Prof. Dr. YÜKSEL DEDE


Gazi Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi

Matematik Eğitimi


WoS Araştırma Alanları: Eğitim Özel, Eğitim Ve Eğitim Araştırması, Eğitim Bilimsel Disiplinler


Avesis Araştırma Alanları: Eğitim, Öğretmen Eğitimi, Ortaöğretim Fen ve Mat. Alanları Öğretmenliği


Yayınlardaki İsimler: Dede Yuksel, Dede Y, Dede Yueksel

Eğitim Bilgileri

1999 - 2003

1999 - 2003

Doktora

Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Matematik Öğretmenliği (Dr), Türkiye

1996 - 1999

1996 - 1999

Yüksek Lisans

Gazi Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Matematik Eğitimi Anabilim Dalı, Türkiye

1989 - 1999

1989 - 1999

Lisans

Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, Türkiye

Yaptığı Tezler

2003

2003

Doktora

ARCS Motivasyon Modeli ve Öğe Gösterim Teorisi’ne (Component Display Theory) Dayalı Yaklaşımın Öğrencilerin Değişken Kavramını Öğrenme Düzeylerine ve Motivasyonlarına Etkisi

Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Matematik Öğretmenliği (Dr)

1999

1999

Yüksek Lisans

Local Nilpotent Maksimal Altgrup İçeren Lokal Sonlu Gruplar

Gazi Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Matematik Eğitimi Anabilim Dalı

Sertifika, Kurs ve Eğitimler

2009

2009

Almanca

Yabancı Dil

Volkshochschule Berlin

2008

2008

Almanca

Yabancı Dil

Goethe-Institut Berlin

Araştırma Alanları

Eğitim

Öğretmen Eğitimi

Ortaöğretim Fen ve Mat. Alanları Öğretmenliği

Akademik Ünvanlar / Görevler

2014 - Devam Ediyor

2014 - Devam Ediyor

Prof. Dr.

Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi

2013 - 2014

2013 - 2014

Doç. Dr.

Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi

2012 - 2013

2012 - 2013

Doç. Dr.

İstanbul Medeniyet Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü

2011 - 2012

2011 - 2012

Doç. Dr.

Sivas Cumhuriyet Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü

2003 - 2011

2003 - 2011

Yrd. Doç. Dr.

Sivas Cumhuriyet Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü

1999 - 1999

1999 - 1999

Araştırma Görevlisi

Sivas Cumhuriyet Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü

Yönetimsel Görevler

2013 - 2015

2013 - 2015

Üniversite Yönetim Kurulu Üyesi

Gazi Üniversitesi, Proje Koordinasyon Uygulama Ve Araştırma Merkezi

2012 - 2013

2012 - 2013

Enstitü Müdür Yardımcısı

İstanbul Medeniyet Üniversitesi, Üretim Yönetimi ve Pazarlama Eğt.

2012 - 2013

2012 - 2013

Üniversite Yönetim Kurulu Üyesi

İstanbul Medeniyet Üniversitesi, Temel Eczacılık Bilimleri

2005 - 2006

2005 - 2006

Bölüm Başkan Yardımcısı

Sivas Cumhuriyet Üniversitesi, El Sanatları, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü

Akademi Dışı Deneyim

2023 - 2023

2023 - 2023

Erasmus + Exchance Program

Khojaahmet Yassawi International Kazakh-Turkish University, Erasmus + Exchance Program

2015 - 2016

2015 - 2016

TÜBİTAK 2219 bursu

Berlin Frei Üniversitesi/Almanya, TÜBİTAK 2219 bursu

2014 - 2014

2014 - 2014

YÖK Bursu

Berlin Frei Üniversitesi, YÖK Bursu

2008 - 2010

2008 - 2010

Alexander von Humbolt Vakfı Bursiyeri

Berlin Frei Üniversitesi, Alexander von Humbolt Vakfı Bursiyeri

1997 - 1998

1997 - 1998

Müdür Yardımcısı

Milli Eğitim Bakanlığı, Müdür Yardımcısı

1993 - 1998

1993 - 1998

Öğretmen

Milli Eğitim Bakanlığı, Öğretmen

Yönetilen Tezler

Tanıtım ve Temsil Faaliyetleri

Mathematics Education İn Turkey and Values Education

Kurumsal Temsil, Korea University, Seoul, South Korea, Güney Kore, Seoul, 2022 - 2022

Makaleler

Tümü (86)
SCI-E, SSCI, AHCI (22)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (30)
ESCI (8)
Scopus (35)
TRDizin (26)
Diğer Yayınlar (30)

2011

2011

49. Preservice mathematics teachers' concept images of polynomials

Dede Y., SOYBAŞ D.

QUALITY & QUANTITY , cilt.45, sa.2, ss.391-402, 2011 (SCI-Expanded, SSCI, Scopus) identifier identifier

2006

2006

65. Values in Turkish middle school mathematics textbooks

Dede Y.

QUALITY & QUANTITY , cilt.40, sa.3, ss.331-359, 2006 (SCI-Expanded, SSCI, Scopus) identifier identifier

2005

2005

72. Değişken Kavramı Üzerine

DEDE Y.

Kastamonu Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.13, sa.1, ss.139-149, 2005 (Hakemli Dergi)

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2023

2023

1. Measurement Invariance of the Mathematics Educational Values Questionnaire: In the Context of Korea and Türkiye

DEDE Y., KIM H., KAYA G., LEE G., AKÇAKIN V.

2023 International Conference of Joint Societies for Mathematics Education: KSESM & KSME, Seoul, Güney Kore, 8 - 09 Aralık 2023, (Özet Bildiri)

2023

2023

2. Comparing Mathematics Educational Values of Turkish and South Korean Students using a Two-Step Cluster Analysis

DEDE Y., KIM H. j., KAYA G., AKÇAKIN V.

29th International Conference on Mathematical Views (MAVI29), Vercelli, İtalya, 19 - 22 Eylül 2023, (Özet Bildiri)

2023

2023

3. Mathematics education philosophies of mathematics teacher educators (the Best Poster Award)

TAŞ F., DEDE Y.

13th Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME 13), Budapest, Macaristan, 6 - 11 Temmuz 2023, (Özet Bildiri)

2023

2023

4. Matematiksel Görev Türlerinin Karşılaştırılması: Sullivan vd. (2013) ile Liljedahl (2020) Örneği.

SAVAŞ G., DEDE Y.

3rd International Conference on Educational Technology and Online Learning (ICETOL 2023), Balıkesir, Türkiye, 20 - 23 Haziran 2023, (Özet Bildiri)

2023

2023

5. Türkiye'de Matematiksel Soyutlamayla İlgili Yapılan Lisansüstü Tezlerin İncelenmesi

SAVAŞ G., DEDE Y.

