Duyurular & Dokümanlar
Tez Dosyaları
Dosya İndir
Eğitim Bilgileri
1997 - 2005
1997 - 2005Doktora
Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Özel Eğitim Bölümü, Türkiye
1993 - 1996
1993 - 1996Yüksek Lisans
Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Özel Eğitim Bölümü, Türkiye
1987 - 1991
1987 - 1991Lisans
Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Özel Eğitim, Türkiye
Yaptığı Tezler
2005
2005Doktora
Birlikte eğitim ortamındaki görme yetersizliğinden etkilenmiş öğrencilere gezici öğretmenlik düzenlemesine göre verilen destek hizmetin etkililiği
Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Özel Eğitim Bölümü
1996
1996Yüksek Lisans
Görme engelli öğrencilerde sınıf içi uygulama olan çalışma davranışlarını arttırmada dönüştürülebilir sembol pekiştireç uygulamasının etkililiği
Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Özel Eğitim Bölümü
Yabancı Diller
B2 Orta Üstü
B2 Orta Üstüİngilizce
Araştırma Alanları
Eğitim
Akademik Ünvanlar / Görevler
2021 - Devam Ediyor
2021 - Devam EdiyorDoç. Dr.
Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Özel Eğitim
2018 - 2021
2018 - 2021Doç. Dr.
Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Özel Eğitim
2007 - 2018
2007 - 2018Yrd. Doç. Dr.
Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Özel Eğitim
2002 - 2007
2002 - 2007Öğretim Görevlisi
Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Özel Eğitim
1991 - 2002
1991 - 2002Araştırma Görevlisi
Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Özel Eğitim
Yönetimsel Görevler
2021 - Devam Ediyor
2021 - Devam EdiyorAnabilim/Bilim Dalı Başkanı
Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Özel Eğitim
2018 - 2021
2018 - 2021Anabilim/Bilim Dalı Başkanı
Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Özel Eğitim
2016 - 2020
2016 - 2020Engelsiz Birimi Başkan Yardımcısı
Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Özel Eğitim
2016 - 2018
2016 - 2018Bölüm Başkan Yardımcısı
Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Özel Eğitim
Akademi Dışı Deneyim
2009 - 2010
2009 - 2010Teacher asistant
Perkins School for The Blind, Teacher asistant
Verdiği Dersler
Lisans
EĞİTSEL-DAVRANIŞSAL DEĞERLENDİRME
BİRDEN FAZLA YETERSİZLİĞİ OLAN ÇOCUKLARIN EĞİTSEL DEĞERLENDİRMESİ VE ÖĞRETİM STRATEJİLERİ
ÇOK ÖZÜRLÜ ÇOCUKLAR İÇİN ÖĞRETİMİN DESENLENMESİ
BRAİLLE YAZI, FEN VE MATEMATİK SEMBOLLERİNİN ÖĞRETİMİ
GÖRME VE EK ENGELLİ ÖĞRENCİLER İÇİN ÖĞRENİM DESENLENMESİ
OKUL DENEYİMİ VE KAYNAŞTIRMA UYGULAMALARI
Yönetilen Tezler
2021
2021Yüksek Lisans
Ağır Ve Çoklu Yetersizlikten Etkilenmiş Öğrencilerle Çalışan Öğretmenlere Uygulanan Video Teknolojisi İle Seçim Fırsatı Sunma Öğretmen Eğitim Programının Etkililiği
ŞAFAK P. (Danışman)
M.Akif(Öğrenci)
2020
2020Yüksek Lisans
AĞIR VE ÇOKLU YETERSİZLİKTEN ETKİLENMİŞ ÖĞRENCİLERİN ÖĞRETMENLERİNİN ETKİLEŞİM DAVRANIŞLARININ İNCELENMESİ
ŞAFAK P. (Danışman)
S.BALTACI(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Görme yetersizliğinden etkilenmiş öğrencilerle çalışan öğretmenlerin tükenmişlik düzeylerinin hizmet içi eğitim ihtiyaçları ile ilişkisinin incelenmesi
ŞAFAK P. (Danışman)
Y.UĞRAK(Öğrenci)
2018
2018Yüksek Lisans
Çoklu Yetersizlikten Etkilenmiş Görmeyen Çocukların Annelerinin Aile Yaşam Kalitesi Ve Yaşama Yönelik Algılarının İncelenmesi
ŞAFAK P. (Danışman)
H.Ekiz(Öğrenci)
2018
2018Yüksek Lisans
Çoklu yetersizlikten etkilenmiş göremeyen çocukların annelerinin aile yaşam kalitesi ve yaşama yönelik algılarının incelenmesi
ŞAFAK P. (Danışman)
H.EKİZ(Öğrenci)
2017
2017Yüksek Lisans
Çoklu yetersizliği olan az gören çocuklara doğrudan öğretimle sunulan şematik düzenleyicinin bir fen konusunun öğretiminde etkisi
ŞAFAK P. (Danışman)
H.CANSU(Öğrenci)
2016
2016Yüksek Lisans
Görme yetersizliği olan öğrencilerin benlik saygısı düzeyleri ve sosyal becerileri arasındaki ilişkinin incelenmesi
ŞAFAK P. (Danışman)
M.DOĞUŞ(Öğrenci)
2016
2016Doktora
Otizm spektrum bozukluğu olan çocuklara ev içi becerilerin öğretiminde videoyla model olma ile videoyla ipucu yöntemlerinin etkililiğinin ve verimliliklerinin karşılaştırılması
ŞAFAK P. (Danışman)
M.YAVUZ(Öğrenci)
2016
2016Doktora
Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Çocuklara Ev İçi Becerilerin Öğretiminde Videoyla Model Olma ile Videoyla İpucu Yöntemlerinin Etkililiğinin ve Verimliliklerinin Karşılaştırılması
ŞAFAK P. (Danışman)
M.Yavuz(Öğrenci)
2016
2016Yüksek Lisans
Çoklu yetersizlikten etkilenmiş görmeyen çocukların kullandıkları jestler ile yetişkinlerin çocuklarla etkileşim davranışlarının incelenmesi
ŞAFAK P. (Danışman)
D.UYAR(Öğrenci)
2014
2014Yüksek Lisans
Kaynaştırma eğitimi alan görme yetersizliği olan ve gören öğrencilerin akran ilişkilerinin incelenmesi
ŞAFAK P. (Danışman)
B.GÖL(Öğrenci)
2014
2014Yüksek Lisans
Görme engelli çocuklarda öykü anlama becerilerini kazanmada doğrudan öğretim yöntemiyle sunulan hikâye haritasının etkililiği
ŞAFAK P. (Danışman)
Ç.AKDEMİR(Öğrenci)
2013
2013Doktora
Ağır ve çoklu yetersizliği olan bireylerin tercihlerinin değerlendirilmesi ve seçim yapma becerisinin öğretimi
ŞAFAK P. (Danışman)
M.ELDENİZ(Öğrenci)
Makaleler
2025
20251. An Investigation of the Views and Experiences of Teachers Working with Visually Impaired Students with Multiple Disabilities on Distance Education
TÖRET Z., TİRYAKİ D., ŞAFAK P., KALAYLI M. E.
Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.14, sa.2, ss.589-605, 2025 (Hakemli Dergi)
2025
20252. Görmeyen Çocuklarla Çalışan Öğretmenlerin Braille Yazıya Yönelik Tutumlarının İncelenmesi
Okyar S., Şafak P.
Türk Eğitim Bilimleri Dergisi
, cilt.23, sa.1, ss.154-172, 2025 (TRDizin)
2024
20243. The Effectiveness of Augmented Reality Offered with Constant Time Delay Procedure in Teaching the Functions of Organs to Students with Intellectual Disabilities
Şafak P., Yavuz M.
ANKARA UNIVERSITY FACULTY OF EDUCATIONAL SCIENCES JOURNAL OF SPECIAL EDUCATION
, cilt.25, sa.4, ss.353-372, 2024 (ESCI, TRDizin)
2024
20244. ÇOKLU YETERSİZLİĞİ OLAN GÖRMEYEN ÖĞRENCİLERİN ÇEVRİMİÇİ DERSLERDEKİ TEPKİLERİ VE ANNELERİNİN ÇEVRİMİÇİ DERSLERE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ
Bilgiç H. C., Uyar D., Demiryürek P., Şafak P.
Trakya Eğitim Dergisi
, cilt.14, sa.3, ss.1984-2006, 2024 (TRDizin)
2024
20245. AĞIR VE ÇOKLU YETERSİZLİKTEN ETKİLENMİŞ ÖĞRENCİLERLE ÇALIŞAN ÖĞRETMENLERE UYGULANAN VİDEO TEKNOLOJİSİ İLE SEÇİM FIRSATI SUNMA ÖĞRETMEN EĞİTİM PROGRAMININ ETKİLİLİĞİ
ÖZDEMİR M. A., Şafak P.
Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi SBE Dergisi
, cilt.14, sa.2, ss.447-464, 2024 (TRDizin)
2024
20246. Özel Eğitim Öğretmen Adaylarının Ağır ve Çoklu Yetersizliği Olan Çocuklara İlişkin Metaforik Algıları
Filiz S., Şafak P.
Türk Eğitim Bilimleri Dergisi
, cilt.22, 2024 (TRDizin)
2024
20247. Sistematik Derleme: Zihin Engelli Bireylerin Eğitiminde Kullanılan Arttırılmış Gerçeklik Uygulamaları
ŞAFAK P., DEMİRYÜREK P., YAVUZ M.
Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , cilt.8, sa.1, ss.29-52, 2024 (TRDizin)
2023
20238. Özel eğitim öğretmenlerinin alternatif destekleyici iletişim sistemlerine (ADİS) ilişkin görüş ve önerileri
İNCE M., KILIÇ Y., Şafak P.
