Duyurular & Dokümanlar
Tez Dosyaları
Dosya İndir
Eğitim Bilgileri
2001 - 2006
2001 - 2006Doktora
Indiana University, School of Education, Instructional Systems Technology, Amerika Birleşik Devletleri
2000 - 2001
2000 - 2001Yüksek Lisans
Indiana University Bloomington, School of Education, Instructional Systems Technology, Amerika Birleşik Devletleri
1994 - 1998
1994 - 1998Lisans
Gazi Üniversitesi, Teknik Eğitim Fakültesi, Elektronik Ve Bilgisayar Eğitimi Bölümü, Türkiye
Yaptığı Tezler
2006
2006Doktora
Effects of teacher characteristics and practices on student achievement in high-schools with standards-based curriculum
Indiana University, Eğitim
Yabancı Diller
C1 İleri
C1 İleriİngilizce
Araştırma Alanları
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojisi Eğitimi
Akademik Ünvanlar / Görevler
2020 - Devam Ediyor
2020 - Devam EdiyorProf. Dr.
Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi
2014 - 2020
2014 - 2020Doç. Dr.
Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi
2009 - 2014
2009 - 2014Yrd. Doç. Dr.
Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi
2007 - 2009
2007 - 2009Araştırma Görevlisi Dr.
Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi
2006 - 2007
2006 - 2007Uzman
Indiana University Bloomington, School Of Business, Management Information Sciences
Yönetimsel Görevler
2012 - 2014
2012 - 2014Bölüm Başkan Yardımcısı
Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Bilgisayar Ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü
Akademi Dışı Deneyim
2019 - 2020
2019 - 2020Ziyaretçi Araştırmacı
University of Illinois, Urbana-Champaign, Ziyaretçi Araştırmacı
2006 - 2007
2006 - 2007Araştırma Analizcisi
Indiana University - Bloomington, Araştırma Analizcisi
1998 - 1999
1998 - 1999Elektronik teknik öğretmeni
MEB Bursa Hürriyet Endüstri Meslek ve Teknik Lisesi, Elektronik teknik öğretmeni
Verdiği Dersler
Yönetilen Tezler
2021
2021Doktora
Teknoloji Destekli İşbirliğine Dayalı Ve Bireysel Yazma Uygulamalarının Türkçe Yazma Eğitimine Etkisinin İncelenmesi
ÇAKIR H. (Danışman)
E.ERGÜL(Öğrenci)
2020
2020Doktora
Egzersize yönelik kişiselleştirilebilir 3-boyutlu oyun ve web destekli kullanıcı gelişimi takip yazılımının geliştirilmesi ve kullanılabilirliğinin değerlendirilmesi
ÇAKIR H. (Danışman)
B.SELİM(Öğrenci)
2019
2019Doktora
Okul öncesi çocuklarına yönelik etkileşimli elektronik kitaplar için tasarım kurallarının belirlenmesi
ÇAKIR H. (Danışman)
F.DEMİREL(Öğrenci)
2018
2018Doktora
Programlama dili öğretiminde Alice programının öğrencilerin akademik başarıları, problem çözme becerisi algıları, motivasyonları ve programlamaya hazırbulunuşluk düzeyleri üzerine etkisi
ÇAKIR H. (Danışman)
C.BAŞTEMUR(Öğrenci)
2017
2017Doktora
Dijital öykülemenin Türkçe öğretmeni adaylarının derse katılımı ile yazılı anlatım ve bilişim teknolojileri kullanım öz yeterliklerine etkisinin incelenmesi
ÇAKIR H. (Danışman)
G.ÖZÜDOĞRU(Öğrenci)
2017
2017Doktora
Teknoloji destekli işbirliğine dayalı programlama öğretiminin meslek yüksekokulu öğrencilerinin eğitsel çıktılarına etkisinin incelenmesi
ÇAKIR H. (Danışman)
E.ÜNAL(Öğrenci)
2017
2017Yüksek Lisans
Öğretmenlerin sınıf yönetimi algılarının teknoloji destekli işlenen derslerde çeşitli değişkenler açısından incelenmesi
ÇAKIR H. (Danışman)
A.UÇAR(Öğrenci)
2016
2016Doktora
Dijital hikâye anlatım yönteminin sosyal bilgiler dersinde etkililiğinin incelenmesi
ÇAKIR H. (Danışman)
M.SARITEPECİ(Öğrenci)
2016
2016Doktora
Tasarım tabanlı öğrenme ortamında bilgisayar oyunu geliştirme etkinliğinin öğretim sürecinde kullanılması
ÇAKIR H. (Eş Danışman), GÜYER T. (Eş Danışman)
K.HAVA(Öğrenci)
2016
2016Doktora
Dijital Hikâye Anlatım Yönteminin Sosyal Bilgiler Dersinde Etkililiğinin İncelenmesi
ÇAKIR H. (Danışman)
M.Sarıtepeci(Öğrenci)
2016
2016Doktora
Probleme ve işbirliğine dayalı çevrimiçi öğrenmenin öğrenci başarısı, motivasyonu ve memnuniyetine etkisi
ÇAKIR H. (Danışman)
B.ÖZAYDIN(Öğrenci)
2015
2015Yüksek Lisans
Öğretmen adaylarının mobil teknolojileri öğrenme faaliyetlerinde kullanma sıklıklarının incelenmesi
ÇAKIR H. (Danışman)
E.SU(Öğrenci)
2014
2014Yüksek Lisans
Doktorların dinamik web teknolojilerini sürekli mesleki gelişim sürecinde kullanması: Bir durum çalışması
ÇAKIR H. (Danışman)
A.AKKOL(Öğrenci)
2014
2014Doktora
Ortaokul matematik öğretmenlerinin bilişim teknolojileri yeterliliklerine ilişkin görüşleri
ÇAKIR H. (Danışman)
N.ÖNAL(Öğrenci)
2013
2013Yüksek Lisans
Ortaokul öğrencilerinin 21. yüzyıl öğrenme becerileri ve bilişim teknolojileri ile destekleme düzeylerinin cinsiyet ve sınıf seviyesine göre incelenmesi
ÇAKIR H. (Danışman)
Ş.BÜŞRA(Öğrenci)
2013
2013Yüksek Lisans
Öğretmen adaylarının bilişim teknolojilerini eğitimde kullanmada öğretim elemanlarını model alma durumlarının incelenmesi
ÇAKIR H. (Danışman)
G.ERTÜRK(Öğrenci)
2013
2013Doktora
Problem temelli işbirlikli öğrenme ortamında dinamik web teknolojilerinin akademik başarı ile akademik uğraşıya etkisi
ÇAKIR H. (Danışman)
A.TUĞRUL(Öğrenci)
2013
2013Yüksek Lisans
Meslek yüksek okulu öğrencilerinin programlama başarısını etkileyen faktörlerin incelenmesi
ÇAKIR H. (Danışman)
F.YILMAZ(Öğrenci)
2013
2013Yüksek Lisans
İşbirlikçi öğrenmeyi destekleyen üç-boyutlu çevrimiçi öğrenme ortamı geliştirilmesi ve kullanılabilirliğinin değerlendirilmesi
ÇAKIR H. (Danışman)
B.SELİM(Öğrenci)
2012
2012Yüksek Lisans
İlköğretim 7. sınıf sosyal bilgiler dersinde harmanlanmış öğrenme ortamlarının öğrencilerin derse katılımına, akademik başarısına, derse karşı tutumuna ve motivasyonuna etkisi
ÇAKIR H. (Danışman)
M.SARITEPECİ(Öğrenci)
2012
2012Yüksek Lisans
Harmanlanmış öğrenme ortamının meslek yüksekokulu öğrencilerinin derse katılımlarına ve akademik başarılarına etkisi
ÇAKIR H. (Danışman)
M.TÜRK(Öğrenci)
Makaleler
2025
20251. Deobfuscating Iraqi Arabic Leetspeak for Hate Speech Detection Using AraBERT and Hierarchical Attention Network (HAN)
Marzoog D., ÇAKIR H.
Electronics (Switzerland)
, cilt.14, sa.21, 2025 (SCI-Expanded, Scopus)
2025
20252. Analysis of Mooc Data With Educational Data Mining: Systematic Literature Review
ORMAN R., Cağıltay N. E., ÇAKIR H.
