Yayınlar & Eserler

Makaleler 85
Tümü (85)
SCI-E, SSCI, AHCI (22)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (29)
ESCI (7)
Scopus (34)
TRDizin (26)
Diğer Yayınlar (30)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler 85

1. Measurement Invariance of the Mathematics Educational Values Questionnaire: In the Context of Korea and Türkiye

2023 International Conference of Joint Societies for Mathematics Education: KSESM & KSME, Seoul, Güney Kore, 8 - 09 Aralık 2023, (Özet Bildiri)

2. Comparing Mathematics Educational Values of Turkish and South Korean Students using a Two-Step Cluster Analysis

29th International Conference on Mathematical Views (MAVI29), Vercelli, İtalya, 19 - 22 Eylül 2023, (Özet Bildiri)

3. Mathematics education philosophies of mathematics teacher educators (the Best Poster Award)

13th Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME 13), Budapest, Macaristan, 6 - 11 Temmuz 2023, (Özet Bildiri)

4. Matematiksel Görev Türlerinin Karşılaştırılması: Sullivan vd. (2013) ile Liljedahl (2020) Örneği.

3rd International Conference on Educational Technology and Online Learning (ICETOL 2023), Balıkesir, Türkiye, 20 - 23 Haziran 2023, (Özet Bildiri)

5. Türkiye'de Matematiksel Soyutlamayla İlgili Yapılan Lisansüstü Tezlerin İncelenmesi

X. International Eurasian Educational Research Congress, Kocaeli, Türkiye, 8 - 11 Haziran 2023, (Özet Bildiri)

6. Matematik öğretmenlerinin derslerini işlerken öğrencilerinin öğrenme stillerini dikkate alma durumları

13. Uluslararası Sosyal Beşeri ve Eğitim Bilimleri Kongresi, İstanbul, Türkiye, 1 - 02 Aralık 2022, (Özet Bildiri)

7. Cebirsel Düşünme Temalı Lisansüstü Tezlerin Karakterizasyonu

Uluslararası Türk Dünyası Eğitim Bilimleri Kongresi- II, Ankara, Türkiye, 16 - 18 Kasım 2022, (Özet Bildiri)

8. Cebirsel Düşünme Temalı Lisansüstü Tezlerin Karakterizasyonu

Gazi Üniversitesi Uluslararası Türk Dünyası Eğitim Bilimleri Kongresi-II, 16 Kasım 2022, (Özet Bildiri)

9. ürkiye’de Etkinlik Temellı̇ Öğretim Konulu Ortaokul Matematik Eğitimiyle İlgilı̇ Lisansüstü Çalışmaların İncelenmesı̇ (2006-2021)

14. Uluslararası Bilimsel Araştırmalar Kongresi, Türkiye, 20 - 23 Ağustos 2022, cilt.1, ss.1-2, (Özet Bildiri)

10. Matematik Eğitimi Değerleri Üzerine Bir İnceleme: Teknoloji Destekli, Matematik Derslerinde Kullanılan Web 2.0 Araçları Üzerinden Aktarılan Değerler

International Conference on Educational Technology and Online Learning, Balıkesir, Türkiye, 23 - 26 Haziran 2022, (Özet Bildiri)

11. Ortaokul Öğrencilerinin Matematiksel Zihniyetlerinin Belirlenmesi: Boylamsal Araştırma

2. Uluslararası Lisansüstü Çalışmalar Kongresi / 2nd International Graduate Studies Congress (IGSCONG’22), Türkiye, 11 - 13 Haziran 2022, cilt.1, ss.765-766, (Özet Bildiri)

14. İnsani Değerler ve Matematik Eğitimi Entegrasyonu: İlköğretim ve Lise Matematik Öğretmen Adaylarının Görüşleri

Gazi Üniversitesi Uluslararası Türk Dünyası Eğitim Bilimleri Kongresi, Ankara, Türkiye, 24 Kasım 2021, (Özet Bildiri)

