Biyografi
Prof. Dr. Nurdan Kalaycı, lisans derecesini Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi, Eğitim Programları ve Öğretim Anabilim dalından, yüksek lisans derecesini Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Fakültesinden, doktora derecesini ise, Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Eğitim Programları ve Öğretim Anabilim Dalı’ndan almıştır. Halen Gazi Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümünde Eğitim Programları ve Öğretim Anabilim Dalında öğretim üyesidir.
Kalaycı’nın; öğrenme ve öğretim süreçleri, aktif öğretim yöntemleri, üst düzey düşünme becerileri, yükseköğretim kurumlarında akademisyenlerin öğretim performansını değerlendirme süreçleri, yükseköğretimde kalite, toplumsal cinsiyet eşitliği ve eğitimi, eğitim programları ve öğretim alanında, yurt içinde ve yurt dışında yayımlanmış olan 60’dan fazla makalesi bulunmaktadır. 3 telif, 5 çeviri kitabı bulunmaktadır. 500 farklı kurum/kuruluşlarda konferans ve seminer vermiş/projeler yürütmüştür. Ayrıca eğitimle ilgili yedi adet kitabı ve farklı gazetelerde yayımlanmış köşe yazıları bulunmaktadır. Kalaycı, “Vitamin Öğretmen Portalı” yoluyla, eğitimcilere kendi alanıyla ilgili 50 saat çevrim-içi eğitim vermiştir.
Kalaycı, Çin’den, İsrail’den ve iki kez de Finlandiya’dan devlet bursları almıştır.2002-2003 yılları arasında Fulbright bursu ile ABD’de; İndiana Üniversitesi - Purdue Üniversitesi’nde, bir başka burs ile 2003 bahar döneminde Michigan Devlet Üniversitesi’nde araştırmalar ve çalışmalar yapmıştır. 2021-2023 yılları arasında Ohio eyaletine bağlı Toledo ve Bowling Green Devlet üniversitelerde öğrenme öğretme merkezleri ve üniversitelerde kalite süreçleri konusunda akademik çalışmalar ve araştırmalar yapmıştır. Odaklandığı diğer araştırma alanları ; eğitim programları ve öğretim, program değerlendirme, yetişkinler eğitimi, çoklu zekâ kuramı ve uygulamaları ve toplumsal cinsiyet eğitimi konuları ile ilgilidir.
Çevre sorunları konusunda bir aktivisttir ve hayvan tutkunudur. Sinema filmleri ilgilendiği konular arasındadır.
kalayci@gazi.edu.tr
Ankara 2024 Bilim ve fen nerede ise oradan alacağız ve ulusun her bireyinin zihnine koyacağız. Mustafa Kemal Atatürk
Duyurular & Dokümanlar
Tez Dosyaları
Dosya İndir
Eğitim Bilgileri
2022 - 2023
2022 - 2023Post Doktora
The University of Toledo, ALI, ALI, Amerika Birleşik Devletleri
2021 - 2022
2021 - 2022Post Doktora
Bowling Green State University, CFE, CFE, Amerika Birleşik Devletleri
2002 - 2003
2002 - 2003Post Doktora
Indiana State University, School of Education, School of Education, Amerika Birleşik Devletleri
1996 - 1997
1996 - 1997Post Doktora
Peking University, School of Education, School of Education, Çin
1995 - 1995
1995 - 1995Post Doktora
Aharon Ofri International Study Center- Kudüs, Adult Education-Yetişkin Eğitimi, Education, İsrail
1990 - 1994
1990 - 1994Doktora
Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Bilimleri A.B.D., Türkiye
1989 - 1990
1989 - 1990Post Doktora
University of Jyvaeskylae, Finnish Institute for Educational Research, Education , Finlandiya
1985 - 1987
1985 - 1987Yüksek Lisans
Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Fakültesi, Eğitim Programları Ve Öğretim Bölümü, Türkiye
1980 - 1984
1980 - 1984Lisans
Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü, Türkiye
Yaptığı Tezler
1994
1994Doktora
İlkokul 2. sınıf hayat bilgisi dersini okutan öğretmenlerin bu dersteki etkinliklere ayırdıkları sürenin değerlendirilmesi
Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Programları Ve Öğretim (Yl) (Tezli)
1987
1987Yüksek Lisans
cumhuriyet döneminde ilköğretim politikaları 1923-80
Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Fakültesi, Eğitim Programları Ve Öğretim Bölümü
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Eğitim Programları ve Öğretim
Program Değerlendirme
Aktif Öğrenme - Problem Çözme- Eleştirel Düşünme- Yaratıcı Düşünme
Yükseköğretim Programları
Yükseköğretimde Amaçları ve Kalite Yaklaşımları İlişkisi
Yükseköğretimde Kalite ve Süreçleri
Yükseköğretim Kurumlarında Eğitimde Öğrenme Öğretme Merkezleri
Derslerin ve Öğretim Elemanlarının Öğrenci Tarafından Değerlendirilmesi Anketleri
Nitel Araştırma Yöntemleri
Toplumsal Cinsiyet Eşitliği
Yönetilen Tezler
2021
2021Yüksek Lisans
Amerika, Avrupa, Asya- Pasifik Ve Türk Üniversitelerinde Bulunan Öğrenme Öğretme Merkezlerinin İncelenmesi, Değerlendirilmesi Ve Karşılaştırılması
KALAYCI ATAY N. (Danışman), KALAYCI N.
