Duyurular & Dokümanlar
Tez Dosyaları
Dosya İndir
Eğitim Bilgileri
1999 - 2003
1999 - 2003Doktora
Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Matematik Öğretmenliği (Dr), Türkiye
1996 - 1999
1996 - 1999Yüksek Lisans
Gazi Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Matematik Eğitimi Anabilim Dalı, Türkiye
1989 - 1999
1989 - 1999Lisans
Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, Türkiye
Yaptığı Tezler
2003
2003Doktora
ARCS Motivasyon Modeli ve Öğe Gösterim Teorisi’ne (Component Display Theory) Dayalı Yaklaşımın Öğrencilerin Değişken Kavramını Öğrenme Düzeylerine ve Motivasyonlarına Etkisi
Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Matematik Öğretmenliği (Dr)
1999
1999Yüksek Lisans
Local Nilpotent Maksimal Altgrup İçeren Lokal Sonlu Gruplar
Gazi Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Matematik Eğitimi Anabilim Dalı
Sertifika, Kurs ve Eğitimler
2009
2009Almanca
Yabancı Dil
Volkshochschule Berlin
2008
2008Almanca
Yabancı Dil
Goethe-Institut Berlin
Araştırma Alanları
Eğitim
Öğretmen Eğitimi
Ortaöğretim Fen ve Mat. Alanları Öğretmenliği
Akademik Ünvanlar / Görevler
2014 - Devam Ediyor
2014 - Devam EdiyorProf. Dr.
Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi
2013 - 2014
2013 - 2014Doç. Dr.
Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi
2012 - 2013
2012 - 2013Doç. Dr.
İstanbul Medeniyet Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
2011 - 2012
2011 - 2012Doç. Dr.
Sivas Cumhuriyet Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
2003 - 2011
2003 - 2011Yrd. Doç. Dr.
Sivas Cumhuriyet Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
1999 - 1999
1999 - 1999Araştırma Görevlisi
Sivas Cumhuriyet Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
Yönetimsel Görevler
2013 - 2015
2013 - 2015Üniversite Yönetim Kurulu Üyesi
Gazi Üniversitesi, Proje Koordinasyon Uygulama Ve Araştırma Merkezi
2012 - 2013
2012 - 2013Enstitü Müdür Yardımcısı
İstanbul Medeniyet Üniversitesi, Üretim Yönetimi ve Pazarlama Eğt.
2012 - 2013
2012 - 2013Üniversite Yönetim Kurulu Üyesi
İstanbul Medeniyet Üniversitesi, Temel Eczacılık Bilimleri
2005 - 2006
2005 - 2006Bölüm Başkan Yardımcısı
Sivas Cumhuriyet Üniversitesi, El Sanatları, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
Akademi Dışı Deneyim
2023 - 2023
2023 - 2023Erasmus + Exchance Program
Khojaahmet Yassawi International Kazakh-Turkish University, Erasmus + Exchance Program
2015 - 2016
2015 - 2016TÜBİTAK 2219 bursu
Berlin Frei Üniversitesi/Almanya, TÜBİTAK 2219 bursu
2014 - 2014
2014 - 2014YÖK Bursu
Berlin Frei Üniversitesi, YÖK Bursu
2008 - 2010
2008 - 2010Alexander von Humbolt Vakfı Bursiyeri
Berlin Frei Üniversitesi, Alexander von Humbolt Vakfı Bursiyeri
1997 - 1998
1997 - 1998Müdür Yardımcısı
Milli Eğitim Bakanlığı, Müdür Yardımcısı
1993 - 1998
1993 - 1998Öğretmen
Milli Eğitim Bakanlığı, Öğretmen
Yönetilen Tezler
2022
2022Yüksek Lisans
ORTAOKUL MATEMATİK DERS KİTAPLARININ PROBLEM ÇÖZME STRATEJİLERİ AÇISINDAN İNCELENMESİ: SAYILAR VE İŞLEMLER ÖĞRENME ALANI
Dede Y. (Danışman)
S.TÜRKMEN(Öğrenci)
2021
2021Doktora
ORTAOKUL MATEMATİK DERS KİTAPLARINDAKİ MATEMATİKSEL GÖREV TÜRLERİNİN BİLİŞSEL İSTEM DÜZEYLERİ AÇISINDAN İNCELENMESİ: CEBİR ÖĞRENME ALANI
Dede Y. (Danışman)
S.Polat(Öğrenci)
2021
2021Doktora
7. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN CEBİR ÖĞRENME ALANI BAĞLAMINDA MATEMATİKSEL YETERLİKLERİNİN İNCELENMESİ
Dede Y. (Danışman)
S.Merve(Öğrenci)
2021
2021Doktora
Ders İmecesi Modelinde Matematik Öğretmenlerinin, Öğrencilerin Ve Araştırmacının Rollerinin İncelenmesi
Dede Y. (Danışman)
O.Bilge(Öğrenci)
2021
2021Doktora
Matematik öğretmeni yetiştiricilerinin matematik eğitimi felsefeleri ve felsefelerinin öğretim ortamına yansımaları
Dede Y. (Danışman)
F.TAŞ(Öğrenci)
2020
2020Doktora
Pısa ve ulusal sınavların incelenmesi: Matematiğe özgü değerler, problem türleri ve öğrenme alanları perspektifinden karşılaştırmalı bir analiz
Dede Y. (Danışman)
F.AŞICI(Öğrenci)
2020
2020Doktora
Matematik öğretmen adaylarının matematiksel anlama boyutlarına yönelik etkinlik tasarım süreçlerinin incelenmesi: Çember ve daire
Dede Y. (Danışman)
R.ÇELİK(Öğrenci)
2019
2019Doktora
Matematik öğretmeni adaylarının öğretimsel açıklamalarının matematiksel inanç perspektifinden incelenmesi
DEDE Y. (Danışman)
P.AKYILDIZ(Öğrenci)
2018
2018Doktora
Bütün-parça-bütün öğrenme modelinin farklı matematiksel inançlara sahip ilköğretim matematik öğretmen adaylarının matematiksel modelleme yeterliklerine etkisi
Dede Y. (Danışman)
G.KAYA(Öğrenci)
2017
2017Doktora
Ortaokul Matematik Öğretmen Adaylarının Tasarladıkları Model Oluşturma Etkinliklerinin İncelenmesi ve Bu Etkinliklerin Öğretim Sürecinde Kullanımlarına İlişkin Görüşleri
DEDE Y. (Danışman)
Z.Taşpınar(Öğrenci)
2017
2017Yüksek Lisans
Matematiksel problem kurma stratejilerinin 5. sınıf öğrencilerinin problem kurma başarılarına etkisi
DEDE Y. (Danışman)
A.İSLAMİYE(Öğrenci)
2017
2017Doktora
Ortaokul matematik öğretmen adaylarının tasarladıkları model oluşturma etkinliklerinin incelenmesi ve bu etkinliklerin öğretim sürecinde kullanımlarına ilişkin görüşleri
DEDE Y. (Danışman)
Z.TAŞPINAR(Öğrenci)
Tanıtım ve Temsil Faaliyetleri
Mathematics Education İn Turkey and Values Education
Kurumsal Temsil, Korea University, Seoul, South Korea, Güney Kore, Seoul, 2022 - 2022
Makaleler
2025
20251. Determining the mental-risk-taking of ımmigrant students in mathematics classroom
BAL İNCEBACAK B., DEDE Y.
Social Psychology of Education
, cilt.28, sa.1, 2025 (SSCI, Scopus)
2025
20252. Preservice Mathematics Teachers’ Mathematical Modeling Competencies: Mathematical Beliefs Perspective
Kaya G., DEDE Y.
Education Sciences
, cilt.15, sa.11, 2025 (ESCI, Scopus)
2025
20253. Education, Inclusion, Pluralism and United Nations Sustainable Development Goals A Case Study of the Cultural Politics of Postcolonial Pakistan
Barkatsas T., Berry A., Clarke A., DEDE Y., Fitzgerald A., Gialamas V., et al.
Global Education in the 21st Century
, cilt.10, ss.0-260, 2025 (Scopus)
2024
20244. Students’ expectations from mathematics teachers in the planning phase of the lesson study
Bi̇lge O., DEDE Y.
International Journal for Lesson and Learning Studies
, cilt.13, sa.2, ss.101-115, 2024 (SSCI, Scopus)
2024
20245. Investigating design, implementation and evaluation process of the model eliciting activities: the perspective of model eliciting principles
TAŞPINAR ŞENER Z., DEDE Y.
IRISH EDUCATIONAL STUDIES
, cilt.43, sa.3, ss.459-480, 2024 (SSCI, Scopus)
2024
20246. Researcher as knowledgeable other in the planning phase of a lesson study in mathematics
Bilge O., DEDE Y.
International Journal of Mathematical Education in Science and Technology
, cilt.55, sa.10, ss.2550-2572, 2024 (ESCI, Scopus)
2024
20247. Toward proficiency: Developing a multiplication mathematical content knowledge test for pre-service mathematics teachers in Indonesia and Türkiye.
NOVIKASARI I., DEDE Y.
JOURNAL ON MATHEMATICS EDUCATION
, cilt.15, sa.1, ss.115-130, 2024 (Scopus)
2024
20248. Problem solving strategies used in mathematics textbooks for Turkish middle schools
TÜRKMEN DURAL S., DEDE Y.
ASIAN EDUCATION AND DEVELOPMENT STUDIES , 2024 (ESCI, Scopus)
2023
20239. Mathematics educational values of students and teachers in Imam-Hatip high schools
DEDE Y., Aktaş F. N., Akyıldız P.
International Journal of Mathematical Education in Science and Technology
, cilt.54, sa.8, ss.1509-1525, 2023 (ESCI, Scopus)
2023
202310. Trends in Cognitive Demands Levels of Mathematical Tasks in Turkish Middle School Mathematics Textbooks: Algebra Learning Domain
POLAT S., DEDE Y.
INTERNATIONAL JOURNAL OF MATHEMATICS TEACHING AND LEARNING , cilt.24, sa.1, ss.40-61, 2023 (Hakemli Dergi)
2023
202311. Developing an activity design model for assessing teachers' mathematical understanding
Görgüt R. Ç., DEDE Y.
International Journal of Educational Research
, cilt.117, 2023 (SSCI, Scopus)
2023
202312. Students' mathematics educational values at religious vocational middle schools: a cross-sectional study
AKTAŞ F. N., Akyildiz P., DEDE Y.
EDUCATION 3-13
, cilt.51, sa.3, ss.480-492, 2023 (ESCI, Scopus)
2022
202213. Mathematics teachers? assessment of mathematical understanding
Gorgut R. C., DEDE Y.
STUDIES IN EDUCATIONAL EVALUATION
, cilt.75, 2022 (SSCI, Scopus)
2022
202214. Identifying students' mathematical and mathematics educational values in Turkish culture: a cross-sectional study (Identificacion de los valores matematicos y de la didactica matematica de los estudiantes en la cultura turca: un estudio transversal)
DEDE Y., Akcakin V., Kaya G.
