Biyografi
Gökçearslan ilk ve orta öğrenimini Ankara'da, lisans öğrenimini 2002 yılında Hacettepe Üniversitesi, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi (BÖTE) bölümünde tamamlamıştır. Aynı üniversitede ve bölümde yüksek lisans (2005) öğrenimini tamamlamış, Ankara Üniversitesi Eğitim Teknolojisi programında Doktor unvanını (2013) uzaktan eğitim yoluyla bilgisayar programlama öğretimi konusundaki tez ile almıştır. 2018 yılı Temmuz ayında Doçent unvanı almıştır.
Gazi Üniversitesi Enformatik bölümünde bölüm başkanlığı ve başkan yardımcılığı görevlerini yürütmüştür.
Ulusal ve uluslararası indekslerdeki yayınlarına 3000'in üzerinde atıf yapılmıştır. Ulusal projelerin yanı sıra uluslararası destekli projelerde yer almıştır.
Çalışma konuları arasında bilgisayar programlama öğretimi, üretken yapay zeka, problemli teknoloji kullanımı, uzaktan eğitim, bireysel özellikler ve öğrenme ön plana çıkmaktadır.
Duyurular & Dokümanlar
Ders Notu
Duyuru
İki İstem oluşturunuz. Her istemde en az 5 özellik bulunmalı
Aşağıdaki drive dosyasına numaranızı belirterek paylaşınız.
https://docs.google.com/document/d/1EtesRcOLcCGcknr83Pd7_dEHRg6QIXFB4gnx_9w-azY/edit?usp=sharing
Dosya İndir
Eğitim Bilgileri
2007 - 2013
2007 - 2013Doktora
Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Teknolojisi (Dr), Türkiye
2002 - 2005
2002 - 2005Yüksek Lisans
Hacettepe Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Bilgisayar Ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi (Yl) (Tezli), Türkiye
1998 - 2002
1998 - 2002Lisans
Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Bilgisayar Ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü, Türkiye
Yaptığı Tezler
2013
2013Doktora
Çevrimiçi öğrenme topluluklarında denetim odağının öğrenme topluluğu hissi, akademik başarı ve probleme dayalı öğrenmeye yönelik tutuma etkisi
Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Teknolojisi (Dr)
2005
2005Yüksek Lisans
İlk ve ortaöğretim öğrencilerinin evde bilgisayar kullanımına ilişkin öğrenci ve veli görüşleri
Hacettepe Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Bilgisayar Ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi (Yl) (Tezli)
Yabancı Diller
C1 İleri
C1 İleriİngilizce
Sertifika, Kurs ve Eğitimler
2020
2020Uzaktan Eğitimde Etik ve Telif Hakları (Eğiticilerin Eğitimi-Eğitmen). Gazi Üniversitesi Eğiticilerin Eğitimi Uzaktan Eğitim Programı. Gazi Üniversitesi. Ankara.
Eğitim Yönetimi ve Planlama
Gazi Üniversitesi
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Psikoloji
Eğitim
Bilgisayar Bilimleri
Yapay Zeka, Bilgisayarda Öğrenme ve Örüntü Tanıma
Akademik Ünvanlar / Görevler
2018 - Devam Ediyor
2018 - Devam EdiyorDoç. Dr.
Gazi Üniversitesi, Rektörlük, Enformatik Bölümü
Yönetimsel Görevler
2013 - 2020
2013 - 2020Bölüm Başkan Yardımcısı
Gazi Üniversitesi, Rektörlük, Enformatik Bölümü
2015 - 2015
2015 - 2015Bölüm Başkanı
Gazi Üniversitesi, Rektörlük, Enformatik Bölümü
Akademi Dışı Deneyim
2002 - 2010
2002 - 2010Öğretmen
MEB, Öğretmen
2000 - 2002
2000 - 2002Eğitim Teknolojileri
INTERAK-UZAKTAN EĞİTİM, Eğitim Teknolojileri
Yönetilen Tezler
2022
2022Yüksek Lisans
KAMU KURUMU VE ÖZEL SEKTÖRE YÖNELİK BİLGİ GÜVENLİĞİ FARKINDALIĞI ÜZERİNE BİR İNCELEME
Gökçearslan Ş. (Danışman)
S.Nezgitli(Öğrenci)
Tasarladığı Dersler
Tasarlanan Programlar
2023 - Devam Ediyor
2023 - Devam EdiyorEğitim Programları ve Öğretim Uzaktan Tezsiz YL Programı
Yüksek Lisans-Tezsiz
Gökçearslan Ş.
Tanıtım ve Temsil Faaliyetleri
Öğrenciler yapay zeka teknolojilerini nasıl kullanmalı?
Kurumsal Tanıtım, Hurriyet Gazetesi, Türkiye, Ankara, 2024 - 2024
Yapay zeka ile iş birliği zamanı
Kurumsal Temsil, Milliyet Gazetesi, Türkiye, Ankara, 2024 - 2024
Elektronik Eğitim İçerikleri Çerçevesi: Yaklaşım, İlke ve Standartlar Çalıştayı.
