Yayınlar & Eserler

Makaleler 89
Tümü (89)
SCI-E, SSCI, AHCI (19)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (26)
ESCI (6)
Scopus (31)
TRDizin (48)
Diğer Yayınlar (26)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler 57

1. Eğitim ve Öğretim Alanında Dönüşümcü Liderlik Üzerine Yazılan Lisansüstü Tezlerin Betimsel İçerik Analizi

5. Uluslararası Türk Dünyası Eğitim Bilimleri ve Sosyal Bilimler Kongresi, Antalya, Türkiye, 21 Kasım - 24 Aralık 2024, cilt.1, ss.166-167, (Özet Bildiri)

2. Türkiye’de Araştırma Üniversitesi Kimliği Üzerine Kavramsal Bir Çözümleme

15. Uluslararası Eğitim Yönetimi Forumu, Antalya, Türkiye, 1 - 05 Mayıs 2024, (Özet Bildiri)

3. Uluslararası Öğrenci Hareketliliğine Yönelik Kavramsal Bir Çözümleme

15. Uluslararası Eğitim Yönetimi Forumu, Antalya, Türkiye, 1 - 05 Mayıs 2024, ss.441-442, (Özet Bildiri)

4. Dünyada ve Türkiye’de Yapılan Öğretimsel Liderlik Çalışmalarının Bibliyometrik Analizi

16. Uluslararası Eğitim Yönetimi Kongresi, Ankara, Türkiye, 28 Nisan 2023, (Özet Bildiri)

5. Öğretmenlerin ve okul yöneticilerinin kariyer basamakları yeterliklerine ilişkin görüşlerinin incelenmesi

14. Uluslararası Eğitim Yönetimi Forumu, Antalya, Türkiye, 2 - 07 Mayıs 2023, ss.284, (Özet Bildiri)

6. Ortaokul öğretmenlerinin örgütsel vatandaşlık davranışlarının incelenmesi

12. Uluslararası Sosyal Beşeri ve Eğitim Bilimleri Kongresi, Türkiye, 19 Mart 2022, (Özet Bildiri)

7. Okul yöneticilerinin öğrenme merkezli liderliği ile öğretim programı okuryazarlığı arasındaki ilişki

15. Uluslararası Eğitim Yönetimi Kongresi, Türkiye, 05 Kasım 2021, ss.130-131, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

9. Araştırma Okuryazarlığı Ölçeği’nin psikometrik özellikleri.

VIIth International Eurasian Educational Research Congress, Online, 10 - 13 Eylül 2020, (Özet Bildiri)

10. Eğitim yönetiminde kuram, araştırma ve uygulama bütünlüğünün incelenmesi

EYFOR X: Uluslararası Eğitim Yönetimi Forumu, 7 - 10 Kasım 2019, (Özet Bildiri)

11. Culture of learning in a high-performance secondary school in Turkey: A case study

European Conference on Educational Research (ECER), Almanya, 3 - 06 Eylül 2019, (Özet Bildiri)

12. Ortaöğretim Öğrencilerinin Yaz Tatili Öğrenme Kayıpları: Aile Eğitim Düzeyine İlişkin Bir Analiz

14. Uluslararası Eğitim Yönetimi Kongresi, İzmir, Türkiye, 02 Mayıs 2019, ss.223-224, (Özet Bildiri)

13. Okullarda Yaşanan Etik İkilemler: Bir Ölçek Geliştirme Çalışması

14. Uluslararası Eğitim Yönetimi Kongresi, İzmir, Türkiye, 02 Mayıs 2019, ss.225-226, (Özet Bildiri)

14. Ortaöğretim öğrencilerinin yaz tatili öğrenme kayıpları: Aile eğitim düzeyine ilişkin bir analiz

14. Uluslararası Eğitim Yönetimi Kongresi, İzmir, Türkiye, 2 - 04 Mayıs 2019, (Özet Bildiri)

15. Okullarda yaşanan etik ikilemler: Bir ölçek geliştirme çalışması

14. Uluslararası Eğitim Yönetimi Kongresi, İzmir, Türkiye, 2 - 04 Mayıs 2019, (Özet Bildiri)

16. Doğrulama yanlılığı üzerine kavramsal bir çözümleme: Eğitim yönetimi bağlamında bir değerlendirme

14. Uluslararası Eğitim Yönetimi Kongresi, İzmir, Türkiye, 2 - 04 Mayıs 2019, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

