Duyurular & Dokümanlar
Dosya İndir
Eğitim Bilgileri
2006 - 2010
2006 - 2010Doktora
Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Sınıf Eğitimi (Dr), Türkiye
2002 - 2005
2002 - 2005Yüksek Lisans
Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Sınıf Eğitimi (Yl) (Tezli), Türkiye
Yaptığı Tezler
2010
2010Doktora
İlköğretim 5. sınıf öğrencilerinin okuduğunu anlama, okuma motivasyonu ve okuma alışkanlıkları arasındaki ilişki.
Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Sınıf Eğitimi (Dr)
2005
2005Yüksek Lisans
Birleştirilmiş Sınıf Uygulamasına İlişkin Öğretmen Görüşlerinin Değerlendirilmesi (Ankara İli Örneği)
Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Sınıf Eğitimi (Yl) (Tezli)
Yabancı Diller
C1 İleri
C1 İleriİngilizce
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Akademik Ünvanlar / Görevler
2011 - Devam Ediyor
2011 - Devam EdiyorProf. Dr.
Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim
Yönetimsel Görevler
2017 - Devam Ediyor
2017 - Devam EdiyorBölüm Başkan Yardımcısı
Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü
Akademi Dışı Deneyim
1998 - 2011
1998 - 2011Sınıf Öğretmeni
Milli Eğitim Bakanlığı, Sınıf Öğretmeni
Yönetilen Tezler
2025
2025Doktora
İşbirlikli öğrenme yaklaşımının ilkokul 4. Sınıf öğrencilerinin konuşma becerisi, tutum ve kaygısına etkisinin incelenmesi
Yıldız M. (Danışman)
R.Deniz(Öğrenci)
2025
2025Doktora
Akran destekli cümle birleştirme yöntemiyle ilkokul 3. Sınıf öğrencilerinin yazma becerilerinin geliştirilmesi: Bir eylem araştırması
Yıldız M. (Danışman)
M.Çoldur(Öğrenci)
2025
2025Doktora
İlkokul 3. sınıf öğrencilerinin okuma alışkanlığını geliştirmeye yönelik bir eylem araştırması
Yıldız M. (Danışman)
E.Aksoy(Öğrenci)
2025
2025Doktora
Etkileşimli kitap okumanın uyum sınıfı öğrencilerinin Türkçe dil becerilerine etkisi
Yıldız M. (Danışman)
M.Ali(Öğrenci)
2024
2024Yüksek Lisans
İlkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin hikâye yazma süreçlerinin betimlenmesi
Yıldız M. (Danışman)
H.YARAR(Öğrenci)
2024
2024Doktora
Soru-cevap ilişkisi stratejisi öğretiminin dördüncü sınıf öğrencilerinin okuduğunu anlama ve soru sorma düzeylerine etkisi
Yıldız M. (Danışman)
M.CAN(Öğrenci)
2023
2023Yüksek Lisans
Okul öncesi ve ilkokul öğrencileri (1-2.sınıf) için hazırlanan Anadolu Masalları Eğitim Setlerinin incelenmesi ve masallara ilişkin öğrenci tepkileri
Yıldız M. (Danışman)
B.FİRDEVS(Öğrenci)
2022
2022Doktora
Aile okuryazarlığı programı ile dezavantajlı ilkokul öğrenci ve ebeveynlerinin okuryazarlık becerilerinin geliştirilmesi
Yıldız M. (Danışman)
S.AKLAR(Öğrenci)
2022
2022Yüksek Lisans
Salgın (Covid-19) döneminde ilk okuma yazma öğretimi: Bir köy okulunda durum çalışması
Yıldız M. (Danışman)
A.BAŞAR(Öğrenci)
2022
2022Doktora
Web 2.0 araçlarıyla desteklenen kelime öğretiminin kelime bilgisi, okuduğunu anlama ve akıcı okuma becerilerine etkisi
Yıldız M. (Danışman)
Z.YAŞAR(Öğrenci)
2021
2021Doktora
Bilgisayar destekli ve doğrudan strateji öğretimimin okuduğunu anlamaya etkisi
Yıldız M. (Danışman)
A.BULUT(Öğrenci)
2020
2020Yüksek Lisans
Okuyucu tiyatrosunun ilköğretim 4. sınıf öğrencilerinin akıcı okuma ve okuduğunu anlama becerilerine etkisi
Yıldız M. (Danışman)
K.BABACAN(Öğrenci)
2020
2020Yüksek Lisans
Sınıf öğretmenlerinin sesli okumaya yönelik görüşlerinin incelenmesi
YILDIZ M. (Danışman)
C.YILMAZ(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Türkiye'de ilk okuma yazma alanında hazırlanan lisansüstü tezlerin incelenmesi
Yıldız M. (Danışman)
A.MERVE(Öğrenci)
2019
2019Doktora
Etkileşimli Sesli Okumanın Öğrencilerin Okuduğunu Anlama, Okuma Motivasyonu ve Akıcı Okumalarına Etkisi
Yıldız M. (Danışman)
S.CEYHAN(Öğrenci)
2019
2019Doktora
Ana dili farklı ilkokul öğrencilerinin akıcı okuma ve okuduğunu anlama becerilerinin incelenmesi
Yıldız M. (Danışman)
Y.KIZILTAŞ(Öğrenci)
2017
2017Yüksek Lisans
İlkokul Türkçe ders ve öğrenci çalışma kitaplarının mizahi ögeler bakımından incelenmesi
YILDIZ M. (Danışman)
M.AYDOĞMUŞ(Öğrenci)
2015
2015Yüksek Lisans
Birleştirilmiş sınıfta ilk okuma yazmayı öğrenme ve öğretme sürecinin betimlenmesi: Bir durum çalışması
YILDIZ M. (Danışman)
M.AÇAN(Öğrenci)
Makaleler
Tümü (67)
SCI-E, SSCI, AHCI (8)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (12)
ESCI (2)
Scopus (19)
TRDizin (19)
Diğer Yayınlar (36)
2025
20251. An Example of Digital Transformation in Reading Instruction: The Effect of Online Paired Reading on Fourth Graders' Reading Outcomes
Cenik Avşaroğlu B. B., Yıldız M.
