SCI, SSCI ve AHCI İndekslerine Giren Dergilerde Yayınlanan Makaleler
Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler
Ortaokul ve lise öğrencilerinin okul aidiyeti duygusu üzerine fenomenolojik bir çalışma
Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.24, sa.3, ss.1860-1877, 2024 (Hakemli Dergi)
Sessiz istifa: Lise öğretmenlerinin görüşlerine dayalı nitel bir araştırma
TÜRKAV Kamu Yönetimi Enstitüsü Sosyal Bilimler Dergisi
, cilt.4, sa.1, ss.83-108, 2024 (Hakemli Dergi)
Dünyada ve Türkiye’de yapılan öğretimsel liderlik çalışmalarının bibliyometrik analizi
21. Yüzyılda Eğitim ve Toplum
, cilt.13, sa.37, ss.97-116, 2024 (Hakemli Dergi)
Okul yöneticilerinin öğrenme merkezli liderliği ile program okuryazarlığı arasındaki ilişki
Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.42, sa.3, ss.2757-2791, 2022 (Hakemli Dergi)
Hizmet öncesi öğretmen eğitimi için mezun istihdam edilebilirlik göstergeleri: Eğitim yönetimi akademisyenlerinin bakış açısı
Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.22, sa.2, ss.776-815, 2021 (Hakemli Dergi)
Okullarda kolektif sorumluluğun anlam ve doğası: Öğretmen ve okul yöneticisi görüşleri
Başkent Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.7, sa.2, ss.313-327, 2020 (Hakemli Dergi)
Aday ve danışman öğretmenler için mentorluk rolleri ölçeklerinin geliştirilmesi: Geçerlik ve güvenirlik çalışması
Eğitim ve Toplum Araştırmaları Dergisi
, cilt.7, sa.1, ss.349-375, 2020 (Hakemli Dergi)
Öğretim Zamanı Tuzakları Ölçeği (ÖZTÖ) ve Öğretim Zamanının Etkililiği Ölçeğinin (ÖZEÖ) geliştirilmesi: Geçerlik ve güvenirlik çalışması
TÜBAV Bilim Dergisi
, cilt.13, sa.1, ss.95-110, 2020 (Hakemli Dergi)
Okul müdürlerinin okul, öğretmen, öğrenci ve veli kavramlarına ilişkin metaforik algıları
MILLI EGITIM
, cilt.46, sa.216, ss.79-101, 2017 (Scopus)
ÖĞRETMENLERİN TEKNOLOJİ ÖZ YETERLİKLERİ: ÖĞRETMEN VE ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİNE YÖNELİK BÜTÜNCÜL BİR ANALİZ
Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama
, cilt.7, sa.1, ss.180-199, 2017 (Hakemli Dergi)
A Qualitative Research on Determining Teachers' Metaphors about Students
HACETTEPE UNIVERSITESI EGITIM FAKULTESI DERGISI-HACETTEPE UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION
, cilt.32, sa.3, ss.600-611, 2017 (ESCI)
Okulun sosyal sorumluluk rolü hakkında okul müdürü, sınıf ve sosyal bilgiler öğretmenlerinin görüşleri
TÜBAV Bilim Dergisi
, cilt.10, sa.2, ss.77-92, 2017 (Hakemli Dergi)
Okullarda problem çözmede kanıta dayalı yaklaşım
Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.37, sa.1, ss.427-455, 2017 (Hakemli Dergi)
Öğretmenlerin teknoloji öz yeterlikleri: Öğretmen ve öğrenci görüşlerine yönelik bütüncül bir analiz
Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama
, cilt.7, sa.1, ss.180-199, 2017 (Hakemli Dergi)
Okul yöneticisi ve öğretmen yetiştirmede mentörlük sürecinin incelenmesi
Kastamonu Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.22, sa.3, ss.1337-1356, 2014 (Hakemli Dergi)
Teacher absenteeism in Turkish primary schools: A qualitative perspective from school principals
INTERNATIONAL ONLINE JOURNAL OF EDUCATIONAL SCIENCES
, cilt.6, sa.3, ss.612-625, 2014 (Hakemli Dergi)
Okul Müdürlerinin Resmî Görev Tanımlarının Dışında Olduğunu Düşündükleri İşlere İlişkin Görüşleri
Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.33, sa.1, ss.147-164, 2013 (Hakemli Dergi)
Okul müdürlerinin resmî görev tanımlarının dışında olduğunu düşündükleri işlere ilişkin görüşleri
Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.33, sa.1, ss.147-164, 2013 (Hakemli Dergi)