17. Türkiye’de geçici koruma kapsamındaki Suriyeli öğrencilerin okullarda sosyalleşme sürecindeki uyum problemleri ve çözüm önerileri

28. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi, Ankara, Türkiye, 25 - 28 Nisan 2019, ss.561-567, (Tam Metin Bildiri)

18. Ortaokul öğretmenlerinin eylem kimlikleme düzeylerinin belirlenmesi

28. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi, Ankara, Türkiye, 25 - 28 Nisan 2019, ss.580-588, (Tam Metin Bildiri)

19. Okullarda kolektif sorumluluğun anlam ve doğasına ilişkin bir araştırma

28. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi, Ankara, Türkiye, 25 - 28 Nisan 2019, ss.589-604, (Tam Metin Bildiri)

20. Balkan ülkelerinden Türkiye’ye yükseköğrenim amacıyla gelen öğrencilerin akademik ve sosyal beklentileri

1. Uluslararası Çağdaş Eğitim ve Sosyal Bilimler Sempozyumu (ISCESS), 22 - 25 Kasım 2018, ss.349-359, (Tam Metin Bildiri)

21. Türkiye’de öğretmen yetiştirme sisteminin geleceğine yönelik ontolojik ve epistemolojik bir analiz

EYFOR 9: Uluslararası Eğitim Yönetimi Forumu (Eğitimden Kareler Uluslararası Bölümlü Kitap), 1 - 04 Kasım 2018, ss.159-174, (Tam Metin Bildiri)

22. Psikolojik dayanıklılık düzeyi yüksek öğretmenlerin akademik, sosyal ve kişilik özelliklerinin belirlenmesi

EYFOR 9: Uluslararası Eğitim Yönetimi Forumu, 1 - 04 Kasım 2018, ss.1562-1582, (Tam Metin Bildiri)

23. Üniversitelerde görev yapan idari personelin örgütsel kimlik ve öz yeterlik algıları arasındaki ilişki

EYFOR 9: Uluslararası Eğitim Yönetimi Forumu, 1 - 04 Kasım 2018, ss.1249-1260, (Tam Metin Bildiri)

26. Türkiye’de öğretmen yetiştirme sisteminin geleceğine yönelik eğitim yönetimi akademisyenlerinin görüşleri

2. Uluslararası Öğretmen Eğitimi ve Akreditasyon Kongresi, Rize, Türkiye, 27 - 29 Ekim 2018, ss.36-50, (Tam Metin Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

27. The causes and results of tardy teachers’ lateness to the classroom: A qualitative analysis

The 13th International Congress on Educational Administration, 10 - 12 Mayıs 2018, (Özet Bildiri)

30. Değerler eğitiminde bütüncül yaklaşım: Bir eylem araştırması

27. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi, 18 - 22 Nisan 2018, (Özet Bildiri)

31. Okul öncesi eğitimde anlamlı aile katılımına ilişkin yönetici ve öğretmen görüşleri

EYFOR 8: Uluslararası Eğitim Yönetimi Forumu, 19 - 21 Ekim 2017, (Özet Bildiri)

33. Doktora öğrencilerinin akademik yazma kaygı durumları ve baş etme stratejilerinin incelenmesi

EYFOR 8: Uluslararası Eğitim Yönetimi Forumu, 19 - 21 Ekim 2017, (Özet Bildiri)