Kurumsal Temsil, MEB, Talim Terbiye Kurulu Başkanlığı, Türkiye, Ankara, 2021 - 2021
Makaleler
2025
20251. Academic Motivation, Cyberloafing, and Multiscreen Addiction in University Students
Çakmak N., Gökçearslan Ş.
Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi
, cilt.13, sa.2, ss.822-854, 2025 (TRDizin)
2025
20252. Ethical And Social Risk Awareness in Generative AI (GenAI): The Role of Mindset and GenAI Literacy
Gökçearslan Ş., Durak H., Günbatar M. S., Atman Uslu N., Elçi A. N.
INTERNATIONAL JOURNAL OF TECHNOLOGY IN EDUCATION , cilt.8, sa.4, ss.1-21, 2025 (ESCI, Scopus)
2025
20253. Understanding the intention to use artificial intelligence chatbots in education: The role of individual innovativeness and AI trust among university students
Gökçearslan Ş., Eşiyok E., Küçükergin K. G.
JOURNAL OF COMPUTATIONAL SOCIAL SCIENCE
, cilt.8, sa.2, ss.1-15, 2025 (ESCI)
2024
20244. Predictors of University Students' Attitudes Towards Online Learning: A MixedMethods Study on Behavioural and Perceptual Variables During the COVID-19 Pandemic
Durak H., Gökçearslan Ş., Günbatar M. S., Sarıtepeci M.
International Journal of Computers in Education
, cilt.7, sa.2, ss.83-102, 2024 (Hakemli Dergi)
2024
20245. Sınıf dışı öğrenme etkinliklerinde siber aylaklığın modellenmesi: Ekran süresi, içsel motivasyon, öz düzenleme ve çoklu görevin rolü
Gökçearslan Ş., Erol Şahin A. N.
Necmettin Erbakan Üniversitesi Ereğli Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.6, sa.2, ss.1-20, 2024 (Hakemli Dergi)
2024
20246. Acceptance of educational use of the Internet of things (IoT) in the context of individual innovativeness and ICT competency of pre-service teachers
Gökçearslan Ş., Durak H., Uslu N. A.
INTERACTIVE LEARNING ENVIRONMENTS
, cilt.32, sa.2, ss.557-5771, 2024 (SSCI, Scopus)
2024
20247. Acceptance of educational use of AI chatbots in the context of self-directed learning with technology and ICT self-efficacy of undergraduate students
Esiyok E., Gökçearslan Ş., Kucukergin K. G.
INTERNATIONAL JOURNAL OF HUMAN-COMPUTER INTERACTION
, cilt.40, sa.2, ss.1-20, 2024 (SCI-Expanded, SSCI, Scopus)
2024
20248. Benefits, Challenges, and Methods of Artificial Intelligence (AI) Chatbots in Education: A Systematic Literature Review
Gökçearslan Ş., Tosun C., Erdemir Z. G.
International Journal of Technology in Education
, cilt.7, sa.1, ss.19-39, 2024 (ESCI)
2023
20239. Sosyal Bilgiler Eğitiminde Teknoloji Kullanımına Yönelik Lisansüstü Tezlerin Analizi
Gökçearslan Ş., Ünal A. İ., Değirmenci N.
Ereğli Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.5, sa.1, ss.14-28, 2023 (Hakemli Dergi)
2023
202310. Smartphone addiction among adults: The role of smartphone use, fear of missing out (FoMO), and self-efficacy among Turkish adults
Gökçearslan Ş., Eşiyok E., Griffiths M. D., Doğan M., Turancı E.
ADDICTA-THE TURKISH JOURNAL ON ADDICTIONS
, cilt.10, sa.2, ss.165-175, 2023 (ESCI, TRDizin)
2023
202311. Emotion regulation, e-learning readiness, technology usage status, in-class smartphone cyberloafing, and smartphone addiction in the time of COVID-19 pandemic
Gökçearslan Ş., Durak H., Eşiyok E.
JOURNAL OF COMPUTER ASSISTED LEARNING
, cilt.39, sa.5, ss.1450-1464, 2023 (SSCI)
2023
202312. A Systematic Analysis on Graduate Theses Published in The Field of Computer Programming in K-12 Education Between 2018 and 2022
ULUYOL Ç., ORAK E., GÖKÇEARSLAN Ş., RAMAZANOĞLU M.
Participatory Educational Research
, cilt.10, sa.1, ss.462-479, 2023 (Scopus)
2022
202213. Kamu Kurumu ve Özel Sektöre Yönelik Bilgi Güvenliği Farkındalığı Üzerine Bir İnceleme
Nezgitli S., Gökçearslan Ş.
Instructional Technology and Lifelong Learning
, cilt.3, sa.1, ss.19-44, 2022 (Hakemli Dergi)
2021
202114. Smartphone addiction, loneliness, narcissistic personality and family belonging among university students: A path analysis
Gökçearslan Ş., Durak H., Berikan Peker B., Sarıtepeci M.
SOCIAL SCIENCE QUARTERLY
, cilt.102, sa.4, ss.1743-1760, 2021 (SSCI, Scopus)
2021
202115. Eğitim Bilimleri Alanı Doktora Tezlerinde Araştırma Eğilimleri: Tematik ve Yöntemsel Bir İnceleme
Başaran M., Bilir E., Arslan Ö., Çetin M., Avcı P., Bilici B., et al.
