Akademik Unvanlar
-
2011 - Devam Ediyor Prof. Dr.
Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri
Yönetimsel Görevler
-
2015 - 2023 Anabilim/Bilim Dalı Başkanı
Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri
-
2019 - 2019 Ölçme Değerlendirme Kurulu Başkanı
Gazi Üniversitesi, Komisyonlar, Ölçme Değerlendirme Etik Alt Çalışma Grubu
-
2016 - 2019 BAP Alt Komisyon Üyesi
Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri
-
2016 - 2019 Enstitü Yönetim Kurulu Üyesi
Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Enstitüsü
-
2016 - 2019 Koordinatör Yardımcısı
Gazi Üniversitesi, Kurullar, Bilimsel Araştırma Ve Yayın Etiği Kurulu
-
2000 - 2011 Anabilim/Bilim Dalı Başkanı
Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Başkanlığı
-
2008 - 2010 Dekan Yardımcısı
Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri
-
2006 - 2010 Erasmus Programı Kurum Koordinatörü
Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
Verdiği Dersler
Yönetilen Tezler
-
Farklı ortak değişkenlerle test eşitlemenin ortak maddeli test eşitlemeyle karşılaştırılması
Çakan M. (Danışman)
E.SEZER(Öğrenci), Doktora, 2023 -
TIMSS 2019 sekizinci sınıf matematiğe yönelik güven ölçeğinin hizalama metoduna göre ölçme değişmezliğinin incelenmesi
Çakan M. (Danışman)
Y.DOKUR(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2023 -
Değişen madde fonksiyonunun farklı koşullar altında dına ve dıno modellerinin sınıflandırma performansına etkisi
Çakan M. (Danışman)
S.SARITAŞ(Öğrenci), Doktora, 2023 -
BİLİŞSEL TANI MODELLERİNDE Q-MATRİSİN FARKLI YAKLAŞIMLARLA BELİRLENMESİNİN FARKLI YETENEK DÜZEY VE DAĞILIM KOŞULLARI ALTINDA İNCELENMESİ
Çakan M. (Danışman)
-
KÜMÜLATİF, İDEAL NOKTA VE KARMA MODELLER ALTINDA BAYESIAN VE NONBAYESIAN YÖNTEMLER İLE YETENEK KESTİRİMLERİNİN DOĞRULUĞUNUN VE SINIFLAMA İNDEKSLERİNİN İNCELENMESİ
Çakan M. (Danışman)
-
Klasik Test Kuramına Ve Madde Tepki Kuramınadayalı Test Eşitleme Yöntemlerinin Karşılaştırması: Uluslararası Öğrenci Değerlendirme Programı (Pısa) 2012 Matematik Testi Örneği
Çakan M. (Danışman)
-
REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZLERİNDE MAKSİMUM PERFORMANSI ÖLÇMEDE KULLANILAN PSİKOLOJİK TESTLERİN ÖLÇME STANDARTLARI AÇISINDAN İNCELENMESİ
ÇAKAN M. (Danışman)
-
Öğretmenlerin 2013 Okul Öncesi Eğitim Programı’Nda Yer Alan Ölçme Değerlendirme Yöntemlerini Kullanım Durumları
Çakan M. (Danışman)
-
PERFORMANS GÖREVLERİNİN ÖĞRENCİLERİN 9. SINIF MATEMATİK DERSİ BAŞARISI, ÖZYETERLİK ALGISI VE TUTUM İLE İLİŞKİSİ VE ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ
Çakan M. (Danışman)
-
PISA matematik okuryazarlığı maddelerine ilişkin yeterlilik şemasıyla elde edilen ölçümlerin güvenirliğinin genellenebilirlik ve Klasik Test Kuramına dayalı olarak karşılaştırılması
ÇAKAN M. (Danışman)
-
Ölçeklerin faktör yapısını belirlemede kullanılan açımlayıcı faktör analizi ve kümeleme analizi ile verilerin sınıflandırılmasında kullanılan diskriminant ve lojistik regresyon analizi tekniklerinin karşılaştırılması
ÇAKAN M. (Danışman)
-
Öğretmenlerin kişisel ve mesleki niteliklerinin 4 ve 8. sınıf öğrencilerinin TIMSS 2011 matematik başarısına etkisinin incelenmesi
ÇAKAN M. (Danışman)
-
Öğrencilerin SBS-matematik başarılarını etkileyen değişkenlerin ve okul katma değerinin hiyerarşik lineer modelleme analizi yoluyla belirlenmesi
ÇAKAN M. (Danışman)
-
TIMSS 2011 matematik alt testi madde parametrelerinin KTK ile MTK'ya göre BILOG MG, MULTILOG ve R programlarıyla karşılaştırmalı olarak incelenmesi
ÇAKAN M. (Danışman)
-
Merkezi sistem ortak sınavlarının farklı değişkenler açısından irdelenmesi
ÇAKAN M. (Danışman)
-
Test eşitlemede Madde Tepki Kuramına dayalı yetenek parametresine yönelik ölçek dönüştürme yöntemlerinin karşılaştırılması
ÇAKAN M. (Danışman)
T.GÜNDÜZ(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2015 -
Lise öğrencilerinin fizik dersi tutumlarının CHAID analizi ve lojistik regresyon analizi ile karşılaştırmalı olarak incelenmesi
ÇAKAN M. (Danışman)
-
PISA 2006 öğrenci anketi madde yanlılığının sıralı lojistik regresyon ve Poly-SIBTEST yöntemleri ile test edilmesi
ÇAKAN M. (Danışman)
G.SIRGANCI(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2012 -
İlköğretim ikinci kademe öğrencilerinin SBS puanları ve akademik başarı puanları değişimlerinin izlenmesi ve SBS puanlarının kestirilmesi
ÇAKAN M. (Danışman)
L.YAKAR(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2011 -
Farklı test formatları ile ölçülen yabancı dil başarısının öğrencilerin tutumları, kaygı düzeyleri ve öğrenme stilleri ile ilişkisinin incelenmesi
ÇAKAN M. (Danışman)
A.GÜLÖZER(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2010 -
İlköğretim öğrencilerinin bilişsel stil ve öğrenme stillerinin farklı ölçme formatlarından aldıkları puanlara etkisi
ÇAKAN M. (Danışman)
T.ÇELİK(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2010 -
Çoktan seçmeli, yapılandırılmış grid ve kavram haritası tekniklerinin öğrenci başarısını ölçme açısından etkililiğinin incelenmesi ve öğrencilerin bu tekniklere ilişkin görüşleri
ÇAKAN M. (Danışman)
Z.SARIGÜL(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2009 -
Öğrencilerin çoktan seçmeli, yazılı yoklama ve performans görevleri ile ölçülen fen ve teknoloji dersi başarıları ve öğrencilerin performans görevlerine ilişkin görüşleri
ÇAKAN M. (Danışman)
M.OĞUZHAN(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2009 -
İlköğretim okulu yöneticilerinde tükenmişlik (Düzce ili örneği)
ÇAKAN M. (Danışman)
E.BABAOĞLAN(Öğrenci), Doktora, 2006 -
Sosyal bilgiler dersinde görsel materyal kullanımının başarıya ve derse tutuma etkisi
ÇAKAN M. (Danışman)
Y.AYDIN(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2004 -
MEB merkez teşkilatı eğitim yöneticilerinin görevlerini icra ederken karşılaştıkları sorunlar
ÇAKAN M. (Danışman)
H.ONURAL(Öğrenci), Doktora, 2002