Kocaeli Üniversitesi Eğitim Dergisi (Online)
, cilt.6, sa.2, ss.654-673, 2023 (TRDizin)
2023
20239. Determining the Evaluation Methods Used by Special Education Teachers Working with Individuals with Multiple Disabilities
IŞITAN KILIÇ D., ŞAFAK P.
Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.23, sa.3, ss.1340-1360, 2023 (TRDizin)
2023
202310. Pre-service Teachers Views on Multiple Disabilities and Visual Impairment
DEMİRYÜREK P., BİLGİÇ H. C., ŞAFAK P.
ANKARA UNIVERSITY FACULTY OF EDUCATIONAL SCIENCES JOURNAL OF SPECIAL EDUCATION
, cilt.24, sa.3, ss.360-374, 2023 (ESCI, TRDizin)
2023
202311. Use of BOX Strategies in the Education of Visually Impaired Individual with Severe and Multiple Disabilities: A Literature Review Study
Torun Yeterge H., ŞAFAK P.
EURASIAN JOURNAL OF TEACHER EDUCATION , cilt.4, sa.1, ss.57-82, 2023 (Hakemli Dergi)
2022
202212. Yetişkin görme engelli bireylerin braille yazıyı kullanma durumları
Aslan C., Doğuş M., Şafak P.
Türk Eğitim Bilimleri Dergisi
, cilt.20, sa.2, ss.498-516, 2022 (TRDizin)
2022
202213. REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZLERİNDE ÇALIŞAN ÖĞRETMENLERİN AĞIR VE ÇOKLU YETERSİZLİĞİ OLAN BİREYLERİN EĞİTSEL DEĞERLENDİRME VE TANILAMA SÜREÇLERİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ
YÜREKLİ M., ŞAFAK P.
Milli Eğitim Özel Eğitim ve Rehberlik Dergisi , cilt.2, sa.4, ss.246-280, 2022 (Hakemli Dergi)
2022
202214. COVID-19 Salgınında Türkiye’deki Özel Gereksinimi Olan Öğrenciler ve Ailelerine Yönelik Uzaktan Özel Eğitim Uygulamalarına İlişkin Uzman Bakış Açısı
SANİ BOZKURT S., BOZKUŞ GENÇ G., VURAN S., YILDIZ G., ÇELİK S., DİKEN İ. H., et al.
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Dergisi
, cilt.23, sa.32, ss.133-164, 2022 (ESCI, TRDizin)
2021
202115. Development of gazi functional vision assessment instrument
Şafak P., Çakmak S., Karakoç T., O'dwyer P. A.
European Journal of Educational Research
, cilt.10, sa.4, ss.1973-1987, 2021 (Scopus)
2021
202116. Otizm Spektrum Bozukluğu, Zihin ve Çoklu Yetersizliği Olan Çocukların Ebeveynlerinin Yaşam Doyum Düzeylerinin İncelenmesi
YAVUZ M., ŞAFAK P.
Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.41, sa.2, ss.1273-1294, 2021 (TRDizin)
2021
202117. Çoklu Yetersizliği Olan Öğrencilere Doğrudan Öğretimle Sunulan Şematik Düzenleyicinin Bir Fen Konusunun Öğretimine Etkisi
Bilgiç H. C., Şafak P.
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Dergisi
, cilt.22, sa.1, ss.175-206, 2021 (ESCI, TRDizin)
2021
202118. Çoklu Yetersizliği Olan Az Gören Çocuklara Doğrudan Öğretimle Sunulan Şematik Düzenleyicinin Bir Fen Konusunun Öğretiminde Etkisi
BİLGİÇ H. C., ŞAFAK P.
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Dergisi
, cilt.22, ss.175-206, 2021 (ESCI, TRDizin)
2020
202019. 573 Sayılı KHK'dan Günümüze Özel Eğitimde Eğitsel Tanılama ve Değerlendirme: Neredeyiz, Nereye Gitmeliyiz?
AKSOY V., ŞAFAK P.
Turkish Journal of Special Education , cilt.2, sa.1, ss.47-67, 2020 (Hakemli Dergi)
2019
201920. Görme Yetersizliği Olan Öğrencilerin Benlik Saygısı ve Sosyal Becerileri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
DOĞUŞ M., ŞAFAK P.
Cumhuriyet Uluslararası Eğitim Dergisi , cilt.8, sa.4, ss.1026-1047, 2019 (TRDizin)
2019
201921. Investigating the Time Children with Autistic Spectrum Disorders Spend with Their Typically Developing Siblings
Yavuz M., Şafak P.
Universal Journal of Educational Research
, cilt.7, sa.8, ss.1795-1807, 2019 (Scopus)
2018
201822. Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Bireylerin Eğitiminde Kullanılan Kisisel Görüş Nok
ŞAFAK P., YAVUZ M.
Journal of Turkish Studies , cilt.13, ss.1323-1343, 2018 (TRDizin)
2018
201823. Görme Yetersizliği Olan Çocuklarda Ortak Dikkat Becerisi
ŞAFAK P., Uyar D.
Cumhuriyet Uluslararası Eğitim Dergisi , cilt.7, sa.4, ss.366-384, 2018 (TRDizin)
2018
201824. The Effect of Multisensory Stories on Listening Comprehension of Children Who Are Blind with Severe and Multiple Disabilities
ŞAFAK P., DEMİRYÜREK P., Yilmaz H. C.
ANKARA UNIVERSITESI EGITIM BILIMLERI FAKULTESI OZEL EGITIM DERGISI-ANKARA UNIVERSITY FACULTY OF EDUCATIONAL SCIENCES JOURNAL OF SPECIAL EDUCATION
, cilt.19, sa.1, ss.129-153, 2018 (ESCI, TRDizin)
2018
201825. Toilet Training to a Child with Multiple Disabilities Using a Toilet Training Package Including "Token Economy" System: A Case Study
Dayı E., Şafak P.
EGITIM VE BILIM-EDUCATION AND SCIENCE
, cilt.43, sa.196, ss.301-316, 2018 (SSCI, Scopus, TRDizin)
2017
201726. Otizm spektrum bozukluğu olan çocuklara ev içi becerilerin öğretiminde videoyla model olma ile videoyla ipucu yöntemlerinin etkililiğinin ve verimliliklerinin karşılaştırılması
YAVUZ M., ŞAFAK P.
Trakya üniversitesi sosyal bilimler dergisi , cilt.19, sa.2, ss.341-365, 2017 (TRDizin)
2017
201727. An evaluation of the preferences of individuals withsevere and multiple disabilities and the teaching ofchoice-making skills
ELDENİZ ÇETİN M., ŞAFAK P.
Educational Research and Reviews
, cilt.12, sa.3, ss.143-154, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
201728. Görme Yetersizliği Olan Bireylerin Kullandıkları Jestlerle İlgili Araştırmaların Gözden Geçirilmesi
ŞAFAK P., uyar D.
Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (KEFAD) , cilt.18, sa.1, ss.625-641, 2017 (TRDizin)
2016
201629. AZ GÖREN ÖĞRENCİLERİN GÖRME BECERİLERİ İLE İLGİLİ FARKINDALIK DÜZEYLERİNİN BELİRLENMESİ
ÇAKMAK S., KARAKOÇ T., ŞAFAK P.
Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.16, sa.4, ss.1687-1705, 2016 (TRDizin)
2016
201630. Az Gören Öğrencilerin Görme Becerileri İle İlgili Farkındalık Düzeylerinin Belirlenmesi
ÇAKMAK S., KARAKOÇ T., ŞAFAK P.
Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.16, sa.4, ss.1687-1705, 2016 (TRDizin)
2016
201631. Az Gören Öğrencilerin Görme Becerileri İle ilgili Farkındalık Düzeylerinin Belirlenmesi
ÇAKMAK S., KARAKOÇ T., ŞAFAK P.
Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, , cilt.16, sa.4, ss.1687-1705, 2016 (TRDizin)
2016
201632. Comparing Functional Vision Skills of Students with Low Vision in Schools for the Visually Impaired and Inclusive Classrooms
ÇAKMAK S., KARAKOÇ T., ŞAFAK P.
EGITIM VE BILIM-EDUCATION AND SCIENCE
, cilt.41, sa.187, ss.165-179, 2016 (SSCI, Scopus, TRDizin)
2016
201633. The Effect of Performance Feedback Provided to Student Teachers Working with Multiple Disabilities
ŞAFAK P., YILMAZ H. C., DEMİRYÜREK P., DOĞUŞ M.
European Journal of Educational Research , cilt.5, sa.3, ss.109-123, 2016 (Scopus)
2016
201634. EVALUATION OF DISABLED CHILDREN IN TURKEY WITH THE AIM OF THEIR NEEDS TO GREEN SPACE
Safak P., Pouya S.
JOURNAL OF ENVIRONMENTAL PROTECTION AND ECOLOGY
, cilt.17, sa.4, ss.1575-1581, 2016 (SCI-Expanded, Scopus)
2015
201535. Arttırıcı ve Alternatif İletişim Teknikleri
KÜÇÜKÖZYİĞİT M. S., ŞAFAK P.
Journal of Instructional Technologies & Teacher Education , cilt.4, sa.1, ss.27-37, 2015 (Hakemli Dergi)
2014
201436. DETERMINING THE RELATIONSHIP BETWEEN ORDER OF PREFERENCE OF FOOD AND CONSUMPTION FREQUENCY OF INDIVIDUALS HAVING INTELLECTUAL DISABILITY IN TURKEY
ŞAFAK P., ELDENİZ ÇETİN M.
