SCI, SSCI ve AHCI İndekslerine Giren Dergilerde Yayınlanan Makaleler
Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler
Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin Vatandaşlık Tiplerinin Belirlenmesi
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi
, cilt.54, sa.2, ss.459-496, 2021 (Hakemli Dergi)
Hisli, Azimli Cesur Türk Gençliği ve Atatürk
Türk Yurdu
, sa.375, ss.40-43, 2018 (Hakemli Dergi)
Öğrencilerin tarih okuryazarlığı düzeylerini etkileyen faktörler Öğretmen görüşlerine dayalı nitel bir çalışma
Turkish History Education Journal
, cilt.3, sa.2, ss.1-23, 2014 (Hakemli Dergi)
Öğrencilerin Tarih Okuryazarlığı Düzeylerini Etkileyen Faktörler Öğretmen Görüşlerine Dayalı Nitel Bir Araştırma
Türk Tarih Eğitimcileri Dergisi,
, cilt.3, sa.2, ss.1-23, 2014 (Hakemli Dergi)
Sosyal Bilgiler Dersinde Proje Fuarının Kullanılmasına İlişkin Öğrenci Görüşleri
Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
, cilt.1, sa.14, ss.375-410, 2013 (Hakemli Dergi)
“UNESCO’nun Tarih Eğitimi Yayınlarına Yönelik Bir Değerlendirme (1947-2009)
Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitü Dergisi
, cilt.6, sa.14, ss.107-139, 2013 (Hakemli Dergi)
Sosyal Bilgiler Öğretmeni Adayları ve İntihal Önbilgileri İntihalin Yaygınlığı ve Başvurulan Yöntemler
GaziosmanPaşa Bilimsel Araştırma Dergisi
, sa.4, ss.94-107, 2013 (Hakemli Dergi)
Sosyal bilgiler dersinde proje fuarının kullanılmasına ilişkin öğrenci görüşleri.
Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitü Dergisi
, cilt.6, sa.14, ss.375-410, 2013 (Hakemli Dergi)
Sosyal bilgiler öğretmenlerinin sosyal bilgilerin doğasıyla ilgili görüşleri
Journal of Social Studies Education Research (Sosyal Bilgiler Eğitimi Araştırmaları Dergisi)
, cilt.3, sa.1, ss.35-64, 2012 (Hakemli Dergi)
Öğrenci Anılarında Tarih Öğretmenleri ve Uygulamaları 1882 1957
Turkish History Education Journal
, cilt.1, sa.1, ss.73-98, 2012 (Hakemli Dergi)
Sosyal Bilgiler Eğitiminde İyi Bir Örnek ABD Kongre Kütüphanesinin Amerikan Hafıza Projesi
TURK KUTUPHANECILIGI / TURKISH LIBRARIANSHIP
, cilt.25, sa.2, ss.261-270, 2011 (Hakemli Dergi)
Tarihçi Faik Reşit Unat’ın Milli Eğitim ve Tarih Eğitimine Katkıları
Türk Yurdu
, sa.260, ss.94-101, 2009 (Hakemli Dergi)
Selim Sabit Efendi’nin Okul Tarihi İnşası
Türk Eğitim Bilimleri Dergisi
, cilt.7, sa.2, ss.377-392, 2009 (Hakemli Dergi)
Osmanlı İmparatorluğu Döneminde Bir Ders Araç ve Gereçleri Lojistik Merkezi Maarif Kütüphanesi 1872 1895
Tarihin Peşinde: Uluslararası Tarih ve Sosyal Araştırmalar Dergisi
, cilt.1, sa.1, ss.27-36, 2009 (Hakemli Dergi)
II. Meşrutiyet Döneminin Değerli Bir Maarifçisi Fuad Şemsi İnan
Türk Yurdu
