Prof. Dr. ÇIĞIL AYKUT


Gazi Eğitim Fakültesi, Özel Eğitim

Zihin Engelliler Eğitimi


WoS Araştırma Alanları: Sosyal Bilimler (Soc)


Avesis Araştırma Alanları: Sosyal ve Beşeri Bilimler, Eğitim, Özel Eğitim

Metrikler

Yayın

119

Yayın (WoS)

17

Yayın (Scopus)

11

Atıf (WoS)

14

H-İndeks (WoS)

2

Atıf (Scopus)

14

H-İndeks (Scopus)

3

Atıf (TrDizin)

11

H-İndeks (TrDizin)

2

Atıf (Diğer Toplam)

28

Proje

19

Tez Danışmanlığı

12

Açık Erişim

11
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Eğitim Bilgileri

2002 - 2007

2002 - 2007

Doktora

Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Zihin Engelliler Eğitimi (Dr), Türkiye

1997 - 1999

1997 - 1999

Yüksek Lisans

Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye

1993 - 1997

1993 - 1997

Lisans

Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Özel Eğitim Bölümü, Türkiye

Yaptığı Tezler

2007

2007

Doktora

Zihinsel yetersizlikten etkilenmiş öğrencilere günlük yaşam becerilerinin kazandırılmasında sabit bekleme süreli ve ipucunun sistematik olarak geri çekilmesi işlem süreci ile yapılan öğretimin etkililiklerinin ve verimliliklerinin karşılaştırılması

Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Zihin Engelliler Eğitimi (Dr)

1999

1999

Yüksek Lisans

Şekil verme işlem süresinin derse dikkat süresini arttırmaya etkililiği (otistik çocuklar örneği) Sürdürülebilir Kalkınma

Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü

Yabancı Diller

B2 Orta Üstü

B2 Orta Üstü

İngilizce

Araştırma Alanları

Sosyal ve Beşeri Bilimler

Eğitim

Özel Eğitim

Akademik Ünvanlar / Görevler

2020 - Devam Ediyor

2020 - Devam Ediyor

Prof. Dr.

Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Özel Eğitim

2017 - 2020

2017 - 2020

Doç. Dr.

Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Özel Eğitim

2011 - 2017

2011 - 2017

Yrd. Doç. Dr.

Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Özel Eğitim

1999 - 2012

1999 - 2012

Öğretim Görevlisi

Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Özel Eğitim

Akademi Dışı Deneyim

1998 - 1999

1998 - 1999

Memur

TRT, Memur

Verdiği Dersler

Doktora

Doktora

Kendini yönetme stratejileri

Yüksek Lisans

Yüksek Lisans

Özel Eğitiminde Yanlışsız Öğretim Yöntemleri

Lisans

Lisans

ÖZEL EĞİTİMDE ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI

Bir.Eğt. Ve Geç.Plan

ZY de Kavram Öğretimi

ZY- Öğretim Uyarlamaları

Özel Eğitimde Fen ve Sosyal Bilgiler Öğretimi

ÖZEL EĞİTİMDE ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI

ZY DE ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ VE UYGULA

Yönetilen Tezler

Makaleler

Tümü (31)
SCI-E, SSCI, AHCI (8)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (17)
ESCI (8)
Scopus (11)
TRDizin (21)
Diğer Yayınlar (2)

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2023

2023

4. Görme Yetersizliğinden Etkilenmiş Çocukların Erken Okuryazarlık Becerilerinin Desteklenmesi

Işitan Kiliç D., Aykut Ç.

ERPA International Congresses on Education, Balıkesir, Türkiye, 8 - 10 Eylül 2023, (Özet Bildiri)

2022

2022

7. Okuma Becerilerinin Arttırılması Üzerine Bir Durum Çalışması: Çoklu Strateji Paketinin Kullanımı

SERT C., AYKUT Ç.

32. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Ankara, Türkiye, 02 Kasım 2022, (Özet Bildiri)

2021

2021

8. Kendine Ön Uyaran Sunma Stratejilerinin Kullanıldığı Araştırmaların İncelenmesi

Aslan C., Yalçın G., Aykut Ç.

VIIIth INTERNATIONAL EURASIAN EDUCATIONAL RESEARCH CONGRESS, Aksaray, Türkiye, 7 - 10 Temmuz 2021, ss.857-859, (Özet Bildiri)

2014

2014

9. Özel Eğitim Bölümü Öğrencileri Üstbiliş Farkindalik Düzeylerinin Tespiti

Kaplan G., Aykut Ç., Karasu N.

24. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Edirne., Edirne, Türkiye, 25 - 27 Eylül 2014, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2018

2018

10. Problem Davranışların İşlevinin Belirlenmesinde Denemeye Dayalı İşlevsel Analiz ile Geleneksel İşlevsel Analiz Sonuçlarının Karşılaştırılması

Apaydın G., Aykut Ç.

II. Uluslararası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi, Antalya, Türkiye, 29 Mart - 01 Nisan 2018, (Özet Bildiri)

2018

2018

12. Okul Çapında Olumlu Davranışsal Destek Yaklaşımının Aşamaları

Sert C., Demirtaş Ş., Karasu N., Aykut Ç.

International Congress on Science and Education 2018 (ICSE2018), Antalya, Türkiye, 23 - 25 Mart 2018, (Özet Bildiri)

2017

2017

13. Yönetici ve Öğretmen Görüşleri Doğrultusunda Problem Davranışların Nedenlerine Bir Bakış

Sert C., Demirtaş Ş., Atbaşı Z., Aykut Ç., Karasu N.

International Academic Research Congress, Antalya, Türkiye, 18 - 21 Ekim 2017, ss.264, (Özet Bildiri)

2017

2017

14. Okul Ortamlarında Görülen Problem Davranışlara Yönelik Uygulanan Müdahalelerin Gözden Geçirilmesi

Atbaşı Z., Demirtaş Ş., Sert C., Aykut Ç., Karasu N.

International Academic Research Congress, Antalya, Türkiye, 18 - 21 Ekim 2017, ss.266, (Özet Bildiri)

2017

2017

15. İlkokul ve Ortaokullarda Görülen Problem Davranışların Yönetici ve Öğretmenlerin Görüşleri Doğrultusunda İncelenmesi

Sert C., Demirtaş Ş., Atbaşı Z., Aykut Ç., Karasu N.

Uluslararasi Katılımlı 27. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Samsun, Türkiye, 8 - 10 Kasım 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

18. Yönetici ve Öğretmen Görüşleri Doğrultusunda Problem Davranışların Nedenlerine Bir Bakış

SERT C., DEMİRTAŞ Ş., ATBAŞI Z., AYKUT Ç., KARASU N.

INTERNATIONAL ACADEMIC RESEARCH CONGRESS, Alanya, Türkiye, 18 - 21 Ekim 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

23. Kendini Değerlendirme Stratejileri ve Özel Eğitimdeki Yansımalarına Genel Bir Bakış

BOYRAZ G., KARAAHMETOĞLU B., AYKUT Ç.

IV. Uluslararası Avrasya Eğitim Araştırmaları Kongresi, 11 - 14 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

24. Temel Tepki Öğretiminin Otizmli Çocuklarda İfade Edici Dil Becerilerinin Kazanımına Etkisi

DEMİRTAŞ Ş., AYKUT Ç.

IX. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, Ordu, Türkiye, 11 - 14 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

25. Otizmli Bireylerin Öğretiminde Motivasyonu Desteklemek İçin Geliştirilen Teknikler

DEMİRTAŞ Ş., AYKUT Ç.

9. Uluslara-rası Eğitim Araştırmaları Kongresi, 11 - 14 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

26. Temel Tepki Öğretiminin Otizmli Çocuklarda İfade Edici Dil Becerilerinini Kazanımına Etkisi

DEMİRTAŞ Ş., AYKUT Ç.

9. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, 11 - 14 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)

2016

2016

31. Example of implementation for Pivotal Response Teaching Temel Tepki Öğretiminde Uygulama Örneği

DEMİRTAŞ Ş., AYKUT Ç.

ELMIS-Uluslararası Özel Eğitim Kongresi, 12 - 15 Mayıs 2016, (Özet Bildiri)

2016

2016

32. Temel Tepki Öğretimi Yönteminin Etkililiğinin Niceliksel Özetleme Temelinde Incelenmesi

Karasu N., Demirtaş Ş., Aykut Ç.

III nd International Eurasian Educational Research Congress, Muğla, Türkiye, 31 Mayıs - 03 Haziran 2016, (Özet Bildiri)

2016

2016

34. Temel Tepki Öğretiminde uygulama örneği

DEMİRTAŞ Ş., AYKUT Ç.

ELMİS-ER Uluslararası Özel Eğitim Kongresi, Akşehir, Konya., Türkiye, 12 - 15 Mayıs 2016, (Özet Bildiri)

2016

2016

37. Relation Between Academic Success and Learning Strategies Self Efficacy Attitudes Towards The Teaching Profession For Teacher Candidates

KÜÇÜKÖZYİĞİT M. S., AYKUT Ç.

International Academic Conference on Teaching, Learning and E-learning in Budapest, 15 - 16 Nisan 2016, (Özet Bildiri)

2015

2015

41. Supported Employment in Turkey

Karasu N., Aykut Ç., Yılmaz B.

2015 National APSE Conference, Pennsylvania, Amerika Birleşik Devletleri, 22 - 24 Haziran 2015, (Özet Bildiri)

2015

2015

43. The effects of schema based intervention on mathematical word problem solving skills of students with mild intellectual disabilities

TUFAN S., AYKUT Ç.

Educational Researchers and Publications Association, International Congress on Education 2015, 4 - 07 Temmuz 2015, (Özet Bildiri)

2013

2013

45. Zihin Engelliler Sınıfların Hizmet Veren Öğretmenlerin Sorunları ve Çözüm Önerilerinin İncelenmesi

KARASU N., DAYI E., AYKUT Ç., TAVİL Y. Z.

23. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Bolu., Türkiye, 30 Ekim - 01 Kasım 2013, (Özet Bildiri)

2013

2013

48. Zihin Engelliler Öğretmenlerinin Zorlandıkları ve En Az Sorun Yaşadıkları Konuların Belirlenmesi

Yılmaz B., Karasu N., Aykut Ç.

23. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Bolu, Türkiye, 30 Ekim - 01 Kasım 2013, (Özet Bildiri)

2013

2013

50. Otizmli Çocuklarda Akademik Doğruluk ve Dikkati Sürdürme Becerileri Üzerinde Kendini İzleme Stratejilerinin Etkiliği

AYKUT Ç., TÖRET G., ÖZKUBAT U., Babacan A.

ELMIS-Effective Leadership and Management in Inclusive Schools: Education and Rehabilitation, 19 - 21 Haziran 2013, (Özet Bildiri)

2013

2013

51. Özel Eğitim Bölümleri Program Değişikliği İçin Öğretmen Görüşlerinin İncelenmesi

Karasu N., Aykut Ç., Yılmaz B.

5. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, Çanakkale, Türkiye, 6 - 09 Haziran 2013, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2012

2012

54. Küçük Grup Öğretimi Sırasında Zincirleme Becerilerin Öğretiminde Video İpucunun Etkisi

Aykut Ç., Dağseven Emecen D., Dayı E., Karasu N.

22. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Trabzon, Türkiye, 11 - 12 Ekim 2012, (Özet Bildiri)

2011

2011

55. Zihin Engelli Öğrencilerin Öğretmen Adaylarına Ders Anlatma Becerilerinin Kazandırılması

Aykut Ç., Dayı E., Karasu N.

21. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Trabzon, Türkiye, 20 - 22 Ekim 2011, (Özet Bildiri)

2008

2008

57. THE EFFECT OF CONSTAND TIME DELAY PROCEDURE IN TEACHING OF CHAINED TASKS TO VISUALLY IMPAIRED STUDENT

ŞAFAK P., AYKUT Ç.

ICEVI- 4. BALKAN KONFERANSI, İstanbul, Türkiye, 22 - 26 Ekim 2008, ss.27

Kitaplar

2022

2022

3. Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı Hazırlama

APAYDIN G., AYKUT Ç.

Bireyselleştirilmiş Eğitim Programlarının Geliştirilmesi, KARASU NECDET, AYKUT ÇIĞIL, Editör, Vize Akademik, Ankara, ss.45-69, 2022

2022

2022

4. Kendini Yönetme

Aykut Ç., Karaahmetoğlu B.

Özel Gereksinimli Bireyler İçin Etkili Öğretim Yöntemleri, Prof. Dr. Çığıl Aykut,Doç. Dr. Seray Olçay, Editör, Vize Akademik, Ankara, ss.249-297, 2022

2022

2022

5. Yanlışsız Öğretim Yöntemleri 2: Süreli Yöntemler

DEMİRTAŞ Ş., AYKUT Ç.

Yanlışsız Öğretim Yöntemleri, SAZAK ELİF, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.122-147, 2022

2021

2021

7. Bütünleştirmede İş Birliği ve Ekip Çalışması

Sert C., Aykut Ç.

Özel Eğitimde Bütünleştirme, Prof.Dr. Emine Ahmetoğlu,Dr. Öğr. Üyesi Aynur Gıcı Vatansever, Editör, Nobel Yayınevi, Ankara, ss.159-190, 2021

2021

2021

8. Gelişimsel Yetersizlikten Etkilenmiş Öğrencilerin Eğitiminde Öz Belirlemeli Davranışları Destekleme

Aykut Ç.

Gelişimsel Yetersizlikten Etkilenmiş Öğrencilerin Eğitiminde Öz Belirlemeli Davranışları Destekleme, Prof. Dr. Çığıl Aykut,Prof.Dr.Necdet Karasu, Editör, Vize Akademik Yayıncılık, Ankara, ss.1-10, 2021

2021

2021

9. Kendini Yönetme Stratejileri

AKÇAYIR İ., AYKUT Ç.

Otizm Spektrum Bozukluğu ve Sosyal Beceri Öğretimi, Dr. Öğr.Üyesi Çimen Acar Doç. Dr. Sunagül Sani Bozkurt, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.225-249, 2021

2020

2020

12. HAYAT BİLGİSİ VE SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİMİ

ÖZMEN E. R., AYKUT Ç.

İlköğretimde Kaynaştırma, Diken, İbrahim H., Editör, Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara, ss.480-515, 2020

2019

2019

14. Erken Çocukluk Döneminde Yetersizliğin Değerlendirilmesi

Apaydın G., Aykut Ç.

Erken Çocuklukta Özel Eğitim, Safiye Sunay Yıldırım Doğru, Editör, Vize Akademik, Ankara, ss.20-40, 2019 Sürdürülebilir Kalkınma

2019

2019

15. Design and Development of a Mobile Writing Application for Students With Dysgraphia

Hopcan S., Tokel S. T., Karasu N., Aykut Ç.

Mobile Technologies in Educational Organizations, Alona Forkosh Baruch,Hagit Meishar Tal, Editör, IGI Global, Pennsylvania, ss.233-266, 2019

2018

2018

18. Toplumsal Kaynakları Kullanım Becerileri

Altun D. E., Aykut Ç.

Özel Eğitimde Sosyal Uyum Becerilerinin Öğretimi-Özbakım ve günlük yaşam becerilerinin öğretimi, N. Öncül,İ. Çiftçi Tekinarslan, Editör, Vize Akademik, Ankara, ss.260-300, 2018

2018

2018

19. Özel gereksinimli bireylerde günlük yaşam ve özbakım becerilerinin öğretimi

Aykut Ç.

Özel Eğitimde Sosyal Uyum Becerilerin Öğretimi, Elif Sazak, Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.189-212, 2018

2017

2017

21. Down Sendromu Olan Ergenlerin Özellikleri

Aykut Ç.

GELİŞİMSEL DESTEĞE GEREKSİNİMİ OLAN ERGENLİK DÖNEMİ ÖĞRENCİLER (12-18 YAŞ) VE ÖZELİKLERİ ( EĞİTİMCİLER UZMANLAR İÇİN), Hasan Gürgür, Editör, Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir, ss.100-120, 2017

2017

2017

22. MEB özel eğitim hizmetleri

KARASU N., BAYDIK B., AYKUT Ç., GÜRGÜR H., ATBAŞI Z., KOÇ H., et al.

Geçici koruma altında özel eğitime ihtiyacı olan bireylere yönelik özel eğitim hizmetleri kılavuz kitabı., , Editör, Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürlüğü, Ankara, ss.64-121, 2017 Sürdürülebilir Kalkınma

2012

2012

23. Öğretimde Planlama ve Uygulama

Aykut Ç.

Zihinsel Engellilerde Öğretmenlik Uygulaması, Prof.Dr. Emine Rüya Özmen, Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.192-224, 2012

2010

2010

24. Hayat bilgisi ve sosyal bilgiler öğretimi

Özmen E. R., Aykut Ç.

İlköğretimde Kaynaştırma, İbrahim H. Diken, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.479-518, 2010

Desteklenen Projeler

2023 - 2024

2023 - 2024

ÖĞRENCİ RİSK DEĞERLENDİRME ARACI GELİŞTİRME ÇALIŞMASI

Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Diğer

AYKUT Ç. (Yürütücü), KARASU N., ÇORBACI E. C., APAYDIN G., SERT C., KARAAHMETOĞLU B.

2021 - 2023

2021 - 2023

Right Decisions for Effective Education-Strengthen Education for All Children!

Erasmus Projesi , Erasmus+ KA2 Yenilik ve İyi Uygulamaların Değişimi için İşbirliği Projesi, Avrupa Düzeyi

Aykut Ç. (Yürütücü), Karasu N., Karaahmetoğlu B., Akçayır İ., Demirtaş Ş., Ağaya A.

2021 - 2023

2021 - 2023

Right Decisions for Effective Education-Strengthen Education for All Children!

Erasmus Projesi , Erasmus+ KA2 Yenilik ve İyi Uygulamaların Değişimi için İşbirliği Projesi, Avrupa Düzeyi

Aykut Ç. (Yürütücü), Karasu N., Biber D. B., Akdağ F.

2021 - 2022

2021 - 2022

Dijital Özel EğitimSürdürülebilir Kalkınma

Diğer Resmi Kurumlarca Desteklenen Proje

(Proje Özeti)
Akçayır İ., Karasu N., Pektaş S., Doğan M., Ergül C., Sözer M. A., et al.

2020 - 2021

2020 - 2021

Sınıf Rehberlik Etkinlikleri Hazırlama Projesi

Diğer Resmi Kurumlarca Desteklenen Proje

Aykut Ç., Yılmaz B., Karaahmetoğlu B.

2018 - 2021

2018 - 2021

Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Çocuklar için Destek Eğitim Programı

Diğer Resmi Kurumlarca Desteklenen Proje

Özmen E. R. (Yürütücü), Aykut Ç.

2018 - 2021

2018 - 2021

Zihin yetersizliği olan bireyler için destek eğitim programı

Diğer Resmi Kurumlarca Desteklenen Proje

Özmen E. R. (Yürütücü), Aykut Ç.

2016 - 2018

2016 - 2018

İşe Katıl Hayata Atıl II

Diğer Özel Kurumlarca Desteklenen Proje

Karasu N. (Yürütücü), Aykut Ç.

2015 - 2017

2015 - 2017

Design of Curriculum for Teachers and Other Professionals Working for Individuals with Intellectual Disabilities PRO SE Project

Erasmus Projesi , Erasmus+ KA2 Yenilik ve İyi Uygulamaların Değişimi için İşbirliği Projesi, Avrupa Düzeyi

Karasu N., Aykut Ç., Tavil Y. Z.

2016 - 2016

2016 - 2016

Examining the metacognitive awareness and use of the skills of teacher candidates: A comparative study

TÜBİTAK Projesi , 2219 - Yurt Dışı Doktora Sonrası Araştırma Burs Programı

Aykut Ç. (Yürütücü)

2014 - 2016

2014 - 2016

İşe Katıl Hayata AtılSürdürülebilir Kalkınma

Diğer Özel Kurumlarca Desteklenen Proje

(Proje Özeti)
Karasu N.(Yürütücü), Aykut Ç.

2010 - 2012

2010 - 2012

Engelli Çocuklarla Çalışan Öğretmenlerin Mesleki Eğitimlerinin GeliştirilmesiSürdürülebilir Kalkınma

Erasmus Projesi , Erasmus+ KA1 Bireylerin Öğrenme Hareketliliği Projesi, Avrupa Düzeyi

Karasu N. (Yürütücü), Aykut Ç.


Atıflar

Toplam Atıf Sayısı (WOS): 15

h-indeksi (WOS): 2