Akdeniz Eğitim Araştırmaları Dergisi
, cilt.15, sa.35, ss.54-73, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
202116. Lisansüstü öğrencilerinin bilimsel araştırmalarda teknoloji kullanımı ve etik yeterlilikleri üzerine bir inceleme
Bozdağ Kasap A., Eşkil K. G., Çetinkaya K. B., Yeşilyurt H., Akbulut İnan S., Vatankhahi A., et al.
Instructional Technology and Lifelong Learning
, cilt.2, sa.1, ss.35-52, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
202117. Ortaöğretim Öğrencilerinin Bilgi Güvenliği Farkındalıklarının İncelenmesi
Gökçearslan Ş., Günbatar M. S., Sarıtepeci M.
Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.18, sa.1, ss.354-373, 2021 (TRDizin)
2020
202018. Bilişim suçu haberlerinin basında sunumu: 2009-2019 yılları arası çevrimiçi gazete haberleri örneklemi
Gökçearslan Ş., Sena N., Çakır H.
Bilgi ve İletişim Teknoljileri
, cilt.2, sa.2, ss.149-160, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
202019. Sosyal alanların öğretimi ile ilgili doktora tezlerine yönelik yöntemsel bir inceleme
Ayantaş T., Yıldırım F., Eroğul N., Özdemir N., Gökçearslan Ş.
Akdeniz Eğitim Araştırmaları Dergisi
, cilt.14, sa.33, ss.321-341, 2020 (TRDizin)
2019
201920. Examination of cyberloafing studies in education: A content analysis
Karademir Coşkun T., Gökçearslan Ş.
WORLD JOURNAL ON EDUCATIONAL TECHNOLOGY
, cilt.11, sa.1, ss.94-103, 2019 (Scopus)
2019
201921. Öğretmen Adayı Bilgi ve İletişim Teknolojisi Yeterlikleri Ölçeğinin Türkçe’ye Uyarlanması
Gökçearslan Ş., Karademir Coşkun T., Şahin S.
Gazi Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi
, cilt.27, sa.4, ss.1435-1444, 2019 (TRDizin)
2018
201822. Smartphone addiction, cyberloafing, stress and social support among university students: A path analysis
Gökçearslan Ş., Uluyol Ç., Şahin S.
CHILDREN AND YOUTH SERVICES REVIEW
, cilt.91, ss.47-54, 2018 (SSCI, Scopus)
2017
201723. Ortaokul öğrencilerinin etkileşimli tahtaya yönelik tutum ve öğrenme algıları üzerine bir inceleme
Günbatar M. S., Gökçearslan Ş.
Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.13, sa.2, ss.497-511, 2017 (TRDizin)
2017
201724. Preservice Teachers' Level of Web Pedagogical Content Knowledge: Assessment by Individual Innovativeness
Gökçearslan Ş., Karademir T., Korucu A. T.
JOURNAL OF EDUCATIONAL COMPUTING RESEARCH
, cilt.55, sa.1, ss.70-94, 2017 (SSCI, Scopus)
2017
201725. Associations among Teachers' Attitudes towards Computer-Assisted Education and TPACK Competencies
Baturay M. H., Gökçearslan Ş., Sahin S.
INFORMATICS IN EDUCATION
, cilt.16, sa.1, ss.1-23, 2017 (ESCI, Scopus)
2017
201726. Two Birds with One Stone: Enhancing Technology Perception with Peer Interaction using Web 2.0
Karademir T., Erdoğdu F., Gökçearslan Ş.
JOURNAL OF EDUCATION AND FUTURE-EGITIM VE GELECEK DERGISI
, sa.11, ss.111-136, 2017 (ESCI, TRDizin)
2017
201727. The relationship among pre-service teachers' computer competence, attitude towards computer-assisted education, and intention of technology acceptance
Baturay M. H., Gökçearslan Ş., Ke F.
INTERNATIONAL JOURNAL OF TECHNOLOGY ENHANCED LEARNING
, cilt.9, sa.1, ss.1-13, 2017 (ESCI, Scopus)
2017
201728. Perspectives of students on acceptance of tablets and self-directed learning with technology
Gökçearslan Ş.
CONTEMPORARY EDUCATIONAL TECHNOLOGY
, cilt.8, sa.1, ss.40-55, 2017 (TRDizin)
2017
201729. Mobil öğrenmeye yönelik hazırbulunuşluk ölçeği: Bir uyarlama çalışması
Gökçearslan Ş., Solmaz E., Kukul V.
Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama
, cilt.7, sa.1, ss.143-157, 2017 (TRDizin)
2017
201730. Computer programming self-efficacy scale (CPSES) for secondary school students: Development, validation and reliability
Kukul V., Gökçearslan Ş., Günbatar M. S.
Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama
, cilt.7, sa.1, ss.158-179, 2017 (TRDizin)
2016
201631. Modelling smartphone addiction: The role of smartphone usage, self-regulation, general self-efficacy and cyberloafing in university students
Gökçearslan Ş., Mumcu F. K., Haslaman T., Demiraslan Çevik Y.
