Metrikler
Duyurular & Dokümanlar
Tez Dosyaları
Dosya İndir
Yönetilen Tezler
2017
2017Yüksek Lisans
Oyun Temelli Öğrenmenin Beşinci Sınıf Öğrencilerinin Fen Akademik Başarıları, Fene Karşı Tutumları ve Bilgi Kalıcılığı Üzerine Etkisinin Araştırılması
SARIKAYA M. (Danışman)
E.Öznur(Öğrenci)
2016
2016Yüksek Lisans
Ortaokul Öğrencilerinin Çevre Risk Algı Puanları ile Fen Bilimleri Dersi Akademik Başarıları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
SARIKAYA M. (Danışman)
E.Palancı(Öğrenci)
2016
2016Doktora
Bilim Tarihi Temelli Laboratuvar Öğretiminin Sınıf Öğretmeni Adaylarının Fen Bilimleri Dersi Beceri ve Duyuş Öğrenme Alanlarına Etkisi
SARIKAYA M. (Danışman)
H.İlker(Öğrenci)
2015
2015Yüksek Lisans
Ortaokul Öğrencilerinin Fen Akademik Başarıları ile Diğer Dersler Akademik Başarıları Arasındaki ilişkinin Araştırılması
SARIKAYA M. (Danışman)
S.NAS(Öğrenci)
2014
2014Yüksek Lisans
Fen bilgisi öğretmen adaylarının çevre risk algılarının belirlenmesi
SARIKAYA M. (Danışman)
S.Bican(Öğrenci)
2014
2014Yüksek Lisans
Fen bilgisi öğretmen adaylarının üstbilişsel farkındalıkları ile mantıksal düşünme becerileri ve akademik başarıları arasındaki ilişkinin araştırılması
SARIKAYA M. (Danışman)
T.Göçer(Öğrenci)
2013
2013Yüksek Lisans
İlköğretim ve ortaöğretim öğrencilerinin çevreye karşı tutumlarının değerlendirilmesi
SARIKAYA M. (Danışman)
E.Mercan(Öğrenci)
2013
2013Doktora
Webquest destekli işbirlikli öğrenme yaklaşımının öğrenme ürünlerine etkisi
SARIKAYA M. (Danışman)
B.Ballıel(Öğrenci)
2013
2013Doktora
Fen bilgisi öğretmen adaylarının bilimsel süreç becerilerinin nitel ve nicel analizi
SARIKAYA M. (Danışman)
N.Kozcu(Öğrenci)
2013
2013Doktora
5E modeli ile desteklenen bağlam temelli yaklaşımın yedinci sınıf öğrencilerinin ışık ünitesindeki başarılarına, bilgilerinin kalıcılığına ve fen dersine karşı olan tutumlarına etkisi
SARIKAYA M. (Danışman)
R.Sultan(Öğrenci)
2013
2013Doktora
Atom ve molekül konusunda kavram yanılgıları ve bunları iyileştirmek için örnek etkinlikler
SARIKAYA M. (Danışman)
A.Ergün(Öğrenci)
2012
2012Doktora
Asitler ve bazlar konusunun öğretiminde kullanılan probleme dayalı öğrenme yönteminin farklı değişkenler üzerine etkisi ve yönteme ilişkin öğrenci görüşleri
SARIKAYA M. (Danışman)
E.İnce(Öğrenci)
2010
2010Doktora
İLKÖĞRETİM FEN VE TEKNOLOJİ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMININ ÖĞRENCİ KAZANIMLARI VE ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ AÇISINDAN İNCELENMESİ
SARIKAYA M. (Danışman)
H.EŞ(Öğrenci)
2010
2010Yüksek Lisans
İLKÖĞRETİM 8.SINIF ÖĞRENCİLERİNİN MADDENİN HALLERİ VE ISI ÜNİTESİNDEKİ BAŞARI DÜZEYLERİ VE FENE KARŞI TUTUMLARININ ARAŞTIRILMASI
SARIKAYA M. (Danışman)
B.KOCABAŞOĞLU(Öğrenci)
2010
2010Yüksek Lisans
PROBLEME DAYALI ÖĞRENMENİN FEN BİLGİSİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ AKADEMİK BAŞARILARINA, BİLGİLERİN KALICILIĞINA VE FENE KARŞI TUTUMLARINA ETKİLERİNİN ARAŞTIRILMASI
SARIKAYA M. (Danışman)
E.BENLİ(Öğrenci)
2009
2009Yüksek Lisans
Fen ve teknoloji konularını öğrenme, bilgi kalıcılığı ve tutumda kavram haritası tekniği ve cinsiyet etkilerinin araştırılması
SARIKAYA M. (Danışman)
E.KILIÇ(Öğrenci)
2008
2008Yüksek Lisans
FEN VE TEKNOLOJİ DERSİNDE KAVRAM HARİTASI KULLANMANIN ÖĞRENCİLERİN BAŞARILARI VE TUTUMLARINA ETKİSİ
SARIKAYA M. (Danışman)
S.Canbolat(Öğrenci)
2008
2008Yüksek Lisans
FEN VE TEKOLOJİ DERSİNDE PERİYODİK ÇİZELGENİN ÖĞRETİMİNDE 5E MODELİNİN ÖĞRENCİ TUTUM VE BAŞARISINA ETKİSİ
SARIKAYA M. (Danışman)
E.ZİYAFET(Öğrenci)
2008
2008Yüksek Lisans
FEN VE TEKNOLOJİ DERSİNDE KAVRAM HARİTASI KULLANIMININ ÖĞRENCİ TUTUMU, BAŞARISI VE BİLGİ KALICILIĞINA ETKİSİ
SARIKAYA M. (Danışman)
B.KENDİRLİ(Öğrenci)
2007
2007Yüksek Lisans
İLKÖĞRETİM FEN BİLGİSİ DERSİ MADDENİN İÇ YAPISINA YOLCULUK ÜNİTESİNDE, İŞBİRLİKLİ ÖĞRENME YÖNTEMİNİN ÖĞRENCİ BAŞARISINA, BİLGİLERİN KALICILIĞINA VE DERSE KARŞI TUTUMLARINA ETKİSİ
SARIKAYA M. (Danışman)
S.DEMİRAL(Öğrenci)
Makaleler
Tümü (7)
SCI-E, SSCI, AHCI (1)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (1)
Scopus (1)
TRDizin (4)
Diğer Yayınlar (2)
2025
20251. Experimental Study on Eliminating Misconceptions Regarding the Law of Conservation of Mass in Chemical Reactions in Gifted Students
Tokgöz E. Ö., SARIKAYA M.
