Prof. Dr. PINAR ŞAFAK


Gazi Eğitim Fakültesi, Özel Eğitim

Çok Engelliler Eğitimi


WoS Araştırma Alanları: Eğitim Özel


Avesis Araştırma Alanları: Eğitim

Metrikler

Yayın

195

Yayın (WoS)

10

Yayın (Scopus)

6

Atıf (WoS)

10

H-İndeks (WoS)

2

Atıf (Scopus)

6

H-İndeks (Scopus)

1

Atıf (Scholar)

22

H-İndeks (Scholar)

3

Atıf (TrDizin)

30

H-İndeks (TrDizin)

2

Atıf (Sobiad)

2

H-İndeks (Sobiad)

1

Atıf (Diğer Toplam)

89

Proje

10

Tez Danışmanlığı

13

Açık Erişim

19
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Eğitim Bilgileri

1997 - 2005

1997 - 2005

Doktora

Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Özel Eğitim Bölümü, Türkiye

1993 - 1996

1993 - 1996

Yüksek Lisans

Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Özel Eğitim Bölümü, Türkiye

1987 - 1991

1987 - 1991

Lisans

Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Özel Eğitim, Türkiye

Yaptığı Tezler

2005

2005

Doktora

Birlikte eğitim ortamındaki görme yetersizliğinden etkilenmiş öğrencilere gezici öğretmenlik düzenlemesine göre verilen destek hizmetin etkililiği

Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Özel Eğitim Bölümü

1996

1996

Yüksek Lisans

Görme engelli öğrencilerde sınıf içi uygulama olan çalışma davranışlarını arttırmada dönüştürülebilir sembol pekiştireç uygulamasının etkililiği

Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Özel Eğitim Bölümü

Yabancı Diller

B2 Orta Üstü

B2 Orta Üstü

İngilizce

Araştırma Alanları

Eğitim

Akademik Ünvanlar / Görevler

2021 - Devam Ediyor

2021 - Devam Ediyor

Doç. Dr.

Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Özel Eğitim

2018 - 2021

2018 - 2021

Doç. Dr.

Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Özel Eğitim

2007 - 2018

2007 - 2018

Yrd. Doç. Dr.

Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Özel Eğitim

2002 - 2007

2002 - 2007

Öğretim Görevlisi

Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Özel Eğitim

1991 - 2002

1991 - 2002

Araştırma Görevlisi

Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Özel Eğitim

Yönetimsel Görevler

2021 - Devam Ediyor

2021 - Devam Ediyor

Anabilim/Bilim Dalı Başkanı

Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Özel Eğitim

2018 - 2021

2018 - 2021

Anabilim/Bilim Dalı Başkanı

Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Özel Eğitim

2016 - 2020

2016 - 2020

Engelsiz Birimi Başkan Yardımcısı

Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Özel Eğitim

2016 - 2018

2016 - 2018

Bölüm Başkan Yardımcısı

Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Özel Eğitim

Akademi Dışı Deneyim

2009 - 2010

2009 - 2010

Teacher asistant

Perkins School for The Blind, Teacher asistant

Verdiği Dersler

Doktora

Doktora

ÇOK ÖZÜRLÜ ÇOCUKLAR İÇİN ÖĞRETİMİN DESENLENMESİ

Lisans

Lisans

EĞİTSEL-DAVRANIŞSAL DEĞERLENDİRME

BİRDEN FAZLA YETERSİZLİĞİ OLAN ÇOCUKLARIN EĞİTSEL DEĞERLENDİRMESİ VE ÖĞRETİM STRATEJİLERİ

ÇOK ÖZÜRLÜ ÇOCUKLAR İÇİN ÖĞRETİMİN DESENLENMESİ

BRAİLLE YAZI, FEN VE MATEMATİK SEMBOLLERİNİN ÖĞRETİMİ

GÖRME VE EK ENGELLİ ÖĞRENCİLER İÇİN ÖĞRENİM DESENLENMESİ

OKUL DENEYİMİ VE KAYNAŞTIRMA UYGULAMALARI

Yönetilen Tezler

Makaleler

Tümü (39)
SCI-E, SSCI, AHCI (3)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (9)
ESCI (6)
Scopus (6)
TRDizin (26)
Diğer Yayınlar (9)

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2025

2025

1. Görme Engelli Yetişkin Bireylerin Yardımcı Teknoloji Kullanımına ilişkin Yaşadığı Güçlükler ve Çözüm Önerileri

Eren H., Gökçe Demir B., Aslan C., Şafak P.

4. Lisansüstü Öğretmen Çalışmaları Kongresi, İstanbul, Türkiye, 23 - 25 Mayıs 2025, ss.1-2, (Özet Bildiri)

2023

2023

3. Görme ve Ek Yetersizliği Olan Çocukların Dokunsal Kartlarla Seçim Yapma Becerisi Öğretimi

Şafak P., Kalaylı M. E.

33. ULUSAL ÖZEL EĞİTİM KONGRESİ, Trabzon, Türkiye, 25 - 28 Ekim 2023, (Yayınlanmadı) Sürdürülebilir Kalkınma

2022

2022

6. ÇOKLU YETERSİZLİĞİ OLAN BEBEĞE SAHİP AİLELERİN YAŞADIKLARI GÜÇLÜKLER

ŞAFAK P.