El-Cezeri Journal of Science and Engineering
, cilt.12, sa.2, ss.191-204, 2025 (Scopus)
2024
20243. Alice Görsel Programlama Ortamının Programlama Eğitiminde Kullanımı: Tanımlayıcı Durum Çalışması
KAYA C. B., ÇAKIR H.
Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
, cilt.10, sa.2, ss.434-452, 2024 (TRDizin)
2023
20234. A study on enhancing writing motivation using collaborative technologies
Sönmez E. E., ÇAKIR H.
Journal of Applied Learning and Teaching
, cilt.6, sa.1, ss.164-179, 2023 (Scopus)
2021
20215. Non-linear digital storytelling: Effect on technology utilization and writing self-efficacy
Ozudogru G., ÇAKIR H.
TECHNOLOGY IN SOCIETY
, cilt.67, 2021 (SSCI, Scopus)
2021
20216. Dijital Hikaye Anlatımının Disiplinlerarası Öğretim Bağlamında Kullanım Durumları
Bahadır H., TÜFEKCİ A., ÇAKIR H.
Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.8, sa.2, ss.635-654, 2021 (TRDizin)
2021
20217. The effect of technology-supported collaborative problem solving method on students' achievement and engagement
Unal E., ÇAKIR H.
EDUCATION AND INFORMATION TECHNOLOGIES
, cilt.26, sa.4, ss.4127-4150, 2021 (SSCI, Scopus)
2021
20218. Learning Analytics and Potential Usage Areas in Education
YILMAZ F., ÇAKIR H.
Journal of Learning and Teaching in Digital Age , cilt.6, sa.2, ss.81-89, 2021 (TRDizin)
2021
20219. Öğrencilerin İş Birliğine Dayalı Problem Çözme Yönteminin Uygulandığı Öğrenme Ortamına İlişkin Görüşleri
ÜNAL E., ÇAKIR H.
Afyon Kocatepe University Journal of Social Sciences
, cilt.23, sa.1, ss.70-84, 2021 (TRDizin)
2021
202110. Investigation of Pre-Service Teachers’ Opinions About Using Non-Linear Digital Storytelling Method
ÖZÜDOĞRU G., ÇAKIR H.
Kastamonu Education Journal , cilt.29, sa.2, ss.452-459, 2021 (TRDizin)
2021
202111. Design Considerations for 3-D Exergames
PAMUKCU B. S., ÇAKIR H.
Journal of Learning and Teaching in Digital Age , cilt.6, sa.1, ss.58-71, 2021 (TRDizin)
2021
202112. Assessment of Information and Communication Technology Competencies in Design-Based Learning Environments
ÇAKIR H., Bahadır H., TÜFEKCİ A.
Designs for Learning , cilt.13, sa.1, ss.55-70, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
202113. Student Views on the Use of Online Student Response Systems: The Kahoot! Case
AKKUŞ İ., ÖZHAN U., ÇAKIR H.
JOURNAL OF QUALITATIVE RESEARCH IN EDUCATION-EGITIMDE NITEL ARASTIRMALAR DERGISI
, cilt.1, sa.25, ss.235-254, 2021 (ESCI, TRDizin)
2021
202114. Effect of Web 2.0 Technologies on Academic Performance: A Meta-analysis Study
ERGÜL SÖNMEZ E., ÇAKIR H.
International Journal of Technology in Education and Science , cilt.5, sa.1, ss.108-127, 2021 (Hakemli Dergi)
2020
202015. Teacher Educators as Role Models for Technology: Pre-Service Teachers' Perceptions
Ozudogru G., ÇAKIR H.
PAMUKKALE UNIVERSITESI EGITIM FAKULTESI DERGISI-PAMUKKALE UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION
, sa.50, ss.333-352, 2020 (ESCI, TRDizin)
2020
202016. Gifted students' learning experiences in systematic game development process in after-school activities
Hava K., Güyer T., Çakır H.
ETR&D-EDUCATIONAL TECHNOLOGY RESEARCH AND DEVELOPMENT
, cilt.68, sa.3, ss.1439-1459, 2020 (SSCI, Scopus)
2020
202017. Development of 3D Virtual Learning Environment That Supports Collaborative Learning: A Case Study
Pamukcu B. S., ÇAKIR H.
PAMUKKALE UNIVERSITESI EGITIM FAKULTESI DERGISI-PAMUKKALE UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION
, sa.49, ss.530-563, 2020 (ESCI, TRDizin)
2020
202018. An investigation into the opinions of pre-service teachers toward uses of digital storytelling in literacy education
ÖZÜDOĞRU G., ÇAKIR H.
Participatory Educational Research
, cilt.7, sa.1, ss.242-256, 2020 (Scopus)
2020
202019. Teacher Educators as Role Models for Technology: Pre-Service Teachers’s Perceptions
ÖZÜDOĞRU G., ÇAKIR H.
Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.50, ss.333-352, 2020 (ESCI, TRDizin)
2020
202020. An Investigation of Cyberbullying and Cyber-Victimization of Mathematics and Science Pre-Service Teachers
TANIK ÖNAL N., ÖNAL N., ÇAKIR H.
Malaysian Online Journal of Educational Technology , cilt.8, sa.4, ss.23-34, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
202021. AN INVESTIGATION OF THE EFFECTS OF DIGITAL STORYTELLING ACTIVITIES ON ENGAGEMENT AND WRITING SELF-EFFICACY
ÖZÜDOĞRU G., ÇAKIR H.
Acta Didactica Napocensia , cilt.13, sa.1, ss.105-116, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
202022. İşbirlikli Öğrenmeyi Destekleyen Üç-Boyutlu Sanal Öğrenme Ortamı Geliştirilmesi: Bir Durum Çalışması
Pamukçu B. S., ÇAKIR H.
Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.49, ss.530-563, 2020 (ESCI, TRDizin)
2020
202023. Comparison of Collaborative and Individual Learning in Online Learning
ÖZAYDIN ÖZKARA B., ÇAKIR H.
TURKISH ONLINE JOURNAL OF EDUCATIONAL TECHNOLOGY , cilt.19, sa.4, ss.67-74, 2020 (Hakemli Dergi)
2019
201924. MESLEK YÜKSEKOKULU ÖĞRENCİLERİNİN PROGRAMLAMA BAŞARILARINI ETKİLEYEN FAKTÖRLERİN İNCELENMESİ
YILMAZ F., ÇAKIR H.
Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama , cilt.9, sa.2, ss.416-437, 2019 (TRDizin)
2019
201925. Development of Instructional Material for Multitouch Screen: Process and Recommendations
DEMİREL UZUN F., GÜYER T., ÇAKIR H.
JOURNAL OF QUALITATIVE RESEARCH IN EDUCATION-EGITIMDE NITEL ARASTIRMALAR DERGISI
, cilt.7, sa.1, ss.198-225, 2019 (ESCI, TRDizin)
2019
201926. Evaluation of information technology certificate programs in terms of 21st century skills
ÇAKIR H., DELİALİOĞLU Ö., ÖZGÜL E.
International Journal of Human Sciences , cilt.16, sa.4, ss.998-1013, 2019 (Hakemli Dergi)
2019
201927. Dokunmatik Ekran için Öğretim Materyali Geliştirilmesi: Süreç ve Öneriler
DEMİREL UZUN F., GÜYER T., ÇAKIR H.
Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi , cilt.7, sa.1, ss.198-225, 2019 (TRDizin)
2019
201928. Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin Akademik Uğraşıları İle Başarıları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
ÜNAL E., ÇAKIR H.
Uluborlu Mesleki Bilimler Dergisi , cilt.2, sa.1, ss.1-5, 2019 (TRDizin)
2019
201929. Use of Educational Technology in Special Education: Perceptions of Teachers
ÇAĞILTAY K., ÇAKIR H., KARASU N., İSLİM Ö. F., ÇİÇEK F.
Participatory Educational Research
, cilt.6, sa.2, ss.189-205, 2019 (Scopus)
2018
201830. Programlama Dili Öğretiminde Alice Programının Kullanım Sürecinin İncelenmesi
BAŞTEMUR KAYA C., ÇAKIR H.
Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi , cilt.6, sa.2, ss.187-206, 2018 (TRDizin)
2018
201831. A Systematic Review of Literature on Students as Educational Computer Game Designers
HAVA K., ÇAKIR H.
Journal of Educational Multimedia and Hypermedia , cilt.27, sa.3, ss.323-341, 2018 (Scopus)
2018
201832. Participation in online courses from the students' perspective
Ozkara B. O., ÇAKIR H.
INTERACTIVE LEARNING ENVIRONMENTS
, cilt.26, sa.7, ss.924-942, 2018 (SSCI, Scopus)
2018
201833. The Effect of Dynamic Web Technologies on Student Academic Achievement in Problem-Based Collaborative Learning Environment
KORUCU A. T., ÇAKIR H.
Malaysian Online Journal of Educational Technology , cilt.6, sa.1, ss.92-108, 2018 (Hakemli Dergi)
2018
201834. Utilization of Alice Software in Teaching Programming Language
KAYA C. B., ÇAKIR H.
JOURNAL OF QUALITATIVE RESEARCH IN EDUCATION-EGITIMDE NITEL ARASTIRMALAR DERGISI
, cilt.6, sa.2, ss.187-206, 2018 (ESCI, TRDizin)
2018
201835. Özel Eğitim ve Rehabilitasyon Merkezlerinde Görev Yapan Öğretmenlerin Öğretim Teknolojileri Standartları Öz-yeterlik Düzeylerinin İncelenmesi: Amasya İli Örneği
ERMİŞ U. F., SARITEPECİ M., ÇAKIR H.
Eğitim Bilim ve Teknoloji Araştırmaları Dergisi
, cilt.3, sa.1, ss.1-9, 2018 (TRDizin)
2017
201736. Evaluating MOOCs According to Instructional Design Principles
YILMAZ A., ÜNAL M., ÇAKIR H.
Journal of Learning and Teaching in Digital Age , cilt.2, sa.2, ss.26-35, 2017 (TRDizin)
2017
201737. Students’ views about the problem based collaborative learning environment supported by dynamic web technologies
ÜNAL E., ÇAKIR H.
Malaysian Online Journal of Educational Technology , cilt.5, sa.2, ss.1-19, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
201738. Öğrencilerin Çevrimiçi Problem Temelli İşbirliğine Dayalı - Çevrimiçi Problem Temelli Bireysel Öğrenmeyi Değerlendirmesi
ÖZAYDIN ÖZKARA B., ÇAKIR H.
Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.37, sa.2, ss.559-590, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
201739. Lisansüstü Eğitim Öğrencilerinin Aldıkları Eğitim Hakkındaki Görüşlerinin Değerlendirilmesi
YILMAZ A., SU TONGA E., ÇAKIR H.
Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.37, sa.1, ss.1-45, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
201740. Mobil Günlüklerin (Moblog) Öğretmen Eğitiminde Kullanımına Yönelik Öğretmen Adaylarının Görüşleri.
Karataş S., Üstündağ M. T., Çakır H., Şahin S.
Gazi Eğitim Bilimleri Dergisi , cilt.3, sa.2, ss.13-33, 2017 (Hakemli Dergi)
2016
201641. Öğretim teknolojileri kapsamında öğretmenlerin hizmet içi eğitimleriyle ilgili bir model önerisi web tabanlı hizmet içi mesleki gelişim modeli
DURAK H., Sarıtepeci M., ÇAKIR H.
Journal of Computer and Education Research , cilt.4, sa.8, ss.223-249, 2016 (TRDizin)
2016
201642. 21st Century Learner Skills: An Investigation of Middle School Students Based on Grade Level and Gender
Bozkurt S. B., ÇAKIR H.
PAMUKKALE UNIVERSITESI EGITIM FAKULTESI DERGISI-PAMUKKALE UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION
, sa.39, ss.69-82, 2016 (ESCI, TRDizin)
2016
201643. İşbirlikli Teknolojilerle Desteklenen Yapılandırmacı Öğrenme Ortamının Akademik Uğraşıya Etkisi
ÜNAL E., ÇAKIR H.
Journal of Instructional Technologies & Teacher Education , cilt.5, sa.1, ss.13-18, 2016 (Hakemli Dergi)
2016
201644. Ortaokul Matematik Öğretmenlerinin Matematik Öğretiminde Bilişim Teknolojileri Kullanımına İlişkin Görüşleri
ÖNAL N., ÇAKIR H.
Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.12, sa.1, ss.76-94, 2016 (TRDizin)
2016
201645. Effects of teacher professional characteristics on student achievement: an investigation in blended learning environment with standards-based curriculum
ÇAKIR H., Bichelmeyer B. A.
INTERACTIVE LEARNING ENVIRONMENTS
, cilt.24, sa.1, ss.20-32, 2016 (SSCI, Scopus)
2015
201546. Dinamik web teknolojileri ile geliştirilen işbirlikli öğrenme ortamını kullanan öğretmen adaylarının görüşleri
Korucu A. T., ÇAKIR H.
Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
, cilt.8, sa.19, ss.221-254, 2015 (Hakemli Dergi)
2015
201547. Students and school characteristics related to elementary school students' views of the nature of science
Hacieminoglu E., Ertepinar H., YILMAZ TÜZÜN Ö., ÇAKIR H.
EDUCATION 3-13
, cilt.43, sa.6, ss.698-719, 2015 (ESCI, Scopus)
2015
201548. Eğitim fakültesi öğretim elemanlarının teknolojik pedagojik içerik bilgilerine ilişkin özgüven algıları
ÖNAL N., ÇAKIR H.
Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.12, sa.2, ss.117-131, 2015 (Hakemli Dergi)
2015
201549. İnançların ve demografik değişkenlerin sınıf öğretmenlerinin yazılı anlatım öğretimi uygulamalarına etkisi
SEBAN D., ÇAKIR H.
Mustafa Kemal Universitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi , cilt.12, sa.30, ss.213-230, 2015 (TRDizin)
2015
201550. The Effect of Blended Learning Environments on Student's Academic Achievement and Student Engagement: A Study on Social Studies Course
Saritepeci M., ÇAKIR H.
EGITIM VE BILIM-EDUCATION AND SCIENCE
, cilt.40, sa.177, ss.203-216, 2015 (SSCI, Scopus, TRDizin)
2015
201551. Öğretmen adaylarının sosyal ağ sitelerinde güvenlik farkındalıklarının incelenmesi
ÇAKIR H., HAVA K., GÜLEN Ş. B., ÖZÜDOĞRU G.
International Journal of Human Sciences
, cilt.12, sa.1, ss.887-902, 2015 (Hakemli Dergi)
2015
201552. Öğretmen Adaylarının Sosyal Ağ Sitelerinde Gizlilik Farkındalıklarının İncelenmesi
ÇAKIR H., ÖZÜDOĞRU G., GÜLEN Ş. B., HAVA K.
Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (KEFAD) , cilt.16, sa.2, ss.235-249, 2015 (Hakemli Dergi)
2015
201553. Ortaokul matematik öğretmenlerinin bilişim teknolojileri yeterlilikleri
ÇAKIR H., ÖNAL N.
Eğitimde Kuram ve Uygulama , cilt.11, sa.3, ss.1021-1042, 2015 (Hakemli Dergi)
2014
201454. Öğretmen adaylarının çevrimiçi bilgi arama stratejilerinin belirlenmesi
SIRAKAYA M., ÇAKIR H.
Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (KEFAD) , cilt.15, sa.2, ss.191-206, 2014 (Hakemli Dergi)
2014
201455. İnteraktif Oyunların Matematik Öğretiminde Kullanılması Üzerine Araştırmaların İncelenmesi
Uluçay İ. S., ÇAKIR H.
Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama , cilt.4, sa.1, ss.13-34, 2014 (TRDizin)
2014
201456. Öğretim elemanlarının bilişim teknolojileri kullanımında öğretmen adaylarına model olma farkındalıklarının incelenmesi
ÖZÜDOĞRU G., ÇAKIR H.
Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (KEFAD) , cilt.15, sa.2, ss.207-226, 2014 (Hakemli Dergi)
2014
201457. Harmanlanmış Öğrenmenin Öğrencilerinin Sosyal Bilgiler Dersine Karşı Motivasyon ve Tutumlarına Etkisinin İncelenmesi
SARITEPECİ M., ÇAKIR H.
PAMUKKALE UNIVERSITESI EGITIM FAKULTESI DERGISI-PAMUKKALE UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION
, sa.35, ss.115-129, 2014 (TRDizin)
2013
201358. Use of blogs in pre-service teacher education to improve student engagement
Cakir H.
COMPUTERS & EDUCATION
, cilt.68, ss.244-252, 2013 (SCI-Expanded, SSCI, Scopus)
2013
201359. BÖTE NEDİR NASIL TANIMLANIR OKUL MÜZESİYLE BAŞLAYAN SERÜVENDEN İNSAN PERFORMANS TEKNOLOJİLERİNE UZANAN YOLCULUK
ÇAKIR H., ÇEBİ A., ÖZCAN S.
Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama , cilt.3, sa.2, ss.102-111, 2013 (TRDizin)
2012
201260. Öğretim sistemleri geliştirilmesi sürecine bir bakış
Çakır H., Karataş S.
Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama , cilt.2, sa.1, ss.19-35, 2012 (TRDizin)
2012
201261. Öğretmen Yetiştirme Programlarının sistematik ve sistemik değerlendirilmesi Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama
ÖZAYDIN ÖZKARA B., GÜNBATAR M. S., ÖNAL N., ÇAKIR H.
Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama , cilt.2, sa.1, 2012 (TRDizin)
2011
201162. Research in online learning environments: Priorities and methodologies
Oncu S., ÇAKIR H.
COMPUTERS & EDUCATION
, cilt.57, sa.1, ss.1098-1108, 2011 (SCI-Expanded, SSCI, Scopus)
2010
201063. IT Programs in High Schools: Lessons from the Cisco Networking Academy Program
Dennis A. R., Duffy T. M., ÇAKIR H.
COMMUNICATIONS OF THE ACM
, cilt.53, sa.7, ss.138-141, 2010 (SCI-Expanded, Scopus)
2009
200964. Technology enhanced learning environments for closing the gap in student achievement between regions Does it work
ÇAKIR H., DELİALİOĞLU Ö., Dennis A., Duffy T.
AACE Journal , cilt.17, sa.4, ss.301-315, 2009 (Hakemli Dergi)
2009
200965. Does it help teaching Instructors perceptions of a technology enhanced standards based educational program
ÇAKIR H., Bichelmeyer B., Duffy T., Dennis A., Bunnage J.
International Journal of Human Sciences , cilt.6, sa.2, ss.827-852, 2009 (Hakemli Dergi)
2008
200866. Standartlaştırılmış öğretim programı öğretmenlerinin özellikleri ve öğretim yöntemleri
ÇAKIR H.
Eğitim Bilimleri ve Uygulama , cilt.7, sa.13, ss.23-42, 2008 (Hakemli Dergi)
2006
200667. A magical time at the aect conference nine unforgettable moments of interns
Kim M., ÇAKIR H., Cortez J., Luppicini R., Nelson J.
TechTrends: Linking Research Practice to Improve Learning , cilt.50, sa.1, 2006 (Hakemli Dergi)
2005
200568. Effects of cultural differences on e mail communication in multicultural environments
ÇAKIR H., Bichelmeyer B., ÇAĞILTAY K.
Electronic Journal of Communication , cilt.15, sa.1, 2005 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2020
20201. Effect of web 2.0 technologies on academic performance: A meta-analysis study.
ERGÜL SÖNMEZ E., ÇAKIR H.
ICONSES 2020, Chicago, Amerika Birleşik Devletleri, 15 - 18 Ekim 2020, (Özet Bildiri)
2020
20202. Comparison of collaborative an individual learning in online learning
ÖZAYDIN ÖZKARA B., ÇAKIR H.
the International Educational Technology Conference, 2 - 04 Eylül 2020, (Tam Metin Bildiri)
2019
20193. Development of Customizable Exergames and Web Supported User Tracking Software
Pamukçu B. S., ÇAKIR H.
The AECT 2019 Conference, 21 - 25 Ekim 2019, (Özet Bildiri)
2019
20194. Effects of Design-Based Learning Environments on Learning Outcomes
Özaydın Aydoğdu Y., ÇAKIR H.
The AECT 2019 Conference, 21 - 25 Ekim 2019, (Tam Metin Bildiri)
2019
20195. Implementation of Digital Storytelling Development Activity in Pre-service Teacher Education: Case of Early Childhood Education
DEMİREL UZUN F., ÇAKIR H., ERSAY E.
The AECT 2019 Conference, 21 - 25 Ekim 2019, (Özet Bildiri)
2019
20196. Investigation of pre-service teachers’ opinions about using non-linear digital storytelling method
ÖZÜDOĞRU G., ÇAKIR H.
ICITS2019, 2 - 04 Mayıs 2019, (Özet Bildiri)
2018
20187. Innovative Educational Technology for Special Education and Usability Issues.
Çağıltay K., Çiçek F., Karasu N., Çakır H., Kaplan G.
Design, User Experience, and Usability, Ankara, Türkiye, 22 - 27 Haziran 2018, (Tam Metin Bildiri)
2017
20178. Meslek yüksekokulu öğrencilerinin akademik uğraşıları ile başarıları arasındaki ilişkinin incelenmesi.
ÜNAL E., ÇAKIR H.
1.Uluslararası Sosyal Bilimler ve Eğitim Araştırmaları Sempozyumu (ISCER, 2017), Antalya, Türkiye, 3 - 05 Kasım 2017, (Özet Bildiri)
2017
20179. Çevrimiçi Öğrenci Yanıtlama Sistemleri Kullanımı Hakkında Öğrenci Görüşleri: Kahoot Örneği
AKKUŞ İ., ÖZHAN U., ÇAKIR H.
ICITS 2017, Malatya, Türkiye, 24 - 26 Mayıs 2017, ss.130-131, (Özet Bildiri)
2017
201710. Öğrencilerin işbirliğine dayalı problem çözme yönteminin uygulandığı öğrenme ortamına ilişkin görüşlerinin incelenmesi
ÜNAL E., ÇAKIR H.
5th ITTES conference, Selçuk, Türkiye, 11 - 13 Ekim 2017, (Özet Bildiri)
2017
201711. Dijital öyküleme ekinlikleriyle bütünleştirilen derste öğrenen katılımının katılımcı algıları çerçevesinde incelenmesi
SARITEPECİ M., ÇAKIR H.
5th ITTES conference, 11 - 13 Ekim 2017, (Özet Bildiri)
2017
201712. Acemi Kullanıcılara Yönelik Bir Öğrenme Yönetim Sistemi Geliştirilmesi ve Sistemin Bileşenleri
ÇAKIR H., AYDOĞDU Ş.
5th. International Instructional Technologies Teacher Education Symposium, İzmir, Türkiye, 11 - 13 Ekim 2017, (Özet Bildiri)
2017
201713. Lessons Learned: Comparison of Three Cases of Design Based Learning Activities
ÇAKIR H., HAVA K., SARITEPECİ M., ÖZÜDOĞRU G.
In EdMedia: World Conference on Educational Media and Technology, 21 - 23 Temmuz 2017, ss.496-500, (Tam Metin Bildiri)
2017
201714. A Review of the Studies Using Digital Storytelling in In-Service and Pre-Service Teacher Training
ÖZÜDOĞRU G., ÇAKIR H.
EdMedia: World Conference on Educational Media and Technology, Washinton, DC, Amerika Birleşik Devletleri, 20 - 23 Haziran 2017, (Tam Metin Bildiri)
2017
201715. A systematic review of literature on students as educational computer game designers
HAVA K., ÇAKIR H.
EdMedia: World Conference on Educational Media and Technology, Washington, Kiribati, 20 - 23 Haziran 2017, (Tam Metin Bildiri)
2017
201716. Opinions of Early Childhood Experts About Design and Utilization of Interactive E-Books
DEMİREL UZUN F., ÇAKIR H.
