SCI, SSCI ve AHCI İndekslerine Giren Dergilerde Yayınlanan Makaleler
Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler
ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ RİSK GRUBUNDA OLAN ANA SINIFI ÇOCUKLARININ ÖZELLİKLERİNİN AİLE VE ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİNE GÖRE BELİRLENMESİ
International Journal of Education Technology and Scientific Researches
, cilt.28, sa.9, ss.575-593, 2024 (Hakemli Dergi)
Öğrenme Güçlüğü Olan Ortaöğretim Öğrencileri ve Not Tutma Becerisi
International Journal of Eurasian Education and Culture
, cilt.9, sa.26, ss.300-335, 2024 (Hakemli Dergi)
SUPPORTING STUDENTS WITH MATH LEARNING DISABILITY AND STUDENTS AT-RISK: EVIDENCE-BASED MATHEMATICS INTERVENTION
International Journal of Education Technology and Scientific Researches
, cilt.9, sa.26, ss.250-299, 2024 (Hakemli Dergi)
Öğrenme Güçlüğü Olan ve Olmayan Ortaokul Öğrencilerinin Kullandıkları Metin Anlama Stratejilerinin Üstbilişsel Görüşme Aracılığıyla Karşılaştırılması
Ana Dili Eğitimi Dergisi
, cilt.12, sa.1, ss.87-110, 2024 (Hakemli Dergi)
Multi-component Models of Reading Comprehension: Important Factors in Reading Comprehension for Students With Learning Disabilities
International Journal of Education Technology and Scientific Researches
, cilt.7, sa.19, ss.1983-2026, 2022 (Hakemli Dergi)
Öğrenme Güçlüğü Olan Öğrencilere Yönelik Yapılan Öğretimsel Uyarlamalara İlişkin Öğretmen Görüşleri
Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
, cilt.7, sa.3, ss.881-900, 2021 (Hakemli Dergi)
Interaction and Language Scaffolding Strategies Used by Mothers of Children with Typical Development, Autism Spectrum Disorder, and Intellectual Disability during Shared Book Reading
HACETTEPE UNIVERSITESI EGITIM FAKULTESI DERGISI-HACETTEPE UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION
, cilt.36, sa.1, ss.38-52, 2021 (ESCI)
Matematik Problemi Çözmede Üstbilişsel Deneyim Ölçeğinin Türkçe’ye Uyarlanması
OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi
, cilt.16, sa.31, ss.3958-3984, 2020 (Hakemli Dergi)
Effectiveness of Reciprocal Imitation Training on the Imitation Recognition Abilities of Children with Autism Spectrum Disorders
ANKARA UNIVERSITESI EGITIM BILIMLERI FAKULTESI OZEL EGITIM DERGISI-ANKARA UNIVERSITY FACULTY OF EDUCATIONAL SCIENCES JOURNAL OF SPECIAL EDUCATION
, cilt.20, sa.1, ss.29-51, 2019 (ESCI)
Analysis of Mathematical Problem Solving Process of Students with Learning Disability: Implementation of Think Aloud Protocol
ANKARA UNIVERSITESI EGITIM BILIMLERI FAKULTESI OZEL EGITIM DERGISI-ANKARA UNIVERSITY FACULTY OF EDUCATIONAL SCIENCES JOURNAL OF SPECIAL EDUCATION
, cilt.19, sa.1, ss.155-180, 2018 (ESCI)
Implementation of Modified Cognitive Strategy Instruction on Story Writing: A Case Study with a Student with Intellectual Disability
ANKARA UNIVERSITESI EGITIM BILIMLERI FAKULTESI OZEL EGITIM DERGISI-ANKARA UNIVERSITY FACULTY OF EDUCATIONAL SCIENCES JOURNAL OF SPECIAL EDUCATION
, cilt.16, sa.2, ss.149-171, 2015 (ESCI)
Erken çocukluk döneminde otizm spektrum bozukluğu olan çocuklarda taklit becerileri
ankara üniversitesi eğitim bilimleri özel eğitim dergii
, cilt.15, sa.3, ss.51-66, 2014 (Hakemli Dergi)
Öğrenme problemleri Önlenmesi ve düzeltilmesi Bir Model Önerisi
yeni türkiye
, sa.59, ss.1321-1332, 2014 (Hakemli Dergi)
Zihinsel Engelli Öğrencilerde Aşamali Dikte Tekniğinin Hece Sonundaki Ünsüzü Doğru Okumada Etkililiği
MILLI EGITIM
, cilt.33, sa.166, ss.45-56, 2005 (Scopus)
Hakemli Kongre / Sempozyum Bildiri Kitaplarında Yer Alan Yayınlar
ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ RİSK GRUBUNDA OLAN ANASINIFI ÇOCUKLARININ ÖZELLİKLERİNİN AİLE VE ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİNE GÖRE BELİRLENMESİ
30. ULUSALÖZEL EĞİTİM KONGRESİ, Türkiye, 16 - 18 Ekim 2020
Çok Ögeli Bir Strateji Tanıtımı: Akran Destekli ve Hedef Yönlendirimli Birleştirilmiş Okuma Stratejisi
30. ULUSAL ÖZEL EĞİTİM KONGRESİ, Türkiye, 16 Ekim 2020
Az Gören ve Gören Öğrencilerin Okuma Performanslarının Karşılaştırılması
EJER2020, 10 - 13 Eylül 2020
Zihinsel Yetersizliği Olan Öğrencilerin Bilgi Veren MetinleriAnlamalarında Metin Yapısına Dayalı Strateji İle Çok Ögeli Bilişsel Strateji’nin EtkililiklerininKarşılaştırılması,
29. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Aydın, Türkiye, 7 - 09 Kasım 2019
Karşılıklı Taklit Eğitimi’nin Taklit Edildiğinin Farkına Varma Davranışları Üzerindeki Etkililiği
ULUSLARARASI KATILIMLI 27. ÖZEL EĞİTİM KONGRESİ, 8 - 11 Kasım 2017
Türkiye’de Kaynaştırma Uygulamaları: Sorunlar ve Çözüm Önerileri.
