SCI, SSCI ve AHCI İndekslerine Giren Dergilerde Yayınlanan Makaleler
Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler
Üniversite Öğrencilerinin Almancaya Yönelik Tutumları: Batı Karadeniz Örneği
Journal of Current Debates in Social Sciences (CUDES)
, cilt.6, sa.2, ss.94-107, 2023 (Hakemli Dergi)
Eleştirel Söylem Çözümlemesi ve Eleştirel Okuma: Alman Bild Gazetesi Örneği
Hacettepe Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Dergisi (HÜEFD)
, cilt.38, sa.2, ss.452-468, 2021 (Hakemli Dergi)
Almanca Konuşma Kaygısı Ölçeği: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.8, sa.2, ss.711-724, 2021 (Hakemli Dergi)
Nazi İmparatorluğundan Günümüz Almanyasına Örtmece Sözlerin Politikacıyla İmtihanı: Dr. Hasan Kazım KALKAN
21. Yüzyılda Eğitim ve Toplum Eğitim Bilimleri ve Sosyal Araştırmalar Dergisi
, cilt.8, sa.24, ss.581-583, 2019 (Hakemli Dergi)
Qualifikationen und Kompetenzen von Übersetzern im Rechtswesen
International Journal Language Of Academy
, ss.70-78, 2019 (Hakemli Dergi)
Eine Analyse Deutscher Zeitungen im Hinblick auf den Gebrauch von Rhetorischen Figuren
Türk Kültürü Araştırmaları Dergisi
, cilt.9, sa.2, ss.95-116, 2018 (Hakemli Dergi)
Türkçe ve Almanca’daki Köpek Sözcüğüne Yer Veren Deyimlerin Karşılaştırılması
Avrasya Uluslararası Araştırmalar Dergisi
, cilt.6, sa.15, ss.1117-1127, 2018 (Hakemli Dergi)
Miktar Semantiğinin Dünya Dillerine Ortak Eski Sentaktik Yapısı
21. Yüzyılda Eğitim ve Toplum
, cilt.7, sa.20, ss.505-522, 2018 (Hakemli Dergi)
Dünyada İkinci Yabancı Dil Olarak Almanca Öğretiminde Danimarka Örneği
Maarif Mektepleri Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi
, cilt.1, sa.1, ss.1-12, 2017 (Hakemli Dergi)
Eine Kontrastive Studie über die Türkischen und Deutschen Fernsehnachrichten
Yaşam Bilimleri Dergisi
, cilt.7, sa.1, ss.136-146, 2017 (Hakemli Dergi)
Alman Eğitim Sisteminde “Realschule” Olarak Adlandırılan Okullar
21. Yüzyılda Eğitim Ve Toplum Eğitim Bilimleri Ve Sosyal Araştırmalar Dergisi
, cilt.5, sa.14, 2016 (Hakemli Dergi)
Schwierigkeiten der deutschen grammatikalisierten Ausdrucksweisen für türkischsprachige DaF Lerner
Dicle Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
, sa.17, ss.38-50, 2016 (Hakemli Dergi)
Alman Eğitim Sisteminde Realschule Olarak Adlandırılan Okullar
21. Yüzyılda Eğitim Ve Toplum Dergisi
, cilt.5, sa.14, ss.163-176, 2016 (Hakemli Dergi)
Deyimler Bağlamında Türk ve Alman Aile Hayatı
21. Yüzyılda Eğitim Ve Toplum Dergisi
, cilt.5, sa.15, ss.179-185, 2016 (Hakemli Dergi)
Toko Demo Adlı Almanca Ders Kitabında Ülke Bilgisi
21. Yüzyılda Eğitim Ve Toplum Dergisi
, cilt.3, sa.9, ss.29-41, 2014 (Hakemli Dergi)
Entfremdung der Ehepaare in Monika Marons Roman Ach Glück
Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
, cilt.2, sa.32, ss.135-142, 2014 (Hakemli Dergi)
Der Medieneinsatz im Fremdsprachenunterricht
Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi
, sa.24, ss.69-82, 2012 (Hakemli Dergi)
Türkler Hakkında Irkçı Alman Fıkraları
Gazi Türkiyat Türkoloji Araştırmaları Dergisi
, sa.11, ss.93-99, 2012 (Hakemli Dergi)
Almanya da Yaşayan Türklerin Türkçe Dil Becerileri Üzerine Bir İnceleme
Zeitschrift für die Welt der Türken
, cilt.4, sa.1, ss.303-3013, 2012 (Hakemli Dergi)
Übersetzungskritische Untersuchung des Märchens Die Bremer Stadtmusikanten
