Publications & Works

Articles Published in Other Journals
Refereed Congress / Symposium Publications in Proceedings

Sınıf Öğretmeni Adaylarının Dörtgenlerde Çevre Öğretimi Konusundaki Bilgilerinin İncelenmesi

22. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Şanlıurfa, Turkey, 12 - 15 November 2024, pp.256-257

Gelişme Odaklı Zihin Yapısı ile Desteklenmiş Problem Kurma Öğretiminin Öğrencilerin Problem Kurma Becerilerine Etkisi

INTERNATIONAL CONGRESS OF INTEGRATED SOCIAL RESEARCH AND INTERDISCIPLINARY STUDIES, Batumi, Georgia, 30 May 2024

İlkokul Öğrencilerinin Kök Değerleri Resimlerine Ve Resimlerini İfade Biçimlerine Yansıtma Durumları

ISRIS 2024 International Congress of Integrated Social Research and Interdisciplinary Studies, Batumi, Georgia, 30 May 2024

İLKOKUL MATEMATİK DERS KİTAPLARINDA YER ALAN PROBLEM KURMA ETKİNLİKLERİNİN İNCELENMESİ

11.ULUSLARARASI 19 MAYIS YENİLİKÇİ BİLİMSEL YAKLAŞIMLAR KONGRESİ 19-20 MAYIS 2024, Samsun, Turkey, 19 May 2024

“A Review of Problems in the Mathematics Textbooks in Türkiye and Singapore”

ISRIS 2024 International Congress of Integrated Social Research and Interdisciplinary Studies, Batumi, Georgia, 30 May 2024, vol.1

“The Impact of Problem Posing Instruction Supported by Growth Mindset on Students' Problem Posing Skills”

ISRIS 2024 International Congress of Integrated Social Research and Interdisciplinary Studies, Batumi, Georgia, 30 May 2024

“Reflection of Root Values in The Drawings of Primary School Students”

ISRIS 2024 International Congress of Integrated Social Research and Interdisciplinary Studies, Batumi, Georgia, 30 May 2024

INVESTIGATION OF PROBLEM POSING ACTIVITIES IN PRIMARY SCHOOL MATHEMATICS TEXTBOOKS

11th INTERNATIONAL MAY 19 INNOVATIVE SCIENTIFIC APPROACHES CONGRESS, Samsun, Turkey, 19 May 2024

Matematiksel Yazma Becerisini Şekillendiren Sınıf İçi Etmenler

X International Eurasian Educational Research Congress, Ankara, Turkey, 08 June 2023

EXAMINING PROBLEM SOLVING SKILLS OF 4TH GRADE STUDENTS REGARDING THEIR UNKNOWN SITUATION AND PROBLEM SOLVING STEPS

EJSER 11th INTERNATIONAL SYMPOSIUM ON SOCIAL SCIENCES, Lausanne, Switzerland, 20 May 2023, pp.113-114

Sınıf Öğretmeni Adaylarının Kesirlerde Dört İşleme Dayalı Problem Kurma Becerilerinin İncelenmesi

X. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi (ICCI-EPOK 2022), Ankara, Turkey, 26 - 28 October 2022

ÇOCUK KITAPLARIYLA İLIŞKILENDIRILMIŞ SÖZEL PROBLEMLERLE YAPILAN PROBLEM ÇÖZME ÖĞRETIMININ MATEMATIK DERSI TUTUMUNA ETKISI

X. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi (ICCI-EPOK 2022), Ankara, Turkey, 26 October 2022

Sınıf öğretmeni adaylarının aritmetik işlemlerle ilgili hata türlerine yönelik matematiksel bilgilerinin ve öğretimsel açıklamalarının analizi.

Uluslararası sosyal bilimler ve eğitim bilimleri sempozyumu. Uluslararası Balkan Üniversitesi, Balkan Ülkeleri, Turkey, 10 April 2021, vol.3, pp.1440-1465

“Kültürel Çeşitlilik ve Görsel Sanatlar Eğitimi”

4. ULUSLARARASI SANAT VE TASARIM EĞİTİMİ SEMPOZYUMU, Ankara, Turkey, 5 - 06 April 2021

PROOF SCHEME CHARTS AND INSTRUCTIONALEXPLANATIONS USED BY PROSPECTIVE CLASSTEACHERS FOR CIRCUMFERENCE CALCULATIONS

INTERNATIONAL EUROASIA Congress on Scientific Researches and Recent Trends-V, Baku, Azerbaijan, 16 - 19 December 2019, pp.74

İlkokul 4.Sınıf Öğrencilerinin Basamak Kavramında Yaptıkları Hataların İncelenmesi

17.Uluslarararsı Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu., 11 - 14 April 2018

Yabancı Dil Olarak Almanca Öğretiminde Görsel Materyaller Olarak Sanat Eserlerinin Kullanımı.

