Yayınlar & Eserler

SCI, SSCI ve AHCI İndekslerine Giren Dergilerde Yayınlanan Makaleler

Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler

Rousseau, Emile ve Tarih Öğretimi

MILLI EGITIM , sa.159, ss.239-244, 2003 (Hakemli Dergi)

İsmayıl Hakkı Baltacıoğlu ve Tarih Öğretimi

, sa.450, ss.590-602, 2000 (Hakemli Dergi) Creative Commons License

Atatürk Tarih Öğretimi ve Müzeler

Türk Yurdu , cilt.20, sa.160, ss.85-90, 2000 (Hakemli Dergi)

Hakemli Kongre / Sempozyum Bildiri Kitaplarında Yer Alan Yayınlar

“Halkın bilim hocası Salih Murat Uzdilek ve gazetelerdeki bilim yazılarının bir değerlendirmesi”

Türkiye’de Bilim Tarihi Eğitimi ve Araştırmaları Sempozyumu, İstanbul, Türkiye, 13 - 14 Ekim 2023, ss.1-2

MÜLKİYELİ MÜHENDİSLER: AVRUPA'YA MÜHENDİSLİK EĞİTİMİNE GÖNDERİLEN MÜHENDİSLER (1908-1922)

TÜRKİYE'NİN MODERNLEŞME SÜRECİ VE MEKTEB-İ MÜLKİYE SEMPOZYUMU, Ankara, Türkiye, 15 Mart 2021 Creative Commons License

Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Lisans Programında Klasikler ve Önemi”

. Uluslar arası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu, Aksaray, Türkiye, 13 Ekim 2018

Tarih Öğretmenliği Lisans Taslak Programı Geliştirilme Sürecini Değerlendirme (2017 yılı)”

TTK Uluslararası Tarih Müfredatı Çalıştayı, Türkiye, 6 - 08 Kasım 2017

Müzelerin Eğitimdeki Yeri ve Önemi

Uluslararası Eğitim ve Değerler Sempozyumu, 2 - 07 Ekim 2017

Tarihi Canlı Tutmak: Müzelerde Uygulanan Birinci ve Üçüncü Kişi Anlatım Türleri İle Birinci ve Üçüncü Kişi Anlatım Türlerinin Birlikte Kullanıldığı Uygulamalar

Ulusal Müzecilik Sempozyumu Türkiye’xxde Müzecilik Yeni Kavram ve Uygulamalar, İstanbul, Türkiye, 20 - 22 Mayıs 2015, ss.259-266

Charles R Crane ve John Dewey nin Türkiye Gezisi Faaliyetinin Organizasyonu

John Dewey ve Türk Eğitimine Etkileri Paneli, Ankara, Türkiye, 11 Mayıs 2016 Creative Commons License

tarihi roman kullanım tekniklerinin öğrencilerin tarih okuryazarlığı düzeylerine etkisi

III. International Symposium on Social Studies Education, Ankara, Türkiye, 26 - 28 Mayıs 2014, ss.177-190

Modern Eğitim Karşısında İki Aydın: Abdülkayyum Nasırî ve Selim Sabit Efendi

Avrasya'da Türk Dili ve Tarihi Eğitimi , İstanbul, Türkiye, 15 - 17 Mayıs 2013, sa.5, ss.254-267 Creative Commons License

Mülkiye Mektebi Mezunlarının Tarih ve Coğrafya Eğitimine Katkılarına Toplu Bir Bakış (1879-1960)

V. Ulusal Sosyal Bilimler Eğitimi Kongresi, Ankara, Türkiye, 13 - 16 Ekim 2011 Creative Commons License

Lise Tarih Derslerinde Otantik Etkinliklerin Uygulanması ve sorunları

Eğitimde Yeni Yönelimler V- Öğrenmenin Doğası ve Değerlendirme Sempozyumu, İzmir, Türkiye, 18 Nisan 2009, ss.390-400 Creative Commons License

Sosyal Bilgiler Eğitiminde Yansıtıcı Soruşturma Geleneği ve Oluşturmacılık Yaklaşımı