Ulusal Kaynaştırma Uygulamaları Eylem Planı (UKEP) Çalıştayı, Türkiye, 6 - 10 Kasım 2017
Öğrenme Güçlüğü olan ve Olmayan Ortaokul Öğrencilerinde Okuduğunu AnlamayıEtkileyen Faktörlerin Karşılaştırılması: Aracı Model Testi
Uluslararası Katılımlı 27. Özel Eğitim Kongresi, Samsun, Türkiye, 8 - 10 Kasım 2017
Annelerin İşitsel-Sözel Terapi Tekniklerini Uygulamalarında İşitsel-Sözel Terapi Eğitiminin Etkililiği
Uluslararası Katılımlı 27. Özel Eğitim Kongresi, 8 - 10 Kasım 2017
Öğrenme Güçlüğü Olan Öğrencilerde Bilişsel Strateji Uygulamaları
Lefke Avrupa üniversitesi ÖÇEM Etkinliği, Kıbrıs (Kktc), 03 Kasım 2017
Öğrenme Güçlüğü Olan Öğrencilerde Akademik Becerilerin Öğretimi: Bilişsel Strateji Uygulamaları
Ankara Üniversitesi Özel Eğitim Araştırıma ve Uygulama Merkezi Ekim Ayı Etkinliği, Türkiye, 26 Ekim 2017
Paylaşımlı Kitap Okumanın Okul Öncesi Dönem Çocuklarının Erken Okuryazarlık Becerileri Üzerindeki Etkisi
Uluslararası Okul Öncesi Eğitim Kongresi, Ankara, Türkiye, 18 - 21 Ekim 2017
Öğrenme Güçlüğü Olan ve Olmayan Öğrencilerin Yazılı İfade Becerisi ve Yazma Süreci Bilgilerinin Karşılaştırılması
10.ULUSLARARASI TÜRKÇENİN EĞİTİMİ-ÖĞRETİMİ KURULTAYI, 28 - 30 Eylül 2017
The Efficancy of Mothers’ Auditory-Verbal Therapy Practices on Word Production and Vocabulary Development of Children with Hearing Impariment
11th Asia Pacific Symposium on Cochlear Implants and Related Sciences, FAMAGUSTA, Kıbrıs (Kktc), 19 - 22 Eylül 2017
İşitme Engelli Çocukların Sözcük Üretimi ve Sözcük Dağarcıklarının Gelişimine Annelerinin İşitsel-Sözel Terapi Tekniklerini Uygulamalarının Etkisi
IV th International Eurasian Educational Research Congress, 11 - 14 Mayıs 2017
Öğrenme Güçlüğü Olan Öğrencilere Uygulanan Matematik Müdahalelerinin İncelenmesi
IX. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, Ordu, Türkiye, 11 - 14 Mayıs 2017
Paylaşımlı Kitap Okuma Sırasında Kullanılan Stratejilerin Belirlenmesi Paylaşımlı Kitap Okuma Dereceleme Ölçeği
Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir, Türkiye, 5 - 08 Ekim 2016
Effectiveness of Pick Organize Write and Read Edit Share Revise Strategy on Story Writing of Children with Intellectual Disability and Their Peers Underperforming in Writing
World Congress on Special Needs Education(WCSNE-2016) Temple University, Philadelphia, USA, Amerika Birleşik Devletleri, 16 - 19 Ağustos 2016
Öğrenme güçlüğü olan öğrenciler Sınıf ortamında yapılacaklar
Mersin Disleksi Öğrenme Güçlüğü Derneği, Türkiye, 02 Haziran 2016
Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Çocukların Sosyal İletişim Becerilerinin Geliştirilmesi Karşılıklı Taklit Eğitimi ile Örnek Olay Çalışması
3. Uluslararası Avrasya Eğitim Araştırmaları Kongresi, Muğla, 31 Mayıs - 03 Haziran 2016
Anla Ve Çöz Stratejisi nin Hafif Düzeyde Zihinsel Yetersizliği Olan Öğrencilerin Matematik Algıları Matematiğe Ve Matematik Problemi Çözmeye İlişkin Tutumlarına Etkisinin Belirlenmesi
. Uluslararası Avrasya Eğitim Araştırmaları Kongresi, Muğla., 31 Mayıs - 03 Haziran 2016
Anla Ve Çöz Stratejisi nin Hafif Düzeyde Zihinsel Yetersizliği Olan Öğrencilerin Matematik Problemi Çözme Becerisindeki Etkisinin Belirlenmesi
