-
2011 - Present Professor
Gazi University, Gazi Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri
-
2015 - 2023 Head of Department
Gazi University, Gazi Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri
-
2019 - 2019 Measurement and Evaluation Board Chairman
Gazi University, Komisyonlar, Ölçme Değerlendirme Etik Alt Çalışma Grubu
-
2016 - 2019 BAP Subcommittee Member
Gazi University, Gazi Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri
-
2016 - 2019 Assistant Coordinator
Gazi University, Kurullar, Bilimsel Araştırma ve Yayın Etiği Kurulu
-
2016 - 2019 Institute Board Member
Gazi University, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Enstitüsü
-
2000 - 2011 Head of Department
Bolu Abant İzzet Baysal University, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Başkanlığı
-
2008 - 2010 Vice Dean
Bolu Abant İzzet Baysal University, Eğitim Bilimleri
-
2006 - 2010 Erasmus Program Institutional Coordinator
Bolu Abant İzzet Baysal University, Eğitim Fakültesi
-
Farklı ortak değişkenlerle test eşitlemenin ortak maddeli test eşitlemeyle karşılaştırılması
Çakan M. (Consultant)
E.SEZER(Student), Doctorate, 2023 -
TIMSS 2019 sekizinci sınıf matematiğe yönelik güven ölçeğinin hizalama metoduna göre ölçme değişmezliğinin incelenmesi
Çakan M. (Consultant)
Y.DOKUR(Student), Postgraduate, 2023 -
Değişen madde fonksiyonunun farklı koşullar altında dına ve dıno modellerinin sınıflandırma performansına etkisi
Çakan M. (Consultant)
S.SARITAŞ(Student), Doctorate, 2023 -
EXAMINATION OF DIFFERENT DETERMINATION OF Q-MATRIX IN COGNITIVE DIAGNOSIS MODELS UNDER DIFFERENT ABILITY LEVELS AND DISTRIBUTION CONDITIONS
Çakan M. (Consultant)
-
INVESTIGATION OF ACCURACY OF ABILITY ESTIMATIONS AND CLASSIFICATION INDICES UNDER CUMULATIVE, IDEAL POINT AND MIXED MODEL WITH BAYESIAN AND NONBAYESIAN METHODS
Çakan M. (Consultant)
-
Comparıson Of Test Equatıng Methods Based On Classıcal Test Theory And Item Response Theory: Internatıonal Student Assessment Program (Pısa) 2012 Mathematıcs Test Case
Çakan M. (Consultant)
-
Examınıng The Psychologıcal Scales Used To Measure Maxımum Performance In Guıdance And Research Centers Accordıng To Measurement Standards
ÇAKAN M. (Consultant)
-
Teachers 'Usage Sıtuatıon Of Measurement And Assessment Methods In 2013 Pre-School Educatıon Program
Çakan M. (Consultant)
-
THE EFFECT OF THE PERFORMANCE TASKS APPLICATION ON STUDENTS’ MATH ACHIEVEMENT, SELF COMPATENCE AND ATTITUDES TOWARD MATH AND STUDENTS’ OPINION.
Çakan M. (Consultant)
-
The Comparision of Reliability of Pisa Mathematical Literacy Items' Competency Needs Scores Obtained With Comptency Scheme Based on Generalizability Theory And Classical Test Theory
ÇAKAN M. (Consultant)
-
The Comparison of Explanatory Factor Analysis and Clustering Analysis Which are Used for Determining Scale Factor Structure, and The Comparison Of Discriminant And Logistic Regression Analysis Techniques Which are Used for Data Classification
ÇAKAN M. (Consultant)
-
The Effect Of Teacher Characterıstıcs And Professıonal Qualıty On 4th And 8th Grade Students' Mathematıcs Achıevement In Tımss 2011
ÇAKAN M. (Consultant)
-
Determining The Effect of Student and The School Variables' On Student SBS-Math Achievement And School Value Added Using Hierarchical Linear Model
ÇAKAN M. (Consultant)
-
Comparative Investigation of the TIMSS 2011 Mathematics Subtest's Item Parameters According to Classical Test Theory And Item Response Theory With BILOG MG, MULTILOG and R Programs
ÇAKAN M. (Consultant)
-
The Evaluation Of Central System Common Exams in Terms of Different Variables
ÇAKAN M. (Consultant)
-
Test eşitlemede Madde Tepki Kuramına dayalı yetenek parametresine yönelik ölçek dönüştürme yöntemlerinin karşılaştırılması
ÇAKAN M. (Consultant)
T.GÜNDÜZ(Student), Postgraduate, 2015 -
Comparative analysis of high school students' attitudes towards physics by CHAID analysis and logistic regression analysis
ÇAKAN M. (Consultant)
-
PISA 2006 öğrenci anketi madde yanlılığının sıralı lojistik regresyon ve Poly-SIBTEST yöntemleri ile test edilmesi
ÇAKAN M. (Consultant)
G.SIRGANCI(Student), Postgraduate, 2012 -
İlköğretim ikinci kademe öğrencilerinin SBS puanları ve akademik başarı puanları değişimlerinin izlenmesi ve SBS puanlarının kestirilmesi
ÇAKAN M. (Consultant)
L.YAKAR(Student), Postgraduate, 2011 -
Farklı test formatları ile ölçülen yabancı dil başarısının öğrencilerin tutumları, kaygı düzeyleri ve öğrenme stilleri ile ilişkisinin incelenmesi
ÇAKAN M. (Consultant)
A.GÜLÖZER(Student), Postgraduate, 2010 -
İlköğretim öğrencilerinin bilişsel stil ve öğrenme stillerinin farklı ölçme formatlarından aldıkları puanlara etkisi
ÇAKAN M. (Consultant)
T.ÇELİK(Student), Postgraduate, 2010 -
Çoktan seçmeli, yapılandırılmış grid ve kavram haritası tekniklerinin öğrenci başarısını ölçme açısından etkililiğinin incelenmesi ve öğrencilerin bu tekniklere ilişkin görüşleri
ÇAKAN M. (Consultant)
Z.SARIGÜL(Student), Postgraduate, 2009 -
Öğrencilerin çoktan seçmeli, yazılı yoklama ve performans görevleri ile ölçülen fen ve teknoloji dersi başarıları ve öğrencilerin performans görevlerine ilişkin görüşleri
ÇAKAN M. (Consultant)
M.OĞUZHAN(Student), Postgraduate, 2009 -
İlköğretim okulu yöneticilerinde tükenmişlik (Düzce ili örneği)
ÇAKAN M. (Consultant)
E.BABAOĞLAN(Student), Doctorate, 2006 -
Sosyal bilgiler dersinde görsel materyal kullanımının başarıya ve derse tutuma etkisi
ÇAKAN M. (Consultant)
Y.AYDIN(Student), Postgraduate, 2004 -
MEB merkez teşkilatı eğitim yöneticilerinin görevlerini icra ederken karşılaştıkları sorunlar
ÇAKAN M. (Consultant)
H.ONURAL(Student), Doctorate, 2002