CULTURE AND EDUCATION
, cilt.34, sa.3, ss.597-629, 2022 (SSCI, Scopus)
2022
202215. Öğrenme Alanlarına Göre Kullanılan Problem Türleri PISA ve Ulusal Sınavlar Üzerine Karşılaştırmalı Bir Analiz
AŞICI F., DEDE Y.
KAFKAS EĞİTİM ARAŞTIRMALARI DERGİSİ , cilt.9, sa.2, ss.712-734, 2022 (TRDizin)
2022
202216. Examining Trends in the Cognitive Demand Levels of the Attainments of Algebra Learning Domain in the Middle School Mathematics Curriculum
POLAT S., DEDE Y.
Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.41, sa.1, ss.223-274, 2022 (TRDizin)
2022
202217. Identifying students’mathematical and mathematics educational values in Turkish culture: a cross-sectional study (Identificación de los valores matemáticos y de la didáctica matemática de los estudiantes en la cultura turca: un estudio transversal)
DEDE Y., AKÇAKIN V., KAYA G.
C&E. CULTURA Y EDUCACIÓN , cilt.34, sa.3, ss.597-629, 2022 (SSCI, Scopus)
2021
202118. Values Conveyed through Distance Education in Geometry Courses during COVID-19
DEDE Y., AKÇAKIN V., KAYA G.
Journal of Theoretical Educational Science
, 2021 (TRDizin)
2021
202119. MATHEMATICAL MODELING FROM THE EYES OF PRESERVICE TEACHERS
Sener Z. T., Dede Y.
REVISTA LATINOAMERICANA DE INVESTIGACION EN MATEMATICA EDUCATIVA-RELIME
, cilt.24, sa.2, ss.121-150, 2021 (SSCI, Scopus)
2021
202120. Mathematical, Mathematics Educational, and Educational Values in Mathematical Modeling Tasks
DEDE Y., Akçakın V., Kaya G.
ECNU Review of Education
, cilt.4, sa.2, ss.241-260, 2021 (Scopus)
2021
202121. Mathematical, Mathematics Educational, and Educational Values in Mathematical Modeling Tasks
DEDE Y., AKÇAKIN V., KAYA G.
ECNU Review of Education
, cilt.4, sa.2, ss.241-260, 2021 (ESCI, Scopus)
2021
202122. Mathematics teachers’ values about teaching mathematics
Akyıldız P., Aktaş F. N., DEDE Y., HACIÖMEROĞLU G.
Studies in Educational Evaluation
, cilt.68, 2021 (SSCI, Scopus)
2021
202123. Turkish pre-service mathematics teachers’ beliefs in multiplication
Novikasari I., DEDE Y.
Journal on Mathematics Education
, cilt.12, sa.3, ss.469-486, 2021 (Scopus)
2020
202024. Matematik Öğretmenlerinin Öğrencilerin Matematiksel Anlamalarının Değerlendirilmesine Yönelik Görüşleri: SPUR Yaklaşımı
Çelik Görgüt R., Dede Y.
Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi (EFMED) , cilt.14, sa.2, ss.1474-1503, 2020 (TRDizin)
2020
202025. Elementary Freshmen’s Mathematical Attitudes in Teaching Incorporating Free Problem Posing Activities
Arıkan E. E., Dede Y.
Adıyaman Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi , cilt.10, sa.2, ss.105-121, 2020 (TRDizin)
2020
202026. Ortaöğretime Geçiş Sınavları Matematik Sorularının Matematiksel Yeterlikler Açısından İncelenmesi
Kırnap Dönmez S. M., Dede Y.
Başkent University Journal of Education , cilt.7, sa.2, ss.363-374, 2020 (TRDizin)
2020
202027. Normative Aspects of Instructional Planning Activities of Mathematics Teacher Candidates
GÜVEN AKDENİZ D., DEDE Y.
Acta Didactica Napocensia , cilt.13, sa.1, ss.1-12, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
202028. Matematik Öğretmenlerinin Matematiksel Görev Oluşturma Durumlarının İncelenmesi
Polat S., Dede Y.
Gazi Eğitim Bilimleri Dergisi , cilt.6, sa.2, ss.210-239, 2020 (TRDizin)
2020
202029. Matematik Öğretmenlerinin Ders İmecesine İlişkin Görüşleri
Bilge O., Dede Y.
Gazi Eğitim Bilimleri Dergisi (GEBD) , cilt.6, sa.1, ss.1-22, 2020 (Hakemli Dergi)
2019
201930. Matematik Öğretmenlerinin Öğretim Deneyimlerine Göre Matematiksel İnançlarının İncelenmesi
UYSAL F., DEDE Y.
Cumhuriyet Uluslararası Eğitim Dergisi
, cilt.8, sa.4, ss.1102-1129, 2019 (TRDizin)
2019
201931. Developing a Questionnaire to Evaluate Turkish Students’xx Mathematics Values and Prefences
DEDE Y., Barkatsas T.
Journal of Theoretical Educational Science , cilt.12, sa.4, ss.1142-1163, 2019 (TRDizin)
2019
201932. Matematik Öğretmenlerinin Cinsiyetlerine Göre Matematiksel İnançları
UYSAL F., DEDE Y.
Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.38, sa.1, ss.215-237, 2019 (TRDizin)
2019
201933. Matematiksel Problemler Aracılığıyla Eğitimsel Değerlerin Aktarımı: Kuramsal Bir Çalışma
AŞICI F., DEDE Y.
Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi , cilt.13, sa.1, ss.260-283, 2019 (TRDizin)
2019
201934. İlköğretim Matematik Öğretmen Adayları İçin Matematiğin Doğasına Yönelik İnanç Ölçeği (MDYİÖ): Bir Keşfedici Karma Desen Çalışması
AKYILDIZ P., DEDE Y.
Adıyaman Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi
, cilt.9, sa.1, ss.69-98, 2019 (TRDizin)
2018
201835. Ortaokul Matematik Öğretmen Adaylarının Matematiksel Modelleme Yeterliklerinin Cinsiyete Göre İncelenmesi: Çok Boyutlu Madde Tepki Kuramı
DEDE Y., AKÇAKIN V., KAYA G.
Adıyaman Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi
, ss.150-169, 2018 (TRDizin)
2018
201836. The Role of Computer-Assisted Instruction in the Teaching of Probability
GÜRBÜZ R., DEDE Y., DOĞAN M. F.
HACETTEPE UNIVERSITESI EGITIM FAKULTESI DERGISI-HACETTEPE UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION
, cilt.33, sa.3, ss.705-722, 2018 (ESCI, Scopus, TRDizin)
2017
201737. Examining Social and Sociomathematical Norms in Different Classroom Microcultures: Mathematics Teacher Education Perspective
Guven N. D., DEDE Y.
EDUCATIONAL SCIENCES-THEORY & PRACTICE
, cilt.17, sa.1, ss.265-292, 2017 (SSCI, Scopus)
2016
201638. Mathematics Anxiety and Beliefs of Turkish Pre-service Elementary Teachers
Uysal F., DEDE Y.
EURASIA JOURNAL OF MATHEMATICS SCIENCE AND TECHNOLOGY EDUCATION
, cilt.12, sa.8, ss.2171-2186, 2016 (SSCI, Scopus)
2015
201539. Science and Mathematics Course Success of Elementary Students in Low Socio-Economic Status among 4th-8th Grades: Gender Perspective
BURSAL M., BULDUR S., DEDE Y.
EGITIM VE BILIM-EDUCATION AND SCIENCE
, cilt.40, sa.179, ss.133-145, 2015 (SSCI, Scopus, TRDizin)
2015
201540. COMPARING PRIMARY AND SECONDARY MATHEMATICS TEACHERS' PREFERENCES REGARDING VALUES ABOUT MATHEMATICS TEACHING IN TURKEY AND GERMANY
Dede Y.
INTERNATIONAL JOURNAL OF SCIENCE AND MATHEMATICS EDUCATION
, cilt.13, sa.1, ss.227-255, 2015 (SSCI, Scopus)
2014
201441. Matematiksel Ispat Kavramına Pedagojik Bir Bakıs Kuramsal Bir Çalışma A Pedagogical Perspective Concerning the Concept of Mathematical Proof A Theoretical Study
DEDE Y., KARAKUŞ F.
Adıyaman Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi , 2014 (TRDizin)
2014
201442. The Effect of Teacher Training Programs on Pre-service Mathematics Teachers' Beliefs towards Mathematics
DEDE Y., KARAKUŞ F.
KURAM VE UYGULAMADA EGITIM BILIMLERI
, cilt.14, sa.2, ss.804-809, 2014 (SSCI, Scopus, TRDizin)
2014
201443. A Comparison of Turkish and German Mathematics Teachers' Values: A Gender Perspective
Dede Y.
EGITIM VE BILIM-EDUCATION AND SCIENCE
, cilt.39, sa.171, ss.180-198, 2014 (SSCI, Scopus, TRDizin)
2013
201344. Examining the Underlying Values of Turkish and German Mathematics Teachers' Decision Making Processes in Group Studies
Dede Y.
KURAM VE UYGULAMADA EGITIM BILIMLERI
, cilt.13, sa.1, ss.690-706, 2013 (SSCI, Scopus, TRDizin)
2013
201345. The Effect of German and Turkish Mathematics Teachers` Teaching Experiences on Mathematics Teaching Values: A Cross- Comparative Study
Dede Y.
INTERNATIONAL JOURNAL OF MATHEMATICAL EDUCATION IN SCIENCE AND TECHNOLOGY , cilt.44, sa.2, ss.232-252, 2013 (SSCI, Scopus)
2012
201246. Examining Turkish Preservice Elementary Teachers’ Beliefs about the Nature and the Teaching of Mathematics
Uysal F., Dede Y.
International Journal of Humanities and Social Science , cilt.2, sa.12, ss.125-135, 2012 (Hakemli Dergi)
2012
201247. Students Attitudes towards Geometry A Cross Sectional Study
DEDE Y.
International Journal for Studies in Mathematics Education , cilt.5, sa.1, ss.85-113, 2012 (Hakemli Dergi)
2011
201148. MATHEMATICS EDUCATION VALUES QUESTIONNAIRE FOR TURKISH PRESERVICE MATHEMATICS TEACHERS: DESIGN, VALIDATION, AND RESULTS
Dede Y.
INTERNATIONAL JOURNAL OF SCIENCE AND MATHEMATICS EDUCATION
, cilt.9, sa.3, ss.603-626, 2011 (SSCI, Scopus)
2011
201149. Preservice mathematics teachers' concept images of polynomials
Dede Y., SOYBAŞ D.
QUALITY & QUANTITY
, cilt.45, sa.2, ss.391-402, 2011 (SCI-Expanded, SSCI, Scopus)
2011
201150. Preservice Mathematics Teachers Experiences about Function and Equation Concepts
DEDE Y., SOYBAŞ D.