Uluslararası Bılımsel Araştırmalar Kongresı (International Scientific Researches Congress)., 9 - 13 May 2018

Analysis Of Pisa 2015 Results With Respect To Economic Indicators Of Participant Countries.

. 2nd International Symposium on New Trends in Social and Liberal Sciences. Barcelona., Barselona, Spain, 27 - 30 April 2017

Invastigation In Some Variables The Spatial Skills Of Teacher Candidates

2nd International Symposium on New Trends in Social and Liberal Sciences., 27 - 30 April 2017

Investigation of the problems encountered by classroom teachers in different problem posing situations

4th International Conference on Curriculum and Instruction., Antalya, Turkey, 27 - 30 October 2016

An interdisciplinary Project study of intercultural communication

Art & Design Education in Times of Change. (22-24 September,)InSEA Regional Conference. Vienna., 22 - 24 September 2016

4 Sınıf öğrencilerinin gerçek hayat durumlarına yönelik ortaya koydukları problemlerin incelenmesi

2. Cyprus International Congress of Education Research, Kyrenia, Cyprus (Kktc), 3 - 06 December 2015

The Effect Interdisciplinary Project Study on the Intercultural Sensitivity Levels of Preservice Primary Teachers

Pedagog,cal Action for a European Dimension in Educator’s Induction Approaches – PAEDEIA, International in-service Programme, 21 - 23 October 2015

Beliefs of Research Assistants about the Qualities of Competent Academic Staff

EJER (2nd International Eurasian EducationalResearch Congress), Ankara, Turkey, 8 - 10 June 2015, pp.603-605

STEM Education Science Technology Engineering Mathematics in K 8

International Conference on Education in Mathematics, Science & Technology. ICEMST2015, April 23-26. Antalya, 23 - 26 April 2015

Views of Primary School Teachers and Students about The Interactive Whiteboard

5th World Conference on Learning, Teaching and Educational Leadership, WCLTA 2014, Prague, Czech Republic, 29 - 31 October 2014, vol.186, pp.1289-1297 Creative Commons License identifier

Beliefs, Attitudes and Classroom Management: A Study on Prospective Teachers

5th World Conference on Learning, Teaching and Educational Leadership, WCLTA 2014, Prague, Czech Republic, 29 - 31 October 2014, vol.186, pp.155-160 Sustainable Development identifier

Intercultural skills in the newly developed elementary and the revised secondary French Curricula in relation to Common European Framework of Reference for Languages

3rd World Conference on Learning, Teaching and Educational Leadership (WCLTA), Brussels, Belgium, 25 - 28 October 2012, vol.93, pp.1414-1417 identifier

Vatandaşlık ve Vatandaşlık Eğitimine Yönelik Öğretmen Görüşleri

I.Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, Turkey, 1 - 03 May 2009
Books & Book Chapters

UNDERSTANDING MATHEMATICS AND PROCESS SKILLS IN PRIMARY SCHOOL

in: Contemporary Educational Tendencies in the 2nd Century of the Republic of Türkiye: Research and Practices , İNEL YUSUF, KILCAN BAHADIR, ÇETİN TURHAN, Editor, PEGEM AKADEMİ, Ankara, pp.437-485, 2024

INVESTIGATION OF HOW PRIMARY SCHOOL STUDENTS REFLECT CORE VALUES IN THEIR DRAWINGS1

in: CONTEMPORARY EDUCATIONAL TENDENCIES IN THE 2nd CENTURY OF THE REPUBLIC OF TÜRKİYE: RESEARCH AND PRACTICES , İNEL YUSUF, KILCAN BAHADIR, ÇETİN TURHAN, Editor, PEGEM AKADEMİ, Ankara, pp.377-398, 2024

Tam Öğrenme Modeli ya da Okulda Öğrenme Kuramı

in: ÖĞRENME ÖĞRETME KURAM VE YAKLASIMLARI , Doç. Dr. Sevil Büyükalan Filiz, Editor, PEGEM AKADEMİ, Ankara, pp.81-123, 2023