COMPUTERS IN HUMAN BEHAVIOR
, cilt.63, ss.639-649, 2016 (SSCI, Scopus)
2016
201632. Investigation into attitudes of pre service teachers towards e learning with respect to their individual innovativeness levels
Özcan S., Gökçearslan Ş., Solmaz E.
JOURNAL OF EDUCATIONAL AND INSTRUCTIONAL STUDIES IN THE WORLD
, cilt.6, sa.2, ss.31-38, 2016 (Hakemli Dergi)
2016
201633. Ortaokul öğrencilerinin internet kullanım biçimleri: Riskli davranışlar ve fırsatlar
Gökçearslan Ş., Seferoğlu S. S.
Gazi Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi
, cilt.24, sa.1, ss.383-404, 2016 (TRDizin)
2015
201534. Üniversite Öğrencilerinin Sosyal Ağ Kullanım Amaçları ve Öğrenme Stilleri Üzerine Bir İnceleme
Ocak M. A., Gökçearslan Ş., Solmaz E., Özcan S., Bayır E. A.
Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.35, sa.3, ss.373-394, 2015 (TRDizin)
2015
201535. The effect of locus of control on learners' sense of community and academic success in the context of online learning communities
Gökçearslan Ş., Alper A.
INTERNET AND HIGHER EDUCATION
, cilt.27, ss.64-73, 2015 (SSCI, Scopus)
2015
201536. Pre service teachers opinions on cloud supported social network
Özcan S., Gökçearslan Ş., Kukul V.
WORLD JOURNAL ON EDUCATIONAL TECHNOLOGY
, cilt.7, sa.2, ss.107-118, 2015 (Scopus)
2015
201537. Özdüzenlemenin dikkat kontrolü boyutu: Bir ölçek uyarlama çalışması
Demiraslan Çevik Y., Haşlaman T., Kuşkaya Mumcu F., Gökçearslan Ş.
Başkent University Journal of Education
, cilt.2, sa.2, ss.99-108, 2015 (TRDizin)
2015
201538. Ortaokul Öğrencilerinde Bilişim Etiği Gerçek Yaşam Durumu Senaryolarla Bir Değerlendirme
Gökçearslan Ş., Günbatar M. S., Berikan B.
Ege Eğitim Dergisi
, cilt.16, sa.2, ss.254-273, 2015 (TRDizin)
2014
201439. Ortaokul öğrencilerinin bilgisayar oyunu bağımlılık düzeylerinin çeşitli değişkenlere göre incelenmesi
Gökçearslan Ş., Durakoğlu A.
Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.23, ss.419-435, 2014 (Hakemli Dergi)
2014
201440. Investigating Turkish Pre service Teachers Perceptions of Blogs Implications for the FATIH Project
Ocak M. A., Gökçearslan Ş., Solmaz E.
CONTEMPORARY EDUCATIONAL TECHNOLOGY
, cilt.5, sa.1, 2014 (Scopus)
2013
201341. Çevrimiçi öğrenme topluluğu hissi ölçeğinin geliştirilmesi: Geçerlik ve güvenirlik çalışması
Gökçearslan Ş.
TURK KUTUPHANECILIGI / TURKISH LIBRARIANSHIP
, cilt.27, sa.1, ss.154-165, 2013 (TRDizin)
2012
201242. Ortaöğrenim öğrencilerinde internet bağımlılığı
Gökçearslan Ş., Günbatar M. S.
Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama
, cilt.2, sa.2, ss.10-24, 2012 (TRDizin)
2012
201243. E-öğrenmenin gelişimi ve internetin eğitim sürecine yansımaları: Gazi üniversitesi örneği
Toplu M., Gökçearslan Ş.
TURK KUTUPHANECILIGI / TURKISH LIBRARIANSHIP
, cilt.26, sa.3, ss.501-535, 2012 (TRDizin)
2010
201044. Lise öğrencilerinin empatik eğilim düzeyinin çeşitli değişkenlerle ilişkisi
Durakoğlu A., Gökçearslan Ş.
NWSA: Education Sciences
, cilt.5, sa.3, ss.354-364, 2010 (Hakemli Dergi)
2010
201045. Öğretmenlerin bilgisayar destekli eğitim (BDE) yapma tutumlarına ilişkin bir araştırma
Gökçearslan Ş.
NWSA: Education Sciences
, cilt.5, sa.2, ss.471-478, 2010 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2024
20241. Eğitimde Yapay Zekâ: Riskler ve Siber Aylaklık
Çakmak N., Gökçearslan Ş.
V-INTERNATIONAL BAKU CONFERENCE ON SCIENTIFIC RESEARCH, Baku, Azerbaycan, 11 Aralık 2024, ss.1-10, (Tam Metin Bildiri)
2024
20242. Üretken Yapay Zeka (ÜYZ) Okuryazarlık Ölçeği: Geçerlilik ve Güvenilirlik Çalışması
Gökçearslan Ş.
