Duyurular & Dokümanlar
Tez Dosyaları
Dosya İndir
Eğitim Bilgileri
2004 - 2011
2004 - 2011Doktora
Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Çocuk Gelişimi Ve Eğitimi (Dr), Türkiye
1997 - 2001
1997 - 2001Yüksek Lisans
Gazi Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Çocuk Gelişimi Ve Ev Yönetimi Eğitimi (Yl) (Tezli), Türkiye
1992 - 1996
1992 - 1996Lisans
Gazi Üniversitesi, Mesleki Eğitim Fakültesi, Çocuk Gelişimi ve Ev Yönetimi Eğitimi Bölümü, Türkiye
Yaptığı Tezler
2011
2011Doktora
Farklı eğitim modelleri kullanılarak uygulanan aile eğitim ve aile katılım programlarının okul öncesi öğretmenlerinin uygulamalarına ve ebeveynlerin görüşlerine etkisinin incelenmesi
Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Çocuk Gelişimi Ve Eğitimi (Dr)
2001
2001Yüksek Lisans
Okulöncesi eğitimde drama liderlerinin anaokulu öğretmenlerinin ve anne babaların eğitimde drama çalışmaları hakkında görüşleri
Gazi Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Çocuk Gelişimi Ve Ev Yönetimi Eğitimi (Yl) (Tezli)
Araştırma Alanları
Eğitim
Akademik Ünvanlar / Görevler
2004 - Devam Ediyor
2004 - Devam EdiyorYrd. Doç. Dr.
Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü
Akademi Dışı Deneyim
1996 - 2004
1996 - 2004öğretmen
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI, öğretmen
Yönetilen Tezler
2019
2019Yüksek Lisans
MEB 2013 okul öncesi eğitim programının uygulanışına ilişkin öğretmen görüşlerinin incelenmesi
Güven G. (Danışman)
M.KARAGÖZ(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Okul öncesi dönem çocuklarının en çok izledikleri çizgi filmlerde toplumsal cinsiyet kalıp yargılarının incelenmesi
Güven G. (Danışman)
B.GÜL(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Annelerin çocuklarıyla olan ilişkilerinin çocuklarının değer kazanımına etkisinin incelenmesi
Güven G. (Danışman)
H.ÖTGÜR(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Tablet ve akıllı telefonlar için hazırlanmış oyun uygulamalarının içerdiği mesajların 4-6 yaş çocukların gelişimi açısından değerlendirilmesi
Güven G. (Danışman)
A.GÖZÜTOK(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
4-6 yaş resimli çocuk hikayelerinin içerdikleri milli kültürel değerler açısından incelenmesi
GÜVEN G. (Danışman)
S.GÖKHAN(Öğrenci)
2015
2015Yüksek Lisans
Öğretmenlerin MEB 2013 okul öncesi eğitim programı hakkındaki görüşleri ve programı kullanma durumları
GÜVEN G. (Danışman)
N.ESRA(Öğrenci)
2014
2014Yüksek Lisans
Bilgisayar kullanımının 48-60 aylık çocuklar üzerindeki etkilerinin değerlendirilmesi ölçeğinin geçerlik ve güvenirlik çalışması
GÜVEN G. (Danışman)
S.CÖMERT(Öğrenci)
2013
2013Yüksek Lisans
Okul öncesi döneme yönelik hazırlanan çizgi filmlerde değerlerin sunumu: TRT Çocuk kanalı örneği
GÜVEN G. (Danışman)
A.AKINCI(Öğrenci)
Makaleler
Tümü (22)
SCI-E, SSCI, AHCI (1)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (1)
Scopus (3)
TRDizin (13)
Diğer Yayınlar (6)
2024
20241. The Effect of PEARL "Emotional Empathic Proximal LearningEducational Environment" on the Social-Emotional Development of Children Aged 3-4 Years
DENİZ Ü., ÖMEROĞLU E., ÖZBEY S., TÜFEKCİ A., KARAKAYA DOHMAN N. K.
Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.13, sa.2, ss.285-300, 2024 (TRDizin)
2022
20222. Effects of the PEARL “Emotional, Empathetic and Proximal Learning Educational Environment” on the Social-Emotional Development of Children Aged 5–6 Years
DENİZ Ü., ÖMEROĞLU E., ÖZBEY S., TÜFEKCİ A., KARAKAYA DOHMAN N. K.
INTERNATIONAL JOURNAL OF EDUCATIONAL REFORM , ss.1-29, 2022 (Scopus)
2022
20223. Effects of the PEARL “Emotional, Empathetic and Proximal Learning Educational Environment” on the Social-Emotional Development of Children Aged 5–6 Years
DENİZ Ü., ÖMEROĞLU E., ÖZBEY S., TÜFEKCİ A., KARAKAYA DOHMAN N. K.
