Duyurular & Dokümanlar
Dosya İndir
Eğitim Bilgileri
2006 - 2011
2006 - 2011Doktora
Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Sosyal Bilgiler Eğitimi (Dr), Türkiye
2003 - 2006
2003 - 2006Yüksek Lisans
Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Sosyal Bilgiler Eğitimi (Yl) (Tezli), Türkiye
1999 - 2003
1999 - 2003Lisans
Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Türkçe Ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü, Türkiye
Yaptığı Tezler
2011
2011Doktora
Sosyal bilgilerde miras eğitiminin öğrencilerin somut kültürel mirasa karşı tutumlarına ve akademik başarılarına etkisi
Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Sosyal Bilgiler Eğitimi (Dr)
2006
2006Yüksek Lisans
Sosyal bilgiler dersinde tarihi yerleri kullanarak tarih konularının öğretimi
Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Sosyal Bilgiler Eğitimi (Yl) (Tezli)
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Sosyal Bilgiler Öğretmenliği
Akademik Ünvanlar / Görevler
2021 - Devam Ediyor
2021 - Devam EdiyorProf. Dr.
Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi
2016 - 2021
2016 - 2021Doç. Dr.
Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi
2012 - 2016
2012 - 2016Öğretim Görevlisi
Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi
2005 - 2012
2005 - 2012Araştırma Görevlisi
Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi
Akademi Dışı Deneyim
2004 - 2005
2004 - 2005Öğretmen
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI, Öğretmen
Yönetilen Tezler
2020
2020Yüksek Lisans
Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının kentlilik bilinçlerinin incelenmesi
Yeşilbursa C. C. (Danışman)
S.ALPER(Öğrenci)
2020
2020Doktora
Sosyal bilgiler dersinde farklılaştırılmış öğretimin öğrencilerin akademik başarı ile beceri erişilerine etkisinin ve görüşlerinin incelenmesi
Yeşilbursa C. C. (Danışman)
E.ÜÇARKUŞ(Öğrenci)
2020
2020Yüksek Lisans
Sosyal bilgiler öğretiminde ters yüz edilmiş sınıf modeli: Akademik başarıya, tutuma etkisi ve öğrenci görüşleri
Yeşilbursa C. C. (Danışman)
B.ŞEREFLİ(Öğrenci)
2019
2019Doktora
Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının ideal vatandaşlık anlayışlarına yönelik bir anlatı sorgulaması
Yeşilbursa C. C. (Danışman)
F.ÖZTÜRK(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının bilim insanı imajları
Yeşilbursa C. C. (Danışman)
T.ÖZDEMİR(Öğrenci)
2017
2017Yüksek Lisans
Sosyal bilgiler programlarının bazı değerlerinin öğrencilerce kazanım düzeyi: Suriyeliler örneklemi
YEŞİLBURSA C. C. (Danışman)
F.ARZU(Öğrenci)
2017
2017Yüksek Lisans
SOSYAL BİLGİLER DERSİNDE 5E MODELİNİN KULLANIMIN ÖĞRENCİLERİN AKADEMİK BAŞARISINA ETKİSİ VE ÖĞRENCİLERİN UYGULAMAYA YÖNELİK GÖRÜŞLERİ
YEŞİLBURSA C. C. (Danışman)
F.ÇELİKSOY(Öğrenci)
2017
2017Yüksek Lisans
Sosyal Bilgiler Programlarının Bazı Değerlerinin Öğrencilerce Kazanım Düzeyi: Suriyeliler Örneklemi
YEŞİLBURSA C. C. (Danışman)
F.Arzu(Öğrenci)
Makaleler
Tümü (43)
SCI-E, SSCI, AHCI (2)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (2)
Scopus (3)
TRDizin (19)
Diğer Yayınlar (22)
2025
20251. INVESTIGATING MIDDLE SCHOOL STUDENTS’ PERCEPTIONS OF ARTIFICIAL INTELLIGENCE IN
KARAKUŞ A., YEŞİLBURSA C. C.
International Journal of Education Technology and Scientific Researches , cilt.10, sa.31, ss.91-116, 2025 (Hakemli Dergi)
2024
20242. SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMEN ADAYLARININ ASTRONOMİ EĞİTİMİNE İLİŞKİN TUTUM VE GÖRÜŞLERİ
ERBUDAK K. C., YESILBURSA C. C.
Uluslararası Avrasya Sosyal Bilimler Dergisi
, cilt.15, sa.56, ss.885-907, 2024 (TRDizin)
2024
20243. Yedinci Sınıf Öğrencilerinin Karar Verme Becerilerinin İncelenmesi
YALIN F. A., YEŞİLBURSA C. C.
Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.25, sa.1, ss.712-746, 2024 (TRDizin)
2024
20244. Sosyal Bilgiler Eğitimi Lisansüstü Öğrencilerinin Tez Konusu Belirleme Eğilimleri
YEŞİLBURSA C. C., KARAKUŞ A., GEÇGEL Ş.
International Journal of Social & Humanities Sciences Research (JSHSR) Dergisi
, cilt.11, sa.105, ss.615-622, 2024 (Hakemli Dergi)
2023
20235. SOSYAL BİLGİLERDE NEDEN ve NASIL ASTRONOMİ EĞİTİMİ
ERBUDAK K. C., YEŞİLBURSA C. C.