X. International Eurasian Educational Research Congress, Kocaeli, Türkiye, 8 - 11 Haziran 2023, (Özet Bildiri)

2022

2022

6. Matematik öğretmenlerinin derslerini işlerken öğrencilerinin öğrenme stillerini dikkate alma durumları

Gezer M., DEDE Y.

13. Uluslararası Sosyal Beşeri ve Eğitim Bilimleri Kongresi, İstanbul, Türkiye, 1 - 02 Aralık 2022, (Özet Bildiri)

2022

2022

7. Cebirsel Düşünme Temalı Lisansüstü Tezlerin Karakterizasyonu

TÜRKMEN S., DEDE Y.

Uluslararası Türk Dünyası Eğitim Bilimleri Kongresi- II, Ankara, Türkiye, 16 - 18 Kasım 2022, (Özet Bildiri)

2022

2022

8. Cebirsel Düşünme Temalı Lisansüstü Tezlerin Karakterizasyonu

TÜRKMEN S., DEDE Y.

Gazi Üniversitesi Uluslararası Türk Dünyası Eğitim Bilimleri Kongresi-II, 16 Kasım 2022, (Özet Bildiri)

2022

2022

9. ürkiye’de Etkinlik Temellı̇ Öğretim Konulu Ortaokul Matematik Eğitimiyle İlgilı̇ Lisansüstü Çalışmaların İncelenmesı̇ (2006-2021)

DEDE Y., ŞAHİNGÖZ Z.

14. Uluslararası Bilimsel Araştırmalar Kongresi, Türkiye, 20 - 23 Ağustos 2022, cilt.1, ss.1-2, (Özet Bildiri)

2022

2022

10. Matematik Eğitimi Değerleri Üzerine Bir İnceleme: Teknoloji Destekli, Matematik Derslerinde Kullanılan Web 2.0 Araçları Üzerinden Aktarılan Değerler

AŞICI F., DEDE Y.

International Conference on Educational Technology and Online Learning, Balıkesir, Türkiye, 23 - 26 Haziran 2022, (Özet Bildiri)

2022

2022

11. Ortaokul Öğrencilerinin Matematiksel Zihniyetlerinin Belirlenmesi: Boylamsal Araştırma

CİNGÖZ F., DEDE Y.

2. Uluslararası Lisansüstü Çalışmalar Kongresi / 2nd International Graduate Studies Congress (IGSCONG’22), Türkiye, 11 - 13 Haziran 2022, cilt.1, ss.765-766, (Özet Bildiri)

2022

2022

12. Türkı̇ye’de Matematı̇k Eğı̇tı̇mı̇ Alanında Yapılan Problem Çözme Stratejı̇lerı̇ne İlı̇şkı̇n Lı̇sansüstü Çalışmaların İncelenmesı̇ (2010-2021)

TÜRKMEN S., DEDE Y.

13. Uluslararası Bilimsel Araştırmalar Kongresi (UBAK), Ankara, Türkiye, 11 - 12 Mart 2022, cilt.1, ss.65-66, (Özet Bildiri)

2022

2022

13. Türkı̇ye’de Matematı̇k Eğı̇tı̇mı̇ Alanında Yapılan Problem Çözme Stratejı̇lerı̇ne İlı̇şkı̇n Lı̇sansüstü Çalışmaların İncelenmesı̇ (2010-2021)

TÜRKMEN S., DEDE Y.

13. Uluslararası Bilimsel Araştırmalar Kongresi (UBAK), Türkiye, 11 Mart - 14 Nisan 2022, cilt.13, ss.65-66, (Özet Bildiri)

2021

2021

14. İnsani Değerler ve Matematik Eğitimi Entegrasyonu: İlköğretim ve Lise Matematik Öğretmen Adaylarının Görüşleri

AŞICI F., DEDE Y.

Gazi Üniversitesi Uluslararası Türk Dünyası Eğitim Bilimleri Kongresi, Ankara, Türkiye, 24 Kasım 2021, (Özet Bildiri)

2021

2021

15. Matematiksel Anlamayı Geliştirme Etkinlikleri ve Örnekleri

ÇELİK GÖRGÜT R., DEDE Y.

XIV. Uluslararası Eğitim Etkinlikleri, Çanakkale, Türkiye, 27 Ekim 2021, (Özet Bildiri)

2021

2021

16. Türkiye’deki Ulusal Sınavlarda ve PISA’da Genel Eğitimsel Değerler

AŞICI F., DEDE Y.

XIV. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, Çanakkale, Türkiye, 27 Ekim 2021, (Özet Bildiri)

2020

2020

17. Matematiksel Anlamayı Değerlendirme Ölçeği: Güvenirlik ve Geçerlik Çalışması

ÇELİK GÖRGÜT R., DEDE Y.

2nd International Conference on Science, Mathematics, Entrepreneurship and Technology Education (E-Conference) 2. Uluslararası Fen, Matematik, Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Kongresi (E-Kongre), Bursa, Türkiye, 19 - 22 Kasım 2020, cilt.1, sa.1, ss.407-408, (Özet Bildiri)

2019

2019

18. Matematik Öğretiminde İnsani Değerler: İlköğretim ve Lise Matematik Öğretmen Adaylarının Görüşleri

AŞICI F., DEDE Y.

4. Uluslararası Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi (TÜRKBİLMAT-4) Sempozyumu, İzmir, Türkiye, 26 - 28 Eylül 2019, ss.791-794, (Özet Bildiri)

2019

2019

19. Mathematical Values in The Posters Exhibited in School Corridors: Opinions of Mathematics Teachers

AKÇAKIN V., DEDE Y., KAYA G.

4. Uluslararası Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi (TÜRKBİLMAT-4) Sempozyumu, İzmir, Türkiye, 26 - 28 Eylül 2019, (Özet Bildiri)

2019

2019

20. Mathematics Educational Values Reflected by Preservice Mathematics Teachers in Their Mathematics Questions

AKÇAKIN V., KAYA G., DEDE Y.

ECER 2019 (Education in an Era of Risk – the Role of Educational Research for the Future), Hamburg, Almanya, 3 - 06 Eylül 2019, (Özet Bildiri)

2019

2019

22. İlköğretim Matematik Öğretmen Adaylarının MatematikselModellemeye Yönelik Görüşleri

KAYA G., DEDE Y., AKÇAKIN V.

Uluslararası Bilim ve Eğitim Kongresi 2019 (UBEK2019) , Ankara, Türkiye, 25 - 28 Nisan 2019, (Özet Bildiri)

2018

2018

23. Sosyal Bilimlerde Karma Yöntem Araştırma Desenleri ve Örnek Uygulamalar

DEDE Y.

