Duyurular & Dokümanlar
Tez Dosyaları
Dosya İndir
Yönetilen Tezler
2020
2020Doktora
8.Sınıf Öğrencilerinin Sürdürülebilir Kalkınmayayönelik Farkındalık Düzeylerine Sosyobilimsel konu Destekli Fen Öğretiminin Etkisi
AYDOĞDU M. (Danışman)
F.Ayça(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Ortaokul 8. Sınıf Öğrencilerinin Çevre Sorunlarına İlişkin Algıları
AYDOĞDU M. (Danışman)
E.ÖZEL(Öğrenci)
2018
2018Doktora
Fen Bilimleri Dersinde Çevre Konularının Öğretiminde Bilimsel Süreç Becerilerine Dayalı Etkinliklerin Öğrenme Ürünlerine Etkisi
AYDOĞDU M. (Danışman)
S.Bilgili(Öğrenci)
2018
2018Yüksek Lisans
Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Fen ve Teknoloji Bilgilerini Günlük Hayatla İlişkilendirme Düzeylerinin Araştırılması
AYDOĞDU M. (Danışman)
H.Ulutaş(Öğrenci)
2017
2017Yüksek Lisans
Öğretmen adaylarının çevre sorunlarına yönelik farkındalık ve tutum düzeylerinin belirlenmesi
AYDOĞDU M. (Danışman)
İ.Toparslan(Öğrenci)
2015
2015Yüksek Lisans
Ekolojik ayak izi eğitiminin 8. sınıf öğrencilerinin sürdürülebilir yaşama yönelik tutum, farkındalık ve davranış düzeyine etkisi
AYDOĞDU M. (Danışman)
F.Ayça(Öğrenci)
2015
2015Yüksek Lisans
Doğa kampı destekli eğitimin öğrencilerin çevre sorunlarına yönelik tutum, farkındalık ve davranışlarına etkisi
AYDOĞDU M. (Danışman)
Z.TUĞÇE(Öğrenci)
2015
2015Doktora
Alan ile ilişkilendirilmiş uygulamalı ölçme ve değerlendirme dersinin öğretmen adaylarının ölçme ve değerlendirme okuryazarlık düzeylerine, tutumlarına ve alan bilgilerine etkisi
AYDOĞDU M. (Danışman)
G.Akdağ(Öğrenci)
2015
2015Doktora
Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Teknolojik Pedagojik Alan Bilgilerinin Etkinlik Kuramına Göre İncelenmesi
AYDOĞDU M. (Danışman)
T.Gençosman(Öğrenci)
2013
2013Yüksek Lisans
Farklı sosyo-kültürel çevrelerde (Antalya ili örneği) öğrenim gören ilköğretim 8. sınıf öğrencilerinin çevre sorunlarına yönelik zihinsel modellerinin belirlenmesi
AYDOĞDU M. (Danışman)
D.Aydın(Öğrenci)
2013
2013Yüksek Lisans
Fen bilgisi öğretmen adaylarının çevre etiği algıları üzerine bir araştırma
AYDOĞDU M. (Danışman)
S.Bülbül(Öğrenci)
2013
2013Yüksek Lisans
Fen bilgisi öğretmen adaylarının öğrenme yaklaşımlarının durum belirleme tercihleri üzerine etkisinin incelenmesi
AYDOĞDU M. (Danışman)
A.Güner(Öğrenci)
2013
2013Doktora
Üstbilişsel ve internet tabanlı üstbilişsel öğretim yöntemlerinin öğrencilerin hücre bölünmesi ve kalıtım konusundaki başarılarına, tutumlarına ve üstbilişsel düşünme düzeylerine etkisi
AYDOĞDU M. (Danışman)
A.Özkaya(Öğrenci)
2012
2012Doktora
Fen bilgisi öğretmen adaylarının küresel ısınma hakkındaki informal muhakemeleri üzerinde bilimin doğasının etkisinin araştırılması
AYDOĞDU M. (Danışman)
B.Eroğlu(Öğrenci)
2012
2012Doktora
Fen bilgisi öğretmeni adaylarının çevre okuryazarlığının geliştirilmesine yönelik olarak argümantasyon ile probleme dayalı öğrenme yaklaşımının kullanımı
AYDOĞDU M. (Danışman)
P.Fettahlıoğlu(Öğrenci)