EdMedia: World Conference on Educational Media and Technology, Washington, Kiribati, 20 - 23 Haziran 2017, (Tam Metin Bildiri)
2017
201717. Examining Perceived Satisfaction Related to the Digital Storytelling Process
SARITEPECİ M., ÇAKIR H.
EdMedia: World Conference on Educational Media and Technology, Washington, Kiribati, 20 - 23 Haziran 2017, (Tam Metin Bildiri)
2017
201718. Ortaokul Ders Süreçlerinde Teknoloji Kullanımlarının Sınıf Yönetimine Etkilerinin İncelenmesi
UÇAR A., SARITEPECİ M., ÇAKIR H.
ICITS 2017, Malatya, Türkiye, 24 - 26 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
2017
201719. Özel Eğitim ve Rehabilitasyon Merkezlerinde Görev Yapan Öğretmenlerin Öğretim Teknolojileri Standartları Öz Yeterlilik Düzeylerinin İncelenmesi
SARITEPECİ M., ERMİŞ U. F., ÇAKIR H.
ICITS 2017, Malatya, Türkiye, 24 - 26 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
2017
201720. Dijital hikaye anlatımı araştırmalarında eğitsel çıktılar
Bahadır H., TÜFEKCİ A., ÇAKIR H.
ICITS 2017, 15 - 17 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
2016
201621. Türkçe Öğretmen Adaylarının Dijital Öykü Oluşturma Etkinliği Sürecinin İncelenmesi
ÖZÜDOĞRU G., ÇAKIR H.
ITTES2016, Elazığ, Türkiye, 6 - 08 Ekim 2016, (Özet Bildiri)
2016
201622. The Effect of Mobile Blogs MOBLOG in Teacher Education on Prospective Teachers Attitudes Towards Teaching Profession
KARATAŞ S., ÜSTÜNDAĞ M. T., ÇAKIR H., ŞAHİN S.
International Conference on New Horizons in Education (INTE 2016), Vienna, Avusturya, 13 - 15 Temmuz 2016, ss.244, (Özet Bildiri)
2016
201623. Designing A Constructivist Learning Environment and Supporting With Web 2 0 Technologies At Community College
ÜNAL E., ÇAKIR H.
E-Learn: World Conference on E-Learning in Corporate, Government, Healthcare, and Higher Education, Washington, Kiribati, 13 - 16 Kasım 2016, cilt.2016, ss.502-507, (Tam Metin Bildiri)
2015
201524. THE EFFECT OF MOBILE BLOGS (MOBLOG) IN MOBILE BLOGS ON PROSPECTIVE TEACHERS’ ATTITUDES TOWARDS TEACHING PROFESSION
KARATAŞ S., ÜSTÜNDAĞ M. T., ÇAKIR H., ŞAHİN S.
INTE 2016 (International Conference on New Horizons in Education), 13 - 15 Temmuz 2015, (Tam Metin Bildiri)
2016
201625. Bilgisayar programcılığı öğrencilerinin mesleki tutumlarının incelenmesi
ÜNAL E., ÇAKIR H.
ISVET2016, Çorum, Türkiye, 12 - 15 Ekim 2016, ss.294-297, (Tam Metin Bildiri)
2016
201626. İşbirliğine dayalı problem çözme yönteminin meslek yüksekokulu öğrenme ortamlarında kullanılması
ÜNAL E., ÇAKIR H.
ISVET2016, Çorum, Türkiye, 12 - 15 Ekim 2016, ss.289-293, (Tam Metin Bildiri)
2016
201627. Yazma Eğitiminde Web 2 0 Araçlarının Kullanımı ve Eğitsel Çıktılara Etkisi
ERGÜL SÖNMEZ E., ÇAKIR H.
International Computer and Instructional Technologies Symposium, Rize, Türkiye, 16 - 18 Mayıs 2016, (Özet Bildiri)
2016
201628. Problem Temelli Öğrenme Ortamları İçin Etkinlik Deposu Geliştirilmesi
ÇAKIR H., KAPANOĞLU G., ÜNAL M.
International Computer and Instructional Technologies Symposium, Rize, Türkiye, 16 - 18 Mayıs 2016, ss.441-448, (Tam Metin Bildiri)
2015
201529. Akademisyenlerin mesleki gelişimlerine yönelik hazırlanan mesleki gelişim süreç önerisi
DEMİREL UZUN F., ÇAKIR H.
9th International Computer & Instructional Technologies Symposium, 20 - 22 Mayıs 2015, ss.30-34, (Tam Metin Bildiri)
2015
201530. Meslek yüksekokulu bilgisayar teknolojileri bölümü öğrencilerinin mesleki bilgi ve kariyer yeterlilikleri ihtiyaç analizi
BAŞTEMUR KAYA C., ÇAKIR H.
9th International Computer & Instructional Technologies Symposium, 20 - 22 Mayıs 2015, ss.257-266, (Tam Metin Bildiri)
2015
201531. Ortaokul öğrencilerinin teknoloji kullanım yeterlik düzeyleri ve bilişim teknolojilerine yönelik motivasyonlarının incelenmesi
GÜLEN Ş. B., ÇAKIR H.
9th International Computer & Instructional Technologies Symposium, 20 - 22 Mayıs 2015, ss.305-314, (Tam Metin Bildiri)
2015
201532. Integrating Digital Game Design Activities in Science Education
HAVA K., GÜYER T., ÇAKIR H., Kıdıman E.
The AECT International Convention, 3 - 07 Kasım 2015, (Özet Bildiri)
2015
201533. Use of Technology in Teaching Daily Living Skills to Individuals with Intellectual Disabilities
Çağıltay K., Karasu N., Demirkaya M., Çakır H., Kaplan Akıllı G., İslim Ö. F., et al.
The AECT International Convention, Indiana, Amerika Birleşik Devletleri, 20 - 22 Ekim 2015, (Özet Bildiri)
2015
201534. Effects of Digital Storytelling Activities on Student Satisfaction and Student Engagement in Social Studies Course
HAVA K., GÜLEN Ş. B., Sarıtepeci M., ÇAKIR H.
The AECT International Convention, 20 - 22 Ekim 2015, (Özet Bildiri)
2015
201535. İşbirlikli teknolojilerle desteklenen yapılandırmacı öğrenme ortamının akademik uğraşıya etkisi
ÜNAL E., ÇAKIR H.
Third International Instructional Technologies & Teacher Education Symposium, 9 - 11 Eylül 2015, (Özet Bildiri)
2015
201536. Öğretmen adaylarının mobil teknolojileri eğitsel amaçlı kullanım istatistikleri
SU TONGA E., ÇAKIR H.
Third International Instructional Technologies & Teacher Education Symposium, 9 - 11 Eylül 2015, (Özet Bildiri)
2015
201537. Proposing a Framework for Evaluating Distance Education Programs
BERİKAN B., ÇAKIR H.
9th International Computer & Instructional Technologies Symposium, 20 - 22 Mayıs 2015, (Tam Metin Bildiri)
2015
201538. Bilişim Teknolojileri Entegrasyonu Sürecinde Öğretmenlerin Mesleki Gelişimlerine Yönelik Bir Model Uygulama Topluluklar
BOZKURT Ö. F., GÜLEN Ş. B., BERİKAN B., HAVA K., ÇAKIR H.
9th International Computer & Instructional Technologies Symposium, 20 - 22 Mayıs 2015, (Tam Metin Bildiri)
2015
201539. Dijital Hikaye Anlatımı Eğitsel Çıktılara Etkisi ve Araştırma Fırsatları
BOZKURT Ö. F., GÜLEN Ş. B., BERİKAN B., HAVA K., ÇAKIR H.
. 9th International Computer & Instructional Technologies Symposium, 20 - 22 Mayıs 2015, (Tam Metin Bildiri)
2015
201540. Akademisyenlerin mesleki gelişimlerine yönelik olarak hazırlanan teknoloji destekli mesleki gelişim süreç önerisi
DEMİREL UZUN F., ÇAKIR H.