A longitudinal study of perceptions of self-concept and professional self-concept in Turkish nursing students
International Journal of Human Sciences
, cilt.10, sa.1, ss.1355-1365, 2013 (Hakemli Dergi)
Öğretim elemanı yetiştirme sürecinde mentörlük uygulaması
Akademik Bakış
, 2012 (Hakemsiz Dergi)
İlköğretim okulu öğretmenlerinin psikolojik dayanıklılık düzeylerinin incelenmesi
Kastamonu Eğitim Dergisi
, cilt.20, sa.2, ss.489-502, 2012 (Hakemli Dergi)
İlköğretim okulu öğretmenlerinin mesleki tükenmişlik düzeyleri ile örgütsel vatandaşlık davranışları arasındaki ilişki
Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.13, sa.3, ss.103-127, 2012 (Hakemli Dergi)
İlköğretim okulu öğrencilerinin yönetici ve öğretmen desteği, algılanan şiddet ve okul memnuniyetine ilişkin görüşleri
İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.12, sa.2, ss.181-199, 2011 (Hakemli Dergi)
Kamu Personeli Seçme Sınavı'nın (KPSS) öğretmen adaylarının akademik ve sosyal yaşantılarına yansımaları
Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi [Turkish Journal of Social Research]
, cilt.15, sa.3, ss.9-22, 2011 (Hakemli Dergi)
Aday sınıf öğretmenlerinin uyum ve sosyalleşme sürecinin incelenmesi
Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
, sa.31, ss.465-478, 2011 (Hakemli Dergi)
İlköğretim okulu öğretmenlerinin örgüt iklimine ilişkin algılarının incelenmesi
Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.31, sa.3, ss.743-757, 2011 (Hakemli Dergi)
Türkiye de eğitim yönetimi ve denetimi lisansüstü öğrencilerinin öz değerlendirmeleri
Yükseköğretim ve Bilim Dergisi [Journal of Higher Education and Science]
, cilt.1, sa.3, ss.161-169, 2011 (Hakemli Dergi)
İlköğretim okulu öğretmenlerinin stresle başa çıkma tarzları ile kullandıkları mizah tarzları arasındaki ilişki
Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi
, cilt.17, sa.3, ss.405-428, 2011 (Hakemli Dergi)
Öğretmen adaylarının bireysel ve örgütsel değerler ile öğrencilerde görmek istedikleri değerlere ilişkin önem sırası algıları
Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
, cilt.4, sa.2, ss.1-21, 2011 (Hakemli Dergi)
İlköğretim okulu müdürlerinin güç stilleri ile öğretmenlerin örgütsel bağlılığı arasındaki ilişki
Türk Eğitim Bilimleri Dergisi
, cilt.8, sa.2, ss.273-296, 2010 (Hakemli Dergi)
İlköğretim okulu öğretmenlerinin öğrencilerin istenmeyen davranışlarına yönelik önleme ve müdahale yöntemleri
Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.30, sa.1, ss.147-168, 2010 (Hakemli Dergi)
Üniversite öğrencilerinin başarılarını etkileyen zihinsel olmayan faktörler: Gazi Üniversitesi örneği
Milli Eğitim
, cilt.37, sa.179, ss.66-81, 2008 (Scopus)
Çağdaş okul yöneticisinin özellikleri
Eğitim Dizgesi
, 2008 (Hakemsiz Dergi)
Üniversite Ögrencilerinin Basarılarını Etkileyen ZihinselOlmayan Faktörler Gazi Üniversitesi Örnegi
Milli Eğitim Dergisi
, cilt.179, sa.179, ss.66-81, 2008 (Hakemli Dergi)
Küreselleşme, bilgi toplumu ve eğitim
Kastamonu Eğitim Dergisi
, cilt.13, sa.1, ss.55-66, 2005 (Hakemli Dergi)
Örgütsel vatandaşlık davranışları: Kavramsal bir çözümleme ve okul açısından bazı çıkarımlar
Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.25, sa.1, ss.317-339, 2005 (Hakemli Dergi)
Hakemli Kongre / Sempozyum Bildiri Kitaplarında Yer Alan Yayınlar
Uluslararası Öğrenci Hareketliliğine Yönelik Kavramsal Bir Çözümleme
15. Uluslararası Eğitim Yönetimi Forumu, Antalya, Türkiye, 1 - 05 Mayıs 2024
Araştırma Okuryazarlığı Ölçeği’nin psikometrik özellikleri.
VIIth International Eurasian Educational Research Congress, Online, 10 - 13 Eylül 2020
Eğitim yönetiminde kuram, araştırma ve uygulama bütünlüğünün incelenmesi
EYFOR X: Uluslararası Eğitim Yönetimi Forumu, 7 - 10 Kasım 2019
Okullarda yaşanan etik ikilemler: Bir ölçek geliştirme çalışması
14. Uluslararası Eğitim Yönetimi Kongresi, İzmir, Türkiye, 2 - 04 Mayıs 2019
Ortaöğretim öğrencilerinin yaz tatili öğrenme kayıpları: Aile eğitim düzeyine ilişkin bir analiz
14. Uluslararası Eğitim Yönetimi Kongresi, İzmir, Türkiye, 2 - 04 Mayıs 2019
Okullarda kolektif sorumluluğun anlam ve doğasına ilişkin bir araştırma
28. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi, Ankara, Türkiye, 25 - 28 Nisan 2019, ss.589-604
Türkiye’de geçici koruma kapsamındaki Suriyeli öğrencilerin okullarda sosyalleşme sürecindeki uyum problemleri ve çözüm önerileri
28. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi, Ankara, Türkiye, 25 - 28 Nisan 2019, ss.561-567
Aday ve danışman öğretmen mentorluk rolleri ölçeklerinin geliştirilmesi: Geçerlik ve güvenirlik çalışması
EYFOR 9: Uluslararası Eğitim Yönetimi Forumu, 1 - 04 Kasım 2018
Anadolu lisesi öğretmenlerinin denetim odağı, özgüven ve algılanan örgütsel destek ile örgütsel sessizlik algıları arasındaki ilişki
EYFOR 9: Uluslararası Eğitim Yönetimi Forumu, 1 - 04 Kasım 2018
Eğitim yönetiminde kuramsal ve araştırma temelli bilgi (KATB) kullanımı ile KATB kullanımını etkileyen faktörlere yönelik ölçek geliştirme çalışmaları
13. Uluslararası Eğitim Yönetimi Kongresi, 10 - 12 Mayıs 2018
Değerler eğitiminde bütüncül yaklaşım: Bir eylem araştırması
27. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi, 18 - 22 Nisan 2018
Okul öncesi eğitimde anlamlı aile katılımına ilişkin yönetici ve öğretmen görüşleri
EYFOR 8: Uluslararası Eğitim Yönetimi Forumu, 19 - 21 Ekim 2017
Okul yöneticilerinin yaşadıkları etik ikilemler: Nedenler ve baş etme stratejileri
12. Uluslararası Eğitim Yönetimi Kongresi, 11 - 13 Mayıs 2017
Eğitim liderliği mesleki standartları bağlamında okul müdürlerinin öz değerlendirmeleri
12. Uluslararası Eğitim Yönetimi Kongresi, 11 - 13 Mayıs 2017
Okul müdürlerinin akademik ve bürokratik konularda öğretmenlere yönelik kullandıkları etkileme taktikleri
26. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi, 20 - 23 Nisan 2017
Performans değerlendirme süreci ile ilgili okul müdürü ve öğretmen görüşleri
VIII. Uluslararası Eğitim Denetimi Kongresi, Antalya, Türkiye, 13 - 15 Ekim 2016, ss.42-44