6. Uluslararası Katılımlı Ulusal Disiplinlerarası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 26 Mayıs 2022, (Özet Bildiri)

2022

2022

7. Family Education in Turkey

ŞAFAK P.

Developing Teacher and Parent Partnership on Education of Children with Disabilities, Bandung, Endonezya, 25 Şubat 2022, (Özet Bildiri)

2021

2021

8. Görmeyen Çocuklarla Çalışan Öğretmenlerin Braille (Kabartma) Yazıya Yönelik Tutumları

OKYAR S., ŞAFAK P.

Braille (Kabartma) Yazının Dünü, Bugünü, Geleceği Sempozyumu, Türkiye, 22 Aralık 2021, (Özet Bildiri)

2021

2021

9. ÇOKLU YETERSİZLİĞE ÇOK YÖNLÜ BAKIŞ-Öğretmen Eğitimi

ŞAFAK P.

31. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Ankara, Türkiye, 22 Ekim 2021, (Tam Metin Bildiri)

2021

2021

10. Çoklu yetersizliği olan çocukların eğitimi

ŞAFAK P.

Özel Eğitim Sohbetleri, Lefkoşa, Kıbrıs (Kktc), 29 Nisan 2021, (Özet Bildiri)

2020

2020

11. Çok Engelli Olan Öğrenciler

ŞAFAK P.

30. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Bursa, Türkiye, 16 Ekim 2020, (Özet Bildiri)

2020

2020

12. Çoklu Yetersizliği Olan Çocukların Eğitiminde Bilgi ve Tecrübe Paylaşımı-Türkiye

ŞAFAK P.

Sharing Knowledge and Experience on Supporting Children with Multiple Disabilities to Learn, Jawa Timur, Endonezya, 09 Temmuz 2020, (Özet Bildiri)

2020

2020

13. Ağır Ve Çoklu Yetersizliği Olan Bireylerle ÇalışanUzmanların BEP Hazırlarken Kullandıkları Ölçme Ve Değerlendirme Araçlarının Belirlenmesi

Yürekli M., ŞAFAK P.

KARADENİZ ZİRVESİ 3. ULUSLARARASI SOSYAL BİLİMLER KONGRESİ, Ordu, Türkiye, 25 - 26 Nisan 2020, (Özet Bildiri)

2020

2020

14. Özel Eğitim Alanında Seçim Yapma İle ilgili Araştırmaların incelenmesi: Sistemetik derleme

Özdemir M. A., ŞAFAK P.

Karadeniz3. Uluslararası Sosyal Bilimler Kongresi, Ordu, Türkiye, 25 - 26 Nisan 2020, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2019

2019

16. Development of Attitude Scale for Students with Severe and Multiple Disabilities

BİLGİÇ H. C., ŞAFAK P., DEMİRYÜREK P.

7.ICEVI BALKAN CONFERENCE, SOFYA, Bulgaristan, 20 - 23 Ekim 2019, (Özet Bildiri)

2019

2019

17. “The examinationof gestures of children with multiple disabilities and visually impaired”

ŞAFAK P., Uyar D.

7th ICEVI Balkan conference, Sofya, Bulgaristan, 20 - 23 Ekim 2019, (Özet Bildiri)

2019

2019

20. A new website in Turkey

ŞAFAK P., UYAR D.

7th ICEVI Balkan conference, Sofya, Bulgaristan, 20 - 23 Ekim 2019, (Özet Bildiri)

2018

2018

22. AĞIR ve ÇOKLU YETERSİZLİĞİ (AÇYE) OLAN ÇOCUKLARDA OLUMLU DAVRANIŞ DESTEĞİ

OKYAR S., ŞAFAK P.

X. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, 27 - 30 Nisan 2018, (Özet Bildiri)

2017

2017

24. Ağır ve Çoklu Yetersizliği olan Bireylerin Jest Yoluyla İletişim Becerilerine İlişkin Ebeveyn Görüşlerinin incelenmesi

ŞAFAK P., Uyar D.

27. Özel Eğitim kongresi uluslararası katılımlı, Türkiye, 8 - 10 Kasım 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

25. Zihinsel Yetersizlikten Etkilenmiş Çocuğa Sahip Olan Annelerin Aile Yaşam Kalitesi ve Yaşama Yönelik Algılarının İncelenmesi

Ekiz Andiç H., ŞAFAK P.

27. Özel eğitim kongresi uluslararası katılımlı, Samsun, Türkiye, 8 - 10 Kasım 2017, ss.173, (Özet Bildiri)

2017

2017

26. Ağır ve Çoklu Yetersizliği Olan Çocukların Eğitimi

ŞAFAK P.

27. Özel Eğitim Kongresi Uluslararası katılımlı, Samsun, Türkiye, 08 Kasım 2017 - 10 Ocak 2018, (Özet Bildiri)

2017

2017

29. Ağır ve Çoklu Yetersizliği Olan Çocuklar için Toplumsal Becerilerin Kapsamı ve Öğretiminde Dikkat Edilecek İlkeler

BİLGİÇ H. C., ŞAFAK P., ÖZDEMİR M.