E.ÇOLAK(Öğrenci)
2020
2020Yüksek Lisans
Yüksek Akademik Başarıya Sahip Üniversite Öğrencilerinin Eğitim Süreçlerindeki Başarı Nedenlerinin Analizi (Gazi Üniversitesi Örneği)
KALAYCI ATAY N. (Danışman), KALAYCI N.
S.Burak(Öğrenci)
2020
2020Yüksek Lisans
Türk, Avrupa ve Amerika yükseköğretim sistemlerinde uygulanan kurumsal değerlendirme süreçlerinin değerlendirilmesi
KALAYCI ATAY N. (Danışman)
B.ÖZCAN(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Üniversite yerleşkelerinin kalite yaklaşımları ve örtük program açısından değerlendirilmesi (Gazi Üniversitesi örneği)
KALAYCI ATAY N. (Danışman)
S.GİRAYHAN(Öğrenci)
2019
2019Doktora
Yükseköğretimde proje tabanlı eğitim programlarının incelenmesi: Türk üniversiteleri için kavramsal bir model önerisi
Kalaycı Atay N. (Danışman)
G.KORKMAZ(Öğrenci)
2019
2019Doktora
Eğitim fakültelerinin lisans programlarına yönelik fen, teknoloji, mühendislik ve matematik (Stem) öğretim programının tasarlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi
Kalaycı Atay N. (Danışman)
N.TÜRK(Öğrenci)
2018
2018Yüksek Lisans
Üniversitelerdeki zorunlu ortak derslerin uzaktan ve yüz yüze eğitim uygulamalarının değerlendirilmesi
Kalaycı Atay N. (Danışman)
F.EROĞLU(Öğrenci)
2018
2018Doktora
Üniversitelerin lisans programlarında uygulanan çekirdek programın değerlendirilmesi
KALAYCI ATAY N. (Danışman)
E.İLHAN(Öğrenci)
2017
2017Doktora
Öğretmen eğitiminde yaratıcı düşünme ve inovasyon eğitim programının tasarımı, denenmesi ve değerlendirilmesi
KALAYCI ATAY N. (Danışman)
S.KELEŞOĞLU(Öğrenci)
2013
2013Yüksek Lisans
Eğitim fakülteleri eğitim bilimleri bölümü akademisyenlerinin yükseköğretimin amaçlarına ilişkin görüşleri
KALAYCI ATAY N. (Danışman)
A.GÜLSÜM(Öğrenci)
2012
2012Yüksek Lisans
İnternet Tabanlı Öğretim Elemanı ve Ders Değerlendirme Yöntemine İlişkin Öğrenci Algılarının İncelenmesi
Kalaycı Atay N. (Danışman)
M.Debbağ(Öğrenci)
2012
2012Yüksek Lisans
Eğitim Fakülteleri Programı Kapsamında Yer Alan Öğretmenlik Meslek Bilgisi Derslerinden Öğretim İlke ve Yöntemleri Dersinin Değerlendirilmesi.
Kalaycı Atay N. (Danışman)
S.Demir(Öğrenci)
2011
2011Yüksek Lisans
“Kalite ve Kaliteli Üniversite” Kavramlarının Paydaş Olarak Üniversite Öğrencilerinin Görüşleri İle Belirlenmesi.
Kalaycı Atay N. (Danışman)
Y.Demirhan(Öğrenci)
2010
2010Yüksek Lisans
Yükseköğretim Kurumlarında Öğretim Performansını Değerlendirme Yöntemleri.
Kalaycı Atay N. (Danışman)
O.Çimen(Öğrenci)
2002
2002Yüksek Lisans
Limit Öğretiminde İki Farklı Eğitim Durumunun Karşılaştırılması.
Kalaycı Atay N. (Danışman)
H.Çolak(Öğrenci)
2001
2001Yüksek Lisans
İlköğretim Okulları Hayat Bilgisi Dersinde Kullanılan Dramatizasyon Yönteminin Etkililiği.
Kalaycı Atay N. (Danışman)
D.Bıyık(Öğrenci)
2001
2001Yüksek Lisans
İlköğretim Okullarında Küme Çalışmalarının Değerlendirilmesi
Kalaycı Atay N. (Danışman)
F.Hayırsever(Öğrenci)
Makaleler
2025
20251. Yükseköğretimde eğitim programlarının sürdürülebilirliği için program değerlendirme
abbak y., KILIÇ M., Kalaycı N.
Kayseri üniversitesi sosyal bilimler dergisi (Online)
, cilt.7, sa.1, ss.247-271, 2025 (TRDizin)
2025
20252. Okul Öncesi Eğitim Programlarının Karşılaştırılmalı Analizi ve Değerlendirilmesi (2013-2024)
Kalaycı N., bayrakcı z.
Türk Eğitim Bilimleri Dergisi
, cilt.23, sa.1, ss.698-727, 2025 (TRDizin)
2022
20223. A Comparative Analysis of the Institutional Quality Evaluation Processes in Turkish, European, and American Higher Education Systems
Özcan B., Kalaycı Atay N.
YÜKSEKÖĞRETIM DERGISI
, cilt.12, sa.12 supp, ss.85-98, 2022 (ESCI)
2022
20224. Yükseköğretimde Program Değerlendirme: ABD, Avustralya, İngiltere ve Kanada Yükseköğretim Sistemlerinden Bazı Uygulamaların Karşılaştırmalı Analizi
Garip G., Kalaycı Atay N.
Üniversite Araştırmaları Dergisi (Online) , cilt.5, sa.2, ss.140-163, 2022 (TRDizin)
2019
20195. Yükseköğretimde Hedeflenen Dönüşümü Gerçekleştirme Araçlarından Eğitim Programı 4.0
İLHAN E., KALAYCI ATAY N.
BAYBURT EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ
, cilt.14, sa.28, ss.432-466, 2019 (TRDizin)
2019
20196. Theoretical Foundations of Project Based Curricula in Higher Education
Korkmaz G., KALAYCI ATAY N.
CUKUROVA UNIVERSITY FACULTY OF EDUCATION JOURNAL
, cilt.48, sa.1, ss.236-274, 2019 (ESCI, TRDizin)
2019
20197. How to evaluate curricula in higher education? designs based on four-stage evaluation and discrepancy models
İLHAN E., KALAYCI ATAY N.
JOURNAL OF HIGHER EDUCATION AND SCIENCE (YUKSEKOGRETIM VE BILIM DERGISI) , cilt.9, sa.3, ss.349-362, 2019 (TRDizin)
2018
20188. Evaluating core curricula implemented at undergraduate programs of universities
İLHAN E., KALAYCI ATAY N.
YUKSEKOGRETIM DERGISI
, cilt.8, sa.3, ss.264-281, 2018 (ESCI, TRDizin)
2018
20189. New Trends in Higher Education in the Globalizing World: STEM in Teacher Education
Türk N., Kalaycı Atay N., Yamak H.
Universal Journal of Educational Research
, cilt.6, sa.6, ss.1286-1304, 2018 (Scopus)
2018
201810. Yükseköğretimde uygulanan toplam kalite yönetimi sürecinde göz ardı Edilen unsurlardan TKY merkezi ve eğitim programları Türk Eğitim Bilimleri Dergisi
KALAYCI ATAY N.