1. Uluslararası Çağdaş Eğitim ve Sosyal Bilimler Sempozyumu (ISCESS18), Antalya, Türkiye, 22 - 25 Kasım 2018, (Tam Metin Bildiri)

2018

2018

24. Matematik Öğretiminde Değerler Eğitimi: İ̇nsani Değerlerin Aktarımı İ̇̇çin Kullanışlı Problem Örnekleri

AŞICI F., DEDE Y.

ULUSLARARASI NECATİBEY EĞİTİM VE SOSYAL BİLİMLER ARAŞTIRMALARI KONGRESİ, Balıkesir, Türkiye, 26 - 28 Ekim 2018, (Özet Bildiri)

2018

2018

25. Karma Yöntem Araştırmaları: Yanlış Bildiklerimiz ve Yanlış Yaptıklarımız (Mixed Method Research: The Things We Know and Do Wrong).

DEDE Y., DEMİR S. B., AYDIN E.

5th International Eurasian Educational Research Congress, Antalya, Türkiye, 14 - 17 Mayıs 2018, (Özet Bildiri)

2018

2018

26. Past, Present and Future of Mathematics Education in Turkey

DEDE Y.

International Congress on Science and Education, 23 - 25 Mart 2018, (Tam Metin Bildiri)

2018

2018

27. Ortaokul Matematik Öğretmenlerinin Modelleme Etkinlikleri Hazırlama Yeterliklerinin İncelenmesi.

KAYA G., AKÇAKIN V., DEDE Y.

Uluslararası Bilim ve Eğitim Kongresi 2018 (UBEK2018), 23 - 25 Mart 2018, (Özet Bildiri)

2018

2018

28. How Can We Use Philosophy of Mathematics in Mathematics Education: Preservice Mathematics Teachers’ Perspectives

TAŞ F., DEDE Y.

7th International Eurasian Conference on Mathematical Sciences and Applications (IECMSA-2018), 28 - 31 Ağustos 2018, (Özet Bildiri)

2018

2018

29. THE VALUES OF MATHEMATICS TEACHERS REGARDING STUDENTS’ THINKING: THE PERSPECTIVE OF PAYING ATTENTION

YAKICI TOPBAŞ E. S., AKTAŞ F. N., DEDE Y.

III. Uluslararası Değerler Eğitimi Kongresi, Zonguldak, Türkiye, 5 - 06 Haziran 2018, (Özet Bildiri)

2018

2018

30. Examination of the cognitive profiles of the four basic arithmetic operations skills of middle school students: A cross sectional study

AKÇAKIN V., KAYA G., DEDE Y.

27th International Congress on Educational Sciences, Antalya, Türkiye, 18 - 22 Nisan 2018, ss.2720-2723, (Özet Bildiri)

2018

2018

31. 21. Yüzyıl Becerilerinin Öngördüğü Öğretmen Profili ve Değerler

DEDE Y.

Konferans, Sivas, Türkiye, 10 Mayıs 2018, (Tam Metin Bildiri)

2018

2018

32. An Examination of Anatolian Religious Middle School Students’ Mathematical Values: Grade Level Perspective

AKYILDIZ P., AKTAŞ F. N., HACIÖMEROĞLU G., DEDE Y.

III. Uluslararası Değerler Eğitimi Kongresi, Zonguldak, Türkiye, 5 - 06 Haziran 2018, (Özet Bildiri)

2018

2018

33. Examination of decision-making skill in the context of critical situations

Aktas F. N., YAKICI TOPBAŞ E. S., DEDE Y.

ERPA International Congress on Education, İstanbul, Türkiye, 28 Haziran - 01 Temmuz 2018, cilt.48, (Tam Metin Bildiri) Creative Commons License identifier

2017

2017

36. Mathematics Teachers’ Noticing of Students’ Thinking: The Context of Value

YAKICI TOPBAŞ E. S., AKTAŞ F. N., DEDE Y.

The 3rd Interdisciplinary Scientific Conference Mathematical Transgressions, Krakow, Polonya, 18 - 23 Haziran 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

37. Mathematics Teachers’ Noticing of Students’xx Thinking. The Context Value.

YAKICI TOPBAŞ E. S., AKTAŞ F. N., DEDE Y.

The 3rd Interdisciplinary Scientific Conference Mathematical Transition, Cracow, Polonya, 18 - 23 Haziran 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

38. An Examination of Values: Elementary mathematics Teacher Noticing Perspective

AKTAŞ F. N., YAKICI TOPBAŞ E. S., DEDE Y.

The 3rd Interdisciplinary Scientific Conference Mathematical Transition, Cracow, Polonya, 18 - 23 Haziran 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

39. Investigation Of Mathematical Thinking Styles According To Gender

DEDE Y., AKÇAKIN V., KAYA G.

The 26th International Congress on Educational Sciences (ICES/UEBK-2017), Antalya, Türkiye, 20 - 23 Nisan 2017, ss.2024-2027, (Özet Bildiri)

2017

2017

40. Değerler Eğitimi ve Matematik

DEDE Y.

Matematik Eğitiminde Materyal Tasarımı Sergisi/Yarışması., Adıyaman, Türkiye, 3 - 05 Mayıs 2017, ss.1, (Özet Bildiri)

2017

2017

41. Determining mathematical thinking styles of preservice middle mathematics teachers

DEDE Y., AKÇAKIN V., KAYA G.

The 26th International Congress on Educational Sciences (ICES), Antalya, Türkiye, 20 - 23 Nisan 2017, ss.2156-2159, (Özet Bildiri)

2015

2015

43. Matematik Ögretmenlerinin Matematiksel Inançlarının Belirlenmesi Cinsiyet Perspektifi

UYSAL F., DEDE Y.

2nd International Eurasian Educational Research Congress, 8 - 10 Haziran 2015, (Özet Bildiri)

2015

2015

44. Matematik Öğretmenlerinin Matematiksel İnançlarının Belirlenmesi Ortaokul ve Lisede Görev Yapma Bakımından

UYSAL F., DEDE Y.

Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu 2, Adıyaman, Türkiye, 16 - 18 Mayıs 2015

2014

2014

45. İlköğretim Matematik İle Fen ve Teknoloji Öğretmenlerinin Kıdemlerine Göre İnsani Değerlerinin Belirlenmesi Türkiye Perspektifi

DEDE Y., Baydoğdu B., BULDUR S.

11. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Çukurova Üniversitesi, Adana., Türkiye, 4 - 06 Eylül 2014, (Tam Metin Bildiri)

2014

2014

46. Farklı Öğrenme Ortamlarındaki Sosyal ve Sosyomatematiksel Normların İncelenmesi

GÜVEN N. D., DEDE Y.