Journal of Chemical Education
, cilt.102, sa.6, ss.2268-2282, 2025 (SCI-Expanded, Scopus)
2017
20172. Probleme Dayalı Öğrenme Yöntemine Yönelik TutumÖlçeğinin Geliştirilmesi
İNCE AKA E., SARIKAYA M.
Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.18, sa.2, ss.75-95, 2017 (TRDizin)
2015
20153. Fen Bilgisi Öğrencilerinin Probleme Dayalı Öğrenme Yöntemine Yönelik Tutum Düzeyleri ve Görüşleri
İNCE AKA E., SARIKAYA M.
KAFKAS EĞİTİM ARAŞTIRMALARI DERGİSİ , cilt.2, sa.3, ss.25-36, 2015 (Hakemli Dergi)
2014
20144. Probleme Dayalı Öğrenme Yönteminin Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Kimya Dersine Yönelik Tutumlarına Etkisi
İNCE AKA E., SARIKAYA M.
Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.34, sa.3, ss.451-467, 2014 (TRDizin)
2013
20135. Fen ve Teknoloji Dersinde Verilen Ödevlere Yönelik İlköğretim II. Kademe Öğrencilerinin Sınıf Düzeyleri ve Cinsiyete Göre Görüşlerinin Değerlendirilmesi
Benli Özdemir E., Sarıkaya M.
Kastamonu Eğitim Dergisi , cilt.21, sa.2, ss.489-502, 2013 (TRDizin)
2012
20126. İlköğretim 7. Sınıf Öğrencilerinin Fen ve Teknoloji Dersi “Işık” Ünitesinde Teknoloji Destekli Öğretimin Öğrencilerin Fen Başarısına, Kalıcılığa ve Fene Karşı Tutumlarına Etkisi
Benli Özdemir E., Kayabaşı Y., Sarıkaya M.
Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.32, sa.3, ss.733-760, 2012 (TRDizin)
2011
20117. Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Fene Karşı Tutumları ve Bilimsel İşlem Becerileri Üzerine Probleme Dayalı Öğrenme ve Cinsiyet Etkilerinin Araştırılması: Kazan Taşı Problemi
Benli Özdemir E., Sarıkaya M.
e-Journal of New World Sciences Academy , cilt.6, sa.1, ss.1295-1308, 2011 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2018
20181. Fen Bilimleri Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Uygulaması – II Dersine Yönelik Görüşleri
İNCE AKA E., KAYACAN K., SARIKAYA M.
Uluslararası Öğrenme, Öğretim ve Eğitim Araştırmaları (ILTER), Amasya, Türkiye, 6 - 08 Eylül 2018, ss.606-612, (Tam Metin Bildiri)
2012
20122. The Investigation of the Effect of Problem Based Learning to the Academic Achievement and the Permanence of Knowledge of Prospective Science Teacher: The Problem of the Boiler Stone
BENLİ ÖZDEMİR E., SARIKAYA M.
4rd World Conference on Educational Sciences (WCES), BARSELONA, İspanya, 2 - 05 Şubat 2012, (Özet Bildiri)
2011
20113. The Effects of Technology Teaching Materials on Students’ Image of Scientists
BENLİ ÖZDEMİR E., DÖKME İ., SARIKAYA M.
3rd World Conference on Educational Sciences (WCES), İstanbul, Türkiye, 3 - 07 Şubat 2011, (Tam Metin Bildiri)
Desteklenen Projeler
2009 - 2012
2009 - 2012Fen Bilgisi Öğretmenliği Ana Bilim Dalında Öğrenim Gören Öğrencilerin Bilimsel Süreç Becerilerinin Değerlendirilmesi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Doktora
SARIKAYA M. (Yürütücü)
1993 - 1993
1993 - 1993fosfit sentezi üzerine çalışmalar
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
SARIKAYA M. (Yürütücü)