INTERNATIONAL JOURNAL OF EDUCATIONAL REFORM
, 2022 (Scopus)
2019
20194. Descriptive Investigation of Preschool Education in the Field of The Master’s Thesis in Turkey
GÜVEN G.
International Education Studies
, cilt.12, sa.11, 2019 (Hakemli Dergi)
2019
20195. A COMPARATIVE ANALYSIS OF THE VIEWS OF TEACHERS ON THE IMPLEMENTATION OF MoNE 2013 PRESCHOOL PROGRAM ON THE BASIS OF PROVINCES1
karagöz m., GÜVEN G.
IJOEEC (International Journal of Eurasian Education and Culture , cilt.4, sa.7, ss.312-323, 2019 (Hakemli Dergi)
2019
20196. GENDER ROLES STEREOTYPES OF PRESCHOOL CHILDREN AND MOTHERS
DENİZ Ü., GÜVEN G.
International Journal of Education Technology and Scientific Researches , cilt.4, sa.9, ss.306-321, 2019 (Hakemli Dergi)
2018
20187. okul öncesi eğitimi alanında çalışan öğretmenlerinaile iletişim etkinlikleri uygulamalarına ilişkin görüşlerinin kıdem durumuna göre incelenmesi
TEMEL Z. F., BAYRAKTAR V., GÜVEN G.
kafkas üniversitesi sosyal bilimler enstitüsü dergisi
, sa.22, ss.433-458, 2018 (TRDizin)
2018
20188. farklı eğitim modelleri kullanılarak uygulanan aile eğitim ve aile katılım programlarının ebeveynlerin görüşlerine etkisinin incelenmesi
GÜVEN G., TEMEL Z. F.
üçüncü sektör sosyal ekonomi , cilt.53, sa.2, ss.613-636, 2018 (TRDizin)
2018
20189. FARKLI EĞİTİM MODELLERİ KULLANILARAK UYGULANAN AİLEEĞİTİM VE AİLE KATILIM PROGRAMLARININ EBEVEYNLERİNGÖRÜŞLERİNE ETKİSİNİN İNCELENMESİ
GÜVEN G., TEMEL Z. F.
3. Sektör Sosyal Ekonomi Dergisi , cilt.53, sa.2, ss.613-636, 2018 (TRDizin)
2017
201710. okul öncesi eğitimi alanında çalışan öğretmenlerin aile eğitimi stratejilerine ilişkin görüşlerinin kıdem durumuna göre incelenmesi
GÜVEN G., BAYRAKTAR V., TEMEL Z. F.
KARADENİZ SOSYAL BİLİMLER DERGİSİ , cilt.9, sa.2, ss.225-249, 2017 (TRDizin)
2017
201711. Okul Öncesi Eğitimi Alanında Çalışan Öğretmenlerin aile Eğitim Stratejilerine İlişkin Görüşlerinin Kıdem Durumuna Göre İncelenmesi
GÜVEN G., BAYRAKTAR V., TEMEL Z. F.
Karadeniz Sosyal Bilimler Dergisi , cilt.9, sa.2, ss.225-250, 2017 (TRDizin)
2016
201612. çocukların bilgisayarda kullanım sıklıkları,bilgisayar kullanımamaçları ve bilgisayarda tercih ettikleri oyun türlerinin incelenmesi
cömert s., GÜVEN G.
Journal of international management, education and economics perspectives , cilt.4, sa.1, ss.31-37, 2016 (TRDizin)
2016
201613. Okul Öncesi Kurumlarda Görev Yapan Öğretmenlerin Aile Katılım Çalışmalarına Yönelik Tutumlarının İncelenmesi
BAYRAKTAR V., GÜVEN G., TEMEL Z. F.
Kastamonu Eğitim Dergisi , cilt.24, sa.2, ss.737-755, 2016 (Hakemli Dergi)
2016
201614. OKUL ÖNCESİ KURUMLARDA GÖREV YAPAN ÖĞRETMENLERİN AİLEKATILIM ÇALIŞMALARINA YÖNELİK TUTUMLARIN İNCELENMESİ
BAYRAKTAR V., TEMEL Z. F., GÜVEN G.
KASTAMONU EĞİTİM DERGİSİ , cilt.24, sa.2, ss.755-770, 2016 (TRDizin)
2014
201415. OKUL ÖNCESİ DÖNEME YÖNELİK ÇİZGİ FİLMLERDE YER ALAN DEĞERLERE AİT SÖZEL İFADELERİN SUNUMU TRT ÇOCUK KANALI ÖRNEĞİ
AKINCI COŞGUN A., GÜVEN G.
uluslarası avrasya sosyal bilimler dergisi , cilt.5, ss.429-445, 2014 (TRDizin)
2014
201416. OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖZYETERLİK DÜZEYLERİ İLE PROBLEM ÇÖZME EMPATİ VE İLETİŞİM BECERİLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ
KESİCİOĞLU O. S., GÜVEN G.
turkısh stadies , cilt.9, sa.5, ss.1371-1383, 2014 (TRDizin)
2013
201317. OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLERİNİN KULLANDIKLARI ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ HAKKINDAKİ GÖRÜŞLERİ
GÜVEN G., AHİ B.