4. Uluslararası Bilimsel ve Akademik Araştırmalar Konferansı, Konya, Türkiye, 19 - 20 Ağustos 2024, ss.1-8, (Tam Metin Bildiri)
2024
20243. Generative Artificial Intelligence (GenAI) Literacy Scale: Validity and Reliability
Gökçearslan Ş., Durak H., Günbatar M. S., Atman Uslu N., Elçi A. N.
4th International Conference on Scientific and Academic Research, Konya, Türkiye, 19 - 20 Temmuz 2024, ss.1-8, (Tam Metin Bildiri)
2023
20234. Eğitimde Yapay Zeka (YZ) Sohbet Robotları: Sistematik Literatür Taraması
Tosun C., Erdemir Z. G., Gökçearslan Ş.
16. International Computer and Instructional Technologies Symposium, Eskişehir, Türkiye, 26 - 28 Ekim 2023, ss.1-2, (Özet Bildiri)
2018
20185. Condition of lifelong learning through mobile devices in elderly adults
GÖKÇEARSLAN Ş., GÜNBATAR M. S.
27th International Conference on Educational Sciences, Antalya, Türkiye, 18 - 22 Nisan 2018, (Tam Metin Bildiri)
2018
20186. Minecraft eğitim platformu: Öğrenme topluluğu analizi
GÖKÇEARSLAN Ş., ERDOĞDU F., BERİKAN B.
International Child and Information Safety Congress ”Dijital Games”, Ankara, Türkiye, 11 - 13 Nisan 2018, (Özet Bildiri)
2018
20187. Bilgisayar oyunları ile öğrenci, aile ve okul ilişkileri üzerine
ERDOĞDU F., BERİKAN B., GÖKÇEARSLAN Ş.
International Child and Information Safety Congress ”Dijital Games”, Ankara, Türkiye, 11 - 13 Nisan 2018, (Özet Bildiri)
2018
20188. Programlama eğitimi için kullanılan bir oyunun incelenmesi: Light-Bot”
BERİKAN B., GÖKÇEARSLAN Ş., ERDOĞDU F.
International Child and Information Safety Congress ”Dijital Games”, Ankara, Türkiye, 11 - 13 Nisan 2018, (Özet Bildiri)
2018
20189. An emerging topic in informatİon and communication technologies education: Robotics education based on teachers’ experience and opinions in Turkey
Gökçearslan Ş., Erdoğdu F., Öztürk H. T., Alper A.
Society for Engineering Research and Development, Manila, Filipinler, 28 - 29 Ocak 2018, (Tam Metin Bildiri)
2017
201710. Nesnelerin Interneti ve Eğitime Yansımaları
ULUYOL Ç., ŞAHİN S., GÖKÇEARSLAN Ş.
5th International Instructional Technologies Teacher Education Symposium, İzmir, Türkiye, 11 - 13 Ekim 2017, (Özet Bildiri)
2017
201711. Üniversite Öğrencilerinde Akıllı Telefon Bağımlılığı, Siberaylaklık, Stres ve Sosyal Desteğe Yönelik Bir Yol Analizi
GÖKÇEARSLAN Ş., ULUYOL Ç., ŞAHİN S.
5th International Instructional Technologies Teacher Education Symposium, İzmir, Türkiye, 11 - 13 Ekim 2017, (Özet Bildiri)
2017
201712. Bilgisayarca Düşünme: Nedir? Ne Değildir?
ULUYOL Ç., ŞAHİN S., GÖKÇEARSLAN Ş.
11. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu, Malatya, Türkiye, 24 - 26 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
2017
201713. Üniversite öğrencilerinin çevrimiçi bilgi arama stratejileri ile akademik ve İnternet öz yeterlikleri arasındaki ilişkinin incelenmesi
GÖKÇEARSLAN Ş., BAYIR E. A.
ICPESS (International Congress on Politic, Economic and Social Studies), Saraybosna, Bosna-Hersek, 19 - 22 Mayıs 2017, cilt.2, (Özet Bildiri)
2017
201714. Üniversite Öğrencilerinin Çevrimiçi Bilgi Arama Stratejileri ile Akademik ve İnternet Öz Yeterlikleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
GÖKÇEARSLAN Ş., BAYIR E. A.
INTERNATIONAL CONGRESS ON POLITICAL, ECONOMIC AND SOCIAL STUDIES, Saraybosna, Bosna-Hersek, 19 - 22 Mayıs 2017, cilt.2, ss.223-224, (Özet Bildiri)
2017
201715. Investigation of the relationship between cyberloafing and academic motivation levels of university students
ÖZCAN S., GÖKÇEARSLAN Ş., YÜKSEL A. O.
26. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi, Antalya, Türkiye, 20 - 23 Nisan 2017, ss.364-366, (Özet Bildiri)
2016
201616. Mobil öğrenme Lisansüstü tezlere yönelik bir içerik analizi çalışması
Solmaz E., Gökçearslan Ş.
10. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu, Rize, Türkiye, 16 - 18 Mayıs 2016, ss.546-553, (Tam Metin Bildiri)
2016
201617. An investigation of e-learning styles of learners in electronic environment
GÖKÇEARSLAN Ş.