Eurasia Journal of Mathematics, Science and Technology Education , cilt.7, sa.2, ss.89-102, 2011 (Scopus)
2010
201051. Turkish students’ perceptions regarding their mathematics teachers’ classroom practices
Dede Y.
US-China Education Review , cilt.7, sa.12, ss.10-17, 2010 (Hakemli Dergi)
2010
201052. Öğretmen Adaylarının Denklem Fonksiyon Ve Polinom Kavramlarını Anlamaları
DEDE Y., BAYAZIT İ., SOYBAŞ D.
Kastamonu Eğitim Dergisi , cilt.18, sa.1, ss.67-88, 2010 (Hakemli Dergi)
2009
200953. Turkish preservice mathematics teachers' mathematical values: Positivist and constructivist values
Dede Y.
SCIENTIFIC RESEARCH AND ESSAYS
, cilt.4, sa.11, ss.1229-1235, 2009 (SCI-Expanded, Scopus)
2009
200954. The Contributions of the Comprehension Tests to the Cognitive and Affective Development of Prospective Teachers: A Case Study
Dede Y.
The Montana Mathematics Enthusiast , cilt.6, sa.3, ss.497-526, 2009 (ESCI, Scopus)
2008
200855. Fen Öğrenmeye Yönelik Motivasyon Ölçeği Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
DEDE Y., YAMAN S.
Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi (EFMED) , cilt.2, sa.1, ss.19-37, 2008 (Hakemli Dergi)
2008
200856. Matematik Öğretmenleri nin Öğretimlerine Yönelik Öz Yeterlik İnançları
DEDE Y.
Türk Eğitim Bilimleri Dergisi , cilt.6, sa.4, ss.741-757, 2008 (TRDizin)
2008
200857. İlköğretim II Kademe Öğrencilerinin Matematik Kaygı Düzeylerinin İncelenmesi
DEDE Y., DURSUN Ş.
Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.21, sa.2, ss.295-312, 2008 (TRDizin)
2008
200858. Yetişkinler için Problem Çözme Becerileri Ölçeği
YAMAN S., DEDE Y.
Educational Sciences & Practice , cilt.7, sa.14, ss.251-269, 2008 (Hakemli Dergi)
2008
200859. Mathematics Anxiety Questionnaire Development and Validation
DEDE Y.
Essays in Education , cilt.23, 2008 (Hakemli Dergi)
2007
200760. Teachers' views about ways of teaching mathematics
Dede Y.
HACETTEPE UNIVERSITESI EGITIM FAKULTESI DERGISI-HACETTEPE UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION
, sa.33, ss.99-107, 2007 (SSCI, TRDizin)
2007
200761. Öğrencilerin Fen ve Teknoloji ile Matematik Dersine Yönelik Motivasyon Düzeylerinin Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi
YAMAN S., DEDE Y.
Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi , cilt.52, ss.615-638, 2007 (Hakemli Dergi)
2007
200762. Matematik Okullarda Nasıl Öğretiliyor Öğrenci Görüşleri Bakımından
DEDE Y.
Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.7, sa.2, ss.17-30, 2007 (TRDizin)
2007
200763. Öğrencilerin Cebir e Yönelik Hata ve Yanlış Anlamaları Matematik Öğretmen Adayları nın Tahmin Becerileri ve Çözüm Önerileri
DEDE Y., PEKER M.
İlköğretim Online Dergisi , cilt.6, sa.1, ss.35-49, 2007 (Hakemli Dergi)
2007
200764. Matematik Öğretiminde Değerlerin Yeri
DEDE Y.
İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.7, sa.1, ss.11-19, 2007 (Hakemli Dergi)
2006
200665. Values in Turkish middle school mathematics textbooks
Dede Y.
QUALITY & QUANTITY
, cilt.40, sa.3, ss.331-359, 2006 (SCI-Expanded, SSCI, Scopus)
2006
200666. Fen ve Matematik Eğitiminde Problem Çözme Kuramsal Bir Çalışma
DEDE Y., YAMAN S.
Çukurova Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dergisi , ss.116-128, 2006 (Hakemli Dergi)
2006
200667. İlköğretim Öğrencilerinin Matematik Dersine Yönelik Öz Yeterlik İnanç Düzeyleri Üzerine Bir Çalışma
YAMAN S., DEDE Y.
Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi , cilt.10, ss.109-119, 2006 (TRDizin)
2006
200668. Matematik Öğretmenlerinin Etkileşim Düzeyleri
DEDE Y.
Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Burdur Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.12, ss.176-194, 2006 (Hakemli Dergi)
2006
200669. İlköğretim Öğrencilerinin Fen ve Teknoloji ileMatematik Dersini Öğrenme Tercihleri Science and mathematics learning preferences of primary school students
DEDE Y., YAMAN S.
International Journal of Environmental and Science Education , 2006 (Hakemli Dergi)
2006
200670. Mathematics Educational Values of College Students Towards Function Concept
DEDE Y.
Eurasia Journal of Mathematics, Science and Technology Education , cilt.2, sa.1, ss.82-103, 2006 (Scopus)
2005
200571. Matematik ve fen bilgisi eğitiminde problem kurma ve uygulamaları
YAMAN S., DEDE Y.
Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.20, ss.1-11, 2005 (TRDizin)
2005
200572. Değişken Kavramı Üzerine
DEDE Y.
Kastamonu Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.13, sa.1, ss.139-149, 2005 (Hakemli Dergi)
2005
200573. Matematik Öğretmeni Adaylarının Geometriye Yönelik Tutumlarının Öğrenme Stillerine Göre Farklılığı
PEKER M., DEDE Y.
Sakarya Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.10, ss.61-69, 2005 (Hakemli Dergi)
2005
200574. I Dereceden Denklemlerin Yorumlanması Eğitim Fakültesi 1 Sınıf Öğrencileri Üzerine Bir Çalışma
DEDE Y.
Cumhuriyet Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , cilt.29, sa.2, ss.197-205, 2005 (Hakemli Dergi)
2005
200575. Matematik Öğretmen Adaylarının Matematiksel Problem Kurma ve Problem Çözme Becerilerinin Belirlenmesi
DEDE Y., YAMAN S.
Eğitim Araştırmaları , cilt.5, sa.18, ss.41-56, 2005 (Hakemli Dergi)
2004
200476. Öğrencilerin Cebirsel Sözel Problemleri Denklem Olarak Yazarken Kullandıkları Çözüm Stratejilerinin Belirlenmesi
DEDE Y.
Eğitim Bilimleri ve Uygulama , cilt.3, sa.6, ss.175-192, 2004 (Hakemli Dergi)
2004
200477. Öğrencilerin Matematikte Başarısını Etkileyen Faktörler Matematik Öğretmenlerinin Görüşleri Bakımından
DURSUN Ş., DEDE Y.
Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.24, sa.2, ss.217-230, 2004 (Hakemli Dergi)
2004
200478. Öğe Gösterim Teorisi nin Bir Uygulaması Fonksiyon Kavramının Öğretimi
DEDE Y.
Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.5, sa.2, ss.287-297, 2004 (Hakemli Dergi)
2004
200479. The Concept of Variable and Identification its Learning Difficulties
DEDE Y.
Educational Sciences: Theory & Practice , cilt.4, sa.1, ss.25-56, 2004 (Hakemli Dergi)
2004
200480. Matematiksel Düşüncenin Başlangıç Noktası Matematiksel Kavramlar
DEDE Y., ARGÜN Z.
Eğitim Yönetimi Dergisi , cilt.9, ss.338-355, 2004 (Hakemli Dergi)
2003
200381. ARCS Motivasyon Modeli nin Öğrencilerin Matematiğe Yönelik Motivasyonlarına Etkisi
DEDE Y.
Pamukkale Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.2, sa.14, ss.173-182, 2003 (Hakemli Dergi)
2003
200382. Matematik Öğretimi nde Elektronik Tabloların Kullanımı
DEDE Y., ARGÜN Z.
Pamukkale Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.2, sa.14, ss.113-131, 2003 (Hakemli Dergi)
2003
200383. Cebir Öğrencilere Niçin Zor Gelmektedir
DEDE Y., ARGÜN Z.
Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fak. Dergisi , cilt.24, ss.180-185, 2003 (Hakemli Dergi)
2003
200384. Fen ve Matematik Öğretiminde Proje Çalışmalarının Yeri Önemi ve Değerlendirilmesi
DEDE Y., YAMAN S.
Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.23, sa.1, ss.117-132, 2003 (Hakemli Dergi)
2003
200385. Öğe Gösterim Teorisi nin İlköğretim Matematik Öğretimindeki Etkiliği
DEDE Y.
Türk Eğitim Bilimleri Dergisi , cilt.1, sa.3, ss.355-360, 2003 (TRDizin)
2003
200386. Değişken Kavramının Öğretimi Harf Sembollerin Farklı Kullanımları
DEDE Y., ARGÜN Z.
SDÜ. Burdur Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.4, sa.6, ss.39-51, 2003 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2023
20231. Measurement Invariance of the Mathematics Educational Values Questionnaire: In the Context of Korea and Türkiye
DEDE Y., KIM H., KAYA G., LEE G., AKÇAKIN V.
2023 International Conference of Joint Societies for Mathematics Education: KSESM & KSME, Seoul, Güney Kore, 8 - 09 Aralık 2023, (Özet Bildiri)
2023
20232. Comparing Mathematics Educational Values of Turkish and South Korean Students using a Two-Step Cluster Analysis
DEDE Y., KIM H. j., KAYA G., AKÇAKIN V.
29th International Conference on Mathematical Views (MAVI29), Vercelli, İtalya, 19 - 22 Eylül 2023, (Özet Bildiri)
2023
20233. Mathematics education philosophies of mathematics teacher educators (the Best Poster Award)
TAŞ F., DEDE Y.
13th Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME 13), Budapest, Macaristan, 6 - 11 Temmuz 2023, (Özet Bildiri)
2023
20234. Matematiksel Görev Türlerinin Karşılaştırılması: Sullivan vd. (2013) ile Liljedahl (2020) Örneği.
SAVAŞ G., DEDE Y.
3rd International Conference on Educational Technology and Online Learning (ICETOL 2023), Balıkesir, Türkiye, 20 - 23 Haziran 2023, (Özet Bildiri)
2023
20235. Türkiye'de Matematiksel Soyutlamayla İlgili Yapılan Lisansüstü Tezlerin İncelenmesi
SAVAŞ G., DEDE Y.
X. International Eurasian Educational Research Congress, Kocaeli, Türkiye, 8 - 11 Haziran 2023, (Özet Bildiri)
2022
20226. Matematik öğretmenlerinin derslerini işlerken öğrencilerinin öğrenme stillerini dikkate alma durumları
Gezer M., DEDE Y.