, cilt.28, sa.251, ss.98-101, 2008 (Hakemli Dergi)
İlköğretim 3 Sınıf Hayat Bilgisi Dersinde Proje Çalışmaları İle İlgili Öğrenci Görüşleri
Selçuk Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, sa.23, ss.165, 2007 (Hakemli Dergi)
Kıdemli ve Aday Tarih Öğretmenlerinin Tarih Dersini Sevmeyen Lise Öğrencisine Yönelik Yaklaşımları
Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi
, sa.2, ss.29-42, 2007 (Hakemli Dergi)
Bir Çankırılı Tarihçi: Mustafa Çağatay Uluçay ve Tarih Eğitimine Katkıları
Çankırı Araştırmaları Dergisi
, sa.2, ss.35-42, 2007 (Hakemli Dergi)
Tarihî dokümanla tarih öğretiminin lise öğrencilerinin başarısına etkisi
Gazi Eğitim fakültesi Dergisi
, cilt.2, ss.99-112, 2006 (Hakemli Dergi)
Rousseau, Emile ve Tarih Öğretimi
MILLI EGITIM
, sa.159, ss.239-244, 2003 (Hakemli Dergi)
Mülkiyeli Bir Eğitim Bilimci: İhsan Sungu
Türk Eğitim Bilimleri Dergisi
, cilt.1, sa.2, ss.233-243, 2003 (Hakemli Dergi)
Tarih Derslerinde Dokümanlarla Öğretim Yaklaşımı
Türk Yurdu
, cilt.22, sa.175, ss.80-86, 2002 (Hakemli Dergi)
1924 Türk Basını Işığında Amerikalı Eğitimci John Dewey nin Türkiye Seyahati
Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi
, cilt.21, sa.3, ss.193-207, 2001 (Hakemli Dergi)
Çanakkale Savaşlarını Nasıl Öğreteceğiz
Türk Yurdu
, sa.164, ss.23-29, 2001 (Hakemli Dergi)
Tarih Öğretiminde Bir Araç Olarak Tarihi Romanlar
Türk Yurdu
, sa.153, ss.158-165, 2000 (Hakemli Dergi)
Atatürk Tarih Öğretimi ve Müzeler
Türk Yurdu
, cilt.20, sa.160, ss.85-90, 2000 (Hakemli Dergi)
İngiltere de Piaget ve Bruner in görüşlerinin ilköğretimde tarih öğretimine yansıması üzerine bir araştırma
PAÜ Eğitim Fakültesi Dergisi
, sa.6, ss.1-9, 1999 (Hakemli Dergi)
Okul Dışı Tarih Öğretimi
Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.18, sa.1, ss.87-94, 1998 (Hakemli Dergi)
Hakemli Kongre / Sempozyum Bildiri Kitaplarında Yer Alan Yayınlar
“Haşim Nahit Erbil’in Modern Tekniği Üretecek Eğitim Üzerine Görüşleri: “Çividen Uçak Motoruna Kadar Her Şeyi Kendimiz Yapmak İstiyoruz!”,
Eğitim Düşünürleri Sempozyumu, , Ankara, Türkiye, 23 - 24 Aralık 2022, ss.1-2
Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Lisans Programında Klasikler ve Önemi”
. Uluslar arası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu, Aksaray, Türkiye, 13 Ekim 2018
Tarih Öğretmenliği Lisans Taslak Programı Geliştirilme Sürecini Değerlendirme (2017 yılı)”
TTK Uluslararası Tarih Müfredatı Çalıştayı, Türkiye, 6 - 08 Kasım 2017
Müzelerin Eğitimdeki Yeri ve Önemi
Uluslararası Eğitim ve Değerler Sempozyumu, 2 - 07 Ekim 2017
Sınıfta bir sosyal bilimci “gibi” seyahatnameleri okumak: “Aleksander von Humboldt mu yoksa Carl Friedrich Gauss mu çok uzaklara gitti?”