Eğitimde Çağdaş Yönelimler III: "Yapılandırmacılık ve Eğitimde Yansımaları Sempozyumu, Ankara, Türkiye, 1 - 02 Kasım 2006, ss.259-262

İlköğretim 8 Sınıf T C İnkılâp Tarihi Program Geliştirme Çalışmalarında Karşılaşılan Sorunlar

Türk Eğitim Sisteminde Atatürkçülük ve Türkiye Cumhuriyeti Tarihi Öğretimi Sempozyumu, Ankara, Türkiye, 10 - 11 Kasım 2005, ss.121-129

John Dewey ve Türkiye de ilköğretimde tarih öğretimi 1923 1930

Atatürk’ün Cumhuriyetinİlanından Sonraki Hedefleri Sempozyumu Bildirileri, Ankara, Türkiye, 01 Kasım 1998, ss.57-77 Creative Commons License

Kitap & Kitap Bölümleri

Mehmet İhsan Sungu

Türkçenin Eğitimine Emek Verenler (1839-1938), DEMİR CELAL, Editör, Türk Dil Kurumu Yayınları, Ankara, ss.1183-1197, 2024

Haşim Nahit Erbil’in Modern Tekniği Üretecek Eğitim Üzerine Görüşleri: “Çividen Uçak Motoruna Kadar Her Şeyi Kendimiz Yapmak İstiyoruz

Türkiye’de Eğitim Düşünürleri, KİREÇCİ MEHMET AKİF, BACANLI HASAN, Editör, Ekonomik İşbirliği Teşkilatı Eğitim Enstitüsü Yayınları, Ankara, ss.415-441, 2024

ORD. PROF. REŞAT KAYNAR’IN TARİHÇİLİĞİ, MİLLÎ EĞİTİM MESELELERİ VE TARİH EĞİTİMİ ÜZERİNE GÖRÜŞLERİ

Tarih Eğitiminde Bir Ekol: Prof. Dr. Mustafa SAFRAN'a Armağan, Hayta,Hecdet,Ata,Bahri,Köksal Hüseyin,Belenli Tuğba,Yakar,Selen, Editör, Berikan Yayınevi, Ankara, ss.135-169, 2023 Creative Commons License

Hasan Cemil Çambel, Türk Gençliğinin Eğitimi ve Tarih Eğitimi

Prof. Dr. Mehmet Çağatay Özdemir Armağanı Toplumsal Değişim, Serdar Sağlam, Editör, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, ss.176-200, 2022 Creative Commons License

Avusturyalı Arkeolog ve Sanat Tarihçi Josef Strzygowski’nin Türkiye Gezileri ve Sonraki Etkileri

Prof. Dr. Mehdi İlhan Anısına Tarihe Adanan Bir Ömür, Doğan,Mehmet,Kamil Çolak, Editör, Berikan Yayınevi, Ankara, ss.257-279, 2022 Creative Commons License

Bir Hafıza Mekânı Olarak Müderris Ahmed Selahaddin Bey’in Cenaze Töreni ve Hakkında Yazılanlar

Türk Dünyası Yolunda Bir Ömür Prof. Dr. Mehmet Şahingöz’e Armağan, Hayta,Necdet, Editör, Berikan Yayınevi, Ankara, ss.3-12, 2022 Creative Commons License

Süleyman Nazif’in Yazılarında Kartacalı Komutan Hannibal’e Dayalı Analojik Akıl Yürütmeler Üzerine Bir Sorgulama

Prof. Dr. Refik Turan’a Armağan, Hayta,Necdet, Editör, Berikan Yayınevi, Ankara, ss.3-18, 2022 Creative Commons License

Mülkiyeli Mühendisler: Avrupa'ya Mühendislik Eğitimine Gönderilen Mülkiyeliler (1908-1922)

Türkiye'nin Modernleşme Süreci ve Mekteb-i Mülkiye, Çelik, Orhan, Çiner, Can Umut, Pekel, Abdullah, Editör, Ankara Üniversitesi siyasal Bilgiler Fakültesi yay., Ankara, ss.207-227, 2021