13. Uluslararası Sosyal Beşeri ve Eğitim Bilimleri Kongresi, İstanbul, Türkiye, 1 - 02 Aralık 2022, (Özet Bildiri)
2022
20227. Cebirsel Düşünme Temalı Lisansüstü Tezlerin Karakterizasyonu
TÜRKMEN S., DEDE Y.
Uluslararası Türk Dünyası Eğitim Bilimleri Kongresi- II, Ankara, Türkiye, 16 - 18 Kasım 2022, (Özet Bildiri)
2022
20228. Cebirsel Düşünme Temalı Lisansüstü Tezlerin Karakterizasyonu
TÜRKMEN S., DEDE Y.
Gazi Üniversitesi Uluslararası Türk Dünyası Eğitim Bilimleri Kongresi-II, 16 Kasım 2022, (Özet Bildiri)
2022
20229. ürkiye’de Etkinlik Temellı̇ Öğretim Konulu Ortaokul Matematik Eğitimiyle İlgilı̇ Lisansüstü Çalışmaların İncelenmesı̇ (2006-2021)
DEDE Y., ŞAHİNGÖZ Z.
14. Uluslararası Bilimsel Araştırmalar Kongresi, Türkiye, 20 - 23 Ağustos 2022, cilt.1, ss.1-2, (Özet Bildiri)
2022
202210. Matematik Eğitimi Değerleri Üzerine Bir İnceleme: Teknoloji Destekli, Matematik Derslerinde Kullanılan Web 2.0 Araçları Üzerinden Aktarılan Değerler
AŞICI F., DEDE Y.
International Conference on Educational Technology and Online Learning, Balıkesir, Türkiye, 23 - 26 Haziran 2022, (Özet Bildiri)
2022
202211. Ortaokul Öğrencilerinin Matematiksel Zihniyetlerinin Belirlenmesi: Boylamsal Araştırma
CİNGÖZ F., DEDE Y.
2. Uluslararası Lisansüstü Çalışmalar Kongresi / 2nd International Graduate Studies Congress (IGSCONG’22), Türkiye, 11 - 13 Haziran 2022, cilt.1, ss.765-766, (Özet Bildiri)
2022
202212. Türkı̇ye’de Matematı̇k Eğı̇tı̇mı̇ Alanında Yapılan Problem Çözme Stratejı̇lerı̇ne İlı̇şkı̇n Lı̇sansüstü Çalışmaların İncelenmesı̇ (2010-2021)
TÜRKMEN S., DEDE Y.
13. Uluslararası Bilimsel Araştırmalar Kongresi (UBAK), Ankara, Türkiye, 11 - 12 Mart 2022, cilt.1, ss.65-66, (Özet Bildiri)
2022
202213. Türkı̇ye’de Matematı̇k Eğı̇tı̇mı̇ Alanında Yapılan Problem Çözme Stratejı̇lerı̇ne İlı̇şkı̇n Lı̇sansüstü Çalışmaların İncelenmesı̇ (2010-2021)
TÜRKMEN S., DEDE Y.
13. Uluslararası Bilimsel Araştırmalar Kongresi (UBAK), Türkiye, 11 Mart - 14 Nisan 2022, cilt.13, ss.65-66, (Özet Bildiri)
2021
202114. İnsani Değerler ve Matematik Eğitimi Entegrasyonu: İlköğretim ve Lise Matematik Öğretmen Adaylarının Görüşleri
AŞICI F., DEDE Y.
Gazi Üniversitesi Uluslararası Türk Dünyası Eğitim Bilimleri Kongresi, Ankara, Türkiye, 24 Kasım 2021, (Özet Bildiri)
2021
202115. Matematiksel Anlamayı Geliştirme Etkinlikleri ve Örnekleri
ÇELİK GÖRGÜT R., DEDE Y.
XIV. Uluslararası Eğitim Etkinlikleri, Çanakkale, Türkiye, 27 Ekim 2021, (Özet Bildiri)
2021
202116. Türkiye’deki Ulusal Sınavlarda ve PISA’da Genel Eğitimsel Değerler
AŞICI F., DEDE Y.
XIV. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, Çanakkale, Türkiye, 27 Ekim 2021, (Özet Bildiri)
2020
202017. Matematiksel Anlamayı Değerlendirme Ölçeği: Güvenirlik ve Geçerlik Çalışması
ÇELİK GÖRGÜT R., DEDE Y.
2nd International Conference on Science, Mathematics, Entrepreneurship and Technology Education (E-Conference) 2. Uluslararası Fen, Matematik, Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Kongresi (E-Kongre), Bursa, Türkiye, 19 - 22 Kasım 2020, cilt.1, sa.1, ss.407-408, (Özet Bildiri)
2019
201918. Matematik Öğretiminde İnsani Değerler: İlköğretim ve Lise Matematik Öğretmen Adaylarının Görüşleri
AŞICI F., DEDE Y.
4. Uluslararası Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi (TÜRKBİLMAT-4) Sempozyumu, İzmir, Türkiye, 26 - 28 Eylül 2019, ss.791-794, (Özet Bildiri)
2019
201919. Mathematical Values in The Posters Exhibited in School Corridors: Opinions of Mathematics Teachers
AKÇAKIN V., DEDE Y., KAYA G.
4. Uluslararası Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi (TÜRKBİLMAT-4) Sempozyumu, İzmir, Türkiye, 26 - 28 Eylül 2019, (Özet Bildiri)
2019
201920. Mathematics Educational Values Reflected by Preservice Mathematics Teachers in Their Mathematics Questions
AKÇAKIN V., KAYA G., DEDE Y.
ECER 2019 (Education in an Era of Risk – the Role of Educational Research for the Future), Hamburg, Almanya, 3 - 06 Eylül 2019, (Özet Bildiri)
2019
201921. Preservice Mathematics Teachers’ Views on Infinity With Regard to Philosophies of Education
TAŞ F., DEDE Y.
ECER 2019, Hamburg, Almanya, 2 - 06 Eylül 2019, (Özet Bildiri)
2019
201922. İlköğretim Matematik Öğretmen Adaylarının MatematikselModellemeye Yönelik Görüşleri
KAYA G., DEDE Y., AKÇAKIN V.
Uluslararası Bilim ve Eğitim Kongresi 2019 (UBEK2019) , Ankara, Türkiye, 25 - 28 Nisan 2019, (Özet Bildiri)
2018
201823. Sosyal Bilimlerde Karma Yöntem Araştırma Desenleri ve Örnek Uygulamalar
DEDE Y.
1. Uluslararası Çağdaş Eğitim ve Sosyal Bilimler Sempozyumu (ISCESS18), Antalya, Türkiye, 22 - 25 Kasım 2018, (Tam Metin Bildiri)
2018
201824. Matematik Öğretiminde Değerler Eğitimi: İ̇nsani Değerlerin Aktarımı İ̇̇çin Kullanışlı Problem Örnekleri
AŞICI F., DEDE Y.
ULUSLARARASI NECATİBEY EĞİTİM VE SOSYAL BİLİMLER ARAŞTIRMALARI KONGRESİ, Balıkesir, Türkiye, 26 - 28 Ekim 2018, (Özet Bildiri)
2018
201825. Karma Yöntem Araştırmaları: Yanlış Bildiklerimiz ve Yanlış Yaptıklarımız (Mixed Method Research: The Things We Know and Do Wrong).
DEDE Y., DEMİR S. B., AYDIN E.
5th International Eurasian Educational Research Congress, Antalya, Türkiye, 14 - 17 Mayıs 2018, (Özet Bildiri)
2018
201826. Past, Present and Future of Mathematics Education in Turkey
DEDE Y.
International Congress on Science and Education, 23 - 25 Mart 2018, (Tam Metin Bildiri)
2018
201827. Ortaokul Matematik Öğretmenlerinin Modelleme Etkinlikleri Hazırlama Yeterliklerinin İncelenmesi.
KAYA G., AKÇAKIN V., DEDE Y.
Uluslararası Bilim ve Eğitim Kongresi 2018 (UBEK2018), 23 - 25 Mart 2018, (Özet Bildiri)
2018
201828. How Can We Use Philosophy of Mathematics in Mathematics Education: Preservice Mathematics Teachers’ Perspectives
TAŞ F., DEDE Y.
7th International Eurasian Conference on Mathematical Sciences and Applications (IECMSA-2018), 28 - 31 Ağustos 2018, (Özet Bildiri)
2018
201829. THE VALUES OF MATHEMATICS TEACHERS REGARDING STUDENTS’ THINKING: THE PERSPECTIVE OF PAYING ATTENTION
YAKICI TOPBAŞ E. S., AKTAŞ F. N., DEDE Y.
III. Uluslararası Değerler Eğitimi Kongresi, Zonguldak, Türkiye, 5 - 06 Haziran 2018, (Özet Bildiri)
2018
201830. Examination of the cognitive profiles of the four basic arithmetic operations skills of middle school students: A cross sectional study
AKÇAKIN V., KAYA G., DEDE Y.
27th International Congress on Educational Sciences, Antalya, Türkiye, 18 - 22 Nisan 2018, ss.2720-2723, (Özet Bildiri)
2018
201831. 21. Yüzyıl Becerilerinin Öngördüğü Öğretmen Profili ve Değerler
DEDE Y.
Konferans, Sivas, Türkiye, 10 Mayıs 2018, (Tam Metin Bildiri)
2018
201832. An Examination of Anatolian Religious Middle School Students’ Mathematical Values: Grade Level Perspective
AKYILDIZ P., AKTAŞ F. N., HACIÖMEROĞLU G., DEDE Y.
III. Uluslararası Değerler Eğitimi Kongresi, Zonguldak, Türkiye, 5 - 06 Haziran 2018, (Özet Bildiri)
2018
201833. Examination of decision-making skill in the context of critical situations
Aktas F. N., YAKICI TOPBAŞ E. S., DEDE Y.
ERPA International Congress on Education, İstanbul, Türkiye, 28 Haziran - 01 Temmuz 2018, cilt.48, (Tam Metin Bildiri)
2017
201734. MATEMATİK ÖĞRETMEN ADAYLARININ MATEMATİKSEL KİMLİKLERİNİN İNCELENMESİ: MATEMATİKTE BAŞARI TANIMI PERSPEKTİFİ
DEDE Y., AKYILDIZ P., KAYA G., AKÇAKIN V., GÜVEN N. D., EMÜL N.
8. Uluslararası Eğitim Yönetimi Forumu (EYFOR-8), 19 - 21 Ekim 2017, (Özet Bildiri)
2017
201735. MATEMATİK ÖĞRETMEN ADAYLARININ MATEMATİKTE BAŞARIYA YAPTIKLARI ATIFLAR BAĞLAMINDA MATEMATİKSEL KİMLİKLERİNİN İNCELENMESİ
DEDE Y., EMÜL N., GÜVEN N. D., AKÇAKIN V., KAYA G., AKYILDIZ P.
8. Uluslararası Eğitim Yönetimi Forumu, 19 - 21 Ekim 2017, (Özet Bildiri)
2017
201736. Mathematics Teachers’ Noticing of Students’ Thinking: The Context of Value
YAKICI TOPBAŞ E. S., AKTAŞ F. N., DEDE Y.
