Akademik Unvanlar
-
1995 - Devam Ediyor Prof. Dr.
Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim
Yönetimsel Görevler
-
2016 - 2017 Bölüm Başkanı
Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü
-
2012 - 2015 Dekan
Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü
-
2003 - 2012 Anabilim/Bilim Dalı Başkanı
Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü
Akademi Dışı Deneyim
-
1986 - 1986 Öğretmen
Millî Eğitim Bakanlığı
Verdiği Dersler
Yönetilen Tezler
-
Dijital yazma atölyesi etkinliklerinin yazma motivasyonu ve hikâye yazma becerisinin gelişimine etkisi
Akyol H. (Danışman)
-
Sınıf öğretmenlerinin okuma güçlüklerine ilişkin görüş ve uygulamaları
Akyol H. (Danışman)
-
İş birliğine dayalı öğrenmenin yazılı anlatıma, öz düzenleme becerisine ve yazma motivasyonuna etkisi
Akyol H. (Danışman)
-
ARTIRILMIŞ GERÇEKLİK TEMELLİ OKUMA ÇALIŞMALARININ BAZI OKUMA DEĞİŞKENLERİ VE DERSE KATILIM ÜZERİNDEKİ ETKİSİ
AKYOL H. (Danışman)
E.ÇETİNKAYA(Öğrenci), Doktora, 2019 -
Okuma Güçlüğü Olan Öğrencilerin Anlama Becerilerinin Geliştirilmesinde Rehberli Okuma Yöntemi'nin Etkisi
AKYOL H. (Danışman)
-
Erken Okuryazarlık Becerilerinin Gelişiminde Ses Bilgisi Farkındalık Programının Etkisi.
AKYOL H. (Danışman)
-
Okuma yazma güçlüklerini gidermede Orton-Gillingham yaklaşımının etkisi
AKYOL H. (Danışman)
-
Erken okuryazarlık becerilerinin gelişiminde ses bilgisi farkındalık programının etkisi
AKYOL H. (Danışman)
İ.GÖKKUŞ(Öğrenci), Doktora, 2016 -
Zihinsel imaj oluşturma öğretiminin 4. sınıf öğrencilerinin okuduğunu anlama becerilerini geliştirmeye etkisi
AKYOL H. (Danışman)
-
Kavram Odaklı Okuma Öğretiminin Okuma Motivasyonu ve Anlamaya Etkisi
AKYOL H. (Danışman)
-
Koro, tekrarlı ve yardımlı okuma yöntemlerinin zayıf okuyucuların okuma ve anlama becerileri üzerine etkisi
AKYOL H. (Danışman)
H.KODAN(Öğrenci), Doktora, 2015 -
Kavram odaklı okuma öğretiminin okuma motivasyonu ve anlamaya etkisi
AKYOL H. (Danışman)
Z.ÇELİKTÜRK(Öğrenci), Doktora, 2015 -
Amerika Birleşik Devletleri'nde Disleksili Bireylere Uygulanan Eğitim ve Öğretim Programlarının Türkiye'de Yapılan Çalışmalara Katkısı Açısından Değerlendirilmesi
AKYOL H. (Danışman)
-
Koro, Tekrarlı ve Yardımlı Okuma Yöntemlerinin Zayıf Okuyucuların Okuma ve Anlama Becerileri Üzerine Etkisi
AKYOL H. (Danışman)
-
Amerika Birleşik Devletleri'nde disleksili bireylere uygulanan eğitim ve öğretim programlarının Türkiye'de yapılan çalışmalara katkısı açısından değerlendirilmesi
AKYOL H. (Danışman)
E.BALCI(Öğrenci), Doktora, 2015 -
Çok okunan Türk ve dünya çocuk klasiklerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi
AKYOL H. (Danışman)
-
Zenginleştirilmiş okuma programının okuma güçlüğü olan öğrencilerin bilişsel süreç ve nöral yapılarına etkisi
AKYOL H. (Danışman)
-
Uyum ve hazırlık çalışmaları programının ilk okuma yazmaya hazıroluşluğa etkisi ve uygulamaya ilişkin öğretmen görüşleri
AKYOL H. (Danışman)
-
Diyaloğa dayalı öğretim stratejilerinin okuma tutum ve becerilerini geliştirmeye etkisi
AKYOL H. (Danışman)
-
İlköğretim 5. sınıf öğrencileri ve öğretmenlerinin özetleme stratejilerinin değerlendirilmesi:Türkçe dersi örneği
AKYOL H. (Danışman)
-
İlköğretim I. kademe öğrencilerinin akıcı okuma becerilerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi
AKYOL H. (Danışman)
-
Akıcı okuma yöntemlerinin okuma becerileri üzerindeki etkisi
AKYOL H. (Danışman)
-
İlköğretim beşinci sınıf Türkçe dersi öğrenme-öğretme sürecinin anlama öğretimi açısından değerlendirilmesi
AKYOL H. (Danışman)
-
İlköğretim 4 ve 5. sınıf öğrencilerinin kelime kullanım sıklıkları üzerine bir araştırma
AKYOL H. (Danışman)
-
İş birlikli öğrenme yönteminin okumaya ilişkin bazı değişkenler üzerindeki etkisi ve yönteme ilişkin öğrenci-veli görüşleri
AKYOL H. (Danışman)
-
İlköğretim 5. sınıf öğrencilerinin okuduğunu anlama, okuma motivasyonu ve okuma alışkanlıkları arasındakii ilişki
AKYOL H. (Danışman)
-
Bitişik eğik yazı öğretimi çalışmalarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi
AKYOL H. (Danışman)
E.DURAN(Öğrenci), Doktora, 2009 -
BİTİŞİK EĞİK YAZI ÖĞRETİMİ ÇALIŞMALARININ ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ
AKYOL H. (Danışman)
-
6+1 ANALİTİK YAZMA ve DEĞERLENDİRME MODELİNİN 5. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN HİKÂYE EDİCİ METİN YAZMA BECERİLERİNİ GELİŞTİRMEYE ETKİSİ
AKYOL H. (Danışman)
-
İlköğretim V. sınıf öğrencilerinin yaratıcı yazma becerilerinin değerlendirilmesi
AKYOL H. (Danışman)
E.ÖZTÜRK(Öğrenci), Doktora, 2007 -
6+1 Analitik yazma ve değerlendirme modelinin 5. sınıf öğrencilerinin hikâye edici metin yazma becerilerini geliştirmeye etkisi
AKYOL H. (Danışman)
Y.ÖZKARA(Öğrenci), Doktora, 2007 -
İlköğretim 5. Sınıf Öğrencilerinin Hikâye Edici Metin Unsurlarına İlişkin Tercihleri
AKYOL H. (Danışman)
M.BAŞARAN(Öğrenci), Doktora, 2007 -
İLKÖĞRETİM BEŞİNCİ SINIF ÖĞRENCİLERİNİN YARATICI YAZMA BECERİLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ.
AKYOL H. (Danışman)
-
Ana fikir bulma stratejisi öğretiminin ana fikir bulma ve okuduğunu anlamaya etkisi
AKYOL H. (Danışman)
-
Türkçe(1-5. sınıflar dersi öğretim programının öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi
AKYOL H. (Danışman)
Z.ELVAN(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2007 -
TÜRKÇE (1-5. SINIFLAR) DERS PROGRAMININ ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİNE GÖRE DEĞERLENDİRİLMESİ
AKYOL H. (Danışman)
-
Kavram geliştirme yönteminin ilköğretim 5. sınıf öğrencilerinin kelime hazinelerini geliştirmeye etkisi
AKYOL H. (Danışman)
P.TAŞDEMİR(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2006 -
İlköğretrim okulu 4.sınıf öğrencilerinin bilgilendirici metinleri anlama özetleme ve hatırlama becerileri üzerinde zihin haritalrın etkisi
AKYOL H. (Danışman)
A.ASLAN(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2006 -
İlköğretim dördüncü sınıf metinlerindeki görsellerin okuduğunu anlama ve özetlemeye etkisi
AKYOL H. (Danışman)
S.ATEŞ(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2006 -
İlk okuma-yazma öğretiminde kullanılan çözümleme ve bireşim yöntemlerinin uygulamalı olarak karşılaştırılması
AKYOL H. (Danışman)
A.ŞAHİN(Öğrenci), Doktora, 2005 -
Bütünsel beyin yaklaşımıyla ve çoklu zekâ kuramıyla öğretimin birinci sınıf öğrencilerinin okuma ve yazma erişisine etkisi
AKYOL H. (Danışman)
Ö.BAŞ(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2004 -
İlköğretim birinci ve ikinci kademe öğrencilerinin yazım hataları ve öğretmen görüşleri
AKYOL H. (Danışman)
G.KOÇAK(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2003 -
İlköğretim 4. ve 5. sınıflarda öğretmenlerin Türkçe derslerinde öğretim materyalleri kullanma durumları
AKYOL H. (Danışman)
M.BAŞARAN(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2003 -
İlköğretim 2. kademede yazı öğretimi programının öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi
AKYOL H. (Danışman)
H.BENAN(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2003 -
İlköğretim 1.2 ve 3. sınıf öğrencilerinin sesli okuma hatalarının bazı değişkenler açısından incelenmesi
AKYOL H. (Danışman)
B.BAYINDIR(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2003 -
Genel Anadolu ve yabancı dil ağırlıklı liselerin 9. sınıf Türk dili ve edebiyatı öğretim programının etkililiğinin öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi
AKYOL H. (Danışman)
Ö.DENİZ(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2002 -
İlköğretim 5. sınıf Türkçe ders kitaplarında bulunan metinler ile öğrenci kompozisyonlarının okunabilirlik düzeyleri açısından karşılaştırılması
AKYOL H. (Danışman)
T.TEMUR(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2002 -
Hikaye haritası yönteminin ilköğretim 4. sınıf öğrencilerinin okuduğunu anlama beceri düzeyleri üzerine etkisi
AKYOL H. (Danışman)
G.AKÇA(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2002 -
İlköğretimde sınıf öğretmenlerinin sınıf içi disiplini sağlamada kullandıkları yöntemler (Trabzon ili örneği)
AKYOL H. (Danışman)
K.CİVELEK(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2001 -
İlköğretim yazı öğretimi programının 1. kademe uygulamasının öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi
AKYOL H. (Danışman)
F.TAYLAN(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2001