READING RESEARCH QUARTERLY , cilt.60, sa.4, ss.1-24, 2025 (SSCI, Scopus)
2025
20252. Model Explaining Reading Anxiety: Sleep Deprivation, Social-Emotional Learning Skills, And Reading Attitudes
KANDEMİR A., YILDIZ M.
INTERNATIONAL JOURNAL OF EDUCATIONAL SPECTRUM , cilt.7, sa.1, ss.96-115, 2025 (Hakemli Dergi)
2025
20253. Soru-Cevap İlişkisi Stratejisi Öğretiminin Dördüncü Sınıf Öğrencilerinin Okuduğunu Anlama ve Soru Sorma Düzeylerine Etkisi
Can M., Yildiz M.
Ana Dili Eğitimi Dergisi , cilt.13, sa.1, ss.31-50, 2025 (TRDizin)
2025
20254. Can Artificial Intelligence Identify Reading Fluency and Level? Comparison of Human and Machine Performance
YILDIZ M., Keskin H. K., Oyucu S., Hartman D. K., Temur M., Aydoğmuş M.
Reading and Writing Quarterly
, cilt.41, sa.1, ss.66-83, 2025 (SSCI, Scopus)
2025
20255. Sustained Attention as a Cognitive Bridge Between Memory and Reading Comprehension in Primary School Students
Öksüz H. İ., Yaşartürk İ., YILDIZ M., Yazıcı Arıcı E., Sotiropoulos D., Kalogiannakis M.
Reading Psychology
, 2025 (ESCI, Scopus)
2024
20246. İlkokul Dördüncü Sınıf Öğrencilerinin Konuşmayı Tercih Ettikleri Konuların Belirlenmesi
Deniz R., YILDIZ M.
Türkiye Bilimsel Araştırmalar Dergisi , 2024 (Hakemli Dergi)
2024
20247. İLKOKUL ÖĞRENCİLERİNİN GÖZÜNDEN ÖĞRETMEN ADAYLARI: BİR METAFOR ÇALIŞMASI
Yıldız M., Yanmaz E., YILDIZ M.
Sınıf Öğretmenliği Araştırmaları Dergisi , 2024 (Hakemli Dergi)
2024
20248. The impact of computer-assisted and direct strategy teaching on reading comprehension
Bulut A., YILDIZ M.
JOURNAL OF COMPUTER ASSISTED LEARNING
, cilt.40, sa.6, ss.3369-3389, 2024 (SSCI, Scopus)
2024
20249. CÜMLE KALİTESİ DEĞERLENDİRME RUBRİĞİ: GEÇERLİK VE GÜVENİRLİK ÇALIŞMASI
Çoldur M., YILDIZ M.
Ahi Bilge Eğitim Dergisi , 2024 (Hakemli Dergi)
2024
202410. Ortaöğretime Geçiş Sınavlarının (OKS, SBS, TEOG, LGS) Kelime Sayıları ve Sıklıkları Bakımından İncelenmesi
YILDIZ M., KABARAN H., SAĞLIK Z. Y.
Türk Eğitim Bilimleri Dergisi
, cilt.22, sa.2, ss.919-943, 2024 (TRDizin)
2024
202411. Dünyada Okuma Alışkanlığı Geliştirmeye Yönelik Uygulamalar
Aksoy E., YILDIZ M.
Ahi Bilge Eğitim Dergisi , cilt.5, sa.1, ss.16-32, 2024 (Hakemli Dergi)
2023
202312. Sınıf Öğretmenlerinin Türkçe Derslerinde Sordukları Soruların İncelenmesi
Can M., YILDIZ M.
Okuma yazma eğitimi araştırmaları (Online) , cilt.11, sa.2, ss.95-109, 2023 (TRDizin)
2023
202313. Sözlükler Öğrencilere Ne Kadar Yardımcı Oluyor?
YILDIZ M., ceyhan s., UZUN E. B.
Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
, cilt.9, sa.2, ss.600-617, 2023 (TRDizin)
2023
202314. ÇOCUK KÜTÜPHANELERİ ÜZERİNE BİR İNCELEME: NEW YORK HALK KÜTÜPHANESİ ÖRNEĞİ
YILDIZ M., GÜLER B.