The International Journal of Social Sciences , cilt.23, sa.1, ss.1-11, 2014 (Hakemli Dergi)
2014
201437. Identifying the reading speed of low vision student s at elementary level
ÇAKMAK S., KARAKOÇ T., ŞAFAK P., KAN A.
Identifying the reading speed of low vision student's at elementary level , cilt.2, sa.10, ss.38-48, 2014 (Hakemli Dergi)
2007
200738. AZ GÖREN ÖĞRENCİLERE ELDELİ TOPLAMA ÖĞRETİMİNDE UYARLANMIŞ BASAMAKLI ÖĞRETİM YÖNTEMİNİN ETKİSİ
Şafak P.
Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi , cilt.5, sa.1, ss.27-48, 2007 (Hakemli Dergi)
2006
200639. Görme Yetersizliğinden Etkilenmiş Öğrenciler İçin Bir Kaynaştırma Düzenlemesi Gezici Öğretmenlik
ŞAFAK P.
GEFAD Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.26, sa.3, ss.53-69, 2006 (TRDizin)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2025
20251. Görme Engelli Yetişkin Bireylerin Yardımcı Teknoloji Kullanımına ilişkin Yaşadığı Güçlükler ve Çözüm Önerileri
Eren H., Gökçe Demir B., Aslan C., Şafak P.
4. Lisansüstü Öğretmen Çalışmaları Kongresi, İstanbul, Türkiye, 23 - 25 Mayıs 2025, ss.1-2, (Özet Bildiri)
2024
20242. Gören Bireylere Görsel Braille Okuma Öğretimine Yönelik Web Tabanlı Bir Öğretim Platformunun Geliştirilmesi
Aslan C., Uluyol Ç., Şafak P., Karakoç T., Yıldırım D., Oyar E.
34. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Ankara, Türkiye, 23 - 25 Ekim 2024, ss.1, (Özet Bildiri)
2023
20233. Görme ve Ek Yetersizliği Olan Çocukların Dokunsal Kartlarla Seçim Yapma Becerisi Öğretimi
Şafak P., Kalaylı M. E.
33. ULUSAL ÖZEL EĞİTİM KONGRESİ, Trabzon, Türkiye, 25 - 28 Ekim 2023, (Yayınlanmadı)
2022
20224. Çoklu Yetersizliği Olan Görmeyen Öğrencilerle Çalışan Öğretmenlerin Uzaktan eğitime İlişkin Görüş ve Deneyimlerinin İncelenmesi
TÖRET Z., TİRYAKİ D., ŞAFAK P.
Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Ankara, Türkiye, 01 Kasım 2022, ss.149-150, (Özet Bildiri)
2022
20225. Çoklu Yetersizliği Olan Bireylerle Çalışan Özel Eğitim Öğretmenlerinin Kullandıkları Değerlendirme Yöntemlerinin Belirlenmesi
Işitan Kiliç D., Şafak P.
32. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Ankara, Türkiye, 2 - 04 Kasım 2022, (Özet Bildiri)
2022
20226. ÇOKLU YETERSİZLİĞİ OLAN BEBEĞE SAHİP AİLELERİN YAŞADIKLARI GÜÇLÜKLER
ŞAFAK P.
6. Uluslararası Katılımlı Ulusal Disiplinlerarası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 26 Mayıs 2022, (Özet Bildiri)
2022
20227. Family Education in Turkey
ŞAFAK P.
Developing Teacher and Parent Partnership on Education of Children with Disabilities, Bandung, Endonezya, 25 Şubat 2022, (Özet Bildiri)
2021
20218. Görmeyen Çocuklarla Çalışan Öğretmenlerin Braille (Kabartma) Yazıya Yönelik Tutumları
OKYAR S., ŞAFAK P.
Braille (Kabartma) Yazının Dünü, Bugünü, Geleceği Sempozyumu, Türkiye, 22 Aralık 2021, (Özet Bildiri)
2021
20219. ÇOKLU YETERSİZLİĞE ÇOK YÖNLÜ BAKIŞ-Öğretmen Eğitimi
ŞAFAK P.
31. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Ankara, Türkiye, 22 Ekim 2021, (Tam Metin Bildiri)
2021
202110. Çoklu yetersizliği olan çocukların eğitimi
ŞAFAK P.
Özel Eğitim Sohbetleri, Lefkoşa, Kıbrıs (Kktc), 29 Nisan 2021, (Özet Bildiri)
2020
202011. Çok Engelli Olan Öğrenciler
ŞAFAK P.
30. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Bursa, Türkiye, 16 Ekim 2020, (Özet Bildiri)
2020
202012. Çoklu Yetersizliği Olan Çocukların Eğitiminde Bilgi ve Tecrübe Paylaşımı-Türkiye
ŞAFAK P.
Sharing Knowledge and Experience on Supporting Children with Multiple Disabilities to Learn, Jawa Timur, Endonezya, 09 Temmuz 2020, (Özet Bildiri)
2020
202013. Ağır Ve Çoklu Yetersizliği Olan Bireylerle ÇalışanUzmanların BEP Hazırlarken Kullandıkları Ölçme Ve Değerlendirme Araçlarının Belirlenmesi
Yürekli M., ŞAFAK P.
KARADENİZ ZİRVESİ 3. ULUSLARARASI SOSYAL BİLİMLER KONGRESİ, Ordu, Türkiye, 25 - 26 Nisan 2020, (Özet Bildiri)
2020
202014. Özel Eğitim Alanında Seçim Yapma İle ilgili Araştırmaların incelenmesi: Sistemetik derleme
Özdemir M. A., ŞAFAK P.
Karadeniz3. Uluslararası Sosyal Bilimler Kongresi, Ordu, Türkiye, 25 - 26 Nisan 2020, (Özet Bildiri)
2020
202015. AĞIR ve ÇOKLU YETERSİZLİKTEN ETKİLENMİŞ BİREYLERİN OKUL BAĞLAMINDA ETKİLEŞİMLERİNİ KONU ALAN ARAŞTIRMALARIN İNCELENMESİ
BALTACI EKŞİ S., ŞAFAK P.
2. ULUSLARARASI 23 NİSAN BİLİMSEL ÇALIŞMALAR KONGRESİ, Türkiye, 23 Nisan 2020, (Özet Bildiri)
2019
201916. Development of Attitude Scale for Students with Severe and Multiple Disabilities
BİLGİÇ H. C., ŞAFAK P., DEMİRYÜREK P.
7.ICEVI BALKAN CONFERENCE, SOFYA, Bulgaristan, 20 - 23 Ekim 2019, (Özet Bildiri)
2019
201917. “The examinationof gestures of children with multiple disabilities and visually impaired”
ŞAFAK P., Uyar D.
7th ICEVI Balkan conference, Sofya, Bulgaristan, 20 - 23 Ekim 2019, (Özet Bildiri)
2019
201918. DETERMINATION OF THE STRATEGIES USED FOR TEACHINGLITERACY TO VISUALLY IMPAIRED CHILDREN WITH MULTIPLEDISABILITIES
DEMİRYÜREK P., ŞAFAK P., BİLGİÇ H. C.
7.ICEVI BALKAN CONFERENCE, SOFYA, Bulgaristan, 20 - 23 Ekim 2019, (Özet Bildiri)
2019
201919. “A sociometric analysis of peer relationships between students with visual impairments and sighted students attending inclusive education”
ŞAFAK P., GÜL B.
7th ICEVI Balkan conference, Sofya, Bulgaristan, 20 - 23 Ekim 2019, (Özet Bildiri)
2019
201920. A new website in Turkey
ŞAFAK P., UYAR D.
7th ICEVI Balkan conference, Sofya, Bulgaristan, 20 - 23 Ekim 2019, (Özet Bildiri)
2019
201921. Normal Gelişim Gösteren Çocukların Otistik Spektrum Bozukluğu Olan Kardeşleriyle Ev İçinde Vakit GeçirmeDurumlarının İncelenmesi
YAVUZ M., ŞAFAK P.
29. ULUSLARARASI ÖZEL EĞİTİM KONGRESİ, 6 - 09 Eylül 2019, (Özet Bildiri)
2018
201822. AĞIR ve ÇOKLU YETERSİZLİĞİ (AÇYE) OLAN ÇOCUKLARDA OLUMLU DAVRANIŞ DESTEĞİ
OKYAR S., ŞAFAK P.
X. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, 27 - 30 Nisan 2018, (Özet Bildiri)
2018
201823. GÖRME ENGELLİLER OKULLARINDA ÇALIŞAN ÖĞRETMENLERİN KULLANDIĞI ÖLÇME DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ VE YETERLİK ALGILARI
FİLİZ S., ŞAFAK P., TİRYAKİ D., DEMİRYÜREK P.
X. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, Nevşehir, Türkiye, 27 - 30 Nisan 2018, (Özet Bildiri)
2017
201724. Ağır ve Çoklu Yetersizliği olan Bireylerin Jest Yoluyla İletişim Becerilerine İlişkin Ebeveyn Görüşlerinin incelenmesi
ŞAFAK P., Uyar D.
27. Özel Eğitim kongresi uluslararası katılımlı, Türkiye, 8 - 10 Kasım 2017, (Özet Bildiri)
2017
201725. Zihinsel Yetersizlikten Etkilenmiş Çocuğa Sahip Olan Annelerin Aile Yaşam Kalitesi ve Yaşama Yönelik Algılarının İncelenmesi
Ekiz Andiç H., ŞAFAK P.
27. Özel eğitim kongresi uluslararası katılımlı, Samsun, Türkiye, 8 - 10 Kasım 2017, ss.173, (Özet Bildiri)
2017
201726. Ağır ve Çoklu Yetersizliği Olan Çocukların Eğitimi
ŞAFAK P.
27. Özel Eğitim Kongresi Uluslararası katılımlı, Samsun, Türkiye, 08 Kasım 2017 - 10 Ocak 2018, (Özet Bildiri)
2017
201727. Ağır ve Çoklu Yetersizliği (AÇYE) Olan Öğrencilerle Öğretmenlik Uygulaması Yapan Öğretmen Adaylarının AÇYE Olan Öğrencilere ve Eğitimlerine Yönelik Görüşlerinin Belirlenmesi
ŞAFAK P., DEMİRYÜREK P., BİLGİÇ H. C.
II. INES ULUSLARARASI AKADEMİK ARAŞTIRMALAR KONGRESİ, alanya, Türkiye, 18 - 21 Ekim 2017, (Özet Bildiri)
2017
201728. ÇOKLU YETERSİZLİĞİ OLAN AZ GÖREN ÇOCUKLARA DOĞRUDAN ÖĞRETİMLE SUNULAN ŞEMATİK DÜZENLEYİCİNİN BİR FEN KONUSUNUN ÖĞRETİMİNDE ETKİSİ
BİLGİÇ H. C., ŞAFAK P.
II. INES ULUSLARARASI AKADEMİK ARAŞTIRMALAR KONGRESİ, alanya, Türkiye, 18 - 21 Ekim 2017, (Özet Bildiri)
2017
201729. Ağır ve Çoklu Yetersizliği Olan Çocuklar için Toplumsal Becerilerin Kapsamı ve Öğretiminde Dikkat Edilecek İlkeler
BİLGİÇ H. C., ŞAFAK P., ÖZDEMİR M.
II. INES ULUSLARARASI AKADEMİK ARAŞTIRMALAR KONGRESİ, alanya, Türkiye, 18 - 21 Ekim 2017, (Özet Bildiri)
2016
201630. YETİŞKİNLERİN ÇOKLU YETERSİZLİKTEN ETKİLENMİŞ GÖRMEYEN ÇOCUKLARLA ETKİLEŞİM DAVRANIŞLARININ İNCELENMESİ
UYAR D., ŞAFAK P.
5. WORLD CONFERENCE ON EDUCATIONAL AND INSTRUCTIONAL STUDIES WCEIS, Antalya, Türkiye, 27 - 29 Ekim 2016, ss.56
2016
201631. Examination of Studies with the Point of View of Method of Education of Children with Autistic Spectrum Disorder
ŞAFAK P., YAVUZ M.
11. međunarodna balkanska konferencija obrazovanja i znanosti, POREC- ZAGREB, Hırvatistan, 12 - 14 Ekim 2016, (Tam Metin Bildiri)
2016
201632. GÖRMEYEN YA DA ÇOKLU YETERSİZLİKTEN ETKİLENMİŞ GÖRMEYEN ÇOCUKLARDA ORTAK DİKKAT BECERİSİ
ŞAFAK P., UYAR D.
26. ULUSAL ÖZEL EĞİTİM KONGRESİ, Eskişehir, Türkiye, 5 - 08 Ekim 2016, ss.100, (Özet Bildiri)
2016
201633. The Determination of the of the Awareness Levels of Low Vision Students with Reference to Their Visual Skills
ÇAKMAK S., KARAKOÇ T., ŞAFAK P., KAN A.
ELMIS, 12 - 15 Mayıs 2016, (Özet Bildiri)
2016
201634. Using Multisensory Storytelling MSST to Increasing Listening Comprehension for Students with Multiple Disabilities Include Visual Impairment MDVI
ŞAFAK P., YILMAZ H. C., DEMİRYÜREK P.
Multidisciplinary Academic Conference on Education, Teaching and E-learning in Prague 2016, Prag, Çek Cumhuriyeti, 5 - 06 Ağustos 2016, ss.73, (Özet Bildiri)
2016
201635. Çoklu Yetersizliği Olan Çocuklarda İşlevsel Okuma Becerisi
ÖZDEMİR M., ŞAFAK P.
BÜTÜNLEŞTİRME OKULLARINDA ETKİLİ LİDERLİK VE YÖNETİM: ÖĞRETMEN EĞİTİMİ, MESLEKİ EĞİTİM VE SPOR, 12 - 15 Mayıs 2016, (Özet Bildiri)
2016
201636. Birden Fazla Yetersizliği Olan Çocuklara İşlevsel Yazma Becerilerinin Öğretimi
OKYAR S., ŞAFAK P.
ELMİS, 12 - 15 Mayıs 2016, (Özet Bildiri)
2016
201637. The Determination of the Awareness Levels of Low vision Students with Reference to Their Visual Skills
ÇAKMAK S., KARAKOÇ T., ŞAFAK P., KAN A.
III. ULUSLARARASI ÖZEL EĞİTİM KONGRESİ, Konya, Türkiye, 12 - 15 Mayıs 2016, (Özet Bildiri)
2016
201638. THE TEACHING OF FUNCTIONAL WRITING SKILL TO THE CHILDREN WITH MULTI DISABILITIES
OKYAR S., ŞAFAK P.
ELMIS 2016 Uluslararası Özel Eğitim Kongresi, Konya, Türkiye, 12 - 15 Mayıs 2016, ss.109
2016
201639. Görme Engelliler Okullarında ve Kaynaştırma Eğitim Ortamlarındaki Az Gören Öğrencilerin İşlevsel Görme Becerilerinin Karşılaştırılması
ÇAKMAK S., KARAKOÇ T., ŞAFAK P., KAN A.
ULUSLARARASI ÖZEL EĞİTİM KONGRESİ, Konya, Türkiye, 12 - 15 Mayıs 2016, (Özet Bildiri)
2016
201640. Ağır ve Çoklu Yetersizliği Olan Çocuklarda Değerlendirme Aracı Olarak Portfolyo Kullanımı
YILMAZ H. C., DEMİRYÜREK P., ŞAFAK P.
3. Uluslararası Katılımlı Ulusal Disiplinlerarası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi, Türkiye, 31 Mart - 03 Nisan 2016, ss.234-236, (Özet Bildiri)
2016
201641. Ağır ve Çoklu Yetersizliği Olan Çocuklarda Dokunulabilir Sembollerin Kullanımı
DEMİRYÜREK P., YILMAZ H. C., ŞAFAK P.
3. Uluslararası Katılımlı Ulusal Disiplinlerarası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi, Türkiye, 31 Mart - 03 Nisan 2016, ss.237-238, (Özet Bildiri)
2016
201642. Otizm Spectrum Bozukluğu olan çocuklarda Seçim Yapma
AKIN BÜLBÜL I., ŞAFAK P.
3. Ulusal Disiplinlerarası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 31 Mart - 03 Nisan 2016, ss.176, (Özet Bildiri)
2016
201643. Erken Çocukluk Döneminde Çoklu Yetersizliğe Sahip Öğrencilerin Problem Davranışlarının Azaltılmasında Olumlu Davranışsal Destek Planı Araştırmaları
Şener Akın U., ŞAFAK P.
3. Ulusal Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 31 Mart - 03 Nisan 2016, ss.250, (Özet Bildiri)
2015
201544. EVALATION OF DISABLED CHILDREN IN TURKEY WITH THE AIM OF THEIR NEEDS TO GREEN SPACE
ŞAFAK P., POUYA S.
MACODESU 2015, Trabzon, Türkiye, 18 - 20 Eylül 2015, ss.74
2015
201545. ÇOKLU YETERSİZLİĞİ OLAN ÇOCUKLARLA ÇALIŞAN ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖĞRETMENLİK DAVRANIŞLARININ İNCELENMESİ
ŞAFAK P., YILMAZ H. C., DEMİRYÜREK P.
7. ULUSLARARASI EĞİTİM ARAŞTIRMALARI KONGRESİ, Muğla, Türkiye, 28 - 31 Mayıs 2015
2015
201546. Çoklu Yetersizliği Olan Çocuklarla Çalışan Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Davranışlarının İncelenmes
ŞAFAK P., DEMİRYÜREK P., YILMAZ H. C., DOĞUŞ M.
VII. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, 29 - 31 Mayıs 2015, (Özet Bildiri)
2015
201547. Çoklu Yetersizliği Olan Çocuklarla Çalışan Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Davranışlarının İncelenmesi
ŞAFAK P., DEMİRYÜREK P., YILMAZ H. C., DOĞUŞ M.
VII. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, 28 - 31 Mayıs 2015, (Özet Bildiri)
2015
201548. Çoklu yetersizliği olan çocuklarla çalışan öğretmen adaylarının öğretmenlik davranışlarının incelenmesi
ŞAFAK P., YILMAZ H. C., DEMİRYÜREK P., DOĞUŞ M.
VII. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, Muğla, Türkiye, 28 - 31 Mayıs 2015, (Özet Bildiri)
2014
201449. Siblings Attitudes Towards Persons With Severe/Profound And Multiple Disabilities In Turkey
ŞAFAK P., ÇETİN M. E., Kot M.
Proceedings of 6th World Conference on Educational Sciences, Valletta, Malta, 6 - 09 Şubat 2014, cilt.191, ss.2083-2088, (Tam Metin Bildiri)
2014
201450. Görme engelli üniversite öğrencilerinin yönelim ve bağımsız hareket becerilerine ilişkin görüşlerinin belirlenmesi
ŞAFAK P., ALTUNAY B., GÜLBAHAR Ö.
1. Uluslararası Engellilerin İstihdamı Sosyal Güvenlik Sorunları ve Çözüm Önerileri Kongresi, Ankara, Türkiye, 17 - 19 Ekim 2014, ss.37-52, (Tam Metin Bildiri)
2014
201451. Takvim kutuları
DOĞUŞ M., ŞAFAK P.
24. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Edirne, Türkiye, 25 - 27 Eylül 2014, (Özet Bildiri)
2014
201452. Engelli Çocuklar İçin İyileştirme (Terapi) Bahçeleri
Pouya S., ŞAFAK P., DEMİREL Ö.
24. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Edirne, Türkiye, 25 - 27 Eylül 2014, ss.181, (Özet Bildiri)
2014
201453. Birden Fazla Yetersizliği Olan Çocukların Eğitiminde Çok Duyulu Hikaye Kullanımı
ŞAFAK P., DEMİRYÜREK P.
24. Ulusal Özelk Eğitim Kongresi, Edirne, Türkiye, 25 - 27 Eylül 2014, ss.242, (Özet Bildiri)
2014
201454. Birden Fazla Yetersizliği olan Bireylerin eğitiminde Çok duyulu Odaların Kullanımı
ŞAFAK P., DEMİRYÜREK P.
24. Ulusal Özel eğitim Kongresi, Edirne, Türkiye, 25 - 27 Eylül 2014, ss.243, (Özet Bildiri)
2014
201455. Duyusal Bahçe
Pouya S., ŞAFAK P.
24. Ulusal Özelm Eğitim kongresi, Edirne, Türkiye, 25 - 27 Eylül 2014, ss.180, (Özet Bildiri)
2013
201356. Özel Eğitimide Tercihler ve Seçim Yapma
ŞAFAK P., ELDENİZ ÇETİN M.
Uluslararası Eğitimde Değişim ve Yeni Yönelimler Sempozyumu, Konya, Türkiye, 22 - 24 Kasım 2013, (Özet Bildiri)
2013
201357. AĞIR VE ÇOKLU YETERSİZLİĞİ OLAN BİREYLERİN TERCİHLERİN DEĞERLENDİRİLMESİ VE SEÇİM YAPMA BECERİSİNİN ÖĞRETİMİ
ELDENİZ ÇETİN M., ŞAFAK P.
23. ULUSAL ÖZEL EĞİTİM KONGRESİ, Bolu, Türkiye, 30 Ekim - 01 Kasım 2013, ss.235
2013
201358. Behaviours Exhibited by Students with Low Vision at During of Reading
ŞAFAK P., ÇAKMAK S., KARAKOÇ T., KAN A.
8. ICEVI European Conference on Education and Rehabilitation of People with Visual Impairment, 30 Haziran - 05 Temmuz 2013, (Özet Bildiri)
2013
201359. Educational Environments and Placement Processes of Students with Low Vision in TURKEY
ÇAKMAK S., KARAKOÇ T., ŞAFAK P., KAN A.
8. ICEVI Europan Conferance, 30 Haziran - 05 Temmuz 2013, (Özet Bildiri)
2013
201360. Functional Vision Assessment of Students with Low Vision with Gazi Functional Vision Assessment Tool
ŞAFAK P., KARAKOÇ T., ÇAKMAK S., KAN A.
8. ICEVI Europan Conferance, 30 Haziran - 05 Temmuz 2013, (Özet Bildiri)
2013
201361. Educational Enviroments and Placement processes of Student with Low Vision in Turkey
ÇAKMAK S., KARAKOÇ T., ŞAFAK P., KAN A.
8. ICEVI European Conference on Education and Rehabilitation of People with Visual Impairment, 30 Haziran - 05 Temmuz 2013, (Özet Bildiri)
2013
201362. Creation of Performance Activities for the Studies on Validity and Reliability of Gazi Functional Vision Assessment Tool
KARAKOÇ T., ÇAKMAK S., ŞAFAK P., KAN A.
8. ICEVI European Conference on Education and Rehabilitation of People with Visual Impairment, 30 Haziran - 05 Temmuz 2013, (Özet Bildiri)
2013
201363. Functional Vision Assessment of Students with Low vision with Gazi Functional Vision Assessment Tool (Pre-Application)
ŞAFAK P., KARAKOÇ T., ÇAKMAK S., KAN A.
8. ICEVI European Conference on Education and Rehabilitation of People with Visual Impairment, 30 Haziran - 05 Temmuz 2013, (Özet Bildiri)
2013
201364. Creation of Performance Activities for Students on Validity and Reliability of Gazi Functional Vision Assessment Tool
KARAKOÇ T., ÇAKMAK S., ŞAFAK P., KAN A.
8. ICEVI European Conference on Education and Rehabilitation of People with Visual Impairment, 30 Haziran - 05 Temmuz 2013, (Özet Bildiri)
2013
201365. The Effect of the Training Program Provided to Proffessionals for the Use of Gazi Functional Vision Assessment Tool
KARAKOÇ T., ŞAFAK P., ÇAKMAK S., KAN A.
8. ICEVI European Conference on Education and Rehabilitation of People with Visual Impairment, 30 Haziran - 05 Temmuz 2013, (Özet Bildiri)
2013
201366. Awareness of Student with Low Vision on Their Present Level of Visual Acuities
KARAKOÇ T., ÇAKMAK S., ŞAFAK P., KAN A.
8. ICEVI European Conference on Education and Rehabilitation of People with Visual Impairment, 30 Haziran - 05 Temmuz 2013, (Özet Bildiri)
2013
201367. Awarennes of Students with Low Vısıon on Their Present Level of Vısual Acuıtıes
ÇAKMAK S., KARAKOÇ T., ŞAFAK P., KAN A.
8th ICEVI, İstanbul, Türkiye, 1 - 03 Temmuz 2013, ss.40
2013
201368. Creation of Performance Activities for the Studies on Validity and Reliabilitiy of Gazi Functional Vision Assesment Tool
KARAKOÇ T., ÇAKMAK S., ŞAFAK P., KAN A.
8th ICEVI, İstanbul, Türkiye, 1 - 03 Temmuz 2013, (Özet Bildiri)
2013
201369. Behaviors Exhibited by Students with Low Vision at During of Reading
ŞAFAK P., ÇAKMAK S., KARAKOÇ T., KAN A.
8. ICEVI Europan Conferance, İstanbul, Türkiye, 30 Haziran 2013, (Özet Bildiri)
2013
201370. Creation of Performance Activities fort he Studies on Validity and Reliablility of Gazi Functional Vision Assessment Tool
KARAKOÇ T., ÇAKMAK S., ŞAFAK P., KAN A.
8. ICEVI Europan Conferance, İstanbul, Türkiye, 30 Haziran 2013, (Özet Bildiri)
2013
201371. The Effect of The Training Program Provided To Professionals for The Use of Gazi Functional Vision Assessment Toll
KARAKOÇ T., ŞAFAK P., ÇAKMAK S., KAN A.
8. ICEVI Europan Conferance., İstanbul, Türkiye, 30 Haziran 2013, (Özet Bildiri)
2013
201372. Awareness os Students with Low Vision on Their Present Level of Visual Acuities
KARAKOÇ T., ÇAKMAK S., ŞAFAK P., KAN A.
8.ICEVI Europan Conferance, İstanbul, Türkiye, 30 Haziran 2013, (Özet Bildiri)
2012
201273. GAZİ İŞLEVSEL GÖRME DEĞERLENDİRME ARACI
KARAKOÇ T., ŞAFAK P., ÇAKMAK S., KAN A.
3. ULUSLARASI KÖR VE AZ GÖRENLERİN EĞİTİMİ REHABİLİTASYON SORUNLARI VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ SEMPOZYUMU, Ankara, Türkiye, 7 - 09 Aralık 2012, ss.196-205, (Tam Metin Bildiri)
2012
201274. AZ GÖREN ÖĞRENCİLERİN GÖRME BECERİLERİNDEN GÖRME ALANLARINA İLİŞKİN GÖRSEL PERFORMANSLARININ ÖLÇÜMLENMESİ
KARAKOÇ T., ŞAFAK P., ÇAKMAK S., KAN A.
22. ULUSAL ÖZEL EĞİTİM KONGRESİ, Trabzon, Türkiye, 11 - 12 Ekim 2012, ss.79, (Özet Bildiri)
2012
201275. İŞLEVSEL GÖRME DEĞERLENDİRME ARACI İLE AZ GÖREN ÖĞRENCİLERİN GÖRME BECERİLERİNDEN UZAK GÖRME BECERİLERİNE İLİŞKİN GÖRSEL PERFORMANSLARININ ÖLÇÜMLENMESİ
KARAKOÇ T., ŞAFAK P., ÇAKMAK S., KAN A.
22. ULUSAL ÖZEL EĞİTİM KONGRESİ, Trabzon, Türkiye, 11 - 12 Ekim 2012, ss.76, (Özet Bildiri)
2012
201276. Az Gören Öğrencilerin İşlevsel Görme Değerlendirme Aracı ile Görme Becerilerinden Yakın Görme Becerilerinin Değerlendirilmesi
ŞAFAK P., ÇAKMAK S., KARAKOÇ T., KAN A.
22. Özel Eğitim Kongresi, Türkiye, 11 Ekim - 12 Eylül 2012, (Özet Bildiri)
2012
201277. Az Gören Öğrencilerin İşlevsel Görme Değerlendirme Aracı ile Görme Becerilerinden Uzak Görme Becerilerine İlişkin Görsel Performanslarının Ölçümlenmesi
KARAKOÇ T., ŞAFAK P., ÇAKMAK S., KAN A.
22. Özel Eğitim Kongresi, Türkiye, 11 - 12 Ekim 2012, (Özet Bildiri)
2012
201278. Alternatif Arttırıcı İletişim Yöntemleri ve Örnekleri
KÜÇÜKÖZYİĞİT M. S., ŞAFAK P.
22. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Trabzon, Türkiye, 11 - 12 Ekim 2012, ss.217, (Özet Bildiri)
2012
201279. Az Gören Öğrencilerin İşlevsel Görme Değerlendirme Aracı İle Görme Becerilerilerinden Yakın Görme Becerilerinin Değerlendirilmesi
ŞAFAK P., ÇAKMAK S., KARAKOÇ T., KAN A.
22. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Trabzon, Türkiye, 11 Ekim 2012, (Özet Bildiri)
2012
201280. Az Gören Öğrencilerin İşlevsel Görme Değerlendirme Aracı İle Görme Becerilerinden Yakın Görme Becerilerinin Değerlendirilmesi
ŞAFAK P., ÇAKMAK S., KARAKOÇ T., KAN A.
22.Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Türkiye, 11 - 12 Ekim 2012, (Özet Bildiri)
2012
201281. Az Gören Öğrencilerin Okuma, Yazma Ve Bağımsız Hareket Alanlarında Görme Gücünü Kullanmaları Hakkında Kendi Beyanları İle Yapılan Doğrudan Gözlemlerin Karşılaştırılması
KARAKOÇ T., ŞAFAK P., ÇAKMAK S., KAN A.
22. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Türkiye, 11 - 12 Ekim 2012, (Özet Bildiri)
2012
201282. Az Gören Öğrencilerin Okuma Yazma ve Bağımsız Hareket Alanlarına Görme Gücünü Kullanmaları Hakkında Kendi Beyanları ile Yapılan Doğrudan Gözlemlerin Karşılaştırılması
KARAKOÇ T., ŞAFAK P., ÇAKMAK S., KAN A.
22. Özel Eğitim Kongresi, Trabzon, Türkiye, 11 - 12 Ekim 2012, ss.77-78, (Özet Bildiri)
2012
201283. İşlevsel Görme Değerlendirme Aracı İle Az Gören Öğrencilerin Görme Becerilenden Uzak Görme Becerilerine İlişkin Görsel Performanslarının Ölçümlenmesi
KARAKOÇ T., ŞAFAK P., ÇAKMAK S., KAN A.
22. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Türkiye, 11 - 12 Ekim 2012, (Özet Bildiri)
2012
201284. AZ GÖREN ÖĞRENCİLERİN İŞLEVSEL GÖRME DEĞERLENDİRME ARACI İLE GÖRME BECERİLERİNDEN YAKIN GÖRME BECERİLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ
ŞAFAK P., ÇAKMAK S., KARAKOÇ T., KAN A.
22. ULUSAL ÖZEL EĞİTİM KONGRESİ, Trabzon, Türkiye, 11 - 12 Ekim 2012, ss.74, (Özet Bildiri)
2012
201285. Az Gören Öğrencilerin Okuma Hızlarının Belirlenmesi
Karakoç T., Şafak P., Çakmak S.
21. Uusal Eğitim Bilimleri Kongresi, İstanbul, Türkiye, 12 Eylül 2012, (Özet Bildiri)
2012
201286. Ebeveyn Görüşüyle Yetersizliği olan Bireylerin Yiyecek Tercih sırası ile Tüketim Sıklığı Arasındaki İlişkinin Belirlenmesi
ŞAFAK P., ELDENİZ ÇETİN M.
ISECO, Lefkoşa, Kıbrıs (Kktc), 10 - 12 Mayıs 2012, (Özet Bildiri)
2011
201187. Teacher Education Programs for Handicapped Children in Turkey properties ane Requirements
ŞAFAK P.
XV Deafblind International World Conference, Sao-Paulo, Brezilya, 24 Eylül - 01 Ekim 2011, (Özet Bildiri)
2011
201188. Determinação das opiniões e expectativas das mães que têm crianças comdeficiência múltipla relacionados com a educação de seusfilhos
ŞAFAK P., GÜREL SELİMOĞLU Ö., ŞİMŞEK M. Ö.
XV Deafblind International World Conference, Sao-Paulo, Brezilya, 24 Ekim - 01 Kasım 2011, ss.25, (Tam Metin Bildiri)
2011
201189. GÖRME YETERSİZLİĞİNDEN ETKİLENMİŞ ÇOCUKLAR İÇİN GEÇİŞ PLANLARININ ÖNEMİ VE HAZIRLANMASI
ŞAFAK P.
ULUSLARARASI KÖR VE AZ GÖREN KADINLARIN MESLEKİ EĞİTİMİ MESLEKİ REHABİLİTASYONU İSTİHDAMI VE SOSYAL HAYATA UYUM SEMPOZYUMU, Ankara, Türkiye, 14 - 16 Ekim 2011, ss.87-89, (Tam Metin Bildiri)
2011
201190. Görmeyen ve Ek Yetersizliği olan Bireylerle İletişimde Dokunsal İşaret Dili Stratejisi
ŞAFAK P.
SIGN 5, Ankara, Türkiye, 21 - 22 Ekim 2011, (Özet Bildiri)
2011
201191. Çok Engelli Öğrencinin Problem Davranışlarının Azaltılmasında Uyuşmayan Davranışların Ayrımlı Pekiştirme İşlem Sürecinin Etkililiği Ve İşaret Dili Öğretimi
KARAKOÇ T., ŞAFAK P.
21. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Gazi Magosa, Kıbrıs (Kktc), 20 Ekim 2011, (Özet Bildiri)
2011
201192. AZ GÖREN ÖĞRENCİNİN DOĞRUDAN ÖĞRETİM YÖNTEMİ İLE OKUNAKLI EL YAZISI YAZMA ÖĞRETİMİ
ŞAFAK P.
4. ULUSLARARASI TÜRKÇENİN EĞİTİMİ ÖĞRETİMİ KURULTAYI, Sakarya, Türkiye, 8 - 09 Eylül 2011, ss.86
2011
201193. DOKUNULABİLİR TANGİBLE SEMBOLLERLE GÖRMEYEN VE EK ENGELİ OLAN ÇOCUKLARLA BİR ÖRNEK ÇALIŞMA
ŞAFAK P.
8. EĞİTİMDE İYİ ÖRNEKLER KONFERANSI, İstanbul, Türkiye, 09 Nisan 2011, ss.29
2010
201094. BİRDEN FAZLA YETERSİZLİĞİ OLAN VE AĞIR DERECEDE YETERSİZLİKTEN ETKİLENMİŞ ÖĞRENCİLERİN EĞİTİM DÜZENLEMLERİNE ÖNERİLER
ŞAFAK P.
20. ULUSAL ÖZEL EĞİTİM KONGRESİ, Gaziantep, Türkiye, 21 - 23 Ekim 2010, ss.36
2010
201095. Çok Özürlülerde ve Görmeyen-İşitmeyen Çocuklarda Türk İşaret Dilinin Önemi
ŞAFAK P.
Türk İşaret Dili sistemi Hazırlık Çalıştayı, Ankara, Türkiye, 15 - 16 Ekim 2010, (Özet Bildiri)
2008
200896. THE EFFECT OF CONSTAND TIME DELAY PROCEDURE IN TEACHING OF CHAINED TASKS TO VISUALLY IMPAIRED STUDENT
ŞAFAK P., AYKUT Ç.
ICEVI- 4. BALKAN KONFERANSI, İstanbul, Türkiye, 22 - 26 Ekim 2008, ss.27
2008
200897. CALENDER SYSTEM FOR DEAF BLIND CHILDREN AND AN EXAMPLE OF HOW TO USE CALENDAR SYSTEM
ŞAFAK P., AKSOY N.
ICEVI- 4. BALKAN KONFERANSI, İstanbul, Türkiye, 22 - 26 Ekim 2008, ss.23-24
2003
200398. Görme Yetersizliğinden Etkilenmiş Öğrencilere Fen Bilgisi Ünitelerinin Yeniden Yapılandırılarak Sunumunu Etkisi
ŞAFAK P., KARAKOÇ T.
13. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 12 - 14 Kasım 2003, ss.169-173, (Tam Metin Bildiri)
1999
199999. Görme engelli öğrencilere yönelim ve bağımsız hareket becerilerinin öğretiminde rota analizi
ŞAFAK P., ALTUNAY B., GÜLBAHAR Ö.
9. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Ankara, Türkiye, 22 - 23 Kasım 1999, (Tam Metin Bildiri)
1997
1997100. Şehirde görme engelliler
ŞAFAK P., ALTUNAY B., GÜLBAHAR Ö.
7. Özel Eğitim Günleri, Ankara, Türkiye, 13 - 15 Kasım 1997
1997
1997101. Şehirde Görme Engelli Çocuk
ŞAFAK P., Altunay B., Önce G.
7. Özel Eğitim Günleri, Eskişehir, Türkiye, 13 - 15 Kasım 1997, ss.31, (Özet Bildiri)
Kitaplar
2025
20251. Çoklu Yetersizliği olan Çocukların Eğitimi
ŞAFAK P., KALAYLI M. E.
Özel Eğitim, ALTUNAY BANU, YALÇIN GÜLİSTAN, TİRYAKİ DEMET, Editör, Akademisyen yayınevi, Ankara, ss.315-347, 2025
2024
20242. ÇOKLU YETERSİZLİK AİLE EĞİTİMİ KİTAP SETİ III. KADEME
Şafak P. (Editör)
Milli Eğitim Bakanlığı, Ankara, 2024
2024
20243. ÇOKLU YETERSİZLİK AİLE EĞİTİMİ KİTAP SETİ I. KADEME
Şafak P. (Editör)
Milli Eğitim Bakanlığı, Ankara, 2024
2024
20244. ÇOKLU YETERSİZLİK AİLE EĞİTİMİ KİTAP SETİ 0-3 YAŞ GRUBU
Şafak P. (Editör)
Milli eğitim Bakanlığı, Ankara, 2024
2024
20245. ÇOKLU YETERSİZLİK AİLE EĞİTİMİ KİTABI II. KADEME
Şafak P. (Editör)
Milli Eğitim Bakanlığı, Ankara, 2024
2024
20246. ÇOKLU YETERSİZLİK AİLE EĞİTİMİ KİTAP SETİ 4-6 YAŞ GRUBU
Şafak P. (Editör)
Milli Eğitim Bakanlığı, Ankara, 2024
2024
20247. Ağır ve Çoklu Yetersizlikten Etkilenmiş Öğrencilerin İletişim Becerilerinin Geliştirilmesi
ŞAFAK P., KALAYLI M. E.