Yildiz Teknik University - Uluslararasi Alan Egitimi Dergisi , cilt.9, 2023 (Hakemli Dergi)
2022
20226. Beşinci Sınıf Sosyal Bilgiler Dersinde Resfebe Kullanımı: Akademik Başarıya Etkisi ve Öğrenci Görüşleri
Yeşilbursa C. C., Işıksal B.
International SOCIAL SCIENCES STUDIES Journal
, cilt.8, sa.105, 2022 (Hakemli Dergi)
2022
20227. SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÇEVRİMİÇİ TETİKTE OLMA DURUMLARININ İNCELENMESİ
KARAKUŞ A., YEŞİLBURSA C. C., YAZICI K.
ARAŞTIRMA VE DENEYİM DERGİSİ (ADEDER) , cilt.7, sa.2, 2022 (Hakemli Dergi)
2022
20228. Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Politik Okuryazarlık Düzeylerinin İncelenmesi
Karakuş A., Yeşilbursa C. C., Kaya B.
TURKISH STUDIES - EDUCATIONAL SCIENCES , cilt.17, sa.5, 2022 (Hakemli Dergi)
2022
20229. PRE-SERVICE SOCIAL STUDIES TEACHER’S PERCEPTIONS ABOUT SCIENTIFIC LITERACY
ERBUDAK K. C., YEŞİLBURSA C. C.
Türk Eğitim Bilimleri Dergisi
, cilt.20, sa.2, ss.568-586, 2022 (TRDizin)
2022
202210. SOSYAL BİLGİLER DERSİNDE FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETİMİN ÖĞRENCİLERİN ZAMAN VE KRONOLOJİYİ ANLAMA BECERİ ERİŞİSİNE ETKİSİNİN VE GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ
ÜÇARKUŞ E., YEŞİLBURSA C. C.
Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.24, sa.1, 2022 (TRDizin)
2021
202111. Sosyal Bilgiler ve Fen Bilimleri Derslerinin Disiplinlerarası Yaklaşımla Okul Dışında İşlenmesine İlişkin Öğrenci Görüşleri
Samuk S., YEŞİLBURSA C. C., HAMARAT E.
Journal of Interdisciplinary Education: Theory and Practice , cilt.3, sa.2, ss.113-127, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
202112. Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Karar Vermede Öz Saygı ve Karar Verme Stillerinin İncelenmesi
YEŞİLBURSA C. C., YALIN F. A.
TURKISH STUDIES - EDUCATIONAL SCIENCES , cilt.16, sa.5, ss.2511-2528, 2021 (TRDizin)
2021
202113. SOSYAL BİLGİLER DERSİNDE ÖĞRENCİLERİN KARAR VERME BECERİ DÜZEYLERİNİN BELİRLENMESİNE YÖNELİK BİR MATERYAL: KARAR VERME GRİDİ
YEŞİLBURSA C. C., YALIN F. A.
Social Sciences Studies Journal , cilt.7, sa.83, ss.2304-23012, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
202114. Artırılmış Gerçekliğin Sosyal Bilgiler Dersinde Kullanımı Hakkında Ortaokul Öğrencilerinin Görüşleri
EKİÇİ M., YEŞİLBURSA C. C.
Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
, cilt.9, sa.2, ss.289-302, 2021 (TRDizin)
2021
202115. PRE-SERVICE SOCIAL STUDIES TEACHERS’ DILEMMAS ABOUT PROTECTION OF TANGIBLE HERITAGE
Yeşilbursa C. C.
International Journal of Education Technology and Scientific Researches
, cilt.6, sa.14, ss.1-30, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
202116. Middle School Students’ Views on Common Heritage
YEŞİLBURSA C. C., ÜÇARKUŞ E.
Journal of Interdisciplinary Education: Theory and Practice , cilt.3, sa.1, ss.20-31, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
202117. SOSYAL BİLGİLER DERSLERİNDE BİLİMİN VAROLMA ÇABASI: BİLİMSEL OKURYAZARLIK
ERBUDAK K. C., YEŞİLBURSA C. C.
International SOCIAL SCIENCES STUDIES JOURNAL , cilt.7, sa.80, ss.1316-1329, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
202118. The Story of the Ideal Citizen in Turkey: A Narrative Inquiry on the Perspectives of Prospective Social Studies Teachers
ÖZTÜRK F., YEŞİLBURSA C. C.
EGITIM VE BILIM-EDUCATION AND SCIENCE
, cilt.46, sa.207, ss.285-314, 2021 (SSCI, Scopus, TRDizin)
2020
202019. SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMEN ADAYLARININ SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETME ÖĞRENME ANLAYIŞLARI
ŞEREFLİ B., YEŞİLBURSA C. C.
International Social Sciences Studies Journal , cilt.6, sa.67, ss.3354-3365, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
202020. SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMEN ADAYLARININ MODÜLER ÖĞRETİM YAKLAŞIMINA YÖNELİK GÖRÜŞLERİ
YEŞİLBURSA C. C., erbudak k. c.
