Prof. Dr. MUSTAFA YILDIZ


Gazi Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim

Sınıf Eğitimi


WoS Araştırma Alanları: Sosyal Bilimler (Soc)


Avesis Araştırma Alanları: Sosyal ve Beşeri Bilimler

Metrikler

Yayın

115

Yayın (WoS)

12

Yayın (Scopus)

20

Atıf (WoS)

61

H-İndeks (WoS)

6

Atıf (Scopus)

202

H-İndeks (Scopus)

6

Atıf (Scholar)

2697

H-İndeks (Scholar)

28

Atıf (TrDizin)

77

H-İndeks (TrDizin)

5

Atıf (Diğer Toplam)

234

Proje

2

Tez Danışmanlığı

18

Açık Erişim

7
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Eğitim Bilgileri

2006 - 2010

2006 - 2010

Doktora

Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Sınıf Eğitimi (Dr), Türkiye

2002 - 2005

2002 - 2005

Yüksek Lisans

Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Sınıf Eğitimi (Yl) (Tezli), Türkiye

Yaptığı Tezler

2010

2010

Doktora

İlköğretim 5. sınıf öğrencilerinin okuduğunu anlama, okuma motivasyonu ve okuma alışkanlıkları arasındaki ilişki.

Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Sınıf Eğitimi (Dr)

2005

2005

Yüksek Lisans

Birleştirilmiş Sınıf Uygulamasına İlişkin Öğretmen Görüşlerinin Değerlendirilmesi (Ankara İli Örneği)

Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Sınıf Eğitimi (Yl) (Tezli)

Yabancı Diller

C1 İleri

C1 İleri

İngilizce

Araştırma Alanları

Sosyal ve Beşeri Bilimler

Akademik Ünvanlar / Görevler

2011 - Devam Ediyor

2011 - Devam Ediyor

Prof. Dr.

Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim

Yönetimsel Görevler

2017 - Devam Ediyor

2017 - Devam Ediyor

Bölüm Başkan Yardımcısı

Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü

Akademi Dışı Deneyim

1998 - 2011

1998 - 2011

Sınıf Öğretmeni

Milli Eğitim Bakanlığı, Sınıf Öğretmeni

Yönetilen Tezler

Makaleler

Tümü (67)
SCI-E, SSCI, AHCI (8)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (12)
ESCI (2)
Scopus (19)
TRDizin (19)
Diğer Yayınlar (36)

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2024

2024

1. Üretken Yapay Zekâ Öyküleyici Metni Nasıl Oluşturuyor? ChatGPT ve Gemini’nin Hikâye Yazma Süreçlerinin İncelenmesi

YILDIZ M., YARAR H.

22. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu USOS 2024, Türkiye, 12 - 15 Kasım 2024, (Özet Bildiri)

2024

2024

2. Akademik Yazma İçin Yeni Bir Yol: Yeni Okuryazarlıklar Çerçevesi (QeLESCo)

Hartman D. K., Akyol H., Yildiz M., Düzgün S., Çoban Sural Ü.

22. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Şanlıurfa, Türkiye, 12 - 15 Kasım 2024, cilt.1, ss.1, (Özet Bildiri)

2024

2024

3. Author and Reader Response to the Stories Written by Fourth Grade Primary School Students

YILDIZ M., YARAR H.

8. Uluslararası Sınırsız Eğitim ve Araştırma Sempozyumu (USEAS 2024), Ankara, Türkiye, 24 - 27 Nisan 2024, ss.64, (Özet Bildiri)

2023

2023

4. Bilgisayar Destekli ve Doğrudan Strateji Öğretiminin Okuduğunu Anlamaya Etkisi

BULUT A., YILDIZ M.

21. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Ankara, Türkiye, 09 Aralık 2023, (Özet Bildiri)

2023

2023

5. Web 2.0 Araçlarıyla Desteklenen Kelime Öğretiminin Kelime Bilgisi, Okuduğunu Anlama ve Akıcı Okuma Becerilerine Etkisi

YAŞAR SAĞLIK Z., YILDIZ M.

21. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Ankara, Türkiye, 09 Kasım 2023, (Özet Bildiri)

2023

2023

6. Yazma Becerisinin Otomatik Olarak Değerlendirilmesi: Yapay Zekâ Temelli Uygulamalar

YILDIZ M., AYDOĞMUŞ M.

21. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Ankara, Türkiye, 09 Aralık 2023, (Özet Bildiri)

2023

2023

7. İlkokul Dördüncü Sınıf Öğrencilerinin Konuşmayı Tercih Ettikleri Konuların Belirlenmesi

Deniz R., YILDIZ M.

21. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Ankara, Türkiye, 09 Aralık 2023, (Özet Bildiri)

2021

2021

8. Cin Ali okuma kitaplarının kelime hazinesi ve metin özellikleri bakımından incelenmesi

YILDIZ M., BAŞAR A.

19. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, 12 Kasım 2021, (Özet Bildiri)

2021

2021

9. Aile okuryazarlığı değerlendirme envanteri geliştirme çalışması

YILDIZ M., AKLAR S.

19. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, 12 Kasım 2021, (Özet Bildiri)

2021

2021

10. Okuma alışkanlığının kazandırılmasında alternatif bir yaklaşım: Yazar biyografisi.

YILDIZ M., TOK B.

19. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, 12 Kasım 2021, (Özet Bildiri)

2019

2019

11. Okuduğunu Anlamayı Değerlendirmede Soruların Yeri:Metin İçi-Metin Sonu / The Position of Questions inAssessment of Reading Comprehension: In-Text/End OfText

YILDIZ M., AYDOĞMUŞ M.

18. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Antalya, Türkiye, 16 - 20 Ekim 2019, (Özet Bildiri)

2018

2018

12. İLKOKUL 4. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN OKUMA VE YAZMAYA YÖNELİK ÖZ YETERLİK ALGILARI

YILDIZ M., Yaşar Z., ALTUNER ÇOBAN G. Ş.

2. Uluslararası TürK Dünyası Eğitim Bilimleri ve Sosyal Bilimler Kongresi, Ankara, Türkiye, 7 - 08 Aralık 2018, cilt.2, ss.299-316, (Tam Metin Bildiri)

2018

2018

13. İLKOKUL DÖRDÜNCÜ SINIF ÖĞRENCİLERİNİN BASİT VE DERİN ANLAMA DÜZEYLERİNİN OKUMAMOTİVASYONU İLE AÇIKLANMASI

AYDOĞMUŞ M., YILDIZ M.

2.Uluslararası Türk Dünyası Eğitim Bilimleri ve Sosyal Bilimler Kongresi, Ankara, Türkiye, 7 - 08 Aralık 2018, cilt.2, ss.317-334, (Tam Metin Bildiri)

2018

2018

14. Öğrenme Güçlüğü Olan ve Olmayan İlkokul Öğrencilerinin Yazma Öz Yeterliklerinin Karşılaştırılması

Öztürk S., YILDIZ M.

III. ULUSLARARASI SOSYAL BİLİMLER ARAŞTIRMALARI KONGRESİ, Üsküp, Makedonya, 5 - 08 Ağustos 2018, ss.556-563, (Tam Metin Bildiri)

2018

2018

15. Etkileşimli Sesli Okuma Çalışmalarının İlkokul Öğrencilerinin Okur Benlik Algılarına Etkileri

CEYHAN S., YILDIZ M.

III. ULUSLARARASI SOSYAL BİLİMLER ARAŞTIRMALARI KONGRESİ, 5 - 08 Eylül 2018, (Özet Bildiri)

2017

2017

17. İlkokul Türkçe Ders Kitaplarında Sözlü Çocuk Edebiyatı Ürünlerine Ne Kadar Yer Veriliyor?

CEYHAN S., YILDIZ M.

IV. ULUSLARARASI ÇOCUK VE GENÇLİK EDEBİYATI SEMPOZYUMU, 20 - 21 Ekim 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

18. Okuma Güçlüklerinin Tespiti veGiderilmesine Yönelik Bir Mobil Uygulama Tasarımı

YILDIZ M., ALTUNÇEKİÇ A.

16. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, 8 - 11 Mayıs 2017, ss.178, (Özet Bildiri)

2017

2017

19. öğrenme güçlüğü olan ilkokul öğrencilerininokuma motivasyonları

YILDIZ M., ÇETİNKAYA E., Öztürk S.

16. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, 8 - 11 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

20. Öğrenme Güçlüğü Olan İlkokul Öğrencilerinin Okuma ve Yazma Kaygılarının İncelenmesi

YILDIZ M., CEYHAN S., Öztürk S.

16. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, 8 - 11 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

21. İlkokul Dördüncü Sınıf Öğrencilerinin Yazılı Anlatımda Mizah Kullanma Durumları

YILDIZ M., AYDOĞMUŞ M., AYDOĞMUŞ B.

I. ULUSLARARASI SINIRSIZ EĞİTİM VE ARAŞTIRMA SEMPOZYUMU, Bartın, Türkiye, 24 - 26 Nisan 2017, cilt.1, ss.129, (Özet Bildiri)

2017

2017

22. İlkokul Türkçe Ders ve Öğrenci Çalışma Kitaplarının Mizahi Ögeler Bakımından İncelenmesi

YILDIZ M., AYDOĞMUŞ M.

I. ULUSLARARASI SINIRSIZ EĞİTİM VE ARAŞTIRMA SEMPOZYUMU, Bartın, Türkiye, 24 - 26 Nisan 2017, cilt.1, ss.152, (Özet Bildiri)

2017

2017

23. Türkiye’xxde Öğrenim Gören Suriyeli Öğrencilerin Türkçe Okuma ve Yazma Becerileri Üzerine Bir Değerlendirme

YILDIZ M., yetik s., Aslıhan K.