TÜRK EĞİTİM BİLİMLERİ DERGİSİ , cilt.6, sa.2, ss.163-188, 2018 (TRDizin)
2018
201811. Eğitim Programları ve Öğretim Mezunlarını İzleme Çalışması: Gazi Üniversitesi Örneği
KALAYCI ATAY N., ÖZTÜRK A.
Türk Eğitim Bilimleri Dergisi , cilt.16, sa.1, ss.77-103, 2018 (TRDizin)
2017
201712. Dördüncü Sanayi Devriminin Eşiğinde Yaratıcılık, İnovasyon ve Eğitim İlişkisi
KELEŞOĞLU S., KALAYCI ATAY N.
Yaratıcı Drama Dergisi
, cilt.12, sa.1, ss.69-86, 2017 (TRDizin)
2017
201713. Yükseköğretimde Çekirdek Program.
KALAYCI ATAY N., İLHAN E.
yüksek öğretim ve bilim , cilt.7, sa.1, ss.118-131, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
201714. Dördüncü Sanayi Devriminin Eşiğinde Yaratıcılık, İnovasyon ve Eğitim İlişkisi Yaratıcı
KALAYCI ATAY N., KELEŞOĞLU S.
yaratıcı drama dergisi , cilt.12, sa.1, ss.69-86, 2017 (TRDizin)
2017
201715. A comparative analysis of general culture courseswithin the scope of knowledge categories inundergraduate teacher education programs “Turkeyand the USA”
KALAYCI ATAY N., HAYIRSEVER F.
educational researh and review , cilt.12, sa.1, ss.1-18, 2017 (Hakemli Dergi)
2016
201616. Yükseköğretim Kurumlarında Uygulanan Öğretim Elemanı ve Ders Değerlendirme Anketlerinin İnternet Tabanlı Uygulamalarının Değerlendirilmesi
KALAYCI ATAY N., debbağ m.
mersin üniversitesi eğitim fakültesi dergisi , cilt.12, sa.3, ss.985-1007, 2016 (TRDizin)
2015
201517. Analyses of the Cartoon Series from a Gender Equality Perspective: Pepee
Kalayci N.
EGITIM VE BILIM-EDUCATION AND SCIENCE
, sa.177, ss.243-270, 2015 (SSCI, Scopus, TRDizin)
2014
201418. Resmi Programdaki Örtük Mesajların Öğrencilerin ÖzgürlükDeğerine İlişkin Algıları Üzerindeki Etkisinin BelirlenmesiÖzgürlük mü Güvenlik mi
KALAYCI ATAY N., güneş e.
Türk Eğitim Bilimleri Dergisi , 2014 (TRDizin)
2014
201419. An Analysis of Citizenship and Democracy Education Text Book in the Context of Gender Equality and Determining Students' Perceptions on Gender Equality
KALAYCI ATAY N., HAYIRSEVER F.
KURAM VE UYGULAMADA EGITIM BILIMLERI
, cilt.14, sa.3, ss.1065-1074, 2014 (SSCI, Scopus, TRDizin)
2012
201220. Analysis of Questionnaires Applied in the Evaluation Process of Academicians in Higher Education Institutes
KALAYCI ATAY N., Cimen O.
KURAM VE UYGULAMADA EGITIM BILIMLERI
, cilt.12, sa.2, ss.838-843, 2012 (SSCI, TRDizin)
2012
201221. Perceptions of Quality in Higher Education A Comparative Study of Turkish and Australian Business Academics
KALAYCI ATAY N., HAYIRSEVER F.
Quality in Higher Education , 2012 (Scopus)
2011
201122. A novel hybrid method for better evaluation: Evaluating university instructors teaching performance by combining conventional content analysis with fuzzy rule based systems
Basaran M. A., KALAYCI ATAY N., Atay M. T.
EXPERT SYSTEMS WITH APPLICATIONS
, cilt.38, sa.10, ss.12565-12568, 2011 (SCI-Expanded, Scopus)
2010
201023. ilköğretim okullarında uygulanan gözlem gezisi yönetimine ilişkin gezi planı model önerileri
KALAYCI ATAY N., büyükalan s.