Ahi Bilge Eğitim Dergisi , 2023 (Hakemli Dergi)
2022
202215. Handwriting Speeds of 4th–8th Grade Students
YEKELER GÖKMEN A. D., YILDIZ M., AKTAŞ N., ATAŞ M.
International Electronic Journal of Elementary Education , cilt.15, sa.2, ss.123-136, 2022 (Hakemli Dergi)
2022
202216. Sınıf öğretmenlerinin sesli okumaya yönelik görüşlerinin incelenmesi
YILMAZ C., YILDIZ M., CEYHAN S.
JOURNAL OF WORLD OF TURKS
, cilt.14, sa.2, ss.40-60, 2022 (Scopus)
2022
202217. The effect of the reader’s theatre on reading fluency and reading comprehension skills of 4th grade primary school students
BABACAN K., YILDIZ M.
JOURNAL OF EDUCATION AND FUTURE-EGITIM VE GELECEK DERGISI
, cilt.22, ss.57-68, 2022 (Hakemli Dergi)
2022
202218. Aile okuryazarlığı değerlendirme aracı: Geçerlik ve güvenirlik çalışması
AKLAR S., YILDIZ M.
Sınıf Öğretmenliği Araştırmaları Dergisi , cilt.2, sa.1, ss.12-31, 2022 (Hakemli Dergi)
2021
202119. Türkiye'de Okuma Güçlüğünü Gidermeye Odaklanan İlkokul Düzeyindeki Araştırmaların İncelenmesi: 2000-2020 Dönemi
AYDOĞMUŞ M., YILDIZ M.
Ana Dili Eğitimi Dergisi
, cilt.9, sa.4, ss.1188-1225, 2021 (TRDizin)
2021
202120. Investigation of story writing skills in elementary school students (4th-8th grades)
AKTAŞ N., YILDIZ M., YEKELER GÖKMEN A. D., ATAŞ M.
International Journal of Progressive Education , cilt.17, sa.5, ss.262-278, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
202121. Salgın (Covid-19) başladığında 1.sınıfta olan öğrencilerin 2.sınıf akıcı okuma becerileri:Öğrenme kayıpları bağlamında bir değerlendirme
Yıldız M., Aksoy E., Eryılmaz M. A., Korkmaz C.
Sınıf Öğretmenliği Araştırmaları Dergisi , cilt.1, sa.1, ss.48-64, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
202122. Türkiye’de Dil Öğretiminde Web 2.0 Araçlarının Kullanımına Yönelik Yapılan Çalışmaların Sistematik İncelemesi
YAŞAR SAĞLIK Z., YILDIZ M.
Eğitim ve Toplum Araştırmaları Dergisi , 2021 (Hakemli Dergi)
2020
202023. Okuduğunu anlama ve yazılı anlatım becerileri arasındaki ilişki
YILDIZ M., ALTUNER ÇOBAN G. Ş., Yaşar Sağlık Z.
Turkish Studies-Educational Sciences , 2020 (TRDizin)
2020
202024. The study of reading fluency and reading comprehension skills of primary school students whose mother tongue is different
KIZILTAŞ Y., YILDIZ M.
Waikato Journal of Education
, cilt.25, sa.1, ss.43-55, 2020 (Scopus)
2019
201925. Türkiye’de Okuduğunu Anlamayı Geliştirmeye Dönük İlkokul Düzeyindeki Çalışmaların Sistematik İncelenmesi
YILDIZ M., ÇOBAN SURAL Ü., Boz İ.
Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.39, sa.2, ss.1049-1086, 2019 (TRDizin)
2019
201926. The Effect of Interactive Reading Aloud Activities on the Reader Self-perception of Primary School Students
YILDIZ M., CEYHAN S.
Universal Journal of Educational Research
, cilt.7, sa.4, ss.1007-1013, 2019 (Scopus)
2019
201927. RELATIONSHIPS BETWEEN TURKISH EIGHTH-GRADE STUDENTS' ORAL READING EFFICACY, READING COMPREHENSION AND ACHIEVEMENT SCORES ON A HIGH-STAKES ACHIEVEMENT TEST
YILDIZ M., UYSAL P. K., Bilge H., Wolters A. P., Sara Y., YILDIRIM K., et al.
READING PSYCHOLOGY
, cilt.40, sa.4, ss.329-349, 2019 (ESCI, Scopus)
2019
201928. Cursive Handwriting Reform and its Aftermath in Turkey: Which Handwriting Style Do Primary School (4th-8th Grades) Students Use?
YILDIZ M.
EGITIM VE BILIM-EDUCATION AND SCIENCE
, cilt.44, sa.197, ss.209-222, 2019 (SSCI, Scopus, TRDizin)
2018
201829. The Attitudes of Secondary School Students Toward School And Reading: A Comparison In Terms of Mother Tongue, Gender And Class Level
YILDIZ M., Yusuf K.
International Journal of Education Literacy Studies , cilt.6, sa.1, ss.27-38, 2018 (Hakemli Dergi)
2017
201730. HUMOR IN PRIMARY SCHOOL TURKISH TEXTBOOKS/İLKOKUL TÜRKÇE DERS KİTAPLARINDA MİZAH
AYDOĞMUŞ M., YILDIZ M.
The Journal of Turk Islam World Social Studies/ Türk İslam Dünyası Sosyal Araştırmalar Dergisi , cilt.1, sa.14, ss.357-371, 2017 (TRDizin)
2017
201731. The Relationship between Good Readers’ Attention,Reading Fluency and Reading Comprehension
YILDIZ M., ÇETİNKAYA E.
Universal Journal of Educational Research , cilt.5, sa.3, ss.366-371, 2017 (Scopus)
2017
201732. Writing Performance of Fourth Grade Primary School Students in Relation to Organizational Ability and Handwriting Proficiency: A Structural Equality Model
YILDIZ M., YEKELER A. D.
EGITIM VE BILIM-EDUCATION AND SCIENCE
, cilt.42, sa.192, ss.99-112, 2017 (SSCI, Scopus, TRDizin)
2017
201733. BAZI ÇOCUKLAR KİTAP OKUMAYI NEDEN SEVMEZ?
YILDIZ M., KETENOĞLU KAYABAŞI Z. E., AYAZ E., aklar s.
The Journal of Academic Social Science Studies , cilt.2, ss.507-524, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
201734. The examining reading motivation of primary students in the terms of some variables
BIYIK M., ERDOĞAN T., YILDIZ M.
The International Journal of Progressive Education , cilt.13, sa.3, 2017 (Hakemli Dergi)
2016
201635. İlköğretim 2 6 Sınıf öğrencilerinin okuma ve yazma tutumlarının incelenmesi
YILDIZ M., Kaman Ş.
Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi , cilt.2, ss.507-522, 2016 (TRDizin)
2016
201636. Dik temel yazıyı nasıl öğrendiler Nasıl yazıyorlar
YILDIZ M., ATAŞ M., AKTAŞ N., YEKELER A. D.
Turkish Studies - International Periodical for the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic , cilt.11, sa.3, ss.2461-2480, 2016 (Hakemli Dergi)
2016
201637. İlkokul 4 Sınıf öğrencilerinin okuma ve yazma kaygılarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi
YILDIZ M., CEYHAN S.
Turkish Studies - International Periodical for the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic , cilt.11, sa.1, ss.1301-1316, 2016 (Hakemli Dergi)
2016
201638. Okur Benlik Algısı Ölçeği Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
YILDIZ M., BULUT A.
International Journal Of Eurasia Social Sciences , cilt.7, sa.22, ss.311-326, 2016 (Hakemli Dergi)
2015
201539. Okuma motivasyonu ve okumaya adanmışlık ölçeği Türkçeye uyarlama çalışması
YILDIZ M., Nurhan A.
International Journal of Human Science , cilt.12, sa.2, ss.1349-1365, 2015 (Hakemli Dergi)
2015
201540. İlkokul öğrencilerinin yazma sürecindeki ergonomik tercihleri Kalem tutma el tercihi oturuş ve kâğıt pozisyonu
YILDIZ M., Merve A., Vildan B., Seyfettin B., Ramin Z.
The Journal of Academic Social Science Studies , sa.40, ss.61-71, 2015 (Hakemli Dergi)
2015
201541. Çocuklar ne yazıyor Okul öncesi dönemde yazı algısının gelişimi
YILDIZ M., Ataş M., Aktaş N., Ayşe Dşlek Y., Tuğba D.
Turkish Studies - International Periodical for the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic , cilt.10, sa.3, ss.1121-1142, 2015 (Hakemli Dergi)
2014
201442. The Relationship Between Reading Fluency and Vocabulary in Fifth Grade Turkish Students
YILDIRIM K., Rasinski T., ATEŞ S., FITZGERALD S., ZIMMERMANN B., YILDIZ M.
Literacy Research and Instruction
, cilt.53, sa.1, ss.72-89, 2014 (Scopus)
2014
201443. The Relationship Between Reading Fluency and Reading Comprehension in Fifth-Grade Turkish Students
YILDIZ M., YILDIRIM K., ATEŞ S., Rasinski T., Fitzgerald S., Zimmerman B.
International Journal of School Educational Psychology
, 2014 (Hakemli Dergi)
2014
201444. Components Skills Underlying ReadingFluency and Their Relations with Reading Comprehension in Fifth-grade Turkish Students
YILDIZ M., YILDIRIM K., ATEŞ S., Fitzgerald S., Rasinski T., Zimmerman B.
International Journal ofSchool Educational Psychology , cilt.30, ss.211-217, 2014 (Hakemli Dergi)
2013
201345. Almanya’da ilkokulda (Gradschule) öğrenim gören Türk çocuklarının yazma becerileri üzerine bir inceleme: Stuttgard örneği.
Yıldız M., Öztürk S.
Zeitschrift für die Welt der Türken , cilt.5, sa.2, ss.139-155, 2013 (Hakemli Dergi)
2013
201346. Adaptation of the motivation to read profile to Turkish.
Yıldız M.
International Journal of Academic Research , cilt.5, sa.4, ss.196-199, 2013 (Scopus)
2013
201347. A Study on the Reading Motivation of Elementary 3rd, 4th, and 5th Grade Students
YILDIZ M.
EGITIM VE BILIM-EDUCATION AND SCIENCE
, cilt.38, sa.168, ss.260-271, 2013 (SSCI, Scopus, TRDizin)
2013
201348. Yazma güçlüğü (disgrafi) olan bir ilkokul 2. sınıf öğrencisinin el yazısı okunaklılığının geliştirilmesi: Bir eylem araştırması
Yıldız M.
Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi , cilt.6, sa.4, ss.282-311, 2013 (Hakemli Dergi)
2013
201349. Okuma uzmanlığı ve okuma uzmanı yetiştirilmesineyönelik bir program önerisi.
AKYOL H., YILDIZ M.
Okuma Yazma Eğitimi Araştırmaları Dergisi , 2013 (Hakemli Dergi)
2013
201350. YETİŞKİN OKUMA MOTİVASYONU ÖLÇEĞİ NİN TÜRKÇE UYARLAMASI
YILDIZ M., YILDIRIM K., ATEŞ S., ÇETİNKAYA Ç.
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi , 2013 (Hakemli Dergi)
2013
201351. Okuma motivasyonu akıcı okuma ve okuduğunu anlamanın ilköğretim beşinci sınıf öğrencilerinin akademik başarılarındaki rolü
YILDIZ M.
Turkish Studies - International Periodical For The Languages, Literature and History of Turkish or Turkic , cilt.8, sa.4, ss.1461-1478, 2013 (Hakemli Dergi)
2012
201252. Perceptions of Turkish parents with children identified as dyslexic about the problems that they and their children experience
YILDIZ M., YILDIRIM K., ATEŞ S., Rasinski T.
Reading Psychology
, cilt.33, sa.5, ss.399-422, 2012 (Hakemli Dergi)
2011
201153. Okumaz yazmaz Türk kadınların perspektifinden okuryazarlık ve okumaz yazmazlık: Fenomolojik bir çalışma
Yıldız M., Ateş S., Yıldırım K., Rasinski T.
International Journal of Human Science/Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi , cilt.8, sa.1, ss.740-760, 2011 (Hakemli Dergi)
2011
201154. Is Vocabulary a Strong Variable Predicting Reading Comprehension and Does the Prediction Degree of Vocabulary Vary according to Text Types
Yildirim K., YILDIZ M., ATEŞ S.
KURAM VE UYGULAMADA EGITIM BILIMLERI
, cilt.11, sa.3, ss.1541-1547, 2011 (SSCI, Scopus, TRDizin)
2011
201155. İlköğretim 5 sınıf öğrencilerinin okuduğunu anlama okuma motivasyonu ve okuma alışkanlıkları arasındaki ilişki
YILDIZ M., AKYOL H.
Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.31, sa.3, ss.793-815, 2011 (TRDizin)
2011
201156. Literacy and illiteracy from illiterate Turkish women s perspectives A phenomenological study
YILDIZ M., ATEŞ S., YILDIRIM K., Timothy R.
International Journal of Human Sciences
, 2011 (Hakemli Dergi)
2011
201157. Okumayı Farklı Yöntemlerle Öğrenen İlköğretim Üçüncü SınıfÖğrencilerinin Sesli Okuma Akıcılıklarının Karşılaştırılması.
ATEŞ S., YILDIZ M.
Türk Eğitim Bilimleri Dergisi , cilt.9, sa.1, ss.101-124, 2011 (TRDizin)
2011
201158. İlköğretim 5. Sınıf Öğrencilerinin Okuduğunu Anlama, Okuma Motivasyonu ve Okuma Aışkanlıkları Arasındaki İlişki
YILDIZ M., AKYOL H.
Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi , 2011 (TRDizin)
2010
201059. Fifth-Grade Turkish Elementary School Students' Listening and Reading Comprehension Levels with Regard to Text Types
Yildirim K., Yildiz M., ATEŞ S., Rasinski T.
KURAM VE UYGULAMADA EGITIM BILIMLERI
, cilt.10, sa.3, ss.1879-1891, 2010 (SSCI, Scopus, TRDizin)
2010
201060. İLK OKUMA YAZMAYI FARKLI YÖNTEMLERLEÖĞRENEN İLKÖĞRETIM 3 SINIF ÖĞRENCİLERİNİNYAZILARININ OKUNAKLILIK VE YAZIM HATALARIBAKIMINDAN KARŞILAŞTIRILMASI
YILDIZ M., ATEŞ S.
Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi , cilt.14, sa.1, ss.11-30, 2010 (TRDizin)
2010
201061. Opinions of classroom teachers and prospective classroom teachers about the learning difficulties encountered in the teaching process of reading and writing
ATEŞ S., YILDIRIM K., YILDIZ M.
İlköğretim Online , cilt.9, sa.1, ss.44-51, 2010 (Scopus)
2009
200962. Birleştirilmiş sınıf uygulamasına ilişkin öğretmen görüşlerinin değerlendirilmesi
Yıldız M., Köksal K.
Kastamonu Eğitim Dergisi , cilt.17, sa.1, ss.1-14, 2009 (Hakemli Dergi)
2009
200963. Effect of prosodic reading on reading comprehension
Yıldırım K., Yıldız M., Ateş S., Çetinkaya Ç.
World Applied Sciences Journal (WASJ) , cilt.7, sa.6, ss.744-747, 2009 (Hakemli Dergi)
2009
200964. Sınıf öğretmenlerinin sınıf tahtasına yazdıkları yazıların okunaklılık bakımından öğrencilere model olmadaki uygunluğu
YILDIZ M., YILDIRIM K., ATEŞ S.
International Journal of Human Science/Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi , cilt.6, sa.6, ss.353-360, 2009 (Hakemli Dergi)
2009
200965. An evaluation of the oral reading fluency of 4th graders with respect to prosodic characteristic
YILDIZ M., YILDIRIM K., ATEŞ S., ÇETİNKAYA Ç.
International Journal of Human Sciences , 2009 (Hakemli Dergi)
2008
200866. 1998 ve 2004 programına göre hazırlanan ilköğretim 4 sınıf sosyal bilgiler ders kitaplarındaki ünite değerlendirme sorularının analizi
ÇALIŞKAN H., YILDIZ M.
Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi , cilt.12, sa.1, ss.75-89, 2008 (TRDizin)
2008
200867. Tarihi bir olayın sosyal bilgiler dersinde değer öğretiminde kullanılmasına yönelik örnek bir uygulama
YILDIZ M., ÇALIŞKAN H.
KÖK Sosyal ve Stratejik Araştırmalar Dergisi , cilt.9, sa.2, ss.119-129, 2008 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2024
20241. Üretken Yapay Zekâ Öyküleyici Metni Nasıl Oluşturuyor? ChatGPT ve Gemini’nin Hikâye Yazma Süreçlerinin İncelenmesi
YILDIZ M., YARAR H.
22. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu USOS 2024, Türkiye, 12 - 15 Kasım 2024, (Özet Bildiri)
2024
20242. Akademik Yazma İçin Yeni Bir Yol: Yeni Okuryazarlıklar Çerçevesi (QeLESCo)
Hartman D. K., Akyol H., Yildiz M., Düzgün S., Çoban Sural Ü.
22. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Şanlıurfa, Türkiye, 12 - 15 Kasım 2024, cilt.1, ss.1, (Özet Bildiri)
2024
20243. Author and Reader Response to the Stories Written by Fourth Grade Primary School Students
YILDIZ M., YARAR H.
8. Uluslararası Sınırsız Eğitim ve Araştırma Sempozyumu (USEAS 2024), Ankara, Türkiye, 24 - 27 Nisan 2024, ss.64, (Özet Bildiri)
2023
20234. Bilgisayar Destekli ve Doğrudan Strateji Öğretiminin Okuduğunu Anlamaya Etkisi
BULUT A., YILDIZ M.
21. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Ankara, Türkiye, 09 Aralık 2023, (Özet Bildiri)
2023
20235. Web 2.0 Araçlarıyla Desteklenen Kelime Öğretiminin Kelime Bilgisi, Okuduğunu Anlama ve Akıcı Okuma Becerilerine Etkisi
YAŞAR SAĞLIK Z., YILDIZ M.
21. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Ankara, Türkiye, 09 Kasım 2023, (Özet Bildiri)
2023
20236. Yazma Becerisinin Otomatik Olarak Değerlendirilmesi: Yapay Zekâ Temelli Uygulamalar
YILDIZ M., AYDOĞMUŞ M.
21. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Ankara, Türkiye, 09 Aralık 2023, (Özet Bildiri)
2023
20237. İlkokul Dördüncü Sınıf Öğrencilerinin Konuşmayı Tercih Ettikleri Konuların Belirlenmesi
Deniz R., YILDIZ M.
21. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Ankara, Türkiye, 09 Aralık 2023, (Özet Bildiri)
2021
20218. Cin Ali okuma kitaplarının kelime hazinesi ve metin özellikleri bakımından incelenmesi
YILDIZ M., BAŞAR A.
19. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, 12 Kasım 2021, (Özet Bildiri)
2021
20219. Aile okuryazarlığı değerlendirme envanteri geliştirme çalışması
YILDIZ M., AKLAR S.
19. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, 12 Kasım 2021, (Özet Bildiri)
2021
202110. Okuma alışkanlığının kazandırılmasında alternatif bir yaklaşım: Yazar biyografisi.
YILDIZ M., TOK B.
19. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, 12 Kasım 2021, (Özet Bildiri)
2019
201911. Okuduğunu Anlamayı Değerlendirmede Soruların Yeri:Metin İçi-Metin Sonu / The Position of Questions inAssessment of Reading Comprehension: In-Text/End OfText
YILDIZ M., AYDOĞMUŞ M.
18. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Antalya, Türkiye, 16 - 20 Ekim 2019, (Özet Bildiri)
2018
201812. İLKOKUL 4. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN OKUMA VE YAZMAYA YÖNELİK ÖZ YETERLİK ALGILARI
YILDIZ M., Yaşar Z., ALTUNER ÇOBAN G. Ş.
2. Uluslararası TürK Dünyası Eğitim Bilimleri ve Sosyal Bilimler Kongresi, Ankara, Türkiye, 7 - 08 Aralık 2018, cilt.2, ss.299-316, (Tam Metin Bildiri)
2018
201813. İLKOKUL DÖRDÜNCÜ SINIF ÖĞRENCİLERİNİN BASİT VE DERİN ANLAMA DÜZEYLERİNİN OKUMAMOTİVASYONU İLE AÇIKLANMASI
AYDOĞMUŞ M., YILDIZ M.
2.Uluslararası Türk Dünyası Eğitim Bilimleri ve Sosyal Bilimler Kongresi, Ankara, Türkiye, 7 - 08 Aralık 2018, cilt.2, ss.317-334, (Tam Metin Bildiri)
2018
201814. Öğrenme Güçlüğü Olan ve Olmayan İlkokul Öğrencilerinin Yazma Öz Yeterliklerinin Karşılaştırılması
Öztürk S., YILDIZ M.
III. ULUSLARARASI SOSYAL BİLİMLER ARAŞTIRMALARI KONGRESİ, Üsküp, Makedonya, 5 - 08 Ağustos 2018, ss.556-563, (Tam Metin Bildiri)
2018
201815. Etkileşimli Sesli Okuma Çalışmalarının İlkokul Öğrencilerinin Okur Benlik Algılarına Etkileri
CEYHAN S., YILDIZ M.
III. ULUSLARARASI SOSYAL BİLİMLER ARAŞTIRMALARI KONGRESİ, 5 - 08 Eylül 2018, (Özet Bildiri)
2018
201816. İlkokul 2. Sınıf Öğrencilerinin Okuduğunu ve Dinlediğini Anlama Düzeylerinin Sözlü Anlatım (Retelling) Yöntemiyle Karşılaştırılması
YILDIZ M., CEYHAN S.
17. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, 11 - 14 Nisan 2018, (Özet Bildiri)
2017
201717. İlkokul Türkçe Ders Kitaplarında Sözlü Çocuk Edebiyatı Ürünlerine Ne Kadar Yer Veriliyor?
CEYHAN S., YILDIZ M.
IV. ULUSLARARASI ÇOCUK VE GENÇLİK EDEBİYATI SEMPOZYUMU, 20 - 21 Ekim 2017, (Özet Bildiri)
2017
201718. Okuma Güçlüklerinin Tespiti veGiderilmesine Yönelik Bir Mobil Uygulama Tasarımı
YILDIZ M., ALTUNÇEKİÇ A.
16. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, 8 - 11 Mayıs 2017, ss.178, (Özet Bildiri)
2017
201719. öğrenme güçlüğü olan ilkokul öğrencilerininokuma motivasyonları
YILDIZ M., ÇETİNKAYA E., Öztürk S.
16. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, 8 - 11 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
2017
201720. Öğrenme Güçlüğü Olan İlkokul Öğrencilerinin Okuma ve Yazma Kaygılarının İncelenmesi
YILDIZ M., CEYHAN S., Öztürk S.
16. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, 8 - 11 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
2017
201721. İlkokul Dördüncü Sınıf Öğrencilerinin Yazılı Anlatımda Mizah Kullanma Durumları
YILDIZ M., AYDOĞMUŞ M., AYDOĞMUŞ B.
I. ULUSLARARASI SINIRSIZ EĞİTİM VE ARAŞTIRMA SEMPOZYUMU, Bartın, Türkiye, 24 - 26 Nisan 2017, cilt.1, ss.129, (Özet Bildiri)
2017
201722. İlkokul Türkçe Ders ve Öğrenci Çalışma Kitaplarının Mizahi Ögeler Bakımından İncelenmesi
YILDIZ M., AYDOĞMUŞ M.
I. ULUSLARARASI SINIRSIZ EĞİTİM VE ARAŞTIRMA SEMPOZYUMU, Bartın, Türkiye, 24 - 26 Nisan 2017, cilt.1, ss.152, (Özet Bildiri)
2017
201723. Türkiye’xxde Öğrenim Gören Suriyeli Öğrencilerin Türkçe Okuma ve Yazma Becerileri Üzerine Bir Değerlendirme
YILDIZ M., yetik s., Aslıhan K.
I. Uluslararası Sınırsız Eğitim ve Araştırma Sempozyumuı, 24 - 26 Nisan 2017, (Özet Bildiri)
2016
201624. Akıcı okumanın ilköğretim 8 Sınıf öğrencilerinin TEOG başarılarındaki rolü
YILDIZ M., Kanık Uysal P., BİLGE H., SAKA Y.
Uluslararası Türk Dünyası Eğitim Bilimleri ve Sosyal Bilimler Kongresi, 1 - 04 Aralık 2016, (Özet Bildiri)
2016
201625. İlkokulda akıcı okumanın gelişimi 4 yıllık izleme çalışması
YILDIZ M.
Uluslararası Türk Dünyası Eğitim Bilimleri ve Sosyal Bilimler Kongresi, 1 - 04 Aralık 2016, (Özet Bildiri)
2016
201626. Sözlükler öğrencilere ne kadar yardımcı oluyor?
YILDIZ M., CEYHAN S., UZUN E. B.
15. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, 11 - 14 Mayıs 2016, (Özet Bildiri)
2016
201627. Kitap okumayı sevmiyorum çünkü
YILDIZ M., Kayabaşı Ketenoğlu Z. E., AYAZ E., Aklar S.
Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, 11 - 14 Mayıs 2016, (Özet Bildiri)
2016
201628. Sözlükler öğrencilere ne kadar yardımcı oluyor
YILDIZ M., CEYHAN S.
Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, 11 - 14 Mayıs 2016, (Özet Bildiri)
2016
201629. İlköğretimde 1 8 sınıf hikâye yazma becerisinin gelişimi
YILDIZ M., Aktaş N., Ataş M., YEKELER A. D.
Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, 11 - 14 Mayıs 2016, (Özet Bildiri)
2015
201530. Final desicion I don t want to be a teacher
YILDIZ M., Mücahit A.
International PAEDIA Conferance:European Symposium, 19 - 23 Ekim 2015, (Özet Bildiri)
2015
201531. Being a teacher in a private school First year experience
YILDIZ M., Nurhan A.
International PAEDIA Conferance:European Symposium, 19 - 23 Ekim 2015, (Özet Bildiri)
2010
201032. Okuma bozukluğu olan bir öğrencinin okuma ve yazma becerisinin geliştirilmesine yönelik bir durum çalışması.
AKYOL H., YILDIZ M.
9. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Türkiye, 20 - 22 Mayıs 2010, (Tam Metin Bildiri)
2008
200833. İlköğretim 5 sınıf öğrencilerinin dinlediğini anlama düzeylerinin metin türleri bakımından karşılaştırılması
YILDIZ M.
VII Ulusal Sınıf Öğretmenliği Kongresi, Türkiye, 2 - 04 Mayıs 2008, (Tam Metin Bildiri)
2007
200734. İlköğretim 3. Sınıf Öğrenci Yazılarının Okunaklılık Bakımından Ġncelenmesi
YILDIZ M., ATEŞ S.
I. Ulusal İlköğretim Kongresi, Türkiye, 08 Haziran 2007, (Özet Bildiri)
Kitaplar
2023
20232. Yazma Stratejileri Geleneksel ve Dijital Etkinlik Örnekleri
YILDIZ M., Günaydın C., Alp C. D.
PEGEM, Ankara, 2023
2022
20223. Dil Becerilerinin İzlenmesi ve Değerlendirilmesi. İlkokul Düzeyinde Ulusal ve Uluslararası Sınav Örnekleri
Yıldız M. (Editör)
Pegem A Yayıncılık, Ankara, 2022
2022
20224. Dil Becerilerinin Kapsamı, Öğretimi ve İzlenmesi
YILDIZ M.
DİL BECERİLERİNİN İZLENMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ İlkokul Düzeyinde Ulusal ve Uluslararası Sınav Örnekleri, Yıldız Mustafa, Aydoğmuş Mücahit, Temur Murat, Editör, PEGEM, Ankara, ss.1-32, 2022
2021
20215. Eğitimde Alternatif Bir Yaklaşım: Ev Okulu
CEYHAN S., YILDIZ M.
İlkokulda Eğitim ve Öğretim, Akyol, Hayati; Avşar Tuncay, Ayşegül, Editör, PEGEM, Ankara, ss.313-330, 2021
2020
20206. Örnek Kitap Okuma Planlarıyla İlkokulda Etkileşimli Sesli Okuma
Ceyhan S., Yıldız M.
PEGEM, Ankara, 2020
2019
20197. Kelime Hazinesinin Geliştirilmesi
Yıldız M.
Türkçe Öğretimi, Hayati Akyol,Ayfer Şahin, Editör, PEGEM, Ankara, ss.129-181, 2019
2018
20189. Yazma Öğretimde Temel Kavramlar
Yıldız M.
Kuramdan Uygulamaya Yazma Öğretimi, Hayati Akyol,Mustafa Yıldız, Editör, PEGEM, Ankara, ss.3-15, 2018
2005
200510. İlköğretim 2. Sınıf Hayat Bilgisi Öğretmen Kılavuz Kitabı
Özdemir A., YILDIZ M.
Milli Eğitim, Ankara, 2005
2005
200511. İlköğretim 2. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı
Özdemir A., YILDIZ M.
Milli Eğitim, Ankara, 2005
2005
200512. İlköğretim 2. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı
Özdemir A., YILDIZ M.
Milli Eğitim, Ankara, 2005
Desteklenen Projeler
2018 - 2018
2018 - 2018Türk Eğitiminin İçinde Bulunduğu Sorunların Tespiti ve Eğitim Sistemimizin 2023 Hedeflerine Ulaşabilmesine Yönelik Önerilerin Ortaya Koyulması Amacıyla Eğitim Sistemine Yönelik Ar-Ge Projesi
Diğer Özel Kurumlarca Desteklenen Proje
Koçak M., Döş B., Bay E., Kahramanoğlu R., Akalan A. O., Polat Ü., et al.
2012 - 2014
2012 - 2014İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN YAZI STİLLERİ
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Diğer
YILDIZ M. (Yürütücü)
Bilimsel Yayınlarda Hakemlikler
Haziran 2024
Haziran 2024COMPUTERS IN THE SCHOOLS:THE INTERDISCIPLINARY JOURNAL OF PRACTICE, THEORY, AND APPLIED RESEARCH
SSCI Kapsamındaki Dergi
Şubat 2024
Şubat 2024READING & WRITING QUARTERLY
SSCI Kapsamındaki Dergi
Mayıs 2023
Mayıs 2023LEARNING AND INSTRUCTION
SSCI Kapsamındaki Dergi
Ocak 2022
Ocak 2022EDUCATION AND SCIENCE
SCI Kapsamındaki Dergi