The 3rd Interdisciplinary Scientific Conference Mathematical Transgressions, Krakow, Polonya, 18 - 23 Haziran 2017, (Özet Bildiri)
2017
201737. Mathematics Teachers’ Noticing of Students’xx Thinking. The Context Value.
YAKICI TOPBAŞ E. S., AKTAŞ F. N., DEDE Y.
The 3rd Interdisciplinary Scientific Conference Mathematical Transition, Cracow, Polonya, 18 - 23 Haziran 2017, (Özet Bildiri)
2017
201738. An Examination of Values: Elementary mathematics Teacher Noticing Perspective
AKTAŞ F. N., YAKICI TOPBAŞ E. S., DEDE Y.
The 3rd Interdisciplinary Scientific Conference Mathematical Transition, Cracow, Polonya, 18 - 23 Haziran 2017, (Özet Bildiri)
2017
201739. Investigation Of Mathematical Thinking Styles According To Gender
DEDE Y., AKÇAKIN V., KAYA G.
The 26th International Congress on Educational Sciences (ICES/UEBK-2017), Antalya, Türkiye, 20 - 23 Nisan 2017, ss.2024-2027, (Özet Bildiri)
2017
201740. Değerler Eğitimi ve Matematik
DEDE Y.
Matematik Eğitiminde Materyal Tasarımı Sergisi/Yarışması., Adıyaman, Türkiye, 3 - 05 Mayıs 2017, ss.1, (Özet Bildiri)
2017
201741. Determining mathematical thinking styles of preservice middle mathematics teachers
DEDE Y., AKÇAKIN V., KAYA G.
The 26th International Congress on Educational Sciences (ICES), Antalya, Türkiye, 20 - 23 Nisan 2017, ss.2156-2159, (Özet Bildiri)
2016
201642. The Effect Of Teaching Experience on Turkish Mathematics Teachers Mathematical Beliefs
UYSAL F., DEDE Y.
ICME -13, Hamburg, Almanya, 24 - 30 Temmuz 2016
2015
201543. Matematik Ögretmenlerinin Matematiksel Inançlarının Belirlenmesi Cinsiyet Perspektifi
UYSAL F., DEDE Y.
2nd International Eurasian Educational Research Congress, 8 - 10 Haziran 2015, (Özet Bildiri)
2015
201544. Matematik Öğretmenlerinin Matematiksel İnançlarının Belirlenmesi Ortaokul ve Lisede Görev Yapma Bakımından
UYSAL F., DEDE Y.
Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu 2, Adıyaman, Türkiye, 16 - 18 Mayıs 2015
2014
201445. İlköğretim Matematik İle Fen ve Teknoloji Öğretmenlerinin Kıdemlerine Göre İnsani Değerlerinin Belirlenmesi Türkiye Perspektifi
DEDE Y., Baydoğdu B., BULDUR S.
11. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Çukurova Üniversitesi, Adana., Türkiye, 4 - 06 Eylül 2014, (Tam Metin Bildiri)
2014
201446. Farklı Öğrenme Ortamlarındaki Sosyal ve Sosyomatematiksel Normların İncelenmesi
GÜVEN N. D., DEDE Y.
11. Ulusal Fen Bilimleri Ve Matematik Eğitimi Kongresi, Çukurova Üniversitesi, Adana., Türkiye, 3 - 05 Eylül 2014, (Tam Metin Bildiri)
2014
201447. Dede Y Baydoğdu B Buldur S 2014 Mayıs İlköğretim Matematik ile Fen ve Teknoloji Öğretmenlerinin Cinsiyetlerine Göre İnsani Değerlerinin Belirlenmesi Türkiye Perspektifi
DEDE Y., Baydoğdu B., BULDUR S.
Yükseköğretimde Eğitim Araştırmaları ve Uygulamaları Kongresi, Yıldız Teknik Üniversitesi, İstanbul, Türkiye, 8 - 10 Mayıs 2014, (Tam Metin Bildiri)
2013
201348. Uysal F Dede Y 2013 Investigating Preservice Elementary Teachers Mathematical Beliefs and Learning Preferences Kiel Germany
UYSAL F., DEDE Y.
Proceedings of the 37th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education (PME), 3 - 05 Temmuz 2013, (Özet Bildiri)
2013
201349. Dede Y Baydoğdu B Buldur S 2013 Haziran Kıdemlerine Göre İlköğretim Matematik İle Fen ve Teknoloji Öğretmenlerinin Kaygı Düzeyleri
DEDE Y., Baydoğdu B., BULDUR S.
1. Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu, Karadeniz Teknik Üniversitesi, Trabzon., Türkiye, 11 - 13 Haziran 2013, (Tam Metin Bildiri)
2013
201350. Dede Y Baydoğdu B Buldur S 2013 Haziran İlköğretim Matematik İle Fen ve Teknoloji Öğretmenlerinin Öz Yeterlik Düzeylerinin Belirlenmesi Cinsiyet Perspektifi
DEDE Y., BULDUR S., Baydoğdu B.
1. Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu, Karadeniz Teknik Üniversitesi, Trabzon., Türkiye, 6 - 08 Haziran 2013, (Tam Metin Bildiri)
2013
201351. İlköğretim Matematik ile Fen ve Teknoloji Öğretmenlerinin Kaygı Düzeylerinin Belirlenmesi Cinsiyet Perspektifi
DEDE Y., Baydoğdu B., BULDUR S.
12. Geleneksel Matematik Sempozyumu, Sergi ve Şenlikleri, Ankara., Türkiye, 14 - 16 Mayıs 2013, (Tam Metin Bildiri)
2013
201352. Dede Y Baydoğdu B Buldur S 2013 Mayıs İlköğretim Matematik ile Fen ve Teknoloji Öğretmenlerinin Kıdemlerine Göre Öz Yeterliklerinin Belirlenmesi
DEDE Y., Baydoğdu B., BULDUR S.
12. Geleneksel Matematik Sempozyumu, Sergi ve Şenlikleri, Ankara., Türkiye, 6 - 08 Mayıs 2013, (Tam Metin Bildiri)
2012
201253. Matematik Eğitimi Değerleri İle Akademik Başarı Arasındaki İlişki
DEDE Y.
11. Matematik Sempozyumu, Anadolu’da Matematik. Matder - Matematikçiler Derneği, Samsun., Türkiye, 17 - 19 Eylül 2012, (Tam Metin Bildiri)
2012
201254. Matematik Okuryazarlığı Öz Yeterliği İle Matematik Eğitimi Değerleri Üzerinde Öğretmen Eğitimi Programlarının Etkisi
DEDE Y.
21. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Marmara Üniversitesi, İstanbul., Türkiye, 12 - 14 Eylül 2012, (Tam Metin Bildiri)
2012
201255. Dede Y Karakuş F 2012 Haziran Öğretmen Adaylarının Matematiğe Yönelik İnançları Cinsiyet Perspektifi
DEDE Y., KARAKUŞ F.
X. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi. Niğde., Türkiye, 12 - 14 Haziran 2012, (Tam Metin Bildiri)
2012
201256. Matematik Öğretmen Adaylarının Matematiğe Yönelik İnançları Üzerinde Öğretmen Eğitimi Programlarının Etkisi
DEDE Y., KARAKUŞ F.
X. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Niğde., Türkiye, 12 - 14 Haziran 2012, (Tam Metin Bildiri)
2011
201157. İlköğretim Öğrencilerinin 6 ve 7 Sınıf Seviye Belirleme Sınavı SBS Puanlarındaki Değişim Cinsiyet Farklılıkları
DEDE Y., BURSAL M., Baydoğdu B.
20. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, Burdur., Türkiye, 13 - 15 Eylül 2011, (Tam Metin Bildiri)
2011
201158. Sosyo Ekonomik Düzeyin SED İlköğretim Öğrencilerinin 6 ve 7 Sınıf Seviye Belirleme Sınavı SBS Puanları Üzerine Etkisi
DEDE Y., BURSAL M., Baydoğdu B.
20. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, Burdur., Türkiye, 9 - 11 Eylül 2011, (Tam Metin Bildiri)
2011
201159. The Relationship between the Beliefs about the Nature and Teaching of Mathematics of the Prospective Elementary Teachers
DEDE Y., UYSAL F.
The 35th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education (PME), 3 - 05 Temmuz 2011, (Özet Bildiri)
2011
201160. The Relationship between the Anxiety Level and the Beliefs about Teaching Mathematics of the Freshman Prospective Elementary Teachers
DEDE Y., UYSAL F.
The 4th Congress of the Turkish World Mathematical Society (TWMS), Baku, Azerbaijan., 3 - 05 Temmuz 2011, (Özet Bildiri)
2011
201161. İlköğretim Öğrencilerinin 6 ve 7 Sınıf Seviye Belirleme Sınavındaki SBS Fen Netlerinin Sosyo Ekonomik Düzeye SED Göre Değişimi
DEDE Y., BURSAL M., Baydoğdu B.
International Educational Technology Conference (IETC), Istanbul, Turkey., 9 - 11 Mayıs 2011, (Tam Metin Bildiri)
2011
201162. Wissenschaftskooperationen im Europa des 21 Jahrhunderts Herausforderungen für das Humboldt Netzwerk in Mittel und Südosteuropa Humboldt Kolloquium in Budapest Ungarn
DEDE Y.
Humboldt-Netzwerk in Mittel- und Südosteuropa., 6 - 08 Mayıs 2011, (Özet Bildiri)
2011
201163. İlköğretim Öğrencilerinin 6 ve 7 Sınıf Seviye Belirleme Sınavındaki SBS Matematik Netlerinin Değişimi Cinsiyet Farklılıkları
DEDE Y., Baydoğdu B., BURSAL M.
International Educational Technology Conference (IETC), Istanbul, Turkey., 5 - 07 Mayıs 2011, (Tam Metin Bildiri)
2009
200964. Preservice mathematics teachers values toward their mathematics teaching Oldenburg Germany
DEDE Y.
43rd. Annual International Conference on Mathematics Education, 9 - 11 Mart 2009, (Tam Metin Bildiri)
2008
200865. Values of German and Turkish mathematics teachers towards mathematics and its teaching
DEDE Y.
Netzwerktagung der Alexander von Humboldt-Stiftung, Munster, Germany., 12 - 14 Kasım 2008, (Tam Metin Bildiri)
2007
200766. Matematik Öğretmeni Adaylarının Oluşturmacı Yaklaşıma İlişkin Düşünceleri ve Uygulamaları
DEDE Y.
Eğitimde Yeni Yönelimler Sempozyumu IV-“Yapılandırmacılık ve Öğretmen”.Tevfik Fikret Okulları, Ankara., Türkiye, 13 - 15 Kasım 2007, (Tam Metin Bildiri)
2007
200767. İlköğretim 8 Sınıf Öğrencilerinin Geometriye Yönelik Tutumlarının Cinsiyete Göre İncelenmesi Poster bildiri
DEDE Y.
