Academic Titles
-
2014 - Continues Professor
Gazi University, Gazi Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi
-
2009 - 2014 Associate Professor
Gazi University, Gazi Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi
-
2008 - 2009 Assistant Professor
Gazi University, Gazi Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi
-
1999 - 2008 Research Assistant
Gazi University, Gazi Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi
Managerial Experience
-
2022 - Continues Uygulama ve Araştırma Merkezi Yönetim Kurulu Üyesi
Gazi University, Gazi Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi
-
2021 - Continues Rectorate Commissioner
Gazi University
-
2021 - Continues Rectorate Commissioner
Gazi University, Gazi Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi
-
2021 - Continues Rectorate Commissioner
Gazi University
-
2021 - 2024 Kurucu Temsilcisi
Gazi University, Gazi Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi
-
2020 - 2024 Dean
Gazi University, Gazi Eğitim Fakültesi
-
2020 - 2024 Member of the Senate
Gazi University
-
2020 - 2024 Faculty Board Member
Gazi University, Gazi Eğitim Fakültesi
-
2020 - 2024 University Executive Board Member
Gazi University
-
2020 - 2024 Faculty Management Board Member
Gazi University, Gazi Eğitim Fakültesi
-
2016 - 2017 Fakülte Yönetim Kurulu Üyesi
Gazi University, Gazi Eğitim Fakültesi
-
2016 - 2017 Fakülte Kurulu Üyesi
Gazi University, Gazi Eğitim Fakültesi
-
2016 - 2017 Vice Dean
Gazi University, Gazi Eğitim Fakültesi
-
2013 - 2016 Deputy Head of Department
Gazi University, Gazi Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
Non Academic Experience
-
1998 - 1999 Öğretmen
Ministry, Milli Eğitim Bakanlığı, Ministry of Education
Courses
-
Undergraduate Çevre Bilimi
-
Postgraduate Yüksek Lisan Tezine Hazırlık
-
Doctorate Doktora Tez çalışması
-
Undergraduate Seçmeli (İnsan Anatomisi ve Fizyolojisi)
-
Postgraduate Fen Bilgisi Eğitiminde İleri Biyoloji
-
Doctorate Biyolojide Özel Konular
-
Doctorate DOKTORA TEZ ÇALIŞMASI
-
Postgraduate Yüksek Lisans Tez Çalışması
-
Doctorate Biyolojide Özel Konular
-
Doctorate DOKTORA TEZİNE HAZIRLIK
-
Postgraduate Fen Bilgisi Eğitiminde İleri Biyoloji
-
Undergraduate Öğretmenlik Uygulaması
-
Undergraduate A. Seçmeli-5 (İnsan Anatomisi ve Fizyolojisi)
-
Undergraduate Öğretmenlik Uygulaması
Advising Theses
-
LGS ve PISA fen bilimleri sorularının yenilenmiş Bloom Taksonomisine, PISA fen okuryazarlığı yeterliliklerine ve MEB kazanımlarına göre incelenmesi
Selvi M. (Consultant)
Z.YAĞDIRAN(Student), Postgraduate, 2024 -
Sosyobilimsel Konularla İlgili Öğretim Etkinliklerinin Ortaokul Öğrencilerinin Eleştirel Düşünme ve Bilimsel Muhakeme Becerilerine Etkisi
Selvi M. (Consultant)
G.İREM(Student), Doctorate, 2024 -
Özel yetenekli ortaokul öğrencilerinin sosyobilimsel konulara yönelik informal akıl yürütme türleri ve argüman kalitelerinin incelenmesi
T.ŞENEL(Student), Doctorate, 2023 -
Fen bilgisi öğretmenliği lisans programının 21. yüzyıl becerileri kapsamında öğretmen adayları görüşlerine göre incelenmesi
Selvi M. (Consultant)
G.DEVECİOĞLU(Student), Postgraduate, 2023 -
Bilim Merkezleri İçin Geliştirilen Araştırma-Sorgulamaya Dayalı Bilim Eğitimi Atölyeleri Uygulamalarının Bilim Merkezi Eğitmenlerine ve Öğretmenlere Yansımaları
Selvi M. (Consultant)
İ.PİRPİROĞLU(Student), Doctorate, 2023 -
2008-2022 yılları arasında fen bilgisi eğitiminde sosyobilimsel konular üzerine yayınlanmış lisansüstü tezlerinin değerlendirilmesi
Selvi M. (Consultant)
C.SEVGİLİ(Student), Postgraduate, 2023 -
LABORATUVAR ETKİNLİKLERİNDE KULLANILAN FARKLI ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİN ÖĞRETMEN ADAYLARININ AKADEMİK BAŞARI VE BİLİMSEL SÜREÇ BECERİLERİNİN GELİŞİMİNE OLAN ETKİLERİ: BİR META-ANALİZ ÇALIŞMASI
Selvi M. (Consultant)
F.KESKİN(Student), Postgraduate, 2023 -
Determınıng The Sustaınable Envıronment Attıtude Of Secondary School Students And Scıence Teachers And The Learnıng Level Of Students Wıth Regard To Envıronmental Issues
Selvi M. (Consultant)
-