New World Sciences Academy (NWSA)
, cilt.7, sa.2, ss.37-73, 2012 (Hakemli Dergi)
Eine Untersuchung des Lehrwerkes Passwort Deutsch 1 im Rahmen des interkulturellen Ansatzes
Dicle Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
, sa.4, ss.67-73, 2012 (Hakemli Dergi)
Çeviri İşleminin Yabancı Dil Öğretimine Katkısı
Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.1, sa.32, ss.141-155, 2012 (Hakemli Dergi)
Das Wesen der Synchronisationsforschung
Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi
, cilt.20, sa.2, ss.717-726, 2012 (Hakemli Dergi)
Literarische Texte im Fremdsprachenunterricht
EKEV AKADEMİ DERGİSİ
, sa.50, ss.245-249, 2012 (Hakemli Dergi)
Äquivalenz Adäquatheit und Akzeptabilität in der Übersetzung von literarischen Texten
Kafkas Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
, sa.9, ss.17-27, 2012 (Hakemli Dergi)
Türk ve Alman Eğitim Sistemlerinde Yükseköğretime Geçiş Süreci
JOURNAL OF LANGUAGE AND LINGUISTIC STUDIES
, cilt.8, sa.1, ss.148-167, 2012 (Hakemli Dergi)
Genusfehler der Rückkehrerstudenten an den türkischen DaF Abteilungen
Tribüne (Zeitschrift für Sprache und Schreibung)
, sa.4, ss.23-26, 2012 (Hakemli Dergi)
Die Problematik des Nicht Nein Sagen Könnens in Karl Heinz Otts Roman Endlich Stille
Contemporary Online Language Education Journal (COLEJ)
, sa.1, ss.63-71, 2011 (Hakemli Dergi)
Lern Mit Uns 1 Adlı Almanca Ders Kitabının Kültürlerarası Yaklaşım Bağlamında İncelenmesi
Türk Kültürü Araştırmaları Dergisi
, cilt.4, sa.1, ss.103-114, 2011 (Hakemli Dergi)
Türk ve Alman Toplumlarına Özgü Düğün Geleneklerindeki Benzerlikler ve Farklılıklar
Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
, cilt.21, sa.2, ss.97-105, 2011 (Hakemli Dergi)
Die Übersetzungskritische Analyse des literarischen Werkes „Die Aufzeichnungen des Malte Laurids Brigge”.
Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
, cilt.10, sa.1, ss.266-273, 2011 (Hakemli Dergi)
Hakemli Kongre / Sempozyum Bildiri Kitaplarında Yer Alan Yayınlar
“Yedi İklim Türkçe A1 Ders Kitabı” ve “Plus + Deutsch / Deutsch als Fremdsprache für Gymnasien A1.1” Adlı Ders Kitaplarının Kültürel Açıdan İncelenmesi
Gazi Üniversitesi Uluslararası Genç Araştırmacılar Kongresi - IV , Ankara, Türkiye, 26 - 27 Haziran 2024
Yabancı Dil Eğitiminde Sınıf İçi Etkileşim Türleri
“Tahsilin idare olunmasr va mi.iollim hanrlt|r” m6vzusunda beynelxalq elmi simpoziumu, Baku, Azerbaycan, 6 - 07 Haziran 2024
“Deutsch Macht Spass” Adlı Ortaöğretim Almanca Ders Kitabının Konuşma Becerisi Açısından İncelenmesi
Gazi Üniversitesi Uluslararası Genç Araştırmacılar Kongresi-III, Ankara, Türkiye, 19 - 21 Haziran 2023, ss.22-23
Türkiye ve Almanya’da Fahri Doktora Unvanı ile İlgili Usullerin Karşılaştırılması
VIII. Uluslararası Stratejik Araştırmalar Kongresi, Antalya, Türkiye, 28 - 31 Ekim 2021, ss.28
Yabancı Dil Derslerinde Dinleme Becerisinin Uygulanması
3. Uluslararası Türk Dünyası Eğitim Bilimleri ve Sosyal Bilimler Kongresi, Ankara, Türkiye, 12 - 14 Kasım 2020
Alman İlköğretim Okulları Biyoloji Derslerinde Okul Dışı Etkinlikler
2. Uluslararası Türk Dünyası Mühendislik ve Fen Bilimleri Kongresi, Antalya, Türkiye, 7 - 10 Kasım 2019
Yakın Dönem Türk ve Alman İsimlerinin Seçilmesinde Etkili Olan Unsurlar