9th International Computer and Instructional Technologies Symposium, 20 - 22 Mayıs 2015, (Tam Metin Bildiri)
2015
201541. INSTRUCTIONAL SYSTEMS DEVELOPMENT (ISD): IMPROVING APPLICABLE ISD MODEL FOR THE PURPOSE OF INSTRUCTIONAL DESIGN FOR TECHNOLOGY ENHANCED LEARNING ENVIRONMENT IN PRESCHOOL EDUCATION
BERİKAN PEKER B., Cetin E., ÇAKIR H.
2nd International Conference on Education and Social Sciences (INTCESS), İstanbul, Türkiye, 2 - 04 Şubat 2015, ss.1160-1171, (Tam Metin Bildiri)
2014
201442. Evaluation of Parent Education Programs with Logic Model
ERGÜL SÖNMEZ E., ÇAKIR H.
Yıldız International Conference on Educational Research and Social Sciences, 1 - 03 Eylül 2014, (Özet Bildiri)
2014
201443. Özel Eğitim için Yenilikçi Eğitim Teknolojileri
Çağıltay K., Çiçek F., Karasu N., Çakır H., Kaplan G.
Uluslararası Engelsiz Bilişim Kongresi, İzmir, Türkiye, 23 - 25 Eylül 2014, (Özet Bildiri)
2014
201444. Yetişkin eğitimi programlarının değerlendirilmesinde kirkpatrick modelinin kullanılması,
DEMİREL UZUN F., ÇAKIR H.
Instructional Technologies and Teacher Education Symposium, 20 - 22 Mayıs 2014, (Tam Metin Bildiri)
2014
201445. Innovative Educational Technology for Special Education and Usability Issues
ÇAĞILTAY K., Cicek F., KARASU N., ÇAKIR H., KAPLAN G.
3rd International Conference on Design, User Experience, and Usability (DUXU), Heraklion, Yunanistan, 22 - 27 Haziran 2014, cilt.8519, ss.155-163, (Tam Metin Bildiri)
2013
201346. Impact of dynamic web technologies established by the use of collaborative concept map program on motivation and attitude
KORUCU A. T., ÇAKIR H.
Internatıonal Symposium on Changes and New Trends In Education Symposium, 22 - 24 Eylül 2013, (Tam Metin Bildiri)
2013
201347. Öğretmen adaylarının eğitimde bilgi ve iletişim teknolojilerinin kullanımı konusunda öz yeterlik düzeylerinin ve motivasyon düzeylerinin incelenmesi
ÖZÜDOĞRU G., ÇAKIR H.
Instructional Technologies and Teacher Education Symposium, Trabzon, Türkiye, 28 - 30 Haziran 2013, (Özet Bildiri)
2013
201348. Revision of technology integration course for pre service teachers
ÇAKIR H., KOZAK ÇAKIR M. A.
Instructional Technologies and Teacher Education Symposium, 28 - 30 Haziran 2013, (Özet Bildiri)
2013
201349. Özel Eğitim Için Yenilikçi Eğitim Teknolojileri Uzman Görüşleri
İslim Ö. F., Çiçek F., Uğur Erdoğmuş F., Çağıltay K., Kaplan G., Çakır H., et al.
Instructional Technologies and Teacher Education Symposium, Trabzon, Türkiye, 28 - 30 Haziran 2013, (Özet Bildiri)
2013
201350. Üç boyutlu çevrimiçi sanal öğrenme ortamlarında işbirliğine dayalı öğrenme ortamının geliştirilmesi Opensim örneği
Pamukçu B. S., ÇAKIR H.
Instructional Technologies and Teacher Education Symposium, Trabzon, Türkiye, 28 - 30 Haziran 2013, (Özet Bildiri)
2013
201351. Matematik öğretmen adaylarının cabri geometer s sketch pad ve geogebra kullanımı ile ilgili görüşleri
Uluçay İ. S., ÇAKIR H.
Instructional Technologies and Teacher Education Symposium, 28 - 30 Haziran 2013, (Özet Bildiri)
2013
201352. Özel Eğitim İçin Yenilikçi Eğitim Teknolojileri: Uzman Görüşleri
ÇİÇEK F., İSLİM Ö. F., ÇAĞILTAY K., KAPLAN G., ÇAKIR H., KARASU N.
1st Instructional Technologies and Teacher Education Symposium (ITTES, 26 - 29 Haziran 2013, (Özet Bildiri)
2013
201353. Difficulties in Use of Assistive Technologies in Special Education in Turkey
Karasu N., Gülcan E., Çağıltay K., Kaplan G., Çakır H.
The 5th International Congress of Education Research, Antalya, Türkiye, 16 - 18 Haziran 2013, (Özet Bildiri)
2013
201354. Use of student response systems in higher education a review of literature
ÇAKIR H., KOZAK ÇAKIR M. A.
7th International Computer Instructional Technologies Symposium, 6 - 08 Haziran 2013, (Özet Bildiri)
2013
201355. İnternet tabanlı işbirlikli kavram haritası programları ile tek kullanıcılı kavram haritası programlarının işletim sistemi ve uygulamaları dersinde kullanımının öğrencilerin derse karşı tutumlarına ve motivasyonlarına etkisi
KORUCU A. T., ÇAKIR H.
7th International Computer Instructional Technologies Symposium, 6 - 08 Haziran 2013, (Özet Bildiri)
2013
201356. Online kavram haritası programlarının bazı kriterlere göre incelenmesi ve karşılaştırılması
KORUCU A. T., ÇAKIR H.
7th International Computer Instructional Technologies Symposium, 6 - 08 Haziran 2013, (Özet Bildiri)
2013
201357. Eğitim fakültesi akademisyenlerinin teknolojik pedagojik alan bilgilerine yönelik öz güvenlerinin incelenmesi
ÖNAL N., ÇAKIR H.
7th International Computer Instructional Technologies Symposium, 6 - 08 Haziran 2013, (Özet Bildiri)
2013
201358. Beden Hareketleriyle Kontrol Edilen Kinect Teknolojisinin Zihinsel Engelli Öğrenciler Açısından Eğitimde Kullanım Potansiyeli
Demirel Uzun F., Uzun C., Çakır H., Çağıltay K., Karasu N., Kaplan G.
7. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu (ICITS), Erzurum, Türkiye, 06 Haziran 2013, (Özet Bildiri)
2013
201359. Özel Eğitim İçin Materyal Geliştirme ve Fatih Projesi
Kaplan G., Çakır H., Çağıltay K., Karasu N.
Akademik Bilişim Konferansları, Antalya, Türkiye, 23 - 25 Ocak 2013, (Özet Bildiri)
2013
201360. Özel eğitim için materyal geliştirme ve FATİH projesi
KAPLAN G., ÇAĞILTAY K., ÇAKIR H., KARASU N.
Akademik Bilişim Konferansları (AB’xx13), Antalya, Türkiye, 23 - 25 Ocak 2013, (Özet Bildiri)
2012
201261. Öğretmen adaylarının eğitiminde blog ve wiki kullanımı Literatür taraması
BOZKURT Ş. B., ÇAKIR H.
6th International Computer and Instructional Technologies Symposium, Gaziantep, Türkiye, 4 - 06 Ekim 2012, (Özet Bildiri)
2012
201262. İlköğretim I kademe matematik dersine yönelik geliştirilen bilgisayar destekli öğretim materyalinin kullanılabilirliği
Pamukçu B. S., Uçar A., Eşel L., ÇAKIR H.
6th International Computer and Instructional Technologies Symposium, Gaziantep, Türkiye, 4 - 06 Ekim 2012, (Özet Bildiri)
2012
201263. Quest for a model to evaluate social impact of technological innovations
KOZAK ÇAKIR M. A., ÇAKIR H.
6th International Computer and Instructional Technologies Symposium, Gaziantep, Türkiye, 4 - 06 Ekim 2012, (Özet Bildiri)
2012
201264. Yardımlaşmalı öğrenme ortamlarının eğitsel çıktılara etkisinin incelenmesi
KORUCU A. T., ÇAKIR H.
6th International Computer and Instructional Technologies Symposium, Gaziantep, Türkiye, 4 - 06 Ekim 2012, (Özet Bildiri)
2012
201265. Matematik öğretim ortamı olarak interaktif oyunlar
Uluçay İ. S., ÇAKIR H.