II. INES ULUSLARARASI AKADEMİK ARAŞTIRMALAR KONGRESİ, alanya, Türkiye, 18 - 21 Ekim 2017, (Özet Bildiri)

2016

2016

30. YETİŞKİNLERİN ÇOKLU YETERSİZLİKTEN ETKİLENMİŞ GÖRMEYEN ÇOCUKLARLA ETKİLEŞİM DAVRANIŞLARININ İNCELENMESİ

UYAR D., ŞAFAK P.

5. WORLD CONFERENCE ON EDUCATIONAL AND INSTRUCTIONAL STUDIES WCEIS, Antalya, Türkiye, 27 - 29 Ekim 2016, ss.56

2016

2016

31. Examination of Studies with the Point of View of Method of Education of Children with Autistic Spectrum Disorder

ŞAFAK P., YAVUZ M.

11. međunarodna balkanska konferencija obrazovanja i znanosti, POREC- ZAGREB, Hırvatistan, 12 - 14 Ekim 2016, (Tam Metin Bildiri)

2016

2016

32. GÖRMEYEN YA DA ÇOKLU YETERSİZLİKTEN ETKİLENMİŞ GÖRMEYEN ÇOCUKLARDA ORTAK DİKKAT BECERİSİ

ŞAFAK P., UYAR D.

26. ULUSAL ÖZEL EĞİTİM KONGRESİ, Eskişehir, Türkiye, 5 - 08 Ekim 2016, ss.100, (Özet Bildiri)

2016

2016

34. Using Multisensory Storytelling MSST to Increasing Listening Comprehension for Students with Multiple Disabilities Include Visual Impairment MDVI

ŞAFAK P., YILMAZ H. C., DEMİRYÜREK P.

Multidisciplinary Academic Conference on Education, Teaching and E-learning in Prague 2016, Prag, Çek Cumhuriyeti, 5 - 06 Ağustos 2016, ss.73, (Özet Bildiri)

2016

2016

35. Çoklu Yetersizliği Olan Çocuklarda İşlevsel Okuma Becerisi

ÖZDEMİR M., ŞAFAK P.

BÜTÜNLEŞTİRME OKULLARINDA ETKİLİ LİDERLİK VE YÖNETİM: ÖĞRETMEN EĞİTİMİ, MESLEKİ EĞİTİM VE SPOR, 12 - 15 Mayıs 2016, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2016

2016

37. The Determination of the Awareness Levels of Low vision Students with Reference to Their Visual Skills

ÇAKMAK S., KARAKOÇ T., ŞAFAK P., KAN A.

III. ULUSLARARASI ÖZEL EĞİTİM KONGRESİ, Konya, Türkiye, 12 - 15 Mayıs 2016, (Özet Bildiri)

2016

2016

38. THE TEACHING OF FUNCTIONAL WRITING SKILL TO THE CHILDREN WITH MULTI DISABILITIES

OKYAR S., ŞAFAK P.

ELMIS 2016 Uluslararası Özel Eğitim Kongresi, Konya, Türkiye, 12 - 15 Mayıs 2016, ss.109 Sürdürülebilir Kalkınma

2016

2016

40. Ağır ve Çoklu Yetersizliği Olan Çocuklarda Değerlendirme Aracı Olarak Portfolyo Kullanımı

YILMAZ H. C., DEMİRYÜREK P., ŞAFAK P.

3. Uluslararası Katılımlı Ulusal Disiplinlerarası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi, Türkiye, 31 Mart - 03 Nisan 2016, ss.234-236, (Özet Bildiri)

2016

2016

41. Ağır ve Çoklu Yetersizliği Olan Çocuklarda Dokunulabilir Sembollerin Kullanımı

DEMİRYÜREK P., YILMAZ H. C., ŞAFAK P.

3. Uluslararası Katılımlı Ulusal Disiplinlerarası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi, Türkiye, 31 Mart - 03 Nisan 2016, ss.237-238, (Özet Bildiri)

2016

2016

42. Otizm Spectrum Bozukluğu olan çocuklarda Seçim Yapma

AKIN BÜLBÜL I., ŞAFAK P.

3. Ulusal Disiplinlerarası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 31 Mart - 03 Nisan 2016, ss.176, (Özet Bildiri)

2015

2015

44. EVALATION OF DISABLED CHILDREN IN TURKEY WITH THE AIM OF THEIR NEEDS TO GREEN SPACE

ŞAFAK P., POUYA S.

MACODESU 2015, Trabzon, Türkiye, 18 - 20 Eylül 2015, ss.74

2015

2015

48. Çoklu yetersizliği olan çocuklarla çalışan öğretmen adaylarının öğretmenlik davranışlarının incelenmesi

ŞAFAK P., YILMAZ H. C., DEMİRYÜREK P., DOĞUŞ M.

VII. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, Muğla, Türkiye, 28 - 31 Mayıs 2015, (Özet Bildiri)

2014

2014

49. Siblings Attitudes Towards Persons With Severe/Profound And Multiple Disabilities In Turkey

ŞAFAK P., ÇETİN M. E., Kot M.

Proceedings of 6th World Conference on Educational Sciences, Valletta, Malta, 6 - 09 Şubat 2014, cilt.191, ss.2083-2088, (Tam Metin Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma identifier

2014

2014

50. Görme engelli üniversite öğrencilerinin yönelim ve bağımsız hareket becerilerine ilişkin görüşlerinin belirlenmesi

ŞAFAK P., ALTUNAY B., GÜLBAHAR Ö.