Effective Leadership And Management in Inclusive Schools: Teacher Training And Vocational Education, Arts And Sports (ELMİS) Konya., 12 - 15 Mayıs 2016
Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Çocuklarda Karşılıklı Taklit Eğitimi
Effective Leadership And Management in Inclusive Schools: Teacher Training And Vocational Education, Arts And Sports (ELMİS) Konya., 12 - 15 Mayıs 2016
Öğrenme Problemleri Önlenmesi ve Düzeltilmesi
disleksi öğrenme güçlüğünde güncel yaklaşımlar ve gelecek hedeflerin belirlenmesi çalıştayı, Antalya, Türkiye, 26 - 27 Kasım 2015
Öğrenme Problemleri Önlenmesi ve DüzeltilmesiBir Model Önerisi
etimesgut rehberlik araştırma merkezi, Ankara, Türkiye, 19 Kasım 2015
Erken Çocukluk Döneminde Paylaşımlı Resimli Kitap Okuma Sırasında Kullanılan Stratejiler ve İşlevlerinin Tartışılması
Uluslararası katılımlı III. Çocuk gelişimi ve eğitimi kongresi, 11 - 13 Mayıs 2015
Erken Çocukluk Döneminde Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Çocuklarda Taklit Becerileri
24. Özel Eğitim Kongresi, Edirne, Türkiye, 25 - 27 Eylül 2014
Doğrudan Öğretim Modeli nin öğretim teknolojileri ile birlikte kullanımı zihinsel engelli çocuklar için neler vaat ediyor
8. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu (8th International Computer & Instructional Technologies Symposium), Edirne, Türkiye, 18 - 20 Eylül 2014
Üstün Yetenekli ve Normal Gelişim Gösteren Öğrencilerin Okuduğunu Anlama Düzeyleri ve Kullandıkları Okuduğunu Anlama Stratejileri Bakımından Karşılaştırılması
Uluslararası Türkçenin Eğitimi Öğretimi Kurultayı, Muğla, Türkiye, 19 - 21 Haziran 2014
Okuma Güçlüğünün Düzeltilmesi Bir Deneysel Analiz Örneği
7. Uluslararası Türkçenin Eğitimi Öğretimi Kurultayı, Muğla, Türkiye, 19 - 21 Haziran 2014
Cümle tamamlama seçenek sunma soru sorma model olma tekniklerinin kullanımı ile hikâye kitabı okuma bir müdahale çalışması
23 özel eğitim kongresi, Bolu, Türkiye, 30 Ekim - 01 Kasım 2013
Okuma Güçlüğü Olan Bir Öğrencide Okuma Akıcılığı, Doğruluğu ve Okuduğunu Anlamayı Geliştirmede İki Sağaltım Paketinin Etkililiğinin Karşılaştırılması
23. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Bolu, Türkiye, 30 Ekim - 01 Kasım 2013
Öğretmen Adaylarının Ölçüt Bağımlı Ölçü Aracı Uygulama Performanslarının Betimlenmesi
22. Özel Eğitim Kongresi, Trabzon, Türkiye, 11 - 12 Ekim 2012
Zihinsel Engelliler Sınıf Öğretmeni Yetiştirmede Gazi Öğretmenlik Uygulaması Modelinin Öğretmen Adaylarının Öğretim Becerilerine Etkisinin Belirlenmesi
22. Özel Eğitim Kongresi, Trabzon, Türkiye, 11 - 12 Ekim 2012
Zihinsel Yetersizliği Olan Öğrencilerin Özet Yazma Becerilerinde Uyarlanmış Çok Ögeli Bilişsel Strateji Öğretiminin Etkililiği
22. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Trabzon, Türkiye, 11 - 12 Ekim 2012
İşitme Engelli Öğrencilerin Öykü Anlama Becerisinde İki farklı Okuma TekniğininEtkililiklerinin Karşılaştırılması
21. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Türkiye, 20 - 22 Ekim 2011
Zihinsel Engelliler Sınıf Öğretmeni Yetiştirmede Gazi Öğretmenlik Uygulaması Modelinin Etkililiği Öğretmen Adaylarına Ölçüt Bağımlı Ölçü Aracı Uygulama Becerilerinin Kazandırılmasına Yönelik Deneysel Bir Çalışma
20. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Gaziantep, Türkiye, 21 - 23 Ekim 2010, ss.1
Ders Kitaplarındaki Metinleri Yapılandırma ve Şematik Düzenleyici Oluşturma Stratejilerinin Zihinsel Engellilerin Eğitimi Anabilim Dalı Öğrencilerine Öğretimi
20. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Gaziantep, Türkiye, 21 - 23 Ekim 2010
Modified Multi Component Cognitive Strategy Instruction: A Reading Comprehension Strategy
The Second International Congress of Educational Research, Antalya, Türkiye, 29 Nisan - 02 Mayıs 2010
Kısa Deneysel Analizle Az Gören Öğrencilerde Okuma Hızında Etkiliği Olan Sağaltım Yönteminin Seçimi
Uluslararası 5. Balkan Eğitim ve Bilim Kongresi, Edirne, Türkiye, 01 Ekim 2009
Zihinsel Yetersizliği Olan Öğrencilerin Bilgi Veren Metinleri Anlamalarında Uyarlanmış Çok Ögeli Bilişsel Strateji Öğretiminin Etkililiği
The First International Congress of Educational Research, Çanakkale, Türkiye, 1 - 03 Mayıs 2009
Kısa Deneysel Analizle Az Gören Öğrencilerin Okuma Hızının Artırılmasında Ayrı ve Birleştirilmiş Olarak Sunulan Beceri ve Performans Temelli Sağaltım Tekniklerinden Etkili Olanın Belirlenmesi
1. Uluslarası Eğitim Araştırmaları Kongresi, Çanakkale, Türkiye, 01 Mayıs 2009
Tekrarlı Hikaye Kitabı Bakmanın Zihinsel Engelli Öğrencilerin İsim ve Eylem Bildiren Sözcükleri Kazanmalarında Etkililiği
5. Ulusal Dil ve Konuşma Bozuklukları Kongresi, Kuşadası, Aydın, Türkiye, 14 - 17 Nisan 2009
Hafif Derecede Zihinsel Yetersizlikten Etkilenmiş Öğrencilerde Aşamalandırılmış Dikte Tekniğinin Hece Sonundaki Ünsüz Harfleri Doğru Okumada Etkililiği
14. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Bolu, Türkiye, 4 - 06 Kasım 2004
Kitap & Kitap Bölümleri
Harf Bilgisi ve Harf-Ses İlişkilendirmesi
Okuma Güçlüklerine Erken Müdahale, Arzu Doğanay Bilgi,Emine Rüya Özmen, Editör, Nobel Yayınevi, Ankara, ss.273-283, 2023
TÜRKÇE II (3 Kitap)
MEB, 2020
İLK OKUMA -YAZMA SETİ (5 KİTAP)
MEB, Ankara, 2020
HAYAT BİLGİSİ VE SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİMİ
İlköğretimde Kaynaştırma, Diken, İbrahim H., Editör, Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara, ss.480-515, 2020
Öğrenme Güçlüğünün Tanılanması ve Karşılaşılan Sorunlar
ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ VEÖZEL YETENEK, Prof. Dr. Ayşegül Ataman, Prof. Dr. Emine Rüya Özmen, Editör, Vize Akademik, Ankara, ss.21-35, 2020
Öğretim ilkeleri ve öğretimsel uyarlamalar
Temel eğitim öğretmenleri için kaynaştırma uygulamaları ve özel eğitim, Ayşegül Ataman, Editör, vize, Ankara, ss.177-216, 2012
Fen Bilgisi Öğretimi
İlköğretimde Kaynaştırma, Doç. Dr. İbrahim H. Diken, Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.520-556, 2010
Hayat bilgisi ve sosyal bilgiler öğretimi
İlköğretimde Kaynaştırma, İbrahim H. Diken, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.479-518, 2010
Fen bilgisi öğretimi
İlköğretimde Kaynaştırma, İbrahim H. Diken, Editör, Pegem Akademi, ss.520-556, 2010
Özel Eğitimin Etkisi ve Etkililiği Temel Araştırması
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI, Ankara, 2007