II. Uluslararası Türk Dünyası Stratejik Araştırmalar Kongresi, Antalya, Türkiye, 27 - 30 Ekim 2019, ss.216-224
Almanya’nın Temel Eğitimdeki Dil Politikaları
2. Uluslararası Temel Eğitim Kongresi, Muğla, Türkiye, 23 - 27 Ekim 2019
Almanca Altyazı Çevirisi
II. Uluslararası Türk Dünyası Eğitim Bilimleri ve Sosyal Bilimler Kongresi, Antalya, Türkiye, 7 - 08 Aralık 2018, cilt.2, ss.13-24
“Wie Bitte” adlı Almanca Ders Kitabının “Stockholm Kriter Kataloğu” Bağlamında İncelenmesi
II. Uluslararası Sosyal ve Beşeri Bilimler Berlin Konferansı, Berlin, Almanya, 17 - 20 Mayıs 2018, ss.53
Alman Gazetelerinde ve Almanca Ders Kitaplarında Deyimler
3. Uluslararası Dil Eğitimi ve Öğretimi Sempozyumu, Roma, İtalya, 20 - 23 Nisan 2017, ss.171
Tanışma ve Vedalaşma ile İlgili Türk ve Alman Görgü Kurallarının Karşılaştırmalı Olarak İncelenmesi
Uluslararası Çağdaş Eğitim Araştırmaları Kongresi, Muğla, Türkiye, 29 Eylül - 02 Ekim 2016, ss.104-111
Hallo Kinder An Evaluation of German Coursebook in the Context of Intercultural Approach
International congress on intercultural dialogue and education, Bursa, Türkiye, 8 - 11 Ekim 2009, ss.72-73
Kitap & Kitap Bölümleri
Alman Eğitim Sisteminde Hauptschule Olarak Adlandırılan Okullar
Palet Yayınları, Konya, 2023
Büyük Zaferin 100. Yılı Anısına Eğitim Bilimleri ve Sosyal Bilimler Üzerine Değerlendirmeler
Türk Eğitim-Sen Genel Merkezi Yayınları, Ankara, 2022
Alman Eğitim Sisteminde İlkokullar
Palet Yayınları, Konya, 2022
2023’e Doğru; Türk Eğitiminin Dünü, Bu Günü ve Yarını… II. Maarif Kongresi Eğitim Bilimleri
Türk Eğitim-Sen Genel Merkezi Yayınları, Ankara, 2021
Kulturübergreifende Äquivalenz von türkischen und deutschen Redewendungen und der Vergleich ihrer Herkunft
Sonçağ Yayıncılık, Ankara, 2021
Eğitimde Fırsat Eşitliği Açısından Düşük Gelirli Ailelere Yönelik Almanya'nın Sosyal Politikaları
Contemporary Educatıonal Researches Education, Tolerance and Peace for Equal Opportunity, Sergii KHOLOD,Nevide AKPINAR DELLAL,Tamara ISHCHENKO, Editör, GlobeEdit, Chisinau, ss.78-85, 2021
Dil-Kültür İlişkisi Bağlamında Yabancı Dil Eğitiminde Kültür Aktarımının Önemi Üzerine Kuramsal Bir Araştırma
Theory and Practice in Education, NEVIDE AKPINAR DELLAL SUSANNE KOCH WITOLD STANKOWSKI, Editör, Lambert Academic Publishing LAP, Düsseldorf, ss.506-517, 2019
2 Uluslararası Türk Dünyası Eğitim Bilimleri ve Sosyal Bilimler Kongresi Bildirileri
Türk Eğitim-Sen Genel Merkezi Yayınları, Ankara, 2018
Yabancı Dilde Deyimlerin Önemi Bağlamında Erich Kästner’in “Der Kleine Mann” Adlı Eseri ile “Lagune” ve “Schritte International” Adlı Almanca Ders Kitaplarında Yer Alan Deyim Sıklıklarının Karşılaştırılması
Schriften zur Sprache und Literatur, Prof. Dr. Tahir Balcı, Prof. Dr. Otto Holzapfel, Prof. Dr. Ergün Serindağ, Editör, IJOPEC Publication, Londrina, ss.249-260, 2017
2016 Hoca Ahmet Yesevi Yılı Anısına Uluslararası Türk Dünyası Eğitim Bilimleri ve Sosyal Bilimler Kongresi Bildirileri
Türk Eğitim-Sen Genel Merkezi Yayınları, Ankara, 2016
Itsy Bitsy Almanca Türkçe - Türkçe Almanca Mini Sözlük
Delta Kültür Yayınevi, Ankara, 2014
Kulturkontrastive Landeskunde im Fremdsprachenunterricht
Eskiyeni Yayınları, Ankara, 2012
800. Doğum Yıldönümü Anısına Hacı Bektaş Veli
Gazi Üniversitesi - Kültür ve Turizm Bakanlığı, Ankara, 2009