2011
2011Yüksek Lisans
İlköğretim 7.sınıfta verilen çevre konusunun öğrencilerin çevre tutumu ve çevre bilgisi üzerine etkisi
AYDOĞDU M. (Danışman)
G.Bildik(Öğrenci)
2011
2011Doktora
Çevre eğitiminde tahmin-gözlem-açıklama destekli proje tabanlı öğrenme yönteminin farklı değişkenler üzerine etkisi ve yönteme ilişkin öğrenci görüşleri
AYDOĞDU M. (Danışman)
E.Güven(Öğrenci)
2010
2010Doktora
FEN BİLGİSİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ BİYOETİK EĞİTİMİYLE İLGİLİ UYGULAMA VE GÖRÜŞLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ
AYDOĞDU M. (Danışman)
E.BAKAR(Öğrenci)
2009
2009Doktora
\"TAHMİN ET-GÖZLE-AÇIKLA YÖNTEMİNE DAYALI LABORATUVAR UYGULAMALARININ ÖĞRETMEN ADAYLARININ KAVRAMSAL BAŞARILARINA, BİLİMSEL SÜREÇ BECERİLERİNE, TUTUMLARINA VE BİLİMİN DOĞASI HAKKINDAKİ GÖRÜŞLERİNE ETKİSİ
AYDOĞDU M. (Danışman)
K.BİLEN(Öğrenci)
2009
2009Doktora
FEN EĞİTİMİNDE YAPILANDIRICI YAKLAŞIMA DAYALI ARAŞTIRMA SORUŞTURMA TABANLI ÖĞRETİMİN ÖĞRETMEN ADAYLARININ PROBLEM ÇÖZME BECERİLERİ, ÖZ YETERLİK DÜZEYLERİ VE BAŞARILARINA ETKİSİ
AYDOĞDU M. (Danışman)
Ö.ŞENSOY(Öğrenci)
2009
2009Doktora
FEN BİLGİSİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ KÜRESEL ISINMA HAKKINDAKİ BİLGİ DÜZEYLERİNİN BELİRLENMESİ
AYDOĞDU M. (Danışman)
B.EROĞLU(Öğrenci)
2008
2008Doktora
FEN BİLİMLERİNDE ÜRETİLEN BİLİMİ KULLANAN BİLİM TÜKETİCİLERİNİN BİLİNÇLİLİĞİ ÜZERİNE BİR ÇALIŞMA
AYDOĞDU M. (Danışman)
F.Taşkın(Öğrenci)
2008
2008Yüksek Lisans
İLKÖĞRETİM ALTINCI, YEDİNCİ VE SEKİZİNCİ SINIFLARI, LİSE BİRİNCİ SINIF VE FEN BİLGİSİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ FEN BİLGİSİNDEKİ TEMEL BİLGİLERLE GÜNLÜK HAYATI İLİŞKİLENDİRME BECERİLERİ
AYDOĞDU M. (Danışman)
N.YILMAZ(Öğrenci)
2008
2008Doktora
FEN BİLGİSİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ GÜNLÜK YAŞAMLARI İLE BİLİMSEL BİLGİLERİ İLİŞKİLENDİREBİLME DÜZEYLERİ VE BUNU ETKİLEYEN FAKTÖRLERİN BELİRLENMESİ
AYDOĞDU M. (Danışman)
F.BALKAN(Öğrenci)
2008
2008Doktora
İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN FEN-TEKNOLOJİ-TOPLUM-ÇEVRE (FTTÇ) İLİŞKİSİNİ ALGILAMA DÜZEYLERİ VE BİLİMSEL TUTUMLARININ TESPİTİ (KIRŞEHİR İLİ ÖRNEĞİ)
AYDOĞDU M. (Danışman)
Ö.AFACAN(Öğrenci)
2007
2007Yüksek Lisans
PORTFOLYONUN İLKÖĞRETİM 6. SINIF FEN VE TEKNOLOJİ DERSİ VÜCUDUMUZDA SİSTEMLER ÜNİTESİ'NDE ÖĞRENCİ BAŞARISINA ETKİSİ
AYDOĞDU M. (Danışman)
E.GÜVEN(Öğrenci)
2007
2007Doktora
SÜRDÜRÜLEBİLİR YAŞAMA YÖNELİK ÇEVRE EĞİTİMİ ARACI OLARAK EKOLOJİK AYAK İZİNİN UYGULANMASI VE DEĞERLENDİRİLMESİ
AYDOĞDU M. (Danışman)
Ö.KELEŞ(Öğrenci)
2007
2007Yüksek Lisans
FEN BİLGİSİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ DUYGUSAL ZEKA DÜZEYLERİ İLE FEN BAŞARILARI (GENETİK KONUSUNDA) ARASINDAKİ İLİŞKİ
AYDOĞDU M. (Danışman)
E.HATUN(Öğrenci)
Makaleler
Tümü (1)
TRDizin (1)
2010
20101. Fen Bilgisi Labratuar UygulamaIarı Dersinde Kavram Haritası ve V Diyagramının Akademik Başarı ve Kalıcılığa Etkisi
İnce Aka E., Güven Yıldırım E., Aydoğdu M.
Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi , cilt.19, sa.2, ss.378-394, 2010 (TRDizin)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2012
20121. Beypazarı nda uygulamalı çevre eğitimi
AYDOĞDU M., KELEŞ Ö., YAMAK H., EROĞLU B., CANBAZOĞLU BİLİCİ S.
X. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Niğde, Türkiye, 26 - 30 Haziran 2012, ss.88, (Özet Bildiri)
Kitaplar
2009
20091. Çevreye Zarar Veren Maddelerin Ortadan Kaldırılmasında Mikroorganizmaların Kullanılması
AYDOĞDU M., İNCE AKA E.
Biyolojide Özel Konular, Mustafa Aydoğdu, Editör, Beyaz Kalem, Ankara, ss.95-110, 2009
Desteklenen Projeler
2012 - 2014
2012 - 2014Çayırhan (Nallıhan - Ankara) Termik Santrali ve Sarıyer Barajı Çevresinde Yayılış Gösteren Jipsli Formasyonlardaki Bitki Topluluklarının Sintaksonomik ve Floristik Araştırması
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Diğer
AYDOĞDU M. (Yürütücü)
2010 - 2013
2010 - 2013Çevre Sorunları Konusunun Öğretiminde Tahmin-Gözlem-Açıklama Destekli Proje Tabanlı Öğrenme Yönteminin Farklı Değişkenler Üzerine Olan Etkisinin İncelenmesi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Doktora
AYDOĞDU M. (Yürütücü)
2010 - 2013
2010 - 2013TARTIŞMA TEORİSİNE DAYALI ÖĞRENME YAKLAŞIMI YOLUYLA İŞLENEN ÇEVRE BİLİMİ DERSİNDE FEN BİLGİSİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÇEVRESEL OKURYAZARLIĞININ GELİŞTİRİLMESİ: BİR EYLEM ARAŞTIRMASI
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Doktora
AYDOĞDU M. (Yürütücü)
2007 - 2010
2007 - 2010Ankara Çevresine Süratli Şehirleşmeden Ötürü Yok Olmaya Yüz Tutan Step Formasyonlarının Ekolojik ve Floristik Tespitleri
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
AYDOĞDU M. (Yürütücü)
2005 - 2008
2005 - 2008Fen Eğitiminde yapılandırıcı yaklaşıma dayalı araştırma soruşturma tabanlı öğretimin öğretmen adaylarının problem çözme becerileri, öz yeterlik düzeyleri ve başarılarına etkisi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
AYDOĞDU M. (Yürütücü)
1997 - 1997
1997 - 1997
buzluk, Baran ve Kızıl Dağlarının Vejetasyonu
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
AYDOĞDU M. (Yürütücü)
1996 - 1996
1996 - 1996
Naldöken dağının (B5 Kırşehir) florası
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
AYDOĞDU M. (Yürütücü)
1995 - 1995
1995 - 1995
Kırşehir- kaman arasında kargasekmez dağ serisinin bitki ekolojisi ve sosyolojisi yönünden araştırılması.
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
AYDOĞDU M. (Yürütücü)
1993 - 1993
1993 - 1993Seyfe gölü civarının (B5 Kırşehir) florestik yönden araştırılması
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
AYDOĞDU M. (Yürütücü)