Duyurular & Dokümanlar
Tez Dosyaları
Dosya İndir
Eğitim Bilgileri
1994 - 1997
1994 - 1997Doktora
Gazi Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması Ve Ekonomisi (Dr), Türkiye
1990 - 1992
1990 - 1992Yüksek Lisans
Gazi Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Yönetimi, Teftişi Ve Planlaması (Yl) (Tezli), Türkiye
1985 - 1987
1985 - 1987Lisans
Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü, Türkiye
1982 - 1984
1982 - 1984Ön Lisans
Gazi Üniversitesi, Kırşehir Eğitim Yüksekokulu, Sınıf Öğretmenliği Pr., Türkiye
Yaptığı Tezler
1997
1997Doktora
Milli Eğitim Bakanlığı`nda insan kaynaklarının geliştirilmesi
Gazi Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü
1992
1992Yüksek Lisans
Ankara’daki Sosyal Hizmetler ve Çocuk Esirgeme Kurumu’na bağlı 7-12 yaş grubu üç çocuk yuvasının karşılaştırılması
Gazi Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Yönetimi, Teftişi Ve Planlaması (Yl) (Tezli)
Sertifika, Kurs ve Eğitimler
2004
2004Michigan State University, Advanced Professional Development Program
Mesleki Kurs
Michigan State University, USA
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Akademik Ünvanlar / Görevler
2017 - Devam Ediyor
2017 - Devam EdiyorProf. Dr.
Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim
2010 - 2017
2010 - 2017Doç. Dr.
Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim
2000 - 2010
2000 - 2010Yrd. Doç. Dr.
Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim
1994 - 2000
1994 - 2000Uzman
Gazi Üniversitesi, Teknik Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri
Yönetimsel Görevler
2020 - 2022
2020 - 2022Gazi Üniversitesi, İç Kontrol İzleme ve Yönlendirme Kurulu Başkanı
Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim
2020 - 2022
2020 - 2022Gazi Üniversitesi, Covid 19 Salgını komisyon başkanı
Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim
2020 - 2022
2020 - 2022Senato Üyesi
Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim
2020 - 2022
2020 - 2022Gazi Üniversitesi, Protokol Komisyonu Başkanı
Gazi Üniversitesi, Rektörlük, -
2020 - 2022
2020 - 2022Gazi Üniversitesi Açık Bilim ve Açık Erişim Komisyonu Başkanı
Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim
2020 - 2022
2020 - 2022Gazi Üniversitesi, Kütüphane Komisyonu Başkanı
Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim
2020 - 2022
2020 - 2022Gazi Üniversitesi, Merkez Yayın Komisyonu Başkanı
Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim
2020 - 2022
2020 - 2022Gazi Üniversitesi, Yurtdışı Lisansüstü (Master-Doktora) Eğitim Öğretim Takip Komisyonu Başkanı
Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim
2020 - 2022
2020 - 2022Gazi Üniversitesi Eğitim Komisyonu Başkanı
Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim
2020 - 2022
2020 - 2022Rektör Yardımcısı
Gazi Üniversitesi, Rektörlük
2015 - 2020
2015 - 2020Bölüm Başkanı-Yönetim ve Organizasyon
Hoca Ahmet Yesevi Türk Kazak Üniversitesi, Türkiye Türkçesiyle Uzaktan Eğitim Programları, Yönetim ve Organizasyon
2015 - 2020
2015 - 2020Enstitü Müdür Yardımcısı
Diğer (Kurumlar,hastaneler Vb.), Diğer Enstitü
2015 - 2020
2015 - 2020Bölüm Başkanı
Hoca Ahmet Yesevi Türk Kazak Üniversitesi, Türkiye Türkçesiyle Uzaktan Eğitim Programları, Eğitim Yönetimi ve Denetimi
2010 - 2011
2010 - 2011Enstitü Yönetim Kurulu Üyesi
Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü
2010 - 2011
2010 - 2011Enstitü Müdür Yardımcısı
Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü
2000 - 2003
2000 - 2003Bölüm Başkan Yardımcısı
Gazi Üniversitesi, Teknik Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri
2000 - 2003
2000 - 2003Anabilim/Bilim Dalı Başkanı
Gazi Üniversitesi, Teknik Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri
Akademi Dışı Deneyim
1990 - 1994
1990 - 1994Öğretmen
SHÇEK, Öğretmen
Yönetilen Tezler
2023
2023Yüksek Lisans
İLKOKUL DÖRDÜNCÜ SINIF ÖĞRENCİLERİNİN MATEMATİĞE YÖNELİK TUTUMLARI İLE MATEMATİK ÖZ YETERLİK ALGILARI ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ
Buluç B. (Danışman)
S.CANBULUT(Öğrenci)
2023
2023Doktora
İLKOKUL 4. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN MATEMATİK ÖĞRENME SÜRECİNDE DİJİTAL TEKNOLOJİ KULLANIMLARI, MOTİVASYONLARI VE AKADEMİK BAŞARILARI ARASINDAKİ İLİŞKİ
Buluç B. (Danışman)
F.Öztop(Öğrenci)
2023
2023Yüksek Lisans
SINIF ÖĞRETMENLERİNİN KODLAMA VE ROBOTİK ALGILARININ METAFOR ANALİZİ YÖNTEMİ İLE BELİRLENMESİ
Buluç B. (Danışman)
M.Akçin(Öğrenci)
2022
2022Doktora
İlkokul 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Dersinde Eleştirel Düşünme Uygulamaları
Buluç B. (Danışman)
E.BÜŞRA(Öğrenci)
2022
2022Doktora
ÖĞRETMEN ADAYLARININ MATEMATİKSEL YETKİNLİK ALGILARININ VE MATEMATİKSEL YETKİNLİĞİN GELİŞTİRİLMESİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİN BELİRLENMESİ
Buluç B. (Danışman)
S.YANBIYIK(Öğrenci)
2020
2020Yüksek Lisans
İlkokullarda Örgüt Sağlığı İle Sınıf Öğretmenlerinin Örgütsel Bağlılıkları Arasındaki İlişki
Buluç B. (Danışman)
K.NUR(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Temel eğitimde drama yöntemi ile sorumluluk değerinin öğretimi
Buluç B. (Danışman)
E.ÖZÇELİK(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
SINIF ÖĞRETMENLERİNİN SINIF YÖNETİM BECERİLERİ İLE İŞ DOYUM DÜZEYLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİ
Buluç B. (Danışman)
F.SAĞLAMÇUBUKCU(Öğrenci)
2016
2016Doktora
İlkokul 4. sınıf sosyal bilgiler dersinde Türk büyüklerine saygı, aile birliğine önem verme ve vatanseverlik değerlerinin karma yaklaşıma dayalı etkinliklerle öğretimi
BULUÇ B. (Danışman)
O.GÜMÜŞ(Öğrenci)
2016
2016Doktora
Disiplinler arası yaklaşımla değer öğretiminde yaratıcı drama yönteminin kullanılması
BULUÇ B. (Danışman)
Ö.ÇELİK(Öğrenci)
2016
2016Doktora
Sınıf öğretmenlerinin sınıf yönetim becerileri, teknoloji kullanımları ve öz yeterlilik inançları arasındaki ilişki
BULUÇ B. (Danışman)
A.MELİH(Öğrenci)
2015
2015Yüksek Lisans
İlkokullarda okul iklimi ile okul etkililiği arasındaki ilişki
BULUÇ B. (Danışman)
T.ŞENEL(Öğrenci)
2015
2015Doktora
İlkokul 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Dersinde Hoşgörü Değerinin Karma Yaklaşıma Dayalı Bilgisayar Destekli Etkinliklerle Öğretimi
BULUÇ B. (Danışman)
S.YARAR(Öğrenci)
2014
2014Yüksek Lisans
Sınıf öğretmenlerinin sahip olduğu değerler ile akademik iyimserlik düzeyleri arasındaki ilişki
BULUÇ B. (Danışman)
E.BÜŞRA(Öğrenci)
2014
2014Doktora
İlköğretim kurumlarında görev yapan öğretmenlerin duygusal zeka, motivasyon ve örgütsel bağlılıkları arasındaki ilişki
BULUÇ B. (Danışman)
Ö.TULUNAY(Öğrenci)
2012
2012Yüksek Lisans
İlköğretim kurumlarında örgüt kültürü ile bürokrasi arasındaki ilişki
BULUÇ B. (Danışman)
H.ÖNAL(Öğrenci)
2011
2011Yüksek Lisans
İlköğretim kurumlarında öğretimsel liderlik ile örgütsel bağlılık arasındaki ilişki (Konya ili örneği)
BULUÇ B. (Danışman)
M.KORAY(Öğrenci)
2011
2011Yüksek Lisans
İlköğretim okullarında dönüşümcü liderlikle örgütsel adalet arasındaki ilişki (Ağrı ili örneği)
BULUÇ B. (Danışman)
A.MELİH(Öğrenci)
2011
2011Yüksek Lisans
İlköğretim kurumlarında etik liderlik ile örgüt sağlığı arasındaki ilişki
BULUÇ B. (Danışman)
A.TANERİ(Öğrenci)
2010
2010Yüksek Lisans
SINIF ÖĞRETMENLERİNİN ALGILARINA GÖRE İLKÖĞRETİM OKULU YÖNETİCİLERİNİN LİDERLİK STİLLERİ İLE ÖĞRETMENLERİN İŞ DOYUMU DÜZEYLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİ
BULUÇ B. (Danışman)
E.GÜLLÜ(Öğrenci)
2010
2010Doktora
İLKÖĞRETİM 4. SINIF SOSYAL BİLİİLER DERSİNDE YARDIMSEVERLİK DEĞERİNİN ETKİNLİK TEMELLİ ÖĞRETİMİ VE ÖĞRENCİLERİN TUTUMLARINA ETKİSİ
BULUÇ B. (Danışman)
V.AKTEPE(Öğrenci)
2010
2010Yüksek Lisans
İLKÖĞRETİM KURUMLARINDA ÖRGÜTSEL İKLİM İLE İŞ DOYUMU ARASINDAKİ İLİŞKİ (İSTANBUL İLİ ÖRNEĞİ)
BULUÇ B. (Danışman)
N.ÇEVİK(Öğrenci)
2008
2008Yüksek Lisans
SINIF ÖĞRETMENLERİNİN STRES KAYNAKLARI VE BAŞ ETME YOLLARI (KİLİS İLİ ÖRNEĞİ)
BULUÇ B. (Danışman)
F.DOĞAN(Öğrenci)
2008
2008Yüksek Lisans
İLKÖĞRETİM 6. SINIFTA GÖRSEL SANATLAR DERSİ İLE DESTEKLENEN MATEMATİK ÖĞRETİMİNİN ÖĞRENCİ TUTUMLARI VE BAŞARILARINA ETKİSİ
BULUÇ B. (Danışman)
E.ÖZDER(Öğrenci)
2006
2006Yüksek Lisans
İşbirliğine dayalı öğrenme yaklaşımının ilköğretim dördüncü sınıf Türkçe ders hedeflerinin kazandırılması ve öğrenci başarısına etkisi
BULUÇ B. (Danışman)
O.GÜMÜŞ(Öğrenci)
2005
2005Yüksek Lisans
İlköğretim matematik öğretiminde proje tabanlı öğrenme yaklaşımının öğrencilerin akademik başarısına ve tutumlarına etkisi
BULUÇ B. (Danışman)
S.ALADAĞ(Öğrenci)
2005
2005Yüksek Lisans
İlköğretim beşinci sınıf öğrencilerinin öğretici ve öyküleyici metinlere göre okuduğunu anlama becerilerinin sınanması
BULUÇ B. (Danışman)
S.SİDEKLİ(Öğrenci)
Makaleler
2024
20241. Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi Yeterlikleri ve Öğretmen Öz Yeterlikleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi: Meta-Analiz Çalışması.
Kabaran H., BULUÇ B.
Uluslararası Temel Eğitim Araştırmaları , cilt.8, sa.3, ss.319-331, 2024 (Hakemli Dergi)
2023
20232. SINIF ÖĞRETMENLERİNİN SINIF YÖNETİM BECERİLERİ İLE İŞ DOYUM DÜZEYLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİ.
Sağlam Çubukçu F., BULUÇ B.
Uluslararası İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi , cilt.9, sa.3, ss.33-46, 2023 (Hakemli Dergi)
2023
20233. Hayat Bilgisi Dersine Yönelik Tutum Ölçeği Geliştirme Çalışması
G. D. Ş., Buluç B.
Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.43, sa.1, ss.183-209, 2023 (TRDizin)
2022
20224. Matematik Öğrenme Sürecinde Dijital Teknoloji Kullanımı Ölçeğinin Geliştirilmesi: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması.
ÖZTOP F., BULUÇ B.
Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.42, sa.2, ss.997-1023, 2022 (TRDizin)
2020
20205. Matematiksel Yetkinlik Algı Ölçeğinin Geliştirilmesi: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
Abay S., Buluç B.
Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi , cilt.8, sa.15, ss.65-82, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
20206. Sınıf Öğretmeni Adaylarının Değer Hiyerarşileri.
Buluç B., Uzun E. B.
Tübav Bilim Dergisi , cilt.13, sa.2, ss.29-46, 2020 (Hakemli Dergi)
2018
20187. Sınıf öğretmenlerinin sınıf yönetim becerileri ve teknoloji kullanımları arasındaki ilişki.
Güneş A. M., Buluç B.
Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi , cilt.12, sa.2, ss.739-771, 2018 (TRDizin)
2018
20188. İLKÖĞRETİM ÖĞRETMENLERİNDE MOTİVASYON VE ÖRGÜTSEL BAĞLILIĞIN DEMOGRAFİK DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ
Tulunay Ateş Ö., Buluç B.
Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , sa.48, ss.1-30, 2018 (TRDizin)
2018
20189. Disiplinler arası yaklaşımla değer öğretiminde yaratıcı drama yönteminin kullanılması
Çelik Ö., Buluç B.
Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.20, sa.1, ss.67-88, 2018 (TRDizin)
2017
201710. GIDA SEKTÖRÜNDE PERSONEL SEÇİM SÜRECİNİN BETİMLENMESİNE YÖNELİK BİR ÇALIŞMA
ABAY S., BULUÇ B., DEMİRTAŞ G.
Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi , sa.8, ss.196-210, 2017 (TRDizin)
2017
201711. Sınıf öğretmenlerinin teknoloji kullanımları ve öz yeterlilik inançları arasındaki ilişki.
Güneş A. M., Buluç B.
Tübav Bilim Dergisi , cilt.10, sa.1, ss.94-113, 2017 (Hakemli Dergi)
2016
201612. İlkokullarda okul iklimi ile okul etkililiği arasındaki ilişki
Şenel T., Buluç B.
TÜBAV Bilim Dergisi , cilt.9, sa.4, ss.1-12, 2016 (Hakemli Dergi)
2016
201613. Increasing Social Awareness of Consumer Behaviors on Smart Grids Energy Systems
Buluç B., Bülbül H. İ.
INTERNATIONAL JOURNAL OF RENEWABLE ENERGY RESEARCH
, cilt.6, sa.4, ss.1588-1592, 2016 (ESCI, Scopus)
2015
201514. The relationship between the emotional intelligence motivation and organizational commitment of primary school teachers
Tulunay Ateş Ö., Buluç B.
Middle Eastern African Journal of Educational Research , cilt.17, ss.31-49, 2015 (Hakemli Dergi)
2015
201515. İlk ve Ortaokul Öğretmenlerinin Öz Yeterlik Algıları ile İş Doyumları Arasındaki İlişki
Buluç B., Demir S.
Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.16, sa.1, ss.289-308, 2015 (TRDizin)
2015
201516. Relationship between Instructional Leadership and Organizational Health in Primary Schools
Buluc B.
ANTHROPOLOGIST
, cilt.19, sa.1, ss.175-183, 2015 (SCI-Expanded, SSCI, Scopus)
2015
201517. THE RELATIONSHIP BETWEEN ACADEMIC STAFF'S PERCEPTIONS OF ORGANIZATIONAL JUSTICE AND ORGANIZATIONAL CITIZENSHIP BEHAVIORS
Buluc B.
STUDIA PSYCHOLOGICA
, cilt.57, sa.1, ss.49-62, 2015 (SSCI, Scopus)
2015
201518. Sınıfta motivasyon yönelimleri ölçeği geçerlik ve güvenirlik çalışması
Tulunay Ateş Ö., Buluç B.
ACED International Journal of Family, Child and Education , cilt.6, ss.103-124, 2015 (Hakemli Dergi)
2014
201419. Relationship Between Organizational Justice and Organizational Commitment in Primary Schools
Buluç B., Gunes A. M.
ANTHROPOLOGIST
, cilt.18, sa.1, ss.145-152, 2014 (SCI-Expanded, SSCI, Scopus)
2014
201420. Determination of the problems of graduate students according to students viewpoints
BULUÇ B., GELİŞLİ Y.
Procedia social and Behavioral Sciences. , sa.116, ss.3317-3321, 2014 (Hakemli Dergi)
2014
201421. Sınıf öğretmenlerinin değer algıları ile örgütsel vatandaşlık davranışları arasındaki ilişki
SERİN M. K., BULUÇ B.
Kastamonu Eğitim Dergisi, , cilt.22, sa.1, ss.273-290, 2014 (Hakemli Dergi)
2014
201422. Sınıf öğretmenlerinin algılarına göre okul yöneticilerinin öğretim liderliği özelliklerinin değerlendirilmesi
Aktepe V., Buluç B.
Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.34, sa.2, ss.227-247, 2014 (TRDizin)
2014
201423. TIMSS 2011 sonuçları çerçevesinde okul iklimi değişkenine göre öğrencilerin matematik başarı puanlarının analizi
Buluç B.
Gazi Üniversitesi Endüstriyel Sanatlar Eğitim Fakültesi Dergisi
, sa.33, ss.105-121, 2014 (Hakemli Dergi)
2012
201224. İlköğretim Okul Müdürlerinin Öğretim Liderliği Davranışları ile Öğretmenlerin Örgütsel Bağlılıkları Arasındaki İlişki
Serin M. K., Buluç B.
KURAM VE UYGULAMADA E?ITIM YÖNETIMI / EDUCATIONAL MANAGEMENT: THEORY & PRACTICE , cilt.18, sa.3, ss.435-459, 2012 (TRDizin)
2012
201225. İlköğretim Okullarında Dönüşümcü Liderlik ile Örgütsel Adalet arasındaki İlişki
Güneş A. M., Buluç B.
Türk Eğitim Bilimleri Dergisi , cilt.10, sa.3, ss.411-437, 2012 (TRDizin)
2012
201226. Eğitim Bilimleri Enstitülerinde Yaşanan Sorunlar ve Yeniden Yapılandırma
BULUÇ B.
Eğitime Bakış Dergisi , cilt.8, sa.23, ss.135-139, 2012 (Hakemsiz Dergi)
2011
201127. İlköğretim Okul Yöneticilerinin Problem Çözme Becerilerine İlişkin Algıları
Buluç B., Sulak S. E., Serin M. K.
Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.31, sa.2, ss.551-567, 2011 (TRDizin)
2009
200928. The Relationship between Bureaucratic School Structure and Leadership Styles of School Principals in Primary Schools
Buluc B.
EGITIM VE BILIM-EDUCATION AND SCIENCE
, cilt.34, sa.152, ss.71-86, 2009 (SSCI, Scopus, TRDizin)
2009
200929. Sınıf öğretmenlerinin algılarına göre okul müdürlerinin liderlik stilleri ile örgütsel bağlılık arasındaki ilişki
Buluç B.
KURAM VE UYGULAMADA E?ITIM YÖNETIMI / EDUCATIONAL MANAGEMENT: THEORY & PRACTICE , cilt.57, sa.57, ss.5-34, 2009 (TRDizin)
2008
200830. Ortaöğretim kurumlarında örgütsel sağlık ile örgütsel vatandaşlık arasındaki ilişki
Buluç B.
Türk Eğitim Bilimleri Dergisi , cilt.6, sa.4, ss.571-602, 2008 (TRDizin)
2007
200731. İlk ve ortaöğretim kurumlarında okul yöneticilerinin bilgilendirme işlevini gerçekleştirme düzeyleri
BULUÇ B.
Türk Eğitim Bilimleri Dergisi. , cilt.5, sa.1, ss.1-25, 2007 (TRDizin)
2007
200732. İşbirliğine dayalı öğrenme yaklaşımının Türkçe dersinde akademik başarıya etkisi ve öğrencilerin derse ilgisi
Gümüş O., Buluç B.
KURAM VE UYGULAMADA E?ITIM YÖNETIMI / EDUCATIONAL MANAGEMENT: THEORY & PRACTICE , sa.49, ss.7-30, 2007 (TRDizin)
2006
200633. Eğitim örgütlerinde insan kaynağı yönetimi işlevlerinden danışmanlık işlevinin okul yöneticilerinin görüşlerine dayalı olarak değerlendirilmesi
BULUÇ B.
Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergis , cilt.7, sa.2, ss.127-144, 2006 (TRDizin)
2006
200634. Anadolu Öğretmen Liselerinde Okutulan Eğitim Yönetimi Dersi Programının Öğretmen Görüşlerine Dayalı Olarak Değerlendirilmesi
Buluç B.
Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi.
, cilt.26, sa.2, ss.263-279, 2006 (TRDizin)
2006
200635. An analysis of classroom rules in secondary schools in Turkey
BULUÇ B.
Educational Research Quarterly , cilt.29, sa.3, ss.30-51, 2006 (Hakemli Dergi)
2005
200536. Televizyonlarda yer alan şiddet içeren programların okulda şiddete etkisi ve şiddet önleme amacıyla okul yöneticilerinin alabileceği önlemler
Buluç B.
Gazi Üniversitesi, Mesleki Eğitim Dergisi
, cilt.7, sa.14, ss.44-73, 2005 (Hakemli Dergi)
2003
200337. Mesleki ve teknik eğitim kurumlarında eğitim yönetimi işlevlerinin değerlendirilmesi
Buluç B.
Çağdaş Eğitim Dergisi
, sa.303, ss.19-29, 2003 (TRDizin)
2003
200338. Orta öğretim kurumlarında fiziksel ceza uygulamaları
Mahiroğlu A., Buluç B.
Türk Eğitim Bilimleri Dergisi , cilt.1, sa.1, ss.81-95, 2003 (TRDizin)
2002
200239. Sınıf öğretmenliği bölümü öğrencilerinin öğretmenlik sertifikası programlarına yönelik tutumları
Buluç B.
Toplumsal Düşünce Dergisi.
, cilt.3, sa.5, ss.41-48, 2002 (Hakemli Dergi)
1999
199940. Eğitimde toplam kalite yönetimi ve kalite yönetiminin araçları
Mahiroğlu A., Buluç B.
Politeknik Dergisi
, cilt.2, sa.1, ss.53-61, 1999 (TRDizin)
1998
199841. Bilgi çağı ve örgütsel liderlik
Buluç B.
Yeni Türkiye Dergisi. , cilt.4, sa.20, ss.1205-1213, 1998 (Hakemli Dergi)
1998
199842. Bilgi Çağında İnsan Kaynakları Yönetiminin Temel Bileşenleri
Buluç B.
Yeni Türkiye Dergisi. , cilt.4, sa.19, ss.781-788, 1998 (Hakemli Dergi)
1997
199743. Türk eğitim sisteminde teftiş ve denetim alt sisteminin gelişim süreci
Buluç B.
Bilgi Çağında Eğitim Dergisi.
, cilt.1, sa.4, ss.27-30, 1997 (Hakemli Dergi)
1997
199744. İlköğretim ikinci kademe okullarda eğitimde fırsat ve imkan eşitliği
BULUÇ B.
Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi Dergisi. , cilt.3, sa.1, ss.11-21, 1997 (Scopus, TRDizin)
1997
199745. Tanzimat döneminde ilköğretim
Buluç B.
Çağdaş Eğitim Dergisi.
, sa.232, ss.36-39, 1997 (Hakemsiz Dergi)
1996
199646. Yönetimde örgütleme süreci
Buluç B.
Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi Dergisi. , cilt.2, sa.4, ss.513-522, 1996 (Scopus, TRDizin)
1996
199647. Örgütsel değişme ve direnç
BULUÇ B.
Çağdaş Eğitim Dergisi. , sa.220, ss.40-43, 1996 (Hakemsiz Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2019
20191. Öğrenen Bir Kurum Olarak Okullar
KALE M., BULUÇ B.
IV. ULUSLARARASI SOSYAL BİLİMLERARAŞTIRMALARI KONGRESİ, Türkistan, Kazakistan, 11 - 13 Eylül 2019, ss.172-181, (Tam Metin Bildiri)
2019
20192. Türkiye’de Temel Eğitimde Öğretmen Yetiştirme
BULUÇ B., KALE M.
IV. ULUSLARARASI SOSYAL BİLİMLERARAŞTIRMALARI KONGRESİ, Türkistan, Kazakistan, 11 - 13 Eylül 2019, ss.326-331, (Tam Metin Bildiri)
2019
20193. Sınıf Öğretmenlerinin Örgütsel Sağlık Ve Örgütsel Bağlılık Algılarının İncelenmesi
Demirok K. N., BULUÇ B.
ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ ULUSLARARASI 100. YIL EĞİTİM SEMPOZYUMU, Samsun, Türkiye, 26 - 28 Ekim 2019, ss.134-142, (Tam Metin Bildiri)
2019
20194. İLKÖĞRETİM 4. SINIF ÖĞRENCİLERİNE SORUMLULUK DEĞERİNİN DRAMA YÖNTEMİ İLE ÖĞRETİMİ
Özçelik E., BULUÇ B.
VI th INTERNATIONAL EURASIAN EDUCATIONAL RESEARCHCONGRESS, Ankara, Türkiye, 19 - 22 Haziran 2019, ss.154-158, (Tam Metin Bildiri)
2019
20195. Lisansüstü eğitimde okul etkililiğinin değerlendirilmesi.
BULUÇ B.
5. Uluslararası sosyal bilimler kongresi., Üsküp, Makedonya, 27 - 30 Haziran 2019, ss.701-704, (Tam Metin Bildiri)
2019
20196. İnsan kaynakları yönetimi işlevlerinden seçme sürecine ilişkin analitik bir bakış.
BULUÇ B.
5. Uluslararası sosyal bilimler kongresi, Üsküp, Makedonya, 27 - 30 Haziran 2019, ss.695-699, (Tam Metin Bildiri)
2018
20188. Yükseköğretim Kurumlarında Öğrencilerin Örgütsel Bağlılıklarının Farklı Değişkenler Açısından Değerlendirilmesi
BULUÇ B., KALE M.
3. Uluslararası Sosyal bilimler Kongresi, Buhara, Özbekistan, 17 - 21 Ekim 2018, ss.181-188, (Tam Metin Bildiri)
2018
20189. Bir Devlet Üniversitesinde, Farklı Demoğrafik Değişkenler Açısından Yönetici Güven Düzeyinin İncelenmesi
KALE M., BULUÇ B.
3. uluslararası Sosyal Bilimler Kongresi, Buhara, Özbekistan, 17 - 21 Ekim 2018, ss.102-111, (Tam Metin Bildiri)
2018
201810. Evaluation Of School Effectiveness Based On Opinions Of Distance Education Students.
BULUÇ B.
27. International conference on educational sciences, Antalya, Türkiye, 18 - 22 Nisan 2018, ss.277-281, (Tam Metin Bildiri)
2018
201811. Sınıf Öğretmeni Adaylarının Kişisel ve Mesleki Yetkinlikler Algısı
UZUN E. B., BULUÇ B.
17. Uluslararası sınıf öğretmenliği sempozyumu, Ankara, Türkiye, 11 - 14 Nisan 2018, (Özet Bildiri)
2018
201812. 2016 Şubat Ayında Ataması Yapılan Öğretmenlerin Aday Öğretmen Yetiştirme SüreciniDeğerlendirmesi
Demirtaş G., BULUÇ B., ABAY S.
17. Uluslararası sınıf öğretmenliği sempozyumu, Ankara, Türkiye, 11 - 14 Nisan 2018, (Özet Bildiri)
2017
201713. Türkiye’de sınıf öğretmeni yetiştirme ve problemler
Buluç B.
Kaşgarlı Mahmut 1. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi, Ankara, Türkiye, 7 - 09 Ekim 2017, (Özet Bildiri)
2017
201714. School Effectiveness Scale: A Study of Reliability and Validity
BULUÇ B.
XIV. European Conference on Social and Behavioral Sciences:, Odessa, Ukrayna, 23 - 26 Ağustos 2017, (Özet Bildiri)
2017
201715. Organizational Commitment Questionnaire: A Study of Reliability and Validity.
BULUÇ B.
XIV. European Conference on Social and Behavioral Sciences, Odessa, Ukrayna, 23 - 26 Ağustos 2017, (Özet Bildiri)
2017
201716. İlkokul 4. sınıf öğrencilerine yönelik hoşgörü tutum ölçeğinin geliştirilmesiİlkokul 4. sınıf öğrencilerine yönelik hoşgörü tutum ölçeğinin geliştirilmesi
YARAR KAPTAN S., BULUÇ B.
IX Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi., Ordu, Türkiye, 11 - 14 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
2017
201717. Lisansüstü eğitim gören öğrencilerin görüşlerine göre örgütsel bağlılığın demografik özellikler açısından değerlendirilmesi.
BULUÇ B.
16th International Primary Teacher Education Symposium, Girne, Kıbrıs (Kktc), 8 - 11 Mayıs 2017, ss.345-346, (Özet Bildiri)
2017
201718. Disiplinler Arası Yaklaşımla Duygu ve Düşüncelere Saygı, Hoşgörü Değerlerinin Öğretiminde Yaratıcı Drama Yönteminin Kullanılması
ÇELİK Ö., BULUÇ B.
I. Uluslararası Sınırsız Eğitim ve Araştırma Sempozyumu (USEAS2017), ALANYA, Türkiye, 24 - 26 Nisan 2017, ss.26, (Özet Bildiri)
2016
201619. Sınıf öğretmenlerinin sahip olduğu değerler ile akademik iyimserlik düzeyleri arasındaki ilişki
UZUN E. B., BULUÇ B.
11. Ulusal Eğitim Yönetimi Kongresi, Türkiye, 12 - 14 Mayıs 2016, (Özet Bildiri)
2016
201620. Sınıf Öğretmenlerinin Sahip Olduğu Değerler ile Akademik İyimserlik Düzeyleri Arasındaki İlişki
UZUN E. B., BULUÇ B.
11. Ulusal Eğitim Yönetimi Kongresi, Kuşadası/Aydın, Türkiye, 12 - 14 Mayıs 2016, (Özet Bildiri)
2016
201621. İlköğretim 4 sınıf Sosyal Bilgiler dersinde Türk büyüklerine saygı aile birliğine önem verme ve vatanseverlik değerlerine ilişkin öğrenci tutumlarının belirlenmesi
Gümüş O., BULUÇ B.
15. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu., Bodrum/Muğla, Türkiye, 11 - 14 Mayıs 2016, (Tam Metin Bildiri)
2016
201622. İlköğretim kurumlarında etik liderlik ile örgüt sağlığı arasındaki ilişki
TANERİ A., BULUÇ B.
. 15. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu., Bodrum/Muğla, Türkiye, 11 - 14 Mayıs 2016
2016
201623. Increasing Social Awareness of Consumer Behaviors On Smart Grids Energy Systems
BULUÇ B., BÜLBÜL H. İ.
Smart Grid Workshop (İstanbul Gelişim University), İstanbul, Türkiye, 21 - 25 Mart 2016, (Özet Bildiri)
2015
201524. Farklı branşlardaki öğretmenlerin hoşgörü değerine ilişkin görüşleri ve metafor algıları
BULUÇ B., YARAR KAPTAN S.
II. Ulusal (Uluslararası katılımlı) Değerler Eğitimi Kongresi, Kırıkkale, Türkiye, 5 - 07 Kasım 2015, ss.175, (Özet Bildiri)
2015
201525. Farklı branşlardaki öğretmenlerin değer eğitimi ile ilgili görüşleri
BULUÇ B., YARAR KAPTAN S.
II. Ulusal (Uluslararası katılımlı) Değerler Eğitimi Kongresi., Kırıkkale, Türkiye, 5 - 07 Kasım 2015, ss.113, (Özet Bildiri)
2015
201526. Sınıf öğretmeni adaylarının değer hiyerarşileri
BULUÇ B., UZUN E. B.
. Uluslararası Katılımlı Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu., Bartın, Türkiye, 21 - 23 Mayıs 2015, (Özet Bildiri)
2015
201527. Sınıf öğretmeni adaylarının değer hiyerarşileri
BULUÇ B., UZUN E. B.
14. Uluslararası Katılımlı Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, Türkiye, 21 - 23 Mayıs 2015, (Özet Bildiri)
2014
201428. Sınıf öğretmeni adaylarının eğitim amaçlı internet materyallerini kullanma davranışları
BULUÇ B., ÇELİK Ö., UZUN E. B.
International Congress on Research in Education, 25 - 27 Nisan 2014, (Özet Bildiri)
2014
201429. Temel eğitimden ortaöğretime geçiş (TEOG) sisteminin öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi
BULUÇ B., ÇELİK Ö., UZUN E. B.
Cumhuriyetin Kuruluşundan Günümüze Eğitimde Kademeler Arası Geçiş ve Yeni Modeller Uluslararası Kongresi, 16 - 18 Ocak 2014, (Özet Bildiri)
2013
201330. Determination of the Problems of Graduate Students According To Students' Viewpoints
BULUÇ B., GELİŞLİ Y.
5th World Conference on Educational Sciences (WCES), Rome, İtalya, 5 - 08 Şubat 2013, cilt.116, ss.3317-3321, (Tam Metin Bildiri)
2010
201031. Sınıf Öğretmenliği Anabilim Dalında Okuyan Öğretmen Adaylarının Problem Çözme Becerileri
BULUÇ B., KURU O., TANERİ A.
IX. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu., Elazığ, Türkiye, 20 - 21 Mayıs 2010, (Özet Bildiri)
2009
200932. Sınıf Öğretmenlerinin Stres Kaynakları ve Başetme Yolları Kilis İli Örneği
YILDIRIM F., BULUÇ B.
18. Eğitim Bilimleri Kurultayı., Kuşadası, İzmir, Türkiye, 1 - 03 Ekim 2009, (Özet Bildiri)
2006
200633. İlköğretim Matematik Öğretiminde Proje Tabanlı Öğrenme Yaklaşımının Öğrencilerin Tutumlarına Etkisi
ALADAĞ S., BULUÇ B.
Ulusal Sınıf Öğretmenliği Kongresi., Ankara, Türkiye, 14 - 16 Nisan 2006, (Tam Metin Bildiri)
2006
200634. İlköğretim beşinci sınıf öğrencilerinin okuduğunu anlama becerilerinin karşılaştırılması
SİDEKLİ S., BULUÇ B.
Gazi Üniversitesi Ulusal Sınıf Öğretmenliği Kongresi, 2006, Türkiye, 14 - 16 Nisan 2006, (Özet Bildiri)
1998
199835. Milli Eğitim Bakanlığında İnsan Kaynaklarının Geliştirilmesi
BULUÇ B.
VII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi., Konya, Türkiye, 9 - 11 Eylül 1998, (Tam Metin Bildiri)
1997
199736. The Role of Performance Evaluation in Improvement of Human Resources
BULUÇ B.
International Education Symposium of Turkey, Turkish Republics and Asian Pacific Countries, 24 - 26 Eylül 1997, (Tam Metin Bildiri)
Kitaplar
2020
20201. Geleneksel Liderlik Yaklaşımları.
Buluç B.
Eğitim Yönetiminde Liderlik, Nezahat Güçlü,Sekan Koşar, Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.1-456, 2020
2019
20192. Eğitimin Amaç ve İşlevleri
Buluç B.
Eğitime Giriş, Emin Karip, Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.1-392, 2019
2017
20173. Bir Bilim Olarak Eğitimin Ekonomik Temelleri
BULUÇ B.
Eğitim Bilimine Giriş, Çağatay Özdemir, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.165-180, 2017
2013
20134. Örgüt Kültürü ve İklimi
Buluç B.
Eğitim Yönetiminde Kuram ve Uygulama, Servet Özdemir, Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.1-504, 2013
2007
20075. Eğitimin Temel Kavramlar
KALE M., BULUÇ B., ERİŞEN Y., ATA B., ŞEN H. Ş., AYDOĞAN İ., et al.
Eğitim Bilimine Giriş, Emin Karip, Editör, PegemA, Ankara, ss.1-19, 2007
2006
20066. Okullarda Suç ve Şiddet
Buluç B.
Eğitim Ve şiddet, Ş. Şule Erçetin, Editör, HEGEM, Ankara, ss.1-40, 2006
2004
20047. Türk Eğitim Sistemi
Buluç B.
İLK GÜNDEN BAŞÖĞRETMENLİĞE, Ş. Şule Erçetin, Editör, Asil Yayın Dağıtım, Ankara, ss.1-380, 2004
Ansiklopedide Bölümler
Bilimsel Danışmanlıklar
2022 - Devam Ediyor
2022 - Devam EdiyorKurum veya Organizasyonlar İçin Yapılan Danışmanlık
Türkiye Adalet Akademisi
Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim, Türkiye
Kongre ve Sempozyum Katılımı Faaliyetleri
20 Ekim 2023 - 21 Ekim 2023
20 Ekim 2023 - 21 Ekim 2023II. Ulusal Eğitimde Yeni Yaklaşımlar Öğrenci Kongresi
Davetli Konuşmacı
Zonguldak-Türkiye
21 Mart 2016 - 25 Mart 2016
21 Mart 2016 - 25 Mart 2016