International Social Sciences Studies Journal , cilt.6, sa.60, ss.1419-1430, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
202021. Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Farklılaştırılmış Öğretime Yönelik Öz-Yeterliklerinin İncelenmesi
ÜÇARKUŞ E., YEŞİLBURSA C. C.
International Social Sciences Studies Journal , cilt.6, sa.60, ss.1471-1480, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
202022. Perspectives of Pre-Service Social Studies Teachers Towards Anthropolog
SABANCI O., YEŞİLBURSA C. C.
IJOEEC (International Journal of Eurasian Education and Culture) , cilt.5, sa.8, ss.144-215, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
202023. SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMEN ADAYLARININ “TARİHSEL ÖNEM” KAVRAMINA YÖNELİK GÖRÜŞLERİ
YEŞİLBURSA C. C., DÖNMEZ C., KAYA B.
Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.20, sa.2, ss.795-805, 2020 (TRDizin)
2019
201924. Türkiye’deki Hemşirelerin ve Ebelerin Toplumsal Cinsiyet İle İlgili Yaptıkları Lisansüstü Tezlerin İncelenmesi
ÇİÇEK S., YEŞİLBURSA C. C.
Sosyal Politika Çalışmaları Dergisi
, cilt.19, sa.43, ss.149-176, 2019 (TRDizin)
2018
201825. Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Kent Kültürü Ve Kentlilik Bilincine Yönelik Algı Ve Görüşleri
YEŞİLBURSA C. C., Sevim A.
Uluslararası Sosyal Bilgilerde Yeni Yaklaşımlar Dergisi (IJONASS) , cilt.2, sa.2, ss.70-81, 2018 (Hakemli Dergi)
2018
201826. Tarih Bölümü Öğrencilerinin Alan Gezileri, Müze Ziyaretlerine ve Müzede Yapılan Etkinliklere Yönelik Görüşleri
EROL ŞAHİN A. N., YEŞİLBURSA C. C.
Turkish History Education Journal , cilt.7, sa.2, ss.555-577, 2018 (TRDizin)
2018
201827. TARİH BÖLÜMÜ ÖĞRENCİLERİNİN ALAN GEZİLERİ ve MÜZE ZİYARETLERİNE ve MÜZEDE YAPILAN ETKİNLİKLERE YÖNELİK GÖRÜŞLERİ
EROL ŞAHİN A. N., YEŞİLBURSA C. C.
Turkish History Education Journal , cilt.7, sa.2, ss.555-577, 2018 (TRDizin)
2018
201828. 2005 SOSYAL BİLGİLER PROGRAMINDA YER ALAN BAZI DEĞERLERE YÖNELİK ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ: SURİYELİLER ÖRNEKLEMİ
YEŞİLBURSA C. C., YALIN F. A.
International Journal of Education Technology and Scientific Researches , cilt.5, ss.1-16, 2018 (Hakemli Dergi)
2015
201529. Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Sosyal Bilgiler Öğretiminde Edebi Ürünlerin Kullanımına Yönelik Görüşleri
YEŞİLBURSA C. C., SABANCI O.
Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , sa.36, ss.19-33, 2015 (TRDizin)
2015
201530. Ortaokul Öğrencilerinin Tarihsel Bilgi Edinme Kaynaklarına Yönelik Görüşleri
YEŞİLBURSA C. C.
Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (KEFAD) , cilt.16, sa.2, ss.1-21, 2015 (Hakemli Dergi)
2015
201531. Turkish Pre service social studies teachers perceptions of Good citizenship
YEŞİLBURSA C. C.
Educational Research and Review
, cilt.10, sa.5, ss.634-640, 2015 (Hakemli Dergi)
2015
201532. Pre-service Social Studies and History Teachers' Perceptions of History and Their Views on Purpose of History Teaching
DÖNMEZ C., YEŞİLBURSA C. C., Altikulac A.
ANTHROPOLOGIST
, cilt.19, sa.1, ss.17-22, 2015 (SCI-Expanded, SSCI, Scopus)
2014
201433. Öğretmen adayları için müze eğitimine ilişkin öz yeterlik inancı ölçeği geliştirme çalışması
USLU S., YEŞİLBURSA C. C.
Uluslararası İnsan Bilimleri , cilt.11, sa.2, ss.1306-1309, 2014 (Hakemli Dergi)
2014
201434. Ortaokul Öğrencilerinin Tarih Algısı
DÖNMEZ C., YEŞİLBURSA C. C.
Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim FakültesiDergisi , cilt.34, sa.3, ss.415-436, 2014 (TRDizin)
2014
201435. Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Müze Eğitimine Yönelik Öz Yeterlik İnançları
YEŞİLBURSA C. C., USLU S.
Uluslararası Avrasya Sosyal Bilimler Dergisi , cilt.5, sa.16, ss.410-428, 2014 (TRDizin)
2014
201436. The Comparison of Turkish and American Pre service Social Studies Teachers Attitudes Toward Heritage Education
YEŞİLBURSA C. C., USLU S.
Turkish Studies - International Periodical For The Languages, Literature and History of Turkish or Turkic , cilt.9, sa.8, ss.879-891, 2014 (TRDizin)
2014
201437. Kültürel Miras Eğitiminin Öğrencilerin Somut Kültürel Mirasa Yönelik Tutumlarına Etkisi
DÖNMEZ C., YEŞİLBURSA C. C.
