Duyurular & Dokümanlar
Tez Dosyaları
Dosya İndir
Eğitim Bilgileri
1997 - 2003
1997 - 2003Doktora
Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye
1991 - 1996
1991 - 1996Yüksek Lisans
Ankara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Programları Ve Öğretim (Yl) (Tezli), Türkiye
1987 - 1991
1987 - 1991Lisans
Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Fakültesi, Eğitim Programları Ve Öğretim Bölümü, Türkiye
Yaptığı Tezler
2003
2003Doktora
Çocukların eğitim durumları ve geleceğe ilişkin beklenti düzeylerinin temel toplumsal ortamlardan aldığı etkileri (Islahevlerinde kalan çocuklar üzerinde bir araştırma)
Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitimin Sosyal Ve Tarihi Temelleri (Dr)
1996
1996Yüksek Lisans
1980 sonrası köyde sosyo - kültürel yapı ve değişme eğilimleri: Denizli ili, Acıpayam ilçesi, Yassıhüyük köyü örneği
Ankara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Programları Ve Öğretim (Yl) (Tezli)
Araştırma Alanları
Eğitim Programları ve Öğretim
Akademik Ünvanlar / Görevler
2020 - Devam Ediyor
2020 - Devam EdiyorProf. Dr.
Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim
2014 - 2020
2014 - 2020Doç. Dr.
Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim
2009 - 2014
2009 - 2014Yrd. Doç. Dr.
Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim
2006 - 2009
2006 - 2009Yrd. Doç. Dr.
Kırıkkale Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü
2004 - 2006
2004 - 2006Yrd. Doç. Dr.
Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü
1997 - 2004
1997 - 2004Araştırma Görevlisi
Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Fakültesi, Eğitim Programları Ve Öğretim Bölümü
1995 - 1997
1995 - 1997Araştırma Görevlisi
Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü
Yönetimsel Görevler
2009 - 2012
2009 - 2012Üniversite Yönetim Kurulu Üyesi
Gazi Üniversitesi, Sürekli Eğitim Araştırma Ve Uygulama Merkezi
2009 - 2011
2009 - 2011Daire Başkanı
Gazi Üniversitesi, Rektörlük
Akademi Dışı Deneyim
2011 - 2011
2011 - 2011Visiting Scholar
George State University, Visiting Scholar
Verdiği Dersler
Doktora
Doktora
Kapsayıcı Eğitim ve Uygulamaları
Kapsayıcı Eğitim ve Uygulamları
Yapılandırmacılığın Felsefi Temelleri ve İlkokul Programlarına Yansımaları
Yönetilen Tezler
2024
2024Doktora
Algoritmik düşünme becerileri temelli etkinliklerin ilkokul 4. sınıf öğrencilerinin problem çözme becerileri ve üstbilişsel farkındalıklarına etkisi
Sözer M. A. (Danışman)
E.GÜLLÜ(Öğrenci)
2024
2024Yüksek Lisans
Özel yetenekli olan ve tanı almamış öğrencilerin sosyal beceri ve duygusal zekâlarının incelenmesi
Sözer M. A. (Danışman)
E.ŞENTÜRK(Öğrenci)
2023
2023Yüksek Lisans
Birleştirilmiş ve bağımsız (Müstakil) sınıflarda öğrenim gören öğrencilerin akran ilişkileri ve sosyal katılım becerilerinin karşılaştırılması
Sözer M. A. (Danışman)
F.BİLGİN(Öğrenci)
2022
2022Yüksek Lisans
Öğrencilerin algıladığı öğretmen yakınlık davranışlarının dördüncü sınıf öğrencilerinin matematik kaygısı ve derse katılım düzeyine etkisi
Sözer M. A. (Danışman)
H.ÇELİKEL(Öğrenci)
2022
2022Yüksek Lisans
Ebeveyn okuma motivasyonunun ilkokul öğrencilerinin okuma alışkanlığı ve okuma tutumu ile ilişkisi
Sözer M. A. (Danışman)
E.DEMİR(Öğrenci)
2022
2022Doktora
Sosyal bilgiler dersinde argümantasyona dayalı etkinliklerin ahlaki muhakeme gelişimine etkisi