6th International Computer and Instructional Technologies Symposium, Gaziantep, Türkiye, 4 - 06 Ekim 2012, (Özet Bildiri)
2012
201266. Fen eğitiminde problem temelli öğrenme etkinliklerinin öğretim teknolojileriyle desteklenebilirliği
ÖZÜDOĞRU G., ÇAKIR H.
Uygulamalı Eğitim Bilimleri Konferansı, Ankara, Türkiye, 15 - 17 Temmuz 2012, (Tam Metin Bildiri)
2012
201267. Senaryolarla probleme dayalı matematik öğretimi
Uluçay İ. S., ÇAKIR H.
Uygulamalı Eğitim Bilimleri Konferansı, Ankara, Türkiye, 15 - 17 Temmuz 2012, (Tam Metin Bildiri)
2012
201268. Üç boyutlu sanal öğrenme ortamları ile ilgili alanyazın taraması
Pamukçu B. S., ÇAKIR H.
Uygulamalı Eğitim Bilimleri Konferansı, Ankara, Türkiye, 15 - 17 Temmuz 2012, (Tam Metin Bildiri)
2010
201069. Developing an online repository to use teaching and learning with technology case studies in teacher education
ÇAKIR H.
AECT 2010 Conference, Anaheim, CA, Amerika Birleşik Devletleri, 21 - 23 Ekim 2010, (Tam Metin Bildiri)
2010
201070. The Impact of different guiding methods on pre service teachers in case based instructional environment
ULUYOL Ç., ÇAKIR H.
AECT 2010 Conference, Anaheim, CA, Amerika Birleşik Devletleri, 21 - 23 Ekim 2010, (Tam Metin Bildiri)
2010
201071. Using Real Life Cases to Integrate Communication and Information Technologies in Teacher Education
ÇAKIR H., ŞAHİN S.
World Conference on E-Learning in Corporate, Government, Healthcare, and Higher Education, Orlando, Amerika Birleşik Devletleri, 17 - 19 Ekim 2010, (Tam Metin Bildiri)
2010
201072. Engaging Students with Free Collaboration Technologies in Higher Education
ÇAKIR H., KARATAŞ S., ÜSTÜNDAĞ M. T.
World Conference on E-Learning in Corporate, Government, Healthcare, and Higher Education, Orlando, Amerika Birleşik Devletleri, 17 - 19 Ekim 2010, (Tam Metin Bildiri)
2010
201073. The impact of icebreakers on participation in synchronous sessions of online learning classes
KARATAŞ S., ÇAKIR H.
World Conference on E-Learning in Corporate, Government, Healthcare, and Higher Education, Orlando, Amerika Birleşik Devletleri, 17 - 19 Ekim 2010, (Tam Metin Bildiri)
2010
201074. Comparing mathematical pedagogical content knowledge of in service and pre service early childhood education teachers
ÇAKIR H., YILMAZ A., GÜLER V., ÖZYILDIRIM GÜMÜŞ F.
ECER 2010 Helsinki, Helsinki, Finlandiya, 16 - 18 Ağustos 2010, (Tam Metin Bildiri)
2010
201075. Designing a computer assisted instruction tool to support traditional microscopy learning in histology and exploring students attitudes
Deniz H., ÇAKIR H.
AERA 2010, Denver, CO, Amerika Birleşik Devletleri, 2 - 04 Mayıs 2010, (Özet Bildiri)
2010
201076. A comparison of student engagement between a blended learning and a traditional learning course in higher education
ÇAKIR H., KARADENİZ ORAN Ş., ULUYOL Ç., DELİALİOĞLU Ö.
10th International Educational Technology Conference (IETC2010), İstanbul, Türkiye, 26 - 28 Nisan 2010, ss.9-11, (Tam Metin Bildiri)
2009
200977. Student engagement experiences in a problem based course with blended learning environment
ÇAKIR H., KARADENİZ ORAN Ş., ULUYOL Ç.
World Conference on E-Learning in Corporate, Government, Healthcare, and Higher Education, Vancouver, Kanada, 26 - 28 Ekim 2009, cilt.2009, ss.2415-2419, (Tam Metin Bildiri)
2009
200978. Factors Affecting Student Engagement in a Blended Learning Environment
ÇAKIR H., DELİALİOĞLU Ö.
World Conference on E-Learning in Corporate, Government, Healthcare, and Higher Education 2009, Vancouver, Kanada, 19 - 21 Ekim 2009, (Tam Metin Bildiri)
2009
200979. Student Perceptions on Project Based Learning and Group Working in Multimedia Courseware Development Course
DELİALİOĞLU Ö., ÇAKIR H., ERSOY H.
World Conference on E-Learning in Corporate, Government, Healthcare, and Higher Education 2009, Vancouver, Kanada, 19 - 21 Ekim 2009, (Tam Metin Bildiri)
2008
200880. Can blended learning close the student achievement gap between regions the CCNA case
ÇAKIR H., DELİALİOĞLU Ö., Dennis A., Duffy T.
E-Learn 2008, Las Vegas, NV, Amerika Birleşik Devletleri, 20 - 22 Ekim 2008, (Tam Metin Bildiri)
2007
200781. Effects of Teacher Characteristics and Practices on Student Achievement in Secondary Schools With A Standards Based Curriculum
ÇAKIR H., Bichelmeyer B., Bunnage J., Dennis A., Duffy T.
the American Educational Research Association (AERA) 2007, Chicago, IL, Amerika Birleşik Devletleri, 2 - 04 Mayıs 2007, (Özet Bildiri)
2007
200782. A Study on Transcript Analysis of Online Discussion Analysis Frameworks Empirical Researches and Methodological Critiques
Kou X., ÇAKIR H.
the American Educational Research Association (AERA) 2007, Chicago, IL, Amerika Birleşik Devletleri, 2 - 04 Mayıs 2007, (Özet Bildiri)
2007
200783. Success in the CCNA Program Impact of a Standards Based Curriculum on Growth Employment and Education
Duffy T., Dennis A., ÖNCÜ S., ÇAKIR H., Bichelmeyer B.
the American Educational Research Association (AERA) 2007, Chicago, IL, Amerika Birleşik Devletleri, 2 - 04 Mayıs 2007, (Özet Bildiri)
2006
200684. Comparison of Students Success in an International Technology Certificate Program for Different Regions of the World Does Internet Change the World
DELİALİOĞLU Ö., ÖNCÜ S., ÇAKIR H., Korkmaz A.
Association for Educational Communications and Technology (AECT) 2006, Dallas, TX, Amerika Birleşik Devletleri, 16 - 18 Ekim 2006, (Tam Metin Bildiri)
2006
200685. Is student engagement important to student success Lessons from the Cisco Networking Academy
Korkmaz A., Duffy T., Dennis A., ÇAKIR H., Bunnage J., Bichelmeyer B.
American Educational Research Association (AERA) 2006, San-Francisco, Kostarika, 24 - 26 Nisan 2006, (Özet Bildiri)
2006
200686. Student achievement in a blended learning environment Lessons from the Cisco Networking Academy
Bichelmeyer B., Dennis A., ÇAKIR H., Duffy T., Korkmaz A., Bunnage J.
