Duyurular & Dokümanlar
Dosya İndir
Eğitim Bilgileri
2002 - 2007
2002 - 2007Doktora
Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkçe Eğitimi (Dr), Türkiye
1999 - 2002
1999 - 2002Yüksek Lisans
Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkçe Eğitimi (Yl) (Tezli), Türkiye
1993 - 1997
1993 - 1997Lisans
Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Türkçe Ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü, Türkiye
Yaptığı Tezler
2007
2007Doktora
İlköğretim İkinci Kademede Dil Becerisi Olarak Dinlemeyi Geliştirme Çalışmaları
Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkçe Eğitimi (Dr)
2002
2002Yüksek Lisans
Türkçe öğretmenliği birinci sınıfta okuyan öğrencilerin okuma ve yazma becerileri ile genel kültür düzeyleri üzerine bir araştırma
Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkçe Eğitimi (Yl) (Tezli)
Yabancı Diller
B2 Orta Üstü
B2 Orta Üstüİngilizce
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Akademik Ünvanlar / Görevler
2020 - Devam Ediyor
2020 - Devam EdiyorProf. Dr.
Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi
2015 - 2020
2015 - 2020Doç. Dr.
Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi
2009 - 2015
2009 - 2015Yrd. Doç. Dr.
Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi
1999 - 2009
1999 - 2009Araştırma Görevlisi
Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi
Yönetimsel Görevler
2020 - Devam Ediyor
2020 - Devam EdiyorFakülte Yönetim Kurulu Üyesi
Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi
2021 - 2022
2021 - 2022Uygulama ve Araştırma Merkezi Müdür Yardımcısı
Gazi Üniversitesi
2018 - 2019
2018 - 2019Merkez Müdür Yardımcısı
Gazi Üniversitesi, Araştırma ve Uygulama Merkezleri, Uzaktan Eğitim Araştırma ve Uygulama Merkezi
2011 - 2014
2011 - 2014Bölüm Başkan Yardımcısı
Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Türkçe Ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü
Akademi Dışı Deneyim
1997 - 1999
1997 - 1999Türkçe Öğretmeni
Milli Eğitim Müdürlüğü, Millî Eğitim Bakanlığı, Hatay-Kırıkhan, Türkçe Öğretmeni, Türkçe Öğretmeni
Yönetilen Tezler
2024
2024Doktora
7. Sınıf Öğrencilerinin Okuma ve Dinleme Metinlerini Yazılı Olarak Yeniden Anlatma Becerileri
Doğan Y. (Danışman)
V.İNCE(Öğrenci)
2024
2024Doktora
İlköğretim öğrencilerinin ders kitapları aracılığıyla karşılaştığı söz varlığı unsurları
Doğan Y. (Danışman)
H.SAYIN(Öğrenci)
2024
2024Yüksek Lisans
TÜRKÇE ÖĞRETMENİ ADAYLARININ SESLİ OKUMA BECERİLERİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA
Doğan Y. (Danışman)
S.DİREN(Öğrenci)
2023
2023Doktora
Aşamalandırılmış yazma eğitiminin öğrencilerin yazma becerisine etkisi
Doğan Y. (Danışman)
E.BERRİN(Öğrenci)
2023
2023Doktora
Öz düzenlemeli strateji gelişimi öğretim modelinin Türkçe öğretmeni adaylarının özetleme becerilerine etkisi
Doğan Y. (Danışman)
Ö.ÇELİK(Öğrenci)
2022
2022Doktora
Özetleme Stratejileri Eğitiminin 7. Sınıf Öğrencilerinin Özetleme Başarısına Etkisi
Doğan Y. (Danışman)
Y.AYDIN(Öğrenci)
2021
2021Yüksek Lisans
Türkçe Öğretmenlerinin Yazma Eğitimine Yönelik Görüşleri
Doğan Y. (Danışman)
H.KOKKOKOĞLU(Öğrenci)
2019
2019Doktora
Ortaokul 6 ve 7. sınıf öğrencilerinin hazırlıksız konuşmalarında bağdaşıklık ve tutarlılık
DOĞAN Y. (Danışman)
Y.SELİM(Öğrenci)
2015
2015Yüksek Lisans
Avrupa Diller Öğretimi Ortak Çerçeve Metni'ne göre Türkçeyi yabancı dil olarak öğrenenlerin dinleme düzeyleri
DOĞAN Y. (Danışman)
A.YOL(Öğrenci)
2015
2015Yüksek Lisans
TRT'nin Türkçenin eğitimi ve öğretimi alanındaki politika ve uygulamaları