11. Ulusal Fen Bilimleri Ve Matematik Eğitimi Kongresi, Çukurova Üniversitesi, Adana., Türkiye, 3 - 05 Eylül 2014, (Tam Metin Bildiri)

2014

2014

47. Dede Y Baydoğdu B Buldur S 2014 Mayıs İlköğretim Matematik ile Fen ve Teknoloji Öğretmenlerinin Cinsiyetlerine Göre İnsani Değerlerinin Belirlenmesi Türkiye Perspektifi

DEDE Y., Baydoğdu B., BULDUR S.

Yükseköğretimde Eğitim Araştırmaları ve Uygulamaları Kongresi, Yıldız Teknik Üniversitesi, İstanbul, Türkiye, 8 - 10 Mayıs 2014, (Tam Metin Bildiri)

2013

2013

48. Uysal F Dede Y 2013 Investigating Preservice Elementary Teachers Mathematical Beliefs and Learning Preferences Kiel Germany

UYSAL F., DEDE Y.

Proceedings of the 37th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education (PME), 3 - 05 Temmuz 2013, (Özet Bildiri)

2013

2013

49. Dede Y Baydoğdu B Buldur S 2013 Haziran Kıdemlerine Göre İlköğretim Matematik İle Fen ve Teknoloji Öğretmenlerinin Kaygı Düzeyleri

DEDE Y., Baydoğdu B., BULDUR S.

1. Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu, Karadeniz Teknik Üniversitesi, Trabzon., Türkiye, 11 - 13 Haziran 2013, (Tam Metin Bildiri)

2013

2013

50. Dede Y Baydoğdu B Buldur S 2013 Haziran İlköğretim Matematik İle Fen ve Teknoloji Öğretmenlerinin Öz Yeterlik Düzeylerinin Belirlenmesi Cinsiyet Perspektifi

DEDE Y., BULDUR S., Baydoğdu B.

1. Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu, Karadeniz Teknik Üniversitesi, Trabzon., Türkiye, 6 - 08 Haziran 2013, (Tam Metin Bildiri)

2013

2013

51. İlköğretim Matematik ile Fen ve Teknoloji Öğretmenlerinin Kaygı Düzeylerinin Belirlenmesi Cinsiyet Perspektifi

DEDE Y., Baydoğdu B., BULDUR S.

12. Geleneksel Matematik Sempozyumu, Sergi ve Şenlikleri, Ankara., Türkiye, 14 - 16 Mayıs 2013, (Tam Metin Bildiri)

2013

2013

52. Dede Y Baydoğdu B Buldur S 2013 Mayıs İlköğretim Matematik ile Fen ve Teknoloji Öğretmenlerinin Kıdemlerine Göre Öz Yeterliklerinin Belirlenmesi

DEDE Y., Baydoğdu B., BULDUR S.

12. Geleneksel Matematik Sempozyumu, Sergi ve Şenlikleri, Ankara., Türkiye, 6 - 08 Mayıs 2013, (Tam Metin Bildiri)

2012

2012

53. Matematik Eğitimi Değerleri İle Akademik Başarı Arasındaki İlişki

DEDE Y.

11. Matematik Sempozyumu, Anadolu’da Matematik. Matder - Matematikçiler Derneği, Samsun., Türkiye, 17 - 19 Eylül 2012, (Tam Metin Bildiri)

2012

2012

54. Matematik Okuryazarlığı Öz Yeterliği İle Matematik Eğitimi Değerleri Üzerinde Öğretmen Eğitimi Programlarının Etkisi

DEDE Y.

21. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Marmara Üniversitesi, İstanbul., Türkiye, 12 - 14 Eylül 2012, (Tam Metin Bildiri)

2012

2012

55. Dede Y Karakuş F 2012 Haziran Öğretmen Adaylarının Matematiğe Yönelik İnançları Cinsiyet Perspektifi

DEDE Y., KARAKUŞ F.

X. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi. Niğde., Türkiye, 12 - 14 Haziran 2012, (Tam Metin Bildiri)

2012

2012

56. Matematik Öğretmen Adaylarının Matematiğe Yönelik İnançları Üzerinde Öğretmen Eğitimi Programlarının Etkisi

DEDE Y., KARAKUŞ F.

X. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Niğde., Türkiye, 12 - 14 Haziran 2012, (Tam Metin Bildiri)

2011

2011

57. İlköğretim Öğrencilerinin 6 ve 7 Sınıf Seviye Belirleme Sınavı SBS Puanlarındaki Değişim Cinsiyet Farklılıkları

DEDE Y., BURSAL M., Baydoğdu B.

20. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, Burdur., Türkiye, 13 - 15 Eylül 2011, (Tam Metin Bildiri)

2011

2011

58. Sosyo Ekonomik Düzeyin SED İlköğretim Öğrencilerinin 6 ve 7 Sınıf Seviye Belirleme Sınavı SBS Puanları Üzerine Etkisi

DEDE Y., BURSAL M., Baydoğdu B.

20. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, Burdur., Türkiye, 9 - 11 Eylül 2011, (Tam Metin Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2011

2011

59. The Relationship between the Beliefs about the Nature and Teaching of Mathematics of the Prospective Elementary Teachers

DEDE Y., UYSAL F.

The 35th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education (PME), 3 - 05 Temmuz 2011, (Özet Bildiri) identifier

2011

2011

60. The Relationship between the Anxiety Level and the Beliefs about Teaching Mathematics of the Freshman Prospective Elementary Teachers

DEDE Y., UYSAL F.

The 4th Congress of the Turkish World Mathematical Society (TWMS), Baku, Azerbaijan., 3 - 05 Temmuz 2011, (Özet Bildiri)

2011

2011

61. İlköğretim Öğrencilerinin 6 ve 7 Sınıf Seviye Belirleme Sınavındaki SBS Fen Netlerinin Sosyo Ekonomik Düzeye SED Göre Değişimi

DEDE Y., BURSAL M., Baydoğdu B.

International Educational Technology Conference (IETC), Istanbul, Turkey., 9 - 11 Mayıs 2011, (Tam Metin Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2011

2011

63. İlköğretim Öğrencilerinin 6 ve 7 Sınıf Seviye Belirleme Sınavındaki SBS Matematik Netlerinin Değişimi Cinsiyet Farklılıkları

DEDE Y., Baydoğdu B., BURSAL M.

International Educational Technology Conference (IETC), Istanbul, Turkey., 5 - 07 Mayıs 2011, (Tam Metin Bildiri)

2009

2009

64. Preservice mathematics teachers values toward their mathematics teaching Oldenburg Germany

DEDE Y.

43rd. Annual International Conference on Mathematics Education, 9 - 11 Mart 2009, (Tam Metin Bildiri)

2008

2008

65. Values of German and Turkish mathematics teachers towards mathematics and its teaching

DEDE Y.

Netzwerktagung der Alexander von Humboldt-Stiftung, Munster, Germany., 12 - 14 Kasım 2008, (Tam Metin Bildiri)

2007

2007

66. Matematik Öğretmeni Adaylarının Oluşturmacı Yaklaşıma İlişkin Düşünceleri ve Uygulamaları

DEDE Y.