The Effects Of The Mobıle Augmented Realıty Applıcatıons On Secondary School 7th Grade Students’ Anxıety Towards Scıence And Academıc Achıevements
SELVİ M. (Consultant)
-
The Effect Of 7e Learning Model Enriched With Stem Applications On The Cognitive Process Skills Of 5th Grade Students
SELVİ M. (Consultant)
-
The Effect Of Argumentatıon-Supported Educatıonal Comıcs On Students’ Envıronmental Interests, Motıvatıon, And Academıc Achıevements And Student Experıences
SELVİ M. (Consultant)
-
COMPARATIVE ANALYSIS OF SCIENCE TEACHERS’ SCIENCE LITERACY AND SELF EFFICACY BELIEFS
Selvi M. (Consultant)
-
The Comparıons In Terms Of Scıentıfıc Process Skılls Of The Course Books Based On The Scıence Lesson Currıculums Of The Years Of 2005, 2013 And 2018 For The Learnıng Area Of “The Lıvıng Creatures And The Lıfe”
Selvi M. (Consultant)
-
2013 yılı ile 2018 yılı 5. sınıf fen bilimleri dersi öğretim programına dayalı ders kitaplarında yer alan "canlılar ve yaşam" konu alanındaki bilimsel süreç becerilerinin karşılaştırılması
SELVİ M. (Consultant)
K.DİŞLİ(Student), Postgraduate, 2019 -
The Effect Of A Cooperatıve Learnıng Approach On Academıc Success In Scıence Educatıon: A Meta-Analysıs Study
Selvi M. (Consultant)
-
The Effect Of Concept Cartoons Used In Secondary School 6th Grade Force And Movement Unıt On Students' Academıc Achıevement And Motıvatıon For Scıence Learnıng
SELVİ M. (Consultant)
-
An Examination of The Effects of Science, Technology, Engineering, Mathematics (STEM) Applications and Mastery Learning Integrated into The 7th Grade Science Course
SELVİ M. (Consultant)
-
Effects of Model Based Science Education on Students' Academic Achievement, Scientific Process Skills and Mental Model Devolopments: The Sample of 7th Grade Unit of The Solar System and Beyond: The Puzzle of Space
SELVİ M. (Consultant)
-
Investigating Technological Pedagogical Content Knowledge of Science Teachers Graduated From Different Disciplines About The Magnetic Effects of Electricity
SELVİ M. (Consultant)
-
The Effect Of Teaching The Respiratory System By Dramatization Technique To The Students' Achievements In Primary School
SELVİ M. (Consultant)
-
Evaluation of science teachers' pedagogical content knowledge of cell divisions through a developed scale
SELVİ M. (Consultant)
-
The effect of inquiry based learning enriched with self regulated activities on preservice science teachers ' conceptual understanding about force and motion and academic self efficacy
SELVİ M. (Consultant)
-
Investigation and evaluation of ecological footprint awareness levels of science and technology teacher candidates
SELVİ M. (Consultant)
-
Investıgation of pedagogical content knowledge of science and technology teachers, who have different occupational and contextual knowledge
SELVİ M. (Consultant)
-
Determination of acute toxic effects of carbamate pesticide carbaryl on narrow clawed crayfish ( Astacus leptodactylus Esch. 1823)
SELVİ M. (Consultant)
-
The analysis about the research and the development of nowledge of using technological devices which cause electromagnetic pollution of the students
SELVİ M. (Consultant)
-
The effect of the constructive learning environments on scientific epistemological beliefs
SELVİ M. (Consultant)
-
STUDENT OPINIONS ABOUT THE TEACHING METHODS & TECHNIQUES USED BY SCIENCE AND TECHNOLOGY TEACHERS WORKING IN PRIMARY SCHOOL AND PRIVATE COURSES
SELVİ M. (Consultant)
-
FEN EĞİTİMİNDE PROBLEME DAYALI ÖĞRENME YAKLASIMININ ÖĞRENCİLERİN AKADEMİK BASARISINA, TUTUMUNA, AKADEMİK RİSK ALMA DÜZEYİNE VE KALICILIĞA ETKİSİ
SELVİ M. (Consultant)
-
THE EFFECTS OF HANDS-ON SCIENCE LEARNING METHOD ON STUDENTS' ACADEMIC ACHIEVEMENT, RETENTION OF KNOWLEDGE AND ATTITUDES TOWARDS SCIENCE COURSE IN FORCE AND MOTION UNIT
SELVİ M. (Consultant)
Representation and Promotion Activities
-
Ankara Tütün ve Tütün Ürünlerinin Kullanımı ile Mücadele Çalıştayı
Institutional Representation, Ankara Valiliği/Sağlık Bilimleri Üniversitesi, Turkey, Ankara, 2022 - 2022 -
Danışman Akademisyen Uygulaması Çalıştayı
Institutional Representation, Consultant Academic Practice Workshop, Turkey, Ankara, 2021 - 2021