1. Uluslararası Engellilerin İstihdamı Sosyal Güvenlik Sorunları ve Çözüm Önerileri Kongresi, Ankara, Türkiye, 17 - 19 Ekim 2014, ss.37-52, (Tam Metin Bildiri)

2014

2014

51. Takvim kutuları

DOĞUŞ M., ŞAFAK P.

24. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Edirne, Türkiye, 25 - 27 Eylül 2014, (Özet Bildiri)

2014

2014

52. Engelli Çocuklar İçin İyileştirme (Terapi) Bahçeleri

Pouya S., ŞAFAK P., DEMİREL Ö.

24. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Edirne, Türkiye, 25 - 27 Eylül 2014, ss.181, (Özet Bildiri)

2014

2014

53. Birden Fazla Yetersizliği Olan Çocukların Eğitiminde Çok Duyulu Hikaye Kullanımı

ŞAFAK P., DEMİRYÜREK P.

24. Ulusal Özelk Eğitim Kongresi, Edirne, Türkiye, 25 - 27 Eylül 2014, ss.242, (Özet Bildiri)

2014

2014

54. Birden Fazla Yetersizliği olan Bireylerin eğitiminde Çok duyulu Odaların Kullanımı

ŞAFAK P., DEMİRYÜREK P.

24. Ulusal Özel eğitim Kongresi, Edirne, Türkiye, 25 - 27 Eylül 2014, ss.243, (Özet Bildiri)

2014

2014

55. Duyusal Bahçe

Pouya S., ŞAFAK P.

24. Ulusal Özelm Eğitim kongresi, Edirne, Türkiye, 25 - 27 Eylül 2014, ss.180, (Özet Bildiri)

2013

2013

56. Özel Eğitimide Tercihler ve Seçim Yapma

ŞAFAK P., ELDENİZ ÇETİN M.

Uluslararası Eğitimde Değişim ve Yeni Yönelimler Sempozyumu, Konya, Türkiye, 22 - 24 Kasım 2013, (Özet Bildiri)

2013

2013

58. Behaviours Exhibited by Students with Low Vision at During of Reading

ŞAFAK P., ÇAKMAK S., KARAKOÇ T., KAN A.

8. ICEVI European Conference on Education and Rehabilitation of People with Visual Impairment, 30 Haziran - 05 Temmuz 2013, (Özet Bildiri)

2013

2013

61. Educational Enviroments and Placement processes of Student with Low Vision in Turkey

ÇAKMAK S., KARAKOÇ T., ŞAFAK P., KAN A.

8. ICEVI European Conference on Education and Rehabilitation of People with Visual Impairment, 30 Haziran - 05 Temmuz 2013, (Özet Bildiri)

2013

2013

62. Creation of Performance Activities for the Studies on Validity and Reliability of Gazi Functional Vision Assessment Tool

KARAKOÇ T., ÇAKMAK S., ŞAFAK P., KAN A.

8. ICEVI European Conference on Education and Rehabilitation of People with Visual Impairment, 30 Haziran - 05 Temmuz 2013, (Özet Bildiri)

2013

2013

63. Functional Vision Assessment of Students with Low vision with Gazi Functional Vision Assessment Tool (Pre-Application)

ŞAFAK P., KARAKOÇ T., ÇAKMAK S., KAN A.

8. ICEVI European Conference on Education and Rehabilitation of People with Visual Impairment, 30 Haziran - 05 Temmuz 2013, (Özet Bildiri)

2013

2013

64. Creation of Performance Activities for Students on Validity and Reliability of Gazi Functional Vision Assessment Tool

KARAKOÇ T., ÇAKMAK S., ŞAFAK P., KAN A.

8. ICEVI European Conference on Education and Rehabilitation of People with Visual Impairment, 30 Haziran - 05 Temmuz 2013, (Özet Bildiri)

2013

2013

65. The Effect of the Training Program Provided to Proffessionals for the Use of Gazi Functional Vision Assessment Tool

KARAKOÇ T., ŞAFAK P., ÇAKMAK S., KAN A.

8. ICEVI European Conference on Education and Rehabilitation of People with Visual Impairment, 30 Haziran - 05 Temmuz 2013, (Özet Bildiri)

2013

2013

66. Awareness of Student with Low Vision on Their Present Level of Visual Acuities

KARAKOÇ T., ÇAKMAK S., ŞAFAK P., KAN A.

8. ICEVI European Conference on Education and Rehabilitation of People with Visual Impairment, 30 Haziran - 05 Temmuz 2013, (Özet Bildiri)

2013

2013

69. Behaviors Exhibited by Students with Low Vision at During of Reading

ŞAFAK P., ÇAKMAK S., KARAKOÇ T., KAN A.

8. ICEVI Europan Conferance, İstanbul, Türkiye, 30 Haziran 2013, (Özet Bildiri)

2013

2013

72. Awareness os Students with Low Vision on Their Present Level of Visual Acuities

KARAKOÇ T., ÇAKMAK S., ŞAFAK P., KAN A.

8.ICEVI Europan Conferance, İstanbul, Türkiye, 30 Haziran 2013, (Özet Bildiri)

2012

2012

73. GAZİ İŞLEVSEL GÖRME DEĞERLENDİRME ARACI

KARAKOÇ T., ŞAFAK P., ÇAKMAK S., KAN A.