Eğitimde Yeni Yönelimler Sempozyumu IV-“Yapılandırmacılık ve Öğretmen”.Tevfik Fikret Okulları, Ankara., Türkiye, 13 - 15 Kasım 2007, (Tam Metin Bildiri)

2007

2007

67. İlköğretim 8 Sınıf Öğrencilerinin Geometriye Yönelik Tutumlarının Cinsiyete Göre İncelenmesi Poster bildiri

DEDE Y.

I. Ulusal İlköğretim Kongresi. Hacettepe Üniversitesi Beytepe Yerleşkesi, Ankara., Türkiye, 12 - 14 Kasım 2007, (Tam Metin Bildiri)

2007

2007

68. Matematik Bilgisinin Doğası ve Ölçülmesi Panel

DEDE Y.

6. Matematik Sempozyumu, Sergi ve Şenlikleri. TOBB Etü Konferans Salonları, Ankara., Türkiye, 7 - 09 Kasım 2007

2007

2007

69. İlköğretim II Kademe Öğrencilerinin Motivasyon Stratejileri ve Matematik Başarıları Arasındaki İlişki Poster bildiri

DEDE Y.

16. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Gaziosmanpasa Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Tokat., Türkiye, 18 - 20 Eylül 2007, (Tam Metin Bildiri)

2007

2007

70. Lise Öğrencilerinin Matematiğe Yönelik Bilişsel Öğrenme ve Motivasyon Stratejileri Arasındaki İlişki

DEDE Y.

16. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Gaziosmanpasa Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Tokat., Türkiye, 11 - 13 Eylül 2007, (Tam Metin Bildiri)

2007

2007

71. Matematik Başarısı İçsel ve Dışsal Motivasyonun Etkisi

DEDE Y.

II. Türk Dünyası Matematik Sempozyumu, Sakarya Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi, Sakarya., Türkiye, 16 - 18 Temmuz 2007, (Tam Metin Bildiri)

2007

2007

72. Matematik Ev Ödevlerini Yapmada İçsel Motivasyonun Rolü

DEDE Y.

II. Türk Dünyası Matematik Sempozyumu, Sakarya Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi, Sakarya., Türkiye, 10 - 12 Temmuz 2007, (Tam Metin Bildiri)

2006

2006

73. Matematik öğretmenlerin kendilerini geliştirme düzeyleri Poster bildiri

DEDE Y.

VII. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi, Ankara., Türkiye, 12 - 14 Eylül 2006, (Tam Metin Bildiri)

2006

2006

74. Öğrencilerin Matematiğe Yönelik Duyuşsal Özelliklerinin Belirlenmesi

DEDE Y.

VII. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi, Ankara., Türkiye, 7 - 09 Eylül 2006, (Tam Metin Bildiri)

2006

2006

75. Examining of Interaction Levels of High and Middle School Mathematics Teachers in Turkey

DEDE Y.

3rd International Conference on the Teaching of Mathematics (ICTM), Istanbul, Turkey., 6 - 08 Haziran 2006, (Tam Metin Bildiri)

2006

2006

76. Matematik Okullarda Nasıl Öğretiliyor Öğrenci Görüşleri Bakımından

DEDE Y.

Matematik Sempozyumu, Sergileri ve Şenliği, Matematik Etkinlikleri, Milli Kütüphane Konferans Salonları, Ankara., Türkiye, 10 - 12 Mayıs 2006, (Tam Metin Bildiri)

2006

2006

77. Matematik Öğretmenleri nin Öğretimlerine Yönelik Öz Yeterlik İnançları

DEDE Y.

Çanakkale 18 Mart Üniversitesi, III. Uluslararası Öğretmen Yetiştirme Sempozyumu, Çanakkale, Turkey., 9 - 11 Mayıs 2006, (Tam Metin Bildiri)

2006

2006

78. Matematik Öğretmenlerinin Öğretim Etkinliklerinin Değerlendirilmesi

DEDE Y.

Gazi Ün. Gazi Eğitim Fakültesi, Ulusal Sınıf Öğretmenliği Kongresi, Ankara., Türkiye, 17 - 19 Nisan 2006, (Tam Metin Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2005

2005

79. İlköğretim Matematik Öğretmenlerinin Araç Gereç Kullanımına ve Değerine İlişkin Görüşleri

DEDE Y.

XIV. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Cilt II, 1029- 1032, (Poster sunumu), Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 28- 30 Eylül, Denizli., Türkiye, 19 - 21 Eylül 2005, (Tam Metin Bildiri)

2005

2005

80. İlköğretim 6 7 ve 8 Sınıf Matematik ve Fen Bilgisi Ders Kitaplarının İncelenmesi Problem Çözme ve Problem Kurma Etkinlikleri Bakımından

DEDE Y., YAMAN S.

XIV. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Cilt II, 437- 441, Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 28- 30 Eylül, Denizli., Türkiye, 13 - 15 Eylül 2005, (Tam Metin Bildiri)

2004

2004

81. Denklemler in Yorumlanması Eğitim Fakültesi 1 Sınıf Öğrencileri Üzerine Bir Çalışma

DEDE Y.

VI. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Cilt II, 544- 548, Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi, İstanbul., Türkiye, 14 - 16 Eylül 2004, (Tam Metin Bildiri)

2004

2004

82. Öğrencilerin Cebir e Yönelik Hata ve Yanlış Anlamaları Matematik Öğretmen Adayları nın Tahmin Becerileri ve Çözüm Önerileri

DEDE Y., PEKER M.

XIII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı’nda sunulan bildiri (CD olarak basıldı).İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Malatya., Türkiye, 13 - 15 Temmuz 2004, (Özet Bildiri)

2004

2004

83. Öğrencilerin Cebirsel Sözel Problemleri Denklem Olarak Yazarken Kullandıkları Çözüm Stratejilerinin Belirlenmesi

DEDE Y.

Matematik Etkinlikleri 2004, Matematik Sempozyumu ve Sergileri’nde sunulan bildiri (http://www.matder.org.tr sayfasında yayımlandı).Milli Kütüphane Konferans Salonları, Ankara., Türkiye, 11 - 13 Mayıs 2004, (Tam Metin Bildiri)

2003

2003

84. Değişken Kavramının Öğretimi Harf Sembollerin Farklı Kullanımları

DEDE Y., ARGÜN Z.

XII.Eğitim Bilimleri Kongresi’nde sunulan bildiri, Cilt IV, 2265- 2278, Belek, Antalya., Türkiye, 14 - 16 Ekim 2003, (Tam Metin Bildiri)

2002

2002

85. İlköğretim 8 Sınıf Öğrencilerinin Değişken Kavramının Öğrenimindeki Hataları ve Kavram Yanılgıları

DEDE Y., ARGÜN Z., YALIN H. İ.

V. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi’nde sunulan bildiri, Cilt II, 962- 968, ODTÜ Kongre ve Kültür Merkezi, Ankara., Türkiye, 13 - 15 Eylül 2002, (Tam Metin Bildiri)

Kitaplar

2024

2024

2. Turkish High School Students’ Mathematics Values in Terms of Feelings About Mathematics

DEDE Y., AKÇAKIN V., KAYA G.

Values and Valuing in Mathematics Education Moving Forward into Practice, DEDE YÜKSEL, Marschall Gosia, Clarkson Philip, Editör, Springer, Singapore, ss.423-442, 2024

2024

2024

3. Re-Imagining mathematics teacher education for 21st Century skills in the context of harmful mathematics educational values

AKTAŞ F. N., DEDE Y.

Reimagining Education for the Second Quarter of the 21st Century and Beyond: Dilemmas, Challenges, Advancements and Innovations, T. Barkatsas, P. McLaughlin, & W. Goff, Editör, Brill, Leiden, ss.40-60, 2024

2024

2024

4. An Overview of Values in Mathematics Education

DEDE Y., Marschall G., Clarkson P.

Values and Valuing in Mathematics Education Moving Forward into Practice, DEDE YÜKSEL, Clarkson Philip, Marschall Gosia, Editör, Springer, Singapore, ss.3-12, 2024

2023

2023

5. Gifted students’ mathematics educational and socio-cultural values in the decision-making process through STEM tasks

AKTAŞ F. N., DEDE Y.

Educating Gifted, Talented, Creative and Dissimilar Learners. Imagining the Future, Tasos Barkatsas, Editör, Brill, Leiden, ss.36-63, 2023

2023

2023

6. Mathematics Education Research Trends in Turkey: International Research Context

DEDE Y., KAYA G., AKÇAKIN V.

Asian Research in Mathematics Education. Mapping the Field, Bill Atweh, Lianghuo Fan, Catherine P. Vistro-Yu, Editör, Springer, Singapore, ss.121-137, 2023

2022

2022

8. Gifted Students’ Mathematics Educational and Socio-Cultural Values in the Decision-Making Process through STEM Tasks

Aktaş F. N., Dede Y.

Educating Gifted, Talented, Creative and Dissimilar Learners Imagining the Future , Tasos Barkatsas, Editör, Brill, Leiden , Amsterdam, ss.36-63, 2022

2021

2021

9. Çarpma ve Bölme için Stratejilerin Geliştirilmesi

Özel S., Dede Y., Yetkiner Özel Z. E.

İlkokul ve Ortaokul Matematiği Gelişimsel Yaklaşımla Öğretim, Soner Durmuş, Editör, Nobel Yayınevi, Ankara, ss.273-298, 2021

2021

2021

10. Oranlar, Orantılar ve Orantısal Akıl Yürütme

DEDE Y., AKÇAKIN V., KAYA G.

Elementary and Middle School Mathematics:Teaching Developmentally, Prof. Dr. Soner Durmuş, Editör, Nobel, Ankara, ss.435-459, 2021

2021

2021

11. 21. Yüzyılda Matematik Öğretimi

Dede Y.

İlkokul ve Ortaokul Matematiği Gelişimsel Yaklaşımla Öğretim, Soner Durmuş, Editör, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, ss.1-12, 2021

2021

2021

12. Teachers’ Mathematical Language Skills in the Context of Authentic Assessment

AKTAŞ F. N., AKYILDIZ P., DEDE Y.

Authentic Assessment and Evaluation Approaches and Practices in a Digital Era: A Kaleidoscope of Perspective, Barkatsas, Tasos, McLaughlin, Tricia, Editör, Brill Sense, Amsterdam, ss.116-141, 2021

2021

2021

13. Probleme Dayalı Derste Planlama

DEDE Y., KAYA G., AKÇAKIN V.

Elementary and Middle School Mathematics:Teaching Developmentally, Prof. Dr. Soner Durmuş, Editör, Nobel, Ankara, ss.55-82, 2021

2021

2021

14. Toplama ve Çıkarma için Stratejiler Geliştirme

Özel S., Dede Y., Yetkiner Özel Z. E.

İlkokul ve Ortaokul Matematiği Gelişimsel Yaklaşımla Öğretim, Soner Durmuş, Editör, Nobel Yayınevi, Ankara, ss.238-272, 2021

2021

2021

15. Ondalıklar, Yüzde ve Ondalıklarla Hesaplama Kavramlarının Gelişimi

DEDE Y., KAYA G., AKÇAKIN V.

Elementary and Middle School Mathematics:Teaching Developmentally, Prof. Dr. Soner Durmuş, Editör, Nobel, Ankara, ss.405-434, 2021

2020

2020

19. M atematik Eğitiminde Etkinliklere Genel Bakış

DEDE Y., DOĞAN M. F., ASLAN TUTAK F.

Matematik Eğitiminde Etkinlikler Ve Uygulamaları, DEDE YÜKSEL,DOĞAN MUHAMMED FATİH,ASLAN TUTAK FATMA, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.3-16, 2020

2020

2020

20. Title The Mentoring Based on Many-Facet Rasch Analysis in Evaluating Mathematical Modelling Tasks

DEDE Y., AKÇAKIN V., KAYA G.

Championing Cutting-Edge 21st Century Mentoring and Learning Models and Approaches, Tasos Barkatsas, Tricia McLaughlin, Editör, Brill Sense, Leiden, ss.104-120, 2020

2020

2020

21. Matematiksel Modelleme Etkinliklerinin Öğretim Ortamlarında Uygulanması ve Yansımaları

DEDE Y., AKÇAKIN V., KAYA G.

Matematik Eğitiminde Etkinlikler ve Uygulamaları, Yüksel Dede, Muhammed Fatih Doğan, Fatma Aslan-Tutak, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.269-289, 2020

2019

2019

22. The Elementary Mathematics Teachers’ Values UnderlyingTeacher Noticing: The Context of Polygons

AKTAŞ F. N., YAKICI TOPBAŞ E. S., DEDE Y.

Values and Valuing in Mathematics EducationScanning and Scoping the Territory, Philip Clarkson · Wee Tiong Seah ·JeongSuk Pang, Editör, Springer, ss.209-222, 2019

2019

2019

23. The Elementary Mathematics Teachers’ Values UnderlyingTeacher Noticing: The Context of Polygons

AKTAŞ F. N., YAKICI TOPBAŞ E. S., DEDE Y.

Values and Valuing in Mathematics Education, Clarkson Philip, Seah Wee Tiong, Pang JeongSuk, Editör, Springer, ss.209-222, 2019

2019

2019

24. Why Mathematics Is Valuable for Turkish, Turkish Immigrant and German Students? A Cross-Cultural Study

DEDE Y.