Elementary Education Online , cilt.13, sa.2, ss.425-442, 2014 (TRDizin)
2014
201438. Miras Eğitiminin Öğrencilerin Somut Kültürel Mirasa Yönelik Tutumlarına Etkisi
DÖNMEZ C., YEŞİLBURSA C. C.
İlköğretim Online , cilt.13, sa.2, ss.425-442, 2014 (Hakemli Dergi)
2013
201339. Altıncı Sınıf Öğrencilerinin Somut Kültürel Mirasa Yönelik Görüşleri
YEŞİLBURSA C. C.
Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi , cilt.21, sa.2, ss.405-420, 2013 (TRDizin)
2011
201140. Preservice Teachers Attitudes Toward the Inclusion of Heritage Education in Elementary Social Studies
YEŞİLBURSA C. C., KEITH C B.
Journal of Social Studies Education Research
, cilt.2, sa.2, ss.1-21, 2011 (Scopus)
2009
200941. Milli Mücadelede Demokratik Süreç
YEŞİLBURSA C. C., SABANCI O.
Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.29, sa.2009, ss.1159-1177, 2009 (Hakemli Dergi)
2009
200942. Sosyal Bilgiler Öğretiminde Tarihi Yerlerin Kullanımının Akademik Başarıya Etkisi
GÖKKAYA A. K., YEŞİLBURSA C. C.
Türk Eğitim Bilimleri Dergisi , cilt.7, sa.2, ss.483-506, 2009 (TRDizin)
2008
200843. Sosyal Bilgiler Öğretiminde Tarihî Yerlerin Kullanımı
YEŞİLBURSA C. C.
Türklük Bilimi Araştırmaları , sa.23, ss.209-222, 2008 (TRDizin)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2024
20241. Sosyal Bilgiler Eğitimi Lisansüstü Öğrencilerin Veri Okuryazarlık Durumlarının İncelenmesi
KARAKUŞ A., YEŞİLBURSA C. C., GEÇGEL Ş.
8. Uluslararası Eğitim Ve Değerler Sempozyumu, Girne, Kıbrıs (Kktc), 17 - 20 Ekim 2024, ss.47-48, (Özet Bildiri)
2024
20242. Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Yapay Zekanın Eğitimde Kullanılmasına İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi
KARAKUŞ A., YEŞİLBURSA C. C., GEÇGEL Ş.
8. Uluslararası Avrasya Sosyal Bilimler Kongresi, BODRUM, Türkiye, 25 - 28 Nisan 2024, ss.114-115, (Özet Bildiri)
2022
20223. Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Sürdürülebilir Kalkınma Farkındalıklarının İncelenmesi
GEÇGEL Ş., KARAKUŞ A., YEŞİLBURSA C. C.
10. Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu, Rize, Türkiye, 9 - 11 Haziran 2022, (Tam Metin Bildiri)
2022
20224. Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Çevrimiçi Tetikte Olma Durumlarının İncelenmesi
YAZICI K., YEŞİLBURSA C. C., KARAKUŞ A.
6. Uluslararası Avrasya Sosyal Bilimler Kongresi, BODRUM, Türkiye, 13 - 16 Mayıs 2022, ss.112-113, (Özet Bildiri)
2022
20225. 2018 Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programında Yer Alan Becerilerle İlgili Lisansüstü Tezlerin İncelenmesi: Doküman Analizi.
KARAKUŞ A., YEŞİLBURSA C. C.
6. Uluslararası Eğitim ve Değerler Sempozyumu, Antalya, Türkiye, 27 - 30 Ekim 2022, ss.102-112, (Tam Metin Bildiri)
2022
20226. 2006 VE 2018 SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLİĞİ LİSANS PROGRAMLARININ KARŞILAŞTIRILMASI: AKADEMİSYEN GÖRÜŞLERİ
YEŞİLBURSA C. C., KARAKUŞ A.
6. Uluslararası Avrasya Sosyal Bilimler Kongresi, BODRUM, Türkiye, 13 - 16 Mayıs 2022, ss.114-115, (Özet Bildiri)
2022
20227. Sosyal Bilgiler Eğitimi Lisans Üstü Öğrencilerinin Tez Konusu Belirleme Eğilimleri
YEŞİLBURSA C. C., KARAKUŞ A., GEÇGEL Ş.
10. Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu, Rize, Türkiye, 9 - 11 Haziran 2022, ss.24-25, (Özet Bildiri)
2020
20208. NATIONAL COUNCIL FOR THE SOCIAL STUDIES (NCSS)’DE, 2005 VE 2018 SOSYAL BİLGİLER DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMLARINDA KARAR VERME BECERİSİNİN YER ALMA DURUMU
YEŞİLBURSA C. C., YALIN F. A.
ULUSLARARASI AVRASYA SOSYAL BİLİMLER KONGRESİ- 4, Muğla, Türkiye, 15 - 18 Ekim 2020, (Tam Metin Bildiri)
2020
20209. SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMEN ADAYLARININ KENTLİLİK BİLİNCİNE YÖNELİK GÖRÜŞLERİ
Sevim A., YEŞİLBURSA C. C.