ERCİYES SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ , cilt.1, sa.34, ss.25-49, 2013 (TRDizin)
2012
201218. Okul Öncesi Dönemdeki Çocuklara 60 72 Ay Uzay Kavramlarının Öğretimi
Çetin T., Yavuz S., Tokgöz B., Güven G.
gazi üniversitesi gazi eğitim dergisi , cilt.3, sa.32, ss.715-731, 2012 (TRDizin)
2010
201019. Okul Öncesi Eğitim Öğretmenlerinin Dil Etkinliklerini Uygulama Biçimlerinin İncelenmesi
GÖNEN M. S., YILDIZ BIÇAKÇI M., YAZICI Z., ASLAN D., GÜVEN G.
mehmet akif ersoy üniversitesi eğitim bilimleri dergisi
, sa.19, ss.23-40, 2010 (TRDizin)
2009
200920. The Analysis of Preschool Teacher Candidates’xx Attitudes About Early Mathematics Education in The Views of Various Variables
ALİSİNANOĞLU F., GÜVEN G., KESİCİOĞLU O. S.
PROCEDIA SOCIAL AND BEHAVIOURAL SCIENCES , cilt.1, 2009 (Hakemli Dergi)
2009
200921. Çocuklar ve Trafik Kazaları
GÜVEN G., GÜLTEKİN AKDUMAN G., ALİSİNANOĞLU F.
Ulaşım ve Trafik Güvenliği Dergisi
, cilt.3, sa.1, ss.25-29, 2009 (Hakemli Dergi)
2009
200922. The Analysis of Preschool Teacher Candidates Attitudes about Early Mathematics Education in the Views of Various Variables
ALİSİNANOĞLU F., GÜVEN G., KESİCİOĞLU O. S.
Procedia-Social and Behavioral Sciences
, cilt.1, sa.1, ss.2197-2201, 2009 (SSCI, Scopus)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2024
20241. Okul Öncesi Öğretmenlerinin Özel Gereksinimli Bireylere Yönelik Tutumlarının İncelenmesi (Sakarya İli Örneği)
Yolcu M., GÜVEN G.
19th UBAK, Ankara, Türkiye, 16 Mart 2024, ss.59-61, (Tam Metin Bildiri)
2017
20172. Okul Öncesi Dönem Çocukları ve Annelerinin Cinsiyet Rolleri Kalıpyargıları
DENİZ Ü., Güven G.
5. uluslararası okul öncesi eğitim kongresi, Ankara, Türkiye, 18 - 21 Ekim 2017, (Özet Bildiri)
Kitaplar
2023
20231. Anne Çocuk Sağlığı ve Önemi
YILMAZ ÜNAL S., DENİZ Ü.
Çocuk Sağlığı ve İlk Yardım, Deniz Ümit, Editör, Akademisyen Kitabevi, Ankara, ss.1-10, 2023
2022
20222. PEARL EGITIM MODELIVE ETKINLIK ÖRNEKLERI
Cobello S., Milli E., Ömeroğlu E., Deniz Ü., Özbey S., Tüfekci A., et al.
Eğiten Kitap, Ankara, 2022
2022
20223. DUYGUSAL EMPATIK VE PROKSIMAL ÖĞRENME EĞITIM ORTAMI (PEARL) PEARL EĞITIM MODELİ VE ETKİNLİK ÖRNEKLERİ
ÖMEROĞLU E., DENİZ Ü., ÖZBEY S., TÜFEKCİ A., KARAKAYA DOHMAN N. K., Antonia Blanco González M., et al.
EĞİTEN, Ankara, 2022
2016
20164. OKUL ÖNCESİNDE GÖRSEL SANATLAR EĞİTİMİ
GÜVEN G.
OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLİĞİ SORU BANKASI, ÜMİT DENİZ, Editör, MURAT, ss.99-108, 2016
2016
20165. ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
GÜVEN G.
OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLİĞİ SORU BANKASI, ÜMİT DENİZ, Editör, MURAT, ss.161-172, 2016
Desteklenen Projeler
2019 - 2022
2019 - 2022Çocuk Giysilerinde Güvenli Üretim
Erasmus Projesi , Erasmus+ KA2 Yenilik ve İyi Uygulamaların Değişimi için İşbirliği Projesi, Avrupa Düzeyi
Akbulut D., Bayraktar V., Tokgöz B. (Yürütücü), Güven G., Tufan M.