SCI, SSCI ve AHCI İndekslerine Giren Dergilerde Yayınlanan Makaleler
Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler
Sınıf Öğretmeni Adaylarının Okuma ve Yazma Güçlüklerini Belirleme Düzeylerinin İncelenmesi
Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
, cilt.9, sa.1, ss.20-39, 2023 (Hakemli Dergi)
Resimli Çocuk Kitaplarında Toplumsal Cinsiyet Rolleri: Okuyan Balık Elektronik Kütüphanesi Örneği
Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.23, sa.3, ss.2399-2440, 2022 (Hakemli Dergi)
A Validity and Reliability Study on Developing a Scale for Assessing Classroom Teachers Attitudes Towards Illustrated Childrens Books
Educational Policy Analysis and Strategic Research
, cilt.17, sa.3, ss.222-237, 2022 (Hakemli Dergi)
Okuma çemberleri deneyimlerinin ilkokul öğrencilerinin okumaya yönelik tutumları üzerine etkisi
International Journal of Eurasian Education and Culture
, cilt.6, sa.12, ss.88-148, 2021 (Hakemli Dergi)
Duygu Durumlarının Farklılaştığı Resimli Çocuk Kitaplarına Yönelik Okuyucu Tepkilerinin İncelenmesi
Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
, cilt.6, sa.3, ss.726-745, 2020 (Hakemli Dergi)
ÇOCUK KİTAPLARINI ÇÖZÜMLEMEYE YÖNELİK BİR UYGULAMA: SAMED BEHRENGİ VE KÜÇÜK KARA BALIK ÖRNEĞİ
Turkish Studies
, cilt.14, sa.3, ss.1023-1049, 2019 (Hakemli Dergi)
The Relations between Reading Comprehension and ReadingFluency: Their Reciprocal Roles as an Indicator and Predictor
Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi
, cilt.9, sa.2, ss.67-81, 2019 (Hakemli Dergi)
Okuma Çemberlerinin Öğretmen Adaylarının Okuduğunu Anlama Düzeylerinin Gelişimine Etkisi
Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.39, sa.2, ss.1029-1048, 2019 (Hakemli Dergi)
Effects of Interactive Book Reading Activities on Improvement of Elementary SchoolStudents’ Reading Skills
International Journal of Progressive Education
, cilt.15, sa.3, ss.180-193, 2019 (Hakemli Dergi)
İstenmeyen Öğretmen Davranışlarına İlişkin Öğretmen Adaylarının Görüşleri
Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.19, sa.1, ss.37-56, 2019 (Hakemli Dergi)
Öğretmen Adaylarının Okuma Çemberlerinde Üstlendikleri Rollere İlişkin Görüşleri
Ana Dili Eğitimi Dergisi
, cilt.7, sa.1, ss.141-157, 2019 (Hakemli Dergi)
Okuma göstergeleri zayıf! İyileştirmek için bir adım atalım.
Türk Akademik Yayınlar Dergisi
, cilt.2, sa.1, ss.46-62, 2018 (Hakemli Dergi)
ÖĞRETMENLERİN OKUMA VE YAZMA ÖĞRETİMİNE YÖNELİK ÖZ YETERLİLİK ALGISI ÖLÇEĞİ NİN TÜRKÇE UYARLAMA ÇALIŞMASI
Uluslararası Avrasya Sosyal Bilimler Dergisi
, cilt.7, sa.25, ss.258-270, 2016 (Hakemli Dergi)
Öğretmen ve öğrenci sorularının gerektirdikleri zihinsel süreçler açısından karşılaştırılması
Okuma Yazma Eğitimi Araştırmaları
, cilt.4, sa.1, ss.1-13, 2016 (Hakemli Dergi)
Sınıf içi konuşmaların bir analizi Diyalojik mi monolojik mi
Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.17, sa.2, ss.603-625, 2016 (Hakemli Dergi)
Öğretmen adaylarının okuyucu inançları ve okuduğunu anlama başarıları arasındaki ilişkiler
Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
, cilt.18, sa.1, ss.299-314, 2016 (Hakemli Dergi)
Türk öğretmenlerin gözüyle eğitim araştırmalarının uygulamaya yansıma durumu
Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
, sa.29, ss.110-132, 2015 (Hakemli Dergi)
Sınıf Öğretmenlerinin Yazma Güçlükleri Hakkındaki Görüşleri
International Online Journal of Educational Sciences
, cilt.6, sa.2, ss.475-493, 2014 (Hakemli Dergi)
Sınıf Öğretmenlerinin Okuma Becerisine Yönelik Uygulamaları: Strateji Öğretimi ve Anlama