American Educational Research Association (AERA) 2006, San-Francisco, Kostarika, 24 - 26 Nisan 2006, (Özet Bildiri)
2006
200687. Student achievement in the Cisco Networking Academy Performance in the CCNA1 Course
Dennis A., ÇAKIR H., Korkmaz A., Duffy T., Bichelmeyer B., Bunnage J.
the Hawaii International Conference on System Sciences (HICSS), Honolulu, HI, Amerika Birleşik Devletleri, 1 - 03 Ocak 2006, (Tam Metin Bildiri)
2005
200588. A new perspective for effective evaluation of human performance technology interventions
ÇAKIR H.
the Association for Educational Communications and Technology (AECT) 2005, Orlando, FL, Amerika Birleşik Devletleri, 24 - 26 Ekim 2005, (Tam Metin Bildiri)
2005
200589. Effects of cultural differences on e mail communication in multicultural environments
ÇAKIR H., Bichelmeyer B., ÇAĞILTAY K.
the Third International Conference on Cultural Attitudes towards Technology and Communication (CATAC’xx02), Montreal, Kanada, 18 - 20 Temmuz 2005, (Tam Metin Bildiri)
2002
200290. A design model for internet based electronic performance support systems
TÜZÜN H., ÇAKIR H.
the Association for Educational Communications and Technology (AECT) 2002, Dallas, TX, Amerika Birleşik Devletleri, 21 - 23 Ekim 2002, (Tam Metin Bildiri)
2002
200291. An internet based electronic performance support system for systemic change in K 12 settings
ÇAKIR H., TÜZÜN H., Reigeluth C.
the Association for Educational Communications and Technology (AECT) 2002, Dallas, TX, Amerika Birleşik Devletleri, 21 - 23 Ekim 2002, (Tam Metin Bildiri)
2002
200292. Instructional methods in online high school courses
Keller J., ÇAKIR H.
the 18th Distance Teaching and Learning, Madison, WI, Amerika Birleşik Devletleri, 10 - 12 Haziran 2002, (Tam Metin Bildiri)
Kitaplar
2020
20201. Use of Collaborative Technologies in Engineering Education
ÇAKIR H., ÜNAL E.
Engineering Education Trends in the Digital Era, Serdar Asan Şeyda, Işıklı Erkan, Editör, IGI Global, PA, ss.125-149, 2020
2020
20202. Factors That Enable or Hinder the Implementation of Game Development Activity in Learning Environments
HAVA K., GÜYER T., ÇAKIR H.
Cognitive and Affective Perspectives on Immersive Technology in Education, Z. Zheng, Robert, Editör, IGI Global,, ss.267-288, 2020
2020
20203. Factors That Enable or Hinder the Implementation of Game Development Activity in Learning Environments
HAVA K., GÜYER T., ÇAKIR H.
Cognitive and Affective Perspectives on Immersive Technology in Education, Robert Z. Zheng, Editör, IGI Global, ss.267-288, 2020
2019
20194. Use of Dynamic Web Technologies in Collaborative Problem-Solving Method at Community Colleges
ÜNAL E., ÇAKIR H.
Student-Centered Virtual Learning Environments in Higher Education, Marius Boboc Selma Koc, Editör, IGI Global, ss.185-209, 2019
2019
20195. The Effect of Digital Storytelling Activities Used in a Social Studies Course on Student Engagement and Motivation
SARITEPECİ M., ÇAKIR H.
Educational Technology and the New World of Persistent LearningPublisher: IGI Global, Bailey, Liston W., Editör, IGI Global, ss.24-55, 2019
2017
20176. Sosyal Medya Araçları
Çakır H.
Çoklu Ortam Uygulamaları, Bilal Usanmaz, Editör, Atatürk Üniversitesi Açık Öğretim Fakültesi, Erzurum, ss.240-266, 2017
2017
20177. Etkili Bir Kelime İşlemci Kullanmak 2
Çakır H.
Ofis Uygulamaları, Yüksel Göktaş, Editör, Atatürk Üniversitesi Açık Öğretim Fakültesi, Erzurum, ss.96-120, 2017
2017
20178. Etkili Bir Kelime İşlemci Kullanmak 1
Çakır H.
Ofis Uygulamaları, Yüksel Göktaş, Editör, Atatürk Üniversitesi Açık Öğretim Fakültesi, Erzurum, ss.245-271, 2017
2013
20139. Designing Effective Instruction Etkili Öğretim Tasarımı
Çakır H.
Designing Effective Instruction Etkili Öğretim Tasarımı, İlhan Varank,Hasan Çakır,Tufan Adıgüzel,Semiral Öncü, Editör, Uğur Yayınları, İstanbul, ss.1-435, 2013
2013
201310. İnsan performans teknolojilerinin temelleri
Çakır H.
Öğretim Teknolojilerinin Temelleri Teoriler Araştırmalar Eğilimler, Kürşat Çağıltay Yüksel Göktaş, Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.75-98, 2013
2008
200811. Öğretim stratejileri
Çakır H., Uluyol Ç., Karadeniz Oran Ş.
Internet Temelli Eğitim, Halil İbrahim YALIN, Editör, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, ss.65-105, 2008
2008
200812. Tasarım ilkeleri
KARADENİZ ORAN Ş., ÇAKIR H., ULUYOL Ç.
Internet Temelli Eğitim, Halil İbrahim YALIN, Editör, Nobel Yayınevi, Ankara, ss.107-163, 2008
2005
200513. Engagement in learning and student success: Findings from the CCNA2 Course
Duffy T., Korkmaz A., Dennis A., Bichelmeyer B., Bunnage J., ÇAKIR H., et al.
Kelley Executive Partners, 2005
2005
200514. The Cisco Networking Academy: A model for the study of student success in a blended learning environment.
Dennis A., Bichelmeyer B., Henry D., Çakır H.
Handbook of Blended Learning Environments Global Perspectives Local Designs, Curtis J. Bonk,Charles M. Graham, Editör, Pfeiffer, New Jersey, ss.120-130, 2005
Desteklenen Projeler
2019 - Devam Ediyor
2019 - Devam EdiyorCultivating Creativity to Integrate Computation and Science Problem Solving in Informal Learning
Diğer Uluslararası Fon Programları
ÇAKIR H.
2018 - 2020
2018 - 2020YÖK Program Ve Kontenjan Yönetim Sistemi YÖK PKYS
TÜBİTAK Projesi , 1007 - Kamu Kurumları Araştırma ve Geliştirme Projelerini D.P.
(Proje Özeti)
Çakır H., Arıcı K.(Yürütücü)
2019 - 2019
2019 - 2019Sınıf Öğretmenleri için Bilgisayarsız Algoritmik Düşünme Etkinlikleri Eğitim Programının Geliştirilmesi
Diğer Resmi Kurumlarca Desteklenen Proje
ÇAKIR H. (Yürütücü)
2017 - 2019
2017 - 2019Küçük ve Orta Büyüklükte Öğrenme Toplulukları İçin Uzaktan Eğitim Yönetim Sistemi Geliştirilmesi
Diğer Özel Kurumlarca Desteklenen Proje
ÇAKIR H. (Yürütücü)
2016 - 2017
2016 - 2017Özel Eğitimde Çalışan Öğretmenler ve Diğer Uzmanlar için Öğrenme Yönetim Sistemi Geliştirilmesi
Diğer Özel Kurumlarca Desteklenen Proje
ÇAKIR H. (Yürütücü)
2013 - 2015
2013 - 2015
Özel Eğitim Öğrencilerine Yönelik Teknoloji ile Zenginleştirilmiş Öğrenme Ortamları Kullanarak Temel ve Bilişsel Kavramların Öğretimi ve Etkililiğinin Araştırılması ÖZTEK
TÜBİTAK Projesi
ÇAKIR H., KARASU N.
2011 - 2015
2011 - 2015El ve Beden Hareketleri ile Kontrol Edilen Bilgisayar Oyunları Yardımıyla Yaygın Gelişimsel Bozukluğu Olan Öğrencilere Temel Yaşam Becerilerinin Öğretilmesi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Diğer
ÇAKIR H. (Yürütücü)
2012 - 2014
2012 - 2014Meslek ve Teknik Liselerde Cisco Eğitim Merkezlerinin Etki Değerlendirmesi
Diğer Özel Kurumlarca Desteklenen Proje
ÇAKIR H.
2011 - 2014
2011 - 2014Öğretmen Eğitiminde Mobil Blogların moblog Kullanımının Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine İlişkin Gelişimlerine Etkisi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
ÇAKIR H., KARATAŞ S. (Yürütücü), ÜSTÜNDAĞ M. T., ŞAHİN S.
2013 - 2013
2013 - 2013İlk ve Ortaöğretimde Proje Yürütme ve Uzman Bilim Danışmalığı Eğitimi
TÜBİTAK Projesi
ÇAKIR H.
2011 - 2012
2011 - 2012El ve Beden Hareketleri ile Kontrol Edilen Bilgisayar Oyunları Yardımıyla Zihinsel Engelli Öğrencilere Temel Yaşam Becerilerinin Öğretilmesi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
Çakır H. (Yürütücü), Karasu N.
2009 - 2011
2009 - 2011