Sözer M. A. (Danışman)
Y.IŞIKER(Öğrenci)
2021
2021Doktora
KÜLTÜRE DUYARLI FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETİM YAKLAŞIMININ ÖĞRENCİLERİN EMPATİ BECERİLERİNE ETKİSİ
Sözer M. A. (Danışman)
Ş.Kılınç(Öğrenci)
2020
2020Doktora
Sosyal bilgiler dersinde değişim ve sürekliliği algılama becerisinin geliştirilmesine yönelik eşya pedagojisine dayalı bir eylem araştırması
Sözer M. A. (Danışman)
B.SEL(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Çok Okunan Çocuk Kitaplarının Değerler Yönüyle İncelenmesi
Sözer M. A. (Danışman)
S.AKTAŞ(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
İlkokul dördüncü sınıf öğrencilerin etkin olma durumlarının öğretmen ve öğrenci görüşlerine göre belirlenmesi (Bitlis ili örneği)
Sözer M. A. (Danışman)
H.AZILIOĞLU(Öğrenci)
2018
2018Yüksek Lisans
İlkokullarda öğrencilerin akademik başarılarına yönelik öğretmen tutum ve davranışları
Sözer M. A. (Danışman)
A.DÜNDAR(Öğrenci)
2017
2017Doktora
Öğretmen Adaylarının Medya Okuryazarlık Düzeylerinin Belirlenmesi ve Eğitim Fakültelerine Yönelik Bir Medya Okuryazarlığı Eğitim Programı Tasarısı
SÖZER M. A. (Danışman)
A.Karataş(Öğrenci)
2017
2017Doktora
İlkokul 4. sınıf öğrencilerinin "hayır" diyebilme becerilerinin incelenmesi
SÖZER M. A. (Danışman)
F.YILMAZ(Öğrenci)
2017
2017Doktora
Öğretmen adaylarının medya okuryazarlık düzeylerinin belirlenmesi ve eğitim fakültelerine yönelik bir "medya okuryazarlığı" eğitim programı tasarısı
SÖZER M. A. (Danışman)
A.KARATAŞ(Öğrenci)
2016
2016Yüksek Lisans
Cumhuriyet Dönemi (1928-1948) yurt bilgisi ders kitaplarında çocukluğun politik yapılanmasına ilişkin bir araştırma
SÖZER M. A. (Danışman)
B.SEL(Öğrenci)
2011
2011Yüksek Lisans
İlköğretim öğrencilerinin empatik eğilimleri ve algıladıkları öğretmen tutumlarının öğrencilerin ahlakî değer yargılarına etkisi
SÖZER M. A. (Danışman)
D.SARMUSAK(Öğrenci)
2009
2009Yüksek Lisans
Yaygın eğitim sürecinde yerel yönetimlerin rolü
SÖZER M. A. (Danışman)
Z.BOZDEMİR(Öğrenci)
2006
2006Yüksek Lisans
Üniversite öğrencilerinin epistemolojik inançları ile problem çözme becerileri arasındaki ilişki
SÖZER M. A. (Danışman)
N.AKSAN(Öğrenci)
Makaleler
Tümü (46)
SCI-E, SSCI, AHCI (3)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (6)
ESCI (3)
Scopus (6)
TRDizin (17)
Diğer Yayınlar (25)
2025
20251. The effect of argumentation-based activities on the development of moral reasoning
Işıker Y., Sözer M. A.
The Journal of Educational Research , cilt.1, sa.13, ss.1-13, 2025 (SSCI)
2025
20252. Conceptual Foundatıons Of Developıng Entrepreneurıal Actıvıty In The Context Of Unıversıty Educatıon
Y S., SÖZER M. A.
Pedagogy and Psychology , cilt.62, sa.1, ss.14-21, 2025 (Hakemli Dergi)
2024
20243. Bilgi İşlemsel Düşünme Kavramının Gelişim Süreci
ENGİN E. G., SÖZER M. A.
BAYBURT EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ
, cilt.19, sa.44, ss.3101-3125, 2024 (TRDizin)
2024
20244. OECD Ülkelerindeki Özel Yetenekli Öğrencilere Yönelik Tanımlama, Tanılama ve Uygulama Yaklaşımlarının İncelenmesi
KILINÇ Ş., SÖZER M. A.
Alanyazın , cilt.5, sa.2, ss.150-164, 2024 (Hakemli Dergi)
2024
20245. PROCESS OF ADAPTATION OF KAZAKH CHILDREN'S FOLKLORE WORKS FOR DIGITAL CONTENT CREATION AIMED AT TODDLERS
Zhetpisbayeva B. A., Shunkeyeva S., Abisheva S. K., Kaskataeva Z., SÖZER M. A.
Bulletin of Toraighyrov University Pedagogics series , cilt.4, ss.34-43, 2024 (Hakemli Dergi)
2024
20246. RELEVANCE OF THE SCIENTIFIC AND METHODOLOGICAL JUSTIFICATION OF THE ROLE OF KAZAKH MATERNAL FOLKLORE IN EARLY CHILDHOOD DEVELOPMENT
Shunkeyeva S., Zhetpisbayeva B., Abisheva S., SÖZER M. A.
Orleu. Bulletin of Continuous Education , cilt.4, sa.47, ss.22-29, 2024 (Hakemli Dergi)
2024
20247. EFFICIENCY OF APPLYING “ROBO DIY” TECHNOLOGY IN EVOLVING THE PRESCHOOLERS’ COGNITIVE INTERESTS
Mankesh A., Auyezova A., SÖZER M. A., Abilzhanova A.
Journal of Educational Sciences , cilt.81, ss.210-222, 2024 (Hakemli Dergi)
2022
20228. Diagnosis of the development of soft skills among students in higher education
Makhmetova D., SÖZER M. A.
Pedagogy and Psychology , cilt.3, sa.52, ss.34-42, 2022 (Hakemli Dergi)
2022
20229. Fransa ve Türkiye’de Özel Yetenekli Öğrencilerin
KILINÇ Ş., SÖZER M. A.
EURASIAN JOURNAL OF TEACHER EDUCATION , cilt.3, sa.3, ss.227-249, 2022 (Hakemli Dergi)
2022
202210. Empatik eğilim ölçeği: geliştirilmesi, geçerlik ve güvenirlik çalışması.
Kılınç Ş., SÖZER M. A.
Dicle Universitesi Ziya Gokalp Egitim Fakultesi Dergisi , sa.42, ss.133-149, 2022 (Hakemli Dergi)
2022
202211. Kültüre Duyarlı Farklılaştırılmış Öğretim Yaklaşımının Öğrencilerin Empati Becerilerine Etkisi
Kılınç Ş., SÖZER M. A.
THE JOURNAL OF ACADEMIC SOCIAL SCIENCE STUDIES , cilt.15, sa.90, ss.23-50, 2022 (Hakemli Dergi)
2022
202212. Problem Çözme Testi ve Dereceli Puanlama Anahtarı: Geliştirilmesi, Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
Güllü Egin E., SÖZER M. A.
Çağdaş Yönetim Bilimleri Dergisi , cilt.10, sa.1, ss.23-35, 2022 (Hakemli Dergi)
2021
202113. An Action Research to Improve Change and Continuity Perception in Social Studies
SEL B., SÖZER M. A.
International Journal of Contemporary Educational Research , cilt.8, sa.3, ss.39-54, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
202114. Sosyal Bilgiler Dersinde Zamana İlişkin Becerilerin Öğretimine Dair Kuramsal Bir Bakış
SEL B., SÖZER M. A.
İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.22, sa.1, ss.161-196, 2021 (TRDizin)
2021
202115. Suriyeli Öğrencilerin Eğitiminde Öğretmenlerin Karşılaştıkları Sorunlar
SÖZER M. A., İŞIKER Y.
Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
, cilt.7, sa.1, ss.183-200, 2021 (TRDizin)
2020
202016. A Metaphoric Approach to the Conception of the ’xxTeacher-Headmaster-School’xx in Different Age Categories
SÖZER M. A., SEL B.
International Journal of Progressive Education , cilt.16, sa.2, ss.56-71, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
202017. Change and Continuity Perception Skills in Social Studies Curriculum in Turkey and America within the Scope of Teaching Historical Time
SEL B., SÖZER M. A.
Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi , cilt.6, sa.1, ss.1-19, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
202018. FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETİM YAKLAŞIMININ ÖĞRENCİLERİN AKADEMİK BAŞARILARINA ETKİSİ: BİR META-ANALİZ ÇALIŞMASI
ARSLANHAN Ş., SÖZER M. A.
Journal of International Social Research , cilt.13, sa.69, ss.856-867, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
202019. The examination of primary school teachers' financial literacy attitudes and behaviors in terms of different variables
Sel B., SÖZER M. A.