3. ULUSLARASI KÖR VE AZ GÖRENLERİN EĞİTİMİ REHABİLİTASYON SORUNLARI VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ SEMPOZYUMU, Ankara, Türkiye, 7 - 09 Aralık 2012, ss.196-205, (Tam Metin Bildiri)

2012

2012

78. Alternatif Arttırıcı İletişim Yöntemleri ve Örnekleri

KÜÇÜKÖZYİĞİT M. S., ŞAFAK P.

22. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Trabzon, Türkiye, 11 - 12 Ekim 2012, ss.217, (Özet Bildiri)

2012

2012

85. Az Gören Öğrencilerin Okuma Hızlarının Belirlenmesi

Karakoç T., Şafak P., Çakmak S.

21. Uusal Eğitim Bilimleri Kongresi, İstanbul, Türkiye, 12 Eylül 2012, (Özet Bildiri)

2011

2011

87. Teacher Education Programs for Handicapped Children in Turkey properties ane Requirements

ŞAFAK P.

XV Deafblind International World Conference, Sao-Paulo, Brezilya, 24 Eylül - 01 Ekim 2011, (Özet Bildiri)

2011

2011

89. GÖRME YETERSİZLİĞİNDEN ETKİLENMİŞ ÇOCUKLAR İÇİN GEÇİŞ PLANLARININ ÖNEMİ VE HAZIRLANMASI

ŞAFAK P.

ULUSLARARASI KÖR VE AZ GÖREN KADINLARIN MESLEKİ EĞİTİMİ MESLEKİ REHABİLİTASYONU İSTİHDAMI VE SOSYAL HAYATA UYUM SEMPOZYUMU, Ankara, Türkiye, 14 - 16 Ekim 2011, ss.87-89, (Tam Metin Bildiri)

2011

2011

92. AZ GÖREN ÖĞRENCİNİN DOĞRUDAN ÖĞRETİM YÖNTEMİ İLE OKUNAKLI EL YAZISI YAZMA ÖĞRETİMİ

ŞAFAK P.

4. ULUSLARARASI TÜRKÇENİN EĞİTİMİ ÖĞRETİMİ KURULTAYI, Sakarya, Türkiye, 8 - 09 Eylül 2011, ss.86

2011

2011

93. DOKUNULABİLİR TANGİBLE SEMBOLLERLE GÖRMEYEN VE EK ENGELİ OLAN ÇOCUKLARLA BİR ÖRNEK ÇALIŞMA

ŞAFAK P.

8. EĞİTİMDE İYİ ÖRNEKLER KONFERANSI, İstanbul, Türkiye, 09 Nisan 2011, ss.29

2010

2010

95. Çok Özürlülerde ve Görmeyen-İşitmeyen Çocuklarda Türk İşaret Dilinin Önemi

ŞAFAK P.

Türk İşaret Dili sistemi Hazırlık Çalıştayı, Ankara, Türkiye, 15 - 16 Ekim 2010, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2008

2008

96. THE EFFECT OF CONSTAND TIME DELAY PROCEDURE IN TEACHING OF CHAINED TASKS TO VISUALLY IMPAIRED STUDENT

ŞAFAK P., AYKUT Ç.

ICEVI- 4. BALKAN KONFERANSI, İstanbul, Türkiye, 22 - 26 Ekim 2008, ss.27

2008

2008

97. CALENDER SYSTEM FOR DEAF BLIND CHILDREN AND AN EXAMPLE OF HOW TO USE CALENDAR SYSTEM

ŞAFAK P., AKSOY N.

ICEVI- 4. BALKAN KONFERANSI, İstanbul, Türkiye, 22 - 26 Ekim 2008, ss.23-24

2003

2003

98. Görme Yetersizliğinden Etkilenmiş Öğrencilere Fen Bilgisi Ünitelerinin Yeniden Yapılandırılarak Sunumunu Etkisi

ŞAFAK P., KARAKOÇ T.

13. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 12 - 14 Kasım 2003, ss.169-173, (Tam Metin Bildiri)

1999

1999

99. Görme engelli öğrencilere yönelim ve bağımsız hareket becerilerinin öğretiminde rota analizi

ŞAFAK P., ALTUNAY B., GÜLBAHAR Ö.

9. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Ankara, Türkiye, 22 - 23 Kasım 1999, (Tam Metin Bildiri)

1997

1997

100. Şehirde görme engelliler

ŞAFAK P., ALTUNAY B., GÜLBAHAR Ö.

7. Özel Eğitim Günleri, Ankara, Türkiye, 13 - 15 Kasım 1997

1997

1997

101. Şehirde Görme Engelli Çocuk

ŞAFAK P., Altunay B., Önce G.

7. Özel Eğitim Günleri, Eskişehir, Türkiye, 13 - 15 Kasım 1997, ss.31, (Özet Bildiri)

Kitaplar

2025

2025

1. Çoklu Yetersizliği olan Çocukların Eğitimi

ŞAFAK P., KALAYLI M. E.

Özel Eğitim, ALTUNAY BANU, YALÇIN GÜLİSTAN, TİRYAKİ DEMET, Editör, Akademisyen yayınevi, Ankara, ss.315-347, 2025

2024

2024

7. Ağır ve Çoklu Yetersizlikten Etkilenmiş Öğrencilerin İletişim Becerilerinin Geliştirilmesi

ŞAFAK P., KALAYLI M. E.

