Prof.Dr.

BENA GÜL PEKER


Gazi Eğitim Fakültesi

Yabancı Diller Eğitimi

İngiliz Dili Eğitimi

Eğitim Bilgileri

1989 - 1990

1989 - 1990

Yüksek Lisans

İhsan Doğramacı Bilkent Üniversitesi, İnsani Bilimler Ve Edebiyat Fakültesi, İngiliz Dili Ve Edebiyatı Bölümü, Türkiye

Yaptığı Tezler

1997

1997

Doktora

An Ethnography in Turkish Higher Education : A Collaborative Research-based Approach to Teacher Empowerment

University of Aston in Birmingham, School of Languages and Social Sciences, School of Languages and Social Sciences

1990

1990

Yüksek Lisans

Assessing the effectiveness of the advanced-level reading program at the school of foreign languages, department of basic English, Middle East Technical University

İhsan Doğramacı Bilkent Üniversitesi, İnsani Bilimler Ve Edebiyat Fakültesi, İngiliz Dili Ve Edebiyatı Bölümü

Yabancı Diller

C1 İleri

C1 İleri

İngilizce

A1 Başlangıç

A1 Başlangıç

Almanca

C1 İleri

C1 İleri

Fransızca

Sertifika, Kurs ve Eğitimler

2006

2006

NLP Certified Trainer

Kişisel Gelişim

NLP Group Educational Counselling

2003

2003

NLP Certified Master Practitioner

Kişisel Gelişim

NLP Group Educational Counselling

2001

2001

NLP Certified Practitioner

Kişisel Gelişim

Kite Personal and Professional Development

Araştırma Alanları

Sosyal ve Beşeri Bilimler

Akademik Unvanlar / Görevler

1998 - Devam Ediyor

1998 - Devam Ediyor

Prof.Dr.

Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi

Yönetimsel Görevler

1998 - Devam Ediyor

1998 - Devam Ediyor

Metod eğitmeni

Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi

1994 - 1998

1994 - 1998

Bölüm Başkan Yardımcısı

İhsan Doğramacı Bilkent Üniversitesi, İnsani Bilimler Ve Edebiyat Fakültesi, İngiliz Dili Ve Edebiyatı Bölümü

Verdiği Dersler

Yüksek Lisans

Yüksek Lisans

Biological and Social Factors in the Teaching of English: Use of Drama and NLP

Lisans

Lisans

Tümleşik Dil Becerilerinin Öğretimi

Lisans

Lisans

Dil Becerilerinin Öğretimi I

Yüksek Lisans

Yüksek Lisans

Seminer I

Lisans

Lisans

Okul Deneyimi

Lisans

Lisans

Öğretmenlik Uygulaması

Lisans

Lisans

Dil Becerilerinin Öğretimi II

Lisans

Lisans

Topluma Hizmet Uygulamaları

Lisans

Lisans

Özel Öğretim Yöntemleri II

Doktora

Doktora

İngilizce Dil Öğretiminde Öğrenme Stratejileri

Lisans

Lisans

Yaratıcı Drama

Lisans

Lisans

Özel Öğretim Yöntemleri I

Doktora

Doktora

Dil Öğretim Politikaları

Lisans

Lisans

Etkili İletişim Becerileri

Lisans

Lisans

Çocuklara Yabancı Dil Öğretimi

Yönetilen Tezler

Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler

2017

2017

LET’S GET ALL OUR DUCKS IN A ROW: DESIGNING DRAMA-SMART LEARNING AND TEACHING

Gül Peker B.

International Journal of Language Academy, cilt.5, ss.372-388, 2017 (ESCI İndekslerine Giren Dergi)

2014

2014

Smooth or Rough Ride A Case of Curriculum Change in Terms of Emotional Appraisals of Tasks in Learning Grammar through the SPOT Model

GÜL PEKER B.

The International Journal of Pedagogy and Curriculum, cilt.22, sa.1, ss.1-18, 2014 (Diğer Kurumların Hakemli Dergileri)

2009

2009

Guessing words in context strategies used by beginning and upper intermediate level EFL Students

Kanatlar G. M. , GÜL PEKER B.

The International Journal of Learning., cilt.16, sa.5, ss.435-444, 2009 (Diğer Kurumların Hakemli Dergileri)

2009

2009

Designing Constructivist Pre Reading and Listening Tasks using NLP

GÜL PEKER B.

Folio, Journal of the Materials Development Association (MATSDA), Norwich, England: Norwich Institute for Language Education., cilt.13, sa.2, ss.25-29, 2009 (Hakemsiz Dergi)

2006

2006

Toward a new paradigm Practitioner research 31 139 19 25

GÜL PEKER B.

Education and Science (Eğitim ve Bilim), cilt.31, sa.139, ss.19-25, 2006 (Diğer Kurumların Hakemli Dergileri)

2006

2006

İngilizce Öğretiminde Yeni Yaklaşımlar

GÜL PEKER B.

Çoluk Çocuk Anne Baba Eğitimci Dergisi, cilt.58, ss.29-30, 2006 (Hakemsiz Dergi)

Hakemli Kongre / Sempozyum Bildiri Kitaplarında Yer Alan Yayınlar

2020

2020

Unravelling the Magic of Neurolinguistic Programming: The Power of Metaphor

Gül Peker B.

2nd ILTERG Conference, Ankara, Türkiye, 16 - 17 Ekim 2020, ss.318-33

2018

2018

A Ride in a BMW or an Old Bus? : Visualization, Metaphor and Creative Thinking

Gül Peker B.

Twenty-fifth International Conference on Learning, Athens, Yunanistan, 21 - 23 Haziran 2018, ss.74

2018

2018

“Debbing” and “Ebbing” Away: The Power of Beliefs

Gül Peker B.

Pathways that Inspire Us, İstanbul, Türkiye, 4 - 05 Mayıs 2018, ss.30

2017

2017

My class… a Stage?

Gül Peker B.

Affective Factors in Language Learning, İstanbul, Türkiye, 22 - 23 Mayıs 2017, ss.7

2017

2017

Emotional Appraisals of Learning Tasks.

Gül Peker B.

Affective Factors in Language Learning, , İstanbul, Türkiye, 22 - 23 Mayıs 2017, ss.5

Kitap & Kitap Bölümleri

2020

2020

Teaching and Learning Grammar Through the Spot (SLC) Model

Gül Peker B.

Preparing Teachers for a Changing World: Contemporary Issues in EFL Education, Servet Çelik, Editör, Vizetek Yayıncılık, Ankara, ss.83-102, 2020

2019

2019

Teacher Knowledge and Research Agendas,

Gül Peker B.

Research Trends in English Language Teacher Education and English Language Teaching, Gonca Yangın Ekşi; Luis Guerra; Dorota Werbińska; Yasemin Bayyurt, Editör, University of Evora, Evora, ss.111-136, 2019

2019

2019

The CEFR and English language teaching: A framework for communicative competence

Çelik S., Gül Peker B.

Basics of ELT, Yaman İsmail,Ekmekçi Emrah,Şenel Müfit, Editör, Blackswan Publishing House, Ankara, ss.480-509, 2019

2014

2014

Neuro Linguistic Programming (NLP) in Language Instruction

Gül Peker B.

Approaches and Principles in English as a Foreign Language (EFL) Education, Servet Çelik, Editör, Vizetek Yayıncılık, Ankara, ss.323-348, 2014

2013

2013

Resource Book for English Grade 6

Gül Peker B.

Okula Yardımcı Sınavlara Hazırlık İngilizce 6. Sınıf. , Bena Gül Peker, Editör, Palme Yayın Dağıtım, Ankara, ss.1-203, 2013

2010

2010

Using Drama as Pre and Post Reading Activities for Young Learners.

Gül Peker B.

Handbook for Teaching Foreign Languages to Young Learners in Primary Schools, B. Haznedar & H. Uysal, Editör, Anı Yayıncılık, Ankara, ss.161-185, 2010

Patent

2017

2017

SLC: İngilizce Gramer Öğretim Modeli

Faydalı Model

Tescil Edildi, İlk Tescil