Elementary Education Online
, cilt.19, sa.4, ss.1987-1997, 2020 (Scopus, TRDizin)
2020
202020. The examination of primary school teachers’xx financial literacy attitudes and behaviors in terms of different variables
Sel B., SÖZER M. A.
İlköğretim Online
, cilt.1987, sa.1997, ss.1987-1997, 2020 (Scopus, TRDizin)
2019
201921. Göç, Toplumsal Uyum ve Aidiyet
SÖZER M. A.
Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.14, ss.418-431, 2019 (TRDizin)
2019
201922. The Effect of Conceptual Change Texts on the Level of Conceptual Understanding of Students
SEL B., SÖZER M. A.
lnternational Electronic Journal of Elementary Education
, cilt.11, sa.4, ss.383-391, 2019 (Scopus)
2019
201923. Effective Teacher Immediacy Behaviors Based on Students’ Perceptions
SÖZER M. A.
Universal Journal of Educational Research
, cilt.7, sa.2, ss.387-393, 2019 (Scopus)
2018
201824. MENDIL KAPMACA OYUNU İLE SORUMLULUK DEĞERİNİN ÖĞRETİMİNİN VIGNETTE TEKNİĞİ İLE İ
BOZKURT E., SÖZER M. A.
Journal of Turkish Studies , cilt.13, ss.299-325, 2018 (TRDizin)
2018
201825. İlkokullar için Kısaltılmış Okul İklimi Ölçeğinin Türkçe Formunun Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
SÖZER M. A., YILMAZ F., KASA AYTEN B.
İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi
, cilt.5, sa.9, ss.32-50, 2018 (Hakemli Dergi)
2018
201826. A Study of Political Construction Childhood on Civics Books in Turkish Republican Period (1928-1948)
Sel B., SÖZER M. A.
HACETTEPE UNIVERSITESI EGITIM FAKULTESI DERGISI-HACETTEPE UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION
, cilt.33, sa.2, ss.293-315, 2018 (ESCI, Scopus, TRDizin)
2018
201827. The Scale of Being Able to Say "No" For Children: Validity and Reliability Analysis
YILMAZ F., SÖZER M. A.
JOURNAL OF MEASUREMENT AND EVALUATION IN EDUCATION AND PSYCHOLOGY-EPOD
, cilt.9, sa.1, ss.33-48, 2018 (ESCI, TRDizin)
2018
201828. Examining the 4th Grade Students’ Ability To Say “No” in The Framework of Life Studies Curriculum
YILMAZ F., SÖZER M. A.
International Journal of Assessment Tools in Education , cilt.5, sa.3, ss.443-460, 2018 (TRDizin)
2018
201829. EĞİTİM FAKÜLTELERİ İÇİN “MEDYA OKURYAZARLIĞI” EĞİTİM PROGRAMI
KARATAŞ A., SÖZER M. A.
Kırıkkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
, cilt.8, sa.2, ss.593-606, 2018 (Hakemli Dergi)
2018
201830. Examining the 4th Grade Students' Ability to Say "No" in the Framework of Life Studies Curriculum with Many-Facet Rasch Model
YILMAZ F., SÖZER M. A.
INTERNATIONAL JOURNAL OF ASSESSMENT TOOLS IN EDUCATION
, cilt.5, sa.3, ss.443-460, 2018 (ESCI, TRDizin)
2017
201731. Yapılandırmacı Perspektiften 3. Sınıf Hayat Bilgisi Öğretiminin İncelenmesi: Ders - Öğretmen Kılavuz Kitapları
SÖZER M. A., YILDIRIM G.
Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.18, sa.1, ss.451-469, 2017 (TRDizin)
2017
201732. ÇOCUK OYUNLARI İLE DEĞERLER EĞİTİMİ
BOZKURT E., SÖZER M. A.
the Journal of Academic Social Sciences , cilt.5, sa.55, ss.295-323, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
201733. Yapılandırmacı Anlayışa Göre Ahlaka Eğitimi ve Türk Toplum Yapısına Uygunluğu
SÖZER M. A., YILDIRIM G.
Journal of Turkish Studies , cilt.12, ss.471-484, 2017 (TRDizin)
2016
201634. A STUDY ON TOOLS AND MATERIALS USED BY TEACHERS ON TEACHING VALUES IN THE CURRICULUM OF 4TH GRADE SOCIALS SCIENCES
SÖZER M. A., BOZKURT E., Bozkurt H.
e-Journal of New World Sciences Academy , cilt.11, sa.4, ss.78-89, 2016 (Hakemli Dergi)
2016
201635. Social Gender Inequality in Terms of Academic Signs in Higher Education of Turkey Horizontal and Vertical Differentiation
SÖZER M. A., SEL B.