ULUSLARARASI AVRASYA SOSYAL BİLİMLER KONGRESİ- 4, Muğla, Türkiye, 15 - 18 Ekim 2020, (Özet Bildiri)
2019
201910. Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Sosyal Bilgiler Öğretim Yönelimleri
YEŞİLBURSA C. C., ŞEREFLİ B.
8. International Symposium on Social Studies Education, Ankara, Türkiye, 7 - 09 Kasım 2019, (Özet Bildiri)
2019
201911. Tarihi Mekânlarla Öğretim Ders Planının Sosyal Bilgiler Dersi’nde Uygulanması: Öğretmen ve Öğrenci Görüşleri
YEŞİLBURSA C. C., YALIN F. A., ÜÇARKUŞ E.
8. International Symposium on Social Studies Education, Ankara, Türkiye, 7 - 09 Kasım 2019, (Özet Bildiri)
2019
201912. SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMEN ADAYLARININ DEMOKRATİK ALGI VE TUTUMLARI
YEŞİLBURSA C. C., Sevim A.
3. Uluslararası Eğitim ve Değerler Sempozyumu-ISOEVA, İstanbul, Türkiye, 10 - 13 Ekim 2019, (Özet Bildiri)
2019
201913. 7. SINIF SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİM PROGRAMINDA VE DERS KİTABINDA BİLİM İNSANLARINA YER VERİLME DURUMU
Özdemir T., YEŞİLBURSA C. C.
3. Uluslararası Avrasya Sosyal Bilimler Kongresi, Muğla, Türkiye, 18 - 21 Nisan 2019, (Özet Bildiri)
2019
201914. ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN GÖRÜŞLERİNE GÖRE TARİHSEL ÖNEM
YEŞİLBURSA C. C., ALTIKULAÇ A., Sevim A.
3. Uluslararası Avrasya Sosyal Bilimler Kongresi, Muğla, Türkiye, 18 - 21 Nisan 2019, (Özet Bildiri)
2018
201815. 2018 Sosyal Bilgiler Öğretim Programında (4.-5. Sınıf) Yer Alan Değerler Konusunda Öğretmen Ve Öğretim Üyesi Görüşleri
YEŞİLBURSA C. C., DÖNMEZ C., YALIN F. A.
7. Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu, Kırşehir, Türkiye, 11 - 13 Ekim 2018, (Tam Metin Bildiri)
2018
201816. Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Sosyal Medya Duyarlılıkları ve Gerçek Yaşam Deneyimleri
YEŞİLBURSA C. C., Sevim A.
II. ULUSLARARASI SOSYAL BİLİMLER EĞİTİMİ SEMPOZYUMU, Çanakkale, Türkiye, 30 Ekim - 01 Kasım 2018, (Tam Metin Bildiri)
2018
201817. BİLİM TARİHİNİ KİŞİLERLE ÖĞRETMEK: EL- BİRUNİ ÖRNEĞİ
YEŞİLBURSA C. C., erbudak k. c.
2. ULUSLARARASI EĞİTİM VE DEĞERLER SEMPOZYUMU, Antalya, Türkiye, 17 - 20 Ekim 2018, (Özet Bildiri)
2018
201818. SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMEN ADAYLARININ KENT KÜLTÜRÜ VE KENTLİ OLMA BİLİNCİNE YÖNELİK ALGI VE GÖRÜŞLERİ
YEŞİLBURSA C. C., Sevim A.
2. ULUSLARARASI EĞİTİM VE DEĞERLER SEMPOZYUMU, Antalya, Türkiye, 17 - 20 Ekim 2018, (Özet Bildiri)
2018
201819. SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLERİNİN DEĞER ÖĞRETİM YAKLAŞIMLARI HAKKINDA BİLGİ DURUMLARI VE GÖRÜŞLERİ
YEŞİLBURSA C. C., KAYA B., SABANCI O., ALPER S.
2nd INTERNATIONAL SYMPOSIUM OFEDUCATION AND VALUES, Antalya, Türkiye, 17 - 20 Ekim 2018, (Tam Metin Bildiri)
2018
201820. Tarih Bölümü Öğrencilerinin Alan Gezileri ve Müze Ziyaretlerine Yönelik Görüşleri
EROL ŞAHİN A. N., YEŞİLBURSA C. C.
V. International Symposium on History Education, İstanbul, Türkiye, 10 - 12 Mayıs 2018, (Özet Bildiri)
2018
201821. SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMEN ADAYLARININ ALAN BİLGİSİ VE MESLEK BİLGİSİ DERSLERİNEYÖNELİK GÖRÜŞLERİ
YEŞİLBURSA C. C., ŞEREFLİ B.
INTERNATIONAL CONGRESS OF EURASIAN SOCIAL SCIENCES (ICOESS), Antalya, Türkiye, 4 - 07 Nisan 2018, (Özet Bildiri)
2018
201822. 2005 VE 2017 SOSYAL BİLGİLER PROGRAMLARINDA KÜLTÜR VE MİRAS ÖĞRENME ALANI
YEŞİLBURSA C. C., Sevim A., ŞEREFLİ B.