DOĞAN Y. (Danışman)
H.GÜNERİGÖK(Öğrenci)
2015
2015Doktora
Türkçe öğretmeni adaylarının not alarak dinlemede özetleme stratejilerini kullanma becerileri
DOĞAN Y. (Danışman)
H.ÖZÇAKMAK(Öğrenci)
2014
2014Yüksek Lisans
Türkçe öğretmenliği birinci sınıf öğrencilerinin hazırlıksız konuşma becerileri üzerine bir araştırma
DOĞAN Y. (Danışman)
D.YÜCEER(Öğrenci)
2014
2014Yüksek Lisans
İlköğretim 8. sınıf öğrencilerinin 6 ve 7. sınıf Türkçe ders kitaplarında yer alan kelime çalışmalarındaki kelimelere erişi düzeylerinin belirlenmesi
DOĞAN Y. (Danışman)
A.MURAT(Öğrenci)
2013
2013Yüksek Lisans
7. sınıf öğrencilerinin Türkçe ders kitaplarındaki anlamını bilmedikleri kelimelerden hareketle söz varlığını geliştirmelerine yönelik bir araştırma
DOĞAN Y. (Danışman)
T.ASLAN(Öğrenci)
2011
2011Yüksek Lisans
İlköğretim 7. sınıf öğrencilerine verilen yazma eğitiminin öğrencilerin hikâye yazma becerisine etkisi
DOĞAN Y. (Danışman)
M.İZDEŞ(Öğrenci)
2010
2010Yüksek Lisans
7. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN HAZIRLIKSIZ KONUŞMA BECERİLERİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA
DOĞAN Y. (Danışman)
Ö.Yeşiltepe(Öğrenci)
Tanıtım ve Temsil Faaliyetleri
Kariyer Günleri-2
Kurumsal Tanıtım, Gazi Üniversitesi, Türkiye, Ankara, 2022 - 2022
Başarılı Mezunlarımız Öğrencilerimizle Buluşuyor
Kurumsal Tanıtım, Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi, Türkiye, Ankara, 2022 - 2022
Makaleler
Tümü (28)
SCI-E, SSCI, AHCI (1)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (1)
Scopus (2)
TRDizin (21)
Diğer Yayınlar (7)
2024
20241. İlköğretim Ders Kitaplarının Söz Varlığı Bakımından İncelenmesi
SAYIN H., DOĞAN Y.
Ana Dili Eğitimi Dergisi
, cilt.12, sa.4, ss.835-875, 2024 (TRDizin)
2024
20242. İlköğretim Ders Kitaplarının Söz Varlığı Bakımından İncelenmesi
SAYIN H., DOĞAN Y.
Ana Dili Eğitimi Dergisi , cilt.12, sa.4, ss.835-875, 2024 (TRDizin)
2024
20243. TÜRKÇE ÖĞRETMENİ ADAYLARININ SESLİ OKUMA HATALARI
TOPBULUT S. D., DOĞAN Y.
Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisi
, cilt.13, sa.2, ss.668-687, 2024 (TRDizin)
2024
20244. 7. Sınıf Öğrencilerinin Hikâye Edici ve Bilgilendirici Okuma Metinlerini Yazılı Olarak Yeniden Anlatma Becerileri
İNCE V., DOĞAN Y.
Kesit Akademi Dergisi , cilt.10, sa.39, ss.620-648, 2024 (Hakemli Dergi)
2024
20245. Öz Düzenlemeli Strateji Gelişimi Öğretim Modelinin Türkçe Öğretmeni Adaylarının Hikâye Edici Metinleri Özetleme Becerilerine Etkisi
Çelik Ö., DOĞAN Y.
Ana Dili Eğitimi Dergisi
, cilt.12, sa.1, ss.184-210, 2024 (TRDizin)
2023
20236. Ortaokul Öğrencilerinin Cümle ve Paragraf Yazma Becerilerini Geliştirmeye Yönelik Bir Öneri
Bostancı E. B., DOĞAN Y.
Türk Eğitim Bilimleri Dergisi
, cilt.21, sa.1, ss.453-477, 2023 (TRDizin)
2023
20237. İlköğretim Türkçe Ders Kitaplarındaki Dinleme/İzleme Metinlerinin Söz Varlığı Bakımından İncelenmesi
Sayın H., DOĞAN Y.
Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, sa.65, ss.512-548, 2023 (TRDizin)
2022
20228. Türkçe Öğretmeni Adaylarının Özetleme Hakkındaki Görüşleri
ÇELİK Ö., DOĞAN Y.
Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.42, sa.3, ss.2233-2263, 2022 (TRDizin)
2021
20219. Türkçe Öğretmenlerinin Görüşlerine Göre Yazma Eğitimini Olumsuz Etkileyen Unsurlar ve Çözüm Önerileri
Kokkokoğlu H., DOĞAN Y.
Ana Dili Eğitimi Dergisi
, cilt.9, sa.4, ss.1316-1337, 2021 (TRDizin)
2021
202110. Türkçe Öğretmenliği Birinci Sınıf Öğrencilerinin Hazırlıksız Konuşma Becerileri Üzerine Bir Araştırma
YÜCEER D., DOĞAN Y.