International Academic Conference on Teaching, Learning and E-learning in Bratislava, Bratislava, Slovakya, 6 - 07 Temmuz 2016, (Tam Metin Bildiri)
2016
201618. Investigation into attitudes of pre service teachers towards e- learning with respect to their individual innovativeness levels
ÖZCAN S., GÖKÇEARSLAN Ş., SOLMAZ E.
2 nd International Congress on Education, Distance Education and Educational Technology‐ ICDET, 5 - 07 Şubat 2016, (Özet Bildiri)
2016
201619. An analysis on the relationship between lifelong learning tendencies of pre service teachers and their epistemological believes on Internet
GÖKÇEARSLAN Ş., ERDOĞDU F., KARADEMİR T.
Society for Information Technology & Teacher Education International Conference, Savannakhét, Laos, 21 - 24 Mart 2016, ss.828-832, (Tam Metin Bildiri)
2016
201620. ÖĞRETMEN ADAYLARININ E ÖĞRENMEYE YÖNELİK TUTUMLARI VE YENİLİKÇİLİK DÜZEYLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ
ÖZCAN S., GÖKÇEARSLAN Ş., SOLMAZ E.
2nd International Congress on Education, Distance Education and Educational Technology‐ ICDET‐ 2016, 5 - 06 Şubat 2016, (Özet Bildiri)
2005
200521. Öğrencilerin evde bilgisayar kullanımına ilişkin bir çalışma
GÖKÇEARSLAN Ş., SEFEROĞLU S. S.
XIV. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi- Pamukkale, Türkiye., Denizli, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2005, (Tam Metin Bildiri)
2015
201522. Pre service teacher's attitude on mobile learning
KUKUL V., GÖKÇEARSLAN Ş., KARADEMİR T.
Teaching & Education Conference, Amsterdam, Hollanda, 12 - 15 Mayıs 2015, ss.111-119, (Tam Metin Bildiri)
2014
201423. Scratch ile programlama eğitimi alan öğrencilerin problem çözme becerilerinin incelenmesi
Kukul V., Gökçearslan Ş.
8th International Computer & Instructional Technologies Symposium, Edirne, Türkiye, 18 - 20 Ekim 2014, (Tam Metin Bildiri)
2014
201424. Trend analysis on critical thinking and technology
GÖKÇEARSLAN Ş., KUKUL V.
ATEE Spring Conference - Innovation and Challenges in Education, 7 - 09 Mayıs 2014, (Özet Bildiri)
2013
201325. The trend analysis on online learning communities
GÖKÇEARSLAN Ş.
63. Annual Conference International Council for Educational Media (ICEM), 1 - 04 Ekim 2013, (Tam Metin Bildiri)
2012
201226. An outcome evaluation study on Internet addiction
GÖKÇEARSLAN Ş., ÖZCAN S.
3rd World Conference on Information Technology, 14 - 16 Kasım 2012, cilt.3, ss.790-795, (Tam Metin Bildiri)
2012
201227. Online networking: Determining the purpose of prospective teachers use of social network sites
GÖKÇEARSLAN Ş.
15. International Conference Educational Reform in the 21th Century in Balkan Countries Bükreş/Romanya, 01 Haziran 2012, (Özet Bildiri)
2012
201228. İlköğretim öğrencilerinin bilgisayar oyunu bağımlılık düzeylerinin çeşitli değişkenlere göre incelenmesi
GÖKÇEARSLAN Ş., EROĞLU Y., DURAKOĞLU A.
4. Uluslararası Risk Altında ve Korunması Gereken Çocuklar Sempozyumu (Çocuk ve Bilişim), Ankara., 24 - 25 Nisan 2012, (Özet Bildiri)
2011
201129. Öğretmen adaylarının sayısal yetkinlik düzeylerinin incelenmesi
GÖKÇEARSLAN Ş., BAYIR E. A.
2 nd International Conference on New Trends in Education and Their Implications, Antalya., 27 - 30 Nisan 2011, (Tam Metin Bildiri)
2011
201130. Place of Wikis in Learning and Teaching Process
Gökçearslan Ş., Özcan S.
World Conference on Educational Technology Researches (WCETR), Nicosia, CYPRUS, 5 - 09 Temmuz 2011, cilt.28, (Tam Metin Bildiri)
Kitaplar
2024
20241. Yapay Zeka Okuryazarlığı
Gökçearslan Ş. (Editör), Durak H. (Editör)
Nobel Yayınevi, Ankara, 2024
2024
20242. Güncel Üretken Yapay Zeka Araçları
Ersoy Sağlık C., Gökçearslan Ş.
Yapay Zeka Okuryazarlığı, Şahin Gökçearslan,Hatice Yıldız Durak, Editör, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, ss.1-25, 2024
2024
20243. Artificial Intelligence (AI) and Cheating: The Concept of Generative Artificial Intelligence (GenAI)
Akkaş Ö. M., Tosun C., Gökçearslan Ş.
Transforming Education With Generative AI: Prompt Engineering and Synthetic Content Creation, Ramesh C. Sharma,Aras Bozkurt, Editör, IGI Global, Pennsylvania, ss.1-20, 2024
2024
20244. Güncel Üretken Yapay Zekâ Araçları
ERSOY SAĞLIK C., GÖKÇEARSLAN Ş.
