Duyurular & Dokümanlar
Ders Notu
1. Konu: Sürdürülebilir Toplum ve Eğitim Liderliğine Giriş
Dosya İndir
Eğitim Bilgileri
2014 - 2018
2014 - 2018Doktora
Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Yönetimi Ve Denetimi (Dr), Türkiye
2011 - 2014
2011 - 2014Yüksek Lisans
Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Yönetimi Ve Denetimi (Yl) (Tezli), Türkiye
2005 - 2009
2005 - 2009Lisans
Başkent Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, Türkiye
Yaptığı Tezler
2018
2018Doktora
Eğitim yönetiminin bilimsel sınırları: Alan kitapları bağlamında epistemolojik bir karşılaştırma
Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Yönetimi Ve Denetimi (Dr)
2014
2014Yüksek Lisans
Ortaöğretim kurumlarında örgütsel öğrenmeyi destekleyici ve engelleyici faktörler
Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Yönetimi Ve Denetimi (Yl) (Tezli)
Yabancı Diller
B2 Orta Üstü
B2 Orta Üstüİngilizce
Araştırma Alanları
Eğitim
Eğitim Bilimleri
Eğitim Ekonomisi ve Planlaması
Eğitim Yönetimi ve Teftiş
Eğitim Yönetimi ve Planlaması
Akademik Ünvanlar / Görevler
2021 - Devam Ediyor
2021 - Devam EdiyorDoç. Dr.
Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri
2011 - 2021
2011 - 2021Araştırma Görevlisi
Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri
Yönetimsel Görevler
2025 - Devam Ediyor
2025 - Devam EdiyorBölüm Başkan Yardımcısı
Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri
Akademi Dışı Deneyim
2010 - 2011
2010 - 2011İlköğretim Matematik Öğretmeni
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI , İlköğretim Matematik Öğretmeni
2007 - 2010
2007 - 2010Memur
ÇEVRE VE ŞEHİRCİLİK BAKANLIĞI, Memur
Yönetilen Tezler
2025
2025Yüksek Lisans
ÖĞRETMENLERİN ÖZNEL İYİ OLUŞLARININ OKUL MÜDÜRLERİNİN DESTEKLEYİCİ DAVRANIŞLARINA GÖRE İNCELENMESİ
Şahin F. (Danışman)
Ö.ATMACA(Öğrenci)
2025
2025Yüksek Lisans
Ortaokullarda mesleki öğrenme topluluğu olma düzeyinin okul müdürlerinin sürdürebilir liderlik davranışlarına göre incelenmesi
Şahin F. (Danışman)
Ö.TEMUÇİN(Öğrenci)
2025
2025Doktora
Bangladeş'teki Kamu Üniversitelerinde Örgütsel İmaj ve Hizmet Kalitesi Algısı
Şahin F. (Danışman)
M.RAMIZUL(Öğrenci)
2025
2025Yüksek Lisans
Yükseköğretimdeki akademisyen yöneticilerin zihniyet yapılarına ilişkin öğretim elemanlarının görüşleri: Akademik üretkenlik bağlamında bir değerlendirme
Şahin F. (Danışman)
İ.ŞAHAN(Öğrenci)
2024
2024Doktora
ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN AKADEMİK BAŞARILARININ OKUL MÜDÜRÜNÜN ÖĞRETİMSEL LİDERLİK DAVRANIŞLARI, ÖĞRETMEN ÖZERKLİĞİ VE ÖĞRETMEN ÖZ YETERLİĞİ İLE İLİŞKİSİNİN KARMA YÖNTEMLE İNCELENMESİ
Şahin F. (Danışman)
E.EREN(Öğrenci)
2024
2024Yüksek Lisans
Kolaylaştırıcı Okul Yapısı ile Öğretmenlerin Akademik İyimserlikleri Arasındaki İlişkide Öğretmen Öznel İyi Oluşunun Aracı Etkisi
Şahin F. (Danışman)
E.ÜNLÜ(Öğrenci)
2024
2024Yüksek Lisans
Türkiye ve Azerbaycan'daki kadın liderlerin akademide karşılaştıkları güçlükler ve başa çıkma yolları
Şahin F. (Danışman)
M.MEHDIYEVA(Öğrenci)
2024
2024Yüksek Lisans
Okul yöneticilerinin dağıtımcı liderlik davranışları ile öğretmenlerin örgütsel yabancılaşmaları arasındaki ilişkide kolektif öğretmen yeterliğinin rolü
Şahin F. (Danışman)
E.ŞEREFOĞLU(Öğrenci)
2023
2023Yüksek Lisans
Bir Eko-Okul örneğinden hareketle sürdürülebilir bir toplum inşa etmede okul yöneticilerine düşen rollere ilişkin paydaş görüşleri
Şahin F. (Danışman)
E.SÜNGÜ(Öğrenci)
2023
2023Yüksek Lisans
ÖĞRETMEN ALGILARINA GÖRE OKUL YÖNETİCİLERİNİN MİZAH DAVRANIŞLARI İLE ÖĞRETMENLERİN ÖZNEL İYİ OLUŞU ARASINDAKİ İLİŞKİ
Şahin F. (Danışman)
R.SAHETMAMMEDOV(Öğrenci)
2023
2023Yüksek Lisans
Öğretmenlerin örgütsel bağlılıklarının okul iklimi ve öğretmen öznel iyi oluşu yönüyle incelenmesi
Şahin F. (Danışman)
T.UZUN(Öğrenci)
2023
2023Yüksek Lisans
Okul Yöneticilerinin Öğretimsel Liderliği ile Zümre Öğretmenlerinin İş Birliği Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
Şahin F. (Danışman)
G.MERVE(Öğrenci)
2022
2022Yüksek Lisans
Ortaokul Öğretmenlerinin Okullarına İlişkin Güven Algıları ile Kendilerini Toparlama Gücü Arasındaki İlişki
Şahin F. (Danışman)
A.ZENCİR(Öğrenci)
2022
2022Yüksek Lisans
Ortaokullardaki örgütsel etik iklim ile algılanan örgütsel adalet ilişkisi
Şahin F. (Danışman)
M.GÖLCÜR(Öğrenci)
Verdiği Kurs ve Eğitimler
Tanıtım ve Temsil Faaliyetleri
Öğretim Programlarında Yeşil ve Dijital Beceriler Çalıştayı
Kurumsal Temsil, Milli Eğitim Bakanlığı Ortaöğretim Genel Müdürlüğü, Türkiye, Ankara, 2025 - 2025
Temel Eğitimde Öğrenme Kayıplarının Giderilmesi ve Öğretimin Güçlendirilmesi Projesi
Kurumsal Temsil, Milli Eğitim Bakanlığı Temel Eğitim Genel Müdürlüğü , Türkiye, Ankara, 2023 - 2023
Cumhuriyetin 100. Yılı: Eğitimde Geleceğe Bakış Raporu
Kurumsal Temsil, Milli Eğitim Bakanlığı Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı, Türkiye, Ankara, 2023 - 2023
Makaleler
2025
20251. Exploring Pre-Service Teachers' Self-Efficacy Beliefs and Self-Handicapping Behaviours in the Context of University Culture
Akgöz E. E., Şahin F., Sönmez E.
i.e.: inquiry in education
, cilt.17, sa.2, ss.1-18, 2025 (Hakemli Dergi)
2025
20252. Examining Various Variables in the Academic Success of Secondary School Students: The Case of Türkiye
AKGÖZ E. E., ŞAHİN F.
EDUCATIONAL PRACTICE AND THEORY , cilt.47, sa.2, ss.85-104, 2025 (Scopus)
2025
20253. Eğitim Bilimleri Lisansüstü Öğrencilerinin Üretken Yapay Zekâ Kullanım Deneyimleri ve Etik İkilemleri Üzerine Fenomenolojik Bir Araştırma
YÜKSEL A. O., GÖKMEN A., ŞAHİN F., GÖKTAŞ O.
NECMETTIN ERBAKAN UNIVERSITY EREĞLI FACULTY OF EDUCATION , cilt.7, ss.1-22, 2025 (Hakemli Dergi)
2025
20254. Analysis of Students' Opinions Regarding Service Quality Related to Physical Facilities of Public Universities in Bangladesh
Islam M. R., Şahin F.
Higher Education Governance and Policy
, cilt.6, sa.1, ss.52-67, 2025 (Hakemli Dergi)
2024
20245. An Investigation of the Teacher Collaboration According to the Instructional Leadership Behaviors of Principals
BIYIK G. M., ŞAHİN F.
Eğitim ve Toplum Araştırmaları Dergisi , cilt.11, sa.1, ss.1-15, 2024 (Hakemli Dergi)
2024
20246. The mediator role of school climate in the relationship between instructional leadership behaviors of school principals and teacher autonomy
Akgöz E. E., Şahin F., Erdoğan O.
INTERNATIONAL JOURNAL OF EDUCATIONAL MANAGEMENT
, cilt.38, sa.4, ss.1142-1159, 2024 (ESCI, Scopus)
2023
20237. Türk Eğitim Sisteminin Felsefi Temellerine İlişkin Öğretmen Adaylarının Görüşleri
ŞAHİN F., TABAK H., YAVUZ TABAK B.
Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.5, sa.3, ss.798-811, 2023 (TRDizin)
2023
20238. The Relationship between Supportive School Culture and Teacher Job Satisfaction: Mediating Role of Professional Network Intentions
ŞAHİN F., SÖNMEZ E., ER E., ERDOĞAN O.
Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.43, sa.2, ss.1191-1217, 2023 (TRDizin)
2023
20239. Öğretmen Özerkliğinin Öğrencilerin Akademik Başarılarına Etkisine İlişkin Öğretmen Görüşleri
Akgöz E. E., ŞAHİN F.
Türk Eğitim Bilimleri Dergisi
, cilt.21, sa.2, ss.853-878, 2023 (TRDizin)
2023
202310. Truth and justification problem in educational administration: opinions of the academics in Turkey
Şahin F.
INTERNATIONAL JOURNAL OF KNOWLEDGE AND LEARNING
, cilt.16, sa.2, ss.134-150, 2023 (ESCI, Scopus)
2023
202311. The Mediating Role of Trust in School in the Relationship Between the Types of Power Exerted by School Principals and the Organizational Citizenship Behaviors of Teachers
KOŞAR D., ŞAHİN F., KOŞAR S.
Egitim ve Bilim
, cilt.48, sa.215, ss.243-260, 2023 (SSCI, Scopus, TRDizin)
2021
202112. The Role of School Administrators in Organizational Learning Processes
Şahin F.
Research in Educational Administration & Leadership
, cilt.6, sa.4, ss.833-868, 2021 (ESCI, Scopus)
2021
202113. Meaning and Uniqueness of Ethics and Ethical Teacher Behaviors in the Teaching Profession
Şahin F., Yüksel İ.
i.e.: inquiry in education
, cilt.13, sa.2, ss.1-16, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
202114. Relationship between enabling school structure, teachers’ social network intentions and professional learning community
Şahin F., Yenel K.
Research in Pedagogy
, cilt.11, sa.1, ss.17-30, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
202115. Prospective Teachers' Expectations and Concerns About the Future: Using Possible Selves Theory
TABAK B. Y., YENEL K., TABAK H., ŞAHİN F.
JOURNAL OF EDUCATION-US
, cilt.201, sa.2, ss.71-85, 2021 (ESCI, Scopus)
2021
202116. Hospital Education with a "Education for All" Approach: A Case Study
Yenel K., Sönmez E., Ayaz E., Şahin F.
EGITIM VE BILIM-EDUCATION AND SCIENCE
, cilt.46, sa.207, ss.149-167, 2021 (SSCI, Scopus, TRDizin)
2021
202117. Ortaöğretim Kurumlarında Örgütsel Öğrenmeyi Destekleyici ve Engelleyici Faktörler
Şahin F., Cemaloğlu N.
Başkent University Journal of Education
, cilt.8, sa.1, ss.32-43, 2021 (TRDizin)
2020
202018. Okul yöneticilerinin karar alma yaklaşımları: Veriye dayalı karar almaya geçiş
Tabak H., Şahin F., Yavuz Tabak B.
Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi
, cilt.24, sa.3, ss.713-725, 2020 (TRDizin)
2020
202019. Investigation of school administrators’ humour styles and school climate according to teacher perceptions
Şahin F., Tabak H.
Acta Educationis Generalis
, cilt.10, sa.3, ss.34-49, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
202020. Investigating the Relationship Between School Effectiveness, Professional Learning Communities, School Culture and Teacher Characteristics
Tabak H., Şahin F.
Education Reform Journal
, cilt.5, sa.2, ss.45-59, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
202021. Effect of School Climate, Students’ Self-Handicapping Behaviors and Demographic Characteristics on Students’ Achievement
Şahin F., Çoban Ö.
i.e.: inquiry in education
, cilt.12, sa.2, ss.1-20, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
202022. Relationship between teachers' philosophical beliefs about education and their perceptions of school climate
Şahin F.
PEGEM EGITIM VE OGRETIM DERGISI
, cilt.10, ss.635-654, 2020 (ESCI, Scopus, TRDizin)
2020
202023. Perceived and Preferred Culture Types at Schools
Yenel K., Şahin F., Cemaloğlu N.
International Journal on Lifelong Education and Leadership
, cilt.6, sa.1, ss.43-54, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
202024. Ortaöğretim Kurumlarında Bir Ders Saati Süresinin Gözlemi
Tabak H., Şahin F.
Türk Eğitim Bilimleri Dergisi
, cilt.18, sa.1, ss.351-367, 2020 (TRDizin)
2019
201925. Eğitim Yönetimi Alan Kitaplarında Geleneksel Yönetim Yaklaşımlarına İlişkin İleri Sürülen İnanç İfadeleri: Doğruluk ve Haklılandırma Problemi
Şahin F., Cemaloğlu N.
Gazi Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.39, sa.1, ss.397-430, 2019 (TRDizin)
2019
201926. A Variable Predicting School Climate: The Personality Traits of School Principals
Şahin F., Sönmez E., Yavuz Tabak B.
Başkent University Journal of Education
, cilt.6, sa.2, ss.202-212, 2019 (TRDizin)
2019
201927. Investigation of Teachers’ Views on a Happy Work Environment by PERMA Model
Şahin F., Yenel K., Kılıç S.
Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi
, cilt.25, sa.4, ss.773-804, 2019 (Scopus, TRDizin)
2018
201828. İlköğretim Kurumu Öğretmenlerinin İşkoliklik Düzeyleri İle Örgüt Sağlığına İlişkin Algıları Arasındaki İlişki
Yavuz Tabak B., Şahin F., Tabak H.
İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.19, sa.3, ss.610-621, 2018 (TRDizin)
2017
201729. LEND A HAND – Social inclusion programming for migrantand refugee children at primary schools. Primi risultati
Şahin F., Yenel K., Akay F., Bucci O., Palazzeschi L., Ana Cristina F. D. A., et al.
Counseling: Giornale Italiano di Ricerca e Applicazioni
, cilt.10, sa.3, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
201730. Metaphoric perceptions of school principles regarding the concept of School, Teacher, Student and Parent Okul müdürlerinin okul, öğretmen, öğrenci ve veli kavramlarina Ilişkin Metaforik Algilari
Cemaloğlu N., Sezgin F., Şahin F., Sönmez E.
Milli Egitim
, cilt.1, ss.79-101, 2017 (Scopus, TRDizin)
2017
201731. Motivasyon Kuramları Bağlamında Akademik Teşvik Ödeneği Uygulamasının Değerlendirilmesi
Şahin F., Yavuz Tabak B., Tabak H.
Yüksekögretim ve Bilim Dergisi
, cilt.7, sa.2, ss.403-410, 2017 (TRDizin)
2016
201632. Türkiye de okul yöneticisi görevlendirmeye ilişkin yönetici adayı görüşleri
Güçlü N., Şahin F., Yavuz Tabak B., Sönmez E.
Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.36, sa.1, ss.51-71, 2016 (TRDizin)
2014
201433. Examining the Views of First Year University Students in Faculty of Science and Literature about Field Education and Teaching Profession
Sezgin F., Koşar S., Er E., Şahin F.
HACETTEPE UNIVERSITESI EGITIM FAKULTESI DERGISI-HACETTEPE UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION
, cilt.29, ss.217-229, 2014 (SSCI, Scopus, TRDizin)
2014
201434. Examining relationships between school administrators humor behaviors and teachers mobbing experiences according to teacher perceptions
Cemaloğlu N., Recepoğlu E., Şahin F., Daşcı E.
International Online Journal of Educational Sciences
, cilt.6, sa.3, ss.570-580, 2014 (Hakemli Dergi)
2013
201335. Causes of primary schools teachers’ organizational silence: A qualitative study
Cemaloğlu N., Daşcı E., Şahin F.
ASOS Journal (The Journal of Academic Social Science)
, sa.1, ss.112-124, 2013 (Hakemli Dergi)
2013
201336. Öğretim elemanlarının kişilik özellikleri ile örgütsel bağlılıkları arasındaki ilişki
Recepoğlu E., Kılınç A. Ç., Şahin F., Er E.
Turkish Studies (Elektronik)
, cilt.8, sa.6, ss.603-617, 2013 (TRDizin)
2012
201237. Mizah davranışları ölçeği: Geçerlik ve güvenirlik çalışması
Cemaloğlu N., Recepoğlu E., Şahin F., Daşcı E., Köktürk O.
Türk Eğitim Bilimleri Dergisi
, cilt.10, sa.4, ss.694-716, 2012 (TRDizin)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2025
20251. Öğretmenler Tarafından Algılanan Stresin Okul Yöneticilerinin Mizah Davranışlarına Göre İncelenmesi
MUSTAFAYEVA M., ŞAHİN F.
Genç Araştırmacılar Kongresi - V, Türkiye, 13 Kasım 2025, (Özet Bildiri)
2025
20252. The Role of Administrator Mindsets in Higher Education Productivity in Turkey – An Evaluation from the Perspective of Academics
ŞAHAN İ., ŞAHİN F.
European Conference on Educational Research (ECER) 2025, Belgrade, Sırbistan, 9 - 12 Eylül 2025, (Özet Bildiri)
2025
20253. Quality education in the strategic plans of the ministry of national education: Analysis, evaluation, and future recommendations
KURTOĞLU H., ŞAHİN F.
3rd Interantional TurkicWorld Congress on Social, Humanities, Administrative, and Educational Sciences, 16 - 18 Nisan 2025, (Özet Bildiri)
2024
20244. Öğretmenlerin Örgütsel Yabancılaşma Durumlarının Okul Yöneticisinin Dağıtımcı Liderlik Davranışlarına Göre İncelenmesinde Kolektif Öğretmen Yeterliğinin Aracı Rolü
ŞEREFOĞLU KAYA E., ŞAHİN F.
Genç Araştırmacılar Kongresi - IV, Türkiye, 26 - 27 Haziran 2024, (Özet Bildiri)
2023
20235. Kolaylaştırıcı Okul Yapısı ile Öğretmenlerin Akademik İyimserlikleri Arasındaki İlişkinin Öğretmen Öznel İyi Oluşu Aracılığı ile İncelenmesi
Ünlü E., Şahin F.
International Education Congress, Ankara, Türkiye, 20 Eylül 2023, ss.695-697, (Özet Bildiri)
2023
20236. Öğretmenlerin Örgütsel Bağlılıklarının Okul İklimi ve Öğretmen Öznel İyi Oluşu Yönüyle İncelenmesi
Uzun T., ŞAHİN F.
International Education Congress, Ankara, Türkiye, 20 Eylül 2023, ss.688-690, (Özet Bildiri)
2023
20237. Sürdürülebilir Bir Toplum İnşa Etmede Okul Yöneticilerine Düşen Roller: Bir Eko-Okula İlişkin Durum Çalışması
Süngü E., Şahin F.
International Education Congress, Ankara, Türkiye, 20 Eylül 2023, ss.1393-1395, (Özet Bildiri)
2023
20238. Öğretmen Öznel İyi Oluşunun Okul Yöneticilerinin Mizah Davranışlarına Göre İncelenmesi
Resul S., ŞAHİN F.
16. Uluslararası Eğitim Yönetimi Kongresi, 28 Nisan 2023, (Özet Bildiri)
2022
20229. Zümre Öğretmenleri Arasındaki İş Birliğinin Okul Yöneticilerinin Öğretimsel Liderlik Davranışlarına Göre İncelenmesi
Bıyık G. M., ŞAHİN F.
Uluslararası Türk Dünyası Eğitim Bilimleri Kongresi-II, 16 Kasım 2022, (Özet Bildiri)
2022
202210. Ortaokul Öğretmenlerinin Okullarına Karşı Duydukları Güven İle Psikolojik Dayanıklılıkları Arasındaki İlişki
ZENCİR A., ŞAHİN F.
Uluslararası Genç Araştırmacılar Kongresi - II, Ankara, Türkiye, 28 Haziran 2022, (Özet Bildiri)
2022
202211. Öğretmen Algılarına Göre Örgütsel Etik İklim ile Örgütsel Adalet Arasındaki İlişki
GÖLCÜR M., ŞAHİN F.
7. Uluslararası Akademik Araştırmalar Kongresi (ICAR), Türkiye, 24 Ocak 2022, (Özet Bildiri)
2020
202012. Educational Management Administration Leadership (EMAL) Dergisinde Yayımlanan Makalelerin Doğrulama Yanlılığı Kapsamında İncelenmesi
Şahin F.
VIIth International Eurasian Educational Research Congress, Eskişehir, Türkiye, 10 - 13 Eylül 2020, (Özet Bildiri)
2020
202013. Üniversite Öğrencilerinin Örgüt Kültürü ve Öz Yeterlik Algıları ile Kendilerini Engelleme Davranışları Arasındaki İlişki
Şahin F.
Uluslararası Pegem Eğitim Kongresi, Diyarbakır, Türkiye, 16 - 19 Eylül 2020, (Özet Bildiri)
2019
201914. Education at Hospital with the Understanding of ”Education for Each”
Yenel K., Ayaz E., Sönmez E., Şahin F.
ECER 2019, Hamburg, Almanya, 3 - 06 Eylül 2019, (Özet Bildiri)
2019
201915. Building a better world for all children: Toolkit for social inclusion of migrant or refugee students in schools - output of the internatıonal project ”Lend a Hand”
Ana Cristina F. D. A., Ribeiro C., Ana Paula C. F., Annamaria D. F., Er E., Palazzeschi L., et al.
11th International Conference onEducation and New LearningTechnologies11th International Conference onEducation and New LearningTechnologies, Palma, İspanya, 1 - 03 Temmuz 2019, (Tam Metin Bildiri)
2019
201916. Ortaöğretim kurumlarında bir ders saati süresinin gözlemi
Tabak H., Şahin F.
14. Uluslararası Eğitim Yönetimi Kongresi, İzmir, Türkiye, 2 - 04 Mayıs 2019, (Özet Bildiri)
2019
201917. Doğrulama yanlılığı üzerine kavramsal bir çözümleme: Eğitim yönetimi bağlamında bir değerlendirme
Şahin F., Sönmez E., Sezgin F.
14. Uluslararası Eğitim Yönetimi Kongresi, İzmir, Türkiye, 2 - 04 Mayıs 2019, (Özet Bildiri)
2019
201918. Bürokratik örgüt yapısı ile öğretmenlerin sosyal ağ eğilimleri ve mesleki öğrenme topluluğu arasındaki ilişki
Şahin F., Yenel K., Cemaloğlu N.
14. Uluslararası Eğitim Yönetimi Kongresi, İzmir, Türkiye, 2 - 04 Mayıs 2019, (Özet Bildiri)
2019
201919. BUILDING A BETTER WORLD FOR ALL CHILDREN: TOOLKIT FOR SOCIAL INCLUSION OF MIGRANT OR REFUGEE STUDENTS IN SCHOOLS - OUTPUT OF THE INTERNATIONAL PROJECT "LEND A HAND"
Ferreira de Almeida A., Ribeiro C., Couceiro-Figueira A. P., Di Fabio A., Er E., Palazzeschi L., et al.
11th International Conference on Education and New Learning Technologies (EDULEARN), Palma, İspanya, 1 - 03 Temmuz 2019, ss.10339-10346, (Tam Metin Bildiri)
2018
201820. Okullarda Mevcut ve Hedeflenen Kültür Tipleri Üzerine Bir Araştırma: Bilecik İli Örneği
Yenel K., Şahin F., Cemaloğlu N.
13. Uluslararası Eğitim Yönetimi Kongresi, Sivas, Türkiye, 10 - 12 Mayıs 2018, ss.210-211, (Özet Bildiri)
2018
201821. The Relationship Between School Climate in Secondary Education Institutions with Self-Efficacy Perceptions and Self-Handicapping Behaviours of Last Grade Students in Secondary Schools (Ortaöğretim Kurumlarında Okul İklimi ile Bu Kurumlardaki Son Sınıf Öğrencilerinin Öz Yeterlik Algıları ve Kendini Engelleme Davranışları Arasındaki İlişki)
Şahin F., Yenel K., Cemaloğlu N.
27. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi’xxne (ICES UEBK 2018), Antalya, Türkiye, 10 - 12 Mayıs 2018, (Özet Bildiri)
2018
201822. Profile Research on Teachers And Principals Working at Bilecik Provincial National Education (Bilecik İli Milli Eğitim Müdürlüğü Öğretmen ve Yönetici Profili Araştırması)
Yenel K., Şahin F., Cemaloğlu N.
27. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi’xxne (ICES UEBK 2018), Antalya, Türkiye, 10 - 12 Mayıs 2018, ss.310-311, (Özet Bildiri)
2017
201723. Eğitim yönetiminde bilgiyi haklılandırma problemi: Alan kitapları bağlamında epistemolojik bir değerlendirme
Şahin F., Cemaloğlu N.
12. Uluslararası Eğitim Yönetimi Kongresi, Ankara, Türkiye, 11 - 13 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
2017
201724. İlköğretim kurumu öğretmenlerinin işkoliklik düzeyleri örgüt sağlığına ilişkin algıları arasındaki ilişki
Yavuz Tabak B., Şahin F., Tabak H.
12. Uluslararası Eğitim Yönetimi Kongresi, Ankara, Türkiye, 11 - 13 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
2016
201625. Öğretmenlerin Benimsedikleri Eğitim Felsefeleri ile Okul İklimine İlişkin Algıları Arasında Bir Karşılaştırma
Şahin F., Cemaloğlu N., Gülcan M. G., Uzundere A.
III. International Eurasian Educational Research Congress, Muğla, Türkiye, 31 Mayıs - 03 Haziran 2016, ss.402-403, (Özet Bildiri)
2016
201626. Öğretmen Adaylarının Geleceğe İlişkin Beklenti ve Kaygıları Olası Ben Kuramı Çerçevesinde Bir İnceleme Nasıl Bir Öğretmen Olacağım
Yavuz Tabak B., Yenel K., Tabak H., Şahin F.
III. International Eurasian Educational Research Congress, Muğla, Türkiye, 31 Mayıs - 03 Haziran 2016, (Özet Bildiri)
2016
201627. Motivasyon teorileri bağlamında akademik teşvik ödeneği uygulamasının değerlendirilmesi
ŞAHİN F., YAVUZ TABAK B., TABAK H.
11. Ulusal Eğitim Yönetimi Kongresi, Türkiye, 12 - 14 Mayıs 2016, (Özet Bildiri)
2016
201628. Öğretmen algılarına göre okul yöneticilerinin kişilik özellikleri ile okul iklimi arasındaki ilişki
Şahin F., Sönmez E., Uzundere A.
25. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Antalya, Türkiye, 21 - 24 Nisan 2016, (Özet Bildiri)
2015
201529. Türk Milli Eğitim Sisteminde mesleki ve teknik eğitim politikalarının değerlendirilmesi
Cemaloğlu N., Uzundere A., Şahin F.
Eğitim Yönetimi Formu (EYFOR), Girne, Kıbrıs (Kktc), 5 - 07 Kasım 2015, ss.610-611, (Özet Bildiri)
2015
201530. The opinions of the principal candidates on assignment process of school administrators in Turkey
Güçlü N., Şahin F., Yavuz Tabak B., Sönmez E.
International Congress on Education for the Future: Issues and Challenges (ICEFIC 2015), Ankara, Türkiye, 13 - 15 Mayıs 2015, (Yayınlanmadı)
2015
201531. Okul müdürlerinin okul, öğretmen, öğrenci ve veli kavramlarına ilişkin metaforik algıları
Cemaloğlu N., Sezgin F., Şahin F., Sönmez E.
10. Ulusal Eğitim Yönetimi Kongresi, Gaziantep, Türkiye, 7 - 09 Mayıs 2015, ss.580, (Özet Bildiri)
2014
201432. In-school variables supporting and inhibiting organizational learning in secondary education institutions
ŞAHİN F., CEMALOĞLU N.
5th International Conference on New Horizons in Education (INTE), Paris, Fransa, 25 - 27 Haziran 2014, cilt.174, ss.2912-2919, (Tam Metin Bildiri)
2014
201433. Zorunlu olarak fen edebiyat fakültesine kayıt yaptırmış olan birinci sınıf öğrencilerinin alan eğitimine ve öğretmenlik mesleğine yönelik görüşlerinin incelenmesi
Sezgin F., Koşar S., Er E., Şahin F.
Öğretmen Yetiştirme Politika ve Sorunları Uluslar Arası Sempozyumu IV - ISPITE2014, Ankara, Türkiye, 15 - 16 Mayıs 2014, (Özet Bildiri)
2013
201334. Öğretmen etkililiğinin önündeki engeller ve başa çıkma yolları
Cemaloğlu N., Şahin F., Daşcı E.
8. Ulusal Eğitim Yönetimi Kongresi, İstanbul, Türkiye, 7 - 09 Kasım 2013, ss.680, (Özet Bildiri)
2013
201335. Causes of primary schools teachers’ organizational silence: A qualitative study
Daşcı E., Cemaloğlu N., Şahin F.
7th International Academic Conference, Praha, Çek Cumhuriyeti, 1 - 04 Eylül 2013, (Özet Bildiri)
2012
201236. Öğretmen algılarına göre okul yöneticilerinin mizah davranışları ile öğretmenlerin yıldırma mobbing yaşama düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi
CEMALOĞLU N., ŞAHİN F., DAŞCI E.
21. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, İstanbul, Türkiye, 12 - 14 Eylül 2012, (Özet Bildiri)
2012
201237. Öğretmen Algılarına Göre Okul Yöneticilerinin Mizah Davaranışları ile Yıldırma (Mobbing) Yaşama Düzeyleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
Cemaloğlu N., Şahin F., Daşcı E.
21. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, İstanbul, Türkiye, 12 - 14 Eylül 2012, ss.701, (Özet Bildiri)
2012
201238. Mizah davranışları ölçeğinin geliştirilmesi Geçerlik ve güvenirlik çalışması
CEMALOĞLU N., RECEPOĞLU E., ŞAHİN F., DAŞCI E.
7. Ulusal Eğitim Yönetimi Kongresi, Malatya, Türkiye, 24 - 26 Mayıs 2012, (Özet Bildiri)
2012
201239. Mizah davranışları ölçeğinin geliştirilmesi: geçerlik ve güvenirlik çalışmaları
Cemaloğlu N., Recepoğlu E., Şahin F., Daşcı E.
VII. Ulusal Eğitim Yönetimi Kongresi, Malatya, Türkiye, 24 - 26 Mayıs 2012, ss.170, (Özet Bildiri)
2012
201240. Okul yapısal değişkenleri bağlamında öğretmenlerin okula bağlılıklarının incelenmesi
Şahin F., Çavunduroğlu E.
21. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, İstanbul, Türkiye, 12 - 14 Eylül 2012, (Özet Bildiri)
2012
201241. Öğretim elemanlarının kişilik özellikleri ile örgütsel bağlılık düzeyleri arasındaki ilişki
Er E., Şahin F.
VII. Ulusal Eğitim Yönetimi Kongresi, Malatya, Türkiye, 24 - 26 Mayıs 2012, (Özet Bildiri)
Kitaplar
2025
20251. Sürdürülebilir Kalkınma Temelinde Çevre Dostu Okul Yaklaşımları
ŞAHİN F., AKGÖZ E. E.
Yönetim ve Kültür Yazıları, ÇALIK TEMEL, SEZGİN FERUDUN, Editör, Pegem Akademi, ss.272-290, 2025
2025
20252. Where Türkiye Stands in the Context of Well-Being in School: In the Horns of the Dilemma
KILIÇ S., YILDIZ E., ŞAHİN F.
Student and Teacher Mental Health and Well-Being in Schools: Asian Contexts and Perspectives, John Chi-Kin Lee, Junjun Chen, Editör, Springer, ss.143-162, 2025
2025
20253. Alienation in Higher Education in Türkiye
Şerefoğlu Kaya E., Şahin F.
Inclusion Diversity Equity & Access (IDEA) in Higher Education: The Case of Developing Countries, Pinar Ayyildiz & Mehmet Durnali, Editör, Information Age Publishing, North Carolina, ss.53-73, 2025
2023
20234. Schooling system and administration practices of religious education
Er E., Şahin F., Doğru İ.
Islamic-Based Educational Leadership, Administration and Management: Challenging Expectations through Global Critical Insights, Khalid Arar, Rania Sawalhi, Amaarah DeCuir, Tasneem Amatullah, Editör, Routledge, London, ss.1-15, 2023
2023
20235. Örgüt Yapıları
ŞAHİN F.
Yönetim Bilimi: Kuram-İlke-Uygulama, Necati Cemaloğlu ve Elif Daşcı Sönmez, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.355-371, 2023
2022
20226. Eğitimde Araştırma Yöntemleri
Tabak H. (Editör), Aksu Dünya B. (Editör), Şahin F. (Editör)
Pegem A Yayıncılık, Ankara, 2022
2022
20227. Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi
Tabak H. (Editör), Şahin F. (Editör)
Pegem A Yayıncılık, Ankara, 2022
2022
20228. Yönetim Yaklaşımları ve Okula Yansımaları
Şahin F., Tabak H.
Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi, Hasan Tabak,Fatih Şahin, Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.1-21, 2022
2022
20229. Eğitimde Finansman Sorunu
ŞAHİN F.
Türk Eğitim Sistemi ve Sorunları, Çalık, Temel, Editör, Pegem Akademi, ss.186-201, 2022
2022
202210. Eğitim Araştırmalarının Doğası ve Paradigmasal Temelleri
ŞAHİN F., TABAK H.
Eğitimde Araştırma Yöntemleri, Hasan Tabak, Beyza Aksu Dünya, Fatih Şahin, Editör, Pegem Akademi, ss.1-17, 2022
2022
202211. Türk Devlet ve Topluluklarında Eğitim, Yabancı Ülkelerde Yaşayan Türklerde Eğitim
Resul S., ŞAHİN F.
Türk Eğitim Tarihi: İnsan Yetiştirme Düzeni, Ünsal, Halük ve Bilasa, Pınar, Editör, Nobel, ss.379-418, 2022
2021
202112. Eğitime Giriş
Cemaloğlu N. (Editör), Şahin F. (Editör)
Pegem A Yayıncılık, Ankara, 2021
2021
202113. EĞİTİMDE ÖRGÜTSEL DAVRANIŞ: LİDERLİK VE OKUL REFORMU
Cemaloğlu N. (Editör), Şahin F. (Editör), Yenel K. (Editör)
Pegem A Yayıncılık, Ankara, 2021
2021
202114. Karşılaştırmalı Eğitim: Tematik Bir Yaklaşım
Gülcan M. G. (Editör), Şahin F. (Editör)
Pegem A Yayıncılık, Ankara, 2021
2021
202115. Karşılaştırmalı Eğitim
GÜLCAN M. G., ŞAHİN F., SÖNMEZ E., YENEL K.
PEGEM, Ankara, 2021
2021
202116. Yönetimde Sosyal Ağların Gücü
Şahin F.
Yönetimde Yeni Yaklaşımlar, Necati Cemaloğlu,Necmi Gökyer, Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.287-300, 2021
2021
202117. Karar Verme
Şahin F.
Eğitimde Örgütsel Davranış: Liderlik ve Okul Reformu, Necati Cemaloğlu,Fatih Şahin,Kübra Yenel, Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.329-373, 2021
2021
202118. Liderlik
Şahin F.
Eğitimde Örgütsel Davranış: Liderlik ve Okul Reformu, Necati Cemaloğlu,Fatih Şahin,Kübra Yenel, Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.293-327, 2021
2021
202119. Karşılaştırmalı Eğitimin Tanımı, Kapsamı ve Tarihçesi
Şahin F.
Karşılaştırmalı Eğitim: Tematik Bir Yaklaşım, Murat Gürkan Gülcan,Fatih Şahin, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.1-19, 2021
2021
202120. Eğitimin Tarihi Temelleri
Şahin F.
Eğitime Giriş, Cemaloğlu Necati,Şahin Fatih, Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.53-76, 2021
2021
202121. Okul Kademelerine Göre Sınıf Yönetimiyle İlgili Örnek Olaylar
Şahin F.
Sınıf Yönetimi, Temel ÇALIK,Mehmet Metin ARSLAN, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.251-267, 2021
2020
202022. Yükseköğretimde Liderlik
Şahin F.
Yükseköğretim Üzerine Düşünmek, Gülsün ATANUR BASKAN,Necati CEMALOĞLU, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.167-182, 2020
2020
202023. Bütünsel (Holistik) Liderlik
Şahin F.
Liderlik: Kuram-Araştırma-Uygulama, Kürşad Yılmaz, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.67-80, 2020
2020
202024. Eğitimin Felsefi Temelleri
Şahin F.
Eğitime Giriş, Halük Ünsal, Editör, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, ss.165-190, 2020
2019
201925. Veriye dayalı karar verme ve örgütsel öğrenme
Şahin F.
Veriye dayalı yönetim, Necati Cemaloğlu, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.207-226, 2019
2019
201926. Yönetime ilişkin temel kavramlar ve eğitim yönetimi
Şahin F.
Eğitim yönetimi, Necati Cemaloğlu,Murat Özdemir, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.1-32, 2019
2018
201827. Eğitimci
Şahin F.
Etkili okul yöneticilerinin 10 özelliği, Necati Cemaloğlu, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.21-39, 2018
2017
201728. Birey, örgüt ve yönetim
Cemaloğlu N., Şahin F.
Örgütsel davranış ve yönetimi , Servet Özdemir,Necati Cemaloğlu, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.1-31, 2017
2017
201729. Örgüt kültürü değerlendirme araçları
Şahin F.
Örgüt kültürü: Örgütsel tanı ve değişim, Murat Gürkan Gülcan,Necati Cemaloğlu, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.21-27, 2017
2016
201630. Örgütsel Öğrenme Bakış Açılarının Temel Varsayımları
Şahin F.
Örgütsel Öğrenme: Eğitim Örgütlerinde Öğrenme, Öğretme ve Liderlik, Murat Gürkan Gülcan, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.17-35, 2016
2016
201631. Örgütsel Öğrenme: Özgün Kaynaklar ve Bakış Açıları
Şahin F.
Örgütsel Öğrenme: Eğitim Örgütlerinde Öğrenme, Öğretme ve Liderlik, Murat Gürkan Gülcan, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.37-49, 2016
Desteklenen Projeler
2024 - 2025
2024 - 2025
Görme Yetersizliği Olan Bireylere Yönelik Erişilebilir İngilizce Öğretimi için Otantik Podcast Kullanımı ve İngilizce Dinleme Becerisi Üzerine Etkilerinin Araştırılması
TÜBİTAK Projesi , 2209-A - Üniversite Öğrencileri Araştırma Projeleri Destekleme Programı
Şahin F.
2022 - 2022
2022 - 2022Mevsimlik Tarım İşçisi Ailelerin Çocuklarının Gelişimsel Becerileri ile Akademik Başarılarının İncelenmesi
Dernek (STK)
Sönmez E. (Yürütücü), Öztürk A., Doruk O., Şahin F., Şahin Toptaş A.
2016 - 2018
2016 - 2018
Cooking for freedom
Erasmus Projesi , Erasmus+ KA2 Yenilik ve İyi Uygulamaların Değişimi için İşbirliği Projesi, Avrupa Düzeyi
(Proje Özeti)
Şahin F., Cemaloğlu N. (Yürütücü), Sönmez E., Yenel K.
2016 - 2018
2016 - 2018
Lend a Hand - Social Inclusion Programming for Migrant and Refugee Children at Primary Schools
Erasmus Projesi , Erasmus+ KA2 Yenilik ve İyi Uygulamaların Değişimi için İşbirliği Projesi, Avrupa Düzeyi
(Proje Özeti)
Şahin F., Cemaloğlu N. (Yürütücü), Sönmez E., Yenel K., Bingöl A. S.
Bilimsel Yayınlarda Hakemlikler
Kasım 2021
Kasım 2021Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi
Hakemli Bilimsel Dergi
Ağustos 2021
Ağustos 2021Research in Educational Administration and Leadership (REAL)
ESCI Kapsamındaki Dergi
Ağustos 2021
Ağustos 2021GAZİ EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ
Hakemli Bilimsel Dergi
Temmuz 2021
Temmuz 2021Research in Educational Administration and Leadership (REAL)
ESCI Kapsamındaki Dergi
Şubat 2021
Şubat 2021Research in Pedagogy
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Ekim 2020
Ekim 2020Anadolu Journal of Educational Sciences International
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Eylül 2020
Eylül 2020KURAM VE UYGULAMADA EĞİTİM YÖNETİMİ
Hakemli Bilimsel Dergi
Ağustos 2020
Ağustos 2020TÜRK EĞİTİM BİLİMLERİ DERGİSİ
Hakemli Bilimsel Dergi
Mayıs 2020
Mayıs 2020KURAM VE UYGULAMADA EĞİTİM YÖNETİMİ
Hakemli Bilimsel Dergi
Nisan 2020
Nisan 2020Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi
ESCI Kapsamındaki Dergi
Şubat 2020
Şubat 2020KASTAMONU ÜNİVERSİTESİ KASTAMONU EĞİTİM DERGİSİ
Hakemli Bilimsel Dergi
Şubat 2020
Şubat 2020International Journal of Contemporary Educational Research
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Aralık 2019
Aralık 2019BAŞKENT UNİVERSİTY JOURNAL OF EDUCATİON
Hakemli Bilimsel Dergi
Kasım 2019
Kasım 2019KURAM VE UYGULAMADA EĞİTİM YÖNETİMİ
Hakemli Bilimsel Dergi
Ekim 2019
Ekim 2019TÜRK EĞİTİM BİLİMLERİ DERGİSİ
Hakemli Bilimsel Dergi
Ekim 2019
Ekim 2019BAŞKENT UNİVERSİTY JOURNAL OF EDUCATİON
Hakemli Bilimsel Dergi
Ocak 2019
Ocak 2019KURAM VE UYGULAMADA EĞİTİM YÖNETİMİ
Hakemli Bilimsel Dergi
Burslar
2014 - 2018
2014 - 2018