Biyografi
Prof. Dr. Yasin ÜNSAL, 1975 yılında Mersin’e bağlı Gülnar İlçesi’nde doğdu. İlk ve orta öğrenimini Gülnar’da, lise öğrenimini Mersin’de tamamladı. Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Fizik Eğitimi Bölümü’nde lisans öğrenimini tamamlayarak, 1996 yılı bahar döneminde lisans diplomasını aldı. Aynı yıl, Gazi Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Fizik Eğitimi Anabilim Dalı’nda Yüksek Lisans Programını kazandı ve eş zamanlı olarak Millî Eğitim Bakanlığı bünyesinde Hatay İli Hassa İlçesi Koruhöyük Köyü’ne Sınıf Öğretmeni olarak atandı. Sonraki iki yıl Ankara İli Keçiören İlçesi Mehmet Örücü İlköğretim Okulu’nda olmak üzere, Millî Eğitim Bakanlığı’na bağlı devlet okullarında üç yıl öğretmenlik yaptıktan sonra, 1 Eylül 1999 tarihinden itibaren Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Fizik Eğitimi Anabilim Dalı’nda Araştırma Görevlisi olarak çalışmaya başladı. Nükleer Enerji konulu Yüksek Lisansını 2000 yılında, Fizik Eğitiminde Problem Çözme konulu doktora çalışmasını ise 2006 yılında tamamladı. Aynı birimde Öğretim Görevlisi Dr. pozisyonunda yedi yıl çalıştıktan sonra "Fizik Eğitimi" alanında 2012 yılında Doçent; 2018 yılında ise Profesör unvanını aldı.
Gazi Eğitim Fakültesi Dekan Yardımcılığı, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Müdür Yardımcılığı, çeşitli kurul ve komisyon Üyelikleri gibi idari görevlerde bulunmuş ve halen aynı birimde öğretim üyesi görevini ifâ eden araştırmacının; Fen ve Fizik Eğitimi konulu çeşitli akademik dergilerde yayımlanmış çok sayıda makalesi, yurt içi ve yurt dışı bilimsel kongre ve sempozyumlarda sunulmuş bildiri sunumları, Fen Eğitimi ile ilgili akademik kitaplarda Editörlük ve bölüm yazarlıkları; Milli Eğitim Bakanlığı tarafından hazırlanan Fen Bilimleri ders kitaplarında Editörlük ve ders kitabı yazarlıkları bulunmaktadır.
Prof. Dr. Yasin ÜNSAL; "insanlığa faydalı, mesleğinin gerektirdiği sosyal sorumluluk sahibi, etik ve ahlâki değerlere riayet eden, dürüst ve ilkeli bir insan olmak..." şiarı başta olmak üzere, "Hayat Boyu Öğrenme anlayışı", "Oldum dediğim gün, öldüm dediğim andır..." ve "İçi doldukça eğilen başak...." felsefelerini düstur edinen bir anlayışa sahiptir.
Prof. Dr. Yasin ÜNSAL'ın Vizyonu;
"Sürekli İyileştirme" anlayışıyla gelişen, "Alan Bilgisi" ve "Alan Eğitimi" donanımına sahip olmak ve bu birikimi lisans/lisansüstü öğrencilere model olacak bir öğretmenlik anlayışıyla aktarmak, ayrıca fizik eğitiminin;*Problem Çözme Merkezli Fizik Öğretimi,
*Fizik/Fen Eğitim Programlarının Geliştirilmesi,
*Fizik/Fen Ders Kitaplarının Tasarımı ve Yazımı / Hazırlanmış Ders Kitaplarının İncelenmesi ve Değerlendirilmesi,
*Diğer Fizik/Fen Eğitim-Öğretim Materyallerinin (e-içerik, üç boyutlu nesne vs.) Tasarımı ve Geliştirilmesi
katmanlarında topluma faydalı, nitelikli ürünlere dönüştürerek Türk Eğitim camiamıza ve alan yazına katkı sağlamaktır. Nükleer Enerji ve Nükleer Reaktör Sistemleri, Yüksek Lisans tez çalışmasıyla başlayan özel ilgi alanıdır.
Duyurular & Dokümanlar
Tez Dosyaları
Dosya İndir
Eğitim Bilgileri
2019 - 2023
2019 - 2023Ön Lisans
Anadolu Üniversitesi, Açıköğretim Fakültesi, Hukuk Bölümü (Aöf), Türkiye
2000 - 2006
2000 - 2006Doktora
Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Fizik Öğretmenliği (Dr), Türkiye
1996 - 2000
1996 - 2000Yüksek Lisans
Gazi Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Fizik Eğitimi (Yl) (Tezli), Türkiye
1992 - 1996
1992 - 1996Lisans
Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, Türkiye
Yaptığı Tezler
2006
2006Doktora
Fizik eğitiminde bir öğretim tekniği olarak işbirliğine dayalı öğrenme takımlarıyla sürdürülen problem çözme seansları
Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Fizik Öğretmenliği (Dr)
2000
2000Yüksek Lisans
Türkiye’xxnin nükleer enerjiye geçiş sürecinde bilimsel ve popüler yaklaşımlarla nükleer atıklar ve Akkuyu projesine yönelik değerlendirmeler
Gazi Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Fizik Eğitimi (Yl) (Tezli)
Sertifika, Kurs ve Eğitimler
2022
2022TS EN ISO 9001: 2015 Kalite Yönetim Sistemi Çalıştay / Uygulama Eğitimi
Kalite Yönetimi
Türk Standardları Enstitüsü
2022
2022TS EN ISO 9001: 2015 Kalite Yönetim Sistemi İç Tetkik Eğitimi
Kalite Yönetimi
Türk Standardları Enstitüsü
2021
2021TS EN ISO 9001: 2015 Kalite Yönetim Sistemi Dokümantasyon Eğitimi
Kalite Yönetimi
Türk Standardları Enstitüsü
2021
2021TS EN ISO 9001: 2015 Risk Tabanlı Proses Yönetimi Eğitimi
Kalite Yönetimi
Türk Standardları Enstitüsü
2021
2021TS EN ISO 9001: 2015 Kalite Yönetim Sistemi Temel Eğitimi
Kalite Yönetimi
Türk Standardları Enstitüsü
2021
2021Temel İlk Yardım Eğitimi
Sağlık ve Tıp
Gazi Üniversitesi
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Eğitim
Fen Bilimleri Eğitimi
Fizik Eğitimi
Öğretmen Eğitimi
Ortaöğretim Fen ve Mat. Alanları Öğretmenliği
Akademik Ünvanlar / Görevler
2018 - Devam Ediyor
2018 - Devam EdiyorProf. Dr.
Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi
2012 - 2018
2012 - 2018Doç. Dr.
Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi
2006 - 2012
2006 - 2012Öğretim Görevlisi Dr.
Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi
1999 - 2006
1999 - 2006Araştırma Görevlisi
Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi
Yönetimsel Görevler
2023 - 2024
2023 - 2024Toplumsal Katkı Komisyonu Üst Kurul Üyesi
Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi
2023 - 2024
2023 - 2024Toplumsal Katkı Komisyonu Üyesi
Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi
2021 - 2024
2021 - 2024Uygulama ve Araştırma Merkezi Yönetim Kurulu Üyesi
Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi
2020 - 2024
2020 - 2024Dekan Yardımcısı
Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi
2020 - 2024
2020 - 2024Birim Kalite Komisyonu Başkanı
Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi
2016 - 2017
2016 - 2017Enstitü Müdür Yardımcısı
Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü
2016 - 2017
2016 - 2017Enstitü Yönetim Kurulu Üyesi
Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü
Akademi Dışı Deneyim
2014 - 2015
2014 - 2015Başuzman Araştırmacı
TÜBİTAK, Türkiye Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Kurumu (TÜBİTAK), Eğitim Teknolojileri, Başuzman Araştırmacı
1996 - 1999
1996 - 1999Öğretmen
Bakanlık, Milli Eğitim Bakanlığı, MEB, Öğretmen
1996 - 1999
1996 - 1999SINIF ÖĞRETMENİ
MEB, SINIF ÖĞRETMENİ
Verdiği Dersler
Lisans
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI
OPTİK
OPTİK LABORATUVARI
FİZİKTE SOSYOBİLİMSEL KONULAR
BİLİM VE ARAŞTIRMA ETİĞİ
PROBLEM ÇÖZME MERKEZLİ FİZİK EĞİTİMİ
SEÇMELİ-II (FİZİK DERS KİTAPLARININ İNCELENMESİ)
TEMEL FİZİK LABORATUVARI-II
TEMEL FİZİK (ELEKTRİK)
TEMEL FİZİK LABORATUVARI-I
TEMEL FİZİK (MEKANİK)
Yönetilen Tezler
2023
2023Yüksek Lisans
Fizik öğretmen adaylarının mekanik dalgalar konusundaki kavram yanılgılarının tahmin et-gözle-açıkla tekniği ile giderilmesi
Ünsal Y. (Danışman)
M.FIRAT(Öğrenci)
2023
2023Yüksek Lisans
Ortaöğretim 10. sınıf öğrencilerinin fizik dersine yönelik tutumlarının okul türlerine göre incelenmesi
Ünsal Y. (Danışman)
M.CANLI(Öğrenci)
2020
2020Yüksek Lisans
Fizik öğretmenlerinin akran öğretimi hakkında bilgi sahibi olma durumları ve tutumları
Ünsal Y. (Danışman)
G.SAYIN(Öğrenci)
2020
2020Yüksek Lisans
Fizik öğretmenlerinin iş doyumu ve mesleki tükenmişlik düzeylerinin demografik değişkenler açısından incelenmesi
Ünsal Y. (Danışman)
O.KANBUR(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
2013 ve 2017 Yılları Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programlarının Öğretmen Görüşleri Çerçevesinde Fizik Konuları Bağlamında Karşılaştırılması
Ünsal Y. (Danışman)
H.AKSOY(Öğrenci)
2018
2018Yüksek Lisans
Öğretmen Adaylarının Fizik Derslerinde Akran Öğretimi Tekniğinin Kullanımına Yönelik Tutumları
Ünsal Y. (Danışman)
D.YARIMKAYA(Öğrenci)
Tanıtım ve Temsil Faaliyetleri
UNESCO Türkiye Milli Komisyonu 28. Dönem Genel Kurul Üyeliği
Kurumsal Temsil, UNESCO Türkiye Milli Komisyonu, Türkiye, Ankara, 2022 - 2022
Makaleler
2025
20251. Fen Lisesi ve Anadolu Lisesi 9. Sınıf Ders Kitaplarındaki Elektrostatik Konusuyla İlgili Bilimsel Açıklamaların Karşılaştırmalı Olarak İncelenmesi
Türk O., ÜNSAL Y.
Türk Eğitim Bilimleri Dergisi
, cilt.23, sa.1, ss.416-437, 2025 (TRDizin)
2024
20242. 2018 Yılı Türkiye Fizik Öğretim Programı ile Uluslararası Bakalorya Fizik Öğretim Programının Bazı Değişkenler Bakımından Karşılaştırılması
Türk O., Ünsal Y.
Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi (GEFAD)
, cilt.44, sa.2, ss.921-945, 2024 (TRDizin)
2024
20243. Fizik Öğretmenlerinin İş Doyumu ve Mesleki Tükenmişlik Düzeylerinin Bazı Demografik Değişkenler Açısından İncelenmesi
Kanbur O., Ünsal Y.
Anadolu Öğretmen Dergisi
, cilt.8, sa.1, ss.21-49, 2024 (Hakemli Dergi)
2019
20194. Problem Çözme ile Yaşamda Bir Üst Satıra Geçmek (2.Bölüm)
Ünsal Y.
Hoyraz (Aktüel Kültür ve Sanat Dergisi) , sa.10, 2019 (Hakemsiz Dergi)
2019
20195. 2013 ve 2017 Yılları Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programlarının Fizik Konuları Bağlamında Karşılaştırılması
AKSOY H., ÜNSAL Y.
IBAD Sosyal Bilimler Dergisi , cilt.4, sa.5, ss.232-254, 2019 (Hakemli Dergi)
2019
20196. Problem Çözme ile Yaşamda Bir Üst Satıra Geçmek (1.Bölüm)
Ünsal Y.
Hoyraz (Aktüel Kültür ve Sanat Dergisi) , sa.9, ss.42-43, 2019 (Hakemsiz Dergi)
2019
20197. 2013 ve 2017 Yılları Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programlarının Fizik Konuları Bağlamında İçerik ve Ünite Organizasyonu Bakımından Karşılaştırılması
Aksoy H., Ünsal Y.
Gazi Eğitim Bilimleri Dergisi (GEBD) , cilt.5, sa.3, ss.1-19, 2019 (Hakemli Dergi)
2018
20188. Fizik Eğitimi Kongrelerinde Sunulan Bildirilerin Analizi: Türkiye Örneği
Ünsal Y., Kızılcık H. Ş., Yarımkaya D.
Fen Bilimleri Öğretimi Dergisi
, cilt.6, sa.2, ss.173-196, 2018 (TRDizin)
2018
20189. Kuvvet ve Hareket Konusunun Öğretiminde Akran Öğretimi Tekniği Kullanımının 9. Sınıf Öğrencilerinin Fizik Dersine Yönelik Tutumları Üzerindeki Etkisi
YARIMKAYA D., ÜNSAL Y., TÖMAN U.
Eğitim ve Toplum Araştırmaları Dergisi , cilt.5, sa.1, ss.16-32, 2018 (Hakemli Dergi)
2018
201810. Examination of Assessment and Evaluation Activities of Secondary School 9th and 10th Grade Physics Textbooks in Terms of Revised Bloom Taxonomy and Science Literacy Competence Levels: A Sample of Turkey
TÜRK O., ÜNSAL Y., KARADAĞ M.
European Journal of Education Studies
, cilt.5, sa.1, ss.42-55, 2018 (Hakemli Dergi)
2016
201611. Problems Encountered by Counseling Teachers While Preparing Scientific Projects Sample of Turkey
Ünsal Y.
European Journal of Education Studies , cilt.2, sa.12, ss.92-111, 2016 (Hakemli Dergi)
2016
201612. Kanada Singapur ve 2013 Türkiye Fizik Öğretim Programlarının İçerik ve Kazanımlar Açısından Karşılaştırılması
TÜRK O., ÜNSAL Y., KARADAĞ M.
Eğitim ve Toplum Araştırmaları , cilt.3, sa.2, ss.31-46, 2016 (Hakemli Dergi)
2015
201513. Görsel Okumanın Ortaöğretim Öğrencilerinin Fizik Dersi Başarılarına Etkisi: Hareket Konusu Örneği
Esra K. A., Moğol S., Ünsal Y.
Batı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi(BAEBD) , cilt.6, sa.11, ss.65-81, 2015 (TRDizin)
2014
201414. Physics in Movies: Awareness Levels of Teacher Candidates
Kızılcık H. Ş., Damlı V., Ünsal Y.
EURASIA JOURNAL OF MATHEMATICS SCIENCE AND TECHNOLOGY EDUCATION
, cilt.10, ss.681-690, 2014 (SSCI)
2014
201415. A Comparison of the Effects of Laboratory Method and Computer Simulations to Avoid Misconceptions in Physics Education
Kolcak D. Y., Moğol S., Ünsal Y.
EGITIM VE BILIM-EDUCATION AND SCIENCE
, cilt.39, ss.154-171, 2014 (SSCI, Scopus, TRDizin)
2013
201316. Fen ve Teknoloji Öğretmenlerinin İç Kaynaklı İş Tatmin Düzeylerinin Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi
Adıgüzel Z., Karadağ M., Ünsal Y.
Kuramsal Eğitimbilim Dergisi , cilt.6, sa.4, ss.568-592, 2013 (TRDizin)
2013
201317. Ortaöğretim 9. Sınıf Fizik Ders Kitabının Öğretmen Görüşleri Doğrultusunda Değerlendirilmesi
Karadağ M., Dülgeroğlu İ., Ünsal Y.
Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.33, sa.3, ss.549-568, 2013 (TRDizin)
2013
201318. Incorrect Applications of Archimedes Principle
MOĞOL S., ÜNSAL Y.
Lat. Am. J. Phys. Educ. , cilt.7, sa.2, ss.167-170, 2013 (Hakemli Dergi)
2012
201219. The effect of the multiple intelligences theory on grade 9 students' academic achievement and retention of learning about heat, temperature, expansion and compressibility Çoklu Zekâ Kuraminin lise 1. Sinif öǧrencilerinin isi -sicaklik, Genleşme ve Sikiştirilabilirlik konularindaki akademik başarilarina ve öǧrenmenin kaliciliǧina etkisi
Erkaçan I., Moğol S., Ünsal Y.
Journal of Turkish Science Education
, cilt.9, ss.65-78, 2012 (Scopus, TRDizin)
2012
201220. Fen ve Teknoloji Öğretmenlerinin Dış Kaynaklı İş Tatmin Düzeylerinin Bazı Demografik Değişkenlere Göre İncelenmesi
Adıgüzel Z., Ünsal Y., Karadağ M.
Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi , sa.18, ss.133-155, 2012 (Hakemli Dergi)
2012
201221. Çoklu Zekâ Kuramının Lise 1 Sınıf Öğrencilerinin Isı Sıcaklık Genleşme ve Sıkıştırılabilirlik Konularındaki Akademik Başarılarına ve Öğrenmenin Kalıcılığına Etkisi
ERKAÇAN İ., MOĞOL S., ÜNSAL Y.
TÜRK FEN EĞİTİMİ DERGİSİ
, cilt.9, sa.2, ss.65-78, 2012 (Scopus, TRDizin)
2011
201122. Fen ve Teknoloji Öğretmenlerinin İş Tatmin Düzeylerinin Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi
Adıgüzel Z., Karadağ M., Ünsal Y.
Batı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi , cilt.2, sa.4, ss.49-74, 2011 (TRDizin)
2011
201123. Letters
Fricker H., Atkin J., Thomas G., ÜNSAL Y.
Physics Education
, cilt.46, sa.5, ss.628-629, 2011 (AHCI, Scopus)
2011
201124. Determination of the Demographic Characteristics of Science and Technology Teachers: Sample of Istanbul
Adiguzel Z., ÜNSAL Y., KARADAĞ M.
PEGEM EGITIM VE OGRETIM DERGISI
, cilt.1, sa.3, ss.29-37, 2011 (ESCI)
2011
201125. Fen ve Teknoloji Öğretmenlerinin Demografik Özelliklerinin Belirlenmesi: İstanbul Örneği
Adıgüzel Z., Ünsal Y., Karadağ M.
Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi , cilt.1, sa.3, ss.29-37, 2011 (ESCI, Scopus, TRDizin)
2011
201126. A Simple Piece of Apparatus to Aid The Understanding of The Relationship Between Angular Velocity and Linear Velocity
Ünsal Y.
PHYSICS EDUCATION
, cilt.46, sa.3, ss.265-269, 2011 (Scopus)
2011
201127. Fen Eğitiminde Problem Çözme Sürecinde Kullanılan Problem Çözme Stratejileri ve Örnek Bir Uygulama
ÜNSAL Y., İsmet E.
Kara Harp Okulu Savunma Bilimleri Dergisi , cilt.10, sa.1, ss.72-91, 2011 (Hakemli Dergi)
2011
201128. Görsel Okumanın Ortaöğretim Öğrencilerinin Küresel Aynalar ve Mercekler Konusundaki Başarılarına Etkisi
KUVVETLİ ARPAGUŞ E., ÜNSAL Y., MOĞOL S.
E-Journal of New World Sciences Academy , cilt.6, sa.3, ss.1972-1983, 2011 (Hakemli Dergi)
2010
201030. DIFFERENCES ARISING FROM LANGUAGE IN PERCEIVING SOME TERMS IN PHYSICS EDUCATION
Unsal Y.
HACETTEPE UNIVERSITESI EGITIM FAKULTESI DERGISI-HACETTEPE UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION
, ss.348-358, 2010 (SSCI, Scopus, TRDizin)
2008
200831. Expectations of Primary Teachers and Inspectors about the New Science and Technology Curriculum in Turkey
Ünsal Y., Aksu Ö., Semercioğlu K.
Journal of Turkish Science Education
, cilt.5, sa.1, ss.90-100, 2008 (TRDizin)
2008
200832. An Example for the Effect of 5E Model on the Academic Success and Attitude Levels of Students: Inclined Projectile Motion
Ismet E., Kanlı U., Ünsal Y.
Journal of Turkish Science Education , cilt.5, sa.3, ss.47-59, 2008 (Scopus, TRDizin)
2008
200833. Fen Eğitiminde Problem Çözme İle İlgili Açıklamalı Kaynakça
Ünsal Y., Moğol S.
Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi , sa.10, ss.70-81, 2008 (Hakemli Dergi)
2007
200734. Student's evaluations concerned with problem-solving method in physics teaching Fizik öǧretiminde problem çözme yöntemi ile ilgili olarak öǧrencilerin deǧerlendirilmesi
ÜNSAL Y., MOĞOL S.
Milli Egitim
, sa.172, ss.287-296, 2007 (Scopus, TRDizin)
2007
200735. Fizik Eğitiminde Problem Çözme İle İlgili Yazılı Kaynaklar Dizini
Ünsal Y., Moğol S.
Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi , sa.22, ss.80-88, 2007 (TRDizin)
2006
200636. Fizikte Karıştırılan İki Kavram: Isı ve Sıcaklık
Ergin İ., Ünsal Y.
Kara Harp Okulu Bilim Dergisi , cilt.16, sa.2, ss.186-199, 2006 (TRDizin)
2006
200637. Fizik Öğretiminde Problem Çözme Yöntemi ile İlgili Olarak Öğrencilerin Değerlendirmeleri
ÜNSAL Y., MOĞOL S.
Milli Eğitim Dergisi , sa.172, ss.287-296, 2006 (Scopus, TRDizin)
2006
200638. 5E Modeli nin Öğrencilerin Akademik Başarısına ve Tutum Düzeylerine Etkisi Yatay Atış Hareketi Örneği
İsmet E., Ünsal Y., Tan M.
Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.7, sa.2, ss.1-15, 2006 (Hakemli Dergi)
2004
200439. Türkiye'de Son Yıllardaki Fen Müfredatı Geliştirme Çabaları: 1992 ve 2000 Fen Müfredatlarının Genel Görünümü
Ünsal Y.
Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.4, sa.2, ss.53-57, 2004 (TRDizin)
2004
200440. İşbirliğine Dayalı Öğrenmenin Öğrencilerin Fizik Dersi Akademik Başarısına Etkisi
Ünsal Y., Moğol S.
Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi , sa.40, ss.616-627, 2004 (TRDizin)
2004
200441. Bir Kitap İnceleme Çalışması Örneği Olarak MEB Lise 1 Sınıf Fizik Ders Kitabının Eleştirel Olarak İncelenmesi
Ünsal Y., Güneş B.
Gazi Üniversitesi Türk Eğitim Bilimleri Dergisi , cilt.2, sa.3, ss.305-321, 2004 (Hakemli Dergi)
2003
200342. İlköğretim 6 Sınıf Fen Bilgisi Ders Kitabının Fizik Konuları Yönünden İncelenmesi
Ünsal Y., Güneş B.
Gazi Universitesi Gazi Egitim Fakultesi Dergisi , cilt.23, sa.3, ss.115-130, 2003 (TRDizin)
2003
200343. Bir Kitap İnceleme Çalışması Örneği Olarak MEB İlköğretim 8 Sınıf Fen Bilgisi Ders Kitabına Fizik Konuları Yönünden Eleştirel Bir Bakış
ÜNSAL Y., GÜNEŞ B.
Gazi Universitesi Kastamonu Eğitim Dergisi , cilt.11, sa.2, ss.387-294, 2003 (TRDizin)
2002
200244. Bir Kitap İnceleme Çalışması Örneği Olarak MEB İlköğretim 4 Sınıf Fen Bilgisi Ders Kitabına Fizik Konuları Yönünden Eleştirel Bir Bakış
Ünsal Y., Güneş B.
Gazi Universitesi Gazi Egitim Fakultesi Dergisi , cilt.22, sa.3, ss.107-120, 2002 (TRDizin)
2001
200145. Yükseköğretim Öğrencilerinin Temel Astronomi Konularındaki Bilgi Düzeylerinin Tespitine Yönelik Bir Araştırma
Ünsal Y., Güneş B., İsmet Ş.
Gazi Universitesi Gazi Egitim Fakultesi Dergisi , cilt.21, sa.3, ss.47-60, 2001 (TRDizin)
2001
200146. Türkiye'nin Nükleer Enerjiye Geçiş Sürecinde Bilimsel ve Popüler Yaklaşımlarla Akkuyu Projesine Yönelik Değerlendirmeler
Moğol S., Ünsal Y.
Gazi Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi , cilt.14, sa.1, ss.171-180, 2001 (TRDizin)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2020
20201. Fizik Öğretmenlerinin Derslerinde Akran Öğretimi Tekniğinin Kullanımına İlişkin Tutumlarının İncelenmesi
Sayın G., Ünsal Y.
5th International EMI Entrepreneurship Social Sciences Congress, Gostivar, Makedonya, 29 - 30 Haziran 2020, ss.465-476, (Tam Metin Bildiri)
2020
20202. Ortaöğretim 12. Sınıf Öğrencilerinin Atom Kavramına Yönelik Zihinsel Modellerinin İncelenmesi
Sarıdaş N., Ünsal Y.
5th International EMI Entrepreneurship Social Sciences Congress, Gostivar, Makedonya, 29 - 30 Haziran 2020, ss.477-486, (Tam Metin Bildiri)
2020
20203. Fizik Öğretmenlerinin İş Doyumu ve Mesleki Tükenmişlik Düzeylerinin Bazı Demografik Değişkenler Bakımından İncelenmesi
Kanbur O., Ünsal Y.
ULUSLARARASI AKADEMİK ARAŞTIRMALAR KONGRESİ, Bolu, Türkiye, 17 - 19 Şubat 2020, ss.550-556, (Tam Metin Bildiri)
2018
20184. 2017 Yılı Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı İle 2013 Yılı Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programının Fizik Konuları Bakımından Karşılaştırılması
AKSOY H., ÜNSAL Y.
X. Uluslararası Türkiye Eğitim Araştırmaları Kongresi-Fen, Teknoloji, Mühendislik, Matematik (FTMM) Eğitiminde Mükemmellik Arayışı), Nevşehir, Türkiye, 27 - 30 Nisan 2018, (Özet Bildiri)
2018
20185. Türkiye’de Düzenlenen 2013, 2015 ve 2017 Fizik Eğitimi Kongrelerinin İçerik Analizi
Kızılcık H. Ş., Ünsal Y., Yarımkaya D.
27th International Conference on Educational Sciences, Antalya, Türkiye, 18 - 22 Nisan 2018, (Özet Bildiri)
2017
20176. Akran Öğretimi Tekniğinin 9. Sınıf Öğrencilerinin Fizik Dersine Yönelik Tutumlari Üzerindeki Etkisi
Yarımkaya D., Ünsal Y., Töman U.
III. Ulusal Fizik Eğitimi Kongresi, Ankara, Türkiye, 14 - 16 Eylül 2017, ss.26, (Özet Bildiri)
2015
20157. Fizik Eğitiminde Argümantasyon Tabanlı Bilim Öğrenme Yaklaşımının Akademik Başarı ve Tutum Üzerindeki Etkileri
KÜÇÜKAY S., ÜNSAL Y.
II. Ulusal Fizik Eğitimi Kongresi, Ankara, Türkiye, 10 - 12 Eylül 2015, (Tam Metin Bildiri)
2014
20148. 2005 Yılı Fen ve Teknoloji ve 2013 Yılı Fen Bilimleri Eğitim Programlarının Fen Okuryazarlık Boyutları Açısından Karşılaştırmalı Analizi
Ünsal Y.
VI. International Congress of Educational Research, Ankara, Türkiye, 5 - 08 Haziran 2014, ss.476-486, (Tam Metin Bildiri)
2014
20149. 2013 Fizik Öğretim Programının Kazanımlar Bakımından Kanada ve Singapur Fizik Öğretim Programlarıyla Karşılaştırılması
Türk O., Karadağ M., Ünsal Y.
XI. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Adana, Türkiye, 11 - 14 Eylül 2014, (Özet Bildiri)
2014
201410. Proje Rehber Öğretmenlerinin Bilimsel Proje Hazırlama Sürecinde Karşılaştıkları Temel Sorunlar ve Çözüm Önerileri
Ünsal Y.
VI. International Congress of Educational Research, Ankara, Türkiye, 5 - 08 Haziran 2014, (Özet Bildiri)
2014
201411. Avustralya, İrlanda, Finlandiya, Kanada, Singapur, Yeni Zelanda ve Türkiye’deki Fen Eğitim Programlarının Karşılaştırmalı Olarak Analizi
ERDOĞAN M., BALIM A. G., KAYA O. N., TÜYSÜZ C., ÜNSAL Y., BENLİ ÖZDEMİR E.
III. Ulusal Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi (EPOK), Gaziantep, Türkiye, 7 - 09 Mayıs 2014, (Özet Bildiri)
2013
201312. SWOT Analysis of Turkish 4th to 8th Grade Science and Technology Course Curriculum
Balım A. G., Erdoğan M., Kaya O. N., Tüysüz C., Ünsal Y.
2nd World Conference on New Trends in Science Education-Science Education in The Face of Social Change, Krakow, Polonya, 2 - 05 Temmuz 2013, (Özet Bildiri)
2011
201113. An Example of Informal Education: Physics on Motion Picture Screen
Damlı V., Kızılcık H. Ş., Ünsal Y.
III. International Congress of Educational Research / Life-Long Learning and Informal Education , Girne, Kıbrıs (Kktc), 4 - 07 Mayıs 2011, ss.269-282, (Tam Metin Bildiri)
2011
201114. Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme/Tasarımı Derslerinde Üretilen Üç Boyutlu Nesnelerin Değerlendirilmesinde Kullanılabilecek Bir Ölçek Önerisi
Ünsal Y.
2nd International Conference on New Trends in Education and Their Implications, Antalya, Türkiye, 27 - 29 Nisan 2011, ss.817-822, (Tam Metin Bildiri)
2011
201115. İnformal Eğitime Bir Örnek Beyaz Perdedeki Fizik
Damlı V., Kızılcık H. Ş., Ünsal Y.
The 3rd International Congress Of Educational Research, Girne, Kıbrıs (Kktc), 4 - 07 Mayıs 2011, (Özet Bildiri)
2009
200916. Ortaöğretim Fizik Ders Kitaplarının Bilimsel Model ve Modellemeler Bakımından Analizi: Türkiye’de Okutulan Fizik Ders Kitapları Örneği
Ünsal Y., Ergin İ., Kızılcık H. Ş.
The First International Congress of Educational Research , Çanakkale, Türkiye, 1 - 03 Mayıs 2009, sa.356, (Tam Metin Bildiri)
2008
200817. Rutin Problemlerle Yapılan Ölçme-Değerlendirme Etkinliklerinde Çözümün Değerlendirilmesinde Analitik Derecelendirme Ölçeklerinin Kullanımına Bir Örnek: Fizik Eğitiminde Problem Çözme Uygulamaları
Ünsal Y., Moğol S.
1. Ulusal Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Kongresi (EPOD), Ankara, Türkiye, 14 - 16 Mayıs 2008, cilt.1, ss.573-581, (Tam Metin Bildiri)
2008
200818. Türkiye’nin Nükleer Enerjiye Geçiş Sürecinde Akkuyu Tercihinin Değerlendirilmesi ve Projede Gelinen Son Nokta
Ünsal Y., Moğol S.
Mersin Sempozyumu , Mersin, Türkiye, 19 - 22 Kasım 2008, cilt.1, ss.244-260, (Tam Metin Bildiri)
2009
200919. Ortaöğretim Fizik Ders Kitaplarının Bilimsel Model ve Modellemeler Bakımından Analizi Türkiye de Okutulan Fizik Ders Kitapları Örneği
ÜNSAL Y., İSMET E., KIZILCIK H. Ş.
The 1st International Congress Of Educational Research, Çanakkale, Türkiye, 1 - 03 Mayıs 2009, (Tam Metin Bildiri)
2008
200820. Fizik Öğretmeni Adaylarının Bazı Eş Anlamlı Fizik Kavramlarını Algılama Düzeyleri ve Kullanım Tercihleri Bir Durum Çalışması
Kızılcık H. Ş., Ünsal Y.
VIII. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Bolu, Türkiye, 27 - 29 Ağustos 2008, (Özet Bildiri)
2006
200621. Fizik Öğretmenliği 1. Sınıf Öğrencilerinin Mezun Oldukları Lise Türünün Problem Çözme Yöntemine Yönelik Tutum ve Değerlendirmelerine Etkisi Var mıdır?
Ünsal Y., Moğol S.
VII. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Alanları Eğitimi Kongresi, Ankara, Türkiye, 7 - 09 Eylül 2006, cilt.2, ss.852-855, (Tam Metin Bildiri)
2006
200622. Yükseköğretim Birinci Sınıfta Öğrenim Gören Öğrencilerin Mezun Oldukları Genel Lise ve Dengi Okul Türlerinin Sahip Oldukları Fizik Kavram Bilgilerine Etkisi
Ünsal Y., Moğol S.
VII. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Alanları Eğitimi Kongresi, Ankara, Türkiye, 7 - 09 Eylül 2006, cilt.2, ss.879-883, (Tam Metin Bildiri)
2006
200623. Fizik Eğitimi Problem Çözme Uygulamalarında Kullanılması Önerilen Zengin İçerikli Problemler
Ünsal Y., Moğol S.
VII. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Alanları Eğitimi Kongresi, Ankara, Türkiye, 7 - 09 Eylül 2006, cilt.2, ss.874-878, (Tam Metin Bildiri)
2003
200324. Fizik Öğretiminde Problem Çözme Yöntemi Hakkında Öğrenci Değerlendirmeleri
Moğol S., Ünsal Y.
XII. Eğitim Bilimleri Kongresi, Antalya, Türkiye, 15 - 18 Ekim 2003, cilt.3, ss.2075-2087, (Tam Metin Bildiri)
Kitaplar
2019
20193. Geometrik Optik
SEVEN S., UYSAL İ., ÜNSAL Y., KAYA ŞENGÖREN S., AYVACI H. Ş., EKE C., et al.
Fizik 3, Hakan Şevki AYVACI, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.105-148, 2019
2019
20194. Geometrik Optik Problem Çözümleri
Seven S., Uysal İ., Ünsal Y., Kaya Şengören S., Ayvacı H. Ş., Eke C., et al.
Fizik 3 Problem Çözümleri, Hakan Şevki AYVACI, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.35-46, 2019
2016
20165. İlkokul Fen Bilimleri 3 (1., 2. ve 3. Kitaplar)
Kaya O. N., Koca A., Tüysüz C., Özsevgeç T., Yürümezoğlu K., Selvi M., et al.
MEB Devlet Kitapları, Ankara, 2016
2016
20166. İlkokul Fen Bilimleri 4 (1., 2. ve 3. Kitaplar)
Koca A., Kaya O. N., Ünsal Y., Tüysüz C., Yürümezoğlu K., Özsevgeç T., et al.
MEB Devlet Kitapları, Ankara, 2016
2015
20157. Ortaokul Fen Bilimleri 6. Sınıf Ders Kitabı
Ünsal Y. (Editör)
MEB Devlet Kitapları, Ankara, 2015
2014
20148. Optik Aletler
Şebnem K. İ., Küçüközer H., Tatar A., Özsevgeç T., Ünlü Yavaş P., Ünsal Y., et al.
Genel Fizik III, Yasin ÜNSAL,Şebnem Kandil İNGEÇ, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.1-29, 2014
2013
20139. Ortaokul Fen Bilimleri 5. Sınıf Ders Kitabı (1.Kitap)
Kaya O. N. (Editör), Ünsal Y. (Editör), Balım A. G. (Editör), Tüysüz C. (Editör), Erdoğan M. (Editör)
MEB Devlet Kitapları, Ankara, 2013
2013
201310. Ortaokul Fen Bilimleri 5. Sınıf Ders Kitabı (2.Kitap)
Kaya O. N. (Editör), Ünsal Y. (Editör), Balım A. G. (Editör), Tüysüz C. (Editör), Erdoğan M. (Editör)
MEB Devlet Kitapları, Ankara, 2013
2011
201111. Örneklerle 3 Boyutlu Fen Öğretim Materyalleri Tasarımı ve Yapımı
ÜNSAL Y., MOĞOL S.
Pegem Akademi, Ankara, 2011
2009
200912. Doğru Akım Devreleri
Ayvacı H. Ş., Değirmenci S., Ersanlı C. C., Gümüş S., Kabadayı Ö., Kandil İngeç Ş., et al.
Genel Fizik II- Klasik Elektrik ve Manyetizma Teorisine Giriş, Mehmet Fatih TAŞAR,Metin ORBAY, Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.150-182, 2009
2008
200813. Anadolu Öğretmen Liseleri Çıkışlı Öğretmen Adaylarının Eğitim Fakültelerindeki Akademik Performansları: Fizik Öğretmenliği Lisans Örneği
Ünsal Y.
Öğretmen Okullarının 160. Yılı Özel Eseri, Nuri CANTÜRK,İ.Halil ALTUNOK ve Diğerleri, Editör, Millî Eğitim Bakanlığı Öğretmen Yetiştirme ve Eğitimi Genel Müdürlüğü / Seviye Yayıncılık), İstanbul, ss.100-103, 2008
2005
200514. Fen Bilgisi Laboratuvar Uygulamaları
Doğru M., Uşak M., Ünsal Y., Meriç G., Yıldırım H. İ., Şensoy Ö.
Pegem A Yayıncılık’a bağlı Öğreti, Ankara, 2005
2005
200515. Deneysel Aktiviteler
Güneş B., Özdemir İ., Temiz B. K., Gülçiçek Ç., Kanlı U., Ünsal Y., et al.
Konu Alanı Ders Kitabı İnceleme Kılavuzu-Fizik, Rahmi YAĞBASAN, Editör, Gazi Yayın Dağıtım, Ankara, ss.1-30, 2005
Desteklenen Projeler
2018 - 2018
2018 - 2018Türkiye Radyo ve Televizyon Kurumu İç Yapımlar Koordinatörlüğü: TRT Çocuk / Sürpriz Kutusu Programı İçerik Danışmanlığı
Diğer Resmi Kurumlarca Desteklenen Proje
Ünsal Y., Öğüt Ö.
2016 - 2016
2016 - 2016Milli Eğitim Bakanlığı & Bilim Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı / TÜBİTAK-Öğrenme Adımları Projesi
Diğer Resmi Kurumlarca Desteklenen Proje
Ünsal Y., Aksoy H.
2014 - 2015
2014 - 2015MEB & TÜBİTAK Eğitim Materyali Geliştirme İşbirliği Protokolü Müfredat ve Ders Kitapları Hazırlama Projesi Fen Bilimleri 4 ve 7 Sınıf Ders Kitaplarının Geliştirilmesi
Diğer Resmi Kurumlarca Desteklenen Proje
Ünsal Y., Aksoy H.
2014 - 2015
2014 - 2015MEB & TÜBİTAK Eğitim Materyali Geliştirme İşbirliği Protokolü Müfredat ve Ders Kitapları Hazırlama Projesi Fen Bilimleri 3 ve 6 Sınıf Ders Kitaplarının Geliştirilmesi
Diğer Resmi Kurumlarca Desteklenen Proje
Ünsal Y., Aksoy H.
2014 - 2014
2014 - 2014Geleceğin Bilim İnsanları İçin Uygulamalı Bilim Okulu Projesi
TÜBİTAK Projesi , 4004 - Doğa Eğitimi ve Bilim Okulları
Ünsal Y., Kavak N.(Yürütücü)
2013 - 2013
2013 - 2013MEB & TÜBİTAK Eğitim Materyali Geliştirme İşbirliği Protokolü Ortak Projesi Fen Bilimleri 5 Sınıf Ders Kitabı Geliştirme Komisyonu
Diğer Resmi Kurumlarca Desteklenen Proje
Ünsal Y., Kaya Ş.
Bilimsel Dergilerdeki Faaliyetler
2020 - Devam Ediyor
2020 - Devam EdiyorGazi Eğitim Fakültesi Dergisi
Editör
2020 - Devam Ediyor
2020 - Devam EdiyorMuğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Bilim Kurulu Üyeliği
2016 - Devam Ediyor
2016 - Devam EdiyorEğitim ve Toplum Araştırmaları Dergisi
Editör
2015 - Devam Ediyor
2015 - Devam EdiyorTürkiye Eğitim Dergisi
Bilim Kurulu Üyeliği
2012 - Devam Ediyor
2012 - Devam EdiyorBartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Bilim Kurulu Üyeliği
2012 - Devam Ediyor
2012 - Devam Ediyorİnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Bilim Kurulu Üyeliği
2010 - Devam Ediyor
2010 - Devam EdiyorUşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi
Bilim Kurulu Üyeliği
Ödüller
Haziran 2011
Haziran 2011Science Citation Index (SCI), Social Science Citation Index (SSCI) ve Arts and Humanities Index (AHCI)’e Kaynak Teşkil Eden Dergilerde Basılmış Makalelere Gazi Üniversitesi Rektörlüğünce Verilen Yayın Teşvik Ödülü / Ödül Alan makale: “Ünsal, Y. (2010). Differences Arising from Language in Perceiving Some Terms in Physics Education, H.U. Journal of Education, 39, 348–358.”
Gazi Üniversitesi Rektörlüğü Yayın Teşvik Ödülü
Mayıs 2011
Mayıs 2011Uluslararası Bilimsel Yayınları Teşvik Programı Kapsamında; “Ünsal, Y. (2010). Differences Arising from Language in Perceiving Some Terms in Physics Education, H.U. Journal of Education, 39, 348–358.” makalesine TÜBİTAK tarafından verilen Teşvik Ödülü
Türkiye Bilimsel Ve Teknolojik Araştırma Kurumu (Tübitak) Yayın Teşvik Ödülü
Haziran 1999
Haziran 1999