İLKOKUL ÖĞRENCİLERİNİN RESİMLERİNDE SEVGİ KAVRAMINI TEMSİL BİÇİMLERİ: HATAY/REYHANLI ÖRNEĞİ

in: Türkiye Cumhuriyetinin Yılında Eğitim Araştırmaları , Editörler: Doç. Dr. Esra BENLİ ÖZDEMİR Doç. Dr. Nurcan UZEL Prof. Dr. Turhan ÇETİN, Editor, Pegem Akademi, Ankara, pp.225-248, 2023

Elementary Mathematical Writting: Types and Evaluation

in: Research on Elementary Education in the 100 th Anniversary of the Republic of Türkiye, Prof. Dr. Turhan ÇETİN Assoc. Prof.Dr. Pınar Bulut Assoc. Prof.Dr. Şükran Calp Asst.Prof.Tuğba Kılcan, Editor, PEGEM AKADEMİ, Ankara, pp.1-23, 2023

Mathematics and Proof: The Development of Proof and Proof Schemes in Children

in: Research on Elementary Education in the 100 th Anniversary of Republic of Türkiye, Prof. Dr. Turhan ÇETİN Assoc. Prof.Dr. Pınar Bulut Assoc. Prof.Dr. Şükran Calp Asst.Prof.Tuğba Kılcan, Editor, PEGEM AKADEMİ, Ankara, pp.111-134, 2023

VATANDAŞLIK VE TÜRK VATANDAŞLIK HUKUKU

in: EĞİTİMDE KURAMSAL VE UYGULAMALI AKADEMİK ARAŞTIRMALAR -I, Prof. Dr. Turhan ÇETİN, Doç. Dr. Gökçe KILIÇOĞLU, Doç. Dr. Erol SÖZEN, Editor, HİPERYAYIN, İstanbul, pp.188-203, 2022

İLKOKUL ÇAĞINDAKİ ÇOCUKLARDA SAYI KAVRAMININ GELİŞİMİ VE SAYI HİSSİ

in: EĞİTİMDE KURAMSAL VE UYGULAMALI AKADEMİK ARAŞTIRMALAR -I EĞİTİMDE, Prof. Dr. Turhan ÇETİN Doç. Dr. Gökçe KILIÇOĞLU Doç. Dr. Erol SÖZEN, Editor, HİPERYAYIN, İstanbul, pp.50-71, 2022

SINIF ÖĞRETMENLERININ BASAMAK DEĞERINE YÖNELIK IÇERIK BILGISININ INCELENMESI

in: Eğitim Bilimleri Alanında Akademik Çalışmalar II , Cilt 2, DoçDr.Onur Zahal, Editor, Gece Kitaplığı / Gece Publishing, Ankara, pp.227-247, 2020

Thematic Learning in Interdisciplinary Approach

in: New Horizons in Educational Science -1, Turhan Çetin vd., Editor, LAD LAMBERT Academic Publishing, pp.206-227, 2018

Sınıf Yönetimi ve Disiplin Modelleri

in: Sınıf Yönetimi, Galip Yüksel, Sevil Büyükalan Filiz, Editor, Pegem Akademi, Ankara, pp.119-145, 2017

Reflection of European Commission CEF Criteria on French Language Curricula in Primary and Second ary Education inTurkey"

in: Multicultural Language Education From Research into Practice, Azamat Akbarov, Editor, Cambridge Scholars Publishing, pp.213-222, 2014

Study on the Classroom Management Beliefs of Foreign Language Preservive Teachers

in: Multicultural Language Education From Research into Practice, Azamat Akbarov, Editor, Cambridge Scholars Publishing, pp.235-251, 2014

Tam öğrenme modeli ya da okulda öğrenme kuramı

in: Öğrenme Öğretme Kuram ve Yaklaşımları, Sevil Büyükalan Filiz, Editor, Pegem Akademi, Ankara, pp.117-140, 2011

Ders Kitabı ve Eğitimdeki Önemi

in: Konu Alanı Ders Kitabı İnceleme Kılavuzu, Leyla Küçükahmet, Editor, Nobel, Ankara, pp.1, 2001
Metrics

Publication

137

Citation (WoS)

22

H-Index (WoS)

3

Citation (Scopus)

24

H-Index (Scopus)

3

H-Index (Scholar)

2

Citiation (TrDizin)

91

H-Index (TrDizin)

5

Citiation (Sum Other)

262

Project

1

Thesis Advisory

30

Open Access

17
UN Sustainable Development Goals