I. Uluslararası Sınırsız Eğitim ve Araştırma Sempozyumuı, 24 - 26 Nisan 2017, (Özet Bildiri)

2016

2016

24. Akıcı okumanın ilköğretim 8 Sınıf öğrencilerinin TEOG başarılarındaki rolü

YILDIZ M., Kanık Uysal P., BİLGE H., SAKA Y.

Uluslararası Türk Dünyası Eğitim Bilimleri ve Sosyal Bilimler Kongresi, 1 - 04 Aralık 2016, (Özet Bildiri)

2016

2016

25. İlkokulda akıcı okumanın gelişimi 4 yıllık izleme çalışması

YILDIZ M.

Uluslararası Türk Dünyası Eğitim Bilimleri ve Sosyal Bilimler Kongresi, 1 - 04 Aralık 2016, (Özet Bildiri)

2016

2016

26. Sözlükler öğrencilere ne kadar yardımcı oluyor?

YILDIZ M., CEYHAN S., UZUN E. B.

15. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, 11 - 14 Mayıs 2016, (Özet Bildiri)

2016

2016

27. Kitap okumayı sevmiyorum çünkü

YILDIZ M., Kayabaşı Ketenoğlu Z. E., AYAZ E., Aklar S.

Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, 11 - 14 Mayıs 2016, (Özet Bildiri)

2016

2016

28. Sözlükler öğrencilere ne kadar yardımcı oluyor

YILDIZ M., CEYHAN S.

Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, 11 - 14 Mayıs 2016, (Özet Bildiri)

2016

2016

29. İlköğretimde 1 8 sınıf hikâye yazma becerisinin gelişimi

YILDIZ M., Aktaş N., Ataş M., YEKELER A. D.

Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, 11 - 14 Mayıs 2016, (Özet Bildiri)

2015

2015

30. Final desicion I don t want to be a teacher

YILDIZ M., Mücahit A.

International PAEDIA Conferance:European Symposium, 19 - 23 Ekim 2015, (Özet Bildiri)

2015

2015

31. Being a teacher in a private school First year experience

YILDIZ M., Nurhan A.

International PAEDIA Conferance:European Symposium, 19 - 23 Ekim 2015, (Özet Bildiri)

2010

2010

32. Okuma bozukluğu olan bir öğrencinin okuma ve yazma becerisinin geliştirilmesine yönelik bir durum çalışması.

AKYOL H., YILDIZ M.

9. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Türkiye, 20 - 22 Mayıs 2010, (Tam Metin Bildiri)

2008

2008

33. İlköğretim 5 sınıf öğrencilerinin dinlediğini anlama düzeylerinin metin türleri bakımından karşılaştırılması

YILDIZ M.

VII Ulusal Sınıf Öğretmenliği Kongresi, Türkiye, 2 - 04 Mayıs 2008, (Tam Metin Bildiri)

2007

2007

34. İlköğretim 3. Sınıf Öğrenci Yazılarının Okunaklılık Bakımından Ġncelenmesi

YILDIZ M., ATEŞ S.

I. Ulusal İlköğretim Kongresi, Türkiye, 08 Haziran 2007, (Özet Bildiri)

Kitaplar

2022

2022

4. Dil Becerilerinin Kapsamı, Öğretimi ve İzlenmesi

YILDIZ M.

DİL BECERİLERİNİN İZLENMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ İlkokul Düzeyinde Ulusal ve Uluslararası Sınav Örnekleri, Yıldız Mustafa, Aydoğmuş Mücahit, Temur Murat, Editör, PEGEM, Ankara, ss.1-32, 2022

2021

2021

5. Eğitimde Alternatif Bir Yaklaşım: Ev Okulu

CEYHAN S., YILDIZ M.

İlkokulda Eğitim ve Öğretim, Akyol, Hayati; Avşar Tuncay, Ayşegül, Editör, PEGEM, Ankara, ss.313-330, 2021

2019

2019

7. Kelime Hazinesinin Geliştirilmesi

Yıldız M.

Türkçe Öğretimi, Hayati Akyol,Ayfer Şahin, Editör, PEGEM, Ankara, ss.129-181, 2019

2018

2018

9. Yazma Öğretimde Temel Kavramlar

Yıldız M.

Kuramdan Uygulamaya Yazma Öğretimi, Hayati Akyol,Mustafa Yıldız, Editör, PEGEM, Ankara, ss.3-15, 2018

Bilimsel Yayınlarda Hakemlikler

Haziran 2024

Haziran 2024

COMPUTERS IN THE SCHOOLS:THE INTERDISCIPLINARY JOURNAL OF PRACTICE, THEORY, AND APPLIED RESEARCH

SSCI Kapsamındaki Dergi

Şubat 2024

Şubat 2024

READING & WRITING QUARTERLY

SSCI Kapsamındaki Dergi

Mayıs 2023

Mayıs 2023

LEARNING AND INSTRUCTION

SSCI Kapsamındaki Dergi

Ocak 2022

Ocak 2022

EDUCATION AND SCIENCE

SCI Kapsamındaki Dergi



Atıflar

Toplam Atıf Sayısı (WOS): 67

h-indeksi (WOS): 6