Farklı Ülkelerde Yürütülen Finansal Okuryazarlık Eğitimleri ve Sosyal Bilgiler Öğretim Programlarına Yansımaları

Sosyal Bilgiler Öğretiminde Yeni Yaklaşımlar - IV, Prof. Dr. Refik TURAN - Prof. Dr. Hakan AKDAĞ, Editör, PEGEM AKADEMİ, Ankara, ss.1-44, 2020

Jose Ortega Y Gasset’e Göre Tarih, Tarihçilik Mesleği ve Tarih Eğitimi

Avrupa’nın Öğretmeni Jose Ortega Y Gasset: Peyzaj Pedagojisi’nden Geleceğin Eğitimi’ne, Ata,Bahri, Editör, PEGEM, Ankara, ss.175-186, 2018 Creative Commons License

Tarih Öğretiminin Tarihi (1869-1922)

Türkiye’de Tarih Eğitimi Araştırmaları El Kitabı, İsmail Hakkı Demircioğlu,Ebru Demircioğlu, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.1-28, 2017 Creative Commons License

Haşim Nahit Erbil ve Tarih Öğretimi: İlkokulda ”Haile İçin Kahraman” Yetiştirmekten Lisede ”Tarih Metodu” Kazandırma Çabasına

Haşim Nahit Erbil’in Türkiye’nin Yükselişi ve Teknik Eğitim Davası, Bahri ATA, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.109-144, 2017 Creative Commons License

Sosyal Bilgiler Öğretiminde Ölümardi [Nekroloji] Yazılarından (Vefat İlanlari, Vefeyât [Obituary] Ve İhtisasat [Eulogy] ) Yararlanma

Sosyal Bilgiler Öğretiminde Yeni Yaklaşımlar-I, Hakan Akdağ, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.116-129, 2017 Creative Commons License

Eğitimci Avni Başman'ın "Canı Sıkılmayan İnsanlar" adlı yazısına bir cevap

Hamideli Tarih, Ramazan Topraklı, Editör, SİSTEM OFSET, Ankara, ss.30-33, 2016 Creative Commons License

Seyahatnameler-Gezi Yazıları ile Sosyal Bilgilerin Öğretimi

Sosyal Bilgilerde Sözlü ve Yazılı Edebiyat İncelemeleri, Halil Tokcan , Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.285-308, 2016

Yapılandrımacı Eğitim Tartışmaları Işığında Sosyal Bilgiler

Sosyal Bilgiler Eğitimi, Dursun Dilek , Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.56-84, 2016 Creative Commons License

Cizvitler ve Tarih Öğretimi

Ignatius Loyola ve Cizvit Okullarının Eğitim Anlayışı, Bahri ATA, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.116-126, 2016 Creative Commons License

Okul Dışı Sosyal Bilgiler Öğretiminde Müzeler

Okul Dışı Sosyal Bilgiler Öğretimi, Şimşek Ahmet ve Selahattin Kaymakçı, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.171-187, 2015 Creative Commons License

John Dewey'nin Türkiye'de Nasıl Karşılandğına Dair İzlenimlerin Amerikan Belgelerine Yansıması

Berna Türkdoğan Uysal Armağan kitabı, Şenol Kantarcı-Fatma Şimşek , Editör, Sonçağ Yayıncılık, Ankara, ss.75-85, 2015

Dr. Halil Fikret Kanad ve Odenwald Okulu

Cumhuriyetin Öncü Eğitimcileri Halil Fikret Kanad ve Ismayıl Hakkı Baltacıoğlu, Mustafa Güçlü, A. Selcen Arslangilay, Editör, Bizim Akademi Yayınları, Ankara, ss.39-54, 2014 Creative Commons License

Emile Durkheim ve Tarih Eğitimi

Emile Durkheim: Üçüncü Fransa Cumhuriyeti’nde Öğretmen Eğitimcisi ve Eğitim Görüşleri,, Ata,Bahri, Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.35-50, 2013 Creative Commons License

Öğrencilerin Tarih Metinlerinden Anlam Çıkarmalarına Yönelik Araştırmalara Bir Bakış

Sosyal Bilgiler Konu Alanı Ders Kitabı İnceleme Kılavuzu, ŞAHİN, Cemalettin, Editör, Gündüz Yay., Ankara, ss.339-355, 2013 Creative Commons License

Sosyal bilgiler eğitiminde müzelerin önemi.