Muallim Rıfat Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.3, sa.2, ss.81-103, 2021 (Hakemli Dergi)
2020
202011. Türkçe Öğretmeni Adaylarının Genel Kültür Düzeyleri Üzerine Bir Araştırma
DOĞAN Y., ÖZÇAKMAK H.
Türk Eğitim Bilimleri Dergisi , cilt.18, sa.2, ss.595-623, 2020 (TRDizin)
2020
202012. Sözbilimsel Yapı Kuramının Metinlerdeki Önemli Birimlerin Belirlenmesine Yönelik Kullanımı
AYDIN Y., DOĞAN Y.
Dil Eğitimi ve Araştırmaları Dergisi , cilt.6, sa.2, ss.635-656, 2020 (TRDizin)
2020
202013. Süreç Temelli Yazma Eğitiminin Bir Boyutu Olarak “Hazırlık”
DOĞAN Y.
Ana Dili Eğitimi Dergisi , cilt.8, sa.2, ss.326-342, 2020 (TRDizin)
2019
201914. Dinleme/İzleme Becerisi İle Türkçe Dersi Öğretim Programı’nda Bu Becerinin Geliştirilmesi İçin Önerilen Yöntemlere Yönelik Bir Analiz
DOĞAN Y.
Millî Eğitim
, cilt.48, sa.1, ss.31-56, 2019 (Scopus, TRDizin)
2018
201815. Not Alma Alışkanlıkları Ölçeği Geliştirme Çalışması
AYDIN Y., DOĞAN Y.
Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.37, sa.2, ss.159-175, 2018 (TRDizin)
2018
201816. Türkçe Öğretmeni Adaylarının Dinleme Becerisi: Sorgulayıcı Bir Öz Değerlendirme Çalışması
DOĞAN Y.
Yeni Türkiye , sa.104, ss.315-322, 2018 (Hakemli Dergi)
2018
201817. 6 ve 7. Sınıf Öğrencilerinin Hazırlıksız Konuşma Metinlerindeki Bağdaşıklık Ögelerinin Farklı Değişkenlere Göre İncelenmesi
Bayburtlu Y. S., DOĞAN Y.
Kesit Akademi Dergisi , cilt.17, ss.517-535, 2018 (Hakemli Dergi)
2014
201418. 7 Sınıf Öğrencilerinin Anlamını Bilmedikleri Kelimeler ve Türkçe Ders Kitaplarındaki Kelime Çalışmaları Bağlamında Kelime Öğretimi
Yılmaz T., DOĞAN Y.
Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi , cilt.11, sa.25, ss.279-295, 2014 (TRDizin)
2014
201419. The Reflection of Folk Wisdom into Turkish Language at The Markets and Bazaars
Dogan Y.
MILLI FOLKLOR
, sa.102, ss.110-123, 2014 (AHCI, Scopus, TRDizin)
2014
201420. Utilization of Commercials in Turkish Language Teaching
DOĞAN Y.
International Journal of Social Sciences and Education , cilt.4, sa.3, ss.712-718, 2014 (Hakemli Dergi)
2014
201421. Dinleme Becerisinin Eğitimi Üzerine Yapılan Lisansüstü Tezlerin Değerlendirilmesi
DOĞAN Y., ÖZÇAKMAK H.
Ana Dili Eğitimi Dergisi , cilt.2, sa.2, ss.90-99, 2014 (TRDizin)
2014
201422. Türkçe Öğretmeni Adaylarının Dinlediğini Özetleme Becerilerinin Değerlendirilmesi
DOĞAN Y., ÖZÇAKMAK H.
Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi , cilt.11, sa.28, ss.153-176, 2014 (TRDizin)
2014
201423. 7 Sınıf Öğrencilerine Verilen Yazma Eğitiminin Öğrencilerin Hikâye Yazma Becerisine Etkisi
DOĞAN Y., İZDEŞ M.
Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.10, sa.1, ss.49-65, 2014 (TRDizin)
2014
201424. Yabancılara Türkçe Kelime Öğretiminde Market Broşürlerinden Yararlanma
DOĞAN Y.
Journal of Language and Linguistic Studies , cilt.10, sa.1, ss.89-98, 2014 (TRDizin)
2010
201025. Dinleme Becerisini Geliştirmede Etkinliklerden Yararlanma
DOĞAN Y.
Türklük Bilimi Araştırmaları , sa.27, ss.263-274, 2010 (TRDizin)
2009
200926. Konuşma Becerisinin Geliştirilmesine Yönelik Etkinlik Önerileri
DOĞAN Y.