YAPAY ZEKÂ OKURYAZARLIĞI, GÖKÇEARSLAN ŞAHİN, YILDIZ DURAK HATİCE, Editör, NOBEL AKADEMİK YAYINCILIK EĞİTİM DANIŞMANLIK TİC. LTD. ŞTİ., Ankara, ss.159-189, 2024
2024
20245. Güncel Üretken Yapay Zeka Araçları
ERSOY SAĞLIK C., GÖKÇEARSLAN Ş.
Yapay Zeka Okuryazarlığı, GÖKÇEARSLAN ŞAHİN, YILDIZ DURAK HATİCE, Editör, Nobel Yayınevi, Ankara, ss.159-189, 2024
2021
20216. Nesnelerin İnternetinin Eğitim Boyutu
Gökçearslan Ş.
Nesnelerin İnterneti Kuramdan Uygulamaya, Doç. Dr. Hüseyin Çakır Doç. Dr. Çelebi Uluyol, Editör, Nobel Yayınevi, Ankara, ss.351-366, 2021
2020
20207. Veri Girişi Nedir?
GÖKÇEARSLAN Ş.
Bilgisayarsız Algoritmik Düşünme Etkinlikleri, Hasan Çakır, Editör, Milli Eğitim Bakanlığı-Yenilik ve Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğü., Ankara, ss.75-79, 2020
2018
20188. Investigation of the relationship between online information searching strategies with academic and internet self-efficacy of university students.
Gökçearslan Ş.
An Overview of Technology, Guidace and Leadership in Terms of Education, Hakkı Bağcı, Editör, Cambridge International Science Publishing , London, ss.37-44, 2018
2017
20179. An Investigation of the Relationship Between Cyberloafing and Academic Motivation Levels of University Students
Özcan S., Gökçearslan Ş., Yüksel A. O.
Education in the Globalized World, Özcan Demirel,Serkan Dinçer, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.733-742, 2017
2016
201610. Critical Thinking and Digital Technologies: An Outcome Evaluation
GÖKÇEARSLAN Ş., SOLMAZ E., KARABULUT COŞKUN B.
Handbook of Research on Individualism and Identity in the Globalized Digital Age, Topor, Sigmund, F., Editör, IGI GLOBAL, ss.141-167, 2016
2016
201611. Critical Thinking and Digital Technologies: An Outcome Evaluation
GÖKÇEARSLAN Ş., SOLMAZ E., KARABULUT COŞKUN B.
Handbook of Research on Individualism and Identity in the Globalized Digital Age, Sigmund Topor, Editör, IGI Global, Scopus veritabanında indekslenmektedir, ss.141-167, 2016
2016
201612. Bilişim Suçları ve Etik
Gökçearslan Ş.
Eğitimde Bilişim Teknolojileri I II, Şahin,Sami, Editör, PEGEM Akademi, Ankara, ss.127-146, 2016
2014
201413. Sosyal Medyanın Gücü
OCAK M. A., GÖKÇEARSLAN Ş.
Güncel tehdit: Siber suçlar, Hüseyin Çakır, Editör, SeçkinIHukuk, Ankara, ss.138-157, 2014
Desteklenen Projeler
2019 - 2023
2019 - 2023Transnational collaboration on bullying, migration and integration at school level
1. Çerçeve Programı Projesi , 1. Çerçeve Programı Projesi
Gökçearslan Ş.
2018 - 2020
2018 - 2020Kendi Robotumuzu Kodluyoruz: Robotik Uygulamaların Üniversite Öğrencilerinin 21. Yüzyıl Yeterliklerine Etkisi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
Gökçearslan Ş., Karademir Coşkun T.(Yürütücü)
2004 - 2005
2004 - 2005Gençlerin boş zamanlarını değerlendirme aktivitelerinin incelenmesi
AB Destekli Diğer Projeler
Gökçearslan Ş.