TÜBA, Bilim Eğitim Çalıştayı, Türkiye, 11 - 15 Eylül 2017
Eğitim Fakültelerinde Türk Eğitim Tarihi Dersinin Öğretim Durumu İle ilgili Bazı Tespitler
IV. Uluslararası Tarih Eğitimi Sempozyumu, 1 - 03 Eylül 2016
Tarihi Canlı Tutmak: Müzelerde Uygulanan Birinci ve Üçüncü Kişi Anlatım Türleri İle Birinci ve Üçüncü Kişi Anlatım Türlerinin Birlikte Kullanıldığı Uygulamalar
Ulusal Müzecilik Sempozyumu Türkiye’xxde Müzecilik Yeni Kavram ve Uygulamalar, İstanbul, Türkiye, 20 - 22 Mayıs 2015, ss.259-266
Charles R Crane ve John Dewey nin Türkiye Gezisi Faaliyetinin Organizasyonu
John Dewey ve Türk Eğitimine Etkileri Paneli, Ankara, Türkiye, 11 Mayıs 2016
Mülkiye Mektebi Mezunlarının Tarih ve Coğrafya Eğitimine Katkılarına Toplu Bir Bakış (1879-1960)
V. Ulusal Sosyal Bilimler Eğitimi Kongresi, Türkiye, 13 - 16 Ekim 2011
Lise Tarih Derslerinde Otantik Etkinliklerin Uygulanması ve sorunları
Eğitimde Yeni Yönelimler V- Öğrenmenin Doğası ve Değerlendirme Sempozyumu, İzmir, Türkiye, 18 Nisan 2009, ss.390-400
Yeni Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Lisans Programının İlköğretim 2005 Sosyal Bilgiler Dersi 6 7 Sınıflar Öğretim Programı Açısından Değerlendirilmesi
I. Uluslararası Bilim Çalıştayı (Prof. Dr. Suzan ERBAŞ Anısına), Çanakkale, Türkiye, 8 - 09 Mart 2007
Sosyal Bilgiler Eğitiminde Yansıtıcı Soruşturma Geleneği ve Oluşturmacılık Yaklaşımı
Eğitimde Çağdaş Yönelimler III: "Yapılandırmacılık ve Eğitimde Yansımaları Sempozyumu, Ankara, Türkiye, 1 - 02 Kasım 2006, ss.259-262
İlköğretim 8 Sınıf T C İnkılâp Tarihi Program Geliştirme Çalışmalarında Karşılaşılan Sorunlar
Türk Eğitim Sisteminde Atatürkçülük ve Türkiye Cumhuriyeti Tarihi Öğretimi Sempozyumu, Ankara, Türkiye, 10 - 11 Kasım 2005, ss.121-129
John Dewey ve Türkiye de ilköğretimde tarih öğretimi 1923 1930
Atatürk’ün Cumhuriyetinİlanından Sonraki Hedefleri Sempozyumu Bildirileri, Ankara, Türkiye, 01 Kasım 1998, ss.57-77
Kitap & Kitap Bölümleri
Haşim Nahit Erbil ve Tarih Öğretimi: İlkokulda ”Haile İçin Kahraman” Yetiştirmekten Lisede ”Tarih Metodu” Kazandırma Çabasına
Haşim Nahit Erbil’in Türkiye’nin Yükselişi ve Teknik Eğitim Davası, Bahri ATA, Editör, Pegem Akademi, ss.109-144, 2017
Tarih Öğretiminin Tarihi (1869-1922)
Türkiye’de Tarih Eğitimi Araştırmaları El Kitabı, İsmail Hakkı Demircioğlu, Ebru Demircioğlu, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.1-24, 2017
Sosyal Bilgiler Öğretiminde Ölümardi [Nekroloji] Yazılarından (Vefat İlanlari, Vefeyât [Obituary] Ve İhtisasat [Eulogy] ) Yararlanma
Sosyal Bilgiler Öğretiminde Yeni Yaklaşımlar-I, Hakan Akdağ, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.116-129, 2017
Cizvitler ve Tarih Öğretimi
Ignatius Loyola ve Cizvit Okullarının Eğitim Anlayışı, Bahri ATA, Editör, Pegem Akademi, ss.116-126, 2016