35. Okul yöneticilerinin yaşadıkları etik ikilemler: Nedenler ve baş etme stratejileri

12. Uluslararası Eğitim Yönetimi Kongresi, Ankara, Türkiye, 11 - 13 Mayıs 2017, ss.396-398, (Özet Bildiri)

37. Okul yöneticilerinin yaşadıkları etik ikilemler: Nedenler ve baş etme stratejileri

12. Uluslararası Eğitim Yönetimi Kongresi, 11 - 13 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)

40. Okul müdürlerinin problem algılama ve çözme süreçlerinde değerlerin etkisi

VIII. Uluslararası Eğitim Denetimi Kongresi, Antalya, Türkiye, 13 Ekim 2016, ss.12-13, (Özet Bildiri)

41. Anadolu liselerinde akademik başarının artırılmasına yönelik yönetici ve öğretmen görüşleri

VIII. Uluslararası Eğitim Denetimi Kongresi, Antalya, Türkiye, 13 - 15 Ekim 2016, cilt.44, (Özet Bildiri)

42. Performans değerlendirme süreci ile ilgili okul müdürü ve öğretmen görüşleri

VIII. Uluslararası Eğitim Denetimi Kongresi, Antalya, Türkiye, 13 - 15 Ekim 2016, ss.42-44, (Özet Bildiri)

43. Okullarda problem çözmede kanıta dayalı yaklaşım

11. Ulusal Eğitim Yönetimi Kongresi, İzmir, Türkiye, 12 - 14 Mayıs 2016, ss.103-106, (Özet Bildiri)

44. Okul iklimine ilişkin bir meta analiz çalışması: Öğretmenlerin cinsiyet ve branş değişkenlerinin etkisi

3. Uluslararası Avrasya Eğitim Araştırmaları Kongresi, Muğla, Türkiye, 31 Mayıs - 03 Haziran 2016, ss.582-583, (Özet Bildiri)

45. Okullarda problem çözmede kanıta dayalı yaklaşım

11. Ulusal Eğitim Yönetimi Kongresi, Türkiye, 12 - 14 Mayıs 2016, (Özet Bildiri)

46. Öğretmenlerin Örgütsel İntikam Alma Davranışlarının İncelenmesi

25. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Antalya, Türkiye, 21 - 24 Nisan 2016, (Özet Bildiri)

47. Öğretmenlerin Örgütsel İntikam Alma Davranışlarının İncelenmesi

25. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, İstanbul Kültür Üniversitesi, Antalya, 21-24 Nisan 2016., Antalya, Türkiye, 21 - 24 Nisan 2016, ss.305-306, (Özet Bildiri)

49. Üniversitelerin kurumsal kimlik unsurlarının web sitelerine yansımaları: Bir içerik analizi

1. Uluslararası Yükseköğretim Çalışmaları Konferansı (IHEC), İstanbul, Türkiye, 14 - 16 Ekim 2015, (Özet Bildiri)

51. Okul Müdürlerinin Öğretmen Liderliğine Yönelik Görüşlerinin İncelenmesi

X. Ulusal Eğitim Yönetimi Kongresi, Gaziantep Üniversitesi, Gaziantep, 07-09 Mayıs 2015., Gaziantep, Türkiye, 7 - 09 Mayıs 2015, ss.298-300, (Özet Bildiri)

52. Okul müdürlerinin okul, öğretmen, öğrenci ve veli kavramlarına ilişkin metaforik algıları

10. Ulusal Eğitim Yönetimi Kongresi, Gaziantep, Türkiye, 7 - 09 Mayıs 2015, ss.580, (Özet Bildiri)

53. Liselerde Seçmeli Derslerin İçerik ve Etkililiğine İlişkin Yönetici ve Öğretmen Görüşleri

24. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, Niğde Üniversitesi, Niğde, 16-19 Nisan 2015., Niğde, Türkiye, 16 - 19 Nisan 2015, ss.144-145, (Özet Bildiri)

54. Öğretmenlerin Öz Yeterlik Algılarında Yordayıcı Olarak Alçakgönüllülük ve Affedicilik

24. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Niğde, Türkiye, 16 Nisan 2015, ss.145-146, (Özet Bildiri)

55. Öğretmenlerin Öğrenciye Yönelik Metaforlarının Belirlenmesine İlişkin Nitel Bir Araştırma

Öğretmen Yetiştirme Politika ve Sorunları Uluslararası Sempozyumu IV - ISPITE2014, Ankara, Türkiye, 15 - 16 Mayıs 2014, (Özet Bildiri)
Kitaplar 22

2. Yükseköğretim yönetiminde değişen dinamikler

Yönetim ve Kültür Yazıları, ÇALIK TEMEL, SEZGİN FERUDUN, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.45-65, 2025