Values and Valuing in Mathematics EducationScanning and Scoping the Territory, Clarkson, Philip, Seah, Wee Tiong, Pang, JeongSuk, Editör, Springer International Publishing, Hamburg, ss.143-156, 2019

2015

2015

30. Matematikte İspat: Önemi, Çeşitleri ve Tarihsel Gelişimi

DEDE Y.

Tanımları ve Tarihsel Gelişimleriyle Matematiksel Kavramlar Matematikte İspat Önemi Çeşitleri ve Tarihsel Gelişimi, -Zembat, İ.Ö., Özmantar, F., Bingölbali,E.;Delice,A., Şandır,H., Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.15-35, 2015

2013

2013

32. Matematik Öğretmenleri Konseyi Standartlarıyla Matematik Öğretimi

DURMUŞ S., DEDE Y., YANIK H. B., ZEMBAT İ. Ö., BİNGÖLBALİ E., ÖZMANTAR M. F.

Elementary and Middle School Mathematics Teaching Developmentally Chapter 1, Durmuş, Soner, Editör, Nobel Yayınevi, Ankara, ss.1-12, 2013

Desteklenen Projeler

2022 - 2024

2022 - 2024

2523 Kore Ulusal Araştırma Vakfı (NRF) ile İşbirliği Destek Programı

TÜBİTAK Uluslararası İkili İşbirliği Projesi , 2523 - Kore Ulusal Araştırma Vakfı (NRF) İkili İşbirliği Programı

Dede Y. (Yürütücü)

2020 - 2024

2020 - 2024

Eğitim Niteliğinin Artırılmasında Öğretmenlerin İyi Örneklerinin Paylaşılması ve Yaygınlaştırılması

TÜBİTAK Projesi , 1003 - Öncelikli Alanlar Ar-Ge Projeleri Destekleme Programı

Yaman S.(Yürütücü), Dede Y.

2023 - 2023

2023 - 2023

Eğitim Fakültesi Öğrencilerine TÜBİTAK 2209 Araştırma Projesi Hazırlama Eğitimi- III

TÜBİTAK Projesi , 2209-A - Üniversite Öğrencileri Araştırma Projeleri Destekleme Programı

Dede Y.

2023 - 2023

2023 - 2023

2237 EĞİTİM ETKİNLİKLERİ DESTEKLEME PROGRAMI

TÜBİTAK Projesi , 2237 - Proje Eğitimi Etkinliklerini Destekleme Programı

Dede Y.

2023 - 2023

2023 - 2023

2237-A Bilimsel Eğitim Etkinlikleri Desteği Programı

TÜBİTAK Projesi , 2237 - Proje Eğitimi Etkinliklerini Destekleme Programı

(Proje Özeti)
Dede Y.

2022 - 2023

2022 - 2023

TÜBİTAK 4004 Matsor Sorgulama Temelli Etkinlik Geliştirme Kamp 1

TÜBİTAK Projesi , 4004 - Doğa Eğitimi ve Bilim Okulları

Dede Y., Bal B.(Yürütücü)

2022 - 2022

2022 - 2022

2237-A Eğitim Fakültesi Öğrencilerine TÜBİTAK 2209 Araştirma Projeleri Hazirlama Eğitimi

TÜBİTAK Projesi , 2237 - Proje Eğitimi Etkinliklerini Destekleme Programı

Dede Y., Bal B.(Yürütücü)

2022 - 2022

2022 - 2022

2237-Eğitim Bilimleri Alanındaki Lisansüstü Öğrencilerine Makale Yazma ve Yayımlama Eğitimi

TÜBİTAK Projesi , 2237 - Proje Eğitimi Etkinliklerini Destekleme Programı

Dede Y., Yaman S.(Yürütücü)

2021 - 2021

2021 - 2021

TÜBİTAK 4004-Geleceği Sorgulayan Girişimciler- II

TÜBİTAK Projesi , 4004 - Doğa Eğitimi ve Bilim Okulları

(Proje Özeti)
Dede Y., Yaman S.(Yürütücü)

2021 - 2021

2021 - 2021

2237A-III Eğitim Bilimleri Alanlarında Lisansüstü Öğrenim Gören Öğrenciler İçin Proje Hazırlama Kursu-III

TÜBİTAK Projesi , 2237 - Proje Eğitimi Etkinliklerini Destekleme Programı

Dede Y., Yaman S.(Yürütücü)

2020 - 2020

2020 - 2020

Eğitim Bilimleri Alanlarında Lisansüstü Eğitim Gören Öğrenciler içinProje Hazırlama Kursu-II

TÜBİTAK Projesi , 2237 - Proje Eğitimi Etkinliklerini Destekleme Programı

Yaman S.(Yürütücü), Dede Y.

2018 - 2019

2018 - 2019

Geleceği Sorgulayan Girişimciler

TÜBİTAK Projesi

DEDE Y., ÇİMEN O.

2013 - 2016

2013 - 2016

İlköğretim Matematik Öğretmenleri İçin Matematiksel İnanç Ölçeğinin Geliştirilmesi

Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi

DEDE Y.

2008 - 2010

2008 - 2010

2010Values of German and Turkish Mathematics Teachers towards Mathematics and its Teaching

Diğer Ülkelerdeki Özel Organizasyonlar Tarafından Desteklenmiş Proje

Dede Y. (Yürütücü)

Bilimsel Dergilerdeki Faaliyetler

2020 - Devam Ediyor

2020 - Devam Ediyor

JOMES : Journal of Mixed Methods Studies

Editörler Kurulu Üyesi

2020 - Devam Ediyor

2020 - Devam Ediyor

Apsistek Dergisi

Editör

2017 - Devam Ediyor

2017 - Devam Ediyor

Cogent Education

Editör

2015 - Devam Ediyor

2015 - Devam Ediyor

Adıyaman Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi

Editörler Kurulu Üyesi

2014 - Devam Ediyor

2014 - Devam Ediyor

International Journal of Educational Studies in Mathematics

Editörler Kurulu Üyesi

2013 - Devam Ediyor

2013 - Devam Ediyor

İnsan ve İnsan

Danışma Kurul Üyesi

2013 - Devam Ediyor

2013 - Devam Ediyor

Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi

Yayın Kurul Üyesi

2012 - Devam Ediyor

2012 - Devam Ediyor

Kuramsal Eğitimbilim Dergisi

Editörler Kurulu Üyesi

2013 - 2018

2013 - 2018

EDUCATIONAL SCIENCES-THEORY & PRACTICE

Editör

Bilimsel Kuruluşlardaki Üyelikler / Görevler

2013 - Devam Ediyor

2013 - Devam Ediyor

Matematik Eğitimi Derneği

Üye

2012 - Devam Ediyor

2012 - Devam Ediyor

Alexander von Humboldt

Üye

2006 - Devam Ediyor

2006 - Devam Ediyor

Matematikçiler Derneği

Üye

2003 - Devam Ediyor

2003 - Devam Ediyor

Akademisyenler Birliği

Üye

Bilimsel Yayınlarda Hakemlikler

Ağustos 2019

Ağustos 2019

Global Education in the 21st Century. In. Barkatsas, T., & Mclaughlin, P. (Eds.). Championing Cutting-Edge 21st Century Mentoring and Learning Models and Approaches (The fourth volume).