Seyahatnameler-Gezi Yazıları ile Sosyal Bilgilerin Öğretimi
Sosyal Bilgilerde Sözlü ve Yazılı Edebiyat İncelemeleri, Halil Tokcan , Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.285-308, 2016
Eğitimci Avni Başman'ın "Canı Sıkılmayan İnsanlar" adlı yazısına bir cevap
Hamideli Tarih, Ramazan Topraklı, Editör, SİSTEM OFSET, Ankara, ss.30-33, 2016
Okul Dışı Sosyal Bilgiler Öğretiminde Müzeler
Okul Dışı Sosyal Bilgiler Öğretimi, Şimşek Ahmet ve Selahattin Kaymakçı, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.171-187, 2015
John Dewey'nin Türkiye'de Nasıl Karşılandğına Dair İzlenimlerin Amerikan Belgelerine Yansıması
Berna Türkdoğan Uysal Armağan kitabı, Şenol Kantarcı-Fatma Şimşek , Editör, Sonçağ Yayıncılık, Ankara, ss.75-85, 2015
Dr. Halil Fikret Kanad ve Odenwald Okulu
Cumhuriyetin Öncü Eğitimcileri Halil Fikret Kanad ve Ismayıl Hakkı Baltacıoğlu, Mustafa Güçlü, A. Selcen Arslangilay, Editör, Bizim Akademi Yayınları, Ankara, ss.39-54, 2014
Sosyal bilgiler eğitiminde müzelerin önemi.
Sosyal Bilgilerin Temelleri, Turan, Refik, Kadir Ulusoy, Editör, Pegem, Ankara, ss.342-354, 2013
Osmanlı İmparatorluğu Döneminde Telgrafçılar Nasıl Yetiştirildi?
Prof. Dr. Yahya Akyüz'e Armağan, Öztürk, Cemil ve Fındıkçı, İlhami, Editör, Pegem, Ankara, ss.282-304, 2011
Sosyal Bilgiler Ünitesi Kavramı Üzerine Bazı Düşünceler.
Sosyal Bilgiler Öğretiminde Yeni Yaklaşımlar-1, Refik Turan, Hakan Akdağ, Ali Murat Sümbül, Editör, Pegem, Ankara, ss.25-42, 2009
Tarih Derslerinde Yerel Tarih, Müze ve Ören Yerlerinin Kullanımı
Tarih Öğretim Yöntemleri, Muammer Demirel, Editör, Nobel Yayın Dağıtım, ss.114-129, 2009
Türk Tarih Öğretmen Adaylarının Tarih Eğitiminde Analoji Anlayışları
21 Yüzyılda kimlik vatandaşlık ve tarih eğitimi içinde, Safran, Mustafa Dilek Dursun , Editör, Yeni İnsan, Ankara, ss.302-316, 2008
Sosyal Bilgilerde Atatürkçülük Konularının Eğitimi ve Öğretmenin Rolü
Özel öğretim yöntemleriyle Sosyal Bilgiler Öğretimi, Bayram Tay ve Adem Öcal , Editör, Pegem, Ankara, ss.291-307, 2008
Sosyal bilgiler öğretim programı.
Hayat bilgisi ve sosyal bilgiler öğretimi Yapılandırmacı bir yaklaşım, Cemil Öztürk , Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.71-83, 2006
Üniversite Öncesi Tarih Öğretiminde Siyasi Tarihin Yeri
Türkiye’de Siyasi Tarihin Gelişimi ve Sorunları, G. Erdem, Editör, Ankara Üniversitesi Sİyasal Bilgiler Fakültesi Yayıncılık, ss.31-49, 2006
Tarih Pedagojisine Uygun Türkiye Cumhuriyeti İnkılâp Tarihi ve Atatürkçülük Dersi Nasıl Olmalıdır?
İlk ve Orta Öğretim Kurumlarında Türkiye Cumhuriyeti İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük Konularının Öğretimi Mevcut Durum Sorular ve Çözüm Önerileri, Mehmet Saray ve Hüseyin Tosun, Editör, Atatürk Araştırma Merkezi, Ankara, ss.73-85, 2005
Müze Eğitimi ve Kültürel Kimlik
Ankara Üniversitesi, 1999