Duyurular & Dokümanlar
Dosya İndir
Eğitim Bilgileri
1995 - 2000
1995 - 2000Doktora
Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, Türkiye
1992 - 1994
1992 - 1994Yüksek Lisans
Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Türkiye
1990 - 1992
1990 - 1992Lisans
Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, Türkiye
Yaptığı Tezler
2000
2000Doktora
1-etil-3-metilbenzimidazol-2-tion,1-(2-(6-(4-metoksifenil)-3(2h)-pridazinon-2-İ1)asetil)-4-(3-klorofenil)piperazin ve 1-(2-(6-(4-metoksifenil)-3(2h)- pridazinon-2-İ1)asetil)-4-(2-pridil)piperazin
Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
1994
1994Yüksek Lisans
Üriner sistem taşlarının analizi ve 2,2-disiyano-1-feniletilen kristalinin x-ışınları difraksiyon yöntemleri ile incelenmesi
Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi
Araştırma Alanları
Eğitim
Akademik Ünvanlar / Görevler
2017 - Devam Ediyor
2017 - Devam EdiyorProf. Dr.
Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi
2010 - 2017
2010 - 2017Doç. Dr.
Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi
2003 - 2010
2003 - 2010Yrd. Doç. Dr.
Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi
2002 - 2003
2002 - 2003Öğretim Görevlisi
Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi
1993 - 2002
1993 - 2002Araştırma Görevlisi
Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi
Akademi Dışı Deneyim
1992 - 1993
1992 - 1993FİZİK ÖĞRETMENİ
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI, FİZİK ÖĞRETMENİ
Yönetilen Tezler
2020
2020Yüksek Lisans
Bilim merkezlerindeki fizik temalı sergilerin fizik öğretim programını destekleme durumu
İnğeç Ş. (Danışman)
S.TURAN(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Fizik öğretiminde bilim tarihi: Sarkaç örneği
İnğeç Ş. (Danışman)
S.ATLI(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Fızık öğretmen adaylarının termodinamiğin birinci yasası çerçevesinde ısı, iş ve iç enerji ile ilgili kavramsal zorlukları
İnğeç Ş. (Danışman)
B.KANDEMİR(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
2017 taslak fizik öğretim programının ve 2016 ÖABT fizik öğretmenliği sınavının yenilenmiş bloom taksonomisine göre incelenmesi
İNĞEÇ Ş. (Danışman)
G.KAROL(Öğrenci)
2018
2018Yüksek Lisans
Bir fenomenoloji çalışması: Fizik eğitiminde etkinliklerle zenginleştirilmiş bilim tarihi öğretimi
İNĞEÇ Ş. (Danışman)
K.TEKFİDAN(Öğrenci)
2015
2015Yüksek Lisans
Öğretmen adaylarının ve öğretmenlerin eğitim felsefelerinin belirlenmesi ve eğitim ortamı açısından incelenmesi
İNĞEÇ Ş. (Danışman)
S.GÖRMEZ(Öğrenci)
2015
2015Doktora
İnternet tabanlı bir zeki öğretim sisteminin fizik eğitimine uyarlanması ve uygulanması
İNĞEÇ Ş. (Danışman)
M.ERDEMİR(Öğrenci)
2013
2013Yüksek Lisans
Ortaöğretim 9. sınıf öğrencilerinin bilimsel okuryazarlık düzeylerinin belirlenmesi
İNĞEÇ Ş. (Danışman)
Y.ASLANYAVRUSU(Öğrenci)
2013
2013Yüksek Lisans
Çizgi-roman tekniği ile geliştirilen bilim-kurgu hikayelerinin öğrencilerin yaratıcı düşünme becerilerinin ve fiziğe ilişkin tutumlarının gelişimine etkisi
İNĞEÇ Ş. (Danışman)
A.ORÇAN(Öğrenci)
2013
2013Yüksek Lisans
Öğretmen adaylarının görsel materyallerin fizik öğretimine katkısı hakkındaki görüşleri
İNĞEÇ Ş. (Danışman)
K.KARACA(Öğrenci)
2011
2011Yüksek Lisans
Öğretmen adaylarının elektrik devreleri ile ilgili kavram yapılarının repertuvar çizelge ve kavram haritasıyla belirlenmesi
İNĞEÇ Ş. (Danışman)
R.SALAR(Öğrenci)
2010
2010Yüksek Lisans
Ortaöğretim öğrencilerinin bilimin doğası hakkındaki bilgi yapılarının kavram haritası yöntemiyle incelenmesi
İNĞEÇ Ş. (Danışman)
E.KILINÇ(Öğrenci)
2010
2010Yüksek Lisans
Ortaöğretim öğrencilerinin ısı ve sıcaklık konusundaki bilgileri ve bu bilgilerini günlük hayata uyarlama düzeyleri üzerine bir araştırma
İNĞEÇ Ş. (Danışman)
Ü.AYTEKİN(Öğrenci)
2010
2010Yüksek Lisans
Ortaöğretim 9. sınıf fizik dersi öğretim programına ilişkin öğretmen görüşleri
İNĞEÇ Ş. (Danışman)
M.ŞAFAK(Öğrenci)
2008
2008Yüksek Lisans
Kavram karikatürlerinin kavram yanılgılarının tespitinde ve giderilmesinde kullanılması:Düzgün dairesel hareket
İNĞEÇ Ş. (Danışman)
İ.YILDIZ(Öğrenci)
2008
2008Yüksek Lisans
Öğrencilerin optik ve madde konusunu günlük hayata uyarlayabilmelerinde kişilik rolünün ve akademik değişkenlerin etkisinin araştirilmasi
İNĞEÇ Ş. (Danışman)
M.ÖZKAYNAK(Öğrenci)
2008
2008Yüksek Lisans
9. sınıf öğrencilerinin fizik derslerinde öğrendikleri fizik kavramlarını günlük yaşamla ilişkilendirme düzeylerinin belirlenmesi
İNĞEÇ Ş. (Danışman)
D.BOZKURT(Öğrenci)
2007
2007Yüksek Lisans
Öğrencilerin kuvvet konusundaki başarılarının kavram haritası ile ölçülmesi
İNĞEÇ Ş. (Danışman)
B.AÇAR(Öğrenci)
2007
2007Yüksek Lisans
Fizik eğitiminde elektrostatik konusu ile ilgili kavram yanılgılarının giderilmesine yönelik bir karikatüristik yaklaşım
İNĞEÇ Ş. (Danışman)
B.ÇİĞDEMTEKİN(Öğrenci)
2005
2005Yüksek Lisans
Fizik eğitiminde laboratuvar destekli öğretim ile bilgisayar destekli öğretimin öğrenci başarısına etkisinin karşılaştırılması
İNĞEÇ Ş. (Danışman)
B.BAYRAK(Öğrenci)
Makaleler
Tümü (23)
SCI-E, SSCI, AHCI (8)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (10)
ESCI (2)
Scopus (10)
TRDizin (5)
Diğer Yayınlar (10)
2019
20191. Examining the Knowledge Levels of Preservice Teachers Regarding Special Relativity in Terms of Different Variables
Taşkın T., Kandil Ingec Ş.
HACETTEPE UNIVERSITESI EGITIM FAKULTESI DERGISI-HACETTEPE UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION
, cilt.34, sa.3, ss.860-887, 2019 (ESCI, Scopus, TRDizin)
2019
20192. Prospective Physics Teachers’ Understanding of the Speed of Light within the Scope of Special Relativity
Taşkın T., İnğeç Ş.
International Journal of Physics and Chemistry Education
, cilt.11, sa.2, ss.45-53, 2019 (Hakemli Dergi)
2016
20163. Investigating Pre service Mathematics Teachers Innovation Awareness and Views Regarding Intelligent Tutoring Systems
ERDEMİR M., İNĞEÇ Ş.
Universal Journal of Educational Research
, cilt.4, sa.12, ss.2783-2794, 2016 (Scopus)
2016
20164. Fizik Ders Kitaplarının Bilim Tarihi Açısından İncelenmesi
İNĞEÇ Ş., TEKFİDAN K., KARAGÖZ E.
Fen Bilimleri Öğretimi Dergisi , cilt.4, sa.2, ss.101-120, 2016 (TRDizin)
2016
20165. The Effect of Science-Fiction Stories Developed by Comics Technique on Creative Thinking Skills in Physics Teaching
Orcan A., İNĞEÇ Ş.
HACETTEPE UNIVERSITESI EGITIM FAKULTESI DERGISI-HACETTEPE UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION
, cilt.31, sa.4, ss.628-643, 2016 (ESCI, Scopus, TRDizin)
2016
20166. Analysis of candidate teachers opinions on how to benefit from history of science in science education according to decision making strategies p Öğretmen adaylarının fen eğitiminde bilim tarihinden nasıl yararlanılacağına yönelik görüşlerinin karar verme stratejilerine göre incelenmesi
İNĞEÇ Ş., ERDEMİR M., TEKFİDAN K.
Journal of Human Sciences
, cilt.13, sa.3, ss.4831, 2016 (Hakemli Dergi)
2016
20167. Student View on Web Based Intelligent Tutoring Systems about Success and Retention of Physics Education
ERDEMİR M., İNĞEÇ Ş., KARACI A.
International Journal of Managing Public Sector Information and Communication Technologies , cilt.7, sa.2, ss.1-8, 2016 (Hakemli Dergi)
2015
20158. Turkish pre service physics teachers preferred learning styles
İNĞEÇ Ş.
Educational Research and Reviews
, cilt.10, sa.4, ss.403-415, 2015 (Hakemli Dergi)
2015
20159. The Influence of Web based Intelligent Tutoring Systems on Academic Achievement and Permanence of Acquired Knowledge in Physics Education
ERDEMİR M., İNĞEÇ Ş.
US-China Education Review A
, cilt.5, sa.1, 2015 (Hakemli Dergi)
2015
201510. Investigation of students attitudes towards e learning in terms of different variablesA case study in a technical and vocational high school for girls
İNĞEÇ Ş.
Educational Research and Reviews
, cilt.10, sa.1, ss.81-91, 2015 (Hakemli Dergi)
2014
201411. Fizik Eğitiminde Web Tabanlı Zeki Öğretim Sisteminin ZÖS Başarıya Etkisi
ERDEMİR M., İNĞEÇ Ş.
Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi , cilt.1, sa.3, ss.289-298, 2014 (Hakemli Dergi)
2009
200912. Analysing Concept Maps as an Assessment Tool in Teaching Physics and Comparison with the Achievement Tests
Ingec Ş.
INTERNATIONAL JOURNAL OF SCIENCE EDUCATION
, cilt.31, sa.14, ss.1897-1915, 2009 (SSCI, Scopus)
2008
200813. Use of Concept Cartoons as an Assessment Tool in Physics Education
İNĞEÇ Ş.
US-China Education Review , cilt.5, sa.11, ss.47-54, 2008 (Hakemli Dergi)
2008
200814. USING CONCEPT MAPS AS AN ASSESTMENT TOOL IN PHYSICS EDUCATION
Ingec Ş.
HACETTEPE UNIVERSITESI EGITIM FAKULTESI DERGISI-HACETTEPE UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION
, sa.35, ss.195-206, 2008 (SSCI, Scopus, TRDizin)
2007
200715. A study of verbal section teacher candidates' attitute towards science, science education and technology
Kızılcık H. Ş., Temiz B. K., Tan M., İnğeç Ş.
EGITIM VE BILIM-EDUCATION AND SCIENCE
, cilt.32, ss.80-88, 2007 (SSCI)
2007
200716. To Compare the Effects of Computer Based Learning and the Laboratory Based Learning on Students Achievement Regarding Electric Circuits
Bekir B., Kanlı U., İnğeç Ş.
TURKISH ONLINE JOURNAL OF EDUCATIONAL TECHNOLOGY , cilt.6, sa.1, 2007 (Hakemli Dergi)
2006
200617. Öğretmen Adaylarının Momentum ve İmpuls Kavramlarına İlişkin Bilgi Yapılarının Kavram Haritaları Yöntemi ile Araştırılması
ÜNLÜ P., İNĞEÇ Ş., TAŞAR M. F.
Eğitim ve Bilim , sa.31, ss.70, 2006 (TRDizin)
2002
200218. Momentum ve İmpuls Kavramlarını Anlama I Öğretmen Adaylarının Açık Uçlu Sorularla Momentum veİmpulsu Nasıl Tanımladıklarının Belirlenmesi
ÜNLÜ YAVAŞ P., İNĞEÇ Ş., TAŞAR M. F.
G.Ü. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.22, sa.3, ss.121-138, 2002 (Hakemli Dergi)
2000
200019. Crystal Structure of 2(3H)-benzoxazolone-3-propionitrile
Ingec Ş., Soylu H., Kendi E., Onkol T., Sahin M.
ANALYTICAL SCIENCES
, cilt.16, sa.12, ss.1361-1362, 2000 (SCI-Expanded, Scopus)
2000
200020. Crystal structure of 1-[2-[6-(4-methoxyphenyl)-3(2H)-pyridazinone-2-yl]acetyl]-4-(2-pyridyl)piperazine
Ingec Ş., Soylu H., Kendi E., DOĞRUER D. S., Sahin M.
ANALYTICAL SCIENCES
, cilt.16, sa.6, ss.669-670, 2000 (SCI-Expanded, Scopus)
2000
200021. Crystal structure of 1-[2(3H)-benzothiazolone-3-yl]propanoyl-morpholine, C14H16N2O3S
Ingec Ş., Aydin A., Soylu H., Arici C., Cakir B., Sahin M.
ZEITSCHRIFT FUR KRISTALLOGRAPHIE-NEW CRYSTAL STRUCTURES
, cilt.215, sa.3, ss.431-432, 2000 (SCI-Expanded, Scopus)
2000
200022. Crystal structure of 1-[2-[6-(4-methoxyphenyl)-3(2H)-pyridazinone-2-yl]acetyl]-4-(3-chlorophenyl)piperazine, C23H23ClN4O3
Ingec Ş., Soylu H., Engin K., Dogruer D., Sahin M.
ZEITSCHRIFT FUR KRISTALLOGRAPHIE-NEW CRYSTAL STRUCTURES
, cilt.215, sa.3, ss.433-434, 2000 (SCI-Expanded, Scopus)
1999
199923. Crystal structure of 1-ethyl-3-methylbenzimidazole-2-thione
Ingec Ş., Soylu H., KÜÇÜKBAY H., Ercan F., Akkurt M.
ANALYTICAL SCIENCES
, cilt.15, sa.9, ss.927-928, 1999 (SCI-Expanded, Scopus)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2021
20211. Fizik Öğretmen Adaylarının Yaratıcı Düşünme Düzeylerinin İncelenmesi
İNĞEÇ Ş., TEKFİDAN K.
14. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Burdur, Türkiye, 19 - 21 Mayıs 2021, ss.326-236, (Özet Bildiri)
2014
20142. Fizik Eğitiminde Web-Tabanlı Zeki Öğretim Sistemlerinin Akademik Başarıya ve Kalıcılığa Etkisi
ERDEMİR M., İNĞEÇ Ş.
International Instructional Technologies Teacher Education Symposium ITTES’14, Afyon, Türkiye, 20 Mayıs 2014, ss.226-232, (Özet Bildiri)
2021
20213. Fizik Öğretmen Adaylarının Fizik ve Fizik Tarihine İlişkin Metaforik Algıları
TEKFİDAN K., Şavuk A., İNĞEÇ Ş.
USBİK MART 2021 ÇEVİRMİÇİ ULUSLARARASI SOSYAL BİLİMLER KONGRESİ, Kayseri, Türkiye, 26 - 28 Mart 2021, ss.18, (Özet Bildiri)
2021
20214. Fizik Öğretmen Adaylarının Bilim Tarihine İlişkin Metaforik Algıları
İNĞEÇ Ş., Şavuk A., TEKFİDAN K.
Uluslararası Bilimsel Araştırmalar ve Yenilikçi Çalışmalar Sempozyumu, Bandırma, Türkiye, 22 Şubat 2021, ss.718-720, (Özet Bildiri)
2021
20215. Türkiye’de 1974-2020 Yılları Arasında Radyasyonla İlgili Yapılan Lisansüstü Çalışmaların Değerlendirmesi
Okumuş H. N., İNĞEÇ Ş., Karadağ M.
Uluslararası Bilimsel Araştırmalar ve Yenilikçi Çalışmalar Sempozyumu, Bandırma, Türkiye, 22 Şubat 2021, ss.706-708, (Özet Bildiri)
2021
20216. Çevrimiçi Eğitimde Elektronik Laboratuvarına İlişkin Öğrenci Görüşler
İNĞEÇ Ş., Doğan H.
Uluslararası Bilimsel Araştırmalar ve Yenilikçi Çalışmalar Sempozyumu, Bandırma, Türkiye, 22 Şubat 2021, ss.715-717, (Özet Bildiri)
2021
20217. Öğretmen Adaylarının “Enerji" Kavramına İlişkin Algıları: Metaforik Bir Çalışma
ERDEMİR M., İNĞEÇ Ş.
Uluslararası Bilimsel Araştırmalar ve Yenilikçi Çalışmalar Sempozyumu, Bandırma, Türkiye, 22 Şubat 2021, ss.749-751, (Özet Bildiri)
2020
20208. 2013 ve 2018 Fizik Dersi Öğretim Programında Optik Ünitesinde Bilim Tarihinden Yararlanma Durumu
İNĞEÇ Ş., KAPZA M.
USBIK 2020 Online Uluslararası Sosyal Bilimler Kongresi, Azerbaycan, 24 Haziran 2020, ss.60-68, (Tam Metin Bildiri)
2020
20209. Fizik Öğretmen Adaylarının Isı, iş, Enerji ve Sıcaklık Kavramlarına İlişkin Metaforik Algıları
İNĞEÇ Ş., Şavuk A.
UBAK 9. Uluslararası Bilimsel Araştırmalar Kongresi, Ankara, Türkiye, 12 Aralık 2020, ss.815-833, (Tam Metin Bildiri)
2020
202010. Metafor Konusunda Yapılmış Çalışmaların Lisansüstü Tezlere Dayalı Analizi: Yök Veri Tabanları Örneklemi
Şavuk A., İNĞEÇ Ş.
Uluslararası Eğitim ve Değerler Sempozyumu-Isoeva- 4, Karabük, Türkiye, 24 Aralık 2020, ss.113-114, (Özet Bildiri)
2020
202011. Pandemi ve Pandemi Dönemi Fizik Algısı
İNĞEÇ Ş., Ağaç H. C., Çabuk E.
Uluslararası Covid-19 Kongresi: Eğitimde Yeni Normlar, Artvin, Türkiye, 24 Haziran 2020, ss.113-127, (Özet Bildiri)
2020
202012. Fizik Öğretmen Adaylarının Isı, iş, Enerji ve Sıcaklık Kavramlarına İlişkin Metaforik Algıları
İNĞEÇ Ş., Şavuk A.
UBAK 9. Uluslararası Bilimsel Araştırmalar Kongresi, Ankara, Türkiye, 12 Aralık 2020, ss.28-29, (Özet Bildiri)
2020
202013. Pandemi Dönemi Fizik Eğitimi
İNĞEÇ Ş., Çabuk E.
ICOPR 2020 I. Uluslararası Pedagojik Araştırmalar Kongresi, Düzce, Türkiye, 24 Haziran 2020, ss.117-127, (Tam Metin Bildiri)
2020
202014. The State Of Science History In Optics Unıt In 2013 and 2018 Physıcs Currıculum.
İNĞEÇ Ş., KAPZA M.
USBIK 2020 Online International Socıal Sciences Congress, Azerbaycan, 24 Haziran 2020, ss.33, (Özet Bildiri)
2020
202015. How Much And How Physics Curriculums Benefits From History of Science?
İNĞEÇ Ş., Vural H. B.
USBIK 2020 Online International Socıal Sciences Congress, Azerbaycan, 24 - 26 Haziran 2020, ss.32, (Özet Bildiri)
2020
202016. 2018 Fizik Dersi Öğretim Programı Bilim Tarihinden Ne Kadar ve Nasıl Yararlanıyor?
İNĞEÇ Ş., Vural H. B.
2018 Fizik Dersi Öğretim Programı Bilim Tarihinden Ne Kadar ve Nasıl Yararlanıyor?, Azerbaycan, 24 - 26 Haziran 2020, ss.29-42, (Tam Metin Bildiri)
2019
201917. Fizik Öğretmen Adaylarının Öğrenmeye İsteklilik Durumu, Laboratuvar Endişeleri Ve Motivasyon Düzeylerinin Farklı Değişkenler Açısından İncelenmes
ÖZKAN E., İNĞEÇ Ş., KARADAĞ M.
Ondokuz Mayıs Üniversitesi Uluslararası 100.Yıl Eğitim Sempozyumu, 26 - 28 Ekim 2019, (Özet Bildiri)
2019
201918. Fizik Öğretmen Adaylarının Öğrenmeye İsteklilik Durumu, Laboratuvar Endişeleri Ve Motivasyon Düzeylerinin Farklı Değişkenler Açısından İncelenmesi
ÖZKAN E., İNĞEÇ Ş., KARADAĞ M.
Ondokuz Mayıs Üniversitesi Uluslararası 100.Yıl Eğitim Sempozyumu, 26 - 28 Ekim 2019, (Özet Bildiri)
2019
201919. Bir Okul Dışı Öğrenme Ortamı Olan Bilim Merkezlerinin Veliler Üzerine Etkisi: Astronomi Aile Atölyesi
SOLMAZ M. A., İNĞEÇ Ş.
EJER-2019-Eurasian Educational Research Congress, 19 - 22 Haziran 2019, ss.1287-1289, (Özet Bildiri)
2019
201920. Fizik Öğretmen Adaylarının Enerji İle İlgili Metaforik Algıları
Çetinkaya T., İnğeç Ş.
EJER-2019-Eurasian Educational Research Congress, Ankara, Türkiye, 19 - 22 Haziran 2019, ss.1287-1289, (Özet Bildiri)
2019
201921. The Nature Of Science Believıng Of Teachers Who Visit Scientific Centers
İNĞEÇ Ş., SOLMAZ M. A.
ICES UEBK 23019--28th International Conference on Educational Sciences, Ankara, Türkiye, 25 - 28 Nisan 2019, ss.629-631, (Özet Bildiri)
2018
201822. Milli Eğitim Bakanlığı 2017 Taslak Ortaöğretim Fizik Dersi Öğretim Programı Kazanımlarının Bloom’un Yenilenen Taksonomisi Açısından Değerlendirilmes
Şimşek G., İNĞEÇ Ş.
2. Uluslararası İnsan Çalışmaları Kongresi, Ankara, Türkiye, 06 Aralık 2018, ss.137-138, (Özet Bildiri)
2018
201823. Fizik Öğretiminde Bilim Tarihi: Sarkaç
Özaydın Atlı S., İNĞEÇ Ş.
2. Uluslararası Sosyal Bilimler ve Eğitim Araştırmaları Sempozyumu (ISCER 2018), Konya, Türkiye, 22 Ekim 2018, ss.11-12, (Özet Bildiri)
2018
201824. “Fizik Öğretmen Adaylarının Düşünme Stillerinin Yaratıcılıkla Olan İlişkisi”
İNĞEÇ Ş., Şimşek G., Karagöz E., Özaydın Atlı S., TEKFİDAN K.
Sosyal Bilimler ve Eğitim Araştırmaları Sempozyumu (ISCER 2018), Konya, Türkiye, 22 Ekim 2018, ss.14, (Özet Bildiri)
2017
201725. Fizik Öğretmen Adaylarının Termodinamiğin Birinci Yasası Çerçevesinde Isı, İş ve İç Enerji ile İlgili Kavramsal Zorlukları
KANDEMİR B., İNĞEÇ Ş.
3.Ulusal Fizik Eğitimi Kongresi, Ankara, Türkiye, 14 Ekim 2017, ss.35, (Özet Bildiri)
2017
201726. Görelilik Kavram Envanteri Türkçe'ye Uyarlama Çalışması
TAŞKIN T., İNĞEÇ Ş.
3. Ulusal Fizik Eğitimi Kongresi, Ankara, Türkiye, 14 - 17 Eylül 2017, (Özet Bildiri)
2017
201727. FİZİK EĞİTİMİNDE WEB TABANLI ZEKİ ÖĞRETİM SİSTEMİNİ KULLANAN ÖĞRENCİLERİN GÖRÜŞLERİ
İNĞEÇ Ş., ERDEMİR M.
3. ulusal Fizik Eğitimi Kongresi, Türkiye, 14 - 16 Eylül 2017, (Özet Bildiri)
2017
201728. A Sample Activity For Applied Hıstory Of Science Teaching: “Computer Of The Middle-Age: Astrolabe” Workshop
TEKFİDAN K., İNĞEÇ Ş., ŞEN H.
2nd International Symposium on Philosophy, 3 - 07 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
2017
201729. Pre-Service Physics Teachers’ Educational Beliefs In Terms Of Different Variables
İNĞEÇ Ş., GÜRÇAY D.
2nd International Symposium on Philosophy, 3 - 07 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
2017
201730. The Importance Of History Of Science In Science Education From Pre-Service Physics Teachers Perspective
TEKFİDAN K., İNĞEÇ Ş., ŞEN H.
2nd International Symposium on Philosophy, 03 Mayıs 2017 - 07 Ocak 2018, (Özet Bildiri)
2017
201731. How Much And How Science Textbooks Benefits From History Of Science?
İNĞEÇ Ş., KAMİLE T., KARAGÖZ E.
2nd International Symposium on Philosophy, 3 - 07 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
2017
201732. Effect Of Learning Cycle Model Orıented Learning Enviroments On Remediation Of Students’ Misconceptions Concerning Electrical Circuit
SALAR R., KANLI U., İNĞEÇ Ş.
International Conference On New Trends In Education And Their Implications ICONTE-2011, Antalya, Türkiye, 27 Nisan 2017, ss.214, (Özet Bildiri)
2016
201633. Fizik Ders Kitapları Bilim Tarihine Ne Kadar Ve Nasıl Yer Veriyor
İNĞEÇ Ş., TEKFİDAN K., KESKİN F., KARAGÖZ E.
12. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi bildiri Özetleri, Trabzon, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2016, (Özet Bildiri)
2016
201634. Öğretmen Adaylarının Özel Görelilik Konusundaki Bilgi Düzeylerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi
TAŞKIN T., İNĞEÇ Ş., ERDEMİR M.
12. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Trabzon, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2016, (Özet Bildiri)
2016
201635. Okul Dışı Öğrenme Ortamlarının İlkokul Öğrencilerinin Fene Yönelik İlgilerine Etkisi
TEKFİDAN K., İNĞEÇ Ş.
12. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Trabzon, Türkiye, 28 Eylül - 30 Haziran 2016, (Özet Bildiri)
2016
201636. Ortaöğretim Fizik Dersi Öğretim Programının Bilim Tarihi Açısından İncelenmesi
İNĞEÇ Ş., TEKFİDAN K., KARAGÖZ E., KESKİN F.
1st International Management Research Congress-InMaR Congress, Ankara, Türkiye, 19 - 20 Haziran 2016
2016
201637. Fen bilgisi öğretmen adaylarının özel görelilik konusunda bilgi düzeylerinin incelenmesine ve anlamada zorlandıkları kavramların belirlenmesine yönelik bir çalışma
ERDEMİR M., İNĞEÇ Ş., TAŞKIN T.
International Congresses on Education-ERPA-2016, Sarajevo/Bosnia and Herzegovina, Bosna-Hersek, 2 - 04 Haziran 2016, (Özet Bildiri)
2016
201638. Öğretmen adaylarının fen eğitiminde bilim tarihinden nasılyararlanılacağına yönelik görüşlerinin karar verme stratejilerinegöre incelenmesi
İNĞEÇ Ş., ERDEMİR M., TEKFİDAN K.
ERPA 2016, International Congresses on Education, Sarajevo/Bosnia and Herzegovina, Bosna-Hersek, 2 - 04 Haziran 2016, (Özet Bildiri)
2016
201639. Ortaöğretim Öğretmen Adaylarının Bilim Tarihine İlişkin Görüşlerinin Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi
İNĞEÇ Ş., TEKFİDAN K.
IIIrd International Eurasian Educational Research Congress, Muğla, Türkiye, 31 Mayıs - 03 Haziran 2016
2016
201640. Ortaöğretim Öğrencilerinin Özel Görelilik Konusunda Yaptıkları Kavramsal Hataların Belirlenmesine Yönelik Bir Çalışma
İNĞEÇ Ş., TAŞKIN T., GÜRSOY S. G.
1st International Management Research Congress-InMaR Congress-2016, Ankara, Türkiye, 19 - 20 Mayıs 2016
2016
201641. Fizik Kimya Biyoloji Dersi Öğretim Programlarının Bilim Tarihi Açısından Analizi
İNĞEÇ Ş., TEKFİDAN K., FATMAGÜL K., KARAGÖZ E.
1st International Management Research Congress-InMaR Congress-2016, Ankara, Türkiye, 19 - 20 Mayıs 2016
2016
201642. Uzunluk Büzülmesi ve Zaman Genişlemesinie ilişkin Kavram Karikatürü Ölçeği Geliştirilmesi
İNĞEÇ Ş., TİNNİ A.
1st International Management Research Congress0-InMaR Congress-2016, Ankara, Türkiye, 19 - 20 Mayıs 2016
2015
201543. Öğretmen Adaylarının İnovasyon Tanımına Yönelik Farkındalıklarının Farklı Değişkenler Açısından İncelenmesi
İNĞEÇ Ş., ERDEMİR M., Tuğba B., ALKAN E., ÖZÇELİK E., TUBA C.
EJER COGRESS 2015, 8 - 10 Haziran 2015, (Özet Bildiri)
2015
201544. Öğretmen Adaylarının İnovasyon Tanımına Yönelik Farkındalıklarının Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi
İNĞEÇ Ş., AKYOL K., ÖZÇELİK E., ARZU K., ALKAN E., Tuğba B.
EJER COGRESS 2015, 8 - 10 Haziran 2015, (Özet Bildiri)
2015
201545. Matematik Öğretmen Adaylarının İnovasyon Farkındalık Düzeyleri ve Zeki Öğretim Sistemine Yönelik Görüşleri Arasındaki İlişki
ERDEMİR M., İNĞEÇ Ş.
EJER COGRESS 2015, 8 - 10 Haziran 2015, (Özet Bildiri)
2015
201546. Öğretmen Adaylarının ve Öğretmenlerin Sahip Oldukları Eğitim Felsefelerinin Eğitimin Ortamı Açısından İncelenmesi
selin g., İNĞEÇ Ş.
EJER COGRESS 2015, 8 - 10 Haziran 2015, (Özet Bildiri)
2015
201547. Öğretmen Adaylarının İnovatif Eğilimlerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi
İNĞEÇ Ş., ERDEMİR M., ALKAN E., TUĞBA B., ÖZÇELİK E., AKYOL K.
EJER COGRESS 2015, 8 - 10 Haziran 2015, (Özet Bildiri)
2015
201548. Öğretmen Adaylarının Zaman Eşzamanlılık Zaman Genişlemesi ve Işık Hızı Kavramlarına İlişkin Bilgi Yapılarının İncelenmesi
İNĞEÇ Ş., TAŞKIN T.
ERPA 2015, 4 - 07 Haziran 2015, (Özet Bildiri)
2015
201549. Fizik Eğitiminde Web Tabanlı Zeki Öğretim Sistemlerin Başarı Ve Kalıcılık Üzerindeki Etkisiyle İlgili Öğrenci Görüşleri
ERDEMİR M., İNĞEÇ Ş., KARACI A.
ERPA 2015, 4 - 07 Haziran 2015, (Özet Bildiri)
2015
201550. Öğretmen Adaylarının Eğitimde İnovasyona Yönelik Görüşleri
İNĞEÇ Ş., SİNEM GÜL D.
EAB-2015, 28 - 30 Mayıs 2015, (Özet Bildiri)
2015
201551. ÖĞRETMEN ADAYLARININ İNOVASYON FARKINDALIK DÜZEYLERİNİN ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ
İNĞEÇ Ş., TUBA C., ALKAN E., TUĞBA B., ÖZÇELİK E.
EAB 2015, 28 - 31 Mayıs 2015, (Özet Bildiri)
2015
201552. Öğretmen adaylarının inovasyon farkındalık düzeylerinin incelenmesi
İNĞEÇ Ş., Akyol K., özçelik e., Tuğba B., Alkan E.
EAB-2015, Muğla, Türkiye, 28 - 31 Mayıs 2015, ss.199, (Özet Bildiri)
2015
201553. Investigation of Pre Service Teachers Innovative Approach in Terms of Different Variables
İNĞEÇ Ş., Özçelik E., ERDEMİR M., BOLAT T., Akyol K., Alkan E., et al.
ICEFIC 2015, 13 - 15 Mayıs 2015, (Özet Bildiri)
2015
201554. Opinions of Pre Service Teachers about Innovation Application Areas and Innovation in Education
İNĞEÇ Ş., SİNEM GÜL D.
ICEFIC 2015, 13 - 15 Mayıs 2015, (Özet Bildiri)
2016
201655. Öğretmen Adaylarının İnovasyon Kavramına İlişkin Bilgi Düzeyleri
İNĞEÇ Ş., Sinem Gül D.
EJER COGRESS 2015, 08 Haziran 2016 - 10 Haziran 2015, (Özet Bildiri)
2014
201456. Fizik Öğretmen Adaylarının E-Öğrenmeye Yönelik Tutumlarının İncelenmesi
İNĞEÇ Ş., Şahingöz M., Ağa S.
VI. Uluslararası Türkiye Eğitim Araştırmaları Kongresi, Türkiye, 05 Haziran 2014, ss.776-790, (Tam Metin Bildiri)
2014
201457. Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin E-Öğrenme Araçlarını Kabul Düzeylerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi
İNĞEÇ Ş., Sonduk L.
VI. Uluslararası Türkiye Eğitim Araştırmaları Kongresi, Ankara, Türkiye, 05 Haziran 2014, ss.459-475, (Tam Metin Bildiri)
2014
201458. Fizik Öğretmen Adaylarının Üst Bilişsel Farkındalık Düzeylerinin Farklı Değişkenler Açısından İncelenmesi
İNĞEÇ Ş., Coşkun T., Karadeniz A. C.
VI. Uluslararası Türkiye Eğitim Araştırmaları Kongresi, Ankara, Türkiye, 05 Haziran 2014, ss.441, (Tam Metin Bildiri)
2014
201459. Fizik Öğretmen Adaylarının Öğretmenin ve Öğrencinin Rolü Açısından Eğitim Sürecine İlişkin Felsefi Görüşlerinin İncelenmesi
GÖRMEZ S., İNĞEÇ Ş.
ICEMST (International Conference On Education In Mathematics, Science & Technology) 2014, Türkiye, 16 Mayıs 2014, ss.1244, (Özet Bildiri)
2014
201460. Fizik Öğretmen Adaylarının Öğrenme Stillerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi
İNĞEÇ Ş., Karadeniz A. C., Ağa S., Coşkun T., Şahingöz M., Sonduk L.
International Conference on Education in Mathematics ICEMST-2014, 16 - 18 Mayıs 2014, ss.1245, (Özet Bildiri)
2014
201461. Meslek Lisesi Öğrencilerinin E-Öğrenmeye Yönelik Tutumlarının Farklı Değişkenler Açısından İncelenmesii
İNĞEÇ Ş., Şahingöz M., Ağa S.
5th International Conference on New Trends in Education and Their Implications, ICONTE-2014, Türkiye, 24 Nisan 2014, ss.137, (Özet Bildiri)
2014
201462. Kız Teknik ve Meslek Lisesi Öğrencilerinin Bilgi ve İletişim Teknolojileri Becerilerinin Farklı Değişkenler Açısından İncelenmesi
İNĞEÇ Ş., Ağa S., Şahingöz M.
5th International Conference on New Trends in Education and Their Implications, ICONTE-2014, Antalya, Türkiye, 24 Nisan 2014, ss.138, (Özet Bildiri)
2011
201163. Repertuvar Çizelge Tekniği İle Fizik Öğretmen Adaylarının Elektrik Devreleriyle İlgili Kavram Yapılarının Tespit Edilmesi
SALAR R., İNĞEÇ Ş.
Internatıonal Conference On New Trends In Educatıon And Their Implications, Ankara, Türkiye, 27 - 29 Nisan 2011, ss.232, (Özet Bildiri)
2010
201064. Fizik Öğretmen Adaylarının Özel Görelilikte Zorlandıkları Kavramların Belirlenmesi
TAŞKIN T., İNĞEÇ Ş.
19. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, Lefkoşa, Kıbrıs (Kktc), 16 Eylül 2010, ss.272, (Özet Bildiri)
2009
200965. Description Of Heat And Temperature Of Primary Science Pre-Service Teachers By The Use Of Methodological Triangulation
SAYGI B., YETER AYDENİZ K., İNĞEÇ Ş.
ESERA– European Science Education Research Association International Conference, 31 Ağustos 2009, (Özet Bildiri)
2009
200966. Determination Of Secondary Schools Students’ Level Of Associatıon Of Physics Concepts That They Learned In Physics Courses Wıth Daily Life
İNĞEÇ Ş., BOZKURT D.
ESERA– European Science Education Research Association International Conference, İstanbul, Türkiye, 31 Ağustos 2009, (Özet Bildiri)
2009
200967. Investigation Of Science-Technology-Society Relations Of Pre-Service Physics Teachers By The Use Of Concept Maps
İşgören B., İNĞEÇ Ş.
ESERA– European Science Education Research Association International Conference, 31 Ağustos 2009, (Özet Bildiri)
2008
200868. Using Concept Maps to Assess Pre-Service PhysHcs Teachers in Impulse-Momentum And Comparing With the Achievement of Tests
YETER AYDENİZ K., SAYGI B., İNĞEÇ Ş.
XIII. IOSTE Symposium on The Use of Science and Technology Education for Peace and Sustainable Development, İzmir, Türkiye, 21 - 26 Eylül 2008, ss.1303-1309, (Özet Bildiri)
2008
200869. Description of Heat And Temperature Of Physics Pre-Service Teachers By The Use of Methodological Triangulation
İNĞEÇ Ş., Güzel A., Karakaya U.
XIII. IOSTE Symposium on The Use of Science and Technology Education for Peace and Sustainable Development, İzmir, Türkiye, 21 - 29 Eylül 2008, ss.1310-1317, (Özet Bildiri)
2008
200870. Use of Concept Cartoons As An Assessment Tool
İNĞEÇ Ş., Sever M.
XIII. IOSTE Symposium on The Use of Science and Technology Education for Peace and Sustainable Development, İzmir, Türkiye, 21 Eylül 2008, ss.876-882, (Özet Bildiri)
2008
200871. Fizik Öğretmen Adaylarının Kuvvet Konusundaki Kavramlar Arasında Kurdukları İlişkilerin Kavram Haritası Yöntemiyle Araştırılması
İNĞEÇ Ş., Açar B.
international Conference on Educational Science ICES’08, 23 - 26 Haziran 2008, ss.1038-1042, (Özet Bildiri)
2008
200872. The Effects of Computer Based Physics Teaching Laboratory on Development of High School Students’ Science Process Skills and Achievements
Bayrak B., KANLI U., İNĞEÇ Ş.
The International Conference on Educational Sciences, ICES’08, 23 Haziran 2008, (Özet Bildiri)
2007
200773. Evaluatıng The Concept Maps Of Physics Teacher Candidates In Impulse Momentum And Comparıng The Achievement Of Tests
SAYGI B., YETER AYDENİZ K., İNĞEÇ Ş.
ESERA– European Science Education Research Association International Conference, Malmö, İsveç, 21 Ağustos 2007, ss.106, (Özet Bildiri)
2006
200674. Kavram Karikatürlerinin Kavram Yanılgısı Tespitinde Kullanılması: Düzgün Dairesel Hareket
İNĞEÇ Ş., yıldız i., ÜNLÜ YAVAŞ P.
VII. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Türkiye, 7 - 09 Eylül 2006, (Özet Bildiri)
2006
200675. Teacher candidates’xx understanding of momentum and impulse
TAŞAR M. F., ÜNLÜ YAVAŞ P., İNĞEÇ Ş.
GIREP 2006, 20 - 25 Ağustos 2006, (Özet Bildiri)
2002
200276. Grafik çizme ve anlama becerisinin saptanması
Taşar M. F., İnğeç Ş., Ünlü Yavaş P.
V. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Ankara, Türkiye, 16 - 18 Eylül 2002, ss.197, (Özet Bildiri)
Kitaplar
2017
20171. Genel Fizik I
TAŞAR M. F., ORBAY M., ÖNER F., GÜMÜŞ S., AYVACI H. Ş., DEĞİRMENCİ S., et al.
Pegem Akademi, 2017
2017
20172. GENEL FİZİK I
Taşar M. F., Orbay M., Ayvacı H. Ş., Değirmenci S., Gümüş S., İnğeç Ş., et al.
PEGEM AKADEMİ, Ankara, 2017
2016
20163. Fizik Öğretmen Adaylarına Göre Fizik Eğitiminde Ve Kavram Yanılgılarında Bilim Tarihinden Nasıl Yararlanılır?
İNĞEÇ Ş., TEKFİDAN K.
Eğitim Bilimlerinde Yenilik ve Nitelik Arayışı, Özcan Demirel, Serkan Dinçer, Editör, PEGEM, Ankara, ss.381-402, 2016
2014
20144. Fen Bilgisi Öğretmenliği için Fizik IV Modern Fizik
ERDURAN AVCI D., İNĞEÇ Ş., ÜNLÜ YAVAŞ P., BUDAK M. G.
Anı Yayıncılık, Ankara, 2014
Bilirkişi Raporları
Desteklenen Projeler
2023 - 2023
2023 - 2023
Sürdürülebilir Kalkınma için Fizik Eğitimi II
TÜBİTAK Projesi , 2237 - Proje Eğitimi Etkinliklerini Destekleme Programı
Kızılcık H. Ş., Aygün M.(Yürütücü), Damlı V., Önder Çelikkanlı N., Şahin E., İnğeç Ş., et al.
2022 - 2022
2022 - 2022
Sürdürülebilir Kalkınma için Fizik Eğitimi
TÜBİTAK Projesi , 2237 - Proje Eğitimi Etkinliklerini Destekleme Programı
Kızılcık H. Ş. (Yürütücü), Ünlü Yavaş P., Şahin E., Aygün M., Önder Çelikkanlı N., Damlı V., et al.
2010 - 2011
2010 - 2011Üniversite Öğrencilerinin Elektrik Konusunda Kavram Yapılarının Repertuar Çizelge Tekniği ve Kavram Haritası Yöntemi ile Belirlenmesi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Diğer
İNĞEÇ Ş. (Yürütücü)
2008 - 2011
2008 - 2011Fen Bilgisi ve Fizik Öğretmen Adaylarının Fizik Konularındaki Kavram Yanılgılarının Bilgisayar Simülasyonları ile Desteklenmiş 7E Modeli Merkezli Bir Sınıf Ortamında Giderilmesi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
İNĞEÇ Ş. (Yürütücü)