Ağır ve/veya Çoklu Yetersizlikte Bağımsızlığa Atılan Adım: Akademik Olmayan Becerilerin Öğretimi, ÇAY EVGİN, Bozak Burak, Editör, Vize Akademik, Ankara, ss.133-157, 2024

2024

2024

8. BÖLÜM 5: YAŞAM SORUMLULUĞU ALMA

Şafak P.

ÇOKLU YETERSİZLİK AİLE EĞİTİMİ KİTABI II. KADEME, Pınar Şafak, Editör, Milli Eğitim, Ankara, ss.154-181, 2024

2024

2024

9. BÖLÜM 2: SERBEST ZAMAN ETKİNLİKLERİ

Şafak P.

ÇOKLU YETERSİZLİK AİLE EĞİTİMİ KİTABI II. KADEME, Pınar Şafak, Editör, Milli Eğitim, Ankara, ss.30-55, 2024

2023

2023

10. Görme ve Ek Engelli Bireylerin Eğitimi

Şafak P., Uyar D.

Görme Engellilerin Eğitimi, Cem Aslan, Editör, Vize Akademik, Ankara, ss.273-350, 2023

2023

2023

11. Ağır ve Çoklu Yetersizliği Olan Bireyler İçin Erişilebilir Tasarım

ŞAFAK P., ASLAN C.

Engellilik ve Erişilebilir Tasarım, Cavkaytar, Atilla; Ergenekon, Yasemin, Editör, Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi, Eskişehir, ss.260-294, 2023

2023

2023

12. Görme Yetersizliği Olan Çocukların Eğitim

ŞAFAK P.

Genel Eğitim Okullarında Özel Gereksinimi Olan Öğrenciler Ve Özel Eğitimi, Akçamete, A. Gönül, Editör, Kök Yayıncılık, Ankara, ss.397-413, 2023

2023

2023

13. Görme ve Ek Engelli Bireylerin Eğitimi

ŞAFAK P., Uyar D.

GÖRME ENGELLİLERİN EĞİTİMİ, Aslan, Cem, Editör, Vize Akademik, Ankara, ss.273-306, 2023

2023

2023

14. Davranışçı Öğrenme Kuramı

ŞAFAK P.

Öğrenme Öğretme Kuram ve Yaklaşımları, Büyükalan Filiz, Sevil, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.3-25, 2023

2021

2021

17. Öz-Bakım Becerileri

YAVUZ M., ŞAFAK P.

Özel Gereksinimli Çocuğu Olan Anne - Baba El Kitabı Serisi ÇOKLU YETERSİZLİK, Sardohan Yıldırım Emel, Eldeniz Çetin Müzeyyen, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.107-120, 2021

2021

2021

18. Çoklu Yetersizliği Olan Az Gören Çocuklarda İşlevsel Görme Değerlendirmesi

ŞAFAK P.

Görme Becerilerinin Değerlendirilmesi ve Desteklenmesi, Karakoç Tamer, ASlan Cem, Editör, Vize Akademik, Ankara, ss.47-67, 2021

2021

2021

19. Ağır ve/veya Çoklu Yetersizliği olan Bir Öğrenci Olmak

ŞAFAK P.

Eğitimde Bütünleştirme Herkes İçin Bir okul Yaratmak, Sarıca, Dolunay; Tanrıverdi, Arzu, Editör, Nobel, Ankara, ss.352-373, 2021

2020

2020

20. Görme ve Ek Yetersizliği Olan Çocuklar

ŞAFAK P., KALAYLI M. E.

Ağır ve Çoklu Yetersizliği OlanÖğrencilerin Eğitiminde Stratejiler, Pınar Şafak, Editör, Vize Yayıncılık, Ankara, ss.97-118, 2020

2020

2020

21. Görme Yetersizliği Olan Öğrencilere Okuma Yazma Öğretimi

ŞAFAK P., TİRYAKİ D., DEMİRYÜREK P.

Görme Yetersizliği Olan Öğrencilerin Öğretmenlerine Yönelik Mesleki Gelişim Eğitimi Öğretmen Kitabı, Akbıyık, Sibel; Şafak, Pınar, Editör, MEB Yayınları, Ankara, ss.54-83, 2020

2020

2020

22. Zihin Yetersizliği Olan Öğrenciler

ŞAFAK P., YAVUZ M.

ZİHİN YETERSİZLİĞİ ve OTİZMSPEKTRUM BOZUKLUĞU, Serdal DENİZ Bora AKDEMİR, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.1-23, 2020

2020

2020

23. Yaşam sorumluluğu alma, seçim yapma ve tercihlerin değerlendirilmesi

ELDENİZ ÇETİN M., ŞAFAK P.

Ağır ve çoklu yetersizliği olan öğrencilerin eğitiminde stratejiler, Pınar ŞAFAK, Editör, VİZE, Ankara, ss.457-484, 2020

2020

2020

24. Ağır ve Çoklu Yetersizliği Olan Öğrencilere Okuma Yazma Öğretimi

ASLAN C., BİLGİÇ H. C., DOĞUŞ M., DEMİRYÜREK P., ŞAFAK P.

