Duyurular & Dokümanlar
Tez Dosyaları
Dosya İndir
Eğitim Bilgileri
2007 - 2015
2007 - 2015Doktora
Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkçe Eğitimi (Dr), Türkiye
2004 - 2007
2004 - 2007Yüksek Lisans
Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkçe Eğitimi (Yl) (Tezli), Türkiye
1999 - 2003
1999 - 2003Lisans
Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Türkçe Ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü, Türkiye
Yaptığı Tezler
2015
2015Doktora
Öz düzenlemeye dayalı okuma becerisinin geliştirilmesi ve anlamaya etkisi
Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkçe Eğitimi (Dr)
2007
2007Yüksek Lisans
Türkçe öğretiminde kültür aktarımı ve kültürel kimlik geliştirme
Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkçe Eğitimi (Yl) (Tezli)
Yabancı Diller
B2 Orta Üstü
B2 Orta Üstüİngilizce
Araştırma Alanları
Türkçe Eğitimi
Akademik Ünvanlar / Görevler
2023 - Devam Ediyor
2023 - Devam EdiyorProf. Dr.
Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi
2019 - 2023
2019 - 2023Doç. Dr.
Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi
2006 - 2019
2006 - 2019Araştırma Görevlisi
Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi
2009 - 2010
2009 - 2010Araştırmacı
The University of British Columbia, Faculty of Education, Educational And Counselling Psychology, and Special Education
Yönetimsel Görevler
2019 - 2022
2019 - 2022Ana Bilim Dalı Başkan Yardımcısı
Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi
Akademi Dışı Deneyim
2009 - 2010
2009 - 2010Misafir Öğretim Elemanı
University of British Columbia, Misafir Öğretim Elemanı
2003 - 2005
2003 - 2005Türkçe Öğretmeni
Kamu Kuruluşu, Millî Eğitim Bakanlığı, Pazarağaç İlköğretim Okulu, Türkçe Öğretmeni
2003 - 2005
2003 - 2005Türkçe Öğretmeni
Pazarağaç İlköğretim Okulu, Türkçe Öğretmeni
Yönetilen Tezler
Devam ediyor
Devam ediyorDoktora
Öz Düzenlemeli Strateji Geliştirme Modelinin Yazma Becerisi, Yazma Tutumu ve Yazma Öz Yeterlilik İnancına Etkisi
Uyar Y. (Danışman)
M.GİRAY(Öğrenci)
Devam ediyor
Devam ediyorDoktora
Yabancı dil olarak Türkçe öğretmenlerinin dil bilgisi öğretimine ilişkin bilişleri ve sınıf uygulamaları
Uyar Y. (Danışman)
A.İrem(Öğrenci)
Devam ediyor
Devam ediyorDoktora
Ortaokul Öğrencilerinin Zihniyet, Atıf ve Hedef Yönelimleri ile Yazma Başarıları Arasındaki İlişkinin Sınıf Bağlamında İncelenmesi
Uyar Y. (Danışman)
S.KURT(Öğrenci)
Devam ediyor
Devam ediyorYüksek Lisans
Ortaokul Türkçe Derslerinde Okuma Öncesi Süreçlerin İncelenmesi
Uyar Y. (Danışman)
A.KAYA(Öğrenci)
2024
2024Doktora
Yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde hızlı otomatikleştirilmiş okuma anlama becerilerinin karşılaştırılması – A1 ve A2 düzeyleri
Uyar Y. (Eş Danışman), Yoldaş K.