İlköğretim Online
, cilt.13, sa.1, 2014 (Hakemli Dergi)
Anlam kurmanın zor ve önemli bir becerisi Ana fikir Bulma
Eğitimde Kuram ve Uygulama
, cilt.9, sa.3, ss.188-210, 2013 (Hakemli Dergi)
Türkçe Dersi Öğrenme Öğretme Sürecinin Anlama Öğretimi Açısından Değerlendirilmesi
Türk Eğitim Bilimleri Dergisi
, cilt.11, sa.3, ss.268-300, 2013 (Hakemli Dergi)
Opinions of pre service teachers about comprehension instruction with regard to changing paradigms
International Journal of Academic Research Part B
, cilt.5, ss.56-61, 2013 (Hakemli Dergi)
Eleştirel okuma ve bir beceri olarak öğretimi
Turkish Journal of Education
, cilt.2, sa.3, ss.40-49, 2013 (ESCI)
Öğretmen ebeveyn ve öğrencilerin görüşlerine göre ilköğretim öğrencilerinin okuma çevreleri
International Online Journal of Educational Sciences
, cilt.4, ss.377-394, 2012 (Hakemli Dergi)
Öğretmen adaylarının okuduğunu anlama sürecinde kullandıkları öz düzenlemeye dayalı öğrenme becerileri
Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
, cilt.9, sa.18, ss.227-247, 2012 (Hakemli Dergi)
Okunabilir bir kitap nasıl seçilir
İlköğretim Online (elektronik)
, cilt.11, sa.2, ss.319-331, 2012 (Hakemli Dergi)
Okumayı Farklı Yöntemlerle Öğrenen İlköğretim Üçüncü SınıfÖğrencilerinin Sesli Okuma Akıcılıklarının Karşılaştırılması.
Türk Eğitim Bilimleri Dergisi
, cilt.9, sa.1, ss.101-124, 2011 (Hakemli Dergi)
Prozodi: Anlamayı yordayan yükselen bir değer mi?
Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi
, cilt.15, ss.143-160, 2011 (Hakemli Dergi)
SINIF ÖĞRETMENLERİNİN BİTİŞİK EĞİK YAZI ÖĞRETİM UYGULAMALARINAİLİŞKİN GÖRÜŞLERİ
Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
, cilt.5, ss.57-71, 2010 (Hakemli Dergi)
İLK OKUMA YAZMAYI FARKLI YÖNTEMLERLEÖĞRENEN İLKÖĞRETIM 3 SINIF ÖĞRENCİLERİNİNYAZILARININ OKUNAKLILIK VE YAZIM HATALARIBAKIMINDAN KARŞILAŞTIRILMASI
Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi
, cilt.14, sa.1, ss.11-30, 2010 (Hakemli Dergi)
İlköğretim beşinci sınıf öğrencilerinin okumaya ilişkin tutumlarının incelenmesi
Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.29, sa.1, 2009 (Hakemli Dergi)
Sınıf öğretmenlerinin sınıf tahtasına yazdıkları yazıların okunaklılık bakımından öğrencilere model olmadaki uygunluğu
International Journal of Human Science/Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi
, cilt.6, sa.6, ss.353-360, 2009 (Hakemli Dergi)
Hakemli Kongre / Sempozyum Bildiri Kitaplarında Yer Alan Yayınlar
Edebi Bir Esere İlişkin Okuyucu Tepkileri Üzerine Bir İnceleme
XII. Uluslararası Dünya Dili Türkçe Sempozyumu, Ankara, Türkiye, 21 - 23 Ekim 2020
Çocuk Edebiyatı: Sıradışı Uygulamalar
18. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, 16 - 20 Ekim 2019
Okur - Tepki Teorisi: Küçük Kara Balık Örneği
EJER 2019 Congress, 19 - 22 Haziran 2019
İlkokullardaki Göçmen ÇocuklarınEntegrasyon Durumunun İncelenmesi
2. ULUSLARARASI GÖÇ VE MÜLTECİ KONGRESİ, Düzce, Türkiye, 6 - 08 Aralık 2018
OKUMA ÇEMBERLERİNİN ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN OKUDUĞUNU ANLAMABECERİLERİNİN GELİŞİMİNE ETKİSİ
4. ULUSLARARASI ÇAĞDAŞ EĞİTİM ARAŞTIRMALARI KONGRESİ, 4 - 07 Ekim 2018
Okuma çemberlerinin üniversite öğrencilerinin okuduğunu anlama becerilerinin gelişimine etkisi
4. Uluslararası Çağdaş Eğitim Araştırmaları Kongresi, Muğla/Bodrum, Türkiye, 4 - 07 Ekim 2018, ss.22-23
Öğretmen Adaylarının Okuma Çemberlerine İlişkin Görüşleri.
Uluslararası Türk Kültürü ve Dili Sempozyumu, Üsküp, Makedonya, 27 - 29 Eylül 2018, ss.33
Öğretmen Adaylarının Okuma Çemberlerinde Üstlendikleri Rollere İlişkin Görüşleri.
Uluslararası Türk Kültürü ve Dili Sempozyumu, Üsküp, Makedonya, 27 - 29 Eylül 2018, ss.32
Edebî metinleri anlamaya yönelik bir uygulama: Samed Behrengi ve Küçük Kara Balık Örneği
17. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, 11 - 14 Nisan 2018
Yeni okuryazarlık becerileri ve inovasyon. Erken çocukluk dönemlerinden itibaren bireylerin algoritma, kodlama cw programlama dillerine yönelik farkındalıklarının artırılması
Uluslararası Çağdaş Eğitim Araştırmaları Kongresi, 28 Eylül - 01 Ekim 2017
Resimli çocuk kitaplarının birinci sınıf öğrencilerinin hikâye yazma becerilerinin gelişimlerine etkisi
Uluslararası Çağdaş Eğitim Araştırmaları Kongresi, 28 Eylül - 01 Ekim 2017
Uluslararası göçü konu alan resimli çocuk kitapları ve okur tepkileri.
Uluslararası Çağdaş Eğitim Araştırmaları Kongresi, 28 Eylül - 01 Ekim 2017
The relations between reading comprehension and reading fluency: Their reciprocal roles as an indicator and a predictor
20th European Conference on Literacy, 3 - 06 Temmuz 2017
The effects of storytelling and story reading on first grade students’ story comprehension and retelling skills
20th European Conference on Literacy, 3 - 06 Temmuz 2017
Reading comprehension: Testing DIME model in Turkish elementary school context from low socioeconomic background
20th European Conference on Literacy, 3 - 06 Temmuz 2017
Resimli çocuk kitapları, dijital hikayeler ve okur tepkileri
1. Uluslararası Sınırsız Eğitim ve Araştırma Sempozyumu, Antalya, Türkiye, 24 Nisan - 26 Mayıs 2017
Sınıf öğretmeni adaylarının hikaye anlatımına yönelik görüşleri
16. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Lefke, Kıbrıs (Kktc), 8 - 11 Mayıs 2017
Neden Resimli Çocuk Kitapları?
16th International Primary Teacher Education Symposium, 8 - 11 Mayıs 2017
Hikâye Seslendirme ve Sınıf Öğretmeni İyi Bir Hikâye Anlatıcısımıyım
ERPA International Congresses onEducation 2016, sarayova, Bosna-Hersek, 2 - 04 Haziran 2016
Hikâye haritasının öğretiminde dramanın etkisi
ERPA International Congresses on Education 2016 |, sarayova, Bosna-Hersek, 2 - 04 Haziran 2016
5 sınıf öğrencilerinin akıcı okumalarının metin türlerine göre okuduğunu anlama başarılarına etkisi
ERPA International Congresses on Education, Sarajevo, Bosna-Hersek, 2 - 04 Haziran 2016
Undesirable teacher behaviours in the classsroom
X. European Conference on Social and Behavioral Sciences, Sarajevo, Bosna-Hersek, 19 - 22 Mayıs 2016
Sınıf içi konuşmaların bir analizi Diyalojik mi monolojik mi
XV. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Muğla, Türkiye, 11 - 14 Mayıs 2016
A good practice in improving teacher quality Professional development schools
PAEDEIA Conference, 21 - 23 Ekim 2015
Pre service teachers concerns toward adaptation toward teaching profession
PAEDEIA Conference, 21 - 23 Ekim 2015
Hikâye edici metinlerde anlamı yapılandırma Okuyucu İnançları
VII. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, 28 - 31 Mayıs 2015
Akıcı okuma ve okuduğunu anlama arasındaki ilişkilerin ön bilgiler basit yüzeysel bilgiler ve çıkarımsal bilgiler açısından incelenmesi
VII. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, 28 - 31 Mayıs 2015
Sınıf öğretmenlerinin görüşleri ve yeterlik algıları Türkiye Örneği
14. Uluslararası Katılımlı Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, Türkiye, 21 - 23 Mayıs 2015
Üniversite öğrencilerinin okuduğunu anlama sürecinde kullandıkları öz düzenlemiş öğrenme becerileri
5. Ulusal Sosyal Bilimler Eğitimi Kongresi, Ankara, Türkiye, 13 - 16 Ekim 2011
Okuma uzmanlığının üniversitelerde lisansüstü bir program olarak yapılandırılması
V. Lisansüstü Eğitim Sempozyumu, Ankara, Türkiye, 7 - 08 Ekim 2011
Kitap & Kitap Bölümleri
Temel Dil Becerilerinin Geliştirilmesinde Çocuk Edebiyatı
Çocuk Edebiyatı, Şahin Ayfer, Editör, Pegem, Ankara, ss.27-59, 2021
İlkokulda Çocuk Edebiyatı
İlkokulda Eğitim ve Öğretim, Akyol, Hayati Tuncay, Ayşegül Avşar, Editör, Pegem, Ankara, ss.333-355, 2021
Okumayı Değerlendirme Öğretmenler İçin Kolay ve Pratik Bir Yol
Pegemakademi, Ankara, 2014