15. Matematiksel Anlamayı Geliştirme Etkinlikleri ve Örnekleri

XIV. Uluslararası Eğitim Etkinlikleri, Çanakkale, Türkiye, 27 Ekim 2021, (Özet Bildiri)

16. Türkiye’deki Ulusal Sınavlarda ve PISA’da Genel Eğitimsel Değerler

XIV. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, Çanakkale, Türkiye, 27 Ekim 2021, (Özet Bildiri)

17. Matematiksel Anlamayı Değerlendirme Ölçeği: Güvenirlik ve Geçerlik Çalışması

2nd International Conference on Science, Mathematics, Entrepreneurship and Technology Education (E-Conference) 2. Uluslararası Fen, Matematik, Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Kongresi (E-Kongre), Bursa, Türkiye, 19 - 22 Kasım 2020, cilt.1, sa.1, ss.407-408, (Özet Bildiri)

18. Matematik Öğretiminde İnsani Değerler: İlköğretim ve Lise Matematik Öğretmen Adaylarının Görüşleri

4. Uluslararası Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi (TÜRKBİLMAT-4) Sempozyumu, İzmir, Türkiye, 26 - 28 Eylül 2019, ss.791-794, (Özet Bildiri)

19. Mathematical Values in The Posters Exhibited in School Corridors: Opinions of Mathematics Teachers

4. Uluslararası Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi (TÜRKBİLMAT-4) Sempozyumu, İzmir, Türkiye, 26 - 28 Eylül 2019, (Özet Bildiri)

20. Mathematics Educational Values Reflected by Preservice Mathematics Teachers in Their Mathematics Questions

ECER 2019 (Education in an Era of Risk – the Role of Educational Research for the Future), Hamburg, Almanya, 3 - 06 Eylül 2019, (Özet Bildiri)

22. İlköğretim Matematik Öğretmen Adaylarının MatematikselModellemeye Yönelik Görüşleri

Uluslararası Bilim ve Eğitim Kongresi 2019 (UBEK2019) , Ankara, Türkiye, 25 - 28 Nisan 2019, (Özet Bildiri)

23. Sosyal Bilimlerde Karma Yöntem Araştırma Desenleri ve Örnek Uygulamalar

1. Uluslararası Çağdaş Eğitim ve Sosyal Bilimler Sempozyumu (ISCESS18), Antalya, Türkiye, 22 - 25 Kasım 2018, (Tam Metin Bildiri)

24. Matematik Öğretiminde Değerler Eğitimi: İ̇nsani Değerlerin Aktarımı İ̇̇çin Kullanışlı Problem Örnekleri

ULUSLARARASI NECATİBEY EĞİTİM VE SOSYAL BİLİMLER ARAŞTIRMALARI KONGRESİ, Balıkesir, Türkiye, 26 - 28 Ekim 2018, (Özet Bildiri)

26. Past, Present and Future of Mathematics Education in Turkey

International Congress on Science and Education, 23 - 25 Mart 2018, (Tam Metin Bildiri)

27. Ortaokul Matematik Öğretmenlerinin Modelleme Etkinlikleri Hazırlama Yeterliklerinin İncelenmesi.

Uluslararası Bilim ve Eğitim Kongresi 2018 (UBEK2018), 23 - 25 Mart 2018, (Özet Bildiri)

28. How Can We Use Philosophy of Mathematics in Mathematics Education: Preservice Mathematics Teachers’ Perspectives

7th International Eurasian Conference on Mathematical Sciences and Applications (IECMSA-2018), 28 - 31 Ağustos 2018, (Özet Bildiri)

29. THE VALUES OF MATHEMATICS TEACHERS REGARDING STUDENTS’ THINKING: THE PERSPECTIVE OF PAYING ATTENTION

III. Uluslararası Değerler Eğitimi Kongresi, Zonguldak, Türkiye, 5 - 06 Haziran 2018, (Özet Bildiri)

30. Examination of the cognitive profiles of the four basic arithmetic operations skills of middle school students: A cross sectional study

27th International Congress on Educational Sciences, Antalya, Türkiye, 18 - 22 Nisan 2018, ss.2720-2723, (Özet Bildiri)