Ağır ve/veya Çoklu Yetersizlikte Bağımsızlığa Atılan Adım: Akademik Olmayan Becerilerin Öğretimi, ÇAY EVGİN, Bozak Burak, Editör, Vize Akademik, Ankara, ss.133-157, 2024
2024
20248. BÖLÜM 5: YAŞAM SORUMLULUĞU ALMA
Şafak P.
ÇOKLU YETERSİZLİK AİLE EĞİTİMİ KİTABI II. KADEME, Pınar Şafak, Editör, Milli Eğitim, Ankara, ss.154-181, 2024
2024
20249. BÖLÜM 2: SERBEST ZAMAN ETKİNLİKLERİ
Şafak P.
ÇOKLU YETERSİZLİK AİLE EĞİTİMİ KİTABI II. KADEME, Pınar Şafak, Editör, Milli Eğitim, Ankara, ss.30-55, 2024
2023
202310. Görme ve Ek Engelli Bireylerin Eğitimi
Şafak P., Uyar D.
Görme Engellilerin Eğitimi, Cem Aslan, Editör, Vize Akademik, Ankara, ss.273-350, 2023
2023
202311. Ağır ve Çoklu Yetersizliği Olan Bireyler İçin Erişilebilir Tasarım
ŞAFAK P., ASLAN C.
Engellilik ve Erişilebilir Tasarım, Cavkaytar, Atilla; Ergenekon, Yasemin, Editör, Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi, Eskişehir, ss.260-294, 2023
2023
202312. Görme Yetersizliği Olan Çocukların Eğitim
ŞAFAK P.
Genel Eğitim Okullarında Özel Gereksinimi Olan Öğrenciler Ve Özel Eğitimi, Akçamete, A. Gönül, Editör, Kök Yayıncılık, Ankara, ss.397-413, 2023
2023
202313. Görme ve Ek Engelli Bireylerin Eğitimi
ŞAFAK P., Uyar D.
GÖRME ENGELLİLERİN EĞİTİMİ, Aslan, Cem, Editör, Vize Akademik, Ankara, ss.273-306, 2023
2023
202314. Davranışçı Öğrenme Kuramı
ŞAFAK P.
Öğrenme Öğretme Kuram ve Yaklaşımları, Büyükalan Filiz, Sevil, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.3-25, 2023
2022
202215. RAM_OKUL PROJESİ GÖRME YETERSİZLİĞİ ÖĞRETMENLER İÇİN BİLGİLENDİRME KİTAPÇIĞI
ALTUNAY B., ŞAFAK P.
MEB, Ankara, 2022
2022
202216. RAM-OKUL Projesi Görme Yetersizliği Öğretmenler İçin Bilgilendirme Kitapçığı
ALTUNAY B., ŞAFAK P.
Millî Eğitim Bakanlığı, Ankara, 2022
2021
202117. Öz-Bakım Becerileri
YAVUZ M., ŞAFAK P.
Özel Gereksinimli Çocuğu Olan Anne - Baba El Kitabı Serisi ÇOKLU YETERSİZLİK, Sardohan Yıldırım Emel, Eldeniz Çetin Müzeyyen, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.107-120, 2021
2021
202118. Çoklu Yetersizliği Olan Az Gören Çocuklarda İşlevsel Görme Değerlendirmesi
ŞAFAK P.
Görme Becerilerinin Değerlendirilmesi ve Desteklenmesi, Karakoç Tamer, ASlan Cem, Editör, Vize Akademik, Ankara, ss.47-67, 2021
2021
202119. Ağır ve/veya Çoklu Yetersizliği olan Bir Öğrenci Olmak
ŞAFAK P.
Eğitimde Bütünleştirme Herkes İçin Bir okul Yaratmak, Sarıca, Dolunay; Tanrıverdi, Arzu, Editör, Nobel, Ankara, ss.352-373, 2021
2020
202020. Görme ve Ek Yetersizliği Olan Çocuklar
ŞAFAK P., KALAYLI M. E.
Ağır ve Çoklu Yetersizliği OlanÖğrencilerin Eğitiminde Stratejiler, Pınar Şafak, Editör, Vize Yayıncılık, Ankara, ss.97-118, 2020
2020
202021. Görme Yetersizliği Olan Öğrencilere Okuma Yazma Öğretimi
ŞAFAK P., TİRYAKİ D., DEMİRYÜREK P.
Görme Yetersizliği Olan Öğrencilerin Öğretmenlerine Yönelik Mesleki Gelişim Eğitimi Öğretmen Kitabı, Akbıyık, Sibel; Şafak, Pınar, Editör, MEB Yayınları, Ankara, ss.54-83, 2020
2020
202022. Zihin Yetersizliği Olan Öğrenciler
ŞAFAK P., YAVUZ M.
ZİHİN YETERSİZLİĞİ ve OTİZMSPEKTRUM BOZUKLUĞU, Serdal DENİZ Bora AKDEMİR, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.1-23, 2020
2020
202023. Yaşam sorumluluğu alma, seçim yapma ve tercihlerin değerlendirilmesi
ELDENİZ ÇETİN M., ŞAFAK P.
Ağır ve çoklu yetersizliği olan öğrencilerin eğitiminde stratejiler, Pınar ŞAFAK, Editör, VİZE, Ankara, ss.457-484, 2020
2020
202024. Ağır ve Çoklu Yetersizliği Olan Öğrencilere Okuma Yazma Öğretimi
ASLAN C., BİLGİÇ H. C., DOĞUŞ M., DEMİRYÜREK P., ŞAFAK P.
Ağır ve Çoklu Yetersizliği Olan Öğrencilerin Eğitiminde Stratejiler, ŞAFAK Pınar, Editör, Vize Yayıncılık, ss.249-269, 2020
2020
202025. Ağır ve Çoklu Yetersizliği OlanÖğrencilerin Öğretmenlerine Öneriler
ŞAFAK P., Gül B.
Ağır ve Çoklu Yetersizliği OlanÖğrencilerin Eğitiminde Stratejiler, Pınar Şafak, Editör, Vize Yayıncılık, Ankara, ss.651-681, 2020
2020
202026. Aile Tepkileri
YAVUZ M., ŞAFAK P.
Zihin Yetersizliği ve Otizm Spektrum Bozukluğu, Serdal DENİZ - Bora AKDEMİR, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.253-274, 2020
2020
202027. Yaşam sorumluluğu alma, seçim yapma ve tercihlerin değerlendirilmesi
ELDENİZ ÇETİN M., ŞAFAK P.
Ağır ve Çoklu Yetersizliği Olan Öğrencilerin Eğitiminde Stratejiler, Pınar Şafak, Editör, Vize, Ankara, ss.457-487, 2020
2020
202028. Görme Yetersizliği Olan Öğrencilere Okuma Yazma Öğretimi
ŞAFAK P., TİRYAKİ D., DEMİRYÜREK P.
Görme Yetersizliği Olan Öğrencilerin Öğretmenlerine Yönelik Mesleki Gelişim Eğitimi Etkinlik Kitabı, Akbıyık, Sibel; Şafak, Pınar, Editör, MEB Yayınları, Ankara, ss.30-43, 2020
2020
202029. Ağır ve Çoklu Yetersizliğin Kavramsal Çerçevesi
ŞAFAK P., Yürekli m.
Ağır ve Çoklu Yetersizliği OlanÖğrencilerin Eğitiminde Stratejiler, Pıar ŞAFAK, Editör, Vize Yayıncılık, Ankara, ss.1-33, 2020
2020
202030. Ağır ve Çoklu Yetersizliği OlanÖğrencilerin İletişim Becerileri ve Öğretimi
Şafak P., Uyar D.
Ağır ve Çoklu Yetersizliği OlanÖğrencilerin Eğitiminde Stratejiler, Pınar Şafak, Editör, Vize Yayıncılık, Ankara, ss.489-559, 2020
2019
201931. Matematik öğretiminde farklı yetersizlik grupları için öğretimsel uyarlamalar
ŞAFAK P., uyar d.
Özel Eğitimde Matematik, Alptekin, Serpil, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.299-329, 2019
2018
201832. Ağır ve Çoklu Yetersizliği olan Öğrencilerin Eğitimleri ve bağımsızlığa ulaşmaları için desteklenmesi
ŞAFAK P.
Vize Akademik, Ankara, 2018
2018
201833. Yetersizlikten Etkilenmiş Öğrenciler için Materyal Örnekleri
ŞAFAK P., BİLGİÇ H. C., DEMİRYÜREK P.
Vize Akademi, Ankara, 2018
2018
201834. Çoklu Yetersizliği Olan Öğrenciler
ŞAFAK P.
Özel Eğitim ve Kaynaştırma, Cavkaytar Atilla, Ersan Deniz T., Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.325-365, 2018
2018
201835. Görme Yetersizliği Olan Çocuklar
Şafak P., Demiryürek P.
Özel Eğitim ve Kaynaştırma, Şahbaz Ümit, Editör, Anı Yayıncılık, Ankara, ss.32-68, 2018
2018
201836. Özel Gereksinimli Bireylerde Sosyal Uyum Becerilerinin Değerlendirilmesi ve Öğretimi
ŞAFAK P., BİLGİÇ H. C.
Özel Eğitimde Sosyal Uyum Becerilerinin Öğretimi, Sazak Elif, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.247-271, 2018
2018
201837. Ağır ve Çoklu Yetersizliği Olan Çocuklar
ŞAFAK P., BİLGİÇ H. C.
Özel Eğitim ve Kaynaştırma, Şahbaz Ümit, Editör, Anı Yayıncılık, Ankara, ss.348-385, 2018
2017
201738. İşitme ve Görme Yetersizliği
Şafak P., Kemaloğlu Y. K., Doğan M., Akkaya E., Girgin M. C., Cankuvvet Aykut N., et al.
Pegem A Yayıncılık, Ankara, 2017
2017
201739. Körsağır (görmeyenişitmeyen) Çocukların Eğitimi
ŞAFAK P.
İşitme ve Görme Yetersizliği, Hasan Gürgür, Pınar Şafak, Editör, PEGEM akademi, Ankara, ss.237-260, 2017
2017
201740. Ağır ve Çoklu Yetersizliği olan Ergenlerin Özellikleri
ŞAFAK P.
Gelişimsel Desteğe Gereksinimi Olan Ergenlik Dönemi Öğrenciler (12-18) Özellikleri-Aileler İçin, Murat Doğan, Editör, Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi, Eskişehir, ss.2-20, 2017
2017
201741. Ağır ve Çoklu Yetersizliği Olan Ergenlerin Özellikleri Nelrdir?
ŞAFAK P.
Gelişimsel Desteğe Gereksinimi Olan Ergenlik Dönemi Bireyleri (12-18) ve ÖzellikleriÖzellikleri-Uzmanlar/Eğitimciler İçin, Hasan Gürgür, Editör, Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi, Eskişehir, ss.2-20, 2017
2017
201742. Braille Yazı Sistemi, Tarihçesi ve Dünyada Braille
ŞAFAK P.
Görenler için Braille (Kabartma) Yazı Rehberi, Pınar Şafak, Editör, PEGEM Akademi, Ankara, ss.2-21, 2017
2016
201643. Bilişsel Yetersizliği Olan Öğrencilerde Yardımcı Teknolojiler
ÇAKMAK S., ŞAFAK P., KARAKOÇ T., ÇİTİL M., KÜÇÜKÖZYİĞİT M. S., ASLAN C., et al.
Özel Eğitimde Yardımcı Teknolojiler, Salih Çakmak, Editör, Vize, Ankara, ss.152-180, 2016
2016
201644. AĞIR VE ÇOKLU YETERSİZLİĞİ OLAN ÇOCUKLAR İÇİN YARDIMCI ARAÇ VE TEKNOLOJİLER
ŞAFAK P.
ÖZEL EĞİTİM VE YARDIMCI TEKNOLOJİLER, ÇAKMAK, SALİH, Editör, VİZE YAYINCILIK, Ankara, ss.122-150, 2016
2016
201645. Yardımcı Teknoloji, TArihçe ve GEnel KAvramlar
ÇAKMAK S., ÇİTİL M., YILMAZ H. C., ŞAFAK P., KÜÇÜKÖZYİĞİT M. S., ASLAN C., et al.
Özel Eğitimde Yardımcı Teknolojiler, Salih ÇAKMAK, Editör, VİZE YAYINCILIK, Ankara, ss.6-17, 2016
2015
201546. Ünite 4: Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı
ŞAFAK P.
Temel Eğitim Öğretmenleri İçin Kaynaştırma Uygulamaları Ve Özel Eğitim, Ataman, Ayşegül, Editör, Vize Yayıncılık, Ankara, ss.85-102, 2015
2014
201447. Aile Eğitim Rehberi Görme Engelli Çocuklar
Aydın Odywer P., ÇAKMAK S., ŞAFAK P., KARAKOÇ T., Er E.
Engelli ve Yaşlı Hizmetleri Genel Müdürlüğü, Ankara, 2014
2014
201448. AİLE EĞİTİM REHBERİ GÖRME ENGELLİ ÇOCUKLAR
ŞAFAK P., ÇAKMAK S., KARAKOÇ T.
AİLE VE SOSYAL POLİTİKALAR BAKANLIĞI, Ankara, 2014
2014
201449. Davranışçı Öğrenme Kuramı
ŞAFAK P.
Öğrenme öğretme kuram ve yaklaşımları, Sevil BÜYÜKALAN FİLİZ, Editör, PEGEM Akademi, Ankara, ss.27-44, 2014
2013
201350. Ağır ve çoklu yetersizliği olan çocukların eğitimi
ŞAFAK P.
Vize Yayıncılık, Ankara, 2013
2012
201251. Özel Gereksinimli Öğrenciler İçin Eğitim Ortamlarının Düzenlenmesi
ŞAFAK P.
Temel Eğitim Öğretmenleri İçin Kaynaştırma Uygulamaları ve Özel Eğitim, Ataman, Ayşegül, Editör, Vize yayıncilık, Ankara, ss.128-141, 2012
2012
201252. Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı
ŞAFAK P.
Temel Eğitim Öğretmenleri için Kaynaştırma uygulamaları, Ataman, Ayşegül, Editör, Vize Yayıncılık, Ankara, ss.128-141, 2012
2011
201153. Duyusal Yetersizliği Olan Çocuklar ve Enfeksiyonlar
ŞAFAK P.
Özel Gereksinimi Olan Küçük Çocuklar, Akçamete, Gönül, Editör, Nobel Yayınevi, Ankara, ss.360-408, 2011
Desteklenen Projeler
2024 - 2025
2024 - 2025
Gören Bireylere Braille Yazıyı Görsel Olarak Okuma Öğretimine Yönelik Web Tabanlı Bir Öğretim Platformunun Tasarımı, Uygulaması ve Değerlendirmesi
TÜBİTAK Projesi , 1001 - Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Projelerini Destekleme Programı
Aslan C. (Yürütücü), Oyar E., Uluyol Ç., Karakoç T., Şafak P.
2023 - 2024
2023 - 2024
Uzaktan Koçlukla Yürütülecek İlişki Temelli Ebeveyn Çocuk Etkileşim Müdahale Programinin Görme Ve Ek Yetersizliği Olan Çocuklar Ve Annelerinin Etkileşimsel Davranişlari Üzerindeki Etkilerinin İncelenmesi
TÜBİTAK Projesi , 1001 - Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Projelerini Destekleme Programı
Şafak P. (Yürütücü), Özmen E. R., Olçay S., Sarıca A. D., Şata M.
2022 - 2023
2022 - 2023BÜTÜNLEŞTİRİCİ EĞİTİM İÇİN ÖZEL EĞİTİM HİZMETLERİNİN KALİTESİNİN ARTTIRILMASI İÇİN TEKNİK YARDIM
2. Çerçeve Programı Projesi , 2. Çerçeve Programı Projesi
(Proje Özeti)
Altunay B. (Yürütücü), Şafak P. (Yürütücü), Demiryürek P., Töret Z., Bilgiç H. C.
2021 - 2023
2021 - 2023Özel Eğitim Programlarını ve Materyallerini Geliştirme Projesi
Diğer Resmi Kurumlarca Desteklenen Proje
Töret Z., Olçay S., Demiryürek P., Şafak P., Aslan C., Bilgiç H. C.
2021 - 2021
2021 - 2021Özel Eğitim Programlarını ve Materyallerini Geliştirme Projesi
Diğer Resmi Kurumlarca Desteklenen Proje
Aslan C., Şafak P.
2016 - 2021
2016 - 2021Görme Yetersizliği Olan Bireyler İçin Destek Eğitim Programının Güncellenmesi
Diğer Resmi Kurumlarca Desteklenen Proje
Aslan C., Şafak P.
2020 - 2020
2020 - 2020Çoklu Yetersizliği olan Öğrenciler İçin Öğretim Programlarının Uyarlanması
Diğer Resmi Kurumlarca Desteklenen Proje
(Proje Özeti)
Tiryaki D., Şafak P., Tüysüz S., Töret Z., Bilgiç H. C., Demiryürek P., et al.
2020 - 2020
2020 - 2020
Çoklu Yetersizliği olan Öğrenciler İçin Öğretim Programlarının Uyarlanması
Diğer Resmi Kurumlarca Desteklenen Proje
Şafak P. (Yürütücü), Altınyay Ş.
2020 - 2020
2020 - 2020Çoklu Yetersizliği Olan Öğrenciler İçin Öğretim Programlarının Uyarlanması
Diğer Resmi Kurumlarca Desteklenen Proje
Aslan C., Şafak P.
2012 - 2013
2012 - 2013Gazi İşlevsel Görme Değerlendirme Aracı İle Az Gören Öğrencilerin Görme Becerilerinin Değerlendirilmesi
TÜBİTAK Projesi , 1001 - Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Projelerini Destekleme Programı
(Proje Sonuç Raporu)
Kan A., Şafak P. (Yürütücü)
Bilimsel Dergilerdeki Faaliyetler
2021 - Devam Ediyor
2021 - Devam EdiyorGazi Eğitim Fakültesi Dergisi
Editörler Kurulu Üyesi
2020 - Devam Ediyor
2020 - Devam EdiyorEurasian Journal of Teacher Education
Editörler Kurulu Üyesi
2019 - Devam Ediyor
2019 - Devam EdiyorTurkish Journal of Special Education Research and Practice
Yardımcı Editör/Bölüm Editörü
Öğrenci Projeleri
2024 - 2024
2024 - 2024