Çukurova üniversitesi eğitim fakültesi dergisi , 2010 (Hakemli Dergi)
2009
200924. Yükseköğretim Kurumlarında Akademisyenlerin Öğretim Performansını Değerlendirme Sürecinde Kullanılan Anketlerin İncelenmesi
KALAYCI ATAY N., çimen o.
kuram ve uygulamada eğitim yönetimi , 2009 (Hakemli Dergi)
2009
200925. The Underlying Student Reasons for Rating SET Questionnaiie Items: How Student Solve the Problem of Filling Out Questionnaires
KALAYCI ATAY N.
EDUCATIONAL RESEARCH QUARTERLY , cilt.32, sa.4, ss.36-60, 2009 (Hakemli Dergi)
2008
200826. Yükseköğretimde Öğretimi Değerlendirme Anketlerinde Öğrenci Algılarındaki Farklılıkların Puanlamaya Etkileri
KALAYCI ATAY N.
Educational Administration: Theory and Practice
, cilt.54, ss.235-275, 2008 (TRDizin)
2008
200827. YÜKSEKÖĞRETİMDE UYGULANAN TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ SÜRECİNDE GÖZARDI EDİLEN UNSURLARDAN “TKY MERKEZİ” VE “EĞİTİM PROGRAMLARI”
KALAYCI ATAY N.
Türk Eğitim Bilimleri Dergisi , cilt.6, sa.2, ss.163-188, 2008 (TRDizin)
2008
200828. The Hidden Value of Student Perspectives Student Reasons Behind Their Ratings of Set Questionnaire Items
KALAYCI ATAY N.
World Applied Sciences Journal , cilt.3, sa.1, ss.1-9, 2008 (Hakemli Dergi)
2006
200629. Öğretim Yöntemi Olarak Kullanılan Problem Çözme Adımları, ilgili Etkinlikleri ve Değerlendirilmesi
KALAYCI ATAY N.
EGITIM VE BILIM , cilt.31, sa.139, ss.56-69, 2006 (TRDizin)
2005
200530. ilköğretim okulu öğrencileri okullarında hangi durumları problem olarak algılamaktadır
KALAYCI ATAY N.
kuram ve uygulamalı eğitim yönetimi , 2005 (Hakemli Dergi)
2005
200531. İLKÖĞRETİM OKULU ÖĞRENCİLERİ OKULLARINDA HANGİ DURUMLARI PROBLEM OLARAK ALGILAMAKTADIR?
KALAYCI ATAY N.
Kuram ve uygulamada eğitim yönetimi
, cilt.11, sa.42, ss.167-193, 2005 (TRDizin)
2005
200532. İlköğretim Okulu Öğrencileri Kötü Yapılandırılmış Problemleri Nasıl Çözüyor?
KALAYCI ATAY N.
Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.25, sa.1, ss.123-147, 2005 (TRDizin)
2002
200233. İLKÖĞRETİM OKULLARINDA UYGULANAN GÖZLEM GEZİSİ YÖNTEMİNE İLŞKİN GEZİ PLANI MODEL ÖNERİLERİ
KALAYCI ATAY N., FİLİZ S.
CUKUROVA UNIVERSITY FACULTY OF EDUCATION JOURNAL , cilt.2, sa.18, ss.126-137, 2002 (TRDizin)
2001
200134. soru sorma becerisinde ustalaşmak
KALAYCI ATAY N., büyükalan s.
sosyal bilimele dergisi , cilt.1, ss.57-69, 2001 (Hakemli Dergi)
2000
200035. SORU SORMA BECERİSİNDE USTALAŞMAK
KALAYCI ATAY N., FİLİZ S.
Soyal bilimler dergisi , cilt.1, sa.1, ss.57-70, 2000 (Hakemli Dergi)
2000
200036. KAVRAM HARITALARiNiN OGRETIMSÜRECiNDE KULLANILMASI
KALAYCI ATAY N., ÇAKMAK M.
Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi Dergisi , cilt.6, sa.24, ss.571-580, 2000 (Hakemli Dergi)
2000
200037. Çin Eğitim Sistemi
KALAYCI ATAY N.
Kuram ve uygulamada eğitim yönetimi , cilt.6, sa.2, ss.111-124, 2000 (TRDizin)
1998
199838. İlköğretim programlarını geliştirme ihtiyacı ve iş gücü piyasası
KALAYCI ATAY N.