Sosyal Bilgilerin Temelleri, Turan,Refik,Kadir Ulusoy, Editör, Pegem, Ankara, ss.342-354, 2013 Creative Commons License

Osmanlı İmparatorluğu Döneminde Telgrafçılar Nasıl Yetiştirildi?

Prof. Dr. Yahya Akyüz'e Armağan, Öztürk, Cemil ve Fındıkçı, İlhami, Editör, Pegem, Ankara, ss.282-304, 2011 Creative Commons License

Tarih Derslerinde Yerel Tarih, Müze ve Ören Yerlerinin Kullanımı

Tarih Öğretim Yöntemleri, Muammer Demirel, Editör, Nobel Yayın Dağıtım, ss.114-129, 2009

Sosyal Bilgiler Ünitesi Kavramı Üzerine Bazı Düşünceler.

Sosyal Bilgiler Öğretiminde Yeni Yaklaşımlar-1, Refik Turan,Hakan Akdağ,Ali Murat Sümbül, Editör, Pegem, Ankara, ss.25-42, 2009 Creative Commons License

Türk Tarih Öğretmen Adaylarının Tarih Eğitiminde Analoji Anlayışları

21 Yüzyılda kimlik vatandaşlık ve tarih eğitimi içinde, Safran, Mustafa Dilek Dursun , Editör, Yeni İnsan, Ankara, ss.302-316, 2008 Creative Commons License

Sosyal Bilgilerde Atatürkçülük Konularının Eğitimi ve Öğretmenin Rolü

Özel öğretim yöntemleriyle Sosyal Bilgiler Öğretimi, Bayram Tay ve Adem Öcal, Editör, Pegem, Ankara, ss.291-307, 2008 Creative Commons License

Sosyal bilgiler öğretim programı.

Hayat bilgisi ve sosyal bilgiler öğretimi Yapılandırmacı bir yaklaşım, Cemil Öztürk, Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.71-83, 2006 Creative Commons License

Üniversite Öncesi Tarih Öğretiminde Siyasi Tarihin Yeri

Türkiye’de Siyasi Tarihin Gelişimi ve Sorunları, G. Erdem, Editör, Ankara Üniversitesi Sİyasal Bilgiler Fakültesi Yayıncılık, Ankara, ss.31-49, 2006 Creative Commons License

Tarih Pedagojisine Uygun Türkiye Cumhuriyeti İnkılâp Tarihi ve Atatürkçülük Dersi Nasıl Olmalıdır?

İlk ve Orta Öğretim Kurumlarında Türkiye Cumhuriyeti İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük Konularının Öğretimi Mevcut Durum Sorular ve Çözüm Önerileri, Mehmet Saray ve Hüseyin Tosun, Editör, Atatürk Araştırma Merkezi, Ankara, ss.73-85, 2005 Creative Commons License

Öğrencilerin Tarih Metinlerinden Anlam Çıkarmalarına Yönelik Araştırmalara Bir Bakış

Konu Alanı Ders Kitabı İnceleme Kılavuzu Sosyal Bilgiler, Cemalettin Şahin, Editör, Gündüz Yay., Ankara, ss.337-355, 2003 Creative Commons License

Diğer Yayınlar

Sanat Müzesi

Diğer, ss.114-125, 2023

Metrikler

Yayın

105

Atıf (Scopus)

2

H-İndeks (Scopus)

1

Atıf (TrDizin)

6

H-İndeks (TrDizin)

2

Tez Danışmanlığı

20

Açık Erişim

75
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları