Akademik Unvanlar
-
2013 - Devam Ediyor Prof. Dr.
Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim
-
2007 - 2013 Doç. Dr.
Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim
-
2005 - 2007 Öğretim Görevlisi
Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim
Yönetimsel Görevler
-
2020 - Devam Ediyor Bölüm Başkanı
Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü
-
2019 - Devam Ediyor Anabilim/Bilim Dalı Başkanı
Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü
-
2015 - Devam Ediyor Anabilim/Bilim Dalı Başkanı
Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü
-
2016 - 2017 Dekan
Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi
-
2013 - 2015 Bölüm Başkanı
Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, İlköğretim Bölümü
-
2006 - 2013 Erasmus Programı Kurum Koordinatörü
Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü
Akademi Dışı Deneyim
-
2013 - Devam Ediyor YÖNETİM KURULU BAŞKANI
Mesleki Dernek, Gazi , GEF
-
1995 - 1996 Sınıf Öğretmeni
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI
Verdiği Dersler
-
Lisans Çevre Eğitimi
-
Doktora İlköğretimde Çevre Eğitimi
-
Yüksek Lisans Fen Bilimlerinde Proje Tasarımı ve Alan Araştırmaları
-
Lisans Fen Öğretimi
-
Lisans FEN VE TEKNOLOJİ LAB. UYGULAMALARI-II
-
Lisans Fen Bilimleri Laboratuvar Uygulamaları
-
Lisans GENETİK VE BİYOTEKNOLOJİ
-
Lisans Genel Biyoloji
-
Lisans FEN VE TEKNOLOJİ LAB. UYGULAMALARI-I
Yönetilen Tezler
-
İlkokul Öğrencilerinin Eleştirel Düşünme Becerilerinin İncelenmesi
Sarıkaya R. (Danışman)
Ö.FARUK(Öğrenci), Doktora, 2022 -
STEM Eğitiminin İlkokul Dördüncü Sınıf Öğrencilerinin Girişimcilik Becerileri Üzerine Etkisi
Sarıkaya R. (Danışman)
-
Dördüncü sınıf fen bilimleri dersine yönelik hazırlanan resimli çocuk kitaplarının öğrencilerin akademik başarılarına ve okuma gelişimlerine etkisi
Sarıkaya R. (Danışman)
I.COŞKUN(Öğrenci), Doktora, 2021 -
ULAKBİM'de taranan sınıf eğitimi alanında fen eğitim-öğretimine yönelik yayımlanan makalelerin eğilimlerinin belirlenmesi
Sarıkaya R. (Danışman)
M.TOKBAYEVA(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2021 -
Mühendislik tasarım temelli fen öğretiminin ilkokul 4. sınıf öğrencilerinin bilimsel yaratıcılık ve eleştirel düşünme becerilerine etkisi
Sarıkaya R. (Danışman)
-
İlkokul 3. sınıf fen bilimleri dersinde dijital hikâye kullanımının akademik başarı ve kalıcılığa etkisi
SARIKAYA R. (Danışman)
F.KARATAŞ(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2020 -
Sınıf öğretmenlerinin fen bilimleri dersinde değer eğitimine yönelik görüşleri: Durum çalışması
Sarıkaya R. (Danışman)
-
Mühendislik tasarım temelli fen öğretiminin sınıf öğretmeni adaylarının karar verme, bilimsel yaratıcılık ve tasarım becerilerine etkisi
Sarıkaya R. (Danışman)
-
İlköğretim öğrencilerinin mühendisliğe yönelik ilgi ve tutumları: Ölçek uyarlama çalışması
SARIKAYA R. (Danışman)
E.BİLİR(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2018 -
Çevre-enerji konularına yönelik gerçekleştirilen argümantasyon temelli öğretimin sınıf öğretmeni adaylarının eleştirel düşünmelerine, akademik başarılarına ve argüman oluşturma becerilerine etkisi
SARIKAYA R. (Danışman)
-
Sınıf öğretmeni adaylarının çevre kimlikleri ve çevreye yönelik materyalist eğilimleri: Eylem araştırması
SARIKAYA R. (Danışman)
-
İlköğretim Öğrencilerinin Mühendisliğe Yönelik İlgi ve Tutumları: Ölçek Uyarlama Çalışması
SARIKAYA R. (Danışman)
-
Bilim tarihi temelli fen öğretiminin sınıf öğretmeni adaylarının fen öğretimine yönelik tutumlarına ve bilimin doğası inanışlarına etkisi
Sarıkaya R. (Danışman)
-
Türkiye'de Drama Yöntemi ile Yapılan Çalışmaların Etkililiğinin İncelenmesi: Bir Meta Analiz Çalışması
SARIKAYA R. (Danışman)
-
Canlıların ortak özellikleri ve canlı farkındalığı konusunun öğretiminde grafik roman kullanımının ilkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin akademik başarısına etkisi
SARIKAYA R. (Danışman)
-
Türkiye'de drama yöntemi ile yapılan çalışmaların etkililiğinin incelenmesi: Bir meta analiz çalışması
SARIKAYA R. (Danışman)
Ö.FARUK(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2017 -
Sınıf öğretmenlerinin elektromanyetik kirlilik farkındalıklarının belirlenmesi
SARIKAYA R. (Danışman)
-
Mikroskobik canlılar konusunda model tabanlı öğretim ve öğrenme yaklaşımına göre tasarlanan öğrenme ortamlarının köy ve şehir okullarındaki öğrencilerin zihinsel model gelişimine etkisi
SARIKAYA R. (Danışman)
-
Sınıf öğretmeni adaylarının ekolojik ayak izi farkındalık düzeylerinin belirlenmesi
SARIKAYA R. (Danışman)
-
Eko-okullar programının uygulandığı ilköğretim okullarındaki öğrenciler ile klasik ilköğretim okullarındaki öğrencilerin çevre bilinci düzeyinin karşılaştırılması
SARIKAYA R. (Danışman)
-
Sınıf öğretmeni adaylarının çevre sorunlarına yönelik tutumlarının ve bilişsel farkındalık becerilerinin incelenmesi
SARIKAYA R. (Danışman)
Tanıtım ve Temsil Faaliyetleri
-
İstanbul Sebahattin Zaim Üniversitesi Eğitim Fakültesi Akreditasyon Ziyareti
Kurumsal Temsil, İstanbul Sebahattin Zaim Üniversitesi, Türkiye, İstanbul, 2022 - 2022