Çağdaş eğitim , sa.244, ss.23-27, 1998 (Hakemli Dergi)
1998
199839. İlköğretim Programlarını Geliştirme İhtiyacı ve İşgücü Piyasası
KALAYCI ATAY N.
Çağdaş Eğitim Dergisi , cilt.23, sa.244, ss.23-27, 1998 (TRDizin)
1994
199440. Slaytlı ve Planlı Eğitimin Öğrenci Başarısına Etkisi
KALAYCI ATAY N.
Çağdaş Eğitim Dergisi , cilt.19, sa.202, ss.35-38, 1994 (TRDizin)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2023
20231. Transformation Cycle of the Universiy and ıts Purposes: The Reboring Phonix,
KALAYCI ATAY N., HAYIRSEVER F.
The American Educational Research Association, Chiago, Amerika Birleşik Devletleri, 12 - 16 Nisan 2023, (Özet Bildiri)
2022
20222. The İmportance of Learning and Teaching Centers in Achieving Quality Higher Educational Service (QHES)
HAYIRSEVER F., KALAYCI ATAY N.
The IXth of EJER Congress, İzmir, Türkiye, 22 - 25 Haziran 2022, (Özet Bildiri)
2021
20213. INVESTIGATION OF RESEARCH UNIVERSITIES’ LIBRARIES IN TURKEY ACCORDING TO VARIOUS VARIABLES
KALAYCI ATAY N., ABBAK Y.
8th INTERNATIONAL CONGRESS ON CURRICULUM AND INSTRUCTION CURRICULUM STUDIES IN LIFE LONG LEARNING, Burdur, Türkiye, 26 Mart 2021, (Özet Bildiri)
2021
20214. Comparative Analysis of Curriculum Evaluaiton Processes in Universities in Australia, Canada, England and The United States
KALAYCI ATAY N., GARİP G.
8th INTERNATIONAL CONGRESS ON CURRICULUM AND INSTRUCTION CURRICULUM STUDIES IN LIFE LONG LEARNING, Burdur, Türkiye, 26 Mart 2021, ss.89-90, (Özet Bildiri)
2019
20195. Üniversitede Yüksek Başarılı Öğrencilerin Başarılı Olma Nedenlerinin Belirlenmesi: Gazi Eğitim Fakültesi Örneği
KALAYCI ATAY N.
7. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, Ankara, Türkiye, 09 Ekim 2019, (Özet Bildiri)
2019
20196. Transformation of PBLl Through the Change in Higher Education in the 21st Century: A Model for an Institution-Level Pbl Design
KALAYCI ATAY N., KORKMAZ G.
WEI International Academic Conference Proceedings, Boston, Amerika Birleşik Devletleri, 01 Ocak 2019, (Özet Bildiri)
2018
20187. Üniversitelerin Eğitim Görevinin Kalitesini Artırma Aracı Olarak Program Değerlendirme Süreci
KALAYCI ATAY N., HAYIRSEVER F., İLHAN E.
International Conference on Quality in Higher Education, İstanbul, Türkiye, 5 - 07 Aralık 2018, (Özet Bildiri)
2018
20188. Kalite ve Kaliteli Üniversite Kavramları Hakkında Öğrenci Algılarının Belirlenmesi (Gazi Üniversitesi Örneği)
KALAYCI ATAY N.
International Conference on Quality in Higher Education, İstanbul, Türkiye, 5 - 07 Aralık 2018, (Özet Bildiri)
2018
20189. Sosyal Bilgiler Öğretim Programlarının Karşılaştırmalı Analizi (2005-2017-2018)
KALAYCI ATAY N.
Uluslararası Eğitim Araştırmaları ve Öğretmen Eğitimi Kongresi, Aydın, Türkiye, 13 - 15 Eylül 2018, (Özet Bildiri)
2018
201810. Türkçe Öğretim Programlarının Karşılaştırmalı Analizi (2009-2017-2018)
KALAYCI ATAY N.
2. Uluslararası Eğitim Araştırmaları ve Öğretmen Eğitimi Kongresi, Aydın, Türkiye, 13 - 15 Eylül 2018, (Özet Bildiri)
2018
201811. Öğrenme Öğretme Merkezlerinin Yapısal Analizi ve Üniversitelerin Eğitim Görevi
KALAYCI ATAY N.
3. Uluslararası Yükseköğretim Çalışmaları Konferansı (IHEC-2018, Kayseri, Türkiye, 01 Ocak 2018, (Özet Bildiri)
2018
201812. Türk Üniversitelerinin Stratejik Planları Aracılığıyla Kalite Yaklaşımlarının Belirlenmesi
KALAYCI ATAY N.
3. Uluslararası Yükseköğretim Çalışmaları Konferansı (IHEC-2018, Kayseri, Türkiye, 01 Ocak 2018, (Özet Bildiri)
2016
201613. Öğretmen Eğitiminde Yaratıcı Düşünme ve İnovasyon Eğitim Programının Tasarımı, Denenmesi ve Değerlendirilmesi - Designing, Testing and Evaluating a Creative Thinking and Innovation Curriculum in Teacher Education
KALAYCI ATAY N.
4. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, Antalya, Türkiye, 26 - 30 Ekim 2016, (Özet Bildiri)
2015
201514. Öğretmen Yetiştirme Programlarında Yer Alan «Genel Kültür» Derslerinin Ülkelere Göre Karşılaştırmalı Analizi: Türkiye ve ABD
KALAYCI ATAY N., HAYIRSEVER F.
III. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, Adana, Türkiye, 22 - 24 Ekim 2015, (Özet Bildiri)
2014
201415. Akademisyenlerin Yükseköğretimin Amaçlarına İlişkin Görüşleri ve Bu Görüşlerin Kalite Süreçleri İle İlişkisi
KALAYCI ATAY N.
International Conference on Quality in Higher Education. Sakarya Üniversitesi., Sakarya, Türkiye, 2 - 05 Aralık 2014, (Özet Bildiri)
2014
201416. Türkiye, Rusya Federasyonu ve Kazakistan Okullarında Uygulanan Beden Eğitimi Dersi Programının Karşılaştırılması
KALAYCI ATAY N.
III. World Conference on Educational and Instructional Studies (WCEIS), Kırşehir, Türkiye, 6 - 08 Kasım 2014, (Özet Bildiri)
2013
201317. Multiple Correspondence Analysis for The Student Perception in Quality in Higher Education
KALAYCI ATAY N.
IES - Innovation and Society, Milan, İtalya, 9 - 10 Aralık 2013, (Özet Bildiri)
2013
201318. Keloğlan Demokrasiyi Öğrenemiyor, Kitle iletişim Araçlarında Toplumsal Cinsiyet Eşitsizliği
KALAYCI ATAY N.
III. Uluslararası Eleştirel Eğitim Konferansı, Ankara, Türkiye, 15 - 17 Mayıs 2013, (Özet Bildiri)
2012
201219. İnternet Tabanlı Öğretim Elemanı ve Ders Değerlendirme Yöntemine İlişkin Öğrenci Algılarının İncelenmesi
KALAYCI ATAY N., DEBBAĞ M.
Uluslararası Yükseköğretim Sempozyumu. IHES2012-The International Symposium on Higher Education, Aksaray, Türkiye, 17 - 19 Ekim 2012, (Özet Bildiri)
2012
201220. Vatandaşlık ve Demokrasi Eğitimi Ders Kitabında Yer Alan Etkinliklerin Toplumsal Cinsiyet Eşitliği Açısından Analizi ve Öğrencilerin Toplumsal Cinsiyet Rollerine İlişkin Algıları
KALAYCI ATAY N., HAYIRSEVER F.
Kamusal Eğitim Sempozyumu, Ankara, Türkiye, 4 - 06 Ekim 2012, (Özet Bildiri)
2012
201221. İlköğretim Okulu Öğrencilerinin Toplumsal Cinsiyet Rollerine İlişkin Algıları
KALAYCI ATAY N., HAYIRSEVER F.
II. Ulusal Eğitim Programları ve Öğretimi Kongresi, Bolu, Türkiye, 27 - 28 Eylül 2012, (Özet Bildiri)
2012
201222. Eğitim Fakülteleri Programı Kapsamında Yer Alan Öğretmenlik Meslek Bilgisi Derslerinden Öğretim İlke ve Yöntemleri Dersinin Değerlendirilmesi
KALAYCI ATAY N.