Tanınmış Yayınevleri tarafından basılan bilimsel/mesleki kitap

Şubat 2019

Şubat 2019

Global Education in the 21st Century. In. Barkatsas, T. & Bertram, A. (Eds.). Global Learning in the 21st Century (The first volume)

Tanınmış Yayınevleri tarafından basılan bilimsel/mesleki kitap

Şubat 2019

Şubat 2019

Global Education in the 21st Century. In. Barkatsas, T., Siemon, D.& Seah, R. (Eds.). Researching and Using Progressions (Trajectories) in Mathematics Education (The third volume).

Tanınmış Yayınevleri tarafından basılan bilimsel/mesleki kitap

Kasım 2018

Kasım 2018

Global Education in the 21st Century. In. Barkatsas, T. & Carr, N., Coopeer, G. (Eds.). STEM Education: An Emerging Field of Inquiry (The second volume)

Tanınmış Yayınevleri tarafından basılan bilimsel/mesleki kitap

Bilimsel Danışmanlıklar

2020 - Devam Ediyor

2020 - Devam Ediyor

Bilimsel Projeler İçin Yapılan Danışmanlık

TUBITAK

Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi, Türkiye

2014 - 2015

2014 - 2015

Kurum veya Organizasyonlar İçin Yapılan Danışmanlık

TUBİTAK

Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi, Türkiye

2013 - 2013

2013 - 2013

Bilimsel Projeler İçin Yapılan Danışmanlık

İpek Yolu Kalkınma Ajansı

Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi, Türkiye

Akademik Dolaşım Faaliyetleri

2023 - 2023

2023 - 2023

Diğer

Seminer

Korea University, Güney Kore

2023 - 2023

2023 - 2023

Erasmus Programı

Ders Verme

Hoca Ahmet Yesevi Türk Kazak Üniversitesi, Kazakistan

2022 - 2022

2022 - 2022

Araştırma Burs Programı

Proje Kapsamında Bilimsel Araştırma

Korea University, Güney Kore

Ödüller

Ekim 2023

Ekim 2023

Teşekkür Belgesi

Gazi Üniversitesi

Haziran 2011

Haziran 2011

Yayın

Üniversite

Haziran 2009

Haziran 2009

Yayın

Üniversite



Davetli Konuşmalar

Ekim 2022

Ekim 2022

Values and Applications in Mathematics Classrooms

Seminer

nstitute of Mathematics, Pedagogical University of Cracow, Poland-Türkiye

Ağustos 2022

Ağustos 2022

Mathematics Education and Values Education in Turkey

Seminer

-Güney Kore

Aralık 2021

Aralık 2021

20. Milli Eğitim Şurası

Çalıştay

Milli Eğitim Bakanlığı-Türkiye

Aralık 2020

Aralık 2020

21. Yüzyıl Becerilerine Göre Matematik Öğretimi

Konferans

Milli Eğitim Bakanlığı -Türkiye

Ekim 2020

Ekim 2020

How does Europe do it? (What Turkey is doing to improve the achievement of students?)

Konferans

-Avustralya

Kasım 2018

Kasım 2018

Karma Yöntem

Konferans

1.uluslararası çağdaş eğitim ve sosyal bilimler sempozyumu-Türkiye

Mayıs 2018

Mayıs 2018

21. Yüzyıl Becerilerinin Öngördüğü Öğretmen Profili ve Değerler

Konferans

Sivas Cumhuriyet Üniversitesi-Türkiye

Nisan 2018

Nisan 2018

Türkiye’de Matematik Eğitiminin Dünü, Bugünü ve Geleceği. (Uluslararası Bilim ve Eğitim Kongresi)

Konferans

Afyon Kocatepe Üniversitesi-Türkiye

Nisan 2018

Nisan 2018

Karma Yöntem Araştırması: Yanlış Bildiklerimiz ve Yanlış Yaptıklarımız

Konferans

Akdeniz Üniversitesi-Türkiye

Mayıs 2017

Mayıs 2017

Matematik Eğitiminde Materyal Tasarımı Sergisi/Yarışması: Değerler Eğitimi ve Matematik

Konferans

Adıyaman Üniversitesi-Türkiye

Mayıs 2011

Mayıs 2011

Wissenschaftskooperationen im Europa des 21. Jahrhunderts-Herausforderungen für das Humboldt-Netzwerk in Mittel- und Südosteuropa

Çalıştay

Humboldt-Kolloquium-Macaristan

Mayıs 2007

Mayıs 2007

Matematik Sempozyumu, Sergi ve Şenlikleri (Matematik Öğretiminde Kavrama Testleri)

Konferans

Matematikçiler Derneği-Türkiye

Burslar

2018 - 2019

2018 - 2019

Republic of Turkey Prime Ministry Presidency for Turks Abroad and Related Communities (as a Host)

Diğer Uluslararası Organizasyonlar

2015 - 2016

2015 - 2016

TÜBİTAK-BİDEB 2219 Araştırma Bursu

TÜBİTAK

2014 - 2014

2014 - 2014

YÖK Araştırma Bursu

YÖK

2008 - 2010

2008 - 2010

Values of German and Turkish Mathematics Teachers towards Mathematics and its Teaching

Humboldt Programı

Jüri Üyelikleri

Haziran-2016

Haziran 2016

Yarışma

MEB-TÜBİTAK, Ortaokul Öğrencileri Matematik Projesi Final Yarışması, Türkiye Geneli Jürisi - Gazi Üniversitesi

Haziran-2015

Haziran 2015

Yarışma

TÜBİTAK, Ortaokul Öğrencileri Matematik Projesi Final Yarışması, Türkiye Geneli Jürisi - Gazi Üniversitesi

Bilimsel Araştırma / Çalışma Grubu Üyelikleri

2020 - Devam Ediyor

2020 - Devam Ediyor

International Comparative Research Group İn Mathematics Education

-

University of Hong Kong, Hong Kong

2019 - Devam Ediyor

2019 - Devam Ediyor

Wıfıtoo Project

-

Melbourne University, Australia

2012 - Devam Ediyor

2012 - Devam Ediyor

Study 3 What I Find Important (İn Maths Learning)

-

, Australia