Bilimsel Dergilerdeki Faaliyetler
2022 - Devam Ediyor
2022 - Devam EdiyorJOURNAL OF ACADEMIC ETHICS: THEORY AND PRACTICE
Bilim Kurulu Üyeliği
2022 - Devam Ediyor
2022 - Devam EdiyorJOURNAL OF ACADEMIC ETHICS: THEORY AND PRACTICE
Danışma Kurul Üyesi
2021 - Devam Ediyor
2021 - Devam Ediyor
Öğretim Teknolojisi ve Hayat Boyu Öğrenme Dergisi (ITALL)
Editörler Kurulu Üyesi
Bilimsel Yayınlarda Hakemlikler
Kasım 2023
Kasım 2023International Journal of Human–Computer Interaction
SSCI Kapsamındaki Dergi
Kasım 2023
Kasım 2023Instructional Technology and Lifelong Learning
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Kasım 2023
Kasım 2023Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi
Hakemli Bilimsel Dergi
Kasım 2023
Kasım 2023INTERNET AND HIGHER EDUCATION
SSCI Kapsamındaki Dergi
Mayıs 2023
Mayıs 2023COMPUTERS IN HUMAN BEHAVIOR
SSCI Kapsamındaki Dergi
Aralık 2022
Aralık 2022Research on Education and Psychology
Hakemli Bilimsel Dergi
Ekim 2022
Ekim 2022SMART LEARNING ENVIRONMENTS
ESCI Kapsamındaki Dergi
Ağustos 2022
Ağustos 2022Yeni Medya
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Temmuz 2022
Temmuz 2022Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Haziran 2022
Haziran 2022EĞİTİM TEKNOLOJİSİ KURAM VE UYGULAMA
Hakemli Bilimsel Dergi
Mayıs 2022
Mayıs 2022CHILDREN AND YOUTH SERVICES REVIEW
SSCI Kapsamındaki Dergi
Nisan 2022
Nisan 2022CHILDREN AND YOUTH SERVICES REVIEW
SSCI Kapsamındaki Dergi
Nisan 2022
Nisan 2022yeni Medya
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Nisan 2022
Nisan 2022Bilgi ve İletişim Teknolojileri Dergisi
Diğer Dergiler
Nisan 2022
Nisan 2022SOCIAL MEDIA + SOCIETY
SSCI Kapsamındaki Dergi
Bilimsel Projelerde Hakemlikler
Nisan 2021
Nisan 2021TÜBİTAK Projesi
2204-A Lise Öğrencileri Araştırma Projeleri Yarışması, Gazi Üniversitesi, Türkiye
Mart 2021
Mart 2021TÜBİTAK Projesi
2204-A Lise Öğrencileri Araştırma Projeleri Yarışması, Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Türkiye
Ödüller
Temmuz 2021
Temmuz 2021Gazi Üniversitesi Uluslararası Atıf Teşvik Ödülü
Gazi Üniversitesi Rektörlüğü
Davetli Konuşmalar
Eylül 2024
Eylül 2024Yapay Zeka Okuryazarlığı
Seminer
TRT Radyo 1 /Çevrimiçi Programı-Türkiye
Eylül 2024
Eylül 2024Eğitimde Yapay Zeka: Finansal Göstergelerle Bugünü ve Geleceği
Seminer
MEB-YEĞİTEK-ETKİM-Türkiye
Haziran 2024
Haziran 2024Fikir ve Değerler Günü/ Yapay Zeka ve Eğitimin Geleceği: Etik Sorumluluklar ve Dijital Gelecek
Seminer
Gazi Üniversitesi-Türkiye
Mart 2024
Mart 2024Yapay Zeka Okuryazarlığı ve Üretkenlik: Etik Sorumluluklar ve Dijital Gelecek
Seminer
Hacettepe Üniversitesi-Türkiye
Mart 2024
Mart 2024Yapay Zeka ve Üretkenlik
Seminer
Milli Eğitim Bakanlığı Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğü-Türkiye
Haziran 2022
Haziran 2022Avrupa Yetişkin Öğrenimi Gündemi 6/Akdeniz Bölge Toplantısı
Çalıştay
Erasmus, MEB (Hayatboyu Öğrenme Genel Müdürlüğü)-Türkiye
Mayıs 2022
Mayıs 2022Avrupa Yetişkin Öğrenimi Gündemi 6/Yetişkin ve Yaşlıların Hayatında Dijital Teknolojiler
Seminer
Erasmus-Türkiye
Mart 2022
Mart 2022Elektronik Eğitim İçerikleri Çerçevesi: Yaklaşım, İlke ve Standartlar
Çalıştay
MEB, Talim Terbiye Kurulu Başkanlığı-Türkiye
Eylül 2020
Eylül 2020Uzaktan Eğitimde Etik ve Telif Hakları, Gazi Üniversitesi Eğiticilerin Eğitimi Uzaktan Eğitim Programı
Seminer
Gazi Üniversitesi-Türkiye
Haziran 2020
Haziran 2020Koronavirüs Bağlamında Geçmişten Günümüze Salgın Hastalıklar E-Çalıştayı /Uzaktan Eğitimde Teknoloji ve Eğitim Teknolojisi: Covid-19 Deneyimleri
Çalıştay
Kilis 7 Aralık Üniversitesi-Türkiye
Aralık 2019
Aralık 2019Hayat Boyu Öğrenme İçin Uzaktan Eğitim Proje Çalıştayı-
Çalıştay
Milli Eğitim Bakanlığı-Türkiye
Kasım 2018
Kasım 2018Dijital Oyun Bağımlılığı Çalıştayı
Çalıştay
Sağlık Bakanlığı-Türkiye
Atıflar
Toplam Atıf Sayısı (WOS): 460
h-indeksi (WOS): 6
Jüri Üyelikleri
Mart-2022
Mart 2022Yarışma
Lise Öğrencileri Araştırma Projeleri (Yazılım) Bölge Yarışmasında Jüri Üyesi (2021) - TUBITAK
Şubat-2021
Şubat 2021Yarışma
Lise Öğrencileri Araştırma Projeleri (Yazılım) Bölge Yarışmasında Jüri Üyesi (2021) - TÜBİTAK
Yayıncılık Etkinlikleri
2024 - Devam Ediyor
2024 - Devam EdiyorÇevrimiçi Programı / Yapay Zeka Okuryazarlığı
Radyo Programı