Ağır ve Çoklu Yetersizliği Olan Öğrencilerin Eğitiminde Stratejiler, ŞAFAK Pınar, Editör, Vize Yayıncılık, ss.249-269, 2020

2020

2020

25. Ağır ve Çoklu Yetersizliği OlanÖğrencilerin Öğretmenlerine Öneriler

ŞAFAK P., Gül B.

Ağır ve Çoklu Yetersizliği OlanÖğrencilerin Eğitiminde Stratejiler, Pınar Şafak, Editör, Vize Yayıncılık, Ankara, ss.651-681, 2020

2020

2020

26. Aile Tepkileri

YAVUZ M., ŞAFAK P.

Zihin Yetersizliği ve Otizm Spektrum Bozukluğu, Serdal DENİZ - Bora AKDEMİR, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.253-274, 2020

2020

2020

27. Yaşam sorumluluğu alma, seçim yapma ve tercihlerin değerlendirilmesi

ELDENİZ ÇETİN M., ŞAFAK P.

Ağır ve Çoklu Yetersizliği Olan Öğrencilerin Eğitiminde Stratejiler, Pınar Şafak, Editör, Vize, Ankara, ss.457-487, 2020

2020

2020

28. Görme Yetersizliği Olan Öğrencilere Okuma Yazma Öğretimi

ŞAFAK P., TİRYAKİ D., DEMİRYÜREK P.

Görme Yetersizliği Olan Öğrencilerin Öğretmenlerine Yönelik Mesleki Gelişim Eğitimi Etkinlik Kitabı, Akbıyık, Sibel; Şafak, Pınar, Editör, MEB Yayınları, Ankara, ss.30-43, 2020

2020

2020

29. Ağır ve Çoklu Yetersizliğin Kavramsal Çerçevesi

ŞAFAK P., Yürekli m.

Ağır ve Çoklu Yetersizliği OlanÖğrencilerin Eğitiminde Stratejiler, Pıar ŞAFAK, Editör, Vize Yayıncılık, Ankara, ss.1-33, 2020

2020

2020

30. Ağır ve Çoklu Yetersizliği OlanÖğrencilerin İletişim Becerileri ve Öğretimi

Şafak P., Uyar D.

Ağır ve Çoklu Yetersizliği OlanÖğrencilerin Eğitiminde Stratejiler, Pınar Şafak, Editör, Vize Yayıncılık, Ankara, ss.489-559, 2020

2019

2019

31. Matematik öğretiminde farklı yetersizlik grupları için öğretimsel uyarlamalar

ŞAFAK P., uyar d.

Özel Eğitimde Matematik, Alptekin, Serpil, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.299-329, 2019

2018

2018

34. Çoklu Yetersizliği Olan Öğrenciler

ŞAFAK P.

Özel Eğitim ve Kaynaştırma, Cavkaytar Atilla, Ersan Deniz T., Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.325-365, 2018 Sürdürülebilir Kalkınma

2018

2018

35. Görme Yetersizliği Olan Çocuklar

Şafak P., Demiryürek P.

Özel Eğitim ve Kaynaştırma, Şahbaz Ümit, Editör, Anı Yayıncılık, Ankara, ss.32-68, 2018 Sürdürülebilir Kalkınma

2018

2018

36. Özel Gereksinimli Bireylerde Sosyal Uyum Becerilerinin Değerlendirilmesi ve Öğretimi

ŞAFAK P., BİLGİÇ H. C.

Özel Eğitimde Sosyal Uyum Becerilerinin Öğretimi, Sazak Elif, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.247-271, 2018

2018

2018

37. Ağır ve Çoklu Yetersizliği Olan Çocuklar

ŞAFAK P., BİLGİÇ H. C.

Özel Eğitim ve Kaynaştırma, Şahbaz Ümit, Editör, Anı Yayıncılık, Ankara, ss.348-385, 2018 Sürdürülebilir Kalkınma

2017

2017

39. Körsağır (görmeyenişitmeyen) Çocukların Eğitimi

ŞAFAK P.

İşitme ve Görme Yetersizliği, Hasan Gürgür, Pınar Şafak, Editör, PEGEM akademi, Ankara, ss.237-260, 2017

2017

2017

40. Ağır ve Çoklu Yetersizliği olan Ergenlerin Özellikleri

ŞAFAK P.

Gelişimsel Desteğe Gereksinimi Olan Ergenlik Dönemi Öğrenciler (12-18) Özellikleri-Aileler İçin, Murat Doğan, Editör, Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi, Eskişehir, ss.2-20, 2017

2017

2017

41. Ağır ve Çoklu Yetersizliği Olan Ergenlerin Özellikleri Nelrdir?

ŞAFAK P.

Gelişimsel Desteğe Gereksinimi Olan Ergenlik Dönemi Bireyleri (12-18) ve ÖzellikleriÖzellikleri-Uzmanlar/Eğitimciler İçin, Hasan Gürgür, Editör, Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi, Eskişehir, ss.2-20, 2017

2017

2017

42. Braille Yazı Sistemi, Tarihçesi ve Dünyada Braille

ŞAFAK P.