31. 21. Yüzyıl Becerilerinin Öngördüğü Öğretmen Profili ve Değerler

Konferans, Sivas, Türkiye, 10 Mayıs 2018, (Tam Metin Bildiri)

33. Examination of decision-making skill in the context of critical situations

ERPA International Congress on Education, İstanbul, Türkiye, 28 Haziran - 01 Temmuz 2018, cilt.48, (Tam Metin Bildiri) Creative Commons License identifier

36. Mathematics Teachers’ Noticing of Students’ Thinking: The Context of Value

The 3rd Interdisciplinary Scientific Conference Mathematical Transgressions, Krakow, Polonya, 18 - 23 Haziran 2017, (Özet Bildiri)

37. Mathematics Teachers’ Noticing of Students’xx Thinking. The Context Value.

The 3rd Interdisciplinary Scientific Conference Mathematical Transition, Cracow, Polonya, 18 - 23 Haziran 2017, (Özet Bildiri)

38. An Examination of Values: Elementary mathematics Teacher Noticing Perspective

The 3rd Interdisciplinary Scientific Conference Mathematical Transition, Cracow, Polonya, 18 - 23 Haziran 2017, (Özet Bildiri)

39. Investigation Of Mathematical Thinking Styles According To Gender

The 26th International Congress on Educational Sciences (ICES/UEBK-2017), Antalya, Türkiye, 20 - 23 Nisan 2017, ss.2024-2027, (Özet Bildiri)

40. Değerler Eğitimi ve Matematik

Matematik Eğitiminde Materyal Tasarımı Sergisi/Yarışması., Adıyaman, Türkiye, 3 - 05 Mayıs 2017, ss.1, (Özet Bildiri)

41. Determining mathematical thinking styles of preservice middle mathematics teachers

The 26th International Congress on Educational Sciences (ICES), Antalya, Türkiye, 20 - 23 Nisan 2017, ss.2156-2159, (Özet Bildiri)

43. Matematik Ögretmenlerinin Matematiksel Inançlarının Belirlenmesi Cinsiyet Perspektifi

2nd International Eurasian Educational Research Congress, 8 - 10 Haziran 2015, (Özet Bildiri)

44. Matematik Öğretmenlerinin Matematiksel İnançlarının Belirlenmesi Ortaokul ve Lisede Görev Yapma Bakımından

Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu 2, Adıyaman, Türkiye, 16 - 18 Mayıs 2015

45. İlköğretim Matematik İle Fen ve Teknoloji Öğretmenlerinin Kıdemlerine Göre İnsani Değerlerinin Belirlenmesi Türkiye Perspektifi

11. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Çukurova Üniversitesi, Adana., Türkiye, 4 - 06 Eylül 2014, (Tam Metin Bildiri)

46. Farklı Öğrenme Ortamlarındaki Sosyal ve Sosyomatematiksel Normların İncelenmesi

11. Ulusal Fen Bilimleri Ve Matematik Eğitimi Kongresi, Çukurova Üniversitesi, Adana., Türkiye, 3 - 05 Eylül 2014, (Tam Metin Bildiri)

47. Dede Y Baydoğdu B Buldur S 2014 Mayıs İlköğretim Matematik ile Fen ve Teknoloji Öğretmenlerinin Cinsiyetlerine Göre İnsani Değerlerinin Belirlenmesi Türkiye Perspektifi

Yükseköğretimde Eğitim Araştırmaları ve Uygulamaları Kongresi, Yıldız Teknik Üniversitesi, İstanbul, Türkiye, 8 - 10 Mayıs 2014, (Tam Metin Bildiri)

48. Uysal F Dede Y 2013 Investigating Preservice Elementary Teachers Mathematical Beliefs and Learning Preferences Kiel Germany

Proceedings of the 37th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education (PME), 3 - 05 Temmuz 2013, (Özet Bildiri)