II. Ulusal Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, Bolu, Türkiye, 27 - 28 Eylül 2012, (Özet Bildiri)
2012
201223. Pepee Demokrasiyi Öğrenemiyor
KALAYCI ATAY N., HAYIRSEVER F.
Uluslararası Uygulamalı Eğitim Kongresi, Ankara, Türkiye, 13 - 15 Eylül 2012, (Özet Bildiri)
2012
201224. Vatandaşlık ve Demokrasi Eğitiminde Bir Arpa Boyu Yol Alabildik mi?
KALAYCI ATAY N., HAYIRSEVER F.
Uluslararası Sosyal Bilimler Eğitimi Sempozyumu, İstanbul, Türkiye, 20 - 22 Nisan 2012, (Özet Bildiri)
2011
201125. İlköğretim Kademesindeki Öğrencilerin İkilemi Özgürlük mü? Güvenlik mi?
KALAYCI ATAY N.
I. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi. I. International Congress on Curriculum and Instruction, Eskişehir, Türkiye, 5 - 08 Ekim 2011, (Özet Bildiri)
2011
201126. Yüksek Öğretimde Kalite, Sorun Öğrenciler Anlatsın
KALAYCI ATAY N., BAŞARAN M. A., DEMİRHAN Y.
Uluslararası Yükseköğretim Kongresi: Yeni Yönelişler ve Sorunlar. The International Higher Education Congress: New Trends and Issues, İstanbul, Türkiye, 27 - 29 Mayıs 2011, (Özet Bildiri)
2011
201127. Öğretim Elemanı ve Ders Değerlendirme (ÖEDD) Anketlerine Verilen Puanların Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi
KALAYCI ATAY N., ÇİMEN O.
The International Higher Education Congress: New Trends and Issues, İstanbul, Türkiye, 27 - 29 Mayıs 2011, (Özet Bildiri)
2011
201128. Yüksek Öğretim Kurumlarında Uygulanan Öğretim Elemanı ve Ders Değerlendirme Anketlerinin Değerlendirilmesi
KALAYCI ATAY N., ÇİMEN O.
Uluslararası Yükseköğretim Kongresi: Yeni Yönelişler ve Sorunlar. The International Higher Education Congress: New Trends and Issues, İstanbul, Türkiye, 27 - 29 Mayıs 2011, (Özet Bildiri)
2008
200829. How Do Academics Conceive Quality in Higher Education?
KALAYCI ATAY N., HAYIRSEVER F.
11th International Conference on Further Education in the Balkan Countries, Konya, Türkiye, 23 - 25 Ekim 2008, (Özet Bildiri)
2008
200830. Academics' Perceptions and Expectations on Attaining the Aims of Higher Education "Cases in Turkey and Australia"
KALAYCI ATAY N., HAYIRSEVER F.
11th International Conference on Further Education in the Balkan Countries, Konya, Türkiye, 23 - 25 Ekim 2008, (Özet Bildiri)
2003
200331. Designing Lesson from Children’s Conceptions
KALAYCI ATAY N.
The Annunal Meeting Hoosier Association for Science Teacher, Indianapolis, Amerika Birleşik Devletleri, 4 - 05 Şubat 2003, (Özet Bildiri)
2003
200332. Integrating Problem Solving with Theme - Based Learning in Key Learning Community
KALAYCI ATAY N.
The Annual Meeting of the Association for the Education of Teachers in Science, Missouri, Amerika Birleşik Devletleri, 1 - 02 Ocak 2003, (Özet Bildiri)
Kitaplar
2021
20211. Yükseköğretim Ekosistemi ve Çekirdek Program
İlhan E., Kalaycı Atay N.
Nobel Yayınevi, Ankara, 2021
2016
20163. Aktif Öğretim Sınıflarda Öğrenmeyi Harekete Geçirecek Sekiz Adım ve 32 Strateji
Kalaycı Atay N. (Editör)
Pegem A Yayıncılık, Ankara, 2016
2016
20164. Cumhuriyet Döneminde İlköğretim Hükümet Programları veUygulamalar
KALAYCI ATAY N.
MEB, İstanbul, 2016
2000
2000