I. Ulusal İlköğretim Kongresi. Hacettepe Üniversitesi Beytepe Yerleşkesi, Ankara., Türkiye, 12 - 14 Kasım 2007, (Tam Metin Bildiri)
2007
200768. Matematik Bilgisinin Doğası ve Ölçülmesi Panel
DEDE Y.
6. Matematik Sempozyumu, Sergi ve Şenlikleri. TOBB Etü Konferans Salonları, Ankara., Türkiye, 7 - 09 Kasım 2007
2007
200769. İlköğretim II Kademe Öğrencilerinin Motivasyon Stratejileri ve Matematik Başarıları Arasındaki İlişki Poster bildiri
DEDE Y.
16. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Gaziosmanpasa Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Tokat., Türkiye, 18 - 20 Eylül 2007, (Tam Metin Bildiri)
2007
200770. Lise Öğrencilerinin Matematiğe Yönelik Bilişsel Öğrenme ve Motivasyon Stratejileri Arasındaki İlişki
DEDE Y.
16. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Gaziosmanpasa Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Tokat., Türkiye, 11 - 13 Eylül 2007, (Tam Metin Bildiri)
2007
200771. Matematik Başarısı İçsel ve Dışsal Motivasyonun Etkisi
DEDE Y.
II. Türk Dünyası Matematik Sempozyumu, Sakarya Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi, Sakarya., Türkiye, 16 - 18 Temmuz 2007, (Tam Metin Bildiri)
2007
200772. Matematik Ev Ödevlerini Yapmada İçsel Motivasyonun Rolü
DEDE Y.
II. Türk Dünyası Matematik Sempozyumu, Sakarya Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi, Sakarya., Türkiye, 10 - 12 Temmuz 2007, (Tam Metin Bildiri)
2006
200673. Matematik öğretmenlerin kendilerini geliştirme düzeyleri Poster bildiri
DEDE Y.
VII. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi, Ankara., Türkiye, 12 - 14 Eylül 2006, (Tam Metin Bildiri)
2006
200674. Öğrencilerin Matematiğe Yönelik Duyuşsal Özelliklerinin Belirlenmesi
DEDE Y.
VII. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi, Ankara., Türkiye, 7 - 09 Eylül 2006, (Tam Metin Bildiri)
2006
200675. Examining of Interaction Levels of High and Middle School Mathematics Teachers in Turkey
DEDE Y.
3rd International Conference on the Teaching of Mathematics (ICTM), Istanbul, Turkey., 6 - 08 Haziran 2006, (Tam Metin Bildiri)
2006
200676. Matematik Okullarda Nasıl Öğretiliyor Öğrenci Görüşleri Bakımından
DEDE Y.
Matematik Sempozyumu, Sergileri ve Şenliği, Matematik Etkinlikleri, Milli Kütüphane Konferans Salonları, Ankara., Türkiye, 10 - 12 Mayıs 2006, (Tam Metin Bildiri)
2006
200677. Matematik Öğretmenleri nin Öğretimlerine Yönelik Öz Yeterlik İnançları
DEDE Y.
Çanakkale 18 Mart Üniversitesi, III. Uluslararası Öğretmen Yetiştirme Sempozyumu, Çanakkale, Turkey., 9 - 11 Mayıs 2006, (Tam Metin Bildiri)
2006
200678. Matematik Öğretmenlerinin Öğretim Etkinliklerinin Değerlendirilmesi
DEDE Y.
Gazi Ün. Gazi Eğitim Fakültesi, Ulusal Sınıf Öğretmenliği Kongresi, Ankara., Türkiye, 17 - 19 Nisan 2006, (Tam Metin Bildiri)
2005
200579. İlköğretim Matematik Öğretmenlerinin Araç Gereç Kullanımına ve Değerine İlişkin Görüşleri
DEDE Y.
XIV. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Cilt II, 1029- 1032, (Poster sunumu), Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 28- 30 Eylül, Denizli., Türkiye, 19 - 21 Eylül 2005, (Tam Metin Bildiri)
2005
200580. İlköğretim 6 7 ve 8 Sınıf Matematik ve Fen Bilgisi Ders Kitaplarının İncelenmesi Problem Çözme ve Problem Kurma Etkinlikleri Bakımından
DEDE Y., YAMAN S.
XIV. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Cilt II, 437- 441, Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 28- 30 Eylül, Denizli., Türkiye, 13 - 15 Eylül 2005, (Tam Metin Bildiri)
2004
200481. Denklemler in Yorumlanması Eğitim Fakültesi 1 Sınıf Öğrencileri Üzerine Bir Çalışma
DEDE Y.
VI. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Cilt II, 544- 548, Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi, İstanbul., Türkiye, 14 - 16 Eylül 2004, (Tam Metin Bildiri)
2004
200482. Öğrencilerin Cebir e Yönelik Hata ve Yanlış Anlamaları Matematik Öğretmen Adayları nın Tahmin Becerileri ve Çözüm Önerileri
DEDE Y., PEKER M.
XIII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı’nda sunulan bildiri (CD olarak basıldı).İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Malatya., Türkiye, 13 - 15 Temmuz 2004, (Özet Bildiri)
2004
200483. Öğrencilerin Cebirsel Sözel Problemleri Denklem Olarak Yazarken Kullandıkları Çözüm Stratejilerinin Belirlenmesi
DEDE Y.
Matematik Etkinlikleri 2004, Matematik Sempozyumu ve Sergileri’nde sunulan bildiri (http://www.matder.org.tr sayfasında yayımlandı).Milli Kütüphane Konferans Salonları, Ankara., Türkiye, 11 - 13 Mayıs 2004, (Tam Metin Bildiri)
2003
200384. Değişken Kavramının Öğretimi Harf Sembollerin Farklı Kullanımları
DEDE Y., ARGÜN Z.
XII.Eğitim Bilimleri Kongresi’nde sunulan bildiri, Cilt IV, 2265- 2278, Belek, Antalya., Türkiye, 14 - 16 Ekim 2003, (Tam Metin Bildiri)
2002
200285. İlköğretim 8 Sınıf Öğrencilerinin Değişken Kavramının Öğrenimindeki Hataları ve Kavram Yanılgıları
DEDE Y., ARGÜN Z., YALIN H. İ.
V. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi’nde sunulan bildiri, Cilt II, 962- 968, ODTÜ Kongre ve Kültür Merkezi, Ankara., Türkiye, 13 - 15 Eylül 2002, (Tam Metin Bildiri)
Kitaplar
2024
20241. Values and Valuing in Mathematics Education Moving Forward into Practice
DEDE Y., Marschall G., Clarkson P.
Springer, Singapore, 2024
2024
20242. Turkish High School Students’ Mathematics Values in Terms of Feelings About Mathematics
DEDE Y., AKÇAKIN V., KAYA G.
Values and Valuing in Mathematics Education Moving Forward into Practice, DEDE YÜKSEL, Marschall Gosia, Clarkson Philip, Editör, Springer, Singapore, ss.423-442, 2024
2024
20243. Re-Imagining mathematics teacher education for 21st Century skills in the context of harmful mathematics educational values
AKTAŞ F. N., DEDE Y.
Reimagining Education for the Second Quarter of the 21st Century and Beyond: Dilemmas, Challenges, Advancements and Innovations, T. Barkatsas, P. McLaughlin, & W. Goff, Editör, Brill, Leiden, ss.40-60, 2024
2024
20244. An Overview of Values in Mathematics Education
DEDE Y., Marschall G., Clarkson P.
Values and Valuing in Mathematics Education Moving Forward into Practice, DEDE YÜKSEL, Clarkson Philip, Marschall Gosia, Editör, Springer, Singapore, ss.3-12, 2024
2023
20235. Gifted students’ mathematics educational and socio-cultural values in the decision-making process through STEM tasks
AKTAŞ F. N., DEDE Y.
Educating Gifted, Talented, Creative and Dissimilar Learners. Imagining the Future, Tasos Barkatsas, Editör, Brill, Leiden, ss.36-63, 2023
2023
20236. Mathematics Education Research Trends in Turkey: International Research Context
DEDE Y., KAYA G., AKÇAKIN V.
Asian Research in Mathematics Education. Mapping the Field, Bill Atweh, Lianghuo Fan, Catherine P. Vistro-Yu, Editör, Springer, Singapore, ss.121-137, 2023
2022
20227. Bilimsel Makaleleri Yazma Ve Yayımlama Ana Dili İngilizce Olmayanlar İçin Bir El Kitabı ((Writing and Publishing Scientific Papers)
Lövei G. L.
Pegem A (Open Publishing), Ankara, 2022
2022
20228. Gifted Students’ Mathematics Educational and Socio-Cultural Values in the Decision-Making Process through STEM Tasks
Aktaş F. N., Dede Y.
Educating Gifted, Talented, Creative and Dissimilar Learners Imagining the Future , Tasos Barkatsas, Editör, Brill, Leiden , Amsterdam, ss.36-63, 2022
2021
20219. Çarpma ve Bölme için Stratejilerin Geliştirilmesi
Özel S., Dede Y., Yetkiner Özel Z. E.
İlkokul ve Ortaokul Matematiği Gelişimsel Yaklaşımla Öğretim, Soner Durmuş, Editör, Nobel Yayınevi, Ankara, ss.273-298, 2021
2021
202110. Oranlar, Orantılar ve Orantısal Akıl Yürütme
DEDE Y., AKÇAKIN V., KAYA G.
Elementary and Middle School Mathematics:Teaching Developmentally, Prof. Dr. Soner Durmuş, Editör, Nobel, Ankara, ss.435-459, 2021
2021
202111. 21. Yüzyılda Matematik Öğretimi
Dede Y.
İlkokul ve Ortaokul Matematiği Gelişimsel Yaklaşımla Öğretim, Soner Durmuş, Editör, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, ss.1-12, 2021
2021
202112. Teachers’ Mathematical Language Skills in the Context of Authentic Assessment
AKTAŞ F. N., AKYILDIZ P., DEDE Y.
Authentic Assessment and Evaluation Approaches and Practices in a Digital Era: A Kaleidoscope of Perspective, Barkatsas, Tasos, McLaughlin, Tricia, Editör, Brill Sense, Amsterdam, ss.116-141, 2021
2021
202113. Probleme Dayalı Derste Planlama
DEDE Y., KAYA G., AKÇAKIN V.
Elementary and Middle School Mathematics:Teaching Developmentally, Prof. Dr. Soner Durmuş, Editör, Nobel, Ankara, ss.55-82, 2021
2021
202114. Toplama ve Çıkarma için Stratejiler Geliştirme
Özel S., Dede Y., Yetkiner Özel Z. E.
