Prof. Dr. AYŞE SERT ÇIBIK


Gazi Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi

Fen Bilgisi Eğitimi


WoS Araştırma Alanları: Sosyal Bilimler (Soc)


Avesis Araştırma Alanları: Fen Bilimleri Eğitimi

Metrikler

Yayın

76

Yayın (WoS)

2

Yayın (Scopus)

5

Atıf (WoS)

6

H-İndeks (WoS)

2

Atıf (Scopus)

4

H-İndeks (Scopus)

1

Atıf (Scholar)

21

H-İndeks (Scholar)

1

Atıf (TrDizin)

16

H-İndeks (TrDizin)

3

Atıf (Diğer Toplam)

33

Proje

2

Tez Danışmanlığı

7

Açık Erişim

9
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Eğitim Bilgileri

2007 - 2011

2007 - 2011

Doktora

Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Fen Bilgisi Eğitimi (Dr), Türkiye

2003 - 2006

2003 - 2006

Yüksek Lisans

Çukurova Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İlköğretim (Yl) (Tezli), Türkiye

1998 - 2002

1998 - 2002

Lisans

Atatürk Üniversitesi, Kâzım Karabekir Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, Türkiye

Yaptığı Tezler

2011

2011

Doktora

Elektrik akımı konusunda yanlış kavramalar ve bunların giderilmesinde analojilerle desteklenmiş proje tabanlı öğrenme yönteminin etkisi

Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Fen Bilgisi Eğitimi (Dr)

2006

2006

Yüksek Lisans

Proje tabanlı öğrenme yaklaşımının fen bilgisi dersinde öğrencilerin mantıksal düşünme becerilerine ve tutumlarına etkisi

Çukurova Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İlköğretim (Yl) (Tezli)

Yabancı Diller

B2 Orta Üstü

B2 Orta Üstü

İngilizce

Araştırma Alanları

Fen Bilimleri Eğitimi

Akademik Ünvanlar / Görevler

2018 - Devam Ediyor

2018 - Devam Ediyor

Doç. Dr.

Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi

2013 - 2018

2013 - 2018

Yrd. Doç. Dr.

Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi

2005 - 2013

2005 - 2013

Araştırma Görevlisi

Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi

Yönetimsel Görevler

2014 - 2019

2014 - 2019

Farabi Programı Kurum Koordinatörü

Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü

Akademi Dışı Deneyim

2012 - 2013

2012 - 2013

Davetli Misafir Araştırmacı

Freie Universitat Berlin/Department of Chemistry Education (Didaktik derChemie), Davetli Misafir Araştırmacı

Verdiği Dersler

Yüksek Lisans

Yüksek Lisans

FEN ÖĞRETİMİNDE KAVRAMLAR VE YANLIŞ KAVRAMLARIN ARAŞTIRILMASI

PROJE TABANLI ÖĞRENME VE FEN EĞİTİMİ UYGULAMALARI

SEMİNER

BİLİMSEL ARAŞTIRMA VE YAYIN ETİĞİ

Lisans

Lisans

FEN-TEKNOLOJİ PROGRAMI VE PLANLAMA

FİZİKTE ÖZEL KONULAR

GENEL KİMYA LAB-II

GENEL FİZİK LAB-I

BİLİM TARİHİ VE BİLİMİN DOĞASI

BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ

OKUL DENEYİMİ

ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI

GENEL FİZİK LAB-II

Yönetilen Tezler

Makaleler

Tümü (36)
SCI-E, SSCI, AHCI (1)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (2)
ESCI (1)
Scopus (5)
TRDizin (9)
Diğer Yayınlar (23)

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2022

2022

1. Yedinci Sınıf "Saf Madde ve Karışımlar" Ünitesine Yönelik Kavram Testi Geliştirilmesi

CİVANGÖNÜL B. D., SERT ÇIBIK A.

IXth INTERNATIONAL EURASIAN EDUCATIONAL RESEARCH CONGRESS, 22 - 25 Haziran 2022, (Özet Bildiri)

2021

2021

2. Fen Bilimleri ile İlgili Kariyer Bilinci ve Girişimcilik Becerilerine Yönelik Öğretmen Adayı Görüşleri

İNCE AKA E., SERT ÇIBIK A.

14. ULUSAL FEN BİLİMLERİ VE MATEMATİK EĞİTİMİ KONGRESİ, 19 - 21 Mayıs 2021, (Özet Bildiri)

2021

2021

3. Araştırma Soruşturmaya Dayalı Öğrenme Etkinliklerinin Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutuma Etkisi

SERT ÇIBIK A., İNCE AKA E.

14. ULUSAL FEN BİLİMLERİ VE MATEMATİK EĞİTİMİ KONGRESİ, 19 - 21 Mayıs 2021, (Özet Bildiri)

2019

2019

4. Dijital Hikayelerle Desteklenen Rehberli Araştırma-Sorgulama Yaklaşım ile İşlenen Fen Derslerinin ÖğrenciTutumlarına Etkisi

Durmuş M. B., SERT ÇIBIK A.

III. Uluslararası Öğretmen Eğitimi ve Akreditasyon Kongresi-ITEAC 2019, 30 Kasım - 01 Aralık 2019, (Özet Bildiri)

2019

2019

5. PROJE TABANLI ÖĞRENME YÖNTEMİNİN UYGULANMA SÜRECİNDE ÖĞRETMENLERİNKARŞILAŞTIKLARI GÜÇLÜKLER

Kaya E., SERT ÇIBIK A.

3.ULUSLARARASI AKADEMİK ÖĞRENCİ ÇALIŞMALARI KONGRESİ, 14 - 15 Kasım 2019, (Tam Metin Bildiri)

2018

2018

7. Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Laboratuvar Becerilerine Yönelik Tutumlarının Cinsiyet ve Mezun Olunan Lise Türü Değişkenlerine Göre İncelenmesi

SERT ÇIBIK A., İNCE AKA E.

II. Uluslararası Multidisipliner Çalışmaları Kongresi, Adana, Türkiye, 4 - 05 Mayıs 2018, ss.47, (Özet Bildiri)

2016

2016

8. Fen Bilimleri Öğretmenleri ile Öğretmen Adaylarının Bilimsel Bilginin Doğası Hakkındaki İnanç Düzeyleri

SERT ÇIBIK A., Turgut H.

3. Uluslararası Avrasya Eğitim Araştırmaları Kongresi, 8 - 10 Haziran 2016, (Özet Bildiri)

2016

2016

9. Ortaokul Öğrencilerinin Bilimin Doğası Hakkındaki Anlayışları Şanlıurfa Örneği

Turgut H., SERT ÇIBIK A.

3. Uluslararası Avrasya Eğitim Araştırmaları Kongresi, 8 - 10 Haziran 2016, (Özet Bildiri)

2016

2016

10. Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programına İlişkin Öğretmen Görüşleri

Turgut H., SERT ÇIBIK A., İNCE AKA E.

12. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2016, (Özet Bildiri)

2016

2016

12. Fen Bilgisi Öğretmenlerinin ve Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Bilimin Doğasına İlişkin Görüşleri

Bayram S., SERT ÇIBIK A.

12. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2016, (Özet Bildiri)

2014

2014

15. The effect of teaching project based nature of science on teacher candidates views about the NOS

SERT ÇIBIK A.

ISER 2014 World Conference, 29 Ekim - 02 Kasım 2014, (Özet Bildiri)

2014

2014

16. Fen bilgisi öğretmen adaylarının kimya dersine yönelik tutumlarının farklı değişkenlere göre incelenmesi

İNCE AKA E., SERT ÇIBIK A.

11. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Türkiye, 11 - 14 Eylül 2014, (Özet Bildiri)

2014

2014

18. Ortaöğretim öğrencilerininfiziğe yönelik öz yeterliklerinin çeşitli faktörlere göre incelenmesi

SERT ÇIBIK A., FETTAHLIOĞLU P., Bayram S., Bezci K.

11. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Türkiye, 11 - 14 Eylül 2014, (Özet Bildiri)

2011

2011

19. Examining Elementary Second Grade Students’xx Level of Knowledge about Air Pollution

Sert Çıbık A., İnce Aka E., Fettahlıoğlu P., Doğan A., Öcal E.

Athens Institute for Education and Research, Athens, Yunanistan, 9 - 12 Haziran 2011, cilt.3, ss.311-322, (Tam Metin Bildiri)

2010

2010

20. The analyze of factors affecting pre service biology teachers teacher efficacy beliefs

EKİCİ G., FETTAHLIOĞLU P., SERT ÇIBIK A.

12th Annual International Conference on Education, Atina, Yunanistan, 24 - 27 Mayıs 2010, ss.87-98, (Tam Metin Bildiri)

2010

2010

21. Kavram Karikatürlerine Dayalı Laboratuar Eğitiminin Kimya Laboratuarına Yönelik Tutuma Etkisi

Doğan A., Fettahlıoğlu P., Sert Çıbık A.

9. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitim Kongresi, İzmir, Türkiye, 23 - 25 Eylül 2010, (Tam Metin Bildiri)

2010

2010

23. Kavram karikatürlerine dayalı laboratuvar eğitiminin kimya laboratuvarına yönelik tutuma etkisi

Fettahlıoğlu P., Sert Çıbık A., Doğan A.

9. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitim Kongresi, İzmir, Türkiye, 23 - 25 Eylül 2010, (Özet Bildiri)

2010

2010

24. Examining elementary second grade students level of knowledge about air pollution

Sert Çıbık A., İnce Aka E., Fettahlıoğlu P., Güven Yıldırım E., Doğan A., Erdinç Ö.

12th Annual International Conference on Education, Athens, Yunanistan, 24 - 27 Mayıs 2010, ss.311-322, (Tam Metin Bildiri)

2010

2010

25. The effectiveness of the computer assisted teaching method on students achievement in science education

Güven Yıldırım E., İnce Aka E., Fettahlıoğlu P., Sert Çıbık A., Doğan A., Aydoğdu M.

12th Annual International Conference on Education, Athens, Yunanistan, 24 - 27 Mayıs 2010, ss.129-136, (Tam Metin Bildiri)

2007

2007

35. Fen bilgisi öğretmen adaylarının hava kirliliği konusundaki bilgi düzeyleri

SERT ÇIBIK A., İNCE AKA E., GÜVEN YILDIRIM E.

1. İlköğretim Kongresi: İlköğretimde Eğitim ve Öğretim, Türkiye, 15 - 17 Kasım 2007, (Özet Bildiri)

2007

2007

36. İlköğretim fen ve matematik öğretmen adaylarının fen teknoloji dersi tutumlarının başarılarına etkisi

GÜVEN YILDIRIM E., SERT ÇIBIK A., İNCE AKA E.

1. İlköğretim Kongresi: İlköğretimde Eğitim ve Öğretim, Türkiye, 15 - 17 Kasım 2007, (Özet Bildiri)

2007

2007

37. Fen bilgisi ve sosyal bilgiler öğretmen adaylarının fen ve laboratuara yönelik tutumları

İNCE AKA E., GÜVEN YILDIRIM E., SERT ÇIBIK A.

1. İlköğretim Kongresi: İlköğretimde Eğitim ve Öğretim, Türkiye, 15 - 17 Kasım 2007

Kitaplar

2017

2017

1. Fen Öğretiminde Proje Tabanlı Öğrenme

SERT ÇIBIK A., İNCE AKA E.

Teoriden Pratiğe Fen Bilimleri Öğretimi, H.Gamze Hastürk, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.187-219, 2017

2013

2013

2. Analysis of factors affecting pre service biology teachers’ teacher efficacy beliefs

EKİCİ G., FETTAHLIOĞLU P., SERT ÇIBIK A.

Research on Teacher Education and Training, F. Doyran , Editör, Athens Institute for Education and Research, ss.87-99, 2013


Atıflar

Toplam Atıf Sayısı (WOS): 4

h-indeksi (WOS): 2