Türk Eğitim Bilimleri , cilt.7, sa.1, ss.185-204, 2009 (Hakemli Dergi)
2008
200827. İlköğretim Yedinci Sınıf Öğrencilerinin Dinleme Becerisini Geliştirmede Etkinlik Temelli Çalışmaların Etkililiği
DOĞAN Y.
Türk Eğitim Bilimleri , cilt.6, sa.2, ss.261-286, 2008 (Hakemli Dergi)
2003
200328. Türkçe Öğretmenliği Birinci Sınıf Öğrencilerinin Okuma ve Yazma Becerileri
DOĞAN Y.
Türklük Bilimi Araştırmaları , ss.181-201, 2003 (TRDizin)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2014
20141. Dinleme/İzleme Becerisinin Eğitiminde Mevcut Durum, Sorunlar ve Çözüm Önerileri
DOĞAN Y.
Ana Dili Olarak Türkçenin Eğitimi ve Öğretimi Çalışma Toplantısı, Sivas, Türkiye, 30 - 31 Ekim 2014, ss.83-90, (Tam Metin Bildiri)
2016
20162. Türkçe Öğretmenlerinin Kullandıkları Yazma Konuları
DOĞAN Y.
9. Uluslararası Türkçenin Eğitimi-Öğretimi Kurultayı, 6 - 08 Ekim 2016, (Özet Bildiri)
Kitaplar
2020
20201. Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretimi Programı
Kurt M., Balcı M., Temur N., Gültekin İ., Karadağ Ö., Melanlıoğlu D., et al.
Türkiye Maarif Vakfı, İstanbul, 2020
2020
20202. Türkçe Dersi Öğretim Programı’nda Yazma Becerisinin Geliştirilmesine Yönelik Önerilen Yöntemlere Bilişsel Yük Kuramı Çerçevesinde Beceri Eğitimi Temelli Bir Yaklaşım
DOĞAN Y.
Türkçe Eğitimine Adanan Bir Ömür Dr. Asiye Duman'a Armağan, İhsan Kalenderoğlu, Pınar Kanık Uysal, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.829-845, 2020
2020
20203. Anlam Bilimi ve Uygulama Alanları
ÖMEROĞLU A. F., DOĞAN Y., ONAN B., KAN M. O., BALCI A.
Kuramdan Uygulamaya Anlam Bilimi, Bilginer Onan, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.55-100, 2020
2019
20194. Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi Programı
KURT M., BALCI M., TEMUR N., GÜLTEKİN İ., KARADAĞ Ö., MELANLIOĞLU D., et al.
Türkiye Maarif Vakfı, İstanbul, 2019
2019
20195. Türkçe ve Türk Kültürü 6
DOĞAN Y., KARADAĞ Ö., BAŞ B., DEMİR S. B.
Milli Eğitim Bakanlığı, Ankara, 2019
2019
20196. Dinleme/İzleme Eğitimiyle İlgili Temel Kavramlar
DOĞAN Y.
Dil Eğitiminin Temel Kavramları, Prof. Dr. Halit Karatay, Editör, Asos Yayınları, Ankara, ss.103-119, 2019
2018
20187. Türkçe Öğretmenlerinin Kullandıkları Yazma Konuları
DOĞAN Y.
Prof. Dr. Alemdar Yalçın Armağanı, Aytaş, Gıyasettin Uslu Üstten, Aliye, Editör, Akçağ Yayınları, Ankara, ss.944-965, 2018
2017
20178. XVI. Yüzyıl Osmanlı Döneminde Türkçenin Eğitimi ve Öğretimi
DOĞAN Y.
Türkçenin Eğitim-Öğretim Tarihi Araştırmaları, Abdurrahman Güzel, Editör, Akçağ, Ankara, ss.131-145, 2017
2015
20159. Türkçe Dersi Öğretim Programı'ndaki Kazanımların Ders Kitaplarında Ele Alınış Sıklıklarına İlişkin Eleştirel Bir Değerlendirme
DOĞAN Y.
Murat Özbay a Armağan, Doç. Dr. Duygu Uçgun, Yrd. Doç. Dr. Ahmet Balcı, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.463-474, 2015
2013
201311. Dinleme Eğitimi: Kuram, Uygulama, Ölçme ve Değerlendirme
DOĞAN Y.
Türkçe Öğretimi El Kitabı, Abdurrahman Güzel, Halit Karatay, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.151-180, 2013
Ansiklopedide Bölümler
Etkinlik Organizasyonlarındaki Görevler
Nisan 2019
Nisan 2019Uluslararası Eğitimde ve Sosyal Bilimlerde Yenilikler Sanal Sempozyumu
Bilimsel Kongre / Sempozyum Organizasyonu
Karataş S., Kılıç Çakmak E., Doğan Y.
Türkiye
Atıflar
Toplam Atıf Sayısı (WOS): 3
h-indeksi (WOS): 1
Jüri Üyelikleri
Şubat-2021
Şubat 2021