The Global e-Learning Journal
, cilt.5, sa.1, ss.1-8, 2016 (Hakemli Dergi)
2015
201536. Political education in school
Dağ N., Sözer M. A., Sel B.
Educational Research and Reviews
, cilt.10, sa.14, ss.1881-1887, 2015 (Hakemli Dergi)
2015
201537. John Dewey in Görüşlerinin Ontolojik ve Epistemolojik Temelde İrdelenmesi
SÖZER M. A., SEL B.
Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.16, sa.3, ss.313-327, 2015 (TRDizin)
2014
201438. Öğretmen Adaylarının Kadın Olgusuna İlişkin Algılarının Belirlenmesi
SÖZER M. A., ÖZKAN R.
Sosyal Bilimler Dergisi , cilt.7, sa.1, ss.264-278, 2014 (Hakemli Dergi)
2007
200739. Variation among schools on classroom practices in science based on TIMSS-1999 in Turkey
Aypay A., Erdogan M., Soezer M. A.
JOURNAL OF RESEARCH IN SCIENCE TEACHING
, cilt.44, sa.10, ss.1417-1435, 2007 (SSCI, Scopus)
2007
200740. Views of teacher candidates toward individualized instruction
Gueven B., Soezeri M. A.
HACETTEPE UNIVERSITESI EGITIM FAKULTESI DERGISI-HACETTEPE UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION
, sa.32, ss.89-99, 2007 (SSCI, TRDizin)
2007
200741. Üniversite Öğrencilerinin Epistemolojik İnançları İle Problem Çözme Becerileri Arasındaki İlişkiler
Dağ N., Sözer M. A.
Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi , sa.1, 2007 (Hakemli Dergi)
2006
200642. Eğitim Programlarında Stratejik Planlama
SÖZER M. A., DAĞ N.
Bilim ve Aklın Aydınlığında Eğitim , sa.79, ss.22, 2006 (Hakemsiz Dergi)
2003
200343. Çocuk Hakları Eğitimi
SÖZER M. A.
Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi , sa.2, ss.211, 2003 (Hakemli Dergi)
2003
200344. Çocukluk ve Çocuk Haklarının Tarihsel Gelişimi
SÖZER M. A.
Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi , sa.3, ss.179, 2003 (Hakemli Dergi)
2001
200145. Osmanlı İmparatorluğunda Batılaşma Hareketleri
SÖZER M. A.
Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi , ss.39, 2001 (TRDizin)
2000
200046. Postmodernizm ve Eğitim
SÖZER M. A.
Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi , sa.3, ss.227, 2000 (TRDizin)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2023
20231. Priorities for Improving the Soft Skills Development Process at the University
Makhmetova D., SÖZER M. A.
VI International scientific conference, Toronto, Kanada, 21 - 22 Eylül 2023, (Özet Bildiri)
2019
20192. İbni Haldun’un Mukaddimesi’nde Çocuk Eğitiminin Kültürel veEğitsel Temelleri
SÖZER M. A., ÜNAL M.
II. ULUSLARARASIDEVELİ - ÂŞIK SEYRÂNÎVE TÜRK KÜLTÜRÜKONGRESİ, 10 - 12 Ekim 2019, cilt.3, ss.426-428, (Tam Metin Bildiri)
2019
20193. Suriyeli Mülteci Öğrencilerin Eğitiminde Öğretmenlerin Karşılaştıkları Sorunlar
SÖZER M. A., İŞIKER Y.
18. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, 19 Ekim 2019, (Özet Bildiri)
2019
20194. Sosyal Bilgiler Dersi Kapsamında 4. Sınıf Öğrencilerinin Zaman Süreklilik ve Değişim Algılarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi
Sel B., SÖZER M. A., Doğan A.
18. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, 16 - 20 Ekim 2019, ss.90-91, (Özet Bildiri)
2019
20195. Empatik Eğilim Ölçeği: Bir Ölçek Geliştirme Çalışması
SÖZER M. A., Arslanhan Ş.
28. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi, Ankara, Türkiye, 25 Nisan 2019, (Özet Bildiri)
2018
20186. Öğretmen Yetiştirme Programlarında Yer Alan Öğretmenlik Uygulamalarına Karşılaştırılmalı Bir Bakış: Türkiye ve OECDÜlkeleri Örneği
SÖZER M. A., KARAKAŞ H.