49. Dede Y Baydoğdu B Buldur S 2013 Haziran Kıdemlerine Göre İlköğretim Matematik İle Fen ve Teknoloji Öğretmenlerinin Kaygı Düzeyleri

1. Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu, Karadeniz Teknik Üniversitesi, Trabzon., Türkiye, 11 - 13 Haziran 2013, (Tam Metin Bildiri)

50. Dede Y Baydoğdu B Buldur S 2013 Haziran İlköğretim Matematik İle Fen ve Teknoloji Öğretmenlerinin Öz Yeterlik Düzeylerinin Belirlenmesi Cinsiyet Perspektifi

1. Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu, Karadeniz Teknik Üniversitesi, Trabzon., Türkiye, 6 - 08 Haziran 2013, (Tam Metin Bildiri)

51. İlköğretim Matematik ile Fen ve Teknoloji Öğretmenlerinin Kaygı Düzeylerinin Belirlenmesi Cinsiyet Perspektifi

12. Geleneksel Matematik Sempozyumu, Sergi ve Şenlikleri, Ankara., Türkiye, 14 - 16 Mayıs 2013, (Tam Metin Bildiri)

53. Matematik Eğitimi Değerleri İle Akademik Başarı Arasındaki İlişki

11. Matematik Sempozyumu, Anadolu’da Matematik. Matder - Matematikçiler Derneği, Samsun., Türkiye, 17 - 19 Eylül 2012, (Tam Metin Bildiri)

54. Matematik Okuryazarlığı Öz Yeterliği İle Matematik Eğitimi Değerleri Üzerinde Öğretmen Eğitimi Programlarının Etkisi

21. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Marmara Üniversitesi, İstanbul., Türkiye, 12 - 14 Eylül 2012, (Tam Metin Bildiri)

55. Dede Y Karakuş F 2012 Haziran Öğretmen Adaylarının Matematiğe Yönelik İnançları Cinsiyet Perspektifi

X. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi. Niğde., Türkiye, 12 - 14 Haziran 2012, (Tam Metin Bildiri)

56. Matematik Öğretmen Adaylarının Matematiğe Yönelik İnançları Üzerinde Öğretmen Eğitimi Programlarının Etkisi

X. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Niğde., Türkiye, 12 - 14 Haziran 2012, (Tam Metin Bildiri)

59. The Relationship between the Beliefs about the Nature and Teaching of Mathematics of the Prospective Elementary Teachers

The 35th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education (PME), 3 - 05 Temmuz 2011, (Özet Bildiri) identifier

60. The Relationship between the Anxiety Level and the Beliefs about Teaching Mathematics of the Freshman Prospective Elementary Teachers

The 4th Congress of the Turkish World Mathematical Society (TWMS), Baku, Azerbaijan., 3 - 05 Temmuz 2011, (Özet Bildiri)

63. İlköğretim Öğrencilerinin 6 ve 7 Sınıf Seviye Belirleme Sınavındaki SBS Matematik Netlerinin Değişimi Cinsiyet Farklılıkları

International Educational Technology Conference (IETC), Istanbul, Turkey., 5 - 07 Mayıs 2011, (Tam Metin Bildiri)

64. Preservice mathematics teachers values toward their mathematics teaching Oldenburg Germany

43rd. Annual International Conference on Mathematics Education, 9 - 11 Mart 2009, (Tam Metin Bildiri)

65. Values of German and Turkish mathematics teachers towards mathematics and its teaching

Netzwerktagung der Alexander von Humboldt-Stiftung, Munster, Germany., 12 - 14 Kasım 2008, (Tam Metin Bildiri)

66. Matematik Öğretmeni Adaylarının Oluşturmacı Yaklaşıma İlişkin Düşünceleri ve Uygulamaları

Eğitimde Yeni Yönelimler Sempozyumu IV-“Yapılandırmacılık ve Öğretmen”.Tevfik Fikret Okulları, Ankara., Türkiye, 13 - 15 Kasım 2007, (Tam Metin Bildiri)

67. İlköğretim 8 Sınıf Öğrencilerinin Geometriye Yönelik Tutumlarının Cinsiyete Göre İncelenmesi Poster bildiri