İlkokul ve Ortaokul Matematiği Gelişimsel Yaklaşımla Öğretim, Soner Durmuş, Editör, Nobel Yayınevi, Ankara, ss.238-272, 2021
2021
202115. Ondalıklar, Yüzde ve Ondalıklarla Hesaplama Kavramlarının Gelişimi
DEDE Y., KAYA G., AKÇAKIN V.
Elementary and Middle School Mathematics:Teaching Developmentally, Prof. Dr. Soner Durmuş, Editör, Nobel, Ankara, ss.405-434, 2021
2020
202016. Matematik Eğitiminde Etkinlikler Ve Uygulamaları (Matematik Eğitiminde Etkinliklere Genel Bakış)
Dede Y., Doğan M. F., Aslan Tutak F.
Pegem A Yayıncılık, Ankara, 2020
2020
202017. Matematik Eğitiminde Etkinlikler Ve Uygulamaları (: Matematiksel Modelleme Etkinliklerinin Öğretim Ortamlarında Uygulanması ve Yansımaları)
Dede Y., Akçakın V., Kaya G.
Pegem A Yayıncılık, Ankara, 2020
2020
202018. Matematik Eğitiminde Etkinlikler ve Uygulamaları
DEDE Y., AYDIN E., BUKOVA GÜZEL E., ÇAKIROĞLU E., ISIKSAL BOSTAN M., ASLAN TUTAK F., et al.
Pegem Akademi, Ankara, 2020
2020
202019. M atematik Eğitiminde Etkinliklere Genel Bakış
DEDE Y., DOĞAN M. F., ASLAN TUTAK F.
Matematik Eğitiminde Etkinlikler Ve Uygulamaları, DEDE YÜKSEL,DOĞAN MUHAMMED FATİH,ASLAN TUTAK FATMA, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.3-16, 2020
2020
202020. Title The Mentoring Based on Many-Facet Rasch Analysis in Evaluating Mathematical Modelling Tasks
DEDE Y., AKÇAKIN V., KAYA G.
Championing Cutting-Edge 21st Century Mentoring and Learning Models and Approaches, Tasos Barkatsas, Tricia McLaughlin, Editör, Brill Sense, Leiden, ss.104-120, 2020
2020
202021. Matematiksel Modelleme Etkinliklerinin Öğretim Ortamlarında Uygulanması ve Yansımaları
DEDE Y., AKÇAKIN V., KAYA G.
Matematik Eğitiminde Etkinlikler ve Uygulamaları, Yüksel Dede, Muhammed Fatih Doğan, Fatma Aslan-Tutak, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.269-289, 2020
2019
201922. The Elementary Mathematics Teachers’ Values UnderlyingTeacher Noticing: The Context of Polygons
AKTAŞ F. N., YAKICI TOPBAŞ E. S., DEDE Y.
Values and Valuing in Mathematics EducationScanning and Scoping the Territory, Philip Clarkson · Wee Tiong Seah ·JeongSuk Pang, Editör, Springer, ss.209-222, 2019
2019
201923. The Elementary Mathematics Teachers’ Values UnderlyingTeacher Noticing: The Context of Polygons
AKTAŞ F. N., YAKICI TOPBAŞ E. S., DEDE Y.
Values and Valuing in Mathematics Education, Clarkson Philip, Seah Wee Tiong, Pang JeongSuk, Editör, Springer, ss.209-222, 2019
2019
201924. Why Mathematics Is Valuable for Turkish, Turkish Immigrant and German Students? A Cross-Cultural Study
DEDE Y.
Values and Valuing in Mathematics EducationScanning and Scoping the Territory, Clarkson, Philip, Seah, Wee Tiong, Pang, JeongSuk, Editör, Springer International Publishing, Hamburg, ss.143-156, 2019
2017
201725. Ortaöğretim Temel Düzey Matematik 11 Sınıf
KOYUNCU F., KARAKIRIK E., ÖZMANTAR M. F., ÜNAL H., YAVUZ İ., ŞAHİN N., et al.
MEB, Ankara, 2017
2017
201726. 10 Sınıf Ortaöğretim Temel Düzey Matematik Ders Kitabı
GÜRBÜZ R., DEDE Y., KARAKIRIK E., KOYUNCU F., ÖZMANTAR M. F., ÜNAL H., et al.
MEB, 2017
2017
201727. Ortaöğretim İleri Düzey Matematik 11 sınıf
KOYUNCU F., KARAKIRIK E., ÖZMANTAR M. F., ÜNAL H., YAVUZ İ., ŞAHİN N., et al.
MEB, Ankara, 2017
2017
201728. Ortaöğretim Matemöatik 10. Sınıf
KOYUNCU F., KARAKIRIK E., ÖZMANTAR M. F., ÜNAL H., YAVUZ İ., ŞAHİN N., et al.
MEB, Ankara, 2017
2015
201529. Karma Yöntem Araştırmalarının Temelleri Foundations of Mixed Methods Research
DEDE Y., DEMİR S. B., AYDIN E., GÜNGÖR F., BUKOVA GÜZEL E., KARAKIRIK E.
Anı yayıncılık, Ankara, 2015
2015
201530. Matematikte İspat: Önemi, Çeşitleri ve Tarihsel Gelişimi
DEDE Y.
Tanımları ve Tarihsel Gelişimleriyle Matematiksel Kavramlar Matematikte İspat Önemi Çeşitleri ve Tarihsel Gelişimi, -Zembat, İ.Ö., Özmantar, F., Bingölbali,E.;Delice,A., Şandır,H., Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.15-35, 2015
2014
201431. Karma Yöntem Araştırmaları Tasarımı ve Yürütülmesi Designing and Conducting Mixed Methods Research
DEDE Y., DEMİR S. B.
Anı yayıncılık, 2014
2013
201332. Matematik Öğretmenleri Konseyi Standartlarıyla Matematik Öğretimi
DURMUŞ S., DEDE Y., YANIK H. B., ZEMBAT İ. Ö., BİNGÖLBALİ E., ÖZMANTAR M. F.
Elementary and Middle School Mathematics Teaching Developmentally Chapter 1, Durmuş, Soner, Editör, Nobel Yayınevi, Ankara, ss.1-12, 2013
Desteklenen Projeler
2022 - 2024
2022 - 20242523 Kore Ulusal Araştırma Vakfı (NRF) ile İşbirliği Destek Programı
TÜBİTAK Uluslararası İkili İşbirliği Projesi , 2523 - Kore Ulusal Araştırma Vakfı (NRF) İkili İşbirliği Programı
Dede Y. (Yürütücü)
2020 - 2024
2020 - 2024Eğitim Niteliğinin Artırılmasında Öğretmenlerin İyi Örneklerinin Paylaşılması ve Yaygınlaştırılması
TÜBİTAK Projesi , 1003 - Öncelikli Alanlar Ar-Ge Projeleri Destekleme Programı
Yaman S.(Yürütücü), Dede Y.
2023 - 2023
2023 - 2023Eğitim Fakültesi Öğrencilerine TÜBİTAK 2209 Araştırma Projesi Hazırlama Eğitimi- III
TÜBİTAK Projesi , 2209-A - Üniversite Öğrencileri Araştırma Projeleri Destekleme Programı
Dede Y.
2023 - 2023
2023 - 20232237 EĞİTİM ETKİNLİKLERİ DESTEKLEME PROGRAMI
TÜBİTAK Projesi , 2237 - Proje Eğitimi Etkinliklerini Destekleme Programı
Dede Y.
2023 - 2023
2023 - 20232237-A Bilimsel Eğitim Etkinlikleri Desteği Programı
TÜBİTAK Projesi , 2237 - Proje Eğitimi Etkinliklerini Destekleme Programı
(Proje Özeti)
Dede Y.
2022 - 2023
2022 - 2023TÜBİTAK 4004 Matsor Sorgulama Temelli Etkinlik Geliştirme Kamp 1
TÜBİTAK Projesi , 4004 - Doğa Eğitimi ve Bilim Okulları
Dede Y., Bal B.(Yürütücü)
2022 - 2022
2022 - 20222237-A Eğitim Fakültesi Öğrencilerine TÜBİTAK 2209 Araştirma Projeleri Hazirlama Eğitimi
TÜBİTAK Projesi , 2237 - Proje Eğitimi Etkinliklerini Destekleme Programı
Dede Y., Bal B.(Yürütücü)
2022 - 2022
2022 - 20222237-Eğitim Bilimleri Alanındaki Lisansüstü Öğrencilerine Makale Yazma ve Yayımlama Eğitimi
TÜBİTAK Projesi , 2237 - Proje Eğitimi Etkinliklerini Destekleme Programı
Dede Y., Yaman S.(Yürütücü)
2021 - 2021
2021 - 2021TÜBİTAK 4004-Geleceği Sorgulayan Girişimciler- II
TÜBİTAK Projesi , 4004 - Doğa Eğitimi ve Bilim Okulları
(Proje Özeti)
Dede Y., Yaman S.(Yürütücü)
2021 - 2021
2021 - 2021Dede Y., Yaman S., TÜBİTAK Projesi, 2237A-III Eğitim Bilimleri Alanlarında Lisansüstü Öğrenim Gören Öğrenciler İçin Proje Hazırlama Kursu-IV, 2021 - 2021
TÜBİTAK Projesi , 2237 - Proje Eğitimi Etkinliklerini Destekleme Programı
Yaman S.(Yürütücü), Dede Y.
2021 - 2021
2021 - 2021Eğitim Bilimleri Alanlarında Lisansüstü Eğitim Gören Öğrenciler İçin Proje Hazırlama Kursu IV
TÜBİTAK Projesi , 2237 - Proje Eğitimi Etkinliklerini Destekleme Programı
Canbazoğlu Bilici S., Bal B., Bayram Y., Köksal M. S., Gül S., Köksal E. S., et al.
2021 - 2021
2021 - 20212237A-III Eğitim Bilimleri Alanlarında Lisansüstü Öğrenim Gören Öğrenciler İçin Proje Hazırlama Kursu-III
TÜBİTAK Projesi , 2237 - Proje Eğitimi Etkinliklerini Destekleme Programı
Dede Y., Yaman S.(Yürütücü)
2020 - 2020
2020 - 2020Eğitim Bilimleri Alanlarında Lisansüstü Eğitim Gören Öğrenciler içinProje Hazırlama Kursu-II
TÜBİTAK Projesi , 2237 - Proje Eğitimi Etkinliklerini Destekleme Programı
Yaman S.(Yürütücü), Dede Y.
2019 - 2019
2019 - 2019Araştırmacı Eğitimi Online Öğrenme Ortamının ve Sisteminin Geliştirilmesi ve Tasarımı
Sanayi Tezleri Projesi
DEDE Y.
2018 - 2018
2018 - 2018Matematik Eğitiminde Değerler Öğretimi: İmam Hatip Okulları Perspektifi
Diğer Resmi Kurumlarca Desteklenen Proje
Dede Y. (Yürütücü), Hacıömeroğlu G., Aktaş F. N., Akyıldız P.