2. Uluslararası Türk Dünyası Eğitim Bilimleri ve Sosyal Bilimler Kongresi, Antalya, Türkiye, 7 - 08 Aralık 2018, cilt.2, ss.721-744, (Tam Metin Bildiri)
2018
20187. Farklılaştırılmış Öğretim Yaklaşımının Öğrencilerin Akademik Başarılarına Etkisi: Bir Meta-Analiz Çalışması
SÖZER M. A., Arslanhan Ş.
17. Uluslarası Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, 11 - 14 Nisan 2018, (Özet Bildiri)
2018
20188. “Okul-Öğretmen-Müdür” Kavramlarının Algılanma Biçimine İlişkin Metaforik Bir Yaklaşım
SÖZER M. A., SEL B.
17. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, 11 - 14 Nisan 2018, (Özet Bildiri)
2018
20189. Culture and Language
SÖZER M. A., KARATAŞ A.
The Scientific and Methodological Heritage of The Intellectuals of Alash: Traditions and İnnovations, 26 Şubat - 01 Nisan 2018, (Tam Metin Bildiri)
2017
201710. OYUN VE FİZİKİ ETKİNLİKLER DERSİ KAZANIMLARININÖĞRENCİ SEVİYESİNE UYGUNLUĞUNUN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİNE GÖRE İNCELENMESİ
SÖZER M. A., BOZKURT E.
16. uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Lefke, Kıbrıs (Kktc), 8 - 11 Mayıs 2017, ss.320, (Özet Bildiri)
2016
201611. Yapılandırmacı Eğitim Anlayışında Vygotsky nin Diyalektik YöntemiÜzerine Bir Deneme Benmerkezci Konuşma ve Kavram Gelişim
SÖZER M. A., SEL B.
Uluslararası Türk Dünyası Eğitim Bilimleri ve Sosyal Bilimle Kongresi, 1 - 04 Aralık 2016, (Tam Metin Bildiri)
2016
201612. Eğitimde Yeni Yönelimler
SÖZER M. A.
Innovative Potential of Science and Education of Kazakhstan in Conditions of Globalization and Modern Challenges of Socety" -of the international scientific pratical conference, Taldikorgan, Kazakistan, 28 - 30 Ekim 2016, (Tam Metin Bildiri)
2016
201613. Pragmatizmin Eğitime Yansıması Olan Yapılandırmacılığın Değer Eğitimine Bakış Açısı
SÖZER M. A., YILDIRIM G.
XVIII. ULUSLARARASI AMSE-AMCE-WAER KONGRESİ, 30 Mayıs - 02 Haziran 2016, (Özet Bildiri)
2016
201614. İlkokul 2 ve 3 Sınıf İngilizce Dersi Elektronik Ders Kitaplarının Eğitsel Açıdan İncelenmesi
SÖZER M. A., SARDOHAN M.
10 International Computer & Instructional Technologies Symposium, 16 - 18 Mayıs 2016, (Tam Metin Bildiri)
2016
201615. Yapılandırmacı Perspektiften 3 Sınıf Hayat Bilgisi Öğretiminin İncelenmesi Ders Kitapları Ve Öğretmen Kılavuz Kitabı
SÖZER M. A., YILDIRIM G.
XV. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, 11 - 14 Mayıs 2016, (Özet Bildiri)
2016
201616. Almanya daki İlkokul Eğitim Programlarında Yer Alan MutlulukDersi Üzerine Bir Değerlendirme
SÖZER M. A., DÜNDAR A.
3.Uluslararası Avrasya Eğitim Araştırmaları Kongresi, 31 Mayıs - 02 Haziran 2016, (Özet Bildiri)
2016
201617. 4. SINIF SOSYAL BİLGİLER DERSİ PROGRAMINDA YER ALAN DEĞERLERİN ÖĞRETİMİNDE ÖĞRETMENLERİN KULLANDIKLARI ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLER ÜZERİNE BİR ÇALIŞMA
SÖZER M. A., BOZKURT E.
25. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Antalya, Türkiye, 21 - 24 Nisan 2016, (Özet Bildiri)
2015
201518. John Dewey e Göre Ahlak ve Değer Eğitimi Faydacı Ahlaka Eleştiriler
SEL B., SÖZER M. A.