3. Okul ekosisteminde karşılıklı bağımlılık dinamikleri

Eğitime adanmış 49 yıl: Prof. Dr. Murat Gürkan GÜLCAN'a armağan, URAL AYHAN, ERÖZYÜREK GÜLCAN AYŞEGÜL, SÖNMEZ EMRE, ŞAHİN FATİH, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.153-170, 2024

5. Özdüzenleme (Self-Regulation)

Eğitimin özü: Eğitim liderliği ve okul gelişimi süreçlerinde öz ve kendilik, Bolat Özgür, Özdemir Servet, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.171-194, 2022

6. Türk eğitim sisteminde millîleşme sorunu

Türk Eğitim Sistemi ve Sorunları, Temel Çalık, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.612-622, 2022

7. Öğretmen yetiştirme ve istihdamı sorunu

Türk Eğitim Sistemi ve Sorunları, Temel Çalık, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.124-167, 2022

10. Eğitim bilimlerinde yöntem

Eğitime Giriş, Temel ÇALIK ve Mehmet Metin ARSLAN, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.281-320, 2019

11. Uzmanlığı görünür kılmak: Öğretmenlerin mesleki gelişim ağlarını güçlendirmede teknolojinin rolü

Sosyal Ağ Teorisi ve Eğitimde Değişim, Prof. Dr. Temel ÇALIK, Dr. Öğr. Üyesi Emre ER, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.123-133, 2019

12. Okul geliştirme sürecinin yönetimi

Kuramdan uygulamaya okul yönetimi, N. Cemaloğlu ve M. G. Gülcan, Editör, Pegem, Ankara, ss.219-266, 2018

13. Örgüt kültürü ve iklimi

Örgütsel davranış ve yönetimi, Özdemir Servet, Cemaloğlu Necati, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.179-247, 2017

14. Eğitim yönetiminde etik, değerler ve liderlik

Eğitim Yönetiminde Liderlik: Teori, Araştırma ve Uygulama, Prof. Dr. Nezahat GÜÇLÜ ve Doç. Dr. Serkan KOŞAR, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.323-350, 2017

15. Bakanlık merkez örgütü: Uzmanlar, daire başkanları ve üst düzey yöneticiler

Türkiye de Eğitim Yöneticiliği ve Maarif Müfettişliği Seçme Atama ve Yetiştirme, Prof. Dr. Ahmet AYPAY, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.329-346, 2016

16. Örgüt kültüründe değerler ve değerlere dayalı okul yönetimi

Okul Kültürü, Prof. Dr. NEZAHAT GÜÇLÜ, Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.125-152, 2014

17. Örgütsel yapı

Eğitim Yönetimi: Teori, Araştırma ve Uygulama, Prof. Dr. Selahattin TURAN, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.43-96, 2014 Sürdürülebilir Kalkınma

18. Sosyal bir sistem olarak okul

Eğitim Yönetiminde Kuram ve Uygulama, SERVET ÖZDEMİR,FERUDUN SEZGİN,SERKAN KOŞAR, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.67-104, 2013

19. Öğretmen liderlerin yetiştirilmesi

Uyuyan devi uyandırmak: Öğretmen liderler yetiştirmek , SERVET ÖZDEMİR, Editör, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, ss.43-63, 2013

20. Bir öğrenme lideri olarak okul yöneticisi

Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi, SERVET ÖZDEMİR, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.118-153, 2012

21. Ölçme ve değerlendirmede temel istatistiksel işlemler

Ölçme ve Değerlendirme, EMİN KARİP, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.51-88, 2007

22. Öğretimle ilgili hizmetler

Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi, SERVET ÖZDEMİR, Editör, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, ss.215-229, 2007
Metrikler

Yayın

168

Yayın (WoS)

26

Yayın (Scopus)

31

Atıf (WoS)

278

H-İndeks (WoS)

7

Atıf (Scopus)

235

H-İndeks (Scopus)

7

Atıf (Scholar)

1642

H-İndeks (Scholar)

18

Atıf (TrDizin)

115

H-İndeks (TrDizin)

6

Atıf (Sobiad)

77

H-İndeks (Sobiad)

4

Atıf (Diğer Toplam)

315

Proje

5

Tez Danışmanlığı

38

Açık Erişim

27
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları