Duyurular & Dokümanlar
Tez Dosyaları
Dosya İndir
Eğitim Bilgileri
1994 - 2002
1994 - 2002Doktora
Gazi Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Kimya Eğitimi (Dr), Türkiye
1990 - 1994
1990 - 1994Yüksek Lisans
Gazi Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Kimya Eğitimi (Yl) (Tezli), Türkiye
1986 - 1990
1986 - 1990Lisans
Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, Türkiye
Yaptığı Tezler
2002
2002Doktora
Bazı alfa-amino asitlerin salisilaldehit ile oluşturduğu schiff bazlarının oluşum, protonasyon ve Ni(II), Cu(II), Zn(II) metal iyonlarıyla oluşturduğu komplekslerin kararlılık sabitlerinin potansiyometrik metot ile tayini
Gazi Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Kimya Eğitimi (Dr)
1994
1994Yüksek Lisans
Bazı Aniln Türevlerinin Dioksan-Su Karışımlarında Stokiyometrik Protonasyon Sabitleri
Gazi Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Kimya Eğitimi (Yl) (Tezli)
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Temel Bilimler
Akademik Ünvanlar / Görevler
2014 - Devam Ediyor
2014 - Devam EdiyorProf. Dr.
Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi
2008 - Devam Ediyor
2008 - Devam EdiyorDoç. Dr.
Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
2005 - 2008
2005 - 2008Yrd. Doç. Dr.
Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
1992 - 2002
1992 - 2002Araştırma Görevlisi
Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
Yönetimsel Görevler
2020 - Devam Ediyor
2020 - Devam EdiyorRektörlük Stratejik Plan Komisyonu Üyesi
Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi
2019 - 2022
2019 - 2022Anabilim/Bilim Dalı Başkanı
Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
2006 - 2007
2006 - 2007Fen Bilgisi Eğitimi Anabilim Dalı Başkanı Yardımcısı
Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi
Yönetilen Tezler
2020
2020Yüksek Lisans
Stem eğitimi uygulamalarının 5. sınıf öğrencilerinin fen motivasyonlarına ve girişimciliklerine etkisinin incelenmesi
YAMAK H. (Danışman)
M.EKER(Öğrenci)
2020
2020Yüksek Lisans
8.Sınıf Öğrencilerinin ‟Enerji Dönüşümleri Ve Çevrebilinci’’ Ünitesinin Akademik Başarı Ve Fene Karşıtutumlarına Yaratıcı Drama Yönteminin Etkisi
YAMAK H. (Danışman)
N.Hanna(Öğrenci)
2020
2020Yüksek Lisans
8. sınıf öğrencilerinin ‟enerji dönüşümleri ve çevre bilinci'' ünitesinin akademik başarı ve fene karşı tutumlarına yaratıcı drama yönteminin etkisi
YAMAK H. (Danışman)
N.HANNA(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
6. SINIF MADDE VE ISI ÜNİTESİNDE STEM EĞİTİM UYGULAMALARININ BİLİMSEL YARATICILIĞA OLAN ETKİSİNİN İNCELENMESİ
Yamak H. (Danışman)
H.KOÇAN(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Fen bilimleri dersinde model kullanımının 6. sınıf öğrencilerinin akademik başarılarına ve derse yönelik tutumlarına etkisi
YAMAK H. (Danışman)
Y.KOYUNCU(Öğrenci)
2018
2018Doktora
Ortaöğretim Öğrencilerinin Stem Alanlarına Yönelik Kariyer İlgilerinin Ve Motivasyonlarının İncelenmesi
YAMAK H. (Danışman)
E.Kızılay(Öğrenci)
2018
2018Doktora
Ortaöğretim öğrencilerinin STEM alanlarına yönelik kariyer ilgilerinin ve motivasyonlarının incelenmesi
YAMAK H. (Danışman)
E.KIZILAY(Öğrenci)
2018
2018Yüksek Lisans
Eğitsel oyun destekli takım-oyun-turnuva yönteminin 5. sınıf öğrencilerinin 'elektrik' konusundaki akademik başarılarına ve motivasyonlarına etkisi
YAMAK H. (Danışman)
M.YAVUZYILMAZ(Öğrenci)
2018
2018Yüksek Lisans
Eğitsel Oyun Destekli Takım-Oyun-Turnuva Yönteminin 5. Sınıf Öğrencilerinin Elektrik' Konusundaki Akademik Başarılarına Ve Motivasyonlarına Etkisi
YAMAK H. (Danışman)
M.Yavuzyılmaz(Öğrenci)
2017
2017Doktora
Fen, teknoloji, mühendislik ve matematik (STEM) eğitimi temelli etkinliklerin fen bilgisi öğretmen adaylarının eleştirel ve yaratıcı düşünme becerilerine etkisi
YAMAK H. (Danışman)
Y.HACIOĞLU(Öğrenci)
2017
2017Doktora
Fen, Teknoloji, Mühendislik Ve Matematik (Stem) Eğitimi Temelli Etkinliklerin Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Eleştirel Ve Yaratıcı Düşünme Becerilerine Etkisi
YAMAK H. (Danışman)
Y.Hacıoğlu(Öğrenci)
2016
2016Yüksek Lisans
Fen laboratuvarlarının fiziki şartlarının ve fen bilimleri öğretmenlerinin laboratuvar güvenliği konusundaki bilgi düzeylerinin araştırılması
YAMAK H. (Danışman)
E.DEMİR(Öğrenci)
2014
2014Doktora
Mühendislik tasarım temelli fen eğitiminin fen bilgisi öğretmen adaylarının karar verme becerisi, bilimsel süreç becerileri ve sürece yönelik algılarına etkisi
YAMAK H. (Danışman)
E.BOZKURT(Öğrenci)
2013
2013Doktora
İlköğretim sekizinci sınıf öğrencilerinin bilimsel süreç, eleştirel düşünme ve yaratıcı düşünme becerileri arasındaki ilişkinin incelenmesi
YAMAK H. (Danışman)
Ç.ÇAĞLAYAN(Öğrenci)
2013
2013Doktora
Mikro öğretimin fen bilgisi öğretmen adaylarının ısı ve sıcaklık konusundaki pedagojik alan bilgilerinin gelişimine etkisi
YAMAK H. (Danışman)
T.KARTAL(Öğrenci)
2012
2012Doktora
Fen bilgisi öğretmen adaylarının teknolojik pedagojik alan bilgisi ve özyeterlikleri
YAMAK H. (Danışman)
S.Canbazoğlu(Öğrenci)
2010
2010Yüksek Lisans
İlköğretim 6. sınıf öğrencilerinin ?Vücudumuzda Sistemler? ünitesindeki akademik başarı ve fene karşı tutumlarına örnek olay destekli 5e öğretim modelinin etkisi
YAMAK H. (Danışman)
B.TEMİZ(Öğrenci)
2010
2010Yüksek Lisans
Fen bilgisi öğretmen adaylarının bilimin bütüncül(holistik)yapısını algılamaları üzerine bir araştırma: Elektrik enerjisi örneği
YAMAK H. (Danışman)
Ö.ALTINKAYNAK(Öğrenci)
2009
2009Yüksek Lisans
İlköğretim 6.sınıf öğrencilerinin maddenin tanecikli yapısı ünitesindeki başarılarına, tutum ve algılamalarına çoklu zeka kuramının etkisi
YAMAK H. (Danışman)
A.PELEN(Öğrenci)
2009
2009Yüksek Lisans
Fen ve teknoloji öğretmenlerinin alternatif değerlendirme yöntemlerini kullanma yeterliklerinin araştırılması
YAMAK H. (Danışman)
N.BEKCİ(Öğrenci)
2008
2008Yüksek Lisans
Fen bilgisi öğretmen adaylarının maddenin tanecikli yapısı ünitesine ilişkin pedagojik alan bilgilerinin değerlendirilmesi
YAMAK H. (Danışman)
S.CANBAZOĞLU(Öğrenci)
2008
2008Yüksek Lisans
Fen bilgisi öğretmen adaylarının bilgi teknolojilerinin kullanımıyla ilgili görüşleri: O.D.T.Ü. ve Ankara Üniversitesi örneği
YAMAK H. (Danışman)
M.KARACA(Öğrenci)
2007
2007Yüksek Lisans
ilöğretim 6.sınıf öğrencilerinin fen ve teknoloji dersine karşı olumlu tutum geliştirmelerinde ve sınav kaygısının giderilmesinde portfolyo tekniğinin etkisi
YAMAK H. (Danışman)
E.İNCE(Öğrenci)
2007
2007Yüksek Lisans
6.sınıf öğrencilerine madde ve değişim öğrenme alanındaki fen teknoloji toplum çevre kazanımlarının kazandırılmasında etkili öğretim yönteminin (rol oynama ve 5e öğretim yöntemi) belirlenmesi
YAMAK H. (Danışman)
O.ERŞAHAN(Öğrenci)
2007
2007Yüksek Lisans
İlköğretim 7. sınıf öğrencilerinde atom kavramı hakkında imaj oluşturmada rol oynama yönteminin etkisi
YAMAK H. (Danışman)
M.BOZOĞLU(Öğrenci)
Makaleler
Tümü (40)
SCI-E, SSCI, AHCI (17)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (17)
Scopus (20)
TRDizin (11)
Diğer Yayınlar (12)
2024
20241. Examining the Students’ Reasons for Withdrawal from Online Thematic STEM Practices Öğrencilerin Çevrim İçi Tematik STEM Uygulamalarından Çekilme Nedenlerinin İncelenmesi*
Yildiz N. M., YAMAK H.
Milli Egitim
, cilt.53, sa.244, ss.1723-1754, 2024 (Scopus, TRDizin)
2022
20222. Engineering Design-Based Thematic Activities: Investigation of Pre-Service Science Teachers' Entrepreneurship Mindsets
Kıyıcı G., Canbazoğlu Bilici S., Yamak H., Kavak N.
Science Insights Education Frontiers (SIEF) , cilt.11, sa.2, ss.1531-1549, 2022 (Hakemli Dergi)
2021
20213. Organosliding Game: Organic Compounds Maker
KAVAK N., YAMAK H., Togru H.
JOURNAL OF CHEMICAL EDUCATION
, cilt.98, sa.8, ss.2596-2602, 2021 (SCI-Expanded, Scopus)
2020
20204. Development of The Stem Career Interest Scale for High School Students
KIZILAY E., YAMAK H., KAVAK N.
EUROPEAN JOURNAL OF EDUCATIONAL SCIENCES , 2020 (Hakemli Dergi)
2020
20205. ANALYSIS OF THE FEMALE STUDENT PROFILES WHO CONSIDER CHOOSING STEM CAREERS
KIZILAY E., YAMAK H., KAVAK N.
International Journal of Curriculum and Instruction , 2020 (Hakemli Dergi)
2020
20206. The Views of Prospective Teachers on the Science Spot Preparation Process
HACIOĞLU Y., ŞAHİN ÇAKIR Ç., KARSLI BAYDERE F., YAMAK H.
Turkish Journal of Teacher Education , cilt.9, sa.1, ss.64-86, 2020 (Hakemli Dergi)
2019
20197. STEM Career Preferences of the Anatolian High School Students from Different Socioeconomic Levels
KIZILAY E., YAMAK H., KAVAK N.
Journal of Educational Issues
, cilt.5, sa.2, ss.58-72, 2019 (Hakemli Dergi)
2019
20198. Motivation Scale for STEM Fields
KIZILAY E., YAMAK H., KAVAK N.
Journal of Computer and Education Research , cilt.7, sa.14, ss.540-557, 2019 (TRDizin)
2019
20199. High school students that consider choosing science, technology, engineering, and mathematics (STEM) fields for their university education
KIZILAY E., YAMAK H., KAVAK N.
Science Education International , cilt.30, sa.1, ss.4-10, 2019 (Hakemli Dergi)
2018
201810. The Effect of Design Based Learning on Pre-service Science Teachers’ Decision Making Skills
BOZKURT ALTAN E., YAMAK H., KIRIKKAYA E., KAVAK N.
Universal Journal of Educational Research
, cilt.6, sa.12, ss.2888-2906, 2018 (Scopus)
2018
201811. New Trends in Higher Education in the Globalizing World: STEM in Teacher Education
Türk N., Kalaycı Atay N., Yamak H.
Universal Journal of Educational Research
, cilt.6, sa.6, ss.1286-1304, 2018 (Scopus)
2017
201712. Mikro Öğretimin Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Pedagojik Alan Bilgileri Üzerindeki Etkisi
KARTAL T., YAMAK H., KAVAK N.
Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.18, sa.3, ss.740-771, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
201713. Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Mesleki Tutumlarının Gelişiminde Mikro Öğretimin Etkisi
KARTAL T., YAMAK H., KAVAK N.
Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.30, sa.2, ss.881-907, 2017 (TRDizin)
2017
201714. The Opinions of Prospective Science Teachers Regarding STEM Education: The Engineering Design Based Science Education
HACIOĞLU Y., YAMAK H., KAVAK N.
Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.37, sa.2, ss.649-684, 2017 (TRDizin)
2016
201615. Picture Chem: Playing a Game To Identify Laboratory Equipment Items and Describe Their Use
Kavak N., Yamak H.
JOURNAL OF CHEMICAL EDUCATION
, cilt.93, ss.1253-1255, 2016 (SCI-Expanded, Scopus)
2016
201616. Assessing pre-service science teachers' technological pedagogical content knowledge (TPACK) through observations and lesson plans
Bilici S. C., Guzey S., Yamak H.
RESEARCH IN SCIENCE & TECHNOLOGICAL EDUCATION
, cilt.34, sa.2, ss.237-251, 2016 (SSCI, Scopus)
2016
201617. Pre Service Science Teachers Cognitive Structures Regarding Science Technology Engineering Mathematics STEM and Science Education
HACIOĞLU Y., YAMAK H., KAVAK N.
Journal of Turkish Science Education , 2016 (Hakemli Dergi)
2016
201618. FeTeMM Eğitim Yaklaşımının Öğretmen Eğitiminde Uygulanmasına Yönelik Bir Öneri Tasarım Temelli Fen Eğitimi
BOZKURT ALTAN E., YAMAK H., KIRIKKAYA E.
Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, , cilt.6, sa.2, ss.212-232, 2016 (TRDizin)
2016
201619. Mühendislik Tasarım Temelli Fen Eğitimi ile İlgili Öğretmen Görüşleri
HACIOĞLU Y., YAMAK H., KAVAK N.
Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , 2016 (TRDizin)
2014
201420. Teknolojik pedagojik alan bilgisi temelli bir araştırmada öğretmen adaylarının mikroöğretim hakkındaki görüşleri
Canbazoğlu Bilici S., Yamak H.
Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.32, sa.4, ss.40-61, 2014 (TRDizin)
2014
201421. 5 SINIF ÖĞRENCILERININ BILIMSEL SÜREÇ BECERILERI ILE FENE KARŞI TUTUMLARINA FETEMM ETKINLIKLERININ ETKISI
YAMAK H., BULUT M., DÜNDAR S.
Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.34, sa.2, ss.249-265, 2014 (TRDizin)
2013
201322. Technological pedagogical content knowledge self efficacy scale for preservice science teachers Construction validation and reliability
Canbazoğlu Bilici S., Yamak H., Kavak N., Guzey S.
EURASIAN JOURNAL OF EDUCATIONAL RESEARCH , cilt.52, ss.37-60, 2013 (SSCI, Scopus, TRDizin)
2013
201323. Technological Pedagogical Content Knowledge Self-Efficacy Scale (TPACK-SeS) for Pre-Service Science Teachers: Construction, Validation, and Reliability
BİLİCİ S. C., YAMAK H., KAVAK N., Guzey S. S.
EURASIAN JOURNAL OF EDUCATIONAL RESEARCH
, cilt.13, sa.52, ss.37-60, 2013 (SSCI, Scopus, TRDizin)
2010
201024. Okul müdürlerinin fen ve teknoloji dersine ilişkin çalışmalarının değerlendirilmesi
Canbazoğlu Bilici S., Eroğlu B., Yamak H.
Gazi Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi , cilt.18, sa.3, ss.759-774, 2010 (TRDizin)
2010
201025. Investigations into the Inhibition of Luminol Chemiluminescence by some Novel Metal Complexes
Gölcü A., Wheatley R. A., Demirelli H., TÜMER M., DOLAZ M.
CURRENT ANALYTICAL CHEMISTRY
, cilt.6, sa.2, ss.144-153, 2010 (SCI-Expanded, Scopus)
2010
201026. Fen bilgisi öğretmen adaylarının maddenin tanecikli yapısı ünitesine ait konu alan bilgileri ile pedagojik alan bilgileri arasındaki ilişkinin incelenmesi
Canbazoğlu Bilici S., Yamak H., Kavak N.
İlköğretim Online , cilt.9, sa.1, ss.275-291, 2010 (Hakemli Dergi)
2010
201027. Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Maddenin Tanecikli Yapısı Ünitesine Ait Konu Alan Bilgileri ile Pedagojik Alan Bilgileri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
CANBAZOĞLU BİLİCİ S., YAMAK H., KAVAK N.
İlköğretim Online, , cilt.9, sa.1, ss.275-291, 2010 (Hakemli Dergi)
2009
200928. Spectrophotometric Determination of Levofloxacin in Pharmaceutical Formulations
Goelcue A., Dolaz M., Kocak B., Kavak N., Demirelli H.
ASIAN JOURNAL OF CHEMISTRY
, cilt.21, sa.1, ss.528-540, 2009 (SCI-Expanded, Scopus)
2009
200929. Spectroscopic, Analytical and Biological Properties of New Copper(II) Complexes of Antiviral Drug 2-Amino-1,9-dihydro-9-[(2-hydroxyethoxy)methyl]-6H-purin-6-one (Acyclovir)
Gölcü A., Dolaz M., Kocak B., Demirelli H., Kavak N., Tumer M.
ASIAN JOURNAL OF CHEMISTRY
, cilt.21, sa.1, ss.337-354, 2009 (SCI-Expanded, Scopus)
2009
200930. Potentiometric Studies on Nickel(II), Copper(II) and Zinc(II) Metal Complexes with New Schiff Bases Containing Cyclobutane and Thiazole Groups in 60% Dioxane-Water Mixture
Altun Y., Koeseoglu F., Demirelli H., Yilmaz I., Cukurovali A., KAVAK N.
JOURNAL OF THE BRAZILIAN CHEMICAL SOCIETY
, cilt.20, sa.2, ss.299-308, 2009 (SCI-Expanded, Scopus)
2006
200631. Spectroscopic and analytic properties of new copper(II) complex of antiviral drug valacyclovir
Goelcue A., Dolaz M., Demirelli H., Diorak M., Serin S.
TRANSITION METAL CHEMISTRY
, cilt.31, sa.5, ss.658-665, 2006 (SCI-Expanded, Scopus)
2006
200632. Synthesis and characterization of polydentate Schiff-base ligands and their complexes
Demirelli H., Tuemer M., Goelcue A.
BULLETIN OF THE CHEMICAL SOCIETY OF JAPAN
, cilt.79, sa.6, ss.867-875, 2006 (SCI-Expanded, Scopus)
2006
200633. Mixed-ligand copper(II) complexes: Investigation of their spectroscopic, catalysis, antimicrobial and potentiometric properties
Tumer M., Deligonul N., Gölcü A., Akgun E., Dolaz M., Demirelli H., et al.
TRANSITION METAL CHEMISTRY
, cilt.31, sa.1, ss.1-12, 2006 (SCI-Expanded, Scopus)
2006
200634. Fen Teknoloji Okuryazarlığı ve İnformal Fen Eğitimi Gazetelerin Potansiyel Rolü
Kavak N., Tufan Y., Demirelli H.
G.Ü. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.26, sa.3, ss.17-28, 2006 (Hakemli Dergi)
2005
200535. On the role of the solvent and substituent on the protonation equilibria of di-substituted anilines in dioxane-water mixed solvents
Demirelli H.
JOURNAL OF SOLUTION CHEMISTRY
, cilt.34, sa.11, ss.1283-1295, 2005 (SCI-Expanded, Scopus)
2005
200536. Equilibrium studies of schiff bases and their complexes with Ni(II), Cu(II) and Zn(II) derived from salicylaldehyde and some alpha-amino acids
Demirelli H., Koseoglu F.
JOURNAL OF SOLUTION CHEMISTRY
, cilt.34, sa.5, ss.561-577, 2005 (SCI-Expanded, Scopus)
2005
200537. Cd(II) and Cu(II) complexes of polydentate Schiff base ligands: synthesis, characterization, properties and biological activity
Gölcü A., Tumer M., Demirelli H., Wheatley R.
INORGANICA CHIMICA ACTA
, cilt.358, sa.6, ss.1785-1797, 2005 (SCI-Expanded, Scopus)
2004
200438. Solvent and substituent effects on the protonation of anilines in dioxane-water mixtures
Demirelli H., Koseoglu F.
JOURNAL OF SOLUTION CHEMISTRY
, cilt.33, sa.12, ss.1501-1515, 2004 (SCI-Expanded, Scopus)
2004
200439. Potentiometric studies of copper(II) complexes of some substituted benzylidene-2-hydroxyanilines in dioxane-water media
Demirelli H., Koseoglu F., Kavak N.
JOURNAL OF SOLUTION CHEMISTRY
, cilt.33, sa.11, ss.1467-1479, 2004 (SCI-Expanded, Scopus)
2003
200340. Yapılandırıcı Öğrenme Teorisine Dayalı Laboratuvar Aktivitesi Elektrot Kalibrasyonu ve Gran Metodu
DEMİRELLİ H.
Gazi Eğitim Dergisi , cilt.23, sa.2, ss.161-170, 2003 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2019
20191. KİMYA EĞİTİMİNDE STEM UYGULAMALARINA BİR BAKIŞ: LİTERATÜR TARAMASI
YAMAK H., KAVAK N., KIYICI G.
VIth International Eurasian Educational Research Congress, 19 - 22 Haziran 2019, (Özet Bildiri)
2019
20192. Sınıf Öğretmenlerinin Metaforik Algıları: Yaşam Boyu Öğrenme, StemA ve İlgili KavramlarI
YAMAK H., KAVAK N., KIYICI G.
Uluslararası Fen, Matematik, Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Kongresi, 12 - 14 Nisan 2019, (Özet Bildiri)
2015
20153. Fen bilimleri öğretmenleri teknoloji İle zenginleştirilmiş yenilikçi uygulamalar ile buluşuyor
CANBAZOĞLU BİLİCİ S., YILMAZ S., EROĞLU B., ÖZCAN H., YAMAK H., BARAN JOVANOVİC E.
Eğitimde İyi Örnekler Konferansı 2015, İstanbul, Türkiye, 11 - 13 Nisan 2015, (Özet Bildiri)
2014
20144. Fen ve teknoloji öğretmenlerine teknolojik pedagojik alan bilgisi kazandırma amaçlı eğitim uygulamaları
CANBAZOĞLU BİLİCİ S., BARAN E., YAMAK H., KAVAK N.
XI. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Adana, Türkiye, 11 - 14 Eylül 2014, ss.1090, (Özet Bildiri)
2014
20145. Teknolojik pedagojik alan bilgisi oyunu ile fen bilimleri derslerinde teknoloji entegresyonu
CANBAZOĞLU BİLİCİ S., KARAHAN E., YAMAK H.
XI. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Adana, Türkiye, 11 - 14 Eylül 2014, ss.1095, (Özet Bildiri)
2014
20146. The impact of science methods course on preservice science teachers technological pedagogical content knowledge
CANBAZOĞLU BİLİCİ S., YAMAK H., KAVAK N., GUZEY S.
2014 The National Association for Research in Science Teaching (NARST) Annual International Conference, PITTSBURGH, Amerika Birleşik Devletleri, 30 Mart - 02 Nisan 2014, ss.112, (Özet Bildiri)
2013
20137. Barriers to technology integration for pre service science teachers
CANBAZOĞLU BİLİCİ S., YAMAK H., KAVAK N.
The Europen Conference on Educational Research (ECER) 2013, İstanbul, Türkiye, 10 - 13 Ekim 2013, (Özet Bildiri)
2013
20138. Evaluation of the Technological Pedagogical Content Knowledge TPACK framework using structural equation modeling
CANBAZOĞLU BİLİCİ S., GUZEY S., BULUT O., YAMAK H., KAVAK N.
The American Educational Research Association (AERA ) 2013 Annual Meeting, San-Francisco, Kostarika, 27 Nisan - 01 Mayıs 2013, (Tam Metin Bildiri)
2013
20139. Changes in pre service science teachers self efficacy toward technological pedagogical content knowledge
CANBAZOĞLU BİLİCİ S., GUZEY S., YAMAK H., KAVAK N.
2013 The National Association for Research in Science Teaching (NARST) Annual International Conference, PUERTO RICO, Amerika Birleşik Devletleri, 6 - 09 Nisan 2013, (Özet Bildiri)
2013
201310. A Technological Pedagogical Content Knowledge TPACK based lesson plan assessment instrument
CANBAZOĞLU BİLİCİ S., GUZEY S., DONNA J., ROEHRIG G., KARAHAN E., YAMAK H., et al.
The Association for Science Teacher Education (ASTE) 2013 International Conference, Charlestown, Saint Kitts Ve Nevis, 9 - 12 Ocak 2013, (Özet Bildiri)
2012
201211. Fen bilgisi öğretmen adaylarını teknolojik pedagojik alan bilgisine sahip öğretmenler olarak nasıl yetiştirebiliriz
CANBAZOĞLU BİLİCİ S., YAMAK H., KAVAK N.
IHES2012 Uluslararası Yükseköğretim Sempozyumu, Aksaray, Türkiye, 17 Ekim - 19 Temmuz 2012, ss.97, (Özet Bildiri)
2012
201212. Evaluating pre service science teachers self efficacy toward TPACK
CANBAZOĞLU BİLİCİ S., YAMAK H., GUZEY S., DONNA J., ROEHRIG G.
Colloquium on P-12 STEM Education Research, 9 - 10 Temmuz 2012
2012
201213. A TPACK observation protocol to evaluate pre service science teachers use of technology
CANBAZOĞLU BİLİCİ S., GUZEY S., DONNA J., KARAHAN E., ROEHRİG G., YAMAK H., et al.
Colloquium on P-12 STEM Education Research, 9 - 10 Temmuz 2012, (Özet Bildiri)
2012
201214. Fen bilgisi öğretmen adaylarının teknolojik pedagojik alan bilgisi imajları
CANBAZOĞLU BİLİCİ S., YAMAK H., KAVAK N.
X. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Niğde, Türkiye, 26 - 30 Haziran 2012, (Tam Metin Bildiri)
2012
201215. Fen bilgisi laboratuarına yönelik tutum ölçeğinin geliştirilmesi Geçerlik ve güvenirlik analizleri
YAMAK H., KAVAK N., CANBAZOĞLU BİLİCİ S., BOZKURT ALTAN E., PEDER Z. B.
X. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Niğde, Türkiye, 26 - 30 Haziran 2012, (Tam Metin Bildiri)
2012
201216. Beypazarı nda uygulamalı çevre eğitimi
AYDOĞDU M., KELEŞ Ö., YAMAK H., EROĞLU B., CANBAZOĞLU BİLİCİ S.
X. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Niğde, Türkiye, 26 - 30 Haziran 2012, ss.88, (Özet Bildiri)
2012
201217. Fen ve teknoloji öğretmen eğitiminde pedagojik alan bilgisi Fen bilgisi öğretmen adaylarının ve fen ve teknoloji öğretmenlerinin pedagojik alan bilgilerinin değerlendirilmesi
ÖZEL M., CANBAZOĞLU BİLİCİ S., YAMAK H., KAVAK N.
Uygulamalı Eğitim Kongresi, Ankara, Türkiye, 13 - 15 Eylül 2012, ss.134, (Özet Bildiri)
2010
201018. Özel alan yeterlikleri Fizik kimya biyoloji ve matematik
YAMAK H., KAVAK N., YÜRÜK N., ÖZDEMİR E., BÜYÜKHAN M., CANBAZOĞLU BİLİCİ S.
IX. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, İzmir, Türkiye, 23 Eylül 2010 - 25 Eylül 2008, ss.125, (Özet Bildiri)
2010
201019. Science teacher s opinions on alternative assessment methods
YAMAK H., BEKCİ N., CANBAZOĞLU BİLİCİ S., KAVAK N.
12th Annual International Conference on Education, 24 - 27 Mayıs 2010, ss.50, (Özet Bildiri)
2010
201020. Frequency to the use of alternative assessment methods in science A Study with science teachers
CANBAZOĞLU BİLİCİ S., BEKCİ N., KAVAK N., YAMAK H.
12th Annual International Conference on Education, Yunanistan, 24 - 27 Mayıs 2010, ss.36, (Özet Bildiri)
2010
201021. Fen bilgisi öğretmen adaylarının bazı bilgi türlerinin olay öyküleri ile değerlendirilmesi
CANBAZOĞLU BİLİCİ S., YAMAK H., KAVAK N.
II. Uluslararası Türkiye Eğitim Araştırmaları, Antalya, Türkiye, 29 Nisan - 02 Mayıs 2010, ss.1054-1064, (Tam Metin Bildiri)
2010
201022. İlköğretim 6 Sınıf öğrencilerinin vücudumuzda sistemler ünitesindeki akademik başarı ve fene karşı tutumlarına örnek olay destekli 5E modelinin etkisi
TEMİZ B., AYDINLI H., YAMAK H., CANBAZOĞLU BİLİCİ S.
II. Uluslararası Türkiye Eğitim Araştırmaları Kongresi, Antalya, Türkiye, 29 Nisan - 02 Mayıs 2010, ss.398-414, (Tam Metin Bildiri)
2009
200923. Science teachers competencies about alternative assessment methods
YAMAK H., CANBAZOĞLU BİLİCİ S., KAVAK N., BEKCİ N.
European Science Education Research Association (ESERA), İstanbul, Türkiye, 31 Ağustos - 04 Eylül 2009, cilt.2, ss.369-375, (Tam Metin Bildiri)
2009
200924. Turkish pre service science teacher pedagogical content knowledge regarding the structure of matter
CANBAZOĞLU BİLİCİ S., YAMAK H., KAVAK N.
The Sixteenth International Conference on Learning, BARSELONA, İspanya, 1 - 04 Temmuz 2009, (Özet Bildiri)
2008
200825. Fen bilgisi öğretmen adaylarının Maddenin Tanecikli Yapısı ünitesine ilişkin alan bilgilerinin değerlendirilmesi
CANBAZOĞLU BİLİCİ S., YAMAK H.
17.Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Sakarya, Türkiye, 1 - 03 Eylül 2008, cilt.17, ss.115-127, (Tam Metin Bildiri)
2008
200826. Fen bilgisi öğretmen adaylarının Madde ve Değişim öğrenme alanına ilişkin pedagojik alan bilgilerinin değerlendirilmesi
CANBAZOĞLU BİLİCİ S., YAMAK H.
8. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Bolu, Türkiye, 27 - 29 Ağustos 2008, ss.111, (Özet Bildiri)
2002
200227. Tiyazol Grubu İçeren Bazı Schiff Bazlarının Protonasyon ve Ni(II), Cu(II), Zn(II) Komplekslerinin Kararlılık Sabitlerinin Potansiyometrik Metotla Tayini
YILMAZ İ., ÇUKUROVALI A., KAVAK N., YAMAK H., ALTUN Y., KÖSEOĞLU F.
XVI. Ulusal Kimya Kongresi, Konya, Türkiye, 10 - 16 Eylül 2002, (Özet Bildiri)
Kitaplar
2022
20221. Öğretmen adaylarının ters yüz öğrenmeye ilişkin görüşleri: Kimya- II Dersi Örneği.
Kıyıcı G., Canbazoğlu Bilici S., Yamak H., Kavak N.
Fen Eğitimi Araştırmalarına Güncel Bakış-III, Doğan Alev,Aydın Abdullah, Editör, Akademisyen Kitapevi, Ankara, ss.59-78, 2022
2022
20222. KALİTE GÜVENCESİNİ SAĞLAMADA FEN BİLGİSİ ÖĞRETMENLİĞİ KİMYA-II DERSİNİN TERS YÜZ ÖĞRENME ORTAMINDA TASARIMI
Yamak H., Kıyıcı G., Kavak N.
Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi Kapsamında Lisans Düzeyinde Çevrimiçi Öğrenme Ortamlarının Tasarlanması: Planlama, Uygulama, Değerlendirme ve İyileştirme Kitabı, Nazire Burçin Hamutoğlu,Barış Çukurbaşı,Mümin Kıyıcı, Editör, PEGEM, Ankara, ss.689-726, 2022
2020
20203. Bireylerin Girişimcilik Becerisinin Geliştirilmesinde STEM Eğitimi Yaklaşımı
KIYICI G., YAMAK H., KAVAK N.
Fen Eğitimi Araştırmalarına Güncel Bakış, İlbilge DÖKME, Semra BENZER, Editör, Akademisyen Kitabevi, Ankara, ss.110-129, 2020
2019
20194. Çevre Eğitiminde Rol Oynama Etkinlikleri
YAMAK H., KAVAK N.
Farklı Yaklaşım, Yöntem ve Teknikler Işığında Etkinliklerle Çevre Eğitimi, Mustafa HAMALOSMANOĞLU, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.287-307, 2019
2018
20185. Kimya Eğitiminde STEM Uygulamaları
YAMAK H., KAVAK N.
Okul Öncesinden Üniversiteye Kuram ve Uygulamada Stem Eğitimi, Devrim AKGÜNDÜZ, Editör, ANI Yayıncılık, Ankara, ss.221-249, 2018
2017
20176. Kimya Öğretiminde Rol Oynama Yönteminin Kullanımı
KAVAK N., YAMAK H.
Kimya Öğretimi: Öğretmen Eğitimcileri, Öğretmenler ve Öğretmen Adayları İçin İyi Uygulama Örnekleri, Pro. Dr. Alipaşa AYAS ve Prof. Dr. Mustafa Sözbilir, Editör, Pegem AKADEMİ, ss.515-530, 2017
2015
20157. KİMYA ÖĞRETİMİNDE ROL OYNAMA YÖNTEMİNİN KULLANIMI
KAVAK N., YAMAK H.
Kimya Öğretimi Öğretmen Eğitimcileri Öğretmen ve Öğretmen Adayları için İyi Uygulama Örnekleri, Alipaşa Ayas ve Mustafa Sözbilir, Editör, Pegem Akademi, ss.401-416, 2015
2015
20158. KİMYA ÖĞRETİMİNDE ROL OYNAMA YÖNTEMİNİN KULLANIMI
KAVAK N., YAMAK H.
Kimya Öğretimi Öğretmen Eğitimcileri Öğretmenler ve Öğretmen Adayları için İyi Uygulama Örnekleri, Alipaşa AYAS ve Mustafa SÖZBİLİR, Editör, Pegem AKADEMİ, ss.401-416, 2015
Desteklenen Projeler
2023 - 2026
2023 - 2026Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Mühendislik Tasarım Temelli Uygulamalara Yönelik Yeterliklerinin Geliştirilmesi İçin Hibrit Mentörlük Modeline Dayalı Mesleki Gelişim Programının Tasarlanması, Uygulanması ve Değerlendirilmesi
TÜBİTAK Projesi , 1001 - Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Projelerini Destekleme Programı
Canbazoğlu Bilici S., Kavak N., Hacıoğlu Y., Yamak H., Öztürk N., Tan S., et al.
Etkinlik Organizasyonlarındaki Görevler
Haziran 2020
Haziran 2020I. Uluslararası Pedagojik Araştırmalar Kongresi
Bilimsel Kongre / Sempozyum Organizasyonu
Yamak H., Kavak N.
Düzce, Türkiye
Ödüller