I. Ulusal İlköğretim Kongresi. Hacettepe Üniversitesi Beytepe Yerleşkesi, Ankara., Türkiye, 12 - 14 Kasım 2007, (Tam Metin Bildiri)

68. Matematik Bilgisinin Doğası ve Ölçülmesi Panel

6. Matematik Sempozyumu, Sergi ve Şenlikleri. TOBB Etü Konferans Salonları, Ankara., Türkiye, 7 - 09 Kasım 2007

69. İlköğretim II Kademe Öğrencilerinin Motivasyon Stratejileri ve Matematik Başarıları Arasındaki İlişki Poster bildiri

16. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Gaziosmanpasa Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Tokat., Türkiye, 18 - 20 Eylül 2007, (Tam Metin Bildiri)

70. Lise Öğrencilerinin Matematiğe Yönelik Bilişsel Öğrenme ve Motivasyon Stratejileri Arasındaki İlişki

16. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Gaziosmanpasa Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Tokat., Türkiye, 11 - 13 Eylül 2007, (Tam Metin Bildiri)

71. Matematik Başarısı İçsel ve Dışsal Motivasyonun Etkisi

II. Türk Dünyası Matematik Sempozyumu, Sakarya Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi, Sakarya., Türkiye, 16 - 18 Temmuz 2007, (Tam Metin Bildiri)

72. Matematik Ev Ödevlerini Yapmada İçsel Motivasyonun Rolü

II. Türk Dünyası Matematik Sempozyumu, Sakarya Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi, Sakarya., Türkiye, 10 - 12 Temmuz 2007, (Tam Metin Bildiri)

73. Matematik öğretmenlerin kendilerini geliştirme düzeyleri Poster bildiri

VII. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi, Ankara., Türkiye, 12 - 14 Eylül 2006, (Tam Metin Bildiri)

74. Öğrencilerin Matematiğe Yönelik Duyuşsal Özelliklerinin Belirlenmesi

VII. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi, Ankara., Türkiye, 7 - 09 Eylül 2006, (Tam Metin Bildiri)

75. Examining of Interaction Levels of High and Middle School Mathematics Teachers in Turkey

3rd International Conference on the Teaching of Mathematics (ICTM), Istanbul, Turkey., 6 - 08 Haziran 2006, (Tam Metin Bildiri)

76. Matematik Okullarda Nasıl Öğretiliyor Öğrenci Görüşleri Bakımından

Matematik Sempozyumu, Sergileri ve Şenliği, Matematik Etkinlikleri, Milli Kütüphane Konferans Salonları, Ankara., Türkiye, 10 - 12 Mayıs 2006, (Tam Metin Bildiri)

77. Matematik Öğretmenleri nin Öğretimlerine Yönelik Öz Yeterlik İnançları

Çanakkale 18 Mart Üniversitesi, III. Uluslararası Öğretmen Yetiştirme Sempozyumu, Çanakkale, Turkey., 9 - 11 Mayıs 2006, (Tam Metin Bildiri)

78. Matematik Öğretmenlerinin Öğretim Etkinliklerinin Değerlendirilmesi

Gazi Ün. Gazi Eğitim Fakültesi, Ulusal Sınıf Öğretmenliği Kongresi, Ankara., Türkiye, 17 - 19 Nisan 2006, (Tam Metin Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

79. İlköğretim Matematik Öğretmenlerinin Araç Gereç Kullanımına ve Değerine İlişkin Görüşleri

XIV. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Cilt II, 1029- 1032, (Poster sunumu), Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 28- 30 Eylül, Denizli., Türkiye, 19 - 21 Eylül 2005, (Tam Metin Bildiri)

80. İlköğretim 6 7 ve 8 Sınıf Matematik ve Fen Bilgisi Ders Kitaplarının İncelenmesi Problem Çözme ve Problem Kurma Etkinlikleri Bakımından

XIV. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Cilt II, 437- 441, Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 28- 30 Eylül, Denizli., Türkiye, 13 - 15 Eylül 2005, (Tam Metin Bildiri)

