiri Kitaplarında Yer Alan Yayınlar
2018
2018Bilgisayar Destekli Tasarım Dersinde Dönüştürülmüş Sınıf Yöntemine Yönelik Öğrenci Görüşleri
ERMİŞ U. F., SARITEPECİ M., ÖZERBAŞ D. H.
Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Sempozyumu, 2 - 04 Mayıs 2018
2017
2017TÜRKİYE CUMHURİYETİ KALKINMA PLANLARINDA BİLİM VE TEKNOLOJİYE İLİŞKİNYÖNELİMLER VE EĞİTİM .
ÖZERBAŞ D. H.
8. Uluslararası Balkanlarda Sosyal Bilimler Kongresi, köstence, Romanya, 6 - 11 Eylül 2017, ss.179-186
2017
2017Ortaöğretim Alan Öğretmenlerinin Liderlik Stillerinin Olumlu Sınıf İklimi Sağlama Üzerine Etkileri
BİNGÖL ARSLANGİLAY A. S., ÖZERBAŞ D. H., BİLASA P.
5. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi (ICCI-EPOK), Muğla, Türkiye, 25 - 28 Ekim 2017, ss.586-587
2017
2017An exploration of the effects of microcontrollers class prepared through web-based learning environment on the academic success of vocational high school students
Efe A. A., BAYINDIR R., OÇAK M. A., ÖZERBAŞ D. H.
5th International Instructional TechnologiesTeacher Education Symposium, 11 - 13 Ekim 2017
Kitap & Kitap Bölümleri
2022
2022Bağlantıcılık Kuramında Bir Öğrenme Tasarım Modeli: Öğrenme Gelişim Döngüsü
Özerbaş D. H., Bağdat T.
eğitim teknolojileri okumaları 2022, Prof. Dr. H. Ferhan ODABAŞI - Prof. Dr. Aytekin İŞMAN Prof. Dr. Buket AKKOYUNLU, Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.47-67, 2022
2022
2022Acil Uzaktan Öğretim Uygulamalarının İncelenmesi: Eba-Şad Örneğ
Özerbaş D. H.
Eğitim Teknolojileri Okumaları 2022, Prof. Dr. H. Ferhan ODABAŞI - Prof. Dr. Aytekin İŞMAN Prof. Dr. Buket AKKOYUNLU, Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.17-47, 2022
2020
2020İletişim ve Mesaj Tasarımı
ÖZERBAŞ D. H.
Öğretim Teknolojileri, Özerbaş, Mehmet Arif, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.43-60, 2020
2019
2019İletişim Becerileri
GÜLTEKİN G. G., ÖZERBAŞ D. H., İÇİNGÜR Y.
İstihdam Becerileri, , Editör, MEB, Ankara, ss.3-50, 2019
2017
2017sınıfta etkili öğrenme
ÖZERBAŞ D. H.
sınıf yönetimi, Özdemir Çağatay, Editör, pegem akademi, Ankara, ss.307-325, 2017
2016
2016