INTERNATIONAL CONGRESS OF EURASIAN SOCIAL SCIENCES (ICOESS), Antalya, Türkiye, 4 - 07 Nisan 2018, (Özet Bildiri)
2018
201823. SOSYAL BİLİMLER OLARAK SOSYAL BİLGİLER: ÖĞRETMEN ADAYLARININ ANTROPOLOJİYEİLİŞKİN BAKIŞ AÇILARI
SABANCI O., YEŞİLBURSA C. C.
INTERNATIONAL CONGRESS OF EURASIAN SOCIAL SCIENCES (ICOESS), Antalya, Türkiye, 4 - 07 Nisan 2018, (Özet Bildiri)
2018
201824. SOSYAL BİLGİLER DERSİNDE EĞİTSEL BİLGİSAYAR OYUNLARININ KULLANIMINA YÖNELİKÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ
YEŞİLBURSA C. C., Sevim A.
INTERNATIONAL CONGRESS OF EURASIAN SOCIAL SCIENCES (ICOESS), Antalya, Türkiye, 4 - 07 Nisan 2018, (Özet Bildiri)
2018
201825. Sosyal Bilimler Olarak Sosyal Bilgiler: Öğretmen Adaylarının Antropolojiye İlişkin Bakış Açıları.
SABANCI O., YEŞİLBURSA C. C.
2nd International Congress of Eurasian Social Sciences, Antalya, Türkiye, 4 - 07 Nisan 2018, ss.333-334, (Özet Bildiri)
2017
201726. Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Vatandaşlık Algı ve Eylemleri
ÖZTÜRK F., YEŞİLBURSA C. C.
USOBAK, 19 - 21 Ekim 2017, (Özet Bildiri)
2017
201727. 2005 SOSYAL BİLGİLER PROGRAMINDA YER ALAN BAZI DEĞERLERE YÖNELİK ÖĞRENCİGÖRÜŞLERİ: SURİYELİLER ÖRNEKLEMİ
YEŞİLBURSA C. C., YALIN F. A.
International Symposium of Education and Values (ISOEVA), Muğla, Türkiye, 5 - 08 Ekim 2017, (Özet Bildiri)
2017
201728. ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN ORTAK MİRAS KAVRAMINA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ
YEŞİLBURSA C. C., ÜÇARKUŞ E.
International Symposium of Education and Values (ISOEVA), Muğla, Türkiye, 5 - 08 Ekim 2017, (Özet Bildiri)
2017
201729. Sürdürülebilir Kalkınma ve İklim Değişikliği ile İlgili Değer Yüklü İfadelerin Kabul Edilebilirliği: Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Görüşleri
YEŞİLBURSA C. C., AKYOL C.
International Symposium of Education and Values (ISOEVA), Muğla, Türkiye, 5 - 08 Ekim 2017, ss.163-164, (Özet Bildiri)
2017
201730. İKİ PROGRAM, BİR ÖĞRENME ALANI: BİLİM, TEKNOLOJİ VE TOPLUM(2005 ve 2017 SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİM PROGRAMLARINDA YER ALAN BİLİM TEKNOLOJİVE TOPLUM ÖĞRENME ALANININ KARŞILAŞTIRILMASI)
YEŞİLBURSA C. C., ERBUDAK K. C.
International Symposium of Education and Values (ISOEVA), Muğla, Türkiye, 5 Ekim - 08 Aralık 2017, (Özet Bildiri)
2017
201731. SÜRDÜRÜLEBİLİR KALKINMA VE İKLİM DEĞİŞİKLİ İLE İLGİLİ DEĞER YÜKLÜ İFADELERİN KABUL EDİLEBİLİRLİĞİ: SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMEN ADAYLARININ GÖRÜŞLERİ
YEŞİLBURSA C. C., AKYOL C.
International Symposium of Education and Values (ISOEVA), Muğla, Türkiye, 5 - 08 Ekim 2017, (Özet Bildiri)
2017
201732. SOSYAL BİLGİLER DERS KİTAPLARINDA GÖÇ KAVRAMININ İNCELENMESİ
YALIN F. A., YEŞİLBURSA C. C.
ULUSLAR ARASI SOSYAL BİLGİLER EĞİTİMİ SEMPOZYUMU 6, Eskişehir, Türkiye, 4 - 06 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
2017
201733. SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMEN ADAYLARININ 2017 SOSYAL BİLGİLER TASLAKPROGRAMINA YÖNELİK GÖRÜŞLERİ
YEŞİLBURSA C. C., DÖNMEZ C., HAMARAT E.
6. Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu (USBES6), Eskişehir, Türkiye, 4 - 06 Mayıs 2017, ss.268-269, (Özet Bildiri)
2017
201734. SOSYAL BİLGİLER DERSİNDE 5E MODELİNİN KULLANIMININ ÖĞRENCİLERİN AKADEMİKBAŞARISINA ETKİSİ VE ÖĞRENCİLERİN UYGULAMAYA YÖNELİK GÖRÜŞLERİ
ÇELİKSOY F., YEŞİLBURSA C. C.
ULUSALAR ARASI SOSYAL BİLGİLER EĞİTİMİ SEMPOZYUMU 6, Eskişehir, Türkiye, 4 - 06 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
2017
201735. Ismayıl Hakkı Baltacıoğlu’na Göre Karakter Eğitimi
HAMARAT E., YEŞİLBURSA C. C., ALTIKULAÇ A.
INTERNATIONAL CONGRESS OF EURASIANSOCIAL SCIENCES, 6 - 08 Nisan 2017, (Özet Bildiri)
2017
201736. SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMEN ADAYLARININ “TARİHSEL ÖNEM” KAVRAMINA YÖNELİK GÖRÜŞLERİ
YEŞİLBURSA C. C., DÖNMEZ C., KAYA B.
ULUSLARARASI AVRASYASOSYAL BİLİMLERKONGRESİ, 6 - 08 Nisan 2017, (Özet Bildiri)
2016
201637. Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Tarihin Sunumuna Yönelik Görüşleri
YEŞİLBURSA C. C.
4. Uluslararası Tarih Eğitimi Sempozyumu, Muğla, Türkiye, 1 - 03 Eylül 2016, ss.460-468, (Tam Metin Bildiri)
2015
201538. Müze Gezilerini Anlamlı Kılmak: Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin Müze Gezilerine Yönelik Görüşleri
YEŞİLBURSA C. C.
Deniz Kuvvetleri Komutanlığı Ulusal Müzecilik Sempozyumu: Türkiye’de Müzecilik: Yeni Kavram ve Uygulamalar, İstanbul, Türkiye, 20 - 22 Mayıs 2015, ss.230-239, (Tam Metin Bildiri)
2014
201439. Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Sosyal Bilgiler Öğretiminde Edebi Ürünlerin Kullanımına Yönel k Görüsleri
YEŞİLBURSA C. C., SABANCI O.
III. Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu (USBES III), Ankara, Türkiye, 28 - 30 Nisan 2014, ss.202-203, (Özet Bildiri)
2014
201440. 4 4 4 Eğitim Sisteminin Sosyal Bilgiler Dersine Yansımaları 4 ve 5 Sınıf Öğrencileri Üzerine Bir İnceleme
ALTIKULAÇ A., YEŞİLBURSA C. C.
Uluslararası Sosyal Bilgiler EğitimiSempozyumu III, Ankara, Türkiye, 28 - 30 Nisan 2014, ss.14-15, (Özet Bildiri)
2014
201441. Ortaokul Öğrencilerinin Tarih Öğrenmenin Önemine Yönelik Görüşleri
YEŞİLBURSA C. C., Dönmez A., SAYSEL A. K.
3rd International Symposium on History Education, Sakarya, Türkiye, 25 - 27 Haziran 2014, ss.91-99, (Tam Metin Bildiri)
2009
200942. Öğrencilerde Tarihsel Zaman ve Kronoloji Farkındalığını Geliştirmede Hikâyelerin Kullanımı
YEŞİLBURSA C. C., SABANCI O.
The First International Congress of Educational Research, Çanakkale, Türkiye, 1 - 03 Mayıs 2009, ss.183, (Özet Bildiri)
2008
200843. Tarihi Yerlerle Tarih Eğitimi Bir Klavuz Örneği
YEŞİLBURSA C. C.
Uluslar arası Sosyal Bilimler Eğitimi Sempozyumu, Çanakkale, Türkiye, 14 - 16 Mayıs 2008, ss.563-568, (Tam Metin Bildiri)
2008
200844. Çocuklarda Zaman ve Kronoloji Farkındalığını Geliştirmede Hikâyelerin Kullanımına Yönelik Bir Araştırma
YEŞİLBURSA C. C., SABANCI O.
Uluslar arası Sosyal Bilimler Eğitimi Sempozyomu, Çanakkale, Türkiye, 14 - 16 Mayıs 2008, ss.376-382, (Tam Metin Bildiri)
2008
200845. Çocuklarda Zaman ve Kronoloji Farkındalığı Geliştirmede Hikayelerin Kullanımına Yönelik Bir Araştırma
YEŞİLBURSA C. C., SABANCI O.
Uluslararası Sosyal Bilimler Eğitimi Sempozyumu, Çanakkale, Türkiye, 14 - 16 Mayıs 2008, ss.376-382, (Tam Metin Bildiri)
Kitaplar
2023
20231. KÜLTÜR VE MIRAS ÖĞRENME ALANI ETKINLIKLERI
YEŞİLBURSA C. C., ERBUDAK K. C., Sabancı G.
ETKİLİ, EĞLENCELİ VE YENİLİKÇİ SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİMİ, Öztürk, F. & Civelek, V., Editör, Nobel, Ankara, ss.149-178, 2023
2023
20232. BİREY VE TOPLUM ÖĞRENME ALANI
Geçgel Ş., KARAKUŞ A., YEŞİLBURSA C. C.
ETKİNLİK TEMELLİ SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİMİ-I, Yeşilbursa, C.C., Editör, Nobel, Ankara, ss.217-237, 2023
2023
20233. 2. KISIM 5. bölüm Üretim, Dağıtım ve Tüketim
KARAKUŞ A., KULU M., YALIN F. A., IŞIKSAL B., YEŞİLBURSA C. C.
Etkinlik Temelli Sosyal Bilgiler Öğretimi-I, YEŞİLBURSA CEMİL CAHİT, Editör, Nobel akademi yayıncılık, Ankara, ss.319-366, 2023
2023
20234. ÜRETİM, DAĞITIM VE TÜKETİM ÖĞRENME ALANI
KARAKUŞ A., KULU M., YALIN F. A., IŞIKSAL B., YEŞİLBURSA C. C.
ETKİNLİK TEMELLİ SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİMİ-I, Yeşilbursa, C.C., Editör, Nobel, Ankara, ss.319-367, 2023
2023
20235. 2. KISIM 1. BÖLÜM BİREY VE TOPLUM ÖĞRENME ALANI
GEÇGEL Ş., KARAKUŞ A., YEŞİLBURSA C. C.
Etkinlik Temelli Sosyal Bilgiler Öğretimi-I, YEŞİLBURSA CEMİL CAHİT, Editör, Nobel akademi yayıncılık, Ankara, ss.217-236, 2023
2023
20236. KÜLTÜR VE MIRAS ÖĞRENME ALANI
YEŞİLBURSA C. C., ERBUDAK K. C., Sabancı G.
Etkili, Eğlenceli ve Yenilikçi Sosyal Bilgiler Öğretimi, Öztürk, F. & Civelek, V., Editör, Nobel, Ankara, ss.41-51, 2023
2023
20237. GİRİŞ ETKİNLİK TEMELLİ SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİMİ
YEŞİLBURSA C. C.
ETKİNLİK TEMELLİ SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİMİ-II, Yeşilbursa, C.C., Editör, Nobel, Ankara, ss.1-9, 2023
2023
20238. Giriş-ETKİNLİK TEMELLİ SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİMİ
YEŞİLBURSA C. C.
ETKİNLİK TEMELLİ SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİMİ-I, Yeşilbursa, C.C., Editör, Nobel, Ankara, ss.1-9, 2023
2021
20219. Taşın Dili Olsa da Konuşsa: Kitabelerle Tarih Öğretimi
YEŞİLBURSA C. C., Akhan O. B.
Kuramdan Uygulamaya Ortaokullar için Tarih Öğretimi, Prof.Dr. Refik Turan; Dr. Osman Akhan, Editör, Nobel, Ankara, ss.73-105, 2021
2020
202010. Doğuşundan Bugünlere Sosyal Bilgilerin İyi Vatandaş Yetiştirme Hedefi
Yeşilbursa C. C., Çiçek S.
Sosyal Bilgiler Öğretiminde Alternatif Konular, Nadire Emel Akhan ve Serpil Demirezen, Editör, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, ss.31-52, 2020
2017
201712. Ortaçağ’da Bilim, Teknoloji ve Sosyal Değişme
YEŞİLBURSA C. C.
Bilim Teknoloji ve Sosyal Değişme, BAHRİ ATA, Editör, PEGEM AKADEMİ, Ankara, ss.69-131, 2017
2015
201513. Sosyal Bilgiler Öğretimi
YEŞİLBURSA C. C., SABANCI O., HAMARAT E., DÖNMEZ C.
Pegem Akademi, Ankara, 2015
2015
201514. Okul Dışı Sosyal Bilgiler Öğretiminde Yerel Tarih
YEŞİLBURSA C. C.
Okul Dışı Sosyal Bilgiler Öğretimi, Ahmet ŞİMŞEK Selahattin KAYMAKCI, Editör, PEGEM AKADEMİ, Ankara, ss.143-170, 2015
2015
201515. SosyaI Bilgiler Ders Kitaplarında Edebi Ürünlerin Kullanımı
YEŞİLBURSA C. C., SABANCI O., HAMARAT E.
Konu Alanı Ders Kitabı İnceleme Klavuzu Sosyal Bilgiler, BÜLENT AKBABA, Editör, PEGEM AKADEMİ, Ankara, ss.146-206, 2015
2015
201516. Sosyal Bilgiler Öğretiminde Temel Yaklaşımlar
YEŞİLBURSA C. C.
Sosyal Bilgiler Öğretimi, Cengiz DÖNMEZ Kubilay YAZICI, Editör, PEGEM AKADEMİ, Ankara, ss.47-57, 2015
2013
201317. Sosyal Bilgilerin Doğası
AKHAN N. E., AY E., YEŞİLBURSA C. C., SABANCI O., ALTIKULAÇ A., DÖNMEZ C.
Pegem Akademi, Ankara, 2013
2013
201318. Sosyal Bilgiler Ders Kitaplarında Edebi Ürünlerin Kullanımı
YEŞİLBURSA C. C., SABANCI O., HAMARAT E.
Konu Alanı Ders Kitabı İnceleme Kılavuzu Sosyal Bilgiler, Akbaba Bülent, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.145-206, 2013
Desteklenen Projeler
2017 - 2019
2017 - 2019Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının İdeal Vatandaşlık Anlayışları ve Öğretmen Eğitiminin Yansımalarına Yönelik Bir Anlatı Çalışması
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Doktora
YEŞİLBURSA C. C. (Yürütücü)
Bilimsel Dergilerdeki Faaliyetler
2023 - Devam Ediyor
2023 - Devam EdiyorInternational Journal of Education Technology and Scientific Researches
Baş Editör
2020 - 2022
2020 - 2022Uluslararası Avrasya Sosyal Bilimler Dergisi
Baş Editör