81. Denklemler in Yorumlanması Eğitim Fakültesi 1 Sınıf Öğrencileri Üzerine Bir Çalışma

VI. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Cilt II, 544- 548, Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi, İstanbul., Türkiye, 14 - 16 Eylül 2004, (Tam Metin Bildiri)

82. Öğrencilerin Cebir e Yönelik Hata ve Yanlış Anlamaları Matematik Öğretmen Adayları nın Tahmin Becerileri ve Çözüm Önerileri

XIII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı’nda sunulan bildiri (CD olarak basıldı).İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Malatya., Türkiye, 13 - 15 Temmuz 2004, (Özet Bildiri)

83. Öğrencilerin Cebirsel Sözel Problemleri Denklem Olarak Yazarken Kullandıkları Çözüm Stratejilerinin Belirlenmesi

Matematik Etkinlikleri 2004, Matematik Sempozyumu ve Sergileri’nde sunulan bildiri (http://www.matder.org.tr sayfasında yayımlandı).Milli Kütüphane Konferans Salonları, Ankara., Türkiye, 11 - 13 Mayıs 2004, (Tam Metin Bildiri)

84. Değişken Kavramının Öğretimi Harf Sembollerin Farklı Kullanımları

XII.Eğitim Bilimleri Kongresi’nde sunulan bildiri, Cilt IV, 2265- 2278, Belek, Antalya., Türkiye, 14 - 16 Ekim 2003, (Tam Metin Bildiri)

85. İlköğretim 8 Sınıf Öğrencilerinin Değişken Kavramının Öğrenimindeki Hataları ve Kavram Yanılgıları

V. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi’nde sunulan bildiri, Cilt II, 962- 968, ODTÜ Kongre ve Kültür Merkezi, Ankara., Türkiye, 13 - 15 Eylül 2002, (Tam Metin Bildiri)
Kitaplar 32

2. Turkish High School Students’ Mathematics Values in Terms of Feelings About Mathematics

Values and Valuing in Mathematics Education Moving Forward into Practice, DEDE YÜKSEL, Marschall Gosia, Clarkson Philip, Editör, Springer, Singapore, ss.423-442, 2024

3. Re-Imagining mathematics teacher education for 21st Century skills in the context of harmful mathematics educational values

Reimagining Education for the Second Quarter of the 21st Century and Beyond: Dilemmas, Challenges, Advancements and Innovations, T. Barkatsas, P. McLaughlin, & W. Goff, Editör, Brill, Leiden, ss.40-60, 2024

4. An Overview of Values in Mathematics Education

Values and Valuing in Mathematics Education Moving Forward into Practice, DEDE YÜKSEL, Clarkson Philip, Marschall Gosia, Editör, Springer, Singapore, ss.3-12, 2024

5. Gifted students’ mathematics educational and socio-cultural values in the decision-making process through STEM tasks

Educating Gifted, Talented, Creative and Dissimilar Learners. Imagining the Future, Tasos Barkatsas, Editör, Brill, Leiden, ss.36-63, 2023

6. Mathematics Education Research Trends in Turkey: International Research Context

Asian Research in Mathematics Education. Mapping the Field, Bill Atweh, Lianghuo Fan, Catherine P. Vistro-Yu, Editör, Springer, Singapore, ss.121-137, 2023

8. Gifted Students’ Mathematics Educational and Socio-Cultural Values in the Decision-Making Process through STEM Tasks

Educating Gifted, Talented, Creative and Dissimilar Learners Imagining the Future , Tasos Barkatsas, Editör, Brill, Leiden , Amsterdam, ss.36-63, 2022

9. Çarpma ve Bölme için Stratejilerin Geliştirilmesi

İlkokul ve Ortaokul Matematiği Gelişimsel Yaklaşımla Öğretim, Soner Durmuş, Editör, Nobel Yayınevi, Ankara, ss.273-298, 2021