Eğitimde Gelecek Arayışları: Dünden Bugüne Türkiye’de Beceri, Ahlâk ve Değerler Eğitimi Uluslararası Sempozyumu, Bartın, Türkiye, 16 - 18 Nisan 2015, cilt.1, ss.211-225, (Tam Metin Bildiri)
2014
201419. Yazılı Basında Dershaneler
SÖZER M. A.
CUMHURİYET’İN KURULUŞUNDAN GÜNÜMÜZE EĞİTİMDE KADEMELER ARASIGEÇİŞ VE YENİ MODELLER ULUSLARARASI KONGRESİ, 16 - 18 Ocak 2014
2012
201220. Amerika Birleşik Devletleri nde Eğitim Sosyolojisi
SÖZER M. A., SEVER M.
I. Uluslararası Eğitim Sosyolojisi Sempozyumu, 10 - 11 Mayıs 2012, (Tam Metin Bildiri)
Kitaplar
2024
20241. Fen Bilimlerdi Dersi Biçimlendirici Değerlendirme Örnekleri
SÖZER M. A., BAŞOKÇU T. O., BAŞBAY M., TOPRAK E., KALKAN Ö. K.
MEB, Ankara, 2024
2024
20242. 2. Sınıf Matematik Dersi Biçimlendirici Değerlendirme Etkinlik Örnekleri
SÖZER M. A., BAŞOKÇU T. O., BAŞBAY M., TOPRAK E., KALKAN Ö. K.
MEB, Ankra, 2024
2024
20243. Sosyal Bilgiler Dersinde Sosyomatematiksel Bir Kavram "Sosyal Adelet"
SÖZER M. A., SEL B.
İpek, Demir ve Ateş, SEVER MUSTAFA, Şahin Özlem, Editör, Doruk Kitabevi Basım Yayım, Ankara, ss.188-211, 2024
2023
20234. İlkokulda Gelişim ve Öğrenmenin Değerlendirilmesi
ÇELİK S., SÖZER M. A., KÖKSAL M. S., OLÇAY S.
MEB Yayınları, Ankara, 2023
2023
20236. Disiplinlerarası Yaklaşıma Genel Bakış
SÖZER M. A.
DİSİPLİNLERARASI YAKLAŞIM VE EĞİTİME YANSIMALAR, Mehmet Akif SÖZER / Burcu SEL, Editör, PEGEM AKADEMİ, Ankara, ss.2-10, 2023
2021
20217. Politik Bir Kavram Olarak Vatandaşlık Eğitiminin Dönüşümü
SEL B., SÖZER M. A.
Çocuklukta Politik Toplumsallaşma, Sözer, M. A, Öntaş, T., Editör, PEGEM AKADEMİ, Ankara, ss.115-147, 2021
2020
20208. Yabancılar Gözüyle Türkiye ve Toplum Yapısı
SÖZER M. A.
Eğitime AdanmışYarım Asır Prof. Dr. Tayip DUMAN’xxa Armağan, Dilşat PEKER ÜNAL, Fatih DEMİR, Editör, PEGEM, Ankara, ss.715-721, 2020
2019
20199. İslam Dünyasında Filozofların Eğitimle ile İlgili Düşünceleri
DAĞ N., SÖZER M. A.
Eğitim Felsefesi, Remzi KINCAL, Editör, Nobel Yayın, Ankara, ss.169-188, 2019
2019
201910. Eğitimin Temel kavramları
ATA B., SÖZER M. A., KALE M., ERİŞEN Y., DENİZ M. E., BULUÇ B., et al.
Eğiitime Giriş, Karip, Emin, Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.1-20, 2019
2019
201911. Politik Eğitim
DAĞ N., SÖZER M. A.
Eğitim Sosyolojisi, Mehmet Akif SÖZER, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.195-204, 2019
2019
201912. Türkiye’de Modernleşme Sürecinde Etkisi Olan Düşünce Akımları ve Eğitim
SÖZER M. A., DAĞ N.
Eğitim Felsefesi, Remzi KINCAL, Editör, Nobel Yayınları, Ankara, ss.275-296, 2019
2019
201913. Karakter Gelişiminde ve Eğitiminde Aile, Çevre ve Okul
SÖZER M. A., YILMAZ F.
Karakter ve Değer Eğitimi, Mücahit KAĞAN, Nusrettin YILMAZ, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.143-153, 2019
2018
201814. Media Literacy Metaphors of the Pre-Service Teachers
KARATAŞ A., SÖZER M. A.