Ç.BATLURALKIZ(Öğrenci)
2022
2022Yüksek Lisans
Cezayirli öğrencilerin Türkçe konuşma becerileri ve bu beceriyi etkileyen faktörler üzerine bir inceleme
Uyar Y. (Danışman)
B.YOUNSI(Öğrenci)
2022
2022Yüksek Lisans
Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğrenen Gürcü Öğrencilerin Yazma Becerilerinin İncelenmesi
Uyar Y. (Danışman)
T.GUCHMAZASHVILI(Öğrenci)
2022
2022Yüksek Lisans
Türkçe Derslerinde Kullanılan Okuduğunu Anlama Soruları ile Öğrenciler Tarafından Üretilen Soruların Düzey Açısından İncelenmesi
Uyar Y. (Danışman)
E.IŞIR(Öğrenci)
2022
2022Yüksek Lisans
Irak’ta Türkçe Eğitiminde Görev Yapan Türkçe Öğretmenlerinin Yeterlilikleri Üzerine Bir İnceleme
Uyar Y. (Danışman)
Ö.YAĞMUROĞLU(Öğrenci)
2021
2021Yüksek Lisans
Ortaokul Türkçe Öğretmenlerinin Konuşma Eğitimine Yönelik Görüşlerinin Değerlendirilmesi
Uyar Y. (Danışman)
H.AKSU(Öğrenci)
2020
2020Yüksek Lisans
Mısır'daki Türk Dili ve Edebiyatı bölümü öğrencilerinin yazma düzeylerini etkileyen değişkenlerin incelenmesi(Ayn Şems Üniversitesi örneği)
Uyar Y. (Danışman)
D.Mazen(Öğrenci)
Makaleler
Tümü (14)
TRDizin (6)
Diğer Yayınlar (8)
2023
20231. Teaching and promoting independent use of reading strategies in the middle schools
Uyar Y., Özbay M.
Education Quarterly Reviews
, cilt.6, sa.1, ss.504-514, 2023 (Hakemli Dergi)
2022
20222. Investigating Reading Comprehension Questions and Student-Generated Questions in Language Lessons in terms of Level
IŞIR E., UYAR Y.
Education Quarterly Reviews , cilt.5, sa.4, ss.440-455, 2022 (Hakemli Dergi)
2022
20223. Ortaokul Türkçe Derslerinde Verilen Konuşma Eğitiminin Öğretmen Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi
Aksu H., Uyar Y.
Okuma Yazma Eğitimi Araştırmaları
, cilt.10, sa.1, ss.85-101, 2022 (TRDizin)
2016
20164. Can we prepare effective writing teachers for academically diverse classrooms
UYAR Y.
Educational Research and Reviews , cilt.11, sa.8, ss.668-675, 2016 (Hakemli Dergi)
2016
20165. Are we really ready to acommodate cultural diversity in our language classes
Uyar Y.
Journal of Education and Practice , cilt.7, sa.12, ss.184-193, 2016 (Hakemli Dergi)
2016
20166. Yazma becerisini geliştirmeye yönelik araştırmalar Son çeyrek asrın değerlendirmesi
UYAR Y.
Journal of Turkish Studies , cilt.11, sa.3, ss.2273-2294, 2016 (TRDizin)
2016
20167. Does mother tongue education support development of environmental literacy in Turkey An analysis of Turkish course books
UYAR Y., ENSAR F.
International Journal of Environmental & Science Education
, cilt.11, sa.1, ss.1-8, 2016 (Hakemli Dergi)
2013
20138. A writing self efficacy scale for non native students of Turkish origin A validity and reliability study
BÜYÜKİKİZ K. K., UYAR Y., BALCI A.
International Online Journal of Educational Sciences , cilt.5, sa.2, ss.302-313, 2013 (Hakemli Dergi)
2012
20129. İlköğretim 6 sınıf öğrencilerinin okuma alışkanlıkları kütüphane kullanma sıklıkları ve okumaya yönelik tutumlarının incelenmesi
Balcı A., Uyar Y., Büyükikiz K. K.
Turkish Studies
, cilt.7, sa.4, ss.965-985, 2012 (TRDizin)
2012
201210. Öğretmen adaylarının okuduğunu anlama sürecinde kullandıkları öz düzenlemeye dayalı öğrenme becerileri
UYAR Y., ATEŞ S., YILDIRIM K.
Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi , cilt.9, sa.18, ss.227-247, 2012 (TRDizin)
2011
201111. Okuma uzmanlığının Türkiye deki üniversitelerde lisansüstü bir program olarak yapılandırılması
UYAR Y., YILDIRIM K., ATEŞ S.
Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
, cilt.4, sa.1, ss.132-149, 2011 (Hakemli Dergi)
2011
201112. İlköğretim yedinci sınıf öğrencilerinin yazılı anlatımlarındaki kelime hazineleri üzerine bir inceleme
ÖZBAY M., BÜYÜKİKİZ K. K., UYAR Y.
Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi , cilt.8, sa.15, ss.149-173, 2011 (TRDizin)
2009
200913. İlköğretim ikinci kademe öğrencileri için okumaya yönelik tutum ölçeğinin geliştirilmesi geçerlilik ve güvenirlik çalışması
Özbay M., Uyar Y.
Journal of New World Science Academy , cilt.4, sa.2, ss.632-651, 2009 (Hakemli Dergi)
2008
200814. Türkçe öğretmeni adaylarının okuma alışkanlığına yönelik tutumlarının çeşitli değişkenlere göre değerlendirilmesi
Özbay M., Bağcı H., Uyar Y.
İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.9, sa.15, ss.117-136, 2008 (TRDizin)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2022
20221. Yabancı dil olarak Türkçe öğrenen Gürcü öğrencilerin ana dilindeki ve Türk dilindeki yazılı anlatımlarında düşünceyi geliştirme yollarını kullanma durumlarının karşılaştırılması
UYAR Y., GUCHMAZASHVILI T.
10. Uluslararası Sosyal Bilimler Kongresi, Diyarbakır, Türkiye, 15 Ekim 2022, ss.414-425, (Tam Metin Bildiri)
2021
20212. Göçmen Öğrencilerin Bulunduğu Sınıflardan Fakülte Sıralarına... Nitelikli Türkçe Eğitiminin Gereklilikleri
UYAR Y.
V. Uluslararası Öğretmen Eğitimi ve Akreditasyon Kongresi, Ankara, Türkiye, 04 Haziran 2021, (Özet Bildiri)
2021
20213. Göçmen Öğrenciler ve Öğretmen Yetiştirme Programları: Türkçe Öğretmenlerinin Değerlendirme ve Önerileri
BALCI A., BÜYÜKİKİZ K. K., UYAR Y.
V. Uluslararası Öğretmen Eğitimi ve Akreditasyon Kongresi, Ankara, Türkiye, 04 Haziran 2021, (Özet Bildiri)
2020
20204. Beceri Eğitiminde Doğrudan Öğretimin Önemi: Öğretmen Adaylarının Yazma Becerisi Örneği
ÖZBAY M., UYAR Y.
XII. Uluslararası Dünya Dili Türkçe Sempozyumu, Ankara, Türkiye, 21 - 23 Ekim 2020, (Tam Metin Bildiri)
2017
20175. Türkiye’de Hazırlanan Okuma Alışkanlığı Konulu Lisansüstü Tezlerin Yöntem ve Sonuçlarının Değerlendirilmesi
BALCI A., UYAR Y.
II. Uluslararası Sosyal Bilimler Sempozyumu, ALANYA-ANTALYA, Türkiye, 18 - 20 Mayıs 2017, cilt.1, ss.129-143, (Tam Metin Bildiri)
2017
20176. Türkçe Dersi Öğretim Programları ve Ders Kitaplarının Uluslararası Okuma Sınavlarındaki Okuduğunu Anlama Düzeyleri Açısından İncelenmesi
UYAR Y., BALCI A., BÜYÜKİKİZ K. K.
IX. Uluslararası Dünya Dili Türkçe Sempozyumu, Malatya, Türkiye, 2 - 04 Kasım 2017, cilt.1, ss.24, (Özet Bildiri)
2017
20177. Ana Dili Derslerimiz Çok Kültürlü Sınıflar İçin Gereken Niteliklere Sahip mi?
UYAR Y., BALCI A.
Uluslararası Eğitim Yönetimi Forumu EYFOR 8, Ankara, Türkiye, 19 - 21 Ekim 2017, ss.887-888, (Özet Bildiri)
2013
20138. Metin söylem kavramanın bilişsel modelleri
ENSAR F., UYAR Y., BALCI A.
VI. Uluslararası Dünya Dili Türkçe Sempozyumu, Bursa, Türkiye, 4 - 07 Aralık 2013, cilt.1, ss.697-702, (Tam Metin Bildiri)
2011
20119. Üniversite öğrencilerinin okuduğunu anlama sürecinde kullandıkları öz düzenlemiş öğrenme becerileri
UYAR Y., ATEŞ S., YILDIRIM K.
5. Ulusal Sosyal Bilimler Eğitimi Kongresi, Ankara, Türkiye, 13 - 16 Ekim 2011
2011
201110. Okuma uzmanlığının üniversitelerde lisansüstü bir program olarak yapılandırılması
UYAR Y., YILDIRIM K., ATEŞ S.
V. Lisansüstü Eğitim Sempozyumu, Ankara, Türkiye, 7 - 08 Ekim 2011
2011
201111. Yabancılara Türkçe öğretiminde yeni yaklaşımlar
UYAR Y.
Yabancılara Türkçe Öğretimi Sempozyumu, Lefkoşa, Kıbrıs (Kktc), 21 - 23 Nisan 2011
2006
200612. Batı Trakya daki Türk çocuklarının kültürel kimliklerinin geliştirilmesinde Türkçe öğretiminin önemi
UYAR Y.
5. Uluslararası Batı Trakya Türkleri Kurultayı, İstanbul, Türkiye, 15 - 17 Eylül 2006
Kitaplar
2023
20231. Okuma eğitiminde ölçme ve değerlendirme
UYAR Y., IŞIR E.
Türkçe öğretiminde okuma eğitimi el kitabı, Yağmur Özge UĞURELLİ, Buket DEDEOĞLU ORHUN, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.109-142, 2023
2016
20162. Ortaöğretim 11 Sınıf Dil ve Anlatım Ders Kitabı
SALLABAŞ M. E., UYAR Y., ERDEM İ.
Mevsim Yayıncılık, Ankara, 2016
2013
20133. Yabancılara Türkçe öğretimi için ölçme ve değerlendirme soruları
ÖZBAY M., MELANLIOĞLU D., BÜYÜKİKİZ K. K., UYAR Y.
PegemA, Ankara, 2013
Desteklenen Projeler
2011 - 2015
2011 - 2015Öz düzenlemeye dayalı okuma becerisinin geliştirilmesi ve anlamaya etkisi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
UYAR Y.
2011 - 2015
2011 - 2015Avustralya da Türkçe öğretimi ve sorunları
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
UYAR Y.
Bilimsel Dergilerdeki Faaliyetler
2020 - Devam Ediyor
2020 - Devam Ediyore-Kafkas Eğitim Araştırmaları Dergisi
Editörler Kurulu Üyesi
2019 - Devam Ediyor
2019 - Devam Ediyor
Okuma Yazma Eğitimi Araştırmaları / Research in Reading & Writing Instruction
Editör
2017 - 2019
2017 - 2019Okuma Yazma Eğitimi Araştırmaları / Research in Reading & Writing Instruction
Yardımcı Editör/Bölüm Editörü
Öğrenci Projeleri
2023 - 2024
2023 - 2024Ortaokul düzeyindeki öğrenciler için destan metinlerinde sadeleştirme esasları
Ar-Ge Projesi
Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi, Türkiye
Bilimsel Kuruluşlardaki Üyelikler / Görevler
2008 - Devam Ediyor
2008 - Devam Ediyor
International Literacy Association
Üye
2010 - 2018
2010 - 2018Uluslararası Okuma Araştırmaları Derneği
Üye
Etkinlik Organizasyonlarındaki Görevler
Ekim 2020
Ekim 2020XII. Uluslararası Dünya Dili Türkçe Sempozyumu
Bilimsel Kongre / Sempozyum Organizasyonu
Kalenderoğlu İ., Açık F., Çeltik H., Ergönenç Akbaba D., Temur N., Uyar Y., et al.
Ankara, Türkiye
Kasım 2019
Kasım 2019Kuruluşunun 30. Yılında Türkçe Eğitimi Ana Bilim Dallarının Dünü, Bugünü, Yarını Çalıştayı
Çalıştay Organizasyonu
Kalenderoğlu İ., Uyar Y., Takıl N. B., Kaya K., DEMİR E.
Ankara, Türkiye