Görenler için Braille (Kabartma) Yazı Rehberi, Pınar Şafak, Editör, PEGEM Akademi, Ankara, ss.2-21, 2017

2016

2016

43. Bilişsel Yetersizliği Olan Öğrencilerde Yardımcı Teknolojiler

ÇAKMAK S., ŞAFAK P., KARAKOÇ T., ÇİTİL M., KÜÇÜKÖZYİĞİT M. S., ASLAN C., et al.

Özel Eğitimde Yardımcı Teknolojiler, Salih Çakmak, Editör, Vize, Ankara, ss.152-180, 2016

2016

2016

44. AĞIR VE ÇOKLU YETERSİZLİĞİ OLAN ÇOCUKLAR İÇİN YARDIMCI ARAÇ VE TEKNOLOJİLER

ŞAFAK P.

ÖZEL EĞİTİM VE YARDIMCI TEKNOLOJİLER, ÇAKMAK, SALİH, Editör, VİZE YAYINCILIK, Ankara, ss.122-150, 2016

2016

2016

45. Yardımcı Teknoloji, TArihçe ve GEnel KAvramlar

ÇAKMAK S., ÇİTİL M., YILMAZ H. C., ŞAFAK P., KÜÇÜKÖZYİĞİT M. S., ASLAN C., et al.

Özel Eğitimde Yardımcı Teknolojiler, Salih ÇAKMAK, Editör, VİZE YAYINCILIK, Ankara, ss.6-17, 2016

2015

2015

46. Ünite 4: Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı

ŞAFAK P.

Temel Eğitim Öğretmenleri İçin Kaynaştırma Uygulamaları Ve Özel Eğitim, Ataman, Ayşegül, Editör, Vize Yayıncılık, Ankara, ss.85-102, 2015

2014

2014

47. Aile Eğitim Rehberi Görme Engelli Çocuklar

Aydın Odywer P., ÇAKMAK S., ŞAFAK P., KARAKOÇ T., Er E.

Engelli ve Yaşlı Hizmetleri Genel Müdürlüğü, Ankara, 2014

2014

2014

48. AİLE EĞİTİM REHBERİ GÖRME ENGELLİ ÇOCUKLAR

ŞAFAK P., ÇAKMAK S., KARAKOÇ T.

AİLE VE SOSYAL POLİTİKALAR BAKANLIĞI, Ankara, 2014

2014

2014

49. Davranışçı Öğrenme Kuramı

ŞAFAK P.

Öğrenme öğretme kuram ve yaklaşımları, Sevil BÜYÜKALAN FİLİZ, Editör, PEGEM Akademi, Ankara, ss.27-44, 2014

2012

2012

51. Özel Gereksinimli Öğrenciler İçin Eğitim Ortamlarının Düzenlenmesi

ŞAFAK P.

Temel Eğitim Öğretmenleri İçin Kaynaştırma Uygulamaları ve Özel Eğitim, Ataman, Ayşegül, Editör, Vize yayıncilık, Ankara, ss.128-141, 2012 Sürdürülebilir Kalkınma

2012

2012

52. Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı

ŞAFAK P.

Temel Eğitim Öğretmenleri için Kaynaştırma uygulamaları, Ataman, Ayşegül, Editör, Vize Yayıncılık, Ankara, ss.128-141, 2012 Sürdürülebilir Kalkınma

2011

2011

53. Duyusal Yetersizliği Olan Çocuklar ve Enfeksiyonlar

ŞAFAK P.

Özel Gereksinimi Olan Küçük Çocuklar, Akçamete, Gönül, Editör, Nobel Yayınevi, Ankara, ss.360-408, 2011

Desteklenen Projeler

2021 - 2021

2021 - 2021

Özel Eğitim Programlarını ve Materyallerini Geliştirme Projesi

Diğer Resmi Kurumlarca Desteklenen Proje

Aslan C., Şafak P.

2020 - 2020

2020 - 2020

Çoklu Yetersizliği olan Öğrenciler İçin Öğretim Programlarının UyarlanmasıSürdürülebilir Kalkınma

Diğer Resmi Kurumlarca Desteklenen Proje

Şafak P. (Yürütücü), Altınyay Ş.

2012 - 2013

2012 - 2013

Gazi İşlevsel Görme Değerlendirme Aracı İle Az Gören Öğrencilerin Görme Becerilerinin Değerlendirilmesi

TÜBİTAK Projesi , 1001 - Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Projelerini Destekleme Programı

(Proje Sonuç Raporu) Creative Commons License
Kan A., Şafak P. (Yürütücü)

Bilimsel Dergilerdeki Faaliyetler

2021 - Devam Ediyor

2021 - Devam Ediyor

Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi

Editörler Kurulu Üyesi

2020 - Devam Ediyor

2020 - Devam Ediyor

Eurasian Journal of Teacher Education

Editörler Kurulu Üyesi

2019 - Devam Ediyor

2019 - Devam Ediyor

Turkish Journal of Special Education Research and Practice

Yardımcı Editör/Bölüm Editörü

Öğrenci Projeleri

2024 - 2024

2024 - 2024

Ağır ve Çoklu Yetersizliğe (AÇYE) Sahip Öğrenci İle Çalışacak olan Özel Eğitim Öğretmeni Akran Adaylarına Destek Modülü: Çok duyulu Öykü

Diğer

Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Özel Eğitim, Türkiye


Atıflar

Toplam Atıf Sayısı (WOS): 10

h-indeksi (WOS): 2