Okul müdürlerinin problem algılama ve çözme süreçlerinde değerlerin etkisi
VIII. Uluslararası Eğitim Denetimi Kongresi, Antalya, Türkiye, 13 Ekim 2016, ss.12-13
Okullarda problem çözmede kanıta dayalı yaklaşım
11. Ulusal Eğitim Yönetimi Kongresi, Türkiye, 12 - 14 Mayıs 2016
Türk Cumhuriyetlerinden Türkiye ye yükseköğrenim amacıyla gelen öğrencilerin akademik ve sosyal beklentilerinin karşılanma düzeyi
1. Uluslararası Yükseköğretim Çalışmaları Konferansı (IHEC), 14 - 16 Ekim 2015
Okul müdürlerinin okul, öğretmen, öğrenci ve veli kavramlarına ilişkin metaforik algıları
10. Ulusal Eğitim Yönetimi Kongresi, Gaziantep, Türkiye, 7 - 09 Mayıs 2015, ss.580
Okul Müdürlerinin Öğretmen Liderliğine Yönelik Görüşlerinin İncelenmesi
X. Ulusal Eğitim Yönetimi Kongresi, Gaziantep Üniversitesi, Gaziantep, 07-09 Mayıs 2015., Gaziantep, Türkiye, 7 - 09 Mayıs 2015, ss.298-300
Liselerde Seçmeli Derslerin İçerik ve Etkililiğine İlişkin Yönetici ve Öğretmen Görüşleri
24. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, Niğde Üniversitesi, Niğde, 16-19 Nisan 2015., Niğde, Türkiye, 16 - 19 Nisan 2015, ss.144-145
Kitap & Kitap Bölümleri
Eğitim Giriş
Pegem Akademi, Ankara, 2021
Eğitim Yönetiminde Liderlik
Pegem A Yayıncılık, Ankara, 2019
Uzmanlığı görünür kılmak: Öğretmenlerin mesleki gelişim ağlarını güçlendirmede teknolojinin rolü
Sosyal Ağ Teorisi ve Eğitimde Değişim, Prof. Dr. Temel ÇALIK, Dr. Öğr. Üyesi Emre ER, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.123-133, 2019
Eğitim bilimlerinde yöntem
Eğitime giriş, Çalık Temel, Arslan Mehmet Metin, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.281-320, 2019
Eğitim bilimlerinde yöntem
Eğitime Giriş, Temel ÇALIK ve Mehmet Metin ARSLAN, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.281-320, 2019
Okul geliştirme sürecinin yönetimi
Kuramdan uygulamaya okul yönetimi, N. Cemaloğlu ve M. G. Gülcan, Editör, Pegem, Ankara, ss.219-266, 2018
Bakanlık merkez örgütü: Uzmanlar, daire başkanları ve üst düzey yöneticiler
Türkiye de Eğitim Yöneticiliği ve Maarif Müfettişliği Seçme Atama ve Yetiştirme, Prof. Dr. Ahmet AYPAY, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.329-346, 2016
Bakanlık Merkez Örgütü: Uzmanlar, Daire Başkanlıkları ve Üst Düzey Yöneticiler
Türkiye de Eğitim Yöneticileri ve Maarif Müfettişleri Seçme Atama ve Yetiştirme, AYPAY AHMET, Editör, Ankara: Pegem Akademi., Ankara, ss.329-346, 2016
Örgütsel yapı
Eğitim Yönetimi: Teori, Araştırma ve Uygulama, Prof. Dr. Selahattin TURAN, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.43-96, 2014