New Horizons in Educational Sciences - 1, ÇETİN Turhan, ŞAHİN Ayfer, MULALIĆ Almasa, OBRALIĆ Nudžejma, Editör, LAP LAMBERT Academic Publishing, Riga, ss.149-166, 2018
2017
201716. Eğitimin Toplumsal Temelleri
SÖZER M. A.
Eğitim Bilimine Giriş, Emin KARİP, Editör, PEGEM, Ankara, ss.147-162, 2017
2017
201717. 4. Sınıf sosyal bilgiler dersi programında yer alan değerlerin öğretiminde öğretmenlerinkullandıkları öğretim yöntem ve teknikler üzerine bir çalışma
BOZKURT E., SÖZER M. A.
Eğitim Bilimlerinde Yenilikler ve Nitelik Arayışı, Özcan Demirel, Serkan Dinçer, Editör, Pegem Yayınları, Ankara, ss.1335-1346, 2017
2016
201618. Eğitimin Felsefi Temelleri
SÖZER M. A.
Eğitim Bilimine Giriş, Doç. Dr. Recep ÖZKAN, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.67-87, 2016
2010
201019. Eğitimin Temel kavramları
KALE M., SÖZER M. A., ATA B.
Eğitime Giriş, Karip, Emin, Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.1-20, 2010
2007
200720. Eğitimin Temel kavramları
KALE M., ATA B., SÖZER M. A., BULUÇ B., ŞEN H. Ş., AYDOĞAN İ., et al.
Eğitim Bilimine Giriş, Karip, Emin, Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.2-19, 2007
Desteklenen Projeler
2024 - 2024
2024 - 2024Sınıf İçi Ölçme ve Değerlendirme Süreçlerinde Öğretmenlerin Güçlendirilmesi
Diğer Resmi Kurumlarca Desteklenen Proje
Sözer M. A.
2023 - 2024
2023 - 2024Temel Eğitimde " Öğrenme Kayıplarının Giderilmesi ve Öğretimin Güçlendirilmesi Proje
Diğer Uluslararası Fon Programları
Sözer M. A.
2023 - 2023
2023 - 2023Özel Eğitimde Mesleki EğitiminGüçlendirilmesi Projesi
Diğer Uluslararası Fon Programları
Sözer M. A.
2023 - 2023
2023 - 2023Story-Gami Uygulamaları: Eğlenerek Öğrenmeyi İkiye Katlayalım
TÜBİTAK Projesi , 2237 - Proje Eğitimi Etkinliklerini Destekleme Programı
Sözer M. A., Yılmaz F.
2021 - 2022
2021 - 2022
Dijital Özel Eğitim
Diğer Resmi Kurumlarca Desteklenen Proje
(Proje Özeti)
Akçayır İ., Karasu N., Pektaş S., Doğan M., Ergül C., Sözer M. A., et al.
2021 - 2022
2021 - 2022Sürdürülebilir Gelecek İçin Yenilikçi Oyuncak Tasarım
TÜBİTAK Projesi , 4005 - Bilim ve Toplum Yenilikçi Eğitim Uygulamaları
Sözer M. A., Ünal M.
2021 - 2022
2021 - 2022İlkokulda Gelişim ve Öğrenmenin Değerlendirilmesi
Diğer Uluslararası Fon Programları
Sözer M. A.
2020 - 2022
2020 - 2022Okul Öncesi ve İlkokul Öğretmenleri için Hizmet Öncesi Öğretmen Eğitimi ve Aday Öğretmenlik Programlarının Güçlendirilmesi ve Kapsayıcılık Açısından Yeniden Yapılandırılması
Diğer Uluslararası Fon Programları
Sözer M. A., Çelik S.
2021 - 2021
2021 - 2021Harmanlanmış Ortamlarda İlkokul Düzeyinde Öğretimi Farklılaştırma
Diğer Uluslararası Fon Programları
Sözer M. A.
2018 - 2018
2018 - 2018Doğadan Yazarlik Eğitimine
TÜBİTAK Projesi , 4005 - Bilim ve Toplum Yenilikçi Eğitim Uygulamaları
Sözer M. A., Ünal M.
2010 - 2015
2010 - 2015Kütüphane Otomasyon Sistemleri
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Alt Yapı
SÖZER M. A. (Yürütücü)