Prof. Dr. NURDAN KALAYCI ATAY


Gazi Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri

Eğitim Programları ve Öğretim


WoS Araştırma Alanları: Sanat Ve Beşeri Bilimler (Ahci), Sosyal Bilimler (Soc)


Avesis Araştırma Alanları: Sosyal ve Beşeri Bilimler


Yayınlardaki İsimler: Kalayci Nurdan

Araştırmacı kurumdan ayrılmıştır

E-posta: kalayci@gazi.edu.tr
İş Telefonu: +90 888 88
Fax Telefonu: +90 888 88
Web: https://avesis.gazi.edu.tr/kalayci
Ofis: Bosna 207
Posta Adresi: GÜ - Gazi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Bölümü Ankara Türkiye

Metrikler

Yayın

97

Yayın (WoS)

9

Yayın (Scopus)

5

Atıf (WoS)

39

H-İndeks (WoS)

4

Atıf (Scopus)

15

H-İndeks (Scopus)

2

Atıf (Scholar)

82

H-İndeks (Scholar)

2

Atıf (TrDizin)

18

H-İndeks (TrDizin)

4

Atıf (Diğer Toplam)

29

Tez Danışmanlığı

18

Açık Erişim

17
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Biyografi



Prof. Dr. Nurdan Kalaycı, lisans derecesini Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi, Eğitim Programları ve Öğretim Anabilim dalından, yüksek lisans derecesini Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Fakültesinden, doktora derecesini ise, Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Eğitim Programları ve Öğretim Anabilim Dalı’ndan almıştır. Halen Gazi Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümünde Eğitim Programları ve Öğretim Anabilim Dalında öğretim üyesidir.

Kalaycı’nın; öğrenme ve öğretim süreçleri, aktif öğretim yöntemleri, üst düzey düşünme becerileri, yükseköğretim kurumlarında akademisyenlerin öğretim performansını değerlendirme süreçleri, yükseköğretimde kalite, toplumsal cinsiyet eşitliği ve eğitimi, eğitim programları ve öğretim alanında, yurt içinde ve yurt dışında yayımlanmış olan 60’dan fazla makalesi bulunmaktadır. 3 telif,  5 çeviri  kitabı bulunmaktadır. 500 farklı kurum/kuruluşlarda konferans ve seminer vermiş/projeler yürütmüştür. Ayrıca eğitimle ilgili yedi adet kitabı ve farklı gazetelerde yayımlanmış köşe yazıları bulunmaktadır. Kalaycı, “Vitamin Öğretmen Portalı” yoluyla, eğitimcilere kendi alanıyla ilgili 50 saat çevrim-içi eğitim vermiştir.

Kalaycı, Çin’den, İsrail’den ve iki kez de Finlandiya’dan devlet bursları almıştır.2002-2003 yılları arasında  Fulbright bursu ile ABD’de; İndiana Üniversitesi - Purdue Üniversitesi’nde, bir başka burs ile 2003 bahar döneminde Michigan Devlet Üniversitesi’nde  araştırmalar ve çalışmalar yapmıştır. 2021-2023 yılları arasında Ohio eyaletine bağlı  Toledo ve Bowling  Green Devlet  üniversitelerde öğrenme öğretme merkezleri ve üniversitelerde  kalite süreçleri konusunda akademik çalışmalar ve araştırmalar yapmıştır.  Odaklandığı diğer araştırma alanları ; eğitim programları ve öğretim, program değerlendirme, yetişkinler eğitimi, çoklu zekâ kuramı ve uygulamaları ve toplumsal cinsiyet eğitimi konuları ile ilgilidir.

Çevre sorunları konusunda bir aktivisttir ve hayvan tutkunudur. Sinema filmleri ilgilendiği konular arasındadır.

kalayci@gazi.edu.tr

Ankara 2024                                           Bilim ve fen nerede ise oradan alacağız ve ulusun her bireyinin zihnine koyacağız.  Mustafa Kemal Atatürk 


Eğitim Bilgileri

2022 - 2023

2022 - 2023

Post Doktora

The University of Toledo, ALI, ALI, Amerika Birleşik Devletleri

2021 - 2022

2021 - 2022

Post Doktora

Bowling Green State University, CFE, CFE, Amerika Birleşik Devletleri

2002 - 2003

2002 - 2003

Post Doktora

Indiana State University, School of Education, School of Education, Amerika Birleşik Devletleri

1996 - 1997

1996 - 1997

Post Doktora

Peking University, School of Education, School of Education, Çin

1995 - 1995

1995 - 1995

Post Doktora

Aharon Ofri International Study Center- Kudüs, Adult Education-Yetişkin Eğitimi, Education, İsrail

1990 - 1994

1990 - 1994

Doktora

Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Bilimleri A.B.D., Türkiye

1989 - 1990

1989 - 1990

Post Doktora

University of Jyvaeskylae, Finnish Institute for Educational Research, Education , Finlandiya

1985 - 1987

1985 - 1987

Yüksek Lisans

Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Fakültesi, Eğitim Programları Ve Öğretim Bölümü, Türkiye

1980 - 1984

1980 - 1984

Lisans

Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü, Türkiye

Yaptığı Tezler

1994

1994

Doktora

İlkokul 2. sınıf hayat bilgisi dersini okutan öğretmenlerin bu dersteki etkinliklere ayırdıkları sürenin değerlendirilmesi

Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Programları Ve Öğretim (Yl) (Tezli)

1987

1987

Yüksek Lisans

cumhuriyet döneminde ilköğretim politikaları 1923-80

Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Fakültesi, Eğitim Programları Ve Öğretim Bölümü

Araştırma Alanları

Sosyal ve Beşeri Bilimler

Eğitim Programları ve Öğretim

Program Değerlendirme 

Aktif Öğrenme - Problem Çözme-  Eleştirel Düşünme- Yaratıcı Düşünme 

Yükseköğretim Programları

Yükseköğretimde Amaçları ve Kalite Yaklaşımları İlişkisi 

 Yükseköğretimde Kalite ve Süreçleri

Yükseköğretim Kurumlarında Eğitimde Öğrenme Öğretme Merkezleri

Derslerin ve Öğretim Elemanlarının Öğrenci Tarafından Değerlendirilmesi Anketleri 

Nitel Araştırma Yöntemleri 

Toplumsal Cinsiyet Eşitliği

Verdiği Dersler

Doktora

Doktora

Yüksek Öğretimde Güncel Gelişmeler ve Sorunlar

Program değerlendirme modelleri

Yüksek Lisans

Yüksek Lisans

Program değerlendirmenin kuramsal temelleri

Toplumsal Cinsiyet Eğitimi

Lisans

Lisans

Öğretim İlke ve Yöntemleri

Yönetilen Tezler

2001

2001

Yüksek Lisans

İlköğretim Okullarında Küme Çalışmalarının Değerlendirilmesi

Kalaycı Atay N. (Danışman)

F.Hayırsever(Öğrenci)

Makaleler

Tümü (40)
SCI-E, SSCI, AHCI (4)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (7)
ESCI (3)
Scopus (5)
TRDizin (25)
Diğer Yayınlar (11)

2000

2000

37. Çin Eğitim Sistemi

KALAYCI ATAY N.

Kuram ve uygulamada eğitim yönetimi , cilt.6, sa.2, ss.111-124, 2000 (TRDizin)

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2023

2023

1. Transformation Cycle of the Universiy and ıts Purposes: The Reboring Phonix,

KALAYCI ATAY N., HAYIRSEVER F.

The American Educational Research Association, Chiago, Amerika Birleşik Devletleri, 12 - 16 Nisan 2023, (Özet Bildiri)

2022

2022

2. The İmportance of Learning and Teaching Centers in Achieving Quality Higher Educational Service (QHES)

HAYIRSEVER F., KALAYCI ATAY N.

The IXth of EJER Congress, İzmir, Türkiye, 22 - 25 Haziran 2022, (Özet Bildiri)

2021

2021

3. INVESTIGATION OF RESEARCH UNIVERSITIES’ LIBRARIES IN TURKEY ACCORDING TO VARIOUS VARIABLES

KALAYCI ATAY N., ABBAK Y.

8th INTERNATIONAL CONGRESS ON CURRICULUM AND INSTRUCTION CURRICULUM STUDIES IN LIFE LONG LEARNING, Burdur, Türkiye, 26 Mart 2021, (Özet Bildiri)

2021

2021

4. Comparative Analysis of Curriculum Evaluaiton Processes in Universities in Australia, Canada, England and The United States

KALAYCI ATAY N., GARİP G.

8th INTERNATIONAL CONGRESS ON CURRICULUM AND INSTRUCTION CURRICULUM STUDIES IN LIFE LONG LEARNING, Burdur, Türkiye, 26 Mart 2021, ss.89-90, (Özet Bildiri)

2019

2019

5. Üniversitede Yüksek Başarılı Öğrencilerin Başarılı Olma Nedenlerinin Belirlenmesi: Gazi Eğitim Fakültesi Örneği

KALAYCI ATAY N.

7. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, Ankara, Türkiye, 09 Ekim 2019, (Özet Bildiri)

2019

2019

6. Transformation of PBLl Through the Change in Higher Education in the 21st Century: A Model for an Institution-Level Pbl Design

KALAYCI ATAY N., KORKMAZ G.

WEI International Academic Conference Proceedings, Boston, Amerika Birleşik Devletleri, 01 Ocak 2019, (Özet Bildiri)

2018

2018

7. Üniversitelerin Eğitim Görevinin Kalitesini Artırma Aracı Olarak Program Değerlendirme Süreci

KALAYCI ATAY N., HAYIRSEVER F., İLHAN E.

International Conference on Quality in Higher Education, İstanbul, Türkiye, 5 - 07 Aralık 2018, (Özet Bildiri)

2018

2018

8. Kalite ve Kaliteli Üniversite Kavramları Hakkında Öğrenci Algılarının Belirlenmesi (Gazi Üniversitesi Örneği)

KALAYCI ATAY N.

International Conference on Quality in Higher Education, İstanbul, Türkiye, 5 - 07 Aralık 2018, (Özet Bildiri)

2018

2018

9. Sosyal Bilgiler Öğretim Programlarının Karşılaştırmalı Analizi (2005-2017-2018)

KALAYCI ATAY N.

Uluslararası Eğitim Araştırmaları ve Öğretmen Eğitimi Kongresi, Aydın, Türkiye, 13 - 15 Eylül 2018, (Özet Bildiri)

2018

2018

10. Türkçe Öğretim Programlarının Karşılaştırmalı Analizi (2009-2017-2018)

KALAYCI ATAY N.

2. Uluslararası Eğitim Araştırmaları ve Öğretmen Eğitimi Kongresi, Aydın, Türkiye, 13 - 15 Eylül 2018, (Özet Bildiri)

2018

2018

11. Öğrenme Öğretme Merkezlerinin Yapısal Analizi ve Üniversitelerin Eğitim Görevi

KALAYCI ATAY N.

3. Uluslararası Yükseköğretim Çalışmaları Konferansı (IHEC-2018, Kayseri, Türkiye, 01 Ocak 2018, (Özet Bildiri)

2018

2018

12. Türk Üniversitelerinin Stratejik Planları Aracılığıyla Kalite Yaklaşımlarının Belirlenmesi

KALAYCI ATAY N.

3. Uluslararası Yükseköğretim Çalışmaları Konferansı (IHEC-2018, Kayseri, Türkiye, 01 Ocak 2018, (Özet Bildiri)

2015

2015

14. Öğretmen Yetiştirme Programlarında Yer Alan «Genel Kültür» Derslerinin Ülkelere Göre Karşılaştırmalı Analizi: Türkiye ve ABD

KALAYCI ATAY N., HAYIRSEVER F.

III. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, Adana, Türkiye, 22 - 24 Ekim 2015, (Özet Bildiri)

2014

2014

15. Akademisyenlerin Yükseköğretimin Amaçlarına İlişkin Görüşleri ve Bu Görüşlerin Kalite Süreçleri İle İlişkisi

KALAYCI ATAY N.

International Conference on Quality in Higher Education. Sakarya Üniversitesi., Sakarya, Türkiye, 2 - 05 Aralık 2014, (Özet Bildiri)

2014

2014

16. Türkiye, Rusya Federasyonu ve Kazakistan Okullarında Uygulanan Beden Eğitimi Dersi Programının Karşılaştırılması

KALAYCI ATAY N.

III. World Conference on Educational and Instructional Studies (WCEIS), Kırşehir, Türkiye, 6 - 08 Kasım 2014, (Özet Bildiri)

2013

2013

17. Multiple Correspondence Analysis for The Student Perception in Quality in Higher Education

KALAYCI ATAY N.

IES - Innovation and Society, Milan, İtalya, 9 - 10 Aralık 2013, (Özet Bildiri)

2013

2013

18. Keloğlan Demokrasiyi Öğrenemiyor, Kitle iletişim Araçlarında Toplumsal Cinsiyet Eşitsizliği

KALAYCI ATAY N.

III. Uluslararası Eleştirel Eğitim Konferansı, Ankara, Türkiye, 15 - 17 Mayıs 2013, (Özet Bildiri)

2012

2012

19. İnternet Tabanlı Öğretim Elemanı ve Ders Değerlendirme Yöntemine İlişkin Öğrenci Algılarının İncelenmesi

KALAYCI ATAY N., DEBBAĞ M.

Uluslararası Yükseköğretim Sempozyumu. IHES2012-The International Symposium on Higher Education, Aksaray, Türkiye, 17 - 19 Ekim 2012, (Özet Bildiri)

2012

2012

21. İlköğretim Okulu Öğrencilerinin Toplumsal Cinsiyet Rollerine İlişkin Algıları

KALAYCI ATAY N., HAYIRSEVER F.

II. Ulusal Eğitim Programları ve Öğretimi Kongresi, Bolu, Türkiye, 27 - 28 Eylül 2012, (Özet Bildiri)

2012

2012

22. Eğitim Fakülteleri Programı Kapsamında Yer Alan Öğretmenlik Meslek Bilgisi Derslerinden Öğretim İlke ve Yöntemleri Dersinin Değerlendirilmesi

KALAYCI ATAY N.

II. Ulusal Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, Bolu, Türkiye, 27 - 28 Eylül 2012, (Özet Bildiri)

2012

2012

23. Pepee Demokrasiyi Öğrenemiyor

KALAYCI ATAY N., HAYIRSEVER F.

Uluslararası Uygulamalı Eğitim Kongresi, Ankara, Türkiye, 13 - 15 Eylül 2012, (Özet Bildiri)

2012

2012

24. Vatandaşlık ve Demokrasi Eğitiminde Bir Arpa Boyu Yol Alabildik mi?

KALAYCI ATAY N., HAYIRSEVER F.

Uluslararası Sosyal Bilimler Eğitimi Sempozyumu, İstanbul, Türkiye, 20 - 22 Nisan 2012, (Özet Bildiri)

2011

2011

25. İlköğretim Kademesindeki Öğrencilerin İkilemi Özgürlük mü? Güvenlik mi?

KALAYCI ATAY N.

I. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi. I. International Congress on Curriculum and Instruction, Eskişehir, Türkiye, 5 - 08 Ekim 2011, (Özet Bildiri)

2011

2011

26. Yüksek Öğretimde Kalite, Sorun Öğrenciler Anlatsın

KALAYCI ATAY N., BAŞARAN M. A., DEMİRHAN Y.

Uluslararası Yükseköğretim Kongresi: Yeni Yönelişler ve Sorunlar. The International Higher Education Congress: New Trends and Issues, İstanbul, Türkiye, 27 - 29 Mayıs 2011, (Özet Bildiri)

2011

2011

27. Öğretim Elemanı ve Ders Değerlendirme (ÖEDD) Anketlerine Verilen Puanların Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi

KALAYCI ATAY N., ÇİMEN O.

The International Higher Education Congress: New Trends and Issues, İstanbul, Türkiye, 27 - 29 Mayıs 2011, (Özet Bildiri)

2011

2011

28. Yüksek Öğretim Kurumlarında Uygulanan Öğretim Elemanı ve Ders Değerlendirme Anketlerinin Değerlendirilmesi

KALAYCI ATAY N., ÇİMEN O.

Uluslararası Yükseköğretim Kongresi: Yeni Yönelişler ve Sorunlar. The International Higher Education Congress: New Trends and Issues, İstanbul, Türkiye, 27 - 29 Mayıs 2011, (Özet Bildiri)

2008

2008

29. How Do Academics Conceive Quality in Higher Education?

KALAYCI ATAY N., HAYIRSEVER F.

11th International Conference on Further Education in the Balkan Countries, Konya, Türkiye, 23 - 25 Ekim 2008, (Özet Bildiri)

2008

2008

30. Academics' Perceptions and Expectations on Attaining the Aims of Higher Education "Cases in Turkey and Australia"

KALAYCI ATAY N., HAYIRSEVER F.

11th International Conference on Further Education in the Balkan Countries, Konya, Türkiye, 23 - 25 Ekim 2008, (Özet Bildiri)

2003

2003

31. Designing Lesson from Children’s Conceptions

KALAYCI ATAY N.

The Annunal Meeting Hoosier Association for Science Teacher, Indianapolis, Amerika Birleşik Devletleri, 4 - 05 Şubat 2003, (Özet Bildiri)

2003

2003

32. Integrating Problem Solving with Theme - Based Learning in Key Learning Community

KALAYCI ATAY N.

The Annual Meeting of the Association for the Education of Teachers in Science, Missouri, Amerika Birleşik Devletleri, 1 - 02 Ocak 2003, (Özet Bildiri)


Atıflar

Toplam Atıf Sayısı (WOS): 38

h-indeksi (WOS): 4