2017 - 2017
2017 - 2017Eğitim Bilimleri Alanlarında Lisansüstü Öğrenim Gören Öğrenciler İçin Proje Danışmanlığı Eğitimi
TÜBİTAK Projesi
DEDE Y., ÇİMEN O.
2015 - 2016
2015 - 2016Türk Alman ve Almanya da Yaşayan Türk Kökenli Öğrencilerin Matematiksel Değerleri Kültürler Arası Bir Karşılaştırma
TÜBİTAK Projesi
DEDE Y. (Yürütücü)
2013 - 2016
2013 - 2016İlköğretim Matematik Öğretmenleri İçin Matematiksel İnanç Ölçeğinin Geliştirilmesi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
DEDE Y.
2012 - 2013
2012 - 2013İlköğretim Matematik ile Fen ve Teknoloji Öğretmenlerinin Bazı Duyuşsal Özelliklerinin İncelenmesi: Türkiye Perspektifi
Diğer Resmi Kurumlarca Desteklenen Proje
Dede Y. (Yürütücü), Aydoğdu B., Buldur S.
2011 - 2013
2011 - 2013Öğrenci ve Öğretmen Profilleri Bağlamında İlköğretim 4.-8. Sınıf Öğrencilerinin Akademik Gelişimlerinin İncelenmesi
Valilik
Dede Y. (Yürütücü), Bursal M., Aydoğdu B.
2011 - 2012
2011 - 2012Temel Yetenek Testi (TYT) Yoluyla Öğrenci Profillerinin Belirlenmesi
Valilik
Dede Y. (Yürütücü), Bursal M., Aydoğdu B.
2008 - 2010
2008 - 20102010Values of German and Turkish Mathematics Teachers towards Mathematics and its Teaching
Diğer Ülkelerdeki Özel Organizasyonlar Tarafından Desteklenmiş Proje
Dede Y. (Yürütücü)
Bilimsel Dergilerdeki Faaliyetler
2020 - Devam Ediyor
2020 - Devam EdiyorJOMES : Journal of Mixed Methods Studies
Editörler Kurulu Üyesi
2020 - Devam Ediyor
2020 - Devam EdiyorApsistek Dergisi
Editör
2017 - Devam Ediyor
2017 - Devam EdiyorCogent Education
Editör
2015 - Devam Ediyor
2015 - Devam EdiyorAdıyaman Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi
Editörler Kurulu Üyesi
2014 - Devam Ediyor
2014 - Devam EdiyorInternational Journal of Educational Studies in Mathematics
Editörler Kurulu Üyesi
2013 - Devam Ediyor
2013 - Devam Ediyorİnsan ve İnsan
Danışma Kurul Üyesi
2013 - Devam Ediyor
2013 - Devam EdiyorOndokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Yayın Kurul Üyesi
2012 - Devam Ediyor
2012 - Devam EdiyorKuramsal Eğitimbilim Dergisi
Editörler Kurulu Üyesi
2013 - 2018
2013 - 2018EDUCATIONAL SCIENCES-THEORY & PRACTICE
Editör
Bilimsel Kuruluşlardaki Üyelikler / Görevler
2013 - Devam Ediyor
2013 - Devam EdiyorMatematik Eğitimi Derneği
Üye
2012 - Devam Ediyor
2012 - Devam EdiyorAlexander von Humboldt
Üye
2006 - Devam Ediyor
2006 - Devam EdiyorMatematikçiler Derneği
Üye
2003 - Devam Ediyor
2003 - Devam EdiyorAkademisyenler Birliği
Üye
Bilimsel Yayınlarda Hakemlikler
Ağustos 2019
Ağustos 2019Global Education in the 21st Century. In. Barkatsas, T., & Mclaughlin, P. (Eds.). Championing Cutting-Edge 21st Century Mentoring and Learning Models and Approaches (The fourth volume).
Tanınmış Yayınevleri tarafından basılan bilimsel/mesleki kitap
Şubat 2019
Şubat 2019Global Education in the 21st Century. In. Barkatsas, T. & Bertram, A. (Eds.). Global Learning in the 21st Century (The first volume)
Tanınmış Yayınevleri tarafından basılan bilimsel/mesleki kitap
Şubat 2019
Şubat 2019Global Education in the 21st Century. In. Barkatsas, T., Siemon, D.& Seah, R. (Eds.). Researching and Using Progressions (Trajectories) in Mathematics Education (The third volume).
Tanınmış Yayınevleri tarafından basılan bilimsel/mesleki kitap
Kasım 2018
Kasım 2018Global Education in the 21st Century. In. Barkatsas, T. & Carr, N., Coopeer, G. (Eds.). STEM Education: An Emerging Field of Inquiry (The second volume)
Tanınmış Yayınevleri tarafından basılan bilimsel/mesleki kitap
Bilimsel Danışmanlıklar
2020 - Devam Ediyor
2020 - Devam EdiyorBilimsel Projeler İçin Yapılan Danışmanlık
TUBITAK
Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi, Türkiye
2014 - 2015
2014 - 2015Kurum veya Organizasyonlar İçin Yapılan Danışmanlık
TUBİTAK
Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi, Türkiye
2013 - 2013
2013 - 2013Bilimsel Projeler İçin Yapılan Danışmanlık
İpek Yolu Kalkınma Ajansı
Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi, Türkiye
Etkinlik Organizasyonlarındaki Görevler
Ocak 2022
Ocak 2022
Temel Eğitim Öğrencilerinin Matematik Öğrenme Durumlarının Değerlendirilmesi
Çalıştay Organizasyonu
Dede Y.
Ankara, Türkiye
Nisan 2017
Nisan 2017YÖK- Eğitim/Eğitim bilimleri fakültelerinin lisans programlarının güncellenmesi-II
Çalıştay Organizasyonu
Dede Y.
Antalya, Türkiye
Mart 2017
Mart 2017YÖK- Eğitim/Eğitim bilimleri fakültelerinin lisans programlarının güncellenmesi
Çalıştay Organizasyonu
Dede Y.
Ankara, Türkiye
Haziran 2013
Haziran 2013Lise Müfredat Çalıştayı, Matematik Komisyonu Başkanlığı
Çalıştay Organizasyonu
Dede Y.
İstanbul, Türkiye
Mayıs 2013
Mayıs 2013Eğitim Çalıştayı, Eğitim Programları Komisyonu Üyeliği ( Gençlik ve Spor Bakanlığı, Eğitim, Kültür ve Araştırma Genel Müdürlüğü)
Çalıştay Organizasyonu
Dede Y.
Bolu, Türkiye
Aralık 2012
Aralık 2012
TUBİTAK- Fen Bilimleri, Bilişim Teknolojileri, Teknoloji ve Tasarım ile Matematik Öğretim Programlarının Geliştirilmesine Yönelik AR-GE Çalışması-II
Çalıştay Organizasyonu
Dede Y.
Ankara, Türkiye
Eylül 2012
Eylül 2012
TUBİTAK-Fen Bilimleri, Bilişim Teknolojileri, Teknoloji ve Tasarım ile Matematik Öğretim Programlarının Geliştirilmesine Yönelik AR-GE Çalışması-I
Çalıştay Organizasyonu
Dede Y.
Ankara, Türkiye
Kasım 2011
Kasım 2011MEB-Ulusal Öğretmen Stratejisi Çalıştayı
Çalıştay Organizasyonu
Dede Y.
Antalya, Türkiye
Akademik Dolaşım Faaliyetleri
2023 - 2023
2023 - 2023Diğer
Seminer
Korea University, Güney Kore
2023 - 2023
2023 - 2023Erasmus Programı
Ders Verme
Hoca Ahmet Yesevi Türk Kazak Üniversitesi, Kazakistan
2022 - 2022
2022 - 2022Araştırma Burs Programı
Proje Kapsamında Bilimsel Araştırma
Korea University, Güney Kore
Ödüller
Davetli Konuşmalar
Ekim 2022
Ekim 2022Values and Applications in Mathematics Classrooms
Seminer
nstitute of Mathematics, Pedagogical University of Cracow, Poland-Türkiye
Ağustos 2022
Ağustos 2022Mathematics Education and Values Education in Turkey
Seminer
-Güney Kore
Aralık 2021
Aralık 202120. Milli Eğitim Şurası
Çalıştay
Milli Eğitim Bakanlığı-Türkiye
Aralık 2020
Aralık 202021. Yüzyıl Becerilerine Göre Matematik Öğretimi
Konferans
Milli Eğitim Bakanlığı -Türkiye
Ekim 2020
Ekim 2020How does Europe do it? (What Turkey is doing to improve the achievement of students?)
Konferans
-Avustralya
Kasım 2018
Kasım 2018Karma Yöntem
Konferans
1.uluslararası çağdaş eğitim ve sosyal bilimler sempozyumu-Türkiye
Mayıs 2018
Mayıs 201821. Yüzyıl Becerilerinin Öngördüğü Öğretmen Profili ve Değerler
Konferans
Sivas Cumhuriyet Üniversitesi-Türkiye
Nisan 2018
Nisan 2018Türkiye’de Matematik Eğitiminin Dünü, Bugünü ve Geleceği. (Uluslararası Bilim ve Eğitim Kongresi)
Konferans
Afyon Kocatepe Üniversitesi-Türkiye
Nisan 2018
Nisan 2018Karma Yöntem Araştırması: Yanlış Bildiklerimiz ve Yanlış Yaptıklarımız
Konferans
Akdeniz Üniversitesi-Türkiye
Mayıs 2017
Mayıs 2017Matematik Eğitiminde Materyal Tasarımı Sergisi/Yarışması: Değerler Eğitimi ve Matematik
Konferans
Adıyaman Üniversitesi-Türkiye
Mayıs 2011
Mayıs 2011Wissenschaftskooperationen im Europa des 21. Jahrhunderts-Herausforderungen für das Humboldt-Netzwerk in Mittel- und Südosteuropa
Çalıştay
Humboldt-Kolloquium-Macaristan
Mayıs 2007
Mayıs 2007Matematik Sempozyumu, Sergi ve Şenlikleri (Matematik Öğretiminde Kavrama Testleri)
Konferans
Matematikçiler Derneği-Türkiye
Burslar
2018 - 2019
2018 - 2019Republic of Turkey Prime Ministry Presidency for Turks Abroad and Related Communities (as a Host)
Diğer Uluslararası Organizasyonlar
2015 - 2016
2015 - 2016TÜBİTAK-BİDEB 2219 Araştırma Bursu
TÜBİTAK
2014 - 2014
2014 - 2014YÖK Araştırma Bursu
YÖK
2008 - 2010
2008 - 2010Values of German and Turkish Mathematics Teachers towards Mathematics and its Teaching
Humboldt Programı
Jüri Üyelikleri
Haziran-2016
Haziran 2016Yarışma
MEB-TÜBİTAK, Ortaokul Öğrencileri Matematik Projesi Final Yarışması, Türkiye Geneli Jürisi - Gazi Üniversitesi
Haziran-2015
Haziran 2015