10. Oranlar, Orantılar ve Orantısal Akıl Yürütme

Elementary and Middle School Mathematics:Teaching Developmentally, Prof. Dr. Soner Durmuş, Editör, Nobel, Ankara, ss.435-459, 2021

11. 21. Yüzyılda Matematik Öğretimi

İlkokul ve Ortaokul Matematiği Gelişimsel Yaklaşımla Öğretim, Soner Durmuş, Editör, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, ss.1-12, 2021

12. Teachers’ Mathematical Language Skills in the Context of Authentic Assessment

Authentic Assessment and Evaluation Approaches and Practices in a Digital Era: A Kaleidoscope of Perspective, Barkatsas, Tasos, McLaughlin, Tricia, Editör, Brill Sense, Amsterdam, ss.116-141, 2021

13. Probleme Dayalı Derste Planlama

Elementary and Middle School Mathematics:Teaching Developmentally, Prof. Dr. Soner Durmuş, Editör, Nobel, Ankara, ss.55-82, 2021

14. Toplama ve Çıkarma için Stratejiler Geliştirme

İlkokul ve Ortaokul Matematiği Gelişimsel Yaklaşımla Öğretim, Soner Durmuş, Editör, Nobel Yayınevi, Ankara, ss.238-272, 2021

15. Ondalıklar, Yüzde ve Ondalıklarla Hesaplama Kavramlarının Gelişimi

Elementary and Middle School Mathematics:Teaching Developmentally, Prof. Dr. Soner Durmuş, Editör, Nobel, Ankara, ss.405-434, 2021

19. M atematik Eğitiminde Etkinliklere Genel Bakış

Matematik Eğitiminde Etkinlikler Ve Uygulamaları, DEDE YÜKSEL,DOĞAN MUHAMMED FATİH,ASLAN TUTAK FATMA, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.3-16, 2020

20. Title The Mentoring Based on Many-Facet Rasch Analysis in Evaluating Mathematical Modelling Tasks

Championing Cutting-Edge 21st Century Mentoring and Learning Models and Approaches, Tasos Barkatsas, Tricia McLaughlin, Editör, Brill Sense, Leiden, ss.104-120, 2020

21. Matematiksel Modelleme Etkinliklerinin Öğretim Ortamlarında Uygulanması ve Yansımaları

Matematik Eğitiminde Etkinlikler ve Uygulamaları, Yüksel Dede, Muhammed Fatih Doğan, Fatma Aslan-Tutak, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.269-289, 2020

22. The Elementary Mathematics Teachers’ Values UnderlyingTeacher Noticing: The Context of Polygons

Values and Valuing in Mathematics EducationScanning and Scoping the Territory, Philip Clarkson · Wee Tiong Seah ·JeongSuk Pang, Editör, Springer, ss.209-222, 2019

23. The Elementary Mathematics Teachers’ Values UnderlyingTeacher Noticing: The Context of Polygons

Values and Valuing in Mathematics Education, Clarkson Philip, Seah Wee Tiong, Pang JeongSuk, Editör, Springer, ss.209-222, 2019

24. Why Mathematics Is Valuable for Turkish, Turkish Immigrant and German Students? A Cross-Cultural Study

Values and Valuing in Mathematics EducationScanning and Scoping the Territory, Clarkson, Philip, Seah, Wee Tiong, Pang, JeongSuk, Editör, Springer International Publishing, Hamburg, ss.143-156, 2019

30. Matematikte İspat: Önemi, Çeşitleri ve Tarihsel Gelişimi

Tanımları ve Tarihsel Gelişimleriyle Matematiksel Kavramlar Matematikte İspat Önemi Çeşitleri ve Tarihsel Gelişimi, -Zembat, İ.Ö., Özmantar, F., Bingölbali,E.;Delice,A., Şandır,H., Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.15-35, 2015

32. Matematik Öğretmenleri Konseyi Standartlarıyla Matematik Öğretimi

Elementary and Middle School Mathematics Teaching Developmentally Chapter 1, Durmuş, Soner